0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
θεωρώ αυτό που δίνουν φέτος. Πάντως πρέπει να ξεκαθαρίσει η κατάσταση αμέσως μετά τις εκλογές. Αν ισχύσει το νέο συστημα, η ύλη είναι αρκετή και ο χρόνος για τα παιδιά δεν φτάνει. Συνήθως ξεκινουν προετοιμασία αμέσως μετα τις ενδοσχολικές εξετάσεις της β΄λυκείου.
Αν το κείμενο έλεγε "Μόνο η δημοκρατία επιτρέπει στους πολίτες να διαμορφώνουν και να εξαπλώνουν ειρηνικές επαναστάσεις", τότε ναι, συμφωνώ μαζί σου ότι το "επιτρέπω" θα λειτουργούσε μεταβιβαστικά (περιφραστική μεταβιβαστική δομή: επιτρέπω σε κάποιον να κάνει κάτι), γιατί η δημοκρατία θα ήταν ο αίτιος (causer) και οι πολίτες οι δράστες (agents) της πράξης.
Επί του προκειμένου, αν το κείμενο έλεγε: "Η δημοκρατία επιτρέπει στους πολίτες τη διαμόρφωση και την εξάπλωση ειρηνικών επαναστάσεων", δεν θα θεωρούσαμε το ρήμα και πάλι μεταβιβαστικό;
Με τον νέο τρόπο εξέτασης το κείμενο της λογοτεχνίας που θα μπει στις πανελλήνιες θα είναι άγνωστο έτσι δεν είναι; Δηλ δεν θα προέρχεται από το σχολικό βιβλίο της λογοτεχνίας.. Πώς σκοπεύετε να προετοιμάσετε τους μαθητές; Αναλαμβάνω πρώτη φορά το μάθημα αυτό και έπεσα πάνω στην αλλαγή του τρόπου εξέτασης. Εάν δεν βγει κάποιο σχετικό βοήθημα, αρκεί να πάρω το βοήθημα της λογοτεχνίας και να δουλεύω κείμενα από εκεί προσπαθώντας η θεματολογία των κειμένων να είναι ίδια με αυτή της νεοελληνικής γλώσσας;;
Άρα, εγώ συμφωνώ μαζί σου ότι, αν στην πρόταση που δόθηκε στις εξετάσεις υπήρχε αντικείμενο που να δηλώνει πρόσωπο, τότε θα είχαμε μια περιφραστική μεταβιβαστική δομή. Απλώς, δεν μπορώ να σου το επιβεβαιώσω βιβλιογραφικά προς το παρόν.
Και μια ερώτηση: ο όρος "αιτιακά" (ρήματα), που βρήκα στον Μπαμπινιώτη, είναι δόκιμος και ισοδύναμος με τον όρο "μεταβιβαστικά" ή "causative";