*

Αποστολέας Θέμα: Έκθεση Γ' Λυκείου  (Αναγνώστηκε 1049661 φορές)

0 μέλη και 3 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος karousel

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 89
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #280 στις: Μαΐου 16, 2009, 09:48:14 am »
Να ζητήσω μια διευκρίνηση για το δεύτερο ερώτημα της έκθεσης. Επειδή είδα σε κάποιες προτεινόμενες λύσεις από μεγάλα φροντιστήρια να προβάλλονται κυρίως τα πλεονεκτήματα των ηλεκτρονικών μέσων, δεν πρέπει αυτό νε αναφερθεί σε μια παράγραφο, εκτεταμένη ίσως, και να αναφερθεί ο μαθητής σε τρόπους καταξίωσης του βιβλίου και συνύπαρξης με τα ηλ. μέσα; Μεγάλο ρόλο δεν παίζει και η ανθρωπιστική παιδεία σε αντιπαράθεση με την τεχνοκρατική και ωφελιμιστική παιδεία που κυριαρχεί στις μέρες μας; Αυτό δεν το είδα σε απαντήσεις και μου φαίνεται πολύ βασικό και αυτονόητο και για τα παιδιά.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 14:00:22 »

Αποσυνδεδεμένος bikini

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3028
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Έχε ελπίδα... ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #281 στις: Μαΐου 16, 2009, 10:12:14 am »
Πιστεύω ακράδαντα πως ο πρωταρχικός τρόπος αντιμετώπισης οποιουδήποτε προβλήματος είναι η Ανθρωπιστική Παιδεία.
« Τελευταία τροποποίηση: Μαΐου 16, 2009, 10:35:42 am από bikini »
Δεν ανέχομαι πια να περιτριγυρίζομαι από

1) "μαλθακούς"
2) ξερόλες
3) ανθρώπους που κοιτάζουν τους άλλους αφ' υψηλού ._

Αποσυνδεδεμένος daffyduck

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 540
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ 02
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #282 στις: Μαΐου 16, 2009, 10:54:29 am »
Να ζητήσω μια διευκρίνηση για το δεύτερο ερώτημα της έκθεσης. Επειδή είδα σε κάποιες προτεινόμενες λύσεις από μεγάλα φροντιστήρια να προβάλλονται κυρίως τα πλεονεκτήματα των ηλεκτρονικών μέσων, δεν πρέπει αυτό νε αναφερθεί σε μια παράγραφο, εκτεταμένη ίσως, και να αναφερθεί ο μαθητής σε τρόπους καταξίωσης του βιβλίου και συνύπαρξης με τα ηλ. μέσα; Μεγάλο ρόλο δεν παίζει και η ανθρωπιστική παιδεία σε αντιπαράθεση με την τεχνοκρατική και ωφελιμιστική παιδεία που κυριαρχεί στις μέρες μας; Αυτό δεν το είδα σε απαντήσεις και μου φαίνεται πολύ βασικό και αυτονόητο και για τα παιδιά.

Σαφώς και έτσι είναι, Kirhris, πολύ σωστά το θέτεις. Εάν ο μαθητής στο β' ζητούμενο επικεντρωθεί μόνο στα πλεονεκτήματα των ηλεκτρονικών μέσων, θα θεωρηθεί εκτός θέματος στο σημείο εκείνο, γιατί πολύ απλά δε ζητάει αυτό το θέμα!!! Το ζητούμενο είναι να δείξουν ΠΩΣ μπορούν αυτά τα δύο (ηλεκτρονικά μέσα και παραδοσιακό βιβλίο) να συνυπάρξουν, να βοηθήσουν, να ενισχύσουν το ένα την απόδοση του άλλου. Και ο δρόμος για την κατανόηση του ότι αυτό ΕΙΝΑΙ εφικτό και πρέπει να είναι ο στόχος, περνάει σαφέστατα μέσα από μια παιδεία ανθρωπιστικής κατεύθυνσης! Πολύ σημαντικό ρόλο επίσης θεωρήσαμε ότι παίζει και η οικογένεια, αφού και εκεί πρέπει να τηρείται το μέτρο ανάμεσα στο πόσο αφήνουν οι γονείς τα παιδιά τους να ασχολούνται με τον Η/Υ και πόσο τα προτρέπουν στην ανάγνωση (και εξωσχολικών) βιβλίων ή σε πιο "παραδοσιακές" εκπαιδευτικές δραστηριότητες, αναπτύσσοντας έτσι ισομερώς την αγάπη τους και προς τα βιβλία.  Τελικά, δεν πρέπει να δοθεί βάση μόνο στο ένα από τα δύο, ούτε να υπάρξουν αφορισμοί του τύπου "να καταργηθούν τα βιβλία ή τα ηλεκτρονικά μέσα".

Δεν είναι ιδιαίτερα εύκολο το β' ζητούμενο, ούτε ως προς τη σύνδεσή του με το α' ούτε ως προς την ανάπτυξή του....έχω την εντύπωση ότι θα έχουμε εκπλήξεις στους βαθμούς.
Μην περιμένεις να δεις, για να πιστέψεις...Πίστεψε, και θα δεις!

Αποσυνδεδεμένος karousel

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 89
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #283 στις: Μαΐου 16, 2009, 11:05:18 am »
To ίδιο πιστεύω κι εγώ. Επίσης νομίζω ότι πέρα από μια συνδετική παράγραφο που χρειάζεται ανάμεσα στα δύο μέρη του κυρίως θέματος θα πρέπει να υπάρχει μια συνολική τοποθέτηση στο δεύτερο μέρος που κάπως να συνδέει το πρώτο με το δεύτερο μέρος, καθώς τα ερωτήματα μπορεί να μην είναι απολύτως σχετικά ( δε ζητάει να βρούμε τρόπους αντιμετώπισης της καταστροφής των βιβλίων), δεν μπορεί όμως οι απαντήσεις στο δεύτερο ερώτημα να είναι τελείως άσχετες, όπως διάβασα κάπου. Θα ήταν πολύ χρήσιμο αν κάποιος που είναι βαθμολογητής στις εξετάσεις μας έλεγε τι οδηγίες δόθηκαν για τη διόρθωση και ποιοι βασικοί άξονες προτάθηκαν. Πάντως δε βλέπω και φέτος να μειώνεται το ποσοστό των αναβαθμολογήσεων.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 14:00:22 »

Αποσυνδεδεμένος daffyduck

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 540
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ 02
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #284 στις: Μαΐου 16, 2009, 11:10:53 am »
To ίδιο πιστεύω κι εγώ. Επίσης νομίζω ότι πέρα από μια συνδετική παράγραφο που χρειάζεται ανάμεσα στα δύο μέρη του κυρίως θέματος θα πρέπει να υπάρχει μια συνολική τοποθέτηση στο δεύτερο μέρος που κάπως να συνδέει το πρώτο με το δεύτερο μέρος, καθώς τα ερωτήματα μπορεί να μην είναι απολύτως σχετικά ( δε ζητάει να βρούμε τρόπους αντιμετώπισης της καταστροφής των βιβλίων), δεν μπορεί όμως οι απαντήσεις στο δεύτερο ερώτημα να είναι τελείως άσχετες, όπως διάβασα κάπου. Θα ήταν πολύ χρήσιμο αν κάποιος που είναι βαθμολογητής στις εξετάσεις μας έλεγε τι οδηγίες δόθηκαν για τη διόρθωση και ποιοι βασικοί άξονες προτάθηκαν. Πάντως δε βλέπω και φέτος να μειώνεται το ποσοστό των αναβαθμολογήσεων.

Κirhris, είμαι βαθμολογητής έκθεσης. Η ενημερωτική συνάντηση για τη βαθμολόγηση των γραπτών θα γίνει σήμερα, αλλά εχθές ήμουν στις επιτροπές εξέτασης των φυσικώς αδυνάτων (προφορικά) οπότε εμείς λάβαμε τη σχετική ενημέρωση εχθές. Οπότε ό,τι έχω γράψει στα παραπάνω δύο μηνύματά μου (διάβασε πιο πάνω) είναι αυτά στα οποία καταλήξαμε χθες στο βαθμολογικό. Θα είμαι βέβαια και στη σημερινή συνάντηση και θα ενημερώσω για ό,τι καινούριο τυχόν ακουστεί, αλλά δεν νομίζω, γιατί το εξαντλήσαμε χθες το ζήτημα (2,5 ολόκληρες ώρες το λιβανίζαμε!!!!!!!!!).
Μην περιμένεις να δεις, για να πιστέψεις...Πίστεψε, και θα δεις!

Αποσυνδεδεμένος bikini

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3028
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Έχε ελπίδα... ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #285 στις: Μαΐου 16, 2009, 09:58:26 pm »
Απαιτητικό για το άριστα το θέμα της Έκθεσης
Εύκολο για να πιάσει κανείς τη βάση

Σχετικά εύκολο για να πιάσει κανείς τη βάση αλλά απαιτητικό για το άριστα, έκριναν οι φιλόλογοι το θέμα της Έκθεσης στη χθεσινή πρεμιέρα των Πανελλαδικών Εξετάσεων που εξελίχθηκε ομαλά.

Η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων επέλεξε απόσπασμα από το έργο του Άγγελου Τερζάκη «Ταραγμένες ψυχές», το οποίο αναφέρεται στην αξία και τις αρετές του βιβλίου, ενώ το θέμα της Έκθεσης που ζητήθηκε, απαιτούσε από τους μαθητές να ξανασκεφτούν την καταστροφή των βιβλίων που κάθε χρόνο αποτελεί «παράδοση» για πολλούς τελειόφοιτους: «Συχνά παρατηρείται πολλοί μαθητές να καταστρέφουν τα σχολικά τους βιβλία στα προαύλια των σχολείων κατά το τέλος του σχολικού έτους. Σε άρθρο που θα δημοσιευθεί στη σχολική σας εφημερίδα να αιτιολογήσετε το παραπάνω φαινόμενο και να αναφερθείτε στους τρόπους που θα συμβάλουν στην αρμονική συνύπαρξη του βιβλίου με τα ηλεκτρονικά μέσα πληροφόρησης και γνώσης».

Το θέμα, όπως εκτιμούσαν φιλόλογοι, θα επιτρέψει σε περισσότερους μαθητές από πέρυσι να περάσουν τη βάση, όμως οι αριστούχοι (18-20) δεν θα ξεπεράσουν το 1-2% (αντίστοιχα ποσοστά με τα περυσινά), ενώ περίπου 20% των μαθητών αναμένεται να ξεπεράσουν το 15%. Τα γενικά αποτελέσματα ενδεχομένως θα είναι λίγο καλύτερα από τα αντίστοιχα περυσινά, δεδομένου ότι από εφέτος άλλαξε και ο τρόπος βαθμολόγησης στη Νεοελληνική Γλώσσα. Η Έκθεση, η οποία ενέχει και μεγαλύτερο βαθμό υποκειμενικής κρίσης στη βαθμολόγηση, βαθμολογείται πλέον με 40 μονάδες (αντί για 50), ενώ αυξήθηκαν από 25 σε 35 οι μονάδες της άσκησης και παρέμειναν 25 οι μονάδες της περίληψης.

http://www.alfavita.gr/typos/t16_5_9_911.php
Δεν ανέχομαι πια να περιτριγυρίζομαι από

1) "μαλθακούς"
2) ξερόλες
3) ανθρώπους που κοιτάζουν τους άλλους αφ' υψηλού ._

Αποσυνδεδεμένος bikini

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3028
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Έχε ελπίδα... ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #286 στις: Μαΐου 16, 2009, 10:02:33 pm »
Υψηλών απαιτήσεων το θέμα της Εκθεσης

 Αναμένεται ότι θα καθηλώσει τους αριστούχους στη Νεοελληνική Γλώσσα σε χαμηλά ποσοστά

Θέμα απαιτητικό, που προϋποθέτει ανάλυση της φιλοσοφίας του ηλεκτρονικού βιβλίου σε συνδυασμό με τη συμβολική κίνηση της καταστροφής βιβλίων από μαθητές στο τέλος της σχολικής χρονιάς, επέλεξε η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων για την πρώτη ημέρα των εφετινών πανελλαδικών διαγωνισμών. Το θέμα της Εκθεσης αναμένεται ότι θα καθηλώσει τους αριστούχους στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας στο 1% όπως και πέρυσι, κατεύθυνση που, όπως όλα δείχνουν, θα πάρει η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων ώστε να μην υπάρξει σημαντική απόκλιση από τα αποτελέσματα του 2008 για την εισαγωγή στην ανώτατη εκπαίδευση της χώρας. Οι υποψήφιοι εξετάστηκαν χθες στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας. Για την επεξεργασία κειμένου δόθηκε στους υποψηφίους απόσπασμα από το έργο του Αγγελου Τερζάκη «Ταραγμένες ψυχές» το οποίο αναφέρεται στη αξία και στις αρετές του βιβλίου. Η βαθμολογία στο συγκεκριμένο μάθημα αλλάζει εφέτος και η Εκθεση θα έχει λιγότερα μόρια. Πλέον θα έχει 40 μονάδες (αντί για 50 που είχε ως την περυσινή χρονιά), ενώ αυξάνονται από 25 σε 35 οι μονάδες της άσκησης και παραμένουν οι 25 μονάδες της περίληψης.

Το θέμα της έκθεσης που δόθηκε χθες ήταν το εξής: «Συχνά παρατηρείται πολλοί μαθητές να καταστρέφουν τα σχολικά τους βιβλία στα προαύλια των σχολείων κατά το τέλος του σχολικού έτους. Σε άρθρο που θα δημοσιευθεί στη σχολική σας εφημερίδα να αιτιολογήσετε το παραπάνω φαινόμενο και να αναφερθείτε στους τρόπους που θα συμβάλουν στην αρμονική συνύπαρξη του βιβλίου με τα ηλεκτρονικά μέσα πληροφόρησης και γνώσης».

http://www.alfavita.gr/typos/t16_5_9_758.php
Δεν ανέχομαι πια να περιτριγυρίζομαι από

1) "μαλθακούς"
2) ξερόλες
3) ανθρώπους που κοιτάζουν τους άλλους αφ' υψηλού ._

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #287 στις: Μαΐου 18, 2009, 09:39:16 am »
olgalia, δεν "επιασα"εγω το θεμα !!! μαλλον αυτοι διαβαζουν pde !!  και μου "εκλεψαν"την ιδεα.
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος bikini

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3028
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Έχε ελπίδα... ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #288 στις: Μαΐου 18, 2009, 02:01:04 pm »
Αθήνα,  18  Μαΐου 2009
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Από το γραφείο της Γενικής Γραμματέως του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων κας Νίκης Γκοτσοπούλου ανακοινώνεται ότι η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων των Ημερήσιων Γενικών Λυκείων εξέδωσε σήμερα 18 Μαΐου 2009, οδηγία βαθμολόγησης στο μάθημα «Νεοελληνική Γλώσσα» προς όλα τα
Δεν ανέχομαι πια να περιτριγυρίζομαι από

1) "μαλθακούς"
2) ξερόλες
3) ανθρώπους που κοιτάζουν τους άλλους αφ' υψηλού ._

Αποσυνδεδεμένος Ίρμα

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 768
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #289 στις: Μαΐου 18, 2009, 04:00:15 pm »
Συνάδελφοι, θα ήθελα μια διευκρίνηση.
Λέμε στα παιδιά, όταν γράφουν άρθρο να βάζουν ένα τίτλο, όταν είναι ομιλία να βάζουν μια εκφώνηση κ.οκ. και στη καθεμία από τις παραπάνω περιπτώσεις να χρησιμοποιούν το κατάλληλο ύφος. Εδώ είναι η απορία μου. Ποια η διαφορά στο ύφος για το καθένα από τα παραπάνω και πού μπορώ να βρω αυτές τις οδηγίες (θα ήθελα συγκεκριμένα παραδείγματα, αν είναι δυνατόν).
Ευχαριστώ

Αποσυνδεδεμένος olgalia

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1509
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #290 στις: Μαΐου 18, 2009, 04:13:23 pm »
Στην ομιλία απευθυνόμαστε σε κοινό.
Πρέπει να υπάρχει προσφώνηση στην αρχή (πχ αγαπητοί συμμαθητές, Κυρίες και Κύριοι) και επιφώνηση στο τέλος (ως ανακεφαλαίωση-συμπέρασμα ή προτροπή/παραίνεση στο κοινό) και όλο το κείμενο να διανθίζεται με εκφράσεις α' ενικού και α' και β' πληθυντικού όπως: θα ήθελα να εκθέσω τον προβληματισμό μου... στόχος μας να ευαισθητοποιήσουμε... είναι αναγκαίο να διερευνήσουμε το πρόβλημα... σκεφτείτε, αναλογιστείτε, δεν πρέπει να ξεχνάμε, ας αναλογιστούμε όλοι μας, συμπεραίνουμε λοιπόν, ας μην εφησυχαζόμαστε, κλείνοντας την ομιλία μου θα επιθυμούσα να... κτλ
Μπορείς να βρείς αναλυτικές οδηγίες στα βοηθήματα της έκθεσης που κυκλοφορούν
Μπορείς να δώσεις μόνο αυτό που έχεις και γι αυτό καλά θα κάνεις να προσπαθήσεις να αποκτήσεις κάτι...

Αποσυνδεδεμένος Ίρμα

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 768
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #291 στις: Μαΐου 18, 2009, 05:16:32 pm »
Ευχαριστώ, Ολγαλία
Έχω το βοήθημα του Ζήτη. Δε θυμάμαι όμως αν έχει αναλυτικές οδηγίες πάνω σε αυτά.

Αποσυνδεδεμένος olgalia

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1509
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #292 στις: Μαΐου 18, 2009, 09:33:50 pm »
Δεν ξέρω αν τα έχετε υπόψη σας αλλά βρήκα πολύ καλά βοηθήματα, καταπληκτικά θα έλεγα, για έκθεση, των εκδόσεων Κεδρος. Είναι των Γιουβρή - Στουφή "Ιδέες και επιχειρήματα για την έκθεση" με 13 θεματικές ενότητες και το "Οδηγός για την έκφραση- έκθεση".
Πολύ μου άρεσε επίσης στις ίδιες εκδόσεις το "Έκφραση-εκθεση, Τετράδιο δημιουργικής γραφής" για όλες τις τάξεις του Λυκείου των Ζακυνθινού-Μητρούλια-Λαμπράκου.
Επειδή έχω γεμίσει 2 βιβλιοθήκες είχα σταματήσει να αγοράζω νέα βοηθήματα κι ετσι δεν τα είχα δει αυτά. Μου τα έδωσε ένας μαθητής, γιος οικογενειακής φίλης από άλλη πόλη, που τελείωσε το λύκειο και δεν τα ήθελε. Κακώς που δεν κοιτούσα τόσο καιρό να νέα βιβλία που έβγαιναν... είναι πολύ καλά... ξεφυλλίστε τα σε κάποιο βιβλιοπωλείο και θα με θυμηθείτε...
Μπορείς να δώσεις μόνο αυτό που έχεις και γι αυτό καλά θα κάνεις να προσπαθήσεις να αποκτήσεις κάτι...

Αποσυνδεδεμένος bikini

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3028
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Έχε ελπίδα... ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #293 στις: Μαΐου 19, 2009, 12:38:58 pm »
...Και ενώ ήδη από σήμερα Τρίτη, μετά την οδηγία του ΥΠΕΠΘ προς τα
Δεν ανέχομαι πια να περιτριγυρίζομαι από

1) "μαλθακούς"
2) ξερόλες
3) ανθρώπους που κοιτάζουν τους άλλους αφ' υψηλού ._

 

Pde.gr, © 2005 - 2025

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32871
  • Τελευταία: Arleta30
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1182690
  • Σύνολο θεμάτων: 19473
  • Σε σύνδεση σήμερα: 665
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 2144
  • (Αυγούστου 21, 2024, 05:10:38 pm)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 8
Επισκέπτες: 540
Σύνολο: 548

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.05 δευτερόλεπτα. 34 ερωτήματα.