*

Αποστολέας Θέμα: Έκθεση Γ' Λυκείου  (Αναγνώστηκε 1050676 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Georgia s

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1272
  • Φύλο: Γυναίκα
  • η παιδεία είναι θέμα εσωτερικού πολιτισμού
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #630 στις: Ιουλίου 09, 2010, 12:33:34 pm »
Στάλθηκε από: Georgia s
Παράθεση
στο συγκεκριμένο παράδειγμα έχουμε: ένα συμπερασμα: η Μαρια ειναι δικαιη και μια προκειμενη: σε καμμια απο τις....διαφορετικό//
για να ολοκληρωθει ο συλλογ απουσιάζει μια προκειμενη την οποια ουσιαστικά την εννοούμε κ προφανώς συνδεει την έννοια της δικαιοσύνης με τον τροπο συναλλαγής...και η οποια προκειμενη θα είναι γενικότερη  κ απο την προκειμενη που έχουμε και απο το συμπέρασμα που είναι: η Μαρια είναι δικαιη //
αρα παραγωγικός συλλογισμός ( γενικο- ειδικό)

Ολόκληρος o συλλογισμός θα ήταν κάπως έτσι νομίζω:

Όποιος δεν κλέβει στις συναλλαγές του είναι δίκαιος.
Στις συναλλαγές της Μαρίας δε φάνηκε κάτι διαφορετικό.
Άρα η Μαρία είναι δίκαιη.


Αφού έχουμε συμφωνήσει ότι το συμπέρασμα είναι ότι η Μαρία είναι δίκαιη και απλώς προτάσσεται
πώς δεν είναι επαγωγικός ο συλλογισμός ;
ότι η Μαρία είναι δίκαιη δεν έναι γενικότερο από το ότι σε μια περίπτωση,στις συναλλαγές της δηλαδή, δε φάνηκε κάτι διαφορετικό;

γιατί  η πρώτη προκειμενη είναι γενικότερη απο το συμπέρασμα: γενικό- ειδικό= παραγωγή.( δεν έχει σημασία με ποιά σειρα εμφανίζεται το συμπέρασμα αλλα ποιά προταση είναι το συμπέρασμα).

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 08:30:31 »

Αποσυνδεδεμένος karxarias29

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2296
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #631 στις: Ιουλίου 10, 2010, 12:46:28 am »
Ο συλλογισμός ''Η Μαρία είναι δίκαιη. Σε καμία από τις συναλλαγές της δε φάνηκε κάτι διαφορετικό.'' είναι ακριβώς ίδιος με το Γιάννη και τη Μονόπολη που βρίσκεται στο σχολικό βιβλίο, όπως αναφέρθηκε και παραπάνω. Το βιβλίο του καθηγητή τον δίνει επαγωγικό χωρίς κάποια περαιτέρω εξήγηση. Συνεπώς, γιατί να μη τον θεωρήσουμε και αυτόν επαγωγικό και να τελειώνει η ιστορία;

Αποσυνδεδεμένος moagniko

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 477
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #632 στις: Ιουλίου 10, 2010, 01:12:43 am »
Γεια σας, συνάδελφοι.
Θα ήθελα να ρωτήσω:
Αν έχουμε μια θεματική του τύπου: Οι φορείς κοινωνικοποίησης βοηθούν στη διαμόρφωση της ανθρώπινης προσωπικότηταςκαι στα σχόλια μιλάμε: για οικογένεια πρώτα, μετά για σχολείο και τέλος για ΜΜΕ,
είναι ορθή η παράγραφος;

Γενικά, εάν θέλω να αναφέρω σε μία παράγραφο παραπάνω από ένα στοιχεία-παράγοντες-αίτια-συνέπειες-τρόπους αντιμετώπισης, θα πρέπει το ένα να λειτουργεί ως απόρροια του άλλου ή εν πάση περιπτώσει να σχετίζονται..
Υπό μορφήν απαρίθμησης δεν μπορώ να τα αναφέρω, εάν φτιάξω μια θεματική στην οποία να υπάγονται;

Αποσυνδεδεμένος kozzi1

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1148
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #633 στις: Ιουλίου 10, 2010, 01:20:40 am »
Ο συλλογισμός ''Η Μαρία είναι δίκαιη. Σε καμία από τις συναλλαγές της δε φάνηκε κάτι διαφορετικό.'' είναι ακριβώς ίδιος με το Γιάννη και τη Μονόπολη που βρίσκεται στο σχολικό βιβλίο, όπως αναφέρθηκε και παραπάνω. Το βιβλίο του καθηγητή τον δίνει επαγωγικό χωρίς κάποια περαιτέρω εξήγηση. Συνεπώς, γιατί να μη τον θεωρήσουμε και αυτόν επαγωγικό και να τελειώνει η ιστορία;


...εγω παλι τεινω να πιστεψω οτι θα ημασταν ολοι πολυ καλυτερα , αν η Μαρια ειχε κανει και καμια κουτσουκελα και δεν ηταν πια και τοοοοσο  δικαιη...
( θα ειχε γινει τσακωτη, θα ειχε φαει τις φαπες της, θα ειχε μετανιωσει....κι ολα αυτα σε παραγραφο με αιτιολογηση ... )

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 08:30:31 »

Αποσυνδεδεμένος karxarias29

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2296
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #634 στις: Ιουλίου 10, 2010, 01:39:22 am »
 ;D ;D ;D ;D
... Χμμμ, και γιατί όχι αίτιο αποτέλεσμα; ;D

Αποσυνδεδεμένος kozzi1

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1148
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #635 στις: Ιουλίου 10, 2010, 01:42:55 am »
;D ;D ;D ;D
... Χμμμ, και γιατί όχι αίτιο αποτέλεσμα; ;D
...χαιρομαι για τις επισημανσεις νεοτερων συναδελφων...
θεωρησα οτι περιττευε το αποτελεσμα , το θεωρησα ηδη γνωστο....( "παρε κι αυτην, μωρη, παρε και την αλλη" )

Αποσυνδεδεμένος aristos2

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2928
  • Φύλο: Άντρας
  • Οι "δανειστές" επιτρέπουν την ύπαρξη σχολείων;
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #636 στις: Ιουλίου 10, 2010, 08:34:48 am »
;D ;D ;D ;D
... Χμμμ, και γιατί όχι αίτιο αποτέλεσμα; ;D
...χαιρομαι για τις επισημανσεις νεοτερων συναδελφων...
θεωρησα οτι περιττευε το αποτελεσμα , το θεωρησα ηδη γνωστο....( "παρε κι αυτην, μωρη, παρε και την αλλη" )


Εντάξατε, δικαίως, την "έκθεση" και το θεωρητικό κεφάλαιο "αναγνώριση είδους συλλογισμού" στη ζωή, αλλά εκθέσατε, μάλλον ανεπανόρθωτα, τη δύστυχη Μαρία ...!
Πριν απ’ τα μάτια μου ήσουν φως.
Πριν απ’ τον Έρωτα έρωτας
Κι όταν σε πήρε το φιλί,
Γυναίκα ...

Αποσυνδεδεμένος karxarias29

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2296
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #637 στις: Ιουλίου 12, 2010, 12:33:13 am »
;D ;D ;D ;D
... Χμμμ, και γιατί όχι αίτιο αποτέλεσμα; ;D
...χαιρομαι για τις επισημανσεις νεοτερων συναδελφων...
θεωρησα οτι περιττευε το αποτελεσμα , το θεωρησα ηδη γνωστο....( "παρε κι αυτην, μωρη, παρε και την αλλη" )


Εντάξατε, δικαίως, την "έκθεση" και το θεωρητικό κεφάλαιο "αναγνώριση είδους συλλογισμού" στη ζωή, αλλά εκθέσατε, μάλλον ανεπανόρθωτα, τη δύστυχη Μαρία ...!

 :-[ :-[ :-[ :-[ :-[
 ;D ;D ;D ;D ;D

Αποσυνδεδεμένος moagniko

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 477
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #638 στις: Ιουλίου 12, 2010, 06:14:39 pm »
Γεια σας, συνάδελφοι.
Θα ήθελα να ρωτήσω:
Αν έχουμε μια θεματική του τύπου: Οι φορείς κοινωνικοποίησης βοηθούν στη διαμόρφωση της ανθρώπινης προσωπικότηταςκαι στα σχόλια μιλάμε: για οικογένεια πρώτα, μετά για σχολείο και τέλος για ΜΜΕ,
είναι ορθή η παράγραφος;

Γενικά, εάν θέλω να αναφέρω σε μία παράγραφο παραπάνω από ένα στοιχεία-παράγοντες-αίτια-συνέπειες-τρόπους αντιμετώπισης, θα πρέπει το ένα να λειτουργεί ως απόρροια του άλλου ή εν πάση περιπτώσει να σχετίζονται..
Υπό μορφήν απαρίθμησης δεν μπορώ να τα αναφέρω, εάν φτιάξω μια θεματική στην οποία να υπάγονται;

Please..

Επίσης, θα ήθελα να ρωτήσω: η γραπτή εισήγηση είναι σαν την ομιλία; ή σαν την επιστολή;

Τέλος, η μεταβατική παράγραφος μπορεί να είναι και μία περίοδος; Δηλαδή περίπου 2,5 γραμμές;
« Τελευταία τροποποίηση: Ιουλίου 14, 2010, 03:05:52 pm από moagniko »

Αποσυνδεδεμένος dora2008

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 166
  • .."μην κλέβεις κλέφτη, μην κλέβεις κλέφτη.."
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #639 στις: Ιουλίου 14, 2010, 03:26:43 pm »
SOS: εχω εναν μαθητη ο οποίος πηρε απιστευτα και απροσδοκητα χαμηλη βαθμολογια στη εκθεση. Το παιδί ηταν μαθητης του ΕΠΑΛ. Ξέρει κανείς πως βαθμολογούνται τα γραπτά της έκθεσης στο ΕΠΑΛ? Ο ενας βαθμολογητης συγκεκριμενα εβαλε 40+ και ο άλλος 30+. αυτοι οι βαθμοι ειναι με βαση το 100 που παιρνουν συνολικα οι ασκησεις και η εκθεση?!?
Δε μου βγαινει σε τιποτα ο λογαριασμος, γιατι και ασκησεις εγραψε (τις περισσοτερες σωστα) και μιση εκθεση...
Πως μπορουμε να δουμε το γραπτο του?
τρεις λαλούν κι οι υπόλοιποι χορεύουν

Αποσυνδεδεμένος max

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 463
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #640 στις: Ιουλίου 16, 2010, 07:49:46 am »
Γεια σας, συνάδελφοι.
Θα ήθελα να ρωτήσω:
Αν έχουμε μια θεματική του τύπου: Οι φορείς κοινωνικοποίησης βοηθούν στη διαμόρφωση της ανθρώπινης προσωπικότηταςκαι στα σχόλια μιλάμε: για οικογένεια πρώτα, μετά για σχολείο και τέλος για ΜΜΕ,
είναι ορθή η παράγραφος;
 
νομίζω πως ναι. αρκεί να δείχνει το πως ο κάθε φορέας κοινωνικοποίησης διαμορφώνουν την ανθρώπινη προσωπικότητα.


Please..

Τέλος, η μεταβατική παράγραφος μπορεί να είναι και μία περίοδος; Δηλαδή περίπου 2,5 γραμμές;

έχω διαβάσει ότι η συνηθισμένη μεταβατική είναι δύο περίοδοι. η πρώτη ανακεφαλαιώνει όσα προηγήθηκαν ενώ η άλλη προεξαγγέλλει όσα θα ακολουθήσουν. για να συνδέσουμε ζητούμενα μπορούμε να φτιάξουμε μία περίοδο που θα ανακοινωνει όσα ακολουθούν αν την ενσωματώσουμε στο τέλος της τελευταίας παραγράφου του α ζητουμένου.


Αποσυνδεδεμένος Kallipateira

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 243
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02:-)
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #641 στις: Ιουλίου 18, 2010, 02:06:46 pm »
Καλησπέρα!
Όταν λέμε αποδεικτική διαδικασία παραγράφου είναι το ίδιο με τη συλλογιστική πορεία; Έχει σχέση επομἐνως με το αν ξεκινάμε από κάτι γενικό και προχωράμε σε κάτι ειδικό κ.ο.κ ???

Αποσυνδεδεμένος thanphis

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 47
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #642 στις: Ιουλίου 26, 2010, 06:16:34 pm »
Ένα χρόνο μετά ... και ενόψει της καινούριας χρονιάς:

Οι συλλογισμοί της λογικής και τα συλλογιστικά επιχειρήματα των κειμένων παρουσιάζουν ομοιότητες μεταξύ τους, αλλά δεν πρέπει να συγχέονται. Οι συλλογισμοί της λογικής έχουν μορφή καθαρά τυπική, στεγνή και σύντομη, περιέχουν μόνο προτάσεις – κρίσεις. Τα επιχειρήματα σε ένα κείμενο έχουν ανάπτυξη, σύνταξη και διατύπωση πολυποίκιλη. Αρκετές φορές, μάλιστα, είναι δύσκολο να εντοπιστούν με ακρίβεια οι προκείμενες που οδηγούν στο συμπέρασμα με τη μορφή του τυπικού συλλογισμού. Εκείνο που πρέπει να εντοπίζεται είναι η συλλογιστική πορεία του συγγραφέα, για να ελέγχεται και η αποδεικτική αξία των επιχειρημάτων του.
 
Τα τελευταία χρόνια, με έκπληξη ακούμε και διαβάζουμε αυθαίρετες, αστήριχτες και αντιεπιστημονικές απόψεις συναδέλφων, οι οποίες λειτουργούν ως «τυφλοσούρτης» και κάνουν διάκριση ανάμεσα στη συλλογιστική πορεία που ακολουθεί ο συγγραφέας και στην συλλογιστική πορεία μιας παραγράφου, λες και η παράγραφος γράφεται από μόνη της… Έμπειρη συνάδελφος, με πολυετή παρουσία στο χώρο της δημόσιας εκπαίδευσης επέβαλε τον παρακάτω κανόνα στους μαθητές της: «Αν η παράγραφος ξεκινάει από κάτι γενικό, η συλλογιστική πορεία είναι παραγωγική», αγνοώντας ή παραβλέποντας το στοιχειώδες: πόσες φορές η θεματική περίοδος μιας παραγράφου δεν είναι η θέση προς απόδειξη και στη συνέχεια ακολουθούν τα αποδεικτικά στοιχεία; Ο συλλογισμός δεν είναι τίποτε άλλο παρά η πορεία του νου προς ένα συμπέρασμα. Άρα, εκείνο που εξετάζουμε δεν είναι η πορεία με την οποία γράφηκε μια παράγραφος ή ένα κείμενο, αλλά η διεργασία που ακολούθησε το μυαλό μας, η πορεία της σκέψης μας. Επομένως, αν το συμπέρασμα βρίσκεται στην αρχή μιας παραγράφου και είναι γενικό, τότε ο συλλογισμός είναι επαγωγικός!

Για να ενισχύσουμε την παραπάνω θέση, αναγκαζόμαστε να χρησιμοποιήσουμε … ως τρόπο πειθούς την επίκληση στην αυθεντία. Σχολικό βιβλίο σελ. 19, άσκηση 6 επάνω στους συλλογισμούς. Η εκφώνηση ζητάει από τους μαθητές να αξιολογήσουν αν το επιχείρημα που αναπτύσσεται με την επαγωγική μέθοδο  είναι έγκυρο:
‘Για τη μικρασιατική καταστροφή φταίνε οι αντίπαλοι του

Αποσυνδεδεμένος Georgia s

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1272
  • Φύλο: Γυναίκα
  • η παιδεία είναι θέμα εσωτερικού πολιτισμού
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #643 στις: Ιουλίου 28, 2010, 12:15:35 pm »
άψογη!! μπραβο! ;)

 

Pde.gr, © 2005 - 2025

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32873
  • Τελευταία: eirini0709
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1182792
  • Σύνολο θεμάτων: 19473
  • Σε σύνδεση σήμερα: 716
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 2144
  • (Αυγούστου 21, 2024, 05:10:38 pm)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 6
Επισκέπτες: 661
Σύνολο: 667

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.052 δευτερόλεπτα. 33 ερωτήματα.