*

Αποστολέας Θέμα: Ψηφιακή τάξη  (Αναγνώστηκε 33810 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος psych@ra

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1272
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ20
    • Προφίλ
Απ: ψηφιακή τάξη
« Απάντηση #70 στις: Οκτώβριος 18, 2009, 03:20:14 μμ »
Πήρα την προηγούμενη βδομάδα τον μαθητικό υπολογιστή.
Υποτίθεται ότι θα διδάξω μ΄αυτόν μαθηματικά και γεωγραφία.
Και καλά, για την γεωγραφία πράγματι, υπάρχει λογισμικό.
Και μάλιστα πολύ καλό. Το ψιλολαθάκια που έχει δεν ενοχλούν ιδιαίτερα,
στο κάτω-κάτω ποιό λογισμικό δεν έχει στην πρώτη του έκδοση;
Το δοκίμασα, το δούλεψα πολύ σπίτι, ανυπομονώ να κάνω μάθημα μ΄αυτό!
ΟΜΩΣ...
Για τα μαθηματικά λογισμικό δεν υπάρχει, υπάρχει μόνο το βιβλίο.
Κι αναρωτιέμαι  τα εξής:
1) είμαι υποχρεωμένη να διδάξω μέρος της ύλης των μαθηματικών,
από το βιβλίο σε ηλεκτρονική μορφή, ενώ η έντυπη είναι σαφώς βολικότερη,
μόνο και μόνο για να πω πως ακολουθώ τις οδηγίες του Υπουργείου;
2) Καθένα από αυτά τα netbooks κόστισε στο Ελληνικό Δημόσιο 450 €
Δεν έπρεπε να έχουν εγκατεστημένο το microsoft office, ώστε οι μαθητές
και εμείς βέβαια, να μπορούμε να το χρησιμοποιούμε;
Υπάρχει μόνο μια δοκιμαστική έκδοση του microsoft_word για 25 χρήσεις
και βέβαια υπάρχει και το open office, μας υποχρέωσαν!
Δηλαδή το Δημόσιο έδωσε 450€ και τι ακριβώς αγόρασε;  ???
Μόνο την άδεια χρήσης των windows; Τα υπόλοιπα που έχει πάνω το netbook,
αν δεν κάνω λάθος, διατίθενται δωρεάν.


1) Αυτή είναι η καινούργια λογική της ψηφιακής τάξης. Ας προστατέψουμε και λίγο το περιβάλλον  ;)
2) Καιρός να αρχίσουμε να χρησιμοποιούμε open office  :)
Αν δε σου κάνει μπορείς να το δώσεις σε μένα  :P

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: ψηφιακή τάξη
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 08:50:37 »

Αποσυνδεδεμένος fair_play

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 354
    • Προφίλ
Απ: ψηφιακή τάξη
« Απάντηση #71 στις: Οκτώβριος 18, 2009, 08:38:14 μμ »
Πήρα την προηγούμενη βδομάδα τον μαθητικό υπολογιστή.
..........

1) Αυτή είναι η καινούργια λογική της ψηφιακής τάξης. Ας προστατέψουμε και λίγο το περιβάλλον  ;)
2) Καιρός να αρχίσουμε να χρησιμοποιούμε open office  :)
Αν δε σου κάνει μπορείς να το δώσεις σε μένα  :P

+1

Αποσυνδεδεμένος anneta

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2552
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 86
    • Προφίλ
Απ: ψηφιακή τάξη
« Απάντηση #72 στις: Οκτώβριος 18, 2009, 09:24:19 μμ »
Πήρα την προηγούμενη βδομάδα τον μαθητικό υπολογιστή.
..........

1) Αυτή είναι η καινούργια λογική της ψηφιακής τάξης. Ας προστατέψουμε και λίγο το περιβάλλον  ;)
2) Καιρός να αρχίσουμε να χρησιμοποιούμε open office  :)
Αν δε σου κάνει μπορείς να το δώσεις σε μένα  :P

+1

+1
Ένας μορφωμένος λαός εύκολα οδηγείται, αλλά δύσκολα παρασύρεται, εύκολα κυβερνάται, αλλά δύσκολα σκλαβώνεται !

Αποσυνδεδεμένος margavare

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 451
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 03
    • Προφίλ
Απ: ψηφιακή τάξη
« Απάντηση #73 στις: Οκτώβριος 18, 2009, 09:53:13 μμ »
Αντιγράφω από
http://www.mathematica.gr/forum/viewtopic.php?f=28&t=3141



και από σχολικό σύμβουλο ενημερώθηκα για τα εξής

Το ζήτημα του εκπαιδευτικού λογισμικού που θα χρησιμοποιηθεί στη λεγόμενη "ψηφιακή τάξη" είναι ακόμη ανοικτό για δύο τουλάχιστον λόγους:
Οι πρώτοι φορητοί που δόθηκαν τις τελευταίες μέρες στους μαθητές δεν περιέχουν τέτοιου είδους λογισμικό. Το Π.Ι. είχε στείλει στα Γυμνάσια και τους Σχολικούς Συμβούλους Μαθηματικών δύο CD: το ένα με τίτλο "Μαθηματική Επερξεργασία Δεδομένων" που περιέχει λίγο από όλα (λογισμικό δυναμικής γεωμετρίας, άλγεβρας, γραφικών παραστάσεων κ.λπ), και το άλλο με τίτλο "Μαθηματικά Α΄ Β΄ Γ΄ Γυμνασίου" που περιέχει όλη την ύλη Μαθηματικών του Γυμνασίου σε 425 μαθήματα με ανάλογο αριθμό τεστ και προσομοιώσεων.
Αυτά αποτελούν παραγγελίες του Π.Ι. σε Ελληνικές Εταιρείες κατασκευής λογισμικού (και όχι αγορά δικαιωμάτων και εξελληνισμού γνωστών ξένων πακέτων, όπως είχε γίνει παλαιότερα με το Function Probe, Cabri κ.λπ). Υποθέτω ότι πρόθεση του Π.Ι. ήταν να εφοδιάσει με αυτό το υλικό τους φορητούς υπολογιστές που θα χρησιμοποιηθούν στην "ψηφιακή τάξη".
Οι πρώτες δοκιμές όμως που κάναμε έδειξαν ορισμένες δεισλειτουργίες (π.χ.στο πρώτο λογισμικό, σε μια δραστηριότητα πράξεων με κλάσματα τα σχετικά πεδία δεν δέχονται παρανομαστές όπως 10 ή 103 επειδή προφανώς περιέχουν το 0). Υποθέτω ότι προβλήματα αυτού του είδους έγιναν (;) αντιληπτά και από τους ιθύνοντες του Π.Ι. και απέτρεψαν τον εφοδιασμό των φορητών που δόθηκαν στους μαθητές με το συγκεκριμένο λογισμικό (αν έτσι έχουν τα πράγματα, τότε προκύπτουν διάφορα ερωτήματα προς τους υπεύθυνους παραλαβής του έργου ...).
Ο δεύτερος και ουσιώδης λόγος είναι η πραγματική χρήση των φορητών υπολογιστών και του εκπαιδευτικού λογισμικού στις σχολικές τάξεις. Από τους μαθηματικούς που θα αναλάβουν τη διδασκαλία, ένας πολύ μικρός αριθμός έχει περάσει από επιμόρφωση Β΄ επιπέδου ή διαθέτει προσωπική εμπειρία χρησιμοποίησης εκπαιδευτικού λογισμικού (και αυτή αποκτήθηκε κυρίως με χρήση ενός προσωπικού υπολογιστή και βιντεοπροβολέα στην τάξη). Η ταυτόχρονη χρήση 25 - 30 φορητών σε μια σχολική τάξη (που δεν είναι διαμορφωμένη σε εργαστήριο) δημιουργεί αμέσως νέα δεδομένα για το ρόλο του εκπαιδευτικού και τον τρόπο που επικοινωνεί με τους μαθητές του. Πρέπει ακόμη να έχουμε υπόψη ότι η διδασκαλία ακολουθεί ένα αναλυτικό πρόγραμμα και σχολικό βιβλίο, τα οποία δεν έχουν προβλέψει αυτό το μοντέλο διδασκαλίας. Π.χ. η υποβαθμισμένη διδασκαλία των γεωμετρικών κατασκευών με χρήση οργάνων, μπορεί να αναβαθμιστεί πολύ σοβαρά αν αξιοποιηθούν οι δυνατότητες του λογισμικού δυναμικής γεωμετρίας (από έναν καταρτισμένο και επιδέξιο διδάσκοντα), αλλά μπορεί επίσης να εξελιχθεί σε μάθημα Σχεδίου με χρήση Η.Υ. δηλαδή να ξεφύγει τελείως από τους στόχους της διδασκαλίας της Γεωμετρίας στο Γυμνάσιο (από έναν άσχετο ή αδέξιο διδάσκοντα). Το ίδια και περισσότερα θα μπορούσαμε να θέσουμε για τα όρια ανάμεσα σε ατέρμονα πειραματισμό και λογική αιτιολόγηση ή τα όρια ανάμεσα σε αριθμητικούς υπολογισμούς και χρήση μεταβλητών στην επίλυση προβλημάτων. Το ζήτημα των στόχων της διδασκαλίας των Μαθηματικών είναι πολύ σοβαρό και θα τεθεί επί τάπητος με πολύ έντονο τρόπο κατά τη λειτουργία της "ψηφιακής τάξης". Για τα θέματα αυτά όμως δεν υπάρχει κάποιο οργανωμένο σχέδιο ενημέρωσης - επιμόρφωσης των καθηγητών που θα αναλάβουν τη διδασκαλία.

_________________

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: ψηφιακή τάξη
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 08:50:37 »

Αποσυνδεδεμένος happiness

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2158
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 19 - Μηχ. Η/Υ & Πληρ. - ΠΠ
    • Προφίλ
Απ: ψηφιακή τάξη
« Απάντηση #74 στις: Οκτώβριος 19, 2009, 11:19:04 πμ »
marsa το τι πλήρωσε ο ελληνικός λαός για αυτά τους ΜΦΥ είναι πονεμένη υπόθεση (όπως και στις περισσότερες περιπτώσεις των προγραμμάτων με λεφτά της ΕΕ, τα οποία λεφτά όμως είναι λεφτά που με τον ένα ή τον άλλο τρόπο έχει πληρώσει ο ελληνικός λαός στην ΕΕ πιο πριν).

Το openoffice, όπως σου είπαν και οι υπόλοιποι συνάδελφοι, κάνει ακριβώς την ίδια δουλειά με το ms office.


Άσχετο: το λογισμικό της γεωγραφίας το βρίσκεις καλό; Είναι αυτό που περιέχει ουσιαστικά έναν αριθμό από τεστ συμπλήρωσης, αντιστοίχισης κτλ κτλ ή κάποιο άλλο; Τα λογισμικά αυτά υπάρχουν στην σελίδα του ΠΙ; Είναι αυτά που λέει "εκπαιδευτικό υποστηρικτικό υλικό";

Αποσυνδεδεμένος marsa

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 442
  • Λατρεύω τα Μαθηματικα
    • Προφίλ
Απ: ψηφιακή τάξη
« Απάντηση #75 στις: Οκτώβριος 19, 2009, 08:57:53 μμ »
Συνάδελφοι, συμφωνώ όχι απλά να προστατέψουμε λίγο το περιβάλλον, να το προστατέψουμε πολύ!!!!
Θα μπορούσε σ΄αυτή την κατεύθυνση, να ληφθούν άλλα μέτρα, όπως πχ να μαζεύει πίσω τα βιβλία το σχολείο στο τέλος κάθε σχολικής χρονιάς
και να τα δίνει στους επόμενους μαθητές.
Δεν βλέπω τον τρόπο που μπορεί να προστατευτεί το περιβάλλον, δίνοντας τα βιβλία σε έντυπη ΚΑΙ ηλεκτρονική μορφή.
Αυτό πιστεύω ότι γίνεται έτσι, για να πούμε ότι κάτι κάναμε.
Επίσης, μην ξεχνάτε ότι μιλάμε για πρωτάκια. Αυτά ζορίζονται να ανοίξουν το βιβλίο στη σελίδα που τους λες, φανταστήτε τι έχει να γίνει αν πρέπει να βρουν τη σελίδα αυτή μέσα σε ένα pdf!!!! Και άντε και την βρήκανε, πόσο εύκολο τους είναι να διαβάσουνε από μια οθόνη 10 ή 11 ιντσών το μάθημά τους;
Λέω απλά, ότι περίμενα να υπάρχει λογισμικό και για τα μαθηματικά. Οχι μόνο τα βιβλία. Τα μαθηματικά έχουν ανάγκη από λογισμικό. Και δε φαντάζεστε με τι λαχτάρα περίμενα να το δω... Αυτά που αναφέρει ο συνάδελφος marqavare δεν τα ήξερα ότι έχουν συμβεί. Αυτό είναι πράγματι μια λογική εξήγηση κι αν είναι έτσι, ελπίζω να φτιάξει το πράμα στο μέλλον.

Το open office το ξέρω ότι κάνει την ίδια δουλειά με το microsoft office!!!!!
Το πρόβλημα ξέρετε που είναι; (εδώ φταίω κι εγώ που δεν το επεσήμανα). Το πρόβλημα είναι, πως καθώς τρέχει η εφαρμογή και ο μαθητής βλέπει πχ την κίνηση της γης γύρω από τον ήλιο, ας πούμε πως δε θυμάται τι είναι η ισημερία. Υπάρχει έγγραφο κειμένου, το οποίο κλικάρει και ανοίγει το σχετικό έγγραφο. Ελα όμως που ανοίγει μέσα από το microsoft word!!!! Αρα δεν μπορεί να το διαβάσει. Τι πρέπει να κάνει ο μαθητής; να ελαχιστοποιήσει το παράθυρο της εφαρμογής, να ανοίξει το open office, μέσα από αυτό, να βρει και να ανοίξει το έγγραφο που τον ενδιαφέρει, που ποιό να είναι άραγε; Γιατί όταν είναι ΕΝΤΟΣ της εφαρμογής, δεν τον νοιάζει πως το λένε το έγγραφο, απλά το πατάει κι ανοίγει!!! Τώρα που είναι εκτός όμως, έχει να διαλέξει από μια λίστα με πολλά έγγραφα, που έχουν μάλιστα και κωδικοποιημένα ονόματα, για να βρει ποιό στο καλό είναι το έγγραφο που λέει για την ισημερία. Και ξαναλέω: μιλάμε για πρωτάκι. Πιστεύετε ότι θα το κάνει;

Συνάδελφοι καταλαβαίνω την πίκρα όλων των πληροφορικών που το Υπουργείο μας αποφάσισε να κάνει οικονομία και ξεκίνησε από σας (σας-μας, δεν έχει σημασία. Κι εγώ μισο-πληροφορικός είμαι, μιας κι έχω και πτυχίο πληροφορικής). Κι εγώ το επεσήμανα το πόσο άδικο είναι, που είπανε "εσείς όχι netbook". Και δε φαντάζεστε πόσο με ενοχλεί που ο κάθε ΑΣΧΕΤΟΣ συνάδελφος κυκλοφορεί με το netbook ως γκατζετάκι στο χέρι. Και τσαντίζομαι που μόνο πως ανοίγει δε με ρωτάει. Και τρέμω για το τι είδους μάθημα θα κάνει. Μακάρι να μπορούσα να κάνω κάτι γι΄αυτή την αδικία. Αλλά δεν μπορώ, όπως δεν μπορείτε κι εσείς. Και το να σου δώσω βρε Psych@ra μου το δικό μου, δεν ακυρώνει την αδικία, ούτε λύνει το πρόβλημα. Άσε που εγώ τουλαχιστον σκοπεύω να το αξιοποιήσω πλήρως!! Οχι, μια χαρά μου κάνει, απλά ήθελα να κάνει κι άλλα. Και το ήθελα, γιατί ως κράτος το ΠΛΗΡΩΣΑΜΕ για να κάνει κι άλλα.

happiness, το λογισμικό της γεωγραφίας πράγματι είναι καλό! Δεν ξέρω αν υπάρχουν στη σελίδα του ΠΙ. Εψαξα και δεν τα βρήκα. Αν δεν σου κάνει κόπο, βάλε εδώ τη σελίδα που λες, ώστε να μπω, να τα δω και να σου πω. Πάντως ακόμη κι αν δεν είναι τα ίδια, είναι πολύ εύκολο να το πάρεις με το φλασάκι σου από ένα netbook συναδέλφου και να το έχεις.   
Αι νεβερ ριντ σαμθινγκ ριτεν ιν γκρικλις

Αποσυνδεδεμένος psych@ra

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1272
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ20
    • Προφίλ
Απ: ψηφιακή τάξη
« Απάντηση #76 στις: Οκτώβριος 20, 2009, 08:32:49 πμ »
Συνάδελφοι, συμφωνώ όχι απλά να προστατέψουμε λίγο το περιβάλλον, να το προστατέψουμε πολύ!!!!
Θα μπορούσε σ΄αυτή την κατεύθυνση, να ληφθούν άλλα μέτρα, όπως πχ να μαζεύει πίσω τα βιβλία το σχολείο στο τέλος κάθε σχολικής χρονιάς
και να τα δίνει στους επόμενους μαθητές.
Δεν βλέπω τον τρόπο που μπορεί να προστατευτεί το περιβάλλον, δίνοντας τα βιβλία σε έντυπη ΚΑΙ ηλεκτρονική μορφή.
Αυτό πιστεύω ότι γίνεται έτσι, για να πούμε ότι κάτι κάναμε.
Marsa, θα σου άρεσε να πάρεις ένα βιβλίο το οποίο έχει χρησιμοποιηθεί για ένα χρόνο από άλλο παιδί;
Πιστεύω ότι τα παιδιά πρέπει να εξοικειωθούν με το ηλεκτρονικό βιβλίο όπως και οι εκπαιδευτικοί.
Η έντυπη μορφή πρέπει να καταργηθεί. Η αλήθεια είναι ότι έγιναν όλα πολύ γρήγορα και ανοργάνωτα.

Παράθεση
Επίσης, μην ξεχνάτε ότι μιλάμε για πρωτάκια. Αυτά ζορίζονται να ανοίξουν το βιβλίο στη σελίδα που τους λες, φανταστήτε τι έχει να γίνει αν πρέπει να βρουν τη σελίδα αυτή μέσα σε ένα pdf!!!! Και άντε και την βρήκανε, πόσο εύκολο τους είναι να διαβάσουνε από μια οθόνη 10 ή 11 ιντσών το μάθημά τους;
Ίσως είναι αρχή και φαίνονται όλα δύσκολα. Μην ξεχνάτε ότι στα pdf μπορείτε με ένα Ctrl+F να βρείτε κείμενα πολύ πιο γρήγορα στο ηλεκτρονικό βιβλίο! Το ζουμ, μπορεί πολύ εύκολα να κάνει ακόμα και κάποιον που δεν έχει τα γυαλιά του μαζί, να βλέπει το κείμενο!
 
Παράθεση
Λέω απλά, ότι περίμενα να υπάρχει λογισμικό και για τα μαθηματικά. Οχι μόνο τα βιβλία. Τα μαθηματικά έχουν ανάγκη από λογισμικό. Και δε φαντάζεστε με τι λαχτάρα περίμενα να το δω... Αυτά που αναφέρει ο συνάδελφος marqavare δεν τα ήξερα ότι έχουν συμβεί. Αυτό είναι πράγματι μια λογική εξήγηση κι αν είναι έτσι, ελπίζω να φτιάξει το πράμα στο μέλλον.
Ο εκπαιδευτικός δεν πρέπει να περιμένει το έτοιμο λογισμικό. Να χρησιμοποιεί το powerpoint ή το impress για να διδάξει σύμφωνα με το δικό του σχέδιο μαθήματος! Δεν ξέρω αν πρέπει να απευθυνθείτε στα Κέντρα Στήριξης Επιμόρφωσης Β΄επιπέδου για να έχετε πρόσβαση σε αυτό το λογισμικό. Για Γεωγραφία υπάρχει αυτό (στο τέλος της σελίδας). Μερικά γράφουν ότι είναι για τις τελευταίες τάξεις του Δημοτικού αλλά πιστεύω ότι μπορείτε να ρίξετε μια ματιά.  Το Π.Ι. έχει αναρτήσει Οδηγίες Διδασκαλίας του μαθήματος «Γεωλογία – Γεωγραφία» Γυμνασίου για το σχ. έτος 2009-10 και Γεωλογία - Γεωγραφία Α', Β' Γυμνασίου (Μέγεθος 122MB)(αποσυμπιέστε το πρώτα...) το οποίο απαιτεί να έχετε εγκατεστημένο το flash player και το imagine plugin

Διάβασε επίσης την Διαδικασία παραλαβής των αντιτύπων εκπαιδευτικού λογισμικού από τις σχολικές μονάδες
Παράθεση
Το open office το ξέρω ότι κάνει την ίδια δουλειά με το microsoft office!!!!!
Το πρόβλημα ξέρετε που είναι; (εδώ φταίω κι εγώ που δεν το επεσήμανα). Το πρόβλημα είναι, πως καθώς τρέχει η εφαρμογή και ο μαθητής βλέπει πχ την κίνηση της γης γύρω από τον ήλιο, ας πούμε πως δε θυμάται τι είναι η ισημερία. Υπάρχει έγγραφο κειμένου, το οποίο κλικάρει και ανοίγει το σχετικό έγγραφο. Ελα όμως που ανοίγει μέσα από το microsoft word!!!! Αρα δεν μπορεί να το διαβάσει. Τι πρέπει να κάνει ο μαθητής; να ελαχιστοποιήσει το παράθυρο της εφαρμογής, να ανοίξει το open office, μέσα από αυτό, να βρει και να ανοίξει το έγγραφο που τον ενδιαφέρει, που ποιό να είναι άραγε; Γιατί όταν είναι ΕΝΤΟΣ της εφαρμογής, δεν τον νοιάζει πως το λένε το έγγραφο, απλά το πατάει κι ανοίγει!!! Τώρα που είναι εκτός όμως, έχει να διαλέξει από μια λίστα με πολλά έγγραφα, που έχουν μάλιστα και κωδικοποιημένα ονόματα, για να βρει ποιό στο καλό είναι το έγγραφο που λέει για την ισημερία. Και ξαναλέω: μιλάμε για πρωτάκι. Πιστεύετε ότι θα το κάνει;
Δεξί κλικ σε ένα αρχείο με επέκταση ".doc" (ένα αρχείο κειμένου που συνήθως ανοίγεις με το word).
>"Άνοιγμα με.."
>"Επιλογή προγράμματος"
>Επιλέγουμε το πρόγραμμα με το οποίο θέλουμε από δω και πέρα να ανοίγει το αρχείο, στη συγκεκριμένη περίπτωση το "swriter"
>Ενεργοποιούμε την επιλογή "Άνοιγμα αυτού του είδους αρχείου πάντα με το επιλεγμένο πρόγραμμα"
>Ok
Τις παραπάνω κινήσεις, το πρωτάκι θα τις κάνει μία φορά  ;)

Παράθεση
Συνάδελφοι καταλαβαίνω την πίκρα όλων των πληροφορικών που το Υπουργείο μας αποφάσισε να κάνει οικονομία και ξεκίνησε από σας (σας-μας, δεν έχει σημασία. Κι εγώ μισο-πληροφορικός είμαι, μιας κι έχω και πτυχίο πληροφορικής). Κι εγώ το επεσήμανα το πόσο άδικο είναι, που είπανε "εσείς όχι netbook". Και δε φαντάζεστε πόσο με ενοχλεί που ο κάθε ΑΣΧΕΤΟΣ συνάδελφος κυκλοφορεί με το netbook ως γκατζετάκι στο χέρι. Και τσαντίζομαι που μόνο πως ανοίγει δε με ρωτάει. Και τρέμω για το τι είδους μάθημα θα κάνει. Μακάρι να μπορούσα να κάνω κάτι γι΄αυτή την αδικία. Αλλά δεν μπορώ, όπως δεν μπορείτε κι εσείς. Και το να σου δώσω βρε Psych@ra μου το δικό μου, δεν ακυρώνει την αδικία, ούτε λύνει το πρόβλημα. Άσε που εγώ τουλαχιστον σκοπεύω να το αξιοποιήσω πλήρως!! Οχι, μια χαρά μου κάνει, απλά ήθελα να κάνει κι άλλα. Και το ήθελα, γιατί ως κράτος το ΠΛΗΡΩΣΑΜΕ για να κάνει κι άλλα.
Μια πλάκα έκανα και γω (να μου δώσεις το laptop) βρε marsa  :). Το θέμα είναι ότι ήθελα και γω να συμμετέχω σε τέτοιο πρόγραμμα (ψηφιακή τάξη) και μάλιστα να έχω προτεραιότητα σε σχέση με τις άλλες ειδικότητες αλλά όπως βλέπεις το πρόβλημα εξακολουθεί να υπάρχει... Είναι σα να δίνουν νερό σε όλους, αυτοί να μην γνωρίζουν πολύ καλά τον τρόπο με τον οποίο θα το καταναλώσουν (ίσως να μην έχουν και ποτήρια...) και εγώ να βρίσκομαι χρόνια τώρα στη μέση της ερήμου με το σταγονόμετρο βλέποντας τους από μακρυά! Κάθε χρόνο όμως με τον αγώνα μου πλησιάζω και δημιουργούνται οι ελπίδες να φτάσω και γω εκεί. ::)
Σου εύχομαι να το ευχαριστηθείς εσύ και οι μαθητές σου  :)
« Τελευταία τροποποίηση: Οκτώβριος 20, 2009, 09:22:28 πμ από psych@ra »

Αποσυνδεδεμένος marsa

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 442
  • Λατρεύω τα Μαθηματικα
    • Προφίλ
Απ: ψηφιακή τάξη
« Απάντηση #77 στις: Οκτώβριος 20, 2009, 09:20:56 μμ »
Ευχαριστώ πολύ για τα links που παράθεσες. Δεν χρειάζεται η επιμόρφωση Β΄επιπέδου (αν και πολύ θα την ήθελα!) για να έχω πρόσβαση σ΄αυτά. Τα βλέπω. Μάλιστα το sketchpad και το modellus που είναι 2 από αυτά, τα έχω δουλέψει πολύ και στο Πανεπιστήμιο και για προσωπική μου χρήση. Ξέρω πως καλό θα ήταν να χρησιμοποιούμε δικά μας powerpoint για το μάθημα. Ομως ... ο σύμβουλος μας δήλωσε πέρισυ πως θέλει να ενημερώνεται πρώτα εκείνος πριν χρησιμοποιήσουμε οτιδήποτε "δικό μας". Λες κι ενημερώνεται, ας πούμε, για το συμβατικό μάθημα!! Δεν έχω καμία μα καμία διάθεση, να του στέλνω τη δουλειά μου και να ζητάω την έγκρισή του πριν από οτιδήποτε. Για πολλούς και διάφορους λόγους που δεν είναι του παρόντος.

Μέσα στις επόμενες μέρες θα ρυθμίσω και το θέμα με το open office. Απλά έχω πελαγώσει, γιατί και οι 84 μαθητές του γυμνασίου μας και οι συνάδελφοι, περιμένουν όλοι εμένα! ???
Ο πληροφορικός του σχολείου δήλωσε πως δεν πρόκειται να ασχοληθεί και καλά έκανε! Αρκετά τον έχει πρήξει ο διευθυντής με όλα αυτά που του ζητάει.

Βρε συ, την πλάκα για το laptop την κατάλαβα!!! Αυτό όμως που δεν καταλαβαίνω, είναι πως θα βρεθεί ο τρόπος να αρθούν αυτές οι αδικίες που γίνονται σε βάρος σας. Καλή συνέχεια στον αγώνα σου, έτσι κι αλλιώς!!!!  :)
Αι νεβερ ριντ σαμθινγκ ριτεν ιν γκρικλις

Αποσυνδεδεμένος margavare

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 451
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 03
    • Προφίλ
Απ: ψηφιακή τάξη
« Απάντηση #78 στις: Οκτώβριος 20, 2009, 09:27:36 μμ »
Ελληνική Ένωση για την Ένταξη των ΤΠΕ στην Εκπαίδευση (e-Δίκτυο-ΤΠΕ-Ε)

Α. Η εγκύκλιος για την ψηφιακή τάξη στην Α΄ Γυμνασίου

Στο υπ΄αριθ. πρωτ.88310/Γ/22-07-2009 έγγραφο του ΥΠΕΠΘ, με θέμα: «Ψηφιακή τάξη», ανακοινώνεται ότι: «εισάγεται από το σχολικό έτος 2009-2010 στα Γυμνάσια όλης της χώρας η συστηματική διδασκαλία ενοτήτων του αναλυτικού προγράμματος σπουδών με τη χρήση νέων τεχνολογιών». Για το σκοπό αυτό μοιράστηκε σε όλους/ες τους μαθητές/τριες της Α΄ τάξης του Γυμνασίου, ένα κουπόνι με το οποίο πρέπει να αγοράσουν ένα Φορητό Υπολογιστή, ώστε, όπως αναφέρεται στο έγγραφο, «να διδάσκονται και με τη χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή δυο (2) τουλάχιστον μαθήματα του ωρολογίου προγράμματος από τα παρακάτω τέσσερα (4) που ορίστηκαν [Γεωγραφία, Ιστορία, Βιολογία/Φυσικές Επιστήμες, Μαθηματικά], με βάση τα δεδομένα που προέκυψαν από πρόσφατη έρευνα του ΥΠ.Ε.Π.Θ. στην εκπαιδευτική κοινότητα και σε ποσοστό μέχρι 30% του συνόλου της διδακτέας ύλης».

Η ενέργεια του ΥΠΕΠΘ να προχωρήσει τόσο βιαστικά στην κίνηση αυτή, χωρίς να έχει προηγηθεί καμιά συζήτηση με αρμόδιους φορείς και χωρίς να φαίνεται ότι υπάρχει ένα καλά οργανωμένο σχέδιο που θα φέρει θετικά αποτελέσματα και θα είναι αρωγός στην επίτευξη των στόχων της εκπαίδευσης, μας προβληματίζει και δημιουργεί εύλογο ερώτημα για τον απώτερο σκοπό που κρύβει μια τέτοια κίνηση σε αυτήν τη συγκεκριμένη στιγμή που γίνεται.


Σε κάθε περίπτωση η παροχή φορητού ηλεκτρονικού υπολογιστή σε μαθητές και μαθήτριες είναι μια σοβαρή ενέργεια με παιδαγωγικές συνέπειες. Για αυτό θα έπρεπε να είναι ξεκάθαρος και λεπτομερής τόσο ο σχεδιασμός της δράσης όσο και οι αρχές με βάση τις οποίες υλοποιείται. Επιπλέον από την εμπειρία άλλων χωρών που υιοθέτησαν παρόμοια μοντέλα χρήσης των φορητών ηλεκτρονικών υπολογιστών στην τάξη δεν φαίνεται να προκύπτουν ξεκάθαρα μαθησιακά οφέλη ενώ τονίζονται ιδιαίτερα τα ζητήματα συντήρησης και εποπτείας του τεχνολογικού εξοπλισμού και των αντίστοιχων υποδομών.

Β. Τα ερωτήματα για την παιδαγωγική αξιοποίηση των φορητών στην Α΄ Γυμνασίου

Από τα παραπάνω προκύπτουν πάρα πολλά ερωτήματα μεταξύ των οποίων τα πιο σημαντικά είναι τα ακόλουθα:

    • Ποια είναι η πρόσφατη έρευνα που πραγματοποίησε το ΥΠΕΠΘ και σε ποια συγκεκριμένα δεδομένα βασίστηκε τελικά ώστε να προχωρήσει στην εξαγγελία της «Ψηφιακής τάξης»;
    • Γιατί επιλέχθηκε η Α΄ τάξη Γυμνασίου για την πρώτη πειραματική εφαρμογή του προγράμματος της ψηφιακής τάξης;
    • Έχει προηγηθεί μελέτη σκοπιμότητας και τεκμηρίωσης της ένταξης των ΤΠΕ-Ε διαμέσου των φορητών υπολογιστών που να λαμβάνει υπόψη της τις εμπειρίες άλλων χωρών από την υιοθέτηση του μοντέλου «φορητός υπολογιστής ανά μαθητή»; Έχει κάποια σχέση αυτό το έργο με τη «Δημόσια Διαβούλευση» που έγινε πριν από δύο χρόνια;
    • Έχει προηγηθεί ή πρόκειται να πραγματοποιηθεί πιλοτική εφαρμογή σε σχολεία, ώστε να αξιολογηθούν τα μαθησιακά αποτελέσματα και να καταγραφούν τυχόν προβλήματα; Θα ανακοινωθεί κάτι τέτοιο και θα δημοσιοποιηθούν τα αποτελέσματα μέσω διδικτύου, τουλάχιστον;
    • Πόσοι/ες εκπαιδευτικοί της αντίστοιχης προς τα ανωτέρω μαθήματα ειδικότητας, ακόμα κι αν κατέχουν την πιστοποίηση του προγράμματος επιμόρφωσης Β΄ Επιπέδου εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στις Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση, έχουν τις απαραίτητες γνώσεις και δεξιότητες να διαχειριστούν μια τάξη όπου κάθε μαθητής/τρια θα έχει τον φορητό ΗΥ του;
    • Υπάρχει πρόβλεψη και ποια για την παιδαγωγική υποστήριξη των διδασκόντων για διδασκαλίες με τη χρήση των ΤΠΕ;
    • Τι ενέργειες έχουν γίνει για να μετατραπούν κατάλληλα οι παραδοσιακές αίθουσες διδασκαλίας και να «υποστηρίξουν» τους υπολογιστές των μαθητών/τριών;
    • Υπάρχουν οι κατάλληλες υποδομές για την χρήση των φορητών υπολογιστών στην αίθουσα; (το υπάρχον σχολικό δίκτυο πόσο μπορεί να υποστηρίξει τη γρήγορη πρόσβαση ή ίσως την πρόσβαση όλων των μαθητών/τριών στο διαδίκτυο;)
    • Πώς θα αντιμετωπιστούν τα τεχνικά προβλήματα (βλάβες, τροφοδοσία, ιοί, πρόσβαση στο διαδίκτυο κλπ.) και έχουν προβλεφθεί τα αντίστοιχα κονδύλια;
    • Έχουν προβλεφθεί τα ανάλογα κονδύλια για τον αντίστοιχο εξοπλισμό υποστηρικτικών ηλεκτρονικών μηχανημάτων σε κάθε αίθουσα; (video projector, μια αξιοπρεπής οθόνη, σκίαστρα στα παράθυρα, ψηφιακή κάμερα, διαδραστικός πίνακας, κατάλληλη επίπλωση)



Γ. Μια πρόταση για την «ψηφιακή τάξη» Α’ Γυμνασίου (2009-2010)

Θεωρούμε ότι ο ηλεκτρονικός υπολογιστής, με τη σωστή χρήση, μπορεί να αποτελέσει ένα αποτελεσματικό εργαλείο στη διαδικασία της μάθησης. Στην αντίθετη όμως περίπτωση υπάρχει η πιθανότητα να δημιουργηθούν νέα προβλήματα ή να ενισχυθούν παλιές κακές πρακτικές. Για να αποφύγουμε λοιπόν τις αρνητικές συνέπειες και για να μην μετατραπεί ο προσωπικός ηλεκτρονικός υπολογιστής σε ένα «ακριβό μολύβι» που θα έχουν στα χέρια τους οι μαθητές/τριες καταθέτουμε τις προτάσεις μας για την «ψηφιακή τάξη Α΄ Γυμνασίου» (σχολική χρονιά 2009-2010).
Πρόκειται για προτάσεις που αποσκοπούν στο να βοηθήσουν τη Διοίκηση, τους/ις εκπαιδευτικούς και τους/ις μαθητές/τριες που θα πάρουν στα χέρια τους φορητούς. Μόνο του το Έργο που χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση δεν μπορεί να φέρει σε πέρας αυτό το πολυσύνθετο καθήκον.

    i. Η σχολική χρονιά να έχει χαρακτήρα αποκλειστικά πιλοτικό – πειραματικό και να μη γίνονται απλά κινήσεις για εντυπωσιασμό, χωρίς πραγματική ουσία και αποτέλεσμα.
    ii. Σε κάθε Νομό να συστηθούν άμεσα «Ομάδες» που θα αναλάβουν την παρακολούθηση και την επιμόρφωση Σχολικών Συμβούλων και εκπαιδευτικών της Α΄ Γυμνασίου στην περιοχή τους. Αυτές μπορεί να αποτελέσουν, σε κάθε νομό, τον πρώτο πυρήνα για τη Δημιουργία «Κέντρου Υποστήριξης της Εκπαιδευτικής Κοινότητας» (όπως το περιγράφουμε σε προηγούμενη παρέμβασή μας).
    iii. Το ΥΠΕΠΘ να δημοσιοποιήσει όσο γίνεται πιο γρήγορα όλο το απαραίτητο παιδαγωγικό υλικό, πέρα από τα διαθέσιμα λογισμικά και τα βιβλία σε ηλεκτρονική μορφή, ώστε να μπορέσουν οι εκπαιδευτικοί που θα αναλάβουν τη διδασκαλία στην Α΄ τάξη Γυμνασίου να αξιοποιήσουν τους φορητούς.
    iv. Να δοθεί από το ΥΠΕΠΘ ιδιαίτερη φροντίδα για την Τεχνική υποστήριξη των σχολείων και την κατάλληλη διαμόρφωση των αιθουσών.

Με το σωστό σχεδιασμό και τη συνεχή υποστήριξη, πιστεύουμε ότι θα μπορέσει ο φορητός υπολογιστής να λειτουργήσει ως εργαλείο στην προσπάθεια αναβάθμισης της διδακτικής-μαθησιακής διαδικασίας και να γίνει η αφορμή για τις αλλαγές που χρειάζεται το σημερινό σχολείο.

10 Οκτωβρίου 2009
Για το Δ.Σ. του e-Δικτύου
Η Γραμματέας
   Ο Πρόεδρος
 Κατερίνα Γλέζου    Νίκος Τζιμόπουλος



http://www.eduportal.gr/modules.php?name=News&file=article&sid=334

http://www.eduportal.gr/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=2226


« Τελευταία τροποποίηση: Οκτώβριος 20, 2009, 09:29:52 μμ από margavare »

Αποσυνδεδεμένος founes

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 597
    • Προφίλ
Απ: ψηφιακή τάξη
« Απάντηση #79 στις: Οκτώβριος 21, 2009, 02:25:10 μμ »
Είμαι καθηγητής πληροφορικής προσωρινά τοποθετημένος σε παραμεθόριο περιοχή, σε
Γυμνάσιο για την ακρίβεια. Χτες ο φιλόλογος είχε την απαίτηση να συνδέσω τα netbook
των μαθητών της Α΄Γυμνασίου (50 λαπτοπ) στο Ιντερνετ για να κάνει το μάθημά του.
Τον καταλαβαίνω αλλά δεν είναι δικιά μου δουλειά, δεν είμαι τεχνικός και δεν παίρνω την
ευθύνη να "πειράξω" περιουσία 50*450 Ευρώ = 22.500 Ευρώ. Το κακό είναι ότι
παρεξηγήθηκε γιατί νομίζει ότι δε θέλω να τον βοηθήσω, ενώ στην πραγματικότητα
η ειδικότητα μου δεν εμπλέκεται στην όλη διαδικασία (α. δε διδάσκουμε με χρήση των
λαπτοπ, β. δε δικαιούμαστε λαπτοπ, γ. δεν υπάρχει επίσημο έγγραφο που να μας αφορά).

Κρίμα

Αποσυνδεδεμένος parathira

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 139
    • Προφίλ
Απ: ψηφιακή τάξη
« Απάντηση #80 στις: Οκτώβριος 21, 2009, 03:04:59 μμ »
Θεωρώ ότι εφόσον ο συγκεκριμένος επιλέχθηκε για να κάνει το μάθημα με τη χρηση Η/Υ πρέπει να βγάλει εις πέρας μόνος του την όλη διαδικασία. Δεν είμαι πληροφορικός αλλά αν επιλεγόμουν θα φρόντιζα να μην επιβαρύνω άλλους με τις επιλογές μου. Δεν μπορούμε να είμαστε καλοί με όλους τους συναδέλφους γιατί ορισμένοι και ειδικά οι παλιοί (όχι όλοι, ορισμένοι τονίζω) έχουν παράλογες απαιτήσεις. Βλέπουν το σχολείο σαν το εργοστάσιο του μπαμπά τους ή σαν το στρατό ένα πράγμα.

Αποσυνδεδεμένος upsidedown

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 167
    • Προφίλ
Απ: ψηφιακή τάξη
« Απάντηση #81 στις: Οκτώβριος 21, 2009, 09:56:21 μμ »
δίκιο έχεις! απλώς θεωρείστε doctors κατά έναν τρόπο, σήμερα! καλά έκανες όμως...τουλάχιστον ας το ζητούσε πιο ευγενικά!

Wizard

  • Επισκέπτης
Απ: ψηφιακή τάξη
« Απάντηση #82 στις: Οκτώβριος 21, 2009, 10:40:21 μμ »
*Εννοείτεαι* ότι δεν είναι δουλειά σου. Δες και αυτό για τη δικτύωση: http://plirancrete.blogspot.com/2009/10/blog-post_21.html

Αποσυνδεδεμένος happiness

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2158
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 19 - Μηχ. Η/Υ & Πληρ. - ΠΠ
    • Προφίλ
Απ: ψηφιακή τάξη
« Απάντηση #83 στις: Οκτώβριος 22, 2009, 11:00:55 πμ »
founes συγχώνευσα το θέμα σου γιατί η εμπειρία σου νομίζω είναι πολύ σχετική με την συζήτηση για την ψηφιακή τάξη.

founes να μείνεις σθεναρά στο "όχι" σου. Εξήγησε στον συνάδελφο όσο μπορείς ότι η διαχείρηση των ΜΦΥ είναι ευθύνη και ότι τέτοια ευθύνη δεν σου έχει ανατεθεί. Οι ΜΦΥ δεν είναι μέρος του εργαστηρίου πληροφορικής, στο οποίο είσαι υπεύθυνος. Από την στιγμή που ανέλαβε την διδασκαλία σε "ψηφιακή τάξη", η διαχείρησή της είναι δική του ευθύνη και μόνο. Η δική σου υποχρέωση (σύμφωνα με την καινούρια εγκύκλιο για τους υπεύθυνους εργαστηρίου) είναι να λειτουργείς "επικουρικά". Δηλαδή εάν θέλει συμβουλές για το ποιές λύσεις υπάρχουν για την σύνδεση των ΜΦΥ στο ίντερνετ, μπορείς να του πεις μερικές. Από την άλλη η χρήση ιντερνετ στην "ψηφιακή τάξη" δεν είναι απαραίτητη προϋπόθεση.

Εδώ να σημειώσω όμως ότι 1ον η ενσύρματη σύνδεση των ΜΦΥ απαιτεί εγκατάσταση καλωδίωσης μέσα στην τάξη και είναι ιδιαίτερα δύσχρηστη , 2ον η ασύρματη σύνδεση απαιτεί αγορά εξοπλισμού και εγκατάσταση και δημιουργεί πολλά θέματα ασφαλείας, 3ον δεν ξέρω ποιος θα αναλάβει την εγκατάσταση αυτή, γιατί αμφιβάλω εάν το ΠΛΗΝΕΤ θα το δεχτεί.

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32293
  • Τελευταία: HelenK
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159817
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 374
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 7
Επισκέπτες: 318
Σύνολο: 325

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.114 δευτερόλεπτα. 34 ερωτήματα.