Σύνολο ψηφοφόρων: 470
0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Όλοι μεσω Ασεπ. Αυτή θα είναι αξιοκρατία
Για την επετηρίδα:Δεν έχω συγκεντρωτικά στοιχεία με αριθμούς, αλλά κάνοντας έναν πρόχειρο υπολογισμό κατά προσέγγιση, με βάση τη δική μου σειρά το 2002 (χρονιά που έγιναν οι τελευταίοι διορισμοί από επετηρίδα σε ποσοστό 10%):Με ημερομηνία κτήσης πτυχίου 15/12/1993 είχα σειρά γύρω στο 15.000. Οι τελευταίοι ΠΕ02 που διορίστηκαν από επετηρίδα το 2002 είχαν πάρει πτυχίο Αύγουστο του '89. Διαιρώντας 15.000:4,33 (4 χρονιές 1990,91,92,93 και 1/3 του 1989) βγαίνουν περίπου 3464 εγγραφές στην επετηρίδα ανά έτος (για τη συγκεκριμένη τετραετία 89-93). Δηλαδή στα τέλη του 1997 που έκλεισαν οι εγγραφές στην επετηρίδα πρέπει να υπήρχαν τουλάχιστον 28.000 εγγεγραμμένοι.Αν θεωρήσουμε ότι βγαίνουν κάθε χρόνο κατά Μ.Ο. τόσοι πτυχιούχοι (που είναι περισσότεροι, γιατί μετά το '93 δημιουργήθηκαν αρκετές νέες σχολές, αλλά ας πούμε ότι συνυπολογίζουμε και όσους δεν ενδιαφέρονται να διοριστούν στην εκπαίδευση ή έχουν απορροφηθεί αλλού), έχουμε: 3464*17,33 (από το 3ο 4μηνο του '89 μέχρι και το 2006)=60.031 ΠΕ02. Αφαιρούμε τους περίπου 4500 διορισμούς ΠΕ02 από το 2002-2006 και τους 1088 που έγιναν μεταξύ 1998-2001 μόνο από ΑΣΕΠ (σε περίπτωση που δεν είχαν αφαιρεθεί από την επετηρίδα): 60.031-(4500+1088)=54.443 αδιόριστοι φιλόλογοι μέχρι τώρα.Τα τελευταία 5 χρόνια διορίζονται κατά Μ.Ο 900 φιλόλογοι κάθε χρόνο. Ας πούμε ότι διπλασιάζονται οι διορισμοί από εδώ και πέρα, δηλ. θα διορίζονται 1800 κάθε χρόνο. Έχουμε: 54.443:1800=30,2. Δηλαδή, αν επανερχόταν τώρα η επετηρίδα, ένας απόφοιτος του 2007 θα είχε χρόνο αναμονής 30 χρόνια (επαναλαμβάνω: με διπλάσιους διορισμούς από αυτούς που γίνονται τώρα)!Τα παραπάνω είναι κατά προσέγγιση βέβαια, αλλά δίνουν μια εικόνα. Στις περισσότερες από τις άλλες ειδικότητες τα πράγματα είναι χειρότερα (τελευταίοι μαθηματικοί από επετηρίδα πτυχίο '84, φυσικοί '83, θεολόγοι '87, γυμναστές '89).Κατά την άποψή μου, η επετηρίδα ίσως μπορούσε ακόμη να "σωθεί" το 1998, αν λαμβάνονταν τότε κάποια μέτρα: αύξηση των διορισμών για να αναπληρωθεί τουλάχιστον η φθίνουσα πορεία που άρχισε από τα τέλη της δεκαετίας του '80 (γι' αυτό "φράκαρε" η επετηρίδα), "εκκαθάριση" από όσους είχαν διοριστεί αλλού στο δημόσιο ή δεν ενδιαφέρονταν και μείωση των εισακτέων στις καθηγητικές σχολές για όσους κλάδους είχαν πρόβλημα.Τώρα όμως, σχεδόν μια δεκαετία μετά, δεν είναι ρεαλιστικό να μιλάμε για επιστροφή της επετηρίδας.Θα προσπαθήσω να επανέλθω για τα υπόλοιπα...
Πιστεύω ότι και να διοριστούν φιλόλογοι στα δημοτικά δεν θα λυθεί εντελώς το πρόβλημα. Όπως και να διορίζεσαι μόνο από ΑΣΕΠ δεν είναι λύση. Πέρα από τη μείωση των εισακτέων στις φιλολογικές σχολές θα είχα να προτείνω (αν και ίσως προκληθούν αντιδράσεις) ότι θα έπρεπε να δίνεται έμφαση στους πτυχιούχους καθαρά φιλολογικών τμημάτων. Πώς είναι δυνατόν να συναγωνίζομαι ένα απόφοιτο του ΦΠΨ, που στην τελική δεν έχει ιδέα από όσα διδάχτηκα εγώ στο πανεπιστήμιο;; Ή επέλεξε μόνο 5 μαθήματα από το φιλολογικό. Και όχι μόνο αυτό...αλλό τον συναγωνίζομαι με ένα πολύ βασικό υστέρημα...τον μικρότερο βαθμό πτυχίου. Για να βγάλω το ΜΝΕΦ Θεσσαλονίκης με έναν αξιοπρεπή βαθμό το πάλεψα πολύ, αλλά και πάλι δεν πιάνω τα 9 που έχουν πολύ απόφοιτοι του ΦΠΨ(ειδικά Θεσσαλονίκης). Δε θα ήταν λοιπόν σωστό και πρέπον να διαχωριστούν τα μαθήματα και ο κάθε κλάδος να δίνει τα δικά του;
Για να βγάλω το ΜΝΕΦ Θεσσαλονίκης με έναν αξιοπρεπή βαθμό το πάλεψα πολύ, αλλά και πάλι δεν πιάνω τα 9 που έχουν πολύ απόφοιτοι του ΦΠΨ(ειδικά Θεσσαλονίκης).
Πέρα από τη μείωση των εισακτέων στις φιλολογικές σχολές θα είχα να προτείνω (αν και ίσως προκληθούν αντιδράσεις) ότι θα έπρεπε να δίνεται έμφαση στους πτυχιούχους καθαρά φιλολογικών τμημάτων.
Πέρα από τη μείωση των εισακτέων στις φιλολογικές σχολές θα είχα να προτείνω (αν και ίσως προκληθούν αντιδράσεις) ότι θα έπρεπε να δίνεται έμφαση στους πτυχιούχους καθαρά φιλολογικών τμημάτων. Πώς είναι δυνατόν να συναγωνίζομαι ένα απόφοιτο του ΦΠΨ, που στην τελική δεν έχει ιδέα από όσα διδάχτηκα εγώ στο πανεπιστήμιο;; Ή επέλεξε μόνο 5 μαθήματα από το φιλολογικό. Και όχι μόνο αυτό...αλλό τον συναγωνίζομαι με ένα πολύ βασικό υστέρημα...τον μικρότερο βαθμό πτυχίου. Για να βγάλω το ΜΝΕΦ Θεσσαλονίκης με έναν αξιοπρεπή βαθμό το πάλεψα πολύ, αλλά και πάλι δεν πιάνω τα 9 που έχουν πολύ απόφοιτοι του ΦΠΨ(ειδικά Θεσσαλονίκης). Δε θα ήταν λοιπόν σωστό και πρέπον να διαχωριστούν τα μαθήματα και ο κάθε κλάδος να δίνει τα δικά του;
Γιατί να διαγωνίζομαι εγώ στα παιδαγωγικά και αυτοί στα αρχαία;
Παράθεση από: Marinachris στις Απριλίου 23, 2008, 02:26:17 pmΠέρα από τη μείωση των εισακτέων στις φιλολογικές σχολές θα είχα να προτείνω (αν και ίσως προκληθούν αντιδράσεις) ότι θα έπρεπε να δίνεται έμφαση στους πτυχιούχους καθαρά φιλολογικών τμημάτων. Πώς είναι δυνατόν να συναγωνίζομαι ένα απόφοιτο του ΦΠΨ, που στην τελική δεν έχει ιδέα από όσα διδάχτηκα εγώ στο πανεπιστήμιο;; Ή επέλεξε μόνο 5 μαθήματα από το φιλολογικό. Και όχι μόνο αυτό...αλλό τον συναγωνίζομαι με ένα πολύ βασικό υστέρημα...τον μικρότερο βαθμό πτυχίου. Για να βγάλω το ΜΝΕΦ Θεσσαλονίκης με έναν αξιοπρεπή βαθμό το πάλεψα πολύ, αλλά και πάλι δεν πιάνω τα 9 που έχουν πολύ απόφοιτοι του ΦΠΨ(ειδικά Θεσσαλονίκης). Δε θα ήταν λοιπόν σωστό και πρέπον να διαχωριστούν τα μαθήματα και ο κάθε κλάδος να δίνει τα δικά του; Ας υποθέσουμε ότι χωρίζουν το ΠΕ02 σε φιλολογικό, ιστορικό και φπψ. Τότε εσύ θα συναγωνιστείς μόνο τους "καλούς" του τομέα σου (εκτός και αν τους θεωρείς κατώτερούς σου και αυτούς) πολύ πιθανόν για το 1/3 των θέσεων. Θα συναγωνίζεσαι άλλους μόνο καλούς σαν και σένα. Τότε οι πιθανότητές σου να πετύχεις μειώνονται ή κάνω λάθος; Τί προτιμάς λοιπόν: να συναγωνίζεσαι για 860 θέσεις με άλλους 860, από τους οποίους οι 580 είναι κατώτεροί σου, ή να συναγωνιστείς για 290 θέσεις με 290 ίσους προς εσένα ή και καλύτερούς σου; Αν τελικά γίνει αυτό που υποθέσαμε, μετά θα ζητήσεις να χωριστεί το φιλολογικό σε κλασικό, ΜΝΕΦ και γλωσσολογικό;