0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
+1 παιδιά τα φροντιστήρια δίνουν το ιλιγγιώδες ποσόν τον 3,52 Ευρώ ανά ώρα, και τώρα που άλλαξε ο νόμος περί τα 5,6 Ευρώ ανά ώρα, πάντα ΧΩΡΙΣ δώρα, άδειες, επιδόματα, αργίες, υπερωρίες και ζητάνε να φτιάχνεις ένα κάρο σημειώσεις! ΕΛΕΟΣ και σιγά τι έχει να προσφέρει ένα φροντιστήριο σε έναν καθηγητή??? μισό ένσημο φαγωμένο? απειλές αν ζητήσεις δώρα πως δεν θα ξαναδουλέψεις σε κανένα φροντιστήριο της αλυσίδας τους (ευκολάκι να βρεις πιο είναι!).....10-40/ώρα ανάλογα την περίσταση είναι καλά+χρέωση εργόσημου στον πελάτη!
Συμφωνώ και ειναι δύσκολο να πεις δεν δουλεύω γιατι ειναι λίγα . Δυστυχώς ομως έτσι δεν θα αλλάξει τίποτα .
Σίγουρα δύσκολο είναι. Όταν ο άλλος έχει το άγχος της επιβίωσης και πιθανόν την επιβίωση των παιδιών του, τι θα του πεις? Μην κάνεις ιδιαίτερα? Ε θα κάνει. Και με χαμηλές τιμές.
Τα φτηνά ιδιαίτερα κάνουν κακό στην αγορά γιατί δημιουργούν την εντύπωση ότι η διδασκαλία είναι μια απασχόληση που μπορείς να κάνεις με ελάχιστο κόπο και χωρίς ιδιαίτερο κόστος. Αυτό βέβαια δεν είναι καθόλου σωστό, γιατί ο καθηγητής πρέπει να αφιερώσει χρόνο για προετοιμασία και διόρθωμα και επίσης, ειδικά στην ξένη γλώσσα, για συνεχή ενημέρωση και εξειδίκευση. Συνεπώς δεν μπορεί ένας καθηγητής να διδάσκει 8 ώρες την ημέρα, 5 μέρες την εβδομάδα, 11 μήνες το χρόνο, και άρα η αμοιβή του ανά ώρα πρέπει να είναι μεγαλύτερη από την αμοιβή ενός (π.χ.) υπάλληλου γραφείου ή ενός ντελιβερά (ο οποίος σημειωτέον τσιμπάει και tips). Όταν η ώρα διδασκαλίας περιλαμβάνει και κόστος μετακίνησης (όπως συμβαίνει με τους καθηγητές που κάνουν ιδιαίτερα στα σπίτια) τότε το κόστος της ώρας θα πρέπει να αυξάνεται αναλογικά. Επιπλέον η εργασία του καθηγητή ξένων γλωσσών περιλαμβάνει και ένα σημαντικό κόστος για αγορά υλικών - βιβλίων, φωτοτυπιών, CD, DVD, λεξικών, reference books κλπ. που πρέπει να ανανεώνονται σε τακτά χρονικά διαστήματα.Αν όοοοοολο αυτό το πουλάς λιγότερο από 15 ευρώ την ώρα, και ειδικά όταν το ξεπουλάς με 5 ή 8 ευρώ την ώρα (ενδεικτικές τιμές, μπορεί να πουλάς και με 9 και με 2,5) οι μόνες πιθανές εξηγήσεις είναι ότι ή κοστολογείς τη δουλειά σου χαμηλότερα απ' ό,τι είναι απαραίτητο για να επιβιώσεις (σαν να δουλεύει ο άλλος υπάλληλος γραφείου με πλήρες ωράριο για 100 ευρώ το μήνα) ή έχεις περιορίσει την ποιότητα (επιλέγοντας βιβλία με γνώμονα τι στέλνουν δωρεάν οι εκδοτικοί οίκοι και όχι τι ταιριάζει στο μαθητή σου, κάνοντας μάθημα χωρίς το απαραίτητο υλικό ή παρανομώντας - CD αντιγραμμένα σε στικάκια, φωτοτυπίες βιβλίων κλπ, και φυσικά για επιμόρφωση ούτε λόγος). Όποια κι αν είναι η εξήγηση, χαμένοι είμαστε όλοι: και εσύ που πληρώνεσαι κάτω από το κόστος της υπηρεσίας που προσφέρεις και όσοι προσπαθούμε να δουλέψουμε σωστά και να χρεώσουμε ένα αντιπροσωπευτικό ποσό για τις υπηρεσίες μας. Ταυτόχρονα γίνεσαι ανταγωνιστικός ως προς τους πιθανούς εργοδότες σου (τα φροντιστήρια) κι έτσι όχι μόνο δεν βγάζεις τα προς το ζην με τα ιδιαίτερα, αλλά δεν βρίσκεις ούτε δουλειά σε φροντιστήριο, γιατί αφού οι μαθητές είναι λιγότεροι, λιγότερες είναι και οι θέσεις εργασίας και οι μισθοί. Γιατί ο γονιός που ακούει από τον φίλο του ότι έχει βρει ιδιαίτερο με 8 ευρώ την ώρα, σκέφτεται (τελείως λογικά) ότι αφού το ιδιαίτερο που ο άλλος έρχεται σπίτι σου κοστίζει 8 ευρώ, το φροντιστήριο θα πρέπει να κοστίζει τα μισά. Ή σκέφτεται ότι και ακριβότερο να είναι το φροντιστήριο, άμα ζητήσει να μην του δώσουν απόδειξη (όπως κάνει το ιδιαίτερο των 8 ευρώ) τότε η τιμή θα πέσει αναλόγως. Αλλά για να είναι η τιμή του φροντιστηρίου λιγότερο από 4 ευρώ την ώρα, δεδομένου του μικρού αριθμού μαθητών, ο μόνος τρόπος είναι να πληρώνεται λιγότερο ο καθηγητής του φροντιστηρίου ή να μην είναι δηλωμένος στο ΙΚΑ. Κι έτσι δημιουργείται ένας ακόμα μεγαλύτερος φαύλος κύκλος - αυτοί που κάνουν ιδιαίτερα δεν βγάζουν μισθό, αυτοί που δουλεύουν στα φροντιστήρια το ίδιο, οπότε στρέφονται και αυτοί στα ιδιαίτερα, ο ανταγωνισμός στα ιδιαίτερα μεγαλώνει, αυτοί που κάνουν ιδιαίτερα συνεχίζουν να μην βγάζουν μισθό, ρίχνουν κι άλλο τις τιμές τους για να έχουν έστω λίγη δουλίτσα και φτου κι από την αρχή.Τα φτηνά ιδιαίτερα κάνουν κακό σε αυτόν που τα κάνει γιατί εξ ορισμού δεν περιλαμβάνουν ασφάλιση. Δεν γίνεται να παίρνεις 5 ευρώ την ώρα και από τα λεφτά αυτά να πληρώνεις βενζίνες, βιβλία, CD, τα τοστάκια σου μεταξύ μαθημάτων ΚΑΙ ασφάλιση. Μπορεί όταν είσαι 25 χρονών να μην σε νοιάζει, αλλά στα 35 ή στα 45 που θα έχεις πολύ μεγαλύτερα ιατρικά έξοδα για εσένα και για την οικογένειά σου, και που θα έχει στερέψει το χαρτζιλίκι από παπούδες και γονείς, η ασφάλιση είναι σπουδαίο πράγμα. Επίσης αν κάτι γίνει, χτύπα ξύλο, και αρρωστήσεις σοβαρά σε οποιαδήποτε ηλικία, πάλι θα χρειαστείς ασφάλιση. Και όταν πας στα 55-65, τα ένσημα που θα έχεις μαζέψει θα κάνουν τη διαφορά και ως προς τη σύνταξη (γιατί σύνταξη θα συνεχίσει να υπάρχει, απλά θα την παίρνει λιγότερος κόσμος - αυτός με τα ένσημα).Τα ακριβά ιδιαίτερα δεν κάνουν κακό στην αγορά γιατί δεν δημιουργούνται ψευδαισθήσεις στους γονείς σχετικά με το κόστος του ιδιαίτερου μαθήματος. Επίσης δεν κάνουν κακό ούτε στον καθηγητή του ιδιαίτερου γιατί του επιτρέπουν να ασφαλιστεί και συνεπώς να κατοχυρώνει προϋπηρεσία, συντάξιμα χρόνια και να έχει φαρμακευτική και ιατρική πρόνοια. Η ανασφάλιστη εργασία δεν είναι μαγκιά, είναι μια κοντόφθαλμη και προσωρινή λύση και δεν θα έπρεπε να το δέχεστε όταν σας το προτείνουν. Κυρίως δεν θα πρέπει να το δέχεστε όταν αυτός που σας το προτείνει τσεπώνει τη χασούρα σας. Άλλο πράγμα να πας σε ένα φροντιστήριο και να σου πουν "δεν σε ασφαλίζω αλλά πάρε 15 ευρώ την ώρα στο χέρι" και άλλο να σου πουν "δεν σε ασφαλίζω, πάρε 5 και αν σου αρέσει". Ditto και για τα ιδιαίτερα. Άλλο να σου δίνουν 20 ευρώ την ώρα χωρίς ασφάλιση, και άλλο να σου δίνουν 8.Τα παράνομα ιδιαίτερα (είτε φτηνά είτε ακριβά) κάνουν κακό σε όλους μας γιατί δημιουργούν λανθασμένες εντυπώσεις στους γονείς, και επίσης γιατί περιορίζουν τα έσοδα του κράτους, με αποτέλεσμα να αυξάνονται οι φόροι, οι χρεώσεις και τα τέλη προς όλους εμάς που είμαστε νόμιμοι. Αν οι νόμιμοι δεν μπορούν να πληρώσουν τις εισφορές τους προς το κράτος, αναγκάζονται ή να μειώσουν τους μισθούς ή να γίνουν κι αυτοί παράνομοι (αρχίζουν να δουλεύουν χωρίς αποδείξεις, να μην πληρώνουν επιδόματα κλπ) και συνεπώς η κατάσταση χειροτερεύει. Έτσι έχουν τα πράγματα όπως τα βλέπω εγώ που είμαι στην αγορά εργασίας σχεδόν 27 χρόνια, περισσότερα από 20 ως υπάλληλος. Αν εσείς νομίζετε ότι ξέρετε καλύτερα, τι να πω. Υ.Γ. 1 Για να πληρώσει ο εργοδότης τον καθηγητή αγγλικών 15 ευρώ την ώρα, πρέπει να πουλάει τη φτηνότερη τάξη του τουλάχιστον 80 ευρώ το μήνα πριν το ΦΠΑ. Αν νομίζετε εσείς ότι υπάρχει γονιός που θα δεχτεί να πληρώσει 98 ευρώ το μήνα για Junior A σε φροντιστήριο τη στιγμή που τη βρίσκει 5-10 ευρώ σε ιδιαίτερο, σας παρακαλώ να μου τον στείλετε να τον εγγράψω. Υ.Γ. 2 Αν είσαστε ευχαριστημένοι με τα παράνομα ιδιαιτεράκια σας, δεν υπάρχει λόγος να είσαστε σε αυτό το θέμα, το οποίο είναι για την εργασία σε φροντιστήρια. Και κυρίως δεν υπάρχει λόγος να δίνετε συμβουλές εκ του ασφαλούς γιατί δεν είναι χρήσιμες σε κανένα (όποιος είναι έξω από το χορό κλπ). Αν δεν είσαστε ευχαριστημένοι και προτιμάτε να εργάζεστε σε φροντιστήριο, τότε σκεφτείτε αν και κατά πόσο οι επαγγελματικές επιλογές σας σας βοηθάνε να βρείτε δουλειά σε φροντιστήριο ή έχουν τα αντίθετα αποτελέσματα.Υ.Γ. 3 Landau υποψιάζομαι ότι "οι πάσης φύσεως εργοδότες" είμαι εγώ, αφού δεν βλέπω να ασχολείται κανείς άλλος με τα παιδάκια των ιδιαίτερων. Εγώ λοιπόν σου απαντώ ως εξής: άσε τις εξυπνάδες παιδί μου. Έχω ήδη πει ότι αν ήξερα πώς ακριβώς είναι το φορολογικό κλπ περιβάλλον της μπανανίας που αποκαλούμε Ελλάδα, δεν θα είχα ανοίξει ποτέ φροντιστήριο. Ανάθεμα την ώρα και τη στιγμή που το σκέφτηκα. Ο μόνος λόγος που δεν το έχω κλείσει είναι επειδή έχω επενδύσει πολλές χιλιάδες ευρώ και επειδή μέχρι στιγμής καταφέρνω ακόμα να λειτουργώ με μεγάλο προσωπικό (οικονομικό και όχι μόνο) κόστος χωρίς να χρωστάω και κανέναν και χωρίς να πληρώνω μισθούς πείνας. Όταν δεν θα μπορώ πλέον να το κάνω αυτό, να είσαι σίγουρος πως θα το κλείσω. Όπως θα το κλείσουν και πολλοί άλλοι. Ήδη είμαι στο τσακ, έχω αρχίσει να ξεγράφω τα χρήματα που επένδυσα, και να κάνω πλάνα για ένα μέλλον εκτός του χώρου της εκπαίδευσης.Οπότε για να τελειώνουμε με το τεράστιο αυτό θέμα, η καλύτερη συμβουλή που έχω να δώσω σε όσους θέλουν να δουλέψουν σε φροντιστήριο καθαρά και νόμιμα και όχι για ψίχουλα, είναι να αποφεύγουν να κάνουν οι ίδιοι φτηνά και παράνομα ιδιαίτερα. Και πολλές προσευχές για την επιβίωση του κλάδου.Σε αυτούς που δεν θέλουν να δουλέψουν σε φροντιστήριο, η συμβουλή μου είναι να επενδύσουν το χρόνο τους σε κάποιο θέμα που να τους απασχολεί και να τους ενδιαφέρει. Το να είσαστε εδώ, είναι σαν να πάω εγώ τώρα και να ξεκατινιάζομαι για τις προσλήψεις στα νηπιαγωγεία. Ούτε εμένα βοηθάει, ούτε κανέναν άλλο από αυτούς που διαβάζουν.
Συμφωνώ κι εγώ με την isla και αναρωτιέμαι αν αξίζει τον κόπο να δουλεύει κανείς πλέον ως καθηγητής,να υπομένει χαμηλά ημερομίσθια,ανύπαρκτα ή κακοπληρωμένα ιδιαίτερα,φέσια,μαθητές που του σπάνε τα νεύρα,διδακτικά έξοδα και έξοδα μετακίνησης,εκ περιτροπής απασχόληση,μη επαρκή ασφάλεια σε σημείο να μην μπορεί να αποσβέσει αυτά που επένδυσε κατά τις σπουδές του,συν το ψυχολογικό κομμάτι που τον φτάνει στα πρόθυρα του teacher's burnout,κι όλα αυτά την ώρα που υπάλληλοι γραφείου,σουπερμάρκετ κλπ,χωρίς σπουδές κερδίζουν παραπάνω χρήματα.