*

Αποστολέας Θέμα: Αλλαγές στην Τεχνική Εκπαίδευση - Τεχνολογικό Λύκειο  (Αναγνώστηκε 150274 φορές)

0 μέλη και 3 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Green

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4580
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Αλλαγές στην Τεχνική Εκπαίδευση - Τεχνολογικό Λύκειο
« Απάντηση #336 στις: Ιούλιος 11, 2013, 10:38:08 μμ »
Τελικά θα καταργηθούν ή όχι οι ΕΠΑΣ;
Το προσχέδιο νόμου για το Τεχνολογικό Λύκειο (Τε.Λ.) προβλέπει πάντως και απογευματινές "Τεχνικές Σχολές Μαθητείας" (Τε.Σ), 3ετούς φοίτησης και με μαθήματα γενικής παιδείας, που θα συνοδεύονται από πρωινή μαθητεία.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος silkcut

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4129
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Η γνώση είναι δύναμη και η σιωπή συνενοχή...
    • Προφίλ
Απ: Αλλαγές στην Τεχνική Εκπαίδευση - Τεχνολογικό Λύκειο
« Απάντηση #337 στις: Ιούλιος 11, 2013, 11:09:14 μμ »
Γεια σας, ειμαι μαθητρια ΕΠΑΛ στον τομεα υγειας προνοιας και τελειωσα την 2α λυκειου. Μηπως γνωριζετε να μου πειτε και τι γινεται τωρα με τους μαθητες που ειναι στην ιδια κατασταση με μενα? Ειναι υποχρεωτικο να κανουμε παλι 2α λυκειου με νεα ειδικοτητα?
από το non paper του υπουργείου:
Το Σεπτέμβριο του 2013 στην Β’ τάξη ΕΠΑΛ δεν θα παρέχεται ο Τομέας Υγείας & Πρόνοιας καθώς και ο Τομέας Εφαρμοσμένων Τεχνών – Γραφικών Τεχνών, που καταργούνται για τους μαθητές, που αποφοίτησαν εφέτος από την Α’ Λυκείου ΕΠΑΛ ή Γενικού Λυκείου.
Το Σεπτέμβριο του 2013 σε αυτές τις Ειδικότητες των ΕΠΑΛ υπάρχουν μαθητές μόνον στη Γ’ ΕΠΑΛ και είναι συνολικά 7.205, οι οποίοι απρόσκοπτα θα ολοκληρώσουν τις σπουδές τους και γι αυτό το σκοπό θα απασχοληθούν ωρομίσθιοι καθηγητές με προτεραιότητα πρόσληψης για αυτούς που τέθηκαν σε διαθεσιμότητα, όπως προβλέψαμε στο σχετικό Νομοσχέδιο που κατατέθηκε.
δες και εδώ:
http://www.pde.gr/index.php?topic=28780.msg684710#msg684710
Σήμερα μόνο οι ηλίθιοι κάνουν δικτατορίες με τανκς, από τη στιγμή που υπάρχει η τηλεόραση...
ΟΥΜΠΕΡΤΟ ΕΚΟ

Αποσυνδεδεμένος tam tam

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 990
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
« Τελευταία τροποποίηση: Ιούλιος 17, 2013, 02:18:18 μμ από tamy »

Αποσυνδεδεμένος Green

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4580
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Αλλαγές στην Τεχνική Εκπαίδευση - Τεχνολογικό Λύκειο
« Απάντηση #339 στις: Ιούλιος 18, 2013, 11:56:29 πμ »
http://www.pde.gr/index.php?action=tpmod;dl=item931

Αυτό το αρχείο είναι η πιο ξεκάθαρη εικόνα του γιατί η Ελλάδα χρεοκόπησε. Υπερσυσσώρευση εργατικού δυναμικού στον τριτογενή τομέα, και καθίζηση στον πρωτογενή και δευτερογενή.

Στα ΕΠΑΛ, από τους 12 τομείς που φτιάξαμε, οι 9 κατέληξαν να παράγουν υποψήφιους εργαζόμενους στον τριτογενή τομέα, ένας μόνο για την πρωτογενή παραγωγή και δύο πολύ μικροί για την ελληνική ναυτιλία. Ακόμα και οι Τομείς Μηχανολογίας και Ηλεκτρολογίας που θα μπορούσαν να στελεχώνουν τον δευτερογενή τομέα, ελλείψει βιομηχανικής δραστηριότητας στην Ελλάδα, παρήγαγαν ιδιώτες ηλεκτρολόγους, μηχανικούς κτηρίων και ψυκτικούς.

Στις ΕΠΑΣ ακόμα πιο χαρακτηριστικά τα πράγματα. Το 55% των αποφοίτων ήταν από 4 ειδικότητες από τις συνολικά 33 παρεχόμενες, κομμώτριες, αισθητικοί, βοηθοί φαρμακείων και βοηθοί φυσικοθεραπευτών. Όλες επίσης στον τριτογενή τομέα. 

Και βεβαίως η ευθύνη δεν είναι το παιδιών. Υπήρξε στρατηγική επιλογή για την Ελλάδα να εγκαταλείψει την πρωτογενή και δευτερογενή παραγωγή και να γίνει χώρα παροχής υπηρεσιών. Απορεί όμως ακόμα κανείς γιατί φτάσαμε εδώ που φτάσαμε;
« Τελευταία τροποποίηση: Ιούλιος 18, 2013, 04:27:19 μμ από Green »

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος typos72

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 750
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Αλλαγές στην Τεχνική Εκπαίδευση - Τεχνολογικό Λύκειο
« Απάντηση #340 στις: Ιούλιος 18, 2013, 01:01:03 μμ »
http://www.pde.gr/index.php?action=tpmod;dl=item931

Αυτό το αρχείο είναι η πιο ξεκάθαρη εικόνα του γιατί η Ελλάδα χρεοκόπησε. Υπερσυσσώρευση εργατικού δυναμικού στον τριτογενή τομέα, και καθίζηση στον πρωτογενή και δευτερογενή.

Στα ΕΠΑΛ, από τους 12 τομείς που φτιάξαμε, οι 9 κατέληξαν να παράγουν υποψήφιους εργαζόμενους στον τριτογενή τομέα, ένας μόνο για την πρωτογενή παραγωγή και δύο πολύ μικροί για την ελληνική ναυτιλία. Ακόμα και ο Τομείς Μηχανολογίας και Ηλεκτρολογίας που θα μπορούσαν να στελεχώνουν τον δευτερογενή τομέα, έλλειψη βιομηχανικής δραστηριότητας στην Ελλάδα παρήγαγαν ιδιώτες ηλεκτρολόγους, μηχανικούς κτηρίων και ψυκτικούς.

Στις ΕΠΑΣ ακόμα πιο χαρακτηριστικά τα πράγματα. Το 55% των αποφοίτων ήταν από 4 ειδικότητες από τις συνολικά 33 παρεχόμενες, κομμώτριες, αισθητικοί, βοηθοί φαρμακείων και βοηθοί φυσικοθεραπευτών. Όλες επίσης στον τριτογενή τομέα. 

Και βεβαίως η ευθύνη δεν είναι το παιδιών. Υπήρξε στρατηγική επιλογή για την Ελλάδα να εγκαταλείψει την πρωτογενή και δευτερογενή παραγωγή και να γίνει χώρα παροχής υπηρεσιών. Απορεί όμως ακόμα κανείς γιατί φτάσαμε εδώ που φτάσαμε;
Πολύ καλή η ανάλυση,αλλά φαίνεται πως δεν γνωρίζεις την ελληνική πολιτική σκηνή.Την στρατηγική επιλογή που την είδες;Η αλήθεια δυστυχώς είναι πως δεν υπήρχε καμία επιλογή και κανένα σχέδιο.Στον τριτογενή τομέα πήγαμε γιατί ήταν το εύκολο.Η ανάπτυξη στους άλλους δύο τομείς ήθελε σχέδιο και οργάνωση,δηλαδή ήταν δύσκολα.Έτσι πιάσαμε πάτο!!!

Αποσυνδεδεμένος Green

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4580
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Αλλαγές στην Τεχνική Εκπαίδευση - Τεχνολογικό Λύκειο
« Απάντηση #341 στις: Ιούλιος 18, 2013, 01:17:26 μμ »
Ε, θυμήθηκα τα λεγόμενα ενός πρώην πρωθυπουργού στα 90’, ότι η Ελλάδα πρέπει να γίνει χώρα παροχής υπηρεσιών... http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_columns_3_02/07/2011_447832
Και ακολούθησαν και «εμπνευσμένοι» τεχνοκράτες με τις ίδιες προτάσεις, μέσα στην παραζάλη των Ολυμπιακών Αγώνων (τους οποίους αποδείχθηκε ότι κάναμε με δανεικά)... http://www.tovima.gr/finance/article/?aid=161147

Το σωστότερο είναι ότι αυτή η εξέλιξη ήταν συνδυασμός βλακείας, αλαζονίας και ανικανότητας.
« Τελευταία τροποποίηση: Ιούλιος 18, 2013, 01:22:54 μμ από Green »

Αποσυνδεδεμένος solareng

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 452
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Αλλαγές στην Τεχνική Εκπαίδευση - Τεχνολογικό Λύκειο
« Απάντηση #342 στις: Ιούλιος 18, 2013, 03:48:00 μμ »
Δεν νομίζω πως η κατάρρευση της χώρας έχει να κάνει με τη συσσώρευση εργατικού δυναμικού στον τριτογενή τομέα, ούτε θεωρώ υπερβολικό τον αριθμό των μαθητών που σπούδαζαν σε αυτές τις ειδικότητες. Τα αίτια της κατάρρευσης της χώρας είναι άλλα και μπορείτε να τα αναζητήσετε στο πως καταστράφηκε ο πρωτογενής και ο δευτερογενής τομέας της χώρας. Καταστράφηκε λόγω της έλλειψης εργατικού δυναμικού; Όχι φυσικά. Ποιος οδήγησε τη χώρα στη σταδιακή αποβιομηχάνιση; Ποιος κατέστρεψε την αγροτική παραγωγή; Ποιος έβαλε τη χώρα στο ευρώ λέγοντας μας πως με αυτό θα ήταν καλύτερα, γνωρίζοντας όμως πως το ευρώ είναι σκληρό νόμισμα, κάτι που δε βολεύει την ανταγωνιστηκότητα της μικρής μας χώρας; Η ανταγωνιστηκότητα χάθηκε, οι εξαγωγές μειώθηκαν, οι εισαγωγές έγιναν πιο προσιτές και αυξήθηκαν, το ισοζύγιο εμπορικών συναλλαγών έγινε αρνητικό με τη ψαλίδα να μεγαλώνει κάθε χρόνο. Η χώρα παρέδωσε την εθνική της κυριαρχία σε μια Ευρώπη όχι των Εθνών και των Λαών όπως ήταν ο αρχικός στόχος. Το εργαλείο της υποτίμησης μέσω του νομίσματος χάθηκε, ο μόνος τρόπος πλέον είναι μέσω τις εσωτερικής υποτίμησης, δηλαδή με τις μειώσεις μισθών, την ανασφάλιστη εργασία και τη λαθρομετανάστευση, απολύσεις.
Ποιος διόριζε σωρηδών και τσουβαληδών τους ημετέρους του στο δημόσιο; Ποιος έτρωγε τα κονδύλια για την ανάπτυξη της χώρας;

Θα μπορούσα να γράφω μέχρι αύριο.

Αποσυνδεδεμένος Green

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4580
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Αλλαγές στην Τεχνική Εκπαίδευση - Τεχνολογικό Λύκειο
« Απάντηση #343 στις: Ιούλιος 18, 2013, 04:09:19 μμ »
Πολλά μπορεί να είναι τα αίτια για την κατάρρευση του πρωτογενούς και του δευτερογενούς τομέα, και κυρίως οι λανθασμένες πολιτικές και εκτιμήσεις των κυβερνώντων. Αλλά ως συνέπεια αυτών ακολούθησε και η σταδιακή απαξίωση συγκεκριμένων εργασιών στη συνείδηση του νεοέλληνα. Σταδιακά κατά τις τελευταίες δεκαετίες οι έλληνες εγκατέλειψαν την περιφέρεια για να εγκατασταθούν μαζικά στα μεγάλα αστικά κέντρα. Έγινε όνειρο ο διορισμός στο δημόσιο και η θέση του υπαλλήλου γραφείου. Κανείς για τα χωράφια, κανείς για τα εργοστάσια.

Η τεχνική εκπαίδευση ήταν λογικό ότι θα ακολουθούσε τις ήδη διαμορφωμένες συνθήκες της στρεβλής ελληνικής αγοράς και τις νέες αντιλήψεις περί απασχόλησης. Γι' αυτό είπα και πιο πάνω, δεν φταίνε τα παιδιά, αυτό το πρότυπο "ανάπτυξης" τους περάσαμε, αυτό ακολούθησαν.

« Τελευταία τροποποίηση: Ιούλιος 18, 2013, 06:20:14 μμ από Green »

Αποσυνδεδεμένος porcupinetree

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1765
  • Φύλο: Άντρας
  • Για ν αλλάξουν όλα, πρέπει να μείνουν τα ίδια...
    • Προφίλ
Απ: Αλλαγές στην Τεχνική Εκπαίδευση - Τεχνολογικό Λύκειο
« Απάντηση #344 στις: Ιούλιος 18, 2013, 04:27:51 μμ »
Καταστράφηκε λόγω της έλλειψης εργατικού δυναμικού; Όχι φυσικά. Ποιος οδήγησε τη χώρα στη σταδιακή αποβιομηχάνιση; Ποιος κατέστρεψε την αγροτική παραγωγή;

Αυτό ακριβώς είναι. Σε συνδυασμό βέβαια με το νόμο 1264 του 82 (με τη μορφή που κατατέθηκε και τα δικαιώματα που παραχώρησε), ένα νόμο που αποτέλεσε το πρώτο ίσως αλισβερίσι με την τότε αριστερά, η οποία φυσικά σήμερα σφυρίζει αδιάφορα λέγοντας ότι δεν έχει καμία ευθύνη για το κατάντημα της χώρας... 
Beati hispani, quibus vivere bibere est...

Αποσυνδεδεμένος perastikos_kav

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2181
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Αλλαγές στην Τεχνική Εκπαίδευση - Τεχνολογικό Λύκειο
« Απάντηση #345 στις: Ιούλιος 18, 2013, 05:23:38 μμ »
Μην βλέπετε το φαινόμενο, το σύμπτωμα δηλαδή ως αιτία.  Ο κόσμος στράφηκε για ανεύρεση εργασίας στον τριτογενή τομέα, αφού είχαν συρρικνωθεί οι προσφερόμενες θέσεις εργασίας στον πρωτογενή και το δευτερογενή. Ο εργαζόμενος συνήθως δεν αποφασίζει που θα απασχοληθεί, ο παραγωγός δηλαδή ο επιχειρηματίας αποφασίζει τι θέσεις εργασίας θα προσφέρει. Η διαδικασία ήταν μακρόχρονη και είχε να κάνει με μια αλλαγή στον παγκόσμιο καταμερισμό της εργασίας. Τα κλωστήρια που υπήρχαν πχ στη Βόρεια Ελλάδα και εργάζονταν χιλιάδες εργαζόμενοι δεν κλείσαν, γιατί δεν είχαν προσωπικό. Ίσα ίσα το αντίθετο και κατά χιλιάδες έμειναν άνεργοι οι εργαζόμενοι σε αυτές τις επιχειρήσεις.Κλείσανε γιατί με τις συμφωνίες που υπογράψαμε στην τότε ΕΟΚ και στις συμφωνίες της ΕΟΚ με τρίτες χώρες (Κίνα, ΗΠΑ, Ινδία κλπ) και την άρση του προστατευτισμού, την ελεύθερη διακίνηση προϊόντων και κεφαλαίου προς επένδυση, ο τομείς αυτοί έπαψαν να είναι κερδοφόροι στην Ελλάδα.Οι σχετικοί επιχειρηματίες έκλεισαν τις επιχειρήσεις τους, μετά από ένα διάστημα που φυτοζωούσαν με επιδοτήσεις. Το ίδιο έγινε σε δεκάδες παραγωγικούς κλάδους που ανθούσαν σε παλιότερες εποχές (βιοτεχνίες ενδυμάτων, υποδημάτων κλπ). Σήμερα γίνονται κερδοφόροι, γιατί βάζουν τον Έλληνα να δουλεύει με παρόμοιους όρους εργασίας, με αυτούς στην Κίνα και την Ινδία (λίγο καλύτερους, γιατί τα έξοδα μεταφοράς των προϊόντων και κάποια άλλα κόστη εγακτάστασης είναι μικρότερα εδώ, οπότε δίνουν λίγο καλύτερους μισθούς). Ειδικά αν φύγει το σκληρό ευρώ από την Ελλάδα θα ξαναγίνει "πάρτυ" επενδύσεων σε αυτούς τους τομείς.

Επίσης σε κάποιους τομείς δεν είναι λογική η μαζική απασχόληση, όταν μπορεί να μεγιστοποιηθεί η παραγωγή με μικρό αριθμό εργαζομένων χάρη σε σύγχρονες μεθόδους παραγωγής και εργαλεία. Παράδειγμα στις ΗΠΑ, το 1/2 των εδαφών της χωρας αποτελούν καλλιεργήσιμες εκτάσεις, τις οποίες καλλιεργεί μόλις το 2% του πληθυσμού. Σε κάθε εργαζόμενο στις καλλιέργειες αντιστοιχεί η καλλιέργεια 1900 στρεμμάτων περίπου και οι ΗΠΑ είναι ο μεγαλύτερος εξαγωγές του κόσμου. Το να γυρίσουμε στην εποχή, όπου το 20-30% του πληθυσμού θα καλλιεργεί στην Ελλάδα με τις τσάπες είναι οπισθοδρόμηση. Ακόμα και σήμερα στην Ελλάδα συμβαίνει το εξής παράδοξο. Επειδή η ορθή μηχανοποίηση της παραγωγής δεν  έχει συντελεστεί αποτέλεσμα είναι να υπάρχει σπατάλη ανθρώπινου δυναμικού και να απαιτούνται πολλαπλάσιες εργατοώρες σε σχέση με άλλες χώρες για ίδιες καλλιέργειες και την ίδια στιγμή η παραγωγή να είναι πολύ μακριά από το μέγιστο δυνατό. Η καταστροφή της ελληνικής παραγωγής, κατά τη γνώμη μου ήταν η Κοινή αγροτική Πολιτική, οι επιδοτήσεις για καταστροφή προϊόντων (χωματερές) και ξήλωμα καλλιεργειών, οι ποσοστώσεις κλπ αυτά κατέστρεψαν την αγροτική παραγωγή, γιατί την έκαναν μη βιώσιμη οικονομικά. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι οτι ενώ η Ελλάδα ήταν μια χώρα με πολύ μεγάλη παραγωγή βαμβακιού, επειδή φυσικά δεν μπορούσαμε να ανταγωνιστούμε σε τιμές το αιγυπτιακό βαμβάκι  η Ε.Ε. μας επιδοτούσε για να βάζουμε όλο και μικρότερες ποσοστώσεις στην παραγωγή και την ίδια στιγμή το βαμβάκι που χρειάστηκε ως πρώτη ύλη για τα ευρώ το αγόρασε από την Αίγυπτο.


Αποσυνδεδεμένος Green

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4580
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Αλλαγές στην Τεχνική Εκπαίδευση - Τεχνολογικό Λύκειο
« Απάντηση #346 στις: Ιούλιος 18, 2013, 05:51:01 μμ »
Παραδόξως από την Ε.Ε. συρρικνώθηκε παραγωγικά ως προς την γεωργία μόνο η Ελλάδα. Ούτε η Ολλανδία, ούτε η Αυστρία, ούτε η Γαλλία.  Μην τα ρίχνουμε λοιπόν όλα στην Κ.Α.Π. Στην Ελλάδα έπεσαν και πολλά εκατομμύρια επιδοτήσεων για νέες καλλιέργειες. Τα πιο πολλά φαγώθηκαν, τα υπόλοιπα χρησιμοποιήθηκαν άστοχα και στρεβλά εξ’ αιτίας των εμμονών των ελλήνων αγροτών, που είναι ως επί τω πλείστον μεγάλης ηλικίας. Δυστυχώς κατάντησαν και αυτοί να περιμένουν τις κρατικές επιδοτήσεις και τις αποζημιώσεις για να διατηρήσουν τις επιχειρήσεις τους. Αυτό όμως δεν είναι επιχειρηματικότητα, είναι κρατικός παρασιτισμός.

Επιμένω ότι και η αλλαγή της ελληνικής νοοτροπίας έπαιξε το ρόλο της. Και σε περιοχές με διαρκή προσφορά αγροτικών θέσεων εργασίας έβλεπες τα τελευταία 25 χρόνια να απασχολούνται μόνο αλλοδαποί. Εδραιωμένες και κερδοφόρες αγροτικές επιχειρήσεις ρήμαζαν αφού οι νεώτερες γενιές αρνιούνταν να τις αναλάβουν.

Το παράδειγμα των ΗΠΑ είναι μη συγκρίσιμο με την Ελλάδα. Εκεί οι ιδιοκτησίες είναι τεράστιες, εδώ ο κλήρος είναι κατακερματισμένες σε πολλές μικρές εκτάσεις στην πλειονότητά του.

Τέλος πάντων, τα αίτια της ελληνικής παραγωγικής παθογένειας είναι λίγο-πολύ γνωστά. Το θέμα είναι πως η ελληνική τεχνική εκπαίδευση θα προσαρμοστεί στις νέες συνθήκες.
« Τελευταία τροποποίηση: Ιούλιος 18, 2013, 05:58:07 μμ από Green »

Αποσυνδεδεμένος perastikos_kav

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2181
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Αλλαγές στην Τεχνική Εκπαίδευση - Τεχνολογικό Λύκειο
« Απάντηση #347 στις: Ιούλιος 18, 2013, 07:06:54 μμ »
Μα ακριβώς εκεί ευθύνεται η ΚΑΠ. Η ΚΑΠ δεν αντιμετώπισε ενιαία όλα τα αγροτικά προϊόντα. Σε άλλα επέτρεψε την ελεύθερη εισαγωγή, σε άλλα επέβαλλε περιορισμούς στην παραγωγή και γενικά ήταν κομμένη και ραμμένη έτσι ώστε να ευνοηθούν οι βορειοευρωπαϊκές χώρες, οι οποίες σε συνθήκες ελεύθεροι ανταγωνισμού σε κάποια προϊόντα δεν θα μπορούσαν να μας ανταγωνιστούν. Αντίθετα σε προϊόντα που δεν παρήγαγαν οι χώρες που ανέφερες, αλλά παρήγαγε η Ελλάδα (πχ βαμβάκι) επιβλήθηκε η ελεύθερη εισαγωγή, ενώ ήταν γνωστό οτι εμείς δεν θα μπορούσαμε να τους ανταγωνιστούμε.

Εδώ υπεισέρχεται ο παράγοντας πολιτική που σου λέω. Οι βορειοευρωπαίοι φρόντισαν και προστάτεψαν μέσα από την ΚΑΠ την παραγωγή τους σε μεγάλο βαθμό, ενώ οι δικοί μας ξεπουλούσαν την καταστροφή της παραγωγικής βάσης με περιορισμένης διάρκειας επιδοτήσεις.
Μα ακριβώς αυτό λέω για τις ΗΠΑ οτι δείχνουν το δρόμο. Αν η μεγιστοποίηση της παραγωγής μπορεί να επιτευχθεί με μικρότερο αριθμό απασχολούμενων μέσα από αναδασμούς, πραγματικούς συνεταιρισμούς κλπ πάρε πολιτικές πρωτοβουλίες για να συμβεί αυτό. Αν μια ζωή κρυβόμαστε πίσω από τον μικρό και κατακερματισμένο κλήρο ποτέ δεν θα αλλάξει αυτό.

Τώρα για την τεχνική εκπαίδευση αυτό που βλέπω είναι μια αναβάθμιση με ταυτόχρονη ιδιωτικοποίηση. Η σημασία της τεχνικής εκπαίδευσης δεν θα μειωθεί, απλά θα ιδιωτικοποιηθεί. Πριν αρκετές δεκαετίες οι τεχνικές σχολές δίνανε δουλειά και καλή δουλειά και ήταν κατά κύριο λόγο ιδιωτικές και οι ιδιοκτήτες βγάζαν κέρδος. Συνωστισμός γινόταν παλιά για μια θέση στον Ευκλείδη στη Θεσσαλονίκη. Όταν απαξιώθηκαν έγινε το γνωστό σύστημα, το κράτος φρόντισε να ξελαφρώσει τους ιδιοκτήτες από το βάρος των μη προσοδοφόρων πλέον σχολών.  Τα επόμενα χρόνια αναμένεται αύξηση της ροής μαθητών στην τεχνική εκπαίδευση.Αφού λοιπόν πλέον μπορεί να γίνει προσοδοφόρος τομέας η τεχνικήεκπαίδευση, καιρός είναι απαξιώσουμε τη δημόσια τεχνική εκπαίδευση και να στρέψουμε τον κόσμο σε ιδιωτικές σχολές. Θα δώσουμε και μια κρατική "επιδότηση" μέσω των κουπονιών φοίτησης.
« Τελευταία τροποποίηση: Ιούλιος 18, 2013, 07:18:21 μμ από perastikos_kav »

Αποσυνδεδεμένος fiore

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1323
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Αλλαγές στην Τεχνική Εκπαίδευση - Τεχνολογικό Λύκειο
« Απάντηση #348 στις: Ιούλιος 19, 2013, 03:19:58 μμ »
Ανοιχτή επιστολή της Επιστημονικής Ένωσης Τεχνολογικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης

http://www.diorismos.gr/Dpages/news/viewnews.php?nid=16116&spec=edu&type=1

 η Επιστημονική Ένωση Τεχνολογικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΤΕΚ) με ανοιχτή επιστολή της προς τον Υπουργό Παιδείας απαντά στα non paper του υπουργού.

Η επιστολή έχει ως εξής:

«Αξιότιμε κύριε Υπουργέ

Με αφορμή τα τελευταία γεγονότα που διαδραματίζονται στο χώρο της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης σας απευθύνουμε αυτή την ανοιχτή επιστολή ζητώντας παράλληλα μια συνάντηση μαζί σας , κάτι το οποίο σας έχουμε ζητήσει κατά το παρελθόν, αλλά έως τώρα δεν κατέστη δυνατό.
Η Ένωσή μας είναι Επιστημονική Ένωση και έχει σαν κύριο Ιδρυτικό Σκοπό την αναβάθμιση της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης στη χώρα μας. Τα μέλη μας είναι κυρίως εκπαιδευτικοί όλων των κλάδων και προέρχονται από τα πανεπιστήμια, τα ΤΕΙ, τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, την κατάρτιση, είναι σχολικοί σύμβουλοι και λοιπά στελέχη της εκπαίδευσης.

Η κατάσταση όπως διαμορφώνεται στον ευαίσθητο αυτό χώρο είναι δυσοίωνη έως απελπιστική. Τα νέα μέτρα για την Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση έχουν δημιουργήσει θύελλα στο χώρο της.
Όταν αναλάβατε καθήκοντα υπουργού παιδείας είχατε ένα έτοιμο σχέδιο νόμου για το Τεχνολογικό Λύκειο το οποίο, σύμφωνα με δήλωσή σας (Δελτίο τύπου ΥΠΑΙΘΠΑ 22-5-2013) είναι προϊόν διακομματικής συναίνεσης, απόρροια του εθνικού διαλόγου των τελευταίων πέντε ετών. Υποσχεθήκατε επανειλημμένως  ότι θα το προωθήσετε αλλά η υπόσχεσή σας δεν τηρήθηκε. Παρά το φραστικό ενδιαφέρον σας για την αναβάθμιση και στήριξη της Τεχνικής Εκπαίδευσης η τελευταία σας ενέργεια δείχνει ακριβώς το αντίθετο. Πριν τη ψήφιση του νέου νόμου για την Τεχνική Εκπαίδευση καταργείτε τομείς, ειδικότητες και στέλνετε στη διαθεσιμότητα και στην απόλυση 2500 εκπαιδευτικούς της. Η ενέργεια αυτή μπορεί να χαρακτηρισθεί και ως πραξικοπηματική διότι προσβάλει τη Βουλή, το σώμα των εκπαιδευτικών και τις φτωχές οικογένειες που έχουν κάνει εγγραφές ή θέλουν να εγγράψουν τα παιδιών τους σε ειδικότητες τις οποίες καταργείτε.

Οι αιτιάσεις που αναφέρονται στο non paper το οποίο ανακοινώσατε πόρρω απέχουν από την πραγματικότητα. Συγκεκριμένα:

1. Αναφέρεται στο non paper ότι «σε πολλές περιπτώσεις αυτοί οι εκπαιδευτικοί που τίθενται σε διαθεσιμότητα είναι απόφοιτοι Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ή πρώην ΚΑΤΕΕ & ΚΑΤΕ.. Οι εκπαιδευτικοί Κατηγορίας ΥΕ (Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης) που τίθενται σε διαθεσιμότητα θα αντικατασταθούν σταδιακά με νέους εκπαιδευτικούς κατηγορίας ΤΕ και ΠΕ γεγονός που συμβάλει στην ποιότητα της εκπαίδευσης».
 Στο ίδιο το  κείμενο που αναφέρονται οι κλάδοι και οι ειδικότητες δεν υπάρχει κατηγορία ΥΕ.
Στην κατηγορία  ΔΕ ανήκει το βοηθητικό εργαστηριακό προσωπικό το οποίο δεν διδάσκει μαθήματα και είναι επιφορτισμένο με τη συντήρηση, επισκευή του εργαστηριακού εξοπλισμού και την προετοιμασία των εργαστηριακών ασκήσεων. Στο κείμενο αποσιωπάται έντεχνα το γεγονός ότι τίθενται σε διαθεσιμότητα πτυχιούχοι Πανεπιστημίων, γιατροί, οδοντίατροι, νοσηλευτές πανεπιστημιακής εκπαίδευσης και φαρμακοποιοί. Σε ότι αφορά το επίπεδο των εκπαιδευτικών της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, το οποίο ισχυρίζεστε ότι αναβαθμίζετε, σας πληροφορούμε ότι έχουν εκπονηθεί δύο μεγάλες έρευνες για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, από το Κέντρο Ανάπτυξης Εκπαιδευτικής Πολιτικής της ΓΣΕΕ (ΚΑΝΕΠ/ΓΣΕΕ), όπου παρουσιάστηκαν άκρως ενδιαφέροντα στοιχεία για την υλικοτεχνική υποδομή των σχολικών μονάδων, τη μαθητική επίδοση, τη σχολική διαρροή, τις γεωγραφικές – κοινωνικές ανισότητες, το εκπαιδευτικό προσωπικό κλπ. Η πρώτη έρευνα παρουσιάστηκε στο ξενοδοχείο Park το 2009 και η δεύτερη το 2010 στο αμφιθέατρο της Εθνικής Τράπεζας στη Λεωφ. Συγγρού. Σύμφωνα με τα στοιχεία της δεύτερης έρευνας οι καθηγητές της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης διαθέτουν τα περισσότερα επιπλέον ακαδημαϊκά προσόντα σε σχέση με τους καθηγητές των γυμνασίων, γενικών λυκείων, δημοτικών και νηπιαγωγείων. Συγκεκριμένα επιπλέον ακαδημαϊκά προσόντα (από εκείνα που απαιτούνται για το διορισμό στα οποία περιλαμβάνονται μετεκπαίδευση στο εσωτερικό ή το εξωτερικό, κατοχή άλλου πτυχίου ανώτατης σχολής, μεταπτυχιακό δίπλωμα ειδίκευσης – master και διδακτορικό), διαθέτει το εκπαιδευτικό προσωπικό των Νηπιαγωγείων κατά 19,8%, των Δημοτικών κατά 19,8%, των Γυμνασίων κατά 30,1%, των Λυκείων κατά 34,6% και των ΤΕΕ κατά 38,2% (το μεγαλύτερο ποσοστό που έχει καταγραφεί σε όλες τις βαθμίδες) του συνόλου το διδακτικού προσωπικού το 2007. Τα πλήρη στοιχεία των ερευνών αυτών είναι αναρτημένα στον ιστότοπο του ΚΑΝΕΠ: www.kanep-gsee, Έρευνες – μελέτες εκδόσεις, Ετήσιες εκθέσεις εκπαίδευσης.
Συνεπώς εάν το Υπουργείο Παιδείας ξεκίνησε για να αναβαθμίσει την παιδεία με …απολύσεις έχει ξεκινήσει από λάθος χώρο της εκπαίδευσης.

2. «Μετά από συγκριτική μελέτη ευρωπαϊκών συστημάτων τεχνικής εκπαίδευσης, μελέτη αναγκών της εγχώριας αγοράς εργασίας και ανάπτυξη περιγραμμάτων επαγγελμάτων εξήχθη το συμπέρασμα ότι τα επαγγέλματα υγείας όπως Βοηθοί Φαρμακείων, Βοηθοί Φυσιοθεραπευτών, Βοηθοί Ακτινολογικών Εργαστηρίων, Βοηθοί Οδοντοτεχνιτών, Βοηθοί Νοσηλευτών, Βοηθοί Ιατρικών & Βιολογικών Εργαστηρίων &  Βοηθοί Βρεφονηπιοκόμων του Τομέα Υγείας Πρόνοιας καθώς και επαγγέλματα όπως Γραφικών Τεχνών, Σχεδίασης & Παραγωγής Ενδύματος, Αισθητικής Τέχνης, Κομμωτικής Τέχνης & Αργυροχρυσοχοΐας δεν υπάρχει σκοπιμότητα να παρέχονται από την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση». Non paper

Στην αναφορά αυτή υπάρχει και πάλι διαστροφή της πραγματικότητας και αναφέρεται η μισή αλήθεια. Δεν αναφέρεται πουθενά ότι οι περισσότεροι μαθητές της ανώτερης  δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης παρακολουθούν την Επαγγελματική Εκπαίδευση (βλέπε Eurostat, Eurydice key data on education in Europe). Δεν αναφέρεται σε ποιες χώρες και πόσες δεν λειτουργούν οι ειδικότητες που καταργούνται στην Ελλάδα, ενώ πολλά τέτοια στοιχεία υπάρχουν σε ιστότοπους, στους εθνικούς φακέλους των κρατών της Ε.Ε. κλπ. Σας παραθέτουμε ένα σχετικό Link. http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/eurypedia_en.php

Οι συντάκτες του non paper, είμαστε βέβαιοι ότι δεν πιστεύουν για τις ειδικότητες π.χ. κομμωτικής τέχνης, σχεδίασης και παραγωγής έτοιμου ενδύματος ότι δεν μπορούν να παρέχονται στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και θα πρέπει να ενταχθούν στη μεταδευτεροβάθμια ή Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Μπορούν να μας υποδείξουν κάποιο Πανεπιστήμιο ή ΤΕΙ με ειδικότητα κομμωτικής τέχνης στην Ελλάδα για να σπουδάσουν οι μαθητές μας;
Θα έπρεπε κύριε Υπουργέ να ζητήσετε, κατά την άποψή μας,  να ενημερωθείτε σχετικά με τα επαγγέλματα τα οποία συνδέονται με τον τουρισμό, τη βαριά βιομηχανία της χώρας μας και θα διαπιστώνατε ότι πολλές ειδικότητες από αυτές που καταργείτε (Αισθητική, Κομμωτή, φυσικοθεραπεία κλπ.) συνδέονται άμεσα με τη βαριά βιομηχανία της χώρας. Μήπως κύριε Υπουργέ η Ευρώπη, ενδεχομένως και η Γερμανία, μας δείχνουν τη σελήνη και εμείς  κοιτάζουμε το δάκτυλο; Υπάρχει κάποια εξήγηση για την ουσιαστική κατάργηση της ειδικότητας των «Τουριστικών Επιχειρήσεων», στα ΤΕΙ όταν σε αρκετές ευρωπαϊκές χώρες η ειδικότητα αυτή λειτουργεί και στα Πανεπιστήμια; Μήπως είναι και αυτό ένα επίτευγμα του περίφημου σχεδίου ΑΘΗΝΑ;

Θα έπρεπε κύριε Υπουργέ να ζητήσετε, κατά την άποψή μας,  και μια άλλη συγκριτική μελέτη για την κατάσταση της Τ.Ε.Ε. στα άλλα ευρωπαϊκά κράτη όπου οι περισσότεροι μαθητές ακολουθούν την Επαγγελματική Εκπαίδευση η οποία βρίσκεται στις άμεσες προτεραιότητες της εκπαιδευτικής πολιτικής και σε κανένα κράτος που θέλει να αυξήσει τον αριθμό των μαθητών στο χώρο αυτό δεν καταργεί ειδικότητες και απολύει εκπαιδευτικούς. Τώρα εξηγούνται οι συνεχείς αναβολές ψήφισης του νόμου για το Τεχνολογικό Λύκειο.
Μήπως έχει εκπονηθεί κρυφός σχεδιασμός ο οποίος προβλέπει ότι η αναβάθμιση στην Τεχνική Εκπαίδευση θα προέλθει ( μετά από δραματική συρρίκνωση) με κατάργηση ειδικοτήτων και απολύσεις εκπαιδευτικών;

3. «Περισσότερο από το 35% των εκπαιδευτικών που τίθενται σε διαθεσιμότητα υπάγεται σε κλάδους με ειδικότητες που είτε ασκούσαν παράλληλα ελεύθερο επάγγελμα είτε μπορούν να ασκήσουν». Non paper

Είναι γνωστό ότι οι μόνιμοι δημόσιοι υπάλληλοι απαγορεύεται από το δημοσιοϋπαλληλικό κώδικα να ασκούν ελεύθερο επάγγελμα και οι αναπληρωτές όταν προσλαμβάνονται υπογράφουν  υπεύθυνη δήλωση ότι δεν ασκούν άλλο επάγγελμα. Πως προκύπτει ότι κάποιοι εκπαιδευτικοί ασκούσαν παράλληλα ελεύθερο επάγγελμα; Με τον ίδιο ανεύθυνο τρόπο σε άλλη στιγμή μπορεί το υπουργείο να ισχυρισθεί ότι και κάποιοι άλλοι κλάδοι ασκούν ελεύθερο επάγγελμα (υπονοώντας ότι κάνουν ιδιαίτερα ή διδάσκουν σε φροντιστήρια) και άρα εάν απολυθούν δεν θα έχουν  πρόβλημα.

4. «Προνοείται όλοι οι εκπαιδευτικοί που τίθενται σε διαθεσιμότητα, εάν δεν τοποθετηθούν σε άλλες θέσεις και απολυθούν, να απασχολούνται κατά προτεραιότητα, όλων των υπολοίπων, ως ωρομίσθιοι σε μαθήματα των ειδικοτήτων τους». Non paper

Εδώ η πρόνοια είναι αξιόλογη, οι μόνιμοι που θα απολυθούν θα διδάσκουν κατά προτεραιότητα ως ωρομίσθιοι!

5. «Το 55% των εκπαιδευτικών που τίθενται σε διαθεσιμότητα υπάγεται σε κλάδους με ειδικότητες απαραίτητες και αναγκαίες των υπηρεσιών του Υπουργείου Υγείας και των σχετικών Μονάδων Υγείας. Γεγονός που προμηνύει την αξιοποίησή τους και την επαναπροσληψή τους στις Υπηρεσίες υγείας του σχετικού Υπουργείου τους προσεχείς μήνες». Non paper

Εδώ και αν είναι αναβάθμιση, οι εκπαιδευτικοί νοσηλευτικής π.χ. οι οποίοι διαθέτουν επιστημονική γνώση και εμπειρία από καθηγητές – παιδαγωγοί θα αναλάβουν άλλα καθήκοντα όπως στρώσιμο κρεβατιών, άδειασμα σκοραμίδων κλπ.

Υπάρχουν έντονες φήμες ότι, όσοι από αυτούς που οδηγούνται σε απόλυση, κάποιοι, οι οποίοι διαθέτουν «βαριά» ακαδημαϊκά προσόντα, γιατροί, οδοντίατροι κλπ. θα έχουν καλύτερη τύχη,  δηλαδή θα διατεθούν σε άλλες υπηρεσίες του υπουργείου Παιδείας για να προσφέρουν διοικητικό έργο. Δηλαδή εάν δούμε ότι ένας γιατρός πρωτοκολλεί έγγραφα ή βγάζει φωτοτυπίες,  τότε θα αντιληφθούμε την αναβάθμιση την οποία μας υπόσχεστε κύριε Υπουργέ.

Υπάρχει και ένα άλλο πρόβλημα για το οποίο δεν αναφέρετε τίποτα στο non paper. Τι θα γίνει ο εργαστηριακός εξοπλισμός των ειδικοτήτων που καταργούνται η αξία των οποίων ανέρχεται σε πολλά εκατομμύρια ευρώ; Ένα παράδειγμα, το εργαστήριο ακτινολογίας της 1ης ΕΠΑΣ Γαλατσίου στοίχισε περίπου 140.000€ (εξοπλισμός και ειδικά θωρακισμένος εργαστηριακός χώρος) τι θα γίνει ο εξοπλισμός αυτός; Τι θα γίνει ο εργαστηριακός εξοπλισμός σε 92 ΕΠΑΛ με ειδικότητα νοσηλευτικής και μέσο κόστος 20.000€ το καθένα, σύμφωνα με στοιχεία τα οποία μας έδωσαν κλαδικοί σύλλογοι, εκπαιδευτικοί και διευθυντές ΣΕΚ.

Ανάλογου κόστους είναι και εκατοντάδες άλλων εργαστηρίων φυσικοθεραπείας, αισθητικής, κομμωτικής, αργυροχρυσοχοϊας,  οδοντοτεχνικής, βρεφονηπιοκόμων, ιατρικών εργαστηρίων, γραφικών τεχνών Ο εξοπλισμός αυτός θα παροπλισθεί ή θα εκποιηθεί έναντι πινακίου φακής;

Με το σκεπτικό της χρησιμότητας των εκπαιδευτικών της Τεχνικής Εκπαίδευσης σε άλλα υπουργεία, όλοι είναι χρήσιμοι σε κάποιο υπουργείο και με το σκεπτικό αυτό ας απολυθούν και οι υπόλοιποι.

Κύριε Υπουργέ, την κατάργηση ειδικοτήτων και την απόλυση εκπαιδευτικών προσπαθείτε εναγωνίως να παρουσιάσετε στην κοινή γνώμη ότι είναι μεν επώδυνη πράξη αλλά γίνεται για το καλό της πατρίδας.
Η πραγματικότητα είναι ότι οι καθηγητές αυτοί είχαν πλήρη διδακτική απασχόληση, τα σχετικά τμήματα μαθητών ήταν πολυάριθμα και ότι αυτό σημαίνει απαρχή μεγάλης συρρίκνωσης της Τεχνικής Εκπαίδευσης. Τα τμήματα τάξεων που καταργούνται σε πολλά σχολεία θα μειώσουν σημαντικά το μαθητικό δυναμικό των σχολείων αυτών. Αυτό θα έχει ως φυσική συνέπεια τη συγχώνευση σχολικών μονάδων και τη δημιουργία και άλλων υπεραρίθμων καθηγητών. Πως θα δικαιολογήσει το Υπουργείο Παιδείας την παραμονή στην υπηρεσία καθηγητών οι οποίοι δεν θα έχουν  διδακτικό αντικείμενο όταν απολύονται αυτοί που έχουν; Η τρόϊκα ως γνωστό καιροφυλακτεί. Ο εφιάλτης των εκπαιδευτικών να χάσουν τη δουλειά τους δεν τελειώνει εδώ.

Το σύστημα μαθητείας (dual system).

Πριν τη ψήφιση του νόμου για την Τεχνική Εκπαίδευση υπάρχουν πληροφορίες, ότι έχει εκπονηθεί ένα άλλο σχέδιο νόμου το οποίο παραμένει ως επτασφράγιστο μυστικό. Έτσι δικαιολογούνται οι συνεχείς αναφορές σας για την αναβάθμιση της ΤΕΕ με την εφαρμογή του συστήματος μαθητείας. Ο θεσμός της μαθητείας είναι επιτυχημένος στη Γερμανία των επιχειρήσεων, αλλά διατυπώνουμε την εύλογη απορία: Πως θα εφαρμοσθεί στην Ελλάδα των λουκέτων;

Είναι γνωστό σε όλους μας ότι η Ελλάδα δια του Υφυπουργού κ. Παπαθεοδώρου, έχει υπογράψει μνημόνιο για την εφαρμογή της μαθητείας στην Ελλάδα (Memorandum on Cooperation in Vocational Education and Training in Europe Berlin, 10-11 December 2012). Το πλήρες κείμενο του μνημονίου είναι αναρτημένο στο διαδίκτυο και εύκολα μπορεί να το έχει κανείς μέσω του google.

Στα πλαίσια του μνημονίου αυτού φαίνεται ότι εκπονήθηκε το νέο σχέδιο νόμου για την Τεχνική Εκπαίδευση, εάν λάβουμε υπόψη ότι έγιναν  επαφές με Γερμανούς εμπειρογνώμονες  ( επίσκεψη ελληνικής αντιπροσωπείας στη Γερμανία, κλπ. )

Η Ένωσή μας δεν είναι αντίθετη με την σύνδεση του επαγγελματικού σχολείου με την αγορά εργασίας και το θεσμό της μαθητείας. Έχει όμως μεγάλη σημασία το είδος της μαθητείας,  εάν θα είναι με επίβλεψη καθηγητών, εάν θα μπορεί να γίνει και ενδο-επιχειρησιακή  επιμόρφωση των καθηγητών, εάν θα συνδέεται η μεταδευτεροβάθμια κατάρτιση με τη μαθητεία, εάν θα παρέχεται στους μαθητές πραγματική μάθηση ή ότι με το πρόσχημα της μάθησης μπορεί να γίνεται εκμετάλλευση ανήλικου εργατικού δυναμικού κ.α. Ένα τόσο καίριο θέμα για την Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση, την κοινωνία, την ανάπτυξη και τη νεολαία η οποία σπαράζεται, σχεδόν καθολικά, από την ανεργία,  γιατί δεν το θέτετε σε διαβούλευση κύριε Υπουργέ; Θεωρείται ότι εκτός από τους «σοφούς» Γερμανούς εμπειρογνώμονες δεν υπάρχουν και Έλληνες με πείρα και γνώση του θέματος;

Εάν έχει μείνει κάποιος χρόνος είμαστε διατεθειμένοι να σας εκφράσουμε τις απόψεις μας για την Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση και το θεσμό της  μαθητείας. Εάν θεωρείτε ότι όλα «έχουν καλώς» για την Τεχνική Εκπαίδευση και την αναβάθμισή της σας ευχόμαστε καλή τύχη.»

Αποσυνδεδεμένος greedo

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3580
  • Φύλο: Άντρας
  • Han shot first...
    • Προφίλ
Απ: Αλλαγές στην Τεχνική Εκπαίδευση - Τεχνολογικό Λύκειο
« Απάντηση #349 στις: Ιούλιος 19, 2013, 03:47:27 μμ »
Μα ακριβώς εκεί ευθύνεται η ΚΑΠ. Η ΚΑΠ δεν αντιμετώπισε ενιαία όλα τα αγροτικά προϊόντα. Σε άλλα επέτρεψε την ελεύθερη εισαγωγή, σε άλλα επέβαλλε περιορισμούς στην παραγωγή και γενικά ήταν κομμένη και ραμμένη έτσι ώστε να ευνοηθούν οι βορειοευρωπαϊκές χώρες, οι οποίες σε συνθήκες ελεύθεροι ανταγωνισμού σε κάποια προϊόντα δεν θα μπορούσαν να μας ανταγωνιστούν. Αντίθετα σε προϊόντα που δεν παρήγαγαν οι χώρες που ανέφερες, αλλά παρήγαγε η Ελλάδα (πχ βαμβάκι) επιβλήθηκε η ελεύθερη εισαγωγή, ενώ ήταν γνωστό οτι εμείς δεν θα μπορούσαμε να τους ανταγωνιστούμε.

Εδώ είναι το ρεζουμέ της υπόθεσης και η υποκρισία των "εταίρων μας" !!!
  

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32309
  • Τελευταία: emnik
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1160911
  • Σύνολο θεμάτων: 19225
  • Σε σύνδεση σήμερα: 750
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 6
Επισκέπτες: 711
Σύνολο: 717

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.101 δευτερόλεπτα. 31 ερωτήματα.