*

Αποστολέας Θέμα: Έκθεση Γ' Λυκείου  (Αναγνώστηκε 1048175 φορές)

0 μέλη και 4 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Faidra_

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 96
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #854 στις: Νοεμβρίου 29, 2010, 12:03:28 pm »
Το κείμενο ''Μηχανισμός εξανδραποδισμού'' του Τερζάκη στη σελίδα 121 ανήκει στο είδος του στοχαστικού δοκιμίου;;;;

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 01:28:33 »

Αποσυνδεδεμένος snoopy

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 64
  • Προσεχώς καλύτερα...
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #855 στις: Νοεμβρίου 29, 2010, 12:19:35 pm »
Εχει τα χαρακτηριστικά του στοχαστικού δοκιμίου: μεταφορικός λόγος , εικονοπλαστικός , συνειρμική οργάνωση των ιδεών , περιορισμένη χρήση τεχνικών πειθούς  και συναισθηματικά φορτισμένες φράσεις .

Αποσυνδεδεμένος ypernouli

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 338
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #856 στις: Νοεμβρίου 29, 2010, 08:53:50 pm »
ΠΑΙΔΙΑ, SOS!

Η τρύπα του όζοντος, το φαινόμενο του θερμοκηπίου, η ρύπανση των υδάτων και του εδάφους καταδεικνύουν το οικολογικό αδιέξοδο. ΕΙΝΑΙ ΓΕΝΙΚΕΥΣΗ ή ΑΙΤΙΟ-ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ;
Όπως συνέβη στο Τσερνομπίλ, έτσι και σε κάθε άλλη αντίστοιχη περίπτωση έκρηξης ενός πυρηνικού αντιδραστήρα μπορεί να θρηνήσουμε ανθρώπινες ζωές αλλά και ανυπολόγιστες καταστροφές στο περιβάλλον. ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΛΟΓΙΑ ή ΑΙΤΙΟ-ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ;
Ο χρήστης κοκαΐνης οδεύει προς το θάνατο. ΕΙΝΑΙ ΑΙΤΙΟ-ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ή ΓΕΝΙΚΕΥΣΗ;


Εγώ συμφωνώ με το βοήθημα.
το α είναι γενίκευση: η τρύπα του όζοντος κτλ δεν είναι αίτια και το αποτέλεσμα το οικολογικό αδιέξοδο, αλλά παραδείγματα που επιβεβαιώνουν ότι υπάρχει το αδιέξοδο. Δες και το ρήμα: καταδεικνύουν. Αντίθετα η κοκαΐνη (γ) είναι αίτιο που οδηγεί στον θάνατο.

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #857 στις: Νοεμβρίου 29, 2010, 09:36:49 pm »
το γ ομως δεν θα μπορουσαμε να το παρουμε και ως γενικευση? γαιτι οχι?
ο καθε ενας που ειναι χρηστης κοκαινης οδευει προς το θανατο.
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 01:28:33 »

Αποσυνδεδεμένος moagniko

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 477
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #858 στις: Νοεμβρίου 29, 2010, 10:32:27 pm »
α) Παιδιά, στους συλλογισμούς δεν κοιτάμε καθαρά την πορεία του κειμένου, δηλαδή τη σειρά που παραθέτει το γενικό και το ειδικό ο συντάκτης; Υπάρχει περίπτωση κάτι να φαίνεται παραγωγή π.χ., αλλά αν το δεις καλύτερα, να καταλήξεις στο αντίθετο πόρισμα, δηλ. ότι είναι επαγωγή; Δεν κάνουμε ανάλυση του κειμένου, έτσι δεν είναι; ???

β) Αν ζητηθεί να γράψουν τα παιδιά δοκίμιο, το ύφος που θα ακολουθήσουν θα είναι τυπικό, όπως του άρθρου; Απαγορεύεται π.χ. το α΄ ή β΄  πρόσωπο;
« Τελευταία τροποποίηση: Νοεμβρίου 30, 2010, 01:04:43 am από moagniko »

Αποσυνδεδεμένος moagniko

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 477
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #859 στις: Νοεμβρίου 30, 2010, 11:45:55 pm »
Το αντιλεξικό του
« Τελευταία τροποποίηση: Δεκεμβρίου 01, 2010, 01:39:20 pm από moagniko »

Αποσυνδεδεμένος moagniko

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 477
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #860 στις: Δεκεμβρίου 07, 2010, 12:17:28 am »
Παιδιά, αν στην ερώτηση ανάπτυξης μιας περιόδου από το κείμενο (που είναι η 2η άσκηση στα θέματα των πανελληνίων) καταλήξουμε σε αυτήν την περίοδο αντί να ξεκινήσουμε από αυτήν είναι λάθος;

Αποσυνδεδεμένος dina 94

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1403
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #861 στις: Δεκεμβρίου 07, 2010, 02:29:16 pm »
Ναι είναι .Πρέπει οπωσδήποτε να ξεκινήσουν με θεματική πρόταση το ζητούμενο .Εκτός και αν τα παιδιά κάνουν διαφοροποίηση της δομής της παραγράφου ,πράγμα που είναι κατά τη γνώμη μου επισφαλές .Να ρωτήσω και εγώ κάτι άσχετο ; Χθες ο δάσκαλος της κόρης μου ,τους είπε ότι τα κύρια ονόματα έχουν πληθυντικό αριθμό δηλαδή ο Δημήτρης - οι Δημήτρηδες ,είναι σωστό ή όχι  ???εγώ πρώτη φορά το ακούω ..

Αποσυνδεδεμένος moagniko

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 477
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #862 στις: Δεκεμβρίου 07, 2010, 02:33:04 pm »
Ναι είναι .Πρέπει οπωσδήποτε να ξεκινήσουν με θεματική πρόταση το ζητούμενο .Εκτός και αν τα παιδιά κάνουν διαφοροποίηση της δομής της παραγράφου ,πράγμα που είναι κατά τη γνώμη μου επισφαλές .Να ρωτήσω και εγώ κάτι άσχετο ; Χθες ο δάσκαλος της κόρης μου ,τους είπε ότι τα κύρια ονόματα έχουν πληθυντικό αριθμό δηλαδή ο Δημήτρης - οι Δημήτρηδες ,είναι σωστό ή όχι  ???εγώ πρώτη φορά το ακούω ..

Ναι, είναι σωστό. Έχουν και τα κύρια ονόματα πληθυντικό.

Όσο για τη θεματική πρόταση.. Εννοείται ότι πρέπει να υπάρχει θεματική πρόταση. Εγώ ρώτησα εάν θα μπορούσαν ξεκινήσουν από μία άλλη (όχι αυτή που τους δίνεται) και να καταλήξουν σε αυτή που τους δίνεται.

Αποσυνδεδεμένος dina 94

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1403
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #863 στις: Δεκεμβρίου 07, 2010, 02:47:29 pm »
Το κατάλαβα αυτό που ρώτησες αλλά κατα τη γνώμη μου πάντα ,είναι τολμηρό γιατί ανατρέπεται η δομή της παραγράφου .Εαν γίνει έτσι όπως το λες τότε δεν θα υπάρχει κατακλείδα ,σωστά ;Το ζητούμενο είναι να τεκμηριώσεις το ερώτημα οπότε ακολουθείς τη λογική της παραγράφου.

Αποσυνδεδεμένος moagniko

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 477
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #864 στις: Δεκεμβρίου 07, 2010, 03:34:14 pm »
Το κατάλαβα αυτό που ρώτησες αλλά κατα τη γνώμη μου πάντα ,είναι τολμηρό γιατί ανατρέπεται η δομή της παραγράφου .Εαν γίνει έτσι όπως το λες τότε δεν θα υπάρχει κατακλείδα ,σωστά ;Το ζητούμενο είναι να τεκμηριώσεις το ερώτημα οπότε ακολουθείς τη λογική της παραγράφου.

Θα υπάρχει κατακλείδα και θα είναι η περίοδος που θα δίνεται προς ανάπτυξη. Αντί να χρησιμοποιηθεί δηλαδή ως θεματική χρησιμοποιείται ως κατακλείδα.

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #865 στις: Δεκεμβρίου 07, 2010, 05:32:56 pm »
    .Να ρωτήσω και εγώ κάτι άσχετο ; Χθες ο δάσκαλος της κόρης μου ,τους είπε ότι τα κύρια ονόματα έχουν πληθυντικό αριθμό δηλαδή ο Δημήτρης - οι Δημήτρηδες ,είναι σωστό ή όχι  ???εγώ πρώτη φορά το ακούω ..

Ναι, είναι σωστό. Έχουν και τα κύρια ονόματα πληθυντικό.


και γω dina μου, αυτο πιστευα: πως τα κυρια ονοματα δεν εχουν πληθ.αριθμο. Αλλα, ναι εχουν. Αν σκεφτω στα λατινικα  Athenae- Athenaroum,(ονοματα πολεων, pluralia tantum) Ερμαι,Ερμων κλπ κλπ





Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #866 στις: Δεκεμβρίου 07, 2010, 05:40:50 pm »
Το κατάλαβα αυτό που ρώτησες αλλά κατα τη γνώμη μου πάντα ,είναι τολμηρό γιατί ανατρέπεται η δομή της παραγράφου .Εαν γίνει έτσι όπως το λες τότε δεν θα υπάρχει κατακλείδα ,σωστά ;Το ζητούμενο είναι να τεκμηριώσεις το ερώτημα οπότε ακολουθείς τη λογική της παραγράφου.

Θα υπάρχει κατακλείδα και θα είναι η περίοδος που θα δίνεται προς ανάπτυξη. Αντί να χρησιμοποιηθεί δηλαδή ως θεματική χρησιμοποιείται ως κατακλείδα.

ειναι προς αναπτυξη η προταση που τους δινεται moagniko και οχι ως συμπερασμα. Θα συμφωνησω με την dina

φιλε moagniko  ολες οι "περιπτωσεις" μαζεμενες σου πέφτουν....χαχα, Καλο αυτο, γιατι γρηγορα θα αποκτησεις πειρα... ;)
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος moagniko

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 477
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #867 στις: Δεκεμβρίου 10, 2010, 01:56:37 pm »
Εάν είναι Αθηναίος [λόγος], τότε είναι Έλληνας [ακολουθία]. [μείζων προκείμενη]
Είναι Έλληνας. [ελάσσων]
Άρα, είναι Αθηναίος.

Η μείζων δεν είναι αυτή που περιέχει το κατηγόρημα του συμπεράσματος και η ελάσσων αυτή που περιέχει το υποκείμενό του; Σε αυτό το παράδειγμα πού φαίνεται κάτι τέτοιο; :-\

Επίσης, παραλογισμός = μη ορθός συλλογισμός, έτσι δεν είναι;
Τα παρακάτω είναι παραλογισμοί. Επειδή είναι άκυροι όμως ή ψευδείς;

1)   Όποιος είναι καλός άνθρωπος είναι γελαστός.
Ο Χ είναι καλός άνθρωπος.
Άρα, ο Χ είναι γελαστός. ΨΕΥΔΗΣ;
2)   Οι χαρισματικοί ηγέτες έχουν υψηλή δημοτικότητα.
Έχουν υψηλή δημοτικότητα επειδή πιάνουν τον παλμό του λαού.
Πιάνουν τον παλμό του λαού επειδή είναι χαρισματικοί ηγέτες. ΑΚΥΡΟΣ;
3)   Ο άξιος καπετάνιος είναι εγγύηση για καλό ταξίδι.
Ο κυρ Γιώργος έχει φανεί άξιος καπετάνιος.
Άρα, ο κυρ Γιώργος είναι παράδειγμα προς μίμηση για τους νέους ναυτικούς. ΑΚΥΡΟΣ;
4)   Χθες έβρεχε και δεν έγραψα καλά στις εξετάσεις.
Σήμερα βρέχει.
Άρα, ούτε σήμερα θα γράψω καλά! ΑΚΥΡΟΣ;
5)   Η γλώσσα είναι κώδικας επικοινωνίας.
Η γλώσσα είναι ένα ψάρι.
Άρα, ένα ψάρι είναι κώδικας επικοινωνίας. ΑΚΥΡΟΣ;
6)   Εάν είναι Αθηναίος, τότε είναι Έλληνας.
Είναι Έλληνας.
Άρα, είναι Αθηναίος. ΨΕΥΔΗΣ;
7)   Εάν είναι Αθηναίος, τότε είναι Έλληνας.
Δεν είναι Αθηναίος.
Άρα, δεν είναι Έλληνας. ΨΕΥΔΗΣ;
8) Μια μετοχή είναι είτε επιρρηματική είτε κατηγορηματική είτε επιθετική.
Η μετοχή αυτή δεν είναι κατηγορηματική.
Άρα, η μετοχή αυτή είναι επιρρηματική. ΑΚΥΡΟΣ;
« Τελευταία τροποποίηση: Δεκεμβρίου 10, 2010, 02:09:07 pm από moagniko »

 

Pde.gr, © 2005 - 2025

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32871
  • Τελευταία: Arleta30
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1182630
  • Σύνολο θεμάτων: 19473
  • Σε σύνδεση σήμερα: 653
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 2144
  • (Αυγούστου 21, 2024, 05:10:38 pm)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 4
Επισκέπτες: 593
Σύνολο: 597

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.048 δευτερόλεπτα. 34 ερωτήματα.