*

Αποστολέας Θέμα: Έκθεση Γ' Λυκείου  (Αναγνώστηκε 957343 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος LK

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2608
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02 και ΠΕ15(?)
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #2912 στις: Ιούνιος 07, 2019, 02:42:48 μμ »
Συμφωνώ με τους δυο τελευταίους συναδέλφους. ως προς την εκτίμηση. Η περιληψη δυσκόλεψε όντως τα παιδιά. Η ερώτηση κατανόησης εύκολη. Β2: θεωρώ ότι εντόπισαν την επίκληση στην αυθεντία, αλλά στη δικαιολόγηση δεν ήταν συγκεκριμένοι. Β3α.  αναμενόμενη. Β3β. αναμενόμενος ο χαρακτηρισμός, αλλά δυσκόλεψε η αλλαγή στη λειτουργία της γλώσσας. Β4.α:  :'(. Σιγά μη θυμούνται τι σημαίνει υποτακτικός λόγος, που στη γλώσσα έχουν να το δουν από τη γ΄ γυμνασίου. Καλά, για τα στοιχεία προφορικότητας δεν το συζητώ. Η χρήση της παρένθεσης και η αλλαγή στη σύνταξη ήταν εύκολες ασκήσεις. Το θέμα παραγωγής λόγου ήταν εύκολο, αλλά τα περισσότερα παιδιά, να μην κοροϊδευόμαστε, δεν μπορούν να παράγουν λόγο. Άντε στην καλύτερη γράφουν γενικούρες που έχουν αποστηθίσει. Αυτά ως εκτίμηση.

Μονάχα η πραγματικότητα μπορεί να μας μάθει πώς την πραγματικότητα ν’ αλλάξουμε
                                                           Μ. Μπρεχτ

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 23:51:56 »

Αποσυνδεδεμένος erietta

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3368
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #2913 στις: Ιούνιος 07, 2019, 02:45:25 μμ »
LK, συμφωνώ απολύτως!

Αποσυνδεδεμένος Άρια 25

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 30
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #2914 στις: Ιούνιος 07, 2019, 05:57:25 μμ »
Καλησπέρα σας, από τις απαντήσεις μαθητή μου στο α ζητούμενο της έκθεσης κατάλαβα ότι δυστυχώς το ύφος του είναι μάλλον δεοντολογικο π.χ ο πολίτης χρειάζεται να ασκεί πίεση στην κυβέρνηση για θεσμικες αλλαγές / να συμμετέχει σε ειρηνικες πορείες διαμαρτυρίας κοκ. Υπάρχουν ελπίδες να μην εκληφθει όλο το α σκέλος ως "εκτός θέματος" ;

Αποσυνδεδεμένος erietta

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3368
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #2915 στις: Ιούνιος 07, 2019, 06:13:13 μμ »
Άρια25, είσαι σίγουρη για το ύφος του άρθρου; Εμένα ως βαθμολογήτρια δεν θα με πείραζε ιδιαίτερα αν ο μαθητής έγραφε "χρειάζεται να". Εκτός αν στα βαθμολογικά δοθούν τέτοιες οδηγίες, κάτι που το θεωρώ απίθανο. Έχει σημασία σε ποιους βαθμολογητές θα "πέσει" το γραπτό, όπως λέω κάθε φορά.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 23:51:56 »

Αποσυνδεδεμένος Άρια 25

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 30
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #2916 στις: Ιούνιος 07, 2019, 06:26:41 μμ »
Δεν έχει να κάνει με το επικοινωνιακο πλαίσιο αλλά με το περιεχόμενο. Ο μαθητής μου απαντά στο τι πρέπει να γίνεται ενώ το θέμα αφορά στο τι γίνεται, πως ο πολίτης κάνει πράξη τη δημοκρατία στην καθημερινή του ζωή. Θεωρείς ότι έχουμε δηλαδή ελπίδες;;

Αποσυνδεδεμένος Πελαγονία

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 547
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #2917 στις: Ιούνιος 07, 2019, 06:42:59 μμ »
 οι αθλητές  κάνουν υπεράνθρωπες προσπάθειες για να πετύχουν το στόχο τους.
οι αθλητές πρέπει να κάνουν υπεράνθρωπες προσπάθειες για να πετύχουν το στόχο τους

Η σημασία των δύο προτάσεων σχεδόν ταυτίζεται διότι αναφέρονται σε κάτι γενικό και αφηρημένο και όχι σε μια συγκεκριμένη ομάδα αθλητών.
Άρα ο μαθητής σου πιστεύω ότι είναι καθαρά εντός θέματος, διότι το θέμα αναφέρεται γενικά στο τι κάνουν οι πολίτες με την έννοια και του 'τι πρέπει να κάνουν οι πολίτες'.
Δεν αναφέρεται π.χ. σε μια συγκεκριμένη ομάδα πολιτών μιας συγκεκριμένης χώρας.


Αποσυνδεδεμένος Άρια 25

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 30
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #2918 στις: Ιούνιος 07, 2019, 06:48:56 μμ »
Σας ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις σας!

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #2919 στις: Ιούνιος 07, 2019, 08:50:20 μμ »
LK, συμφωνώ απολύτως!

+1

"σύνθετη δομή με τη χρήση υποτακτικού λόγου", οι περισσότεροι δεν θα ήξεραν, τί ΄ν τούτο"
Θυμάμαι, πριν απο χρόνια, στα λατινικά ζήτησαν να "βρεθούν" τα προσηγορικά ουσιαστικά του κειμένου  :o

η πλειονότητα των παιδιών δεν διαβάζει. μάθαν τωρα και ειναι με ενα κινητό στο χερι. Πρεπει να πάρουν στα σοβαρα τις εξετάσεις και να μη περιμένουν μόνο απο τους καθηγητές. Να ανοιγουν το βιβλίο. απο το καλοκαιρι να κανουν μια καλή επανάληψη στην υλη των προηγούμενων τάξεων (στη Γλώσσα αναφέρομαι) και να μελετούν με πάθος και όλα στη ζωή τους να τα κάνουν με πάθος.Μονο ετσι θα πετυχουν αυτό που θέλουν. 

* φαντάσου τώρα του χρόνου που θα έχουν ΚΑΙ λογοτεχνία τί εχει να γίνει!
« Τελευταία τροποποίηση: Ιούνιος 07, 2019, 08:52:42 μμ από MARKOS »
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος erietta

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3368
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #2920 στις: Ιούνιος 07, 2019, 09:44:43 μμ »
Αχ, Μάρκος, όντως στην Γ΄ Γυμνασίου μιλάμε για υποτακτική σύνδεση και παρατακτική σύνδεση! Πάντως, σε αυτή την άσκηση η θεωρητική κατεύθυνση έχει το "συγκριτικό πλεονέκτημα" να γνωρίζει τον υποτακτικό λόγο, ελπίζω!
Από την άλλη, στην Έκθεση της Β΄ Λυκείου, γίνεται λόγος για απλή και διαδοχική υπόταξη, οπότε μια χαρά εντός ύλης είναι το ζητούμενο.
Σχετικά με την διδαχή, θα μπορούσε κάποιος να μας πει αν θα γίνει δεκτή και άλλη λέξη εκτός από το διδασκαλία; Αρκετά παιδιά έγραψαν "άποψη". Και πάλι η θεωρητική ευνοείται σε αυτά. Πράγμα που με κάνει να ανησυχώ για τα Αρχαία την ερχόμενη εβδομάδα...

Αποσυνδεδεμένος eran

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 358
  • Φύλο: Άντρας
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #2921 στις: Ιούνιος 07, 2019, 10:42:08 μμ »
Υπενθυμίζω την εξεταστέα ύλη του μαθήματος:

γ)  Όσον αφορά τη γλώσσα ενός κειμένου (λεξιλόγιο, στίξη, μορφοσυντακτικά φαινόμενα, γλωσσικές ποικιλίες, λειτουργίες της γλώσσας, ύφος κ.ά.) επιδιώκεται ο μαθητής να είναι σε θέση:

• να εντοπίζει και να αιτιολογεί επιλογές του πομπού οι οποίες αφορούν τη χρήση:
- ενεργητικής ή παθητικής φωνής
- συγκεκριμένου ρηματικού τύπου (προσώπου/χρόνου/έγκλισης) μακροπερίοδου ή μη λόγου
- παρατακτικού ή υποτακτικού λόγου ρηματικών ή ονοματικών συνόλων
- αναφορικής ή  ποιητικής λειτουργίας της γλώσσας των σημείων της στίξης
https://edu.klimaka.gr/panelladikes/exetastea-ylh-lykeiou/69-exetastea-ylh-neoellhnikh-glwssa


Όσο για του χρόνου  θα ζητούν από τους μαθητές :δ) τον εντοπισμό και τη συσχέτιση συγκεκριμένων κειμενικών δεικτών που οργανώνουν το κείμενο ως σημασιοδοτημένη κατασκευή.
Χωρίς πλάκα...

Αποσυνδεδεμένος nagia7

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 3
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #2922 στις: Ιούνιος 07, 2019, 10:52:47 μμ »
Καλησπέρα,
Γνωρίζει κάποιος να μου πει για τα σημερινά θέματα της έκθεσης; Η κόρη μου έγραψε στο Α ερώτημα της 'εκθεσης για δωρεαν εκπαίδευση, υγεια, συμμετοχή στα κοινά. Είναι σωστά;

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #2923 στις: Ιούνιος 08, 2019, 01:59:30 πμ »
Δια Βιου εκπαίδευση,
Να έχει πολύπλευρη ενημέρωση γυρω απο όλα τα θέματα
όχι σε στερεότυπα, αντιλήψεις ,δογματισμούς- διάλογος, αντιπαράθεση δημιουργική, κριτική σκέψη
-συμμετοχή στα κοινά: σε δρασεις εθελοντικές, σε συλλόγους
- σε ψηφοφορίες.


Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #2924 στις: Ιούνιος 08, 2019, 02:05:15 πμ »
Αχ, Μάρκος, όντως στην Γ΄ Γυμνασίου μιλάμε για υποτακτική σύνδεση και παρατακτική σύνδεση! Πάντως, σε αυτή την άσκηση η θεωρητική κατεύθυνση έχει το "συγκριτικό πλεονέκτημα" να γνωρίζει τον υποτακτικό λόγο, ελπίζω!
Από την άλλη, στην Έκθεση της Β΄ Λυκείου, γίνεται λόγος για απλή και διαδοχική υπόταξη, οπότε μια χαρά εντός ύλης είναι το ζητούμενο.
Σχετικά με την διδαχή, θα μπορούσε κάποιος να μας πει αν θα γίνει δεκτή και άλλη λέξη εκτός από το διδασκαλία; Αρκετά παιδιά έγραψαν "άποψη". Και πάλι η θεωρητική ευνοείται σε αυτά. Πράγμα που με κάνει να ανησυχώ για τα Αρχαία την ερχόμενη εβδομάδα...
οτι είναι εντος δε το συζητάμε. Απλως ,είπαμε, τα παιδιά ΔΕΝ διαβάζουν και δεν διαβάζουν γιατι δεν έμαθαν πότε να κοπιάζουν για κάτι, και σε αυτό, όπως και σε πολλά άλλα φταινε οι γονείς και ΜΟΝΟ.
Οσο για τα αρχαια, εκεί και εύκολα να τους βάλουν "Λόλα να ένα μήλο" πάλι θα τους δυσκολέψουν... απο άγνωστο βλέπω ιστοριογράφο...
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος theodora7

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 778
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02, ΠΕ60 ,ΠΕ23, ΒΑΛΚΑΝΙΚΩΝ, ΣΛΑΒΙΚΩΝ,ΠΕ71
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #2925 στις: Ιούνιος 08, 2019, 07:53:08 πμ »
Καλημέρα. Συγγνώμη αλλά το να ονομάζετε τα θέματα δύσκολα κάτι δεν πάει καλά. Να το δείτε. Μήπως έξυπνα παιδιά μου -καθηγητές θα προτιμούσατε συλλογισμούς και δικαιολόγηση, κειμενικό είδος και πειθώ; Ή μήπως θα θέλατε κανένα θέμα του τύπου κλωνοποίηση ή παγκοσμιοποίηση έτσι για να φτιαχτούμε; Τέτοια ακούω και διαβάζω και φορτώνω.
Repeat λοιπόν. Τα θέματα μια χαρά ήταν και οφείλαμε όλοι να τα έχουμε διδάξει. Και μην υποτιμούμε τα παιδιά τόσο. Μια χαρά κριτική έχουν και εξυπνάδα, είδα τι ψήφιζε η έξυπνη γενιά μας. Άιντε πρωί πρωί.
Ο καιρός για παραμύθια έληξε!!!
https://www.youtube.com/watch?v=UmZulvbllPU
τὸ γὰρ φιλότιμον ἀγήρων μόνον, καὶ οὐκ ἐν τῷ ἀχρείῳ τῆς ἡλικίας τὸ κερδαίνειν, ὥσπερ τινές φασι, μᾶλλον τέρπει, ἀλλὰ τὸ τιμᾶσθαι.

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32288
  • Τελευταία: Dialeimma
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159533
  • Σύνολο θεμάτων: 19211
  • Σε σύνδεση σήμερα: 330
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 6
Επισκέπτες: 227
Σύνολο: 233

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.127 δευτερόλεπτα. 37 ερωτήματα.