PDE - Η κοινότητα των εκπαιδευτικών
Όνομα χρήστη:
Κωδικός:
ή
Εγγραφή
Αρχική
Νέα
Μόνιμοι
Τοποθετήσεις
Μεταθέσεις
Αποσπάσεις
Μετατάξεις
Παραιτήσεις
Αναθέσεις-Ωράριο
Οικονομικά
Άδειες
Αναπληρωτές
Διορισμοί
Προσλήψεις
ΑΣΕΠ
ΠΔΣ
Δελτία Τύπου
Σχολική ζώνη
Επιμόρφωση - Μετεκπαίδευση
Μεταπτυχιακά προγράμματα
Σεμινάρια - Επιμορφώσεις
Ημερίδες - Συνέδρια
Πιστοποιήσεις
Απεργίες-Κινητοποιήσεις
TV
Ιδιωτική Εκπαίδευση
Forum
Ημερολόγιο
Links
Σύνδεση
Εγγραφή
Αρχεία
Λήψεις αρχείων
Αναζήτηση
Στατιστικά
Προσθήκη αρχείου
Τράπεζα Θεμάτων
TV
Follow @PDE_GR
Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Forum
Διάφορα θέματα για την εκπαίδευση
Διάφορα Εκπαιδευτικά θέματα
(Συντονιστές:
Χριστίνα
,
MARKOS
)
Υποχρεωτική προσχολική αγωγή
Τελευταία νέα
Πρόσκληση για απόσπαση εκπαιδευτικών Αβάθμιας και Β'βάθμιας σε φορείς του ΥΠΑΙΘΑ και από ΠΥΣΔΕ/ΠΥΣΔΕ και ΠΥΣΠΕ/ ΠΥΣΠΕ, σε δομές Ε.Α.Ε., ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., Μουσικά και Καλλιτεχνικά Σχολεία
Έκδοση υπουργικής απόφασης μεταθέσεων μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ σχολικού έτους 2024-2025
Προσλήψεις 31 εκπαιδευτικών Ββάθμιας Γενικής Εκπαίδευσης
Μεταθέσεις Εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στη Γενική Εκπαίδευση και την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση
Μεταθέσεις εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Γενικής Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής έτους 2025
« προηγούμενο
επόμενο »
Εκτύπωση
Σελίδες:
1
2
3
...
10
Κάτω
Αποστολέας
Θέμα: Υποχρεωτική προσχολική αγωγή (Αναγνώστηκε 45574 φορές)
0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
sophie
Ιστορικό μέλος
Μηνύματα: 1393
Φύλο:
2009...ζώντας με την...Commedia Dell' Arte!!!
Υποχρεωτική προσχολική αγωγή
«
στις:
Νοεμβρίου 24, 2006, 11:47:07 am »
Tweet
Επιτέλους!!!
Άντε μήπως ανάψει και για μας ένα φως στην άκρη του "τουνέλου"...
http://www.ana-mpa.gr/anaweb/user/showprel?service=3&maindoc=4830798
Καταγράφηκε
ΠΕ60
PDE ads
Ιστορικό μέλος
Μηνύματα: 4006
Λατρεύω την εκπαίδευση
Απ: Υποχρεωτική προσχολική αγωγή
«
Δημοσιεύτηκε:
Σήμερα
στις 00:18:10 »
mariadel
Νέο μέλος
Μηνύματα: 4
Φύλο:
ΜΡΔ
Απ: Υποχρεωτική προσχολική αγωγή
«
Απάντηση #1 στις:
Νοεμβρίου 30, 2006, 10:13:28 pm »
Εγώ πάντως δεν ενθουσιάζομαι με την ιδέα αυτή διότι ούτως ή άλλως τα περισσότερα παιδιά πηγαίνουν στο νηπιαγωγείο για ένα χρόνο. Οπότε δεν θα δημιουργηθούν με αυτή τη ρύθμιση πολλές κενές θέσεις. Αν γινόταν η προσχολική αγωγή υποχρεωτική για δύο χρόνια τότε θα είμασταν σε πολύ ευνοϊκότερη θέση. Υπομονή λοιπόν εως τότε και καλή επιτυχία στις εξετάσεις... (όποτε γίνουν!)
Καταγράφηκε
mavoglou
Πλήρες μέλος
Μηνύματα: 261
Φύλο:
Με τι σκέψεις θα μας θυμούνται οι μαθητές μας;
Απ: Υποχρεωτική προσχολική αγωγή
«
Απάντηση #2 στις:
Ιανουαρίου 22, 2007, 03:11:11 pm »
Η υποχρεωτική προσχολική αγωγή (Νηπιαγωγείο) είναι πολύ σημαντική, αν και παρά τις εξαγγελίας έχει παγώσει.
Ο λόγος; Επειδή η εξαγγελία έγινε χωρίς κανένα σχεδιασμό! Τώρα θα μου πείτε στην Ελλάδα αυτά δεν γίνονται, μην είμαστε και υπερβολικοί!
Σήμερα πολλά παιδιά στα μεγάλα αστικά κέντρα πάνε σε ιδιωτικά Νηπιαγωγεία (κατ' ευφημισμό ο τίτλος) τα οποία όμως υπάγονται στο Υπουργείο Υγείας και όχι στο Υπουργείο Παιδείας.
Οι λόγοι;
1) Με αυτόν τον τρόπο δεν υποχρεούνται να ακολουθούν το Πρόγραμμα Σπουδών του Υπουργείου Παιδείας και δεν το κάνουν!
2) Πληρώνουν τους εργαζόμενους Νηπιαγωγούς με το βασικό μισθό, μια και δεν τους προσλαμβάνουν σαν εκπαιδευτικούς.
3) Προσλαμβάνουν "Νηπιαγωγούς" που δεν έχουν πάρει Πανεπιστημιακό Πτυχίο αλλά στην καλύτερη χαρτιά από ιδιωτικά εκπαιδευτήρια και ΙΕΚ και σε άλλες περιπτώσεις ούτε αυτό.
Ας ελπίσουμε τουλάχιστον σε 1 χρόνο η εξαγγελία να υλοποιηθεί.
Καταγράφηκε
Ο πολύς ιδρώτας δε σημαίνει ότι και το σπίτι που χτίστηκε είναι γερό.
sophie
Ιστορικό μέλος
Μηνύματα: 1393
Φύλο:
2009...ζώντας με την...Commedia Dell' Arte!!!
Απ: Υποχρεωτική προσχολική αγωγή
«
Απάντηση #3 στις:
Ιανουαρίου 23, 2007, 10:49:35 am »
Θεωρητικά,από το Σεπτέμβρη ισχύει ο ένα χρόνος υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής (δηλαδή μόνο για τα νήπια).
Επί της ουσίας δεν έχει γίνει τίποτα.Κανονίκα,θα έπρεπε,από τώρα και στο εξής, να μην επιτρέπεται στους ιδιωτικούς παιδικούς σταθμούς να έχουν τάξη νηπιαγωγείου πλέον,γιατί δεν ανήκουν στο ΥΠΕΠΘ (οπότε δεν είναι εναρμονισμένοι με το επίσημο αναλυτικό πρόγραμμα).Παρόλ'αυτά το υπουργείο δεν έχει ακόμα κάνει καμία κίνηση,και, όσοι ιδιοκτήτες ενδιαφέρθηκαν να μάθουν τι θα γίνει,τους στέλνουν από το ένα υπουργείο στο άλλο (κλασσικά!)
Το κράτος ανέχεται χρόνια τώρα αυτές τις "ποντικότρυπες" που θέλουν να λέγονται νηπιαγωγεία και που λειτουργούν με πλήρη ασυδοσία τόσο ως προς το προσωπικό,τις συνθήκες,όσο και ως προς το πρόγραμμα.Κι εγώ και όσοι συνάδελφοι έχουν δουλέψει για χρόνια σε τέτοια "πρότυπα νηπιαγωγεία"(και είναι πάααααρα πολλοί),ξέρουμε τι σημαίνει αυτό γιατί,δυστυχώς,βιώσαμε εκ των έσω την κατάσταση!!!
Καταγράφηκε
ΠΕ60
PDE ads
Ιστορικό μέλος
Μηνύματα: 4006
Λατρεύω την εκπαίδευση
Απ: Υποχρεωτική προσχολική αγωγή
«
Δημοσιεύτηκε:
Σήμερα
στις 00:18:10 »
matina
Έμπειρο μέλος
Μηνύματα: 548
ΠΕ 86
Απ: Υποχρεωτική προσχολική αγωγή
«
Απάντηση #4 στις:
Ιανουαρίου 23, 2007, 03:07:53 pm »
Η αλήθεια είναι ότι και τώρα δεν νομίζω ότι θα σταματήσουν να έχουν τάξεις νηπιαγωγείων οι ιδιωτικοί παιδικοί σταθμοί. Ειδικά στις μεγάλες πόλεις τα νηπιαγωγεία δεν φτάνουν για να καλύψουν τις ανάγκες πολλών περιοχών κι έτσι που αποφάσισαν να μετατρέψουν τη φοίτηση στο νηπιαγωγείο σε υποχρεωτική χωρίς να υπάρξει κάποια προεργασία το πρόβλημα θα είναι πολύ μεγάλο.
Καταγράφηκε
mavoglou
Πλήρες μέλος
Μηνύματα: 261
Φύλο:
Με τι σκέψεις θα μας θυμούνται οι μαθητές μας;
Απ: Υποχρεωτική προσχολική αγωγή
«
Απάντηση #5 στις:
Ιανουαρίου 24, 2007, 01:24:44 am »
Αν ισχύσει η υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση,
αυτό που φαίνεται λογικό να γίνει είναι μετακίνηση πληθυσμού,
δηλαδή τα Δημόσια Νηπιαγωγεία δεν θα δέχονται πια προνήπια, αλλά μόνο νήπια, γιατί δεν θα έχουν θέσεις γι αυτά,
και όλα τα προνήπια θα μεταφερθούν στους παιδικούς σταθμούς.
Ουδέν σχόλιο.
Καταγράφηκε
Ο πολύς ιδρώτας δε σημαίνει ότι και το σπίτι που χτίστηκε είναι γερό.
sophie
Ιστορικό μέλος
Μηνύματα: 1393
Φύλο:
2009...ζώντας με την...Commedia Dell' Arte!!!
Απ: Υποχρεωτική προσχολική αγωγή
«
Απάντηση #6 στις:
Ιανουαρίου 24, 2007, 09:31:08 am »
Ορθότατον!Μόνο που τα δημόσια νηπιαγωγεία,έτσι κι αλλιώς μέχρι τώρα,ελάχιστες φορές δέχονταν προνήπια γιατί, πολύ "απλά", δεν επαρκούσε η χώρος!
(προσωπική εμπειρία από τα δέκα περίπου νηπιαγωγεία του δήμου μου).
Όλα τα "ωραία μέτρα" στα χαρτιά μένουν,στην πράξη και στην καθημερινότητα,το απόλυτο χάος...
Καταγράφηκε
ΠΕ60
asteriof
Νέο μέλος
Μηνύματα: 22
Φύλο:
ΠΕ 60
Απ: Υποχρεωτική προσχολική αγωγή
«
Απάντηση #7 στις:
Φεβρουαρίου 11, 2007, 10:12:04 pm »
ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗ
11/02/07
Το νηπιαγωγείο της ανασφάλειας
Της ΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΜΠΟΥΜΠΟΥΚΑ
Οταν το περασμένο φθινόπωρο η κυβέρνηση ανακοίνωσε τη θεσμοθέτηση ενός έτους υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης, πολλοί υποψιάστηκαν ότι ήταν μια εξαγγελία για να μην υποχωρήσει στα υπόλοιπα αιτήματα των απεργών-δασκάλων. Η υποψία τείνει να γίνει βεβαιότητα, αφού, έπειτα από τρεις μήνες, δεν έχει γίνει τίποτα που να διασφαλίζει ότι τον Σεπτέμβριο κάθε 5χρονο παιδί θα έχει μια θέση στο νηπιαγωγείο της γειτονιάς του.
Αντιθέτως, είναι πολύ πιθανό να δούμε μια «προσωρινή» μετάλλαξη των παιδικών σταθμών, οι ιδιοκτήτες των οποίων ζητούν να τους επιτραπεί να έχουν τμήματα νηπιαγωγείου.
Το υπουργείο, μέσω του ειδικού γραμματέα, Κων. Ράμμα, επιβεβαιώνει ότι εξετάζει πολύ σοβαρά το ενδεχόμενο να προωθήσει μια τροπολογία που θα επιτρέπει στους ιδιωτικούς και στους δημοτικούς παιδικούς σταθμούς να κρατήσουν την τάξη του νηπιαγωγείου για την σχολική χρονιά 2007-2008. Αρκεί, βέβαια να προσλάβουν νηπιαγωγούς πανεπιστημιακής εκπαίδευσης, να εφαρμόζουν το αναλυτικό πρόγραμμα διδασκαλίας και να κλείνουν για διακοπές Χριστουγέννων, Πάσχα και καλοκαιριού.
*Οι ιδιωτικοί παιδικοί σταθμοί σε όλη τη χώρα είναι 1.740 και φιλοξενούν περίπου 40.000 παιδιά. Σε αυτούς και σε άλλους περίπου 1.600 δημοτικούς σταθμούς (που επίσης επιβάλλουν δίδακτρα) παρέχονται επί χρόνια υπηρεσίες προσχολικής αγωγής, χωρίς όμως υποχρεωτική τήρηση κάποιου προγράμματος.
Η πρόσληψη νηπιαγωγών πανεπιστημιακής εκπαίδευσης είναι μεν απαραίτητη για την άδεια λειτουργίας ενός παιδικού σταθμού, δεν είναι όμως υποχρεωτικό να διδάσκουν στις τάξεις. Οι περισσότεροι παιδικοί σταθμοί προτιμούν να προσλαμβάνουν βρεφονηπιοκόμους, απόφοιτους ΤΕΙ ή ιδιωτικών σχολών, που μισθολογικά τους επιβαρύνουν λιγότερο.
Επιπλέον, αδειοδοτούνται από το υπουργείο Υγείας, ελέγχονται από τις νομαρχίες και δεν έχουν καμία σχέση με το υπουργείο Παιδείας.
*Την ίδια στιγμή λειτουργούν και δημόσια νηπιαγωγεία, όπου σήμερα φοιτούν προαιρετικά περίπου 140.000 νήπια και προνήπια.
*Στα ιδιωτικά νηπιαγωγεία, όπου φοιτούν περίπου 2.000 παιδιά, η νομοθεσία απαγορεύει να υπάρχουν περισσότερα από δύο τμήματα των 25 μαθητών. Κάθε επιχειρηματίας μπορεί να έχει το πολύ δύο νηπιαγωγεία.
Ενόψει της νέας σχολικής χρονιάς, το υπουργείο Παιδείας δεν είναι ακόμη σε θέση να απαντήσει αν τα υπάρχοντα δημόσια νηπιαγωγεία επαρκούν για να καλύψουν τις ανάγκες της υποχρεωτικής εγγραφής νηπίων. Θέμα άμεσης ανέγερσης καινούριων δεν τίθεται και ενδεχόμενες ελλείψεις θέσεων θα αντιμετωπιστούν κυρίως «κόβοντας» τα προνήπια.
Οπως εξηγεί ο Κ. Ράμμας, κατά πάσα πιθανότητα οι εγγραφές θα γίνουν ένα μήνα νωρίτερα (τον Μάιο) ώστε να καλυφθούν εγκαίρως κενά στην κατανομή διδακτικού προσωπικού.
Μεταβατική περίοδος
Οσο, όμως, όλα αυτά είναι υπό σκέψη για την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, οι ιδιώτες σχολάρχες, που αρχίζουν προεγγραφές τον Μάρτιο, αγωνιούν για το επερχόμενο καθεστώς λειτουργίας των σταθμών τους. Διαβεβαιώνουν πως θα μπορούσαν να ιδρύσουν τμήματα νηπιαγωγείου, όπως ήδη έχουν κάποιοι από αυτούς, προσλαμβάνοντας επιπλέον νηπιαγωγούς και εφαρμόζοντας το πρόγραμμα διδασκαλίας.
*Το υπουργείο αντιτείνει ότι δεν γίνεται να ελέγχει μόνο μία τάξη, ενώ ο υπόλοιπος σταθμός να υπάγεται στο υπουργείο Υγείας. Οπως δηλώνει ο Κ. Ράμμας, «μόνο για μια μεταβατική περίοδο ενός έτους ενδεχομένως να το δούμε, αλλά με τους όρους και τις προϋποθέσεις που λειτουργούν και τα δημόσια νηπιαγωγεία».
*Ο πρόεδρος του Συλλόγου Παιδικών Σταθμών, Παν. Σαρμπάνης, θεωρεί πως ένας χρόνος δεν είναι αρκετός και θα προτιμούσε να δοθεί παράταση δύο ετών για να προσαρμοστούν οι ιδιώτες στα νέα δεδομένα.
*Από την πλευρά της, η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος αντιδρά στο ενδεχόμενο να λειτουργήσουν νηπιακά τμήματα στους παιδικούς σταθμούς: «Είμαστε αντίθετοι σε οτιδήποτε ακυρώνει τον ένα χρόνο υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης, που πετύχαμε», δηλώνει ο πρόεδρος Δημ. Μπράτης. «Αποδεικνύεται ότι το υπουργείο Παιδείας δεν είχε μελετήσει καθόλου το θέμα και τώρα πιέζεται από τους ιδιοκτήτες να νομιμοποιήσει τμήματα νηπιαγωγείων για να τους εξυπηρετήσει
Καλά αποτελέσματα σε όλους σας.
Η ΕΛΠΊΔΑ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΠΕΘΑΙΝΕΙ...........
Καταγράφηκε
Μπορείς να επιδιώξεις τον πλούτο,να είσαι όμως πάντα έτοιμος να τον αποχωριστείς.
ΣΡΙ ΓΚΟΥΡΟΥ ΓΚΟΜΠΙΝΤ ΤΖΙ
sophie
Ιστορικό μέλος
Μηνύματα: 1393
Φύλο:
2009...ζώντας με την...Commedia Dell' Arte!!!
Απ: Υποχρεωτική προσχολική αγωγή
«
Απάντηση #8 στις:
Φεβρουαρίου 21, 2007, 11:50:41 am »
Καταγράφηκε
ΠΕ60
MaYaMaYa
Επισκέπτης
Απ: Υποχρεωτική προσχολική αγωγή
«
Απάντηση #9 στις:
Φεβρουαρίου 23, 2007, 12:35:41 pm »
ενώ στην αμερική για παράδειγμα οι νηπιαγωγοί είναι σε θεση να διδάξουν και στις πρώτες τάξεις του δημοτικου τουλαχιστον (κατι που καθιερώθηκε μόνο στα ιδιωτικά εδώ και αναγκαστικά εφόσον οι δασκαλοι διοριζονται άμεσα ή τουλαχιστον φροντίζουν να πανε αναπληρωτές και να συγκεντρώσουν τα μόρια λογικά σκεπτόμενοι οι άνθρωποι παρά να μενουν στο έλεος των ιδιωτών και της ελληνικής ιδιωτείας!
)
Καταγράφηκε
MaYaMaYa
Επισκέπτης
Απ: Υποχρεωτική προσχολική αγωγή
«
Απάντηση #10 στις:
Φεβρουαρίου 23, 2007, 12:42:27 pm »
και απο που κι ως που μετονομαστηκε το τμημα βρεφονηπιοκομείας "προσχολικής αγωγής"? δεν προσφέρουν αγωγή όπως οι νηπιαγωγοί, τουλαχιστον όχι για τις ηλικιες που εμεις απασχολούμαστε, ετσι δεν ειναι? οπως πολύ σωστα θα μπορουσε να διαμαρτυρηθεί μια βρεφονηπιοκόμος πως δεν ειμαι σε θεση να προσφέρω όσα εκείνη εχει διδαχθεί εφόσων δεν ειμαι καν αρμόδια και κακώς με απασχολούν στη δική της θέση σε παιδικούς σταθμους! τελκά , τι θα δηλώνω σε αυτη τη χωρα δεν γνωριζω ακομη!
Καταγράφηκε
sophie
Ιστορικό μέλος
Μηνύματα: 1393
Φύλο:
2009...ζώντας με την...Commedia Dell' Arte!!!
Απ: Υποχρεωτική προσχολική αγωγή
«
Απάντηση #11 στις:
Φεβρουαρίου 25, 2007, 09:02:31 am »
Eνας χρόνος υποχρεωτική Προσχολική Εκπαίδευση: δηλαδή;
Η υποχρεωτική για ένα χρόνο προσχολική εκπαίδευση (δηλαδή για τα παιδιά ηλικίας 5-6 ετών), κερδίθηκε το φθινόπωρο του 2006, μετά από έναν μεγαλειώδη αγώνα που έκαναν οι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας και στην προσπάθεια του υπουργείου να μην υποχωρήσει σε κανένα άλλο αίτημα των απεργών - δασκάλων. Για πρώτη φορά αναγνωρίζεται – και επίσημα επιτέλους με νόμο (Ν.3518, άρθρο 73, ΦΕΚ 272 τ. Α΄, 21.12.2006)- η ανάγκη ύπαρξης της υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης, ως ένα σημαντικό κομμάτι της εκπαίδευσης και της μορφωτικής εμπειρίας του παιδιού. Να δούμε, όμως, πόσο πραγματικά ευοίωνη ή αντίθετα πόσο αίολη θα είναι η κατάσταση αυτή. Γιατί, χωρίς τη διασφάλιση προϋποθέσεων και όρων, μπορεί η υποχρεωτικότητα να καταλήξει σε αντίθετα αποτελέσματα (για παράδειγμα, να διώξει παιδιά από το δημόσιο νηπιαγωγείο). Η υποψία αυτή γίνεται βεβαιότητα, αφού τρεις μήνες μετά δεν έχει γίνει τίποτα που να διασφαλίζει, ότι το Σεπτέμβριο κάθε παιδί θα έχει μια θέση στο νηπιαγωγείο της γειτονιάς του.
Χρειάζεται να δούμε ποια ζητήματα μπαίνουν στο καινούριο αυτό κεφάλαιο της ζωής του ελληνικού δημόσιου νηπιαγωγείου:
1. Είναι δεδομένο ότι δεν υπήρξε κανένας -μέχρι στιγμής- σχεδιασμός, καμία προετοιμασία. Αντίθετα, έγινε τελείως ξαφνικά για λόγους που προαναφέραμε. Ήδη ακούγεται ότι υπάρχουν σκέψεις ακόμα και για παράταση ενός χρόνου για την εφαρμογή της και ίσως όχι μόνο. Εκτός αυτού το ΥΠΕΠΘ εξετάζει πολύ σοβαρά το ενδεχόμενο να προωθήσει μια τροπολογία που θα επιτρέπει στους ιδιωτικούς και δημοτικούς παιδικούς σταθμούς να κρατήσουν την τάξη του νηπιαγωγείου για τη σχολική χρονιά 2007-2008 (Ελευθεροτυπία, 11/12/2007).
Μήπως θέλουν να εξυπηρετήσουν και να διασφαλίσουν τα αναρίθμητα ιδιωτικά νηπιαγωγεία και παιδικούς σταθμούς αλλά και τους παιδικούς σταθμούς των Δήμων; Εξάλλου, ο Γ. Παπανδρέου προαναγγέλλει και προτείνει καθαρά ανάμεσα στις 15 άλλες «δεσμεύσεις μας για την Παιδεία»: «Προσχολική εκπαίδευση για όλους. Το ΠΑΣΟΚ εγγυάται την προσχολική εκπαίδευση για όλα τα παιδιά άνω των 3 ετών στηρίζοντας την ανάπτυξη των δημόσιων Νηπιαγωγείων ή ακόμα και συμπληρώνοντας ένα σημαντικό μέρος του κόστους που πληρώνει η ελληνική οικογένεια σήμερα σε ιδιωτικά Νηπιαγωγεία» (Ελευθεροτυπία, 14.1.2007).
Δηλαδή; Στηρίζει το δημόσιο νηπιαγωγείο ή μήπως θέλει να το συρρικνώσει; Γιατί, στην πραγματικότητα, αυτή η πρόταση σημαίνει ότι θα βγουν χρήματα από τον κρατικό προϋπολογισμό και, αντί να δοθούν για την ίδρυση και τον εξοπλισμό νέων δημόσιων νηπιαγωγείων, θα «επιδοτήσουν» τα ιδιωτικά. Και βεβαίως κανείς δε δεσμεύει τις μελλοντικές κυβερνήσεις, στο όνομα της ανυπαρξίας κρατικών κονδυλίων, να αποσύρουν όποτε τις συμφέρει αυτή τη χρηματοδότηση.
Μήπως, το άρθρο 16 δεν αφορά μόνο τα ιδιωτικά Πανεπιστήμια, αλλά όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, ξεκινώντας από το νηπιαγωγείο, αφού έτσι, εδραιώνεται η αντίληψη της ιδιωτικοποίησης και επεκτείνεται παντού; Το κράτος απαλλάσσεται, με αυτόν τον τρόπο, από την υποχρέωση να καλύψει τις ανάγκες όλων των παιδιών για δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση. Κι αν δεν μπορεί να το κάνει (βλέπε π.χ. κληρώσεις στα νηπιαγωγεία), τότε αναγκάζει το γονιό να πάει το παιδί του στο ιδιωτικό.
2. Το Υπουργείο Παιδείας οφείλει και πρέπει να είναι ο μοναδικός υπεύθυνος φορέας για όλη την Προσχολική Εκπαίδευση, αντί αυτή να είναι πολυδιασπασμένη (4 υπουργεία, ΔΕΗ, ΟΤΕ, Εκκλησία, κλπ).
3. Μέσα από αυτή τη νομοθετική αλλαγή, να μη χρησιμοποιηθεί η προσχολική εκπαίδευση ως ο δούρειος ίππος για να περάσουν τα νηπιαγωγεία, σε πρώτη φάση, στην Τοπική Αυτοδιοίκηση και στην συνέχεια όλη η Α/θμια εκπαίδευση (κάποιοι δήμοι ακόμη και τώρα ζητούν να κρατήσουν τμήματα νηπιαγωγείου στους παιδικούς σταθμούς τους).
4. Με το μέτρο αυτό, όσο καλό κι αν είναι, έστω κι αν ήρθε αργοπορημένα, δε λύνεται το πρόβλημα της Προσχολικής Εκπαίδευσης, αν δε συνοδευτεί από παράλληλα ουσιαστικά μέτρα, όπως, για παράδειγμα, τη διασφάλιση της φοίτησης για όλα τα παιδιά (νήπια, προνήπια). Γιατί υπάρχουν δύο σοβαροί κίνδυνοι.
- Επειδή η υποχρεωτικότητα αφορά μόνο τα νήπια και αυτά θα προηγούνται των προνηπίων, υπάρχει κίνδυνος να διώχνονται τα προνήπια λόγω έλλειψης κτιρίων και νηπιαγωγών.
- Υπάρχει, επίσης, ο φόβος μη δυνατότητας απορρόφησης ακόμα και νηπίων και αποπομπής τους προς τα ιδιωτικά, με βάση τα όσα ήδη αναφέρθηκαν.
Επιπλέον, μπορεί να αντιμετωπίσουμε το φαινόμενο να στοιβάζονται τα παιδιά σε μεγάλα τμήματα, εξαντλώντας τα ανώτατα όρια (αριθμού παιδιών ανά τμήμα) , θίγοντας, έτσι, άμεσα την ποιότητα της παρεχόμενης προσχολικής εκπαίδευσης στο δημόσιο νηπιαγωγείο. Εκτός αν υπάρξει μια σειρά μέτρων συνολικά για την προσχολική εκπαίδευση.
Γιατί τα πράγματα είναι ασφυκτικά στα νηπιαγωγεία και οι μέχρι τώρα συνθήκες λειτουργίας τους δεν επαρκούν για να καλύψουν τις ανάγκες εδώ και πολλά χρόνια. Χρειάζεται γενναία χρηματοδότηση, ώστε να καλυφθούν οι σοβαρές ελλείψεις σε κατάλληλους χώρους, εποπτικό υλικό, μέσα διδασκαλίας, αλλά και σε εκπαιδευτικό δυναμικό (σε νηπιαγωγούς).
5. Τέλος, τεράστιο θέμα προκύπτει όσον αφορά τους στόχους και το περιεχόμενο του εκπαιδευτικού προγράμματος του νηπιαγωγείου και το ρόλο της προσχολικής αγωγής στην εκπαίδευση. Μέχρι στιγμής, η προσχολική εκπαίδευση, φαινόταν να έχει ως στόχο την ολόπλευρη ανάπτυξη των νηπίων με έμφαση στη βιωματική προσέγγιση της γνώσης και στην ομαλή κοινωνικοσυναισθηματική τους ένταξη στη μικροκοινωνία του σχολείου.
Δεδομένης της μέχρι σήμερα σχετικά ομαλής πρόσβασης στην εκπαιδευτική διαδικασία όλων των μαθητών -χωρίς εξεταστικούς φραγμούς καθ΄ όλη τη διάρκεια της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης- δινόταν μεγάλη ελευθερία κινήσεων στις/ στους εκπαιδευτικούς της Προσχολικής Εκπαίδευσης. Και εθεωρείτο δεδομένη, αλλά και επιβεβλημένη η προσέγγιση στα διάφορα γνωστικά αντικείμενα και τομείς με τρόπο παιχνιώδη και δημιουργικό.
Σήμερα, ωστόσο, υπάρχουν δύο σημαντικότατες αλλαγές:
α. αλλάζει η ύλη στην Α/θμια εκπαίδευση στην κατεύθυνση μίας εξαιρετικά μεγάλης εντατικοποίησης.
β. Η προσχολική αγωγή γίνεται υποχρεωτική, τη στιγμή που φαίνεται πως η ύλη του δημοτικού σχολείου ¨κατεβαίνει¨ μία τάξη.
Είναι προφανές ότι η φύση της εκπαιδευτικής διαδικασίας στο νηπιαγωγείο δεν πρόκειται να μείνει ανεπηρέαστη απ΄ αυτές τις ριζικές αλλαγές.
Φοβόμαστε μήπως το νηπιαγωγείο αντιμετωπιστεί ως ένα είδος εντατικής φροντιστηριακής προετοιμασίας για το δημοτικό. Προς αυτήν την κατεύθυνση «δείχνουν» τόσο η προσπάθεια να ξεκινήσει η δια βίου αξιολόγηση - πιστοποίηση από το νηπιαγωγείο, μέσα από τη λογική του portfolio, όσο και η γνωστή πρόταση του προέδρου του ΕΣΥΠ κ
«
Τελευταία τροποποίηση: Φεβρουαρίου 25, 2007, 10:02:36 am από sophie
»
Καταγράφηκε
ΠΕ60
sophie
Ιστορικό μέλος
Μηνύματα: 1393
Φύλο:
2009...ζώντας με την...Commedia Dell' Arte!!!
Απ: Υποχρεωτική προσχολική αγωγή
«
Απάντηση #12 στις:
Μαρτίου 01, 2007, 07:28:12 pm »
Αθήνα 28/02/2007
Προς
Τους Συλλόγους Εκπ/κών Π.Ε.
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Για την ίδρυση τμημάτων Nηπιαγωγείων στους παιδικούς σταθμούς των Ιδιωτικών Σχολείων και των Δήμων
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε., με αφορμή δηλώσεις παραγόντων του Υπουργείου Παιδείας που αφορούν στην ίδρυση τμημάτων Νηπιαγωγείων στους παιδικούς σταθμούς των Ιδιωτικών Σχολείων και των Δήμων
ανακοινώνει τα εξής:
1. Πάγιο αίτημα του κλάδου μας ήταν και εξακολουθεί να παραμένει η καθιέρωση δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής για όλα τα παιδιά ηλικίας 4-6 ετών.
2. Η Κυβέρνηση, κάτω από την πίεση της πολυήμερης απεργιακής κινητοποίησης του κλάδου, με τροπολογία που κατέθεσε στη
Καταγράφηκε
ΠΕ60
sophie
Ιστορικό μέλος
Μηνύματα: 1393
Φύλο:
2009...ζώντας με την...Commedia Dell' Arte!!!
Απ: Υποχρεωτική προσχολική αγωγή
«
Απάντηση #13 στις:
Μαρτίου 06, 2007, 09:51:06 am »
ΚΑΛΕΣΜΑ
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
Το Δημόσιο Νηπιαγωγείο ιδιωτικοποιείται!
Το Δημόσιο Νηπιαγωγείο οδεύει ολοταχώς προς τους Δήμους!
Τις μεθοδεύσεις αυτές τις ακυρώσαμε στην πράξη το 1994-1995 με τους μεγάλους, μαζικούς μας αγώνες, ενάντια στην αποκέντρωση, που προωθούσε τότε η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, με υπουργό Παιδείας τον Γ. Παπανδρέου.
Τώρα όμως τις ξαναβρίσκουμε μπροστά μας.
Σύμφωνα με δηλώσεις του Ειδικού Γραμματέα του ΥΠΕΠΘ κ. Ράμμα, η κυβέρνηση εξετάζει την ίδρυση τμημάτων Νηπιαγωγείων στους παιδικούς σταθμούς των Ιδιωτικών Σχολείων και των Δήμων και τη στελέχωσή τους με Νηπιαγωγούς που θα προσλαμβάνουν τα Ιδιωτικά Σχολεία και οι Δήμοι.
Έτσι σκέφτεται η κυβέρνηση να υλοποιήσει τη δέσμευσή της για ένα έτος υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση, δέσμευση που ανέλαβε μετά τη φετινή μεγαλειώδη απεργία μας.
Τι θα σημάνει αυτό;
• Την απροκάλυπτη ιδιωτικοποίηση του Δημόσιου Νηπιαγωγείου.
• Το σταδιακό πέρασμα του συνόλου των Δημόσιων Νηπιαγωγείων στους Δήμους. Άλλωστε υπάρχει έτοιμο το νομοθετικό πλαίσιο (Νόμοι της αποκέντρωσης 2218 και 2240).
• Την άλωση των εργασιακών μας σχέσεων.
• Την αμφισβήτηση και ακύρωση του εκπαιδευτικού και επιστημονικού μας ρόλου.
Τις προθέσεις του υπουργείου Παιδείας καταγγέλλει με ανακοίνωσή του (28-2-2007) το ΔΣ της ΔΟΕ.
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
Αν τώρα εφησυχάσουμε, το Σεπτέμβρη θα είμαστε στους Δήμους και οι γονείς θα πληρώνουν αδρά για τη φοίτηση των παιδιών τους.
Γι’ αυτό
Σας καλούμε σε μια ανοιχτή συγκέντρωση-συζήτηση στα γραφεία της ΔΟΕ, την ΤΕΤΑΡΤΗ 21-3-2007, ώρα 6.30μμ για να συντονίσουμε τα επόμενα βήματά μας.
ΠΡΩΤΟ
Καταγράφηκε
ΠΕ60
Εκτύπωση
Σελίδες:
1
2
3
...
10
Πάνω
« προηγούμενο
επόμενο »
Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Forum
Διάφορα θέματα για την εκπαίδευση
Διάφορα Εκπαιδευτικά θέματα
(Συντονιστές:
Χριστίνα
,
MARKOS
)
Υποχρεωτική προσχολική αγωγή