*

Αποστολέας Θέμα: Δηλώσεις Διαμαντοπούλου  (Αναγνώστηκε 1953927 φορές)

0 μέλη και 2 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος BATMAN

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 294
  • Φύλο: Άντρας
  • NICK BAT
    • Προφίλ
Απ: Δηλώσεις Διαμαντοπούλου περί ριζικής αλλαγής
« Απάντηση #8260 στις: Μάρτιος 21, 2010, 09:22:05 μμ »
  ΟΡΙΣΤΕ  ΜΑΣ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!






 ΣΥΝΟΔΟΣ ΕΥΡΩΠΑΙΩΝ ΥΠΟΥΡΓΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑΣ




Νέα αντιδραστικά βήματα στη Διαδικασία της Μπολόνια

 

Στην πρόσφατη σύνοδο των υπουργών Παιδείας για τη Διαδικασία της Μπολόνια, επικυρώθηκαν «πανηγυρικά» οι στόχοι για εξατομίκευση της Ανώτατης Εκπαίδευσης και για απευθείας σύνδεση των Πανεπιστημίων με τις επιχειρήσεις

 

 

«Ατομικά» πτυχία «οραματίζονται» οι κυβερνήσεις των χωρών που συμμετέχουν στη Διαδικασία της Μπολόνια. Στόχος είναι να καταργηθεί το πτυχίο όπως το γνωρίζαμε μέχρι σήμερα και να μετατραπεί σ' ένα σύνολο σκόρπιων γνώσεων από τα μαθήματα στα αμφιθέατρα και τα εργαστήρια μέχρι τις εκδηλώσεις και τις ημερίδες ιδιωτικών και δημόσιων φορέων. Παράλληλα, προωθείται η απευθείας σύνδεση των Πανεπιστημίων με τις επιχειρήσεις, ώστε να καθορίζουν απόλυτα τη γνώση που παρέχεται μέσω και των προγραμμάτων σπουδών. Οι στόχοι αυτοί είναι η συνέχεια των καπιταλιστικών αναδιαρθρώσεων στην εκπαίδευση και επικυρώθηκαν στις 11 και 12 Μάρτη, σε «επετειακή σύνοδο» στη Βουδαπέστη και στη Βιέννη.

 

Οι υπουργοί Παιδείας 47 χωρών (μεταξύ αυτών και η Αννα Διαμαντοπούλου από την Ελλάδα) στο ανακοινωθέν της συνόδου αναφέρουν ότι η «εταιρική σχέση» δημοσίων αρχών, ιδρυμάτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, φοιτητών, προσωπικού, «μαζί με τους εργοδότες» έχει προχωρήσει με μια σειρά «μεταρρυθμίσεις», αλλά χρειάζεται «ένταση των προσπαθειών». Στην «επετειακή σύνοδο» τονίστηκε ότι πρέπει να υλοποιηθούν οι βασικοί στόχοι της περσινής συνόδου, στη Λουβέν, όπου αποτιμήθηκαν τα δέκα χρόνια της Διαδικασίας της Μπολόνια και σχεδιάστηκαν αλλαγές που πρέπει να γίνουν μέχρι το 2020.

 

Τα πρώτα δέκα χρόνια της Μπολόνια

Υπενθυμίζουμε ότι την πρώτη δεκαετία της Διαδικασίας της Μπολόνια προτεραιότητα ήταν το «σπάσιμο» των σπουδών της Ανώτατης Εκπαίδευσης σε τρεις κύκλους (πτυχίο - μεταπτυχιακό - διδακτορικό). Ο σχεδιασμός τους ήταν - και είναι - να διαμορφωθεί μια μεγάλη μάζα αποφοίτων με πτυχία κατασκευασμένα σύμφωνα με τις «ανάγκες» της αγοράς, τα οποία θα μπορούν «ευέλικτα» να «ανανεώνονται» με καταρτίσεις και επανακαταρτίσεις στο εργασιακό μέλλον του κάθε αποφοίτου. Αυτό δίνει τη δυνατότητα στο κεφάλαιο να έχει ένα «ευέλικτο» και φθηνό δυναμικό, που θα μπορεί να μετακινείται επαγγελματικά σε διάφορους τομείς, εύκολα και με μικρό κόστος.

 

Το πτυχίο, πλέον, δε συνδέεται με συγκεκριμένα επαγγελματικά δικαιώματα, αλλά γενικά κι αόριστα με τη ...δυνατότητα πρόσβασης στο επάγγελμα. Η ειδίκευση πέρασε στα μονοετή ή διετή μεταπτυχιακά (που στη χώρα μας λειτουργούν σε μεγάλο βαθμό με δίδακτρα). Χαρακτηριστικό είναι ότι στην Ελλάδα τα δίδακτρα κυμαίνονται από 4.000 ευρώ έως 20.000, ενώ στις λίγες περιπτώσεις όπου δεν έχουν υπάρχουν ακόμα, η πληρωμή γίνεται με έμμεσους τρόπους. Ο ταξικός φραγμός των διδάκτρων αποκλείει όλο και περισσότερο τους φοιτητές απ' τα λαϊκά στρώματα απ' το λεγόμενο δεύτερο κύκλο σπουδών. Σε σχετική έκθεση της Κομισιόν, που παρουσιάστηκε στην «επετειακή σύνοδο» αναφέρεται ότι η Διαδικασία της Μπολόνια «πέτυχε τους βασικούς της στόχους», ενώ σημειώνεται ότι «το σύστημα των τριών κύκλων σπουδών» είναι σήμερα «κανόνας σε όλη την Ευρώπη», εντοπίζοντας μόνο πρόβλημα αναγνώρισης σπουδών σε ορισμένες χώρες.

Η Διαδικασία της Μπολόνια εφαρμόζεται στη χώρα μας - με καθυστερήσεις που πέτυχε το φοιτητικό και σπουδαστικό κίνημα - και αποτυπώνεται στους νόμους που πέρασαν τα τελευταία χρόνια οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ. Στους νόμους αυτούς θεσμοθετήθηκε η ιδιωτικοοικονομική λειτουργία των Πανεπιστημίων, ώστε να μπορούν να συνδέονται με τις επιχειρήσεις, η αξιολόγηση των Πανεπιστημίων σύμφωνα με τα κριτήρια της αγοράς, τα πτυχία που μετατρέπονται σε σύνολο πιστωτικών μονάδων. Με την εφαρμογή των αναδιαρθρώσεων το Πανεπιστήμιο θα είναι πια «έτοιμο» για το επόμενο βήμα υπέρ του κεφαλαίου: Αμεση συνδιαμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών με τις επιχειρήσεις.

 

Ανταγωνισμός Πανεπιστημίων - ανταγωνισμός κεφαλαίου

Σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας για την «επετειακή σύνοδο» Βουδαπέστης και Βιέννης, μεταξύ των θεμάτων συζήτησης ήταν και η «αναμόρφωση πτυχίων και προγραμμάτων σπουδών». Η αναμόρφωση βασίζεται στις αποφάσεις της περσινής συνόδου της Λουβέν, όπου προσδιορίστηκαν οι τομείς στους οποίους θα δοθεί έμφαση την επόμενη δεκαετία: Πλήρης εφαρμογή της «αξιολόγησης» των Πανεπιστημίων, αύξηση της κινητικότητας, απασχολησιμότητα και συνεργασία με επιχειρήσεις, διαφοροποίηση πτυχίων και μετατροπή της εκπαίδευσης σε ατομική υπόθεση. Για να υλοποιηθούν οι παραπάνω στόχοι χρειάζονται όχι μόνο άλλα προγράμματα σπουδών, αλλά και προώθηση της διοικητικής αυτοτέλειας των Πανεπιστημίων, ώστε να μπορούν να «συνεργάζονται» άμεσα με τις επιχειρήσεις.

 

Οι ευρωπαϊκές επιχειρήσεις, άλλωστε, είναι βασικός συνομιλητής στα φόρουμ που διοργανώνονται για τη Διαδικασία της Μπολόνια. Δε θα μπορούσε, «φυσικά», να ήταν διαφορετικά, αφού διατυπωμένος στόχος της Διαδικασίας της Μπολόνια είναι η αύξηση της ανταγωνιστικότητας των ευρωπαϊκών πανεπιστημίων σε σχέση με εκείνα των ΗΠΑ, όπου αποτυπώνεται ο ανταγωνισμός μεταξύ του αμερικανικού και ευρωπαϊκού κεφαλαίου. Καταρχήν η ΕΕ θέλει μεγαλύτερο κομμάτι από την «πίτα» των νέων που μεταναστεύουν για σπουδές. Κατά δεύτερον, τα Πανεπιστήμια είναι οι φορείς που διαμορφώνουν μεγάλο μέρος του αυριανού εργατικού δυναμικού. Συνεπώς, το κεφάλαιο θέλει να έχει το βασικό λόγο στο είδος της γνώσης που παρέχεται στην Ανώτατη Εκπαίδευση, αλλά και στη δομή που αυτή θα έχει. Οι αποφάσεις της συνόδου της Λουβέν, με ορίζοντα το 2020, αυτό ακριβώς κάνουν, υλοποιούν τις απαιτήσεις των επιχειρήσεων για τους αυριανούς εργαζόμενους.

 

Οι στόχοι μέχρι το 2020

    *

      Aντιστοίχιση ακαδημαϊκών τίτλων και προσόντων. Πρόκειται για βασική επιλογή της πολιτικής της Διά Βίου Μάθησης. Τα πτυχία των Πανεπιστημίων μπαίνουν στο ίδιο τσουβάλι με κάθε είδους προϊόντα εκπαίδευσης που πουλιούνται από δημόσιους ή ιδιωτικούς φορείς. Το συνολικό αποτέλεσμα θα αξιολογείται σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων και ο εργαζόμενος κατατάσσεται σε κάποιο απ' τα επίπεδά του. Σε αυτή τη διαδικασία εντάσσεται και ο στόχος για καθιέρωση των πιστωτικών μονάδων στα Πανεπιστήμια και τη μετατροπή του πτυχίου σε ένα σύνολο σκόρπιων γνώσεων. Σημειώνουμε ότι το υπουργείο Παιδείας έχει καταθέσει σχέδιο για το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων και τη Διά Βίου Μάθηση. Η νέα πραγματικότητα που θέλουν να διαμορφώσουν είναι εφιαλτική για τον εργαζόμενο. Θα αξιολογείται και θα επαναξιολογείται σύμφωνα με την ατομική του εκπαιδευτική διαδρομή και με βάση αυτή θα «διαπραγματεύεται» την εργατική του δύναμη. Ατομική εκπαιδευτική διαδρομή σημαίνει, όμως, ατομική σύμβαση εργασίας, κατάργηση των συλλογικών συμβάσεων και με το «επιχείρημα» των διαφορετικών προσόντων κάθε εργαζόμενου!
    *

      Την προώθηση της κινητικότητας φοιτητών και ερευνητών. Ο στόχος για κινητικότητα στους φοιτητές έχει άμεση σχέση με την κινητικότητα στους εργαζόμενους. Με λίγα λόγια, με το πρόσχημα της διαμονής σε μια άλλη χώρα καλλιεργείται η συνείδηση του αυριανού εργαζόμενου που θα μεταφέρεται από χώρα σε χώρα μήπως βρει δουλειά. Η κινητικότητα, φυσικά, ευνοεί το κεφάλαιο, αφού θα μπορεί να διαλέγει εργαζόμενους από όλη την Ευρώπη και, προφανώς, να επιλέγει το εργατικό δυναμικό που χρειάζεται με το μικρότερο κόστος. Παράλληλα, ο φοιτητής θα είναι φθηνό εργατικό δυναμικό κατά τη διάρκεια της φοίτησής του. Υπάρχουν, ήδη, προγράμματα όπου φοιτητές κάνουν πρακτική άσκηση σε άλλες χώρες, με ελάχιστη αμοιβή, ενώ εργάζονται κανονικά.
    *

      Την ιδιωτικοποίηση πτυχών της λειτουργίας των Πανεπιστημίων μέσα από τη διεύρυνση των διδάκτρων, την κατάργηση της φοιτητικής μέριμνας, τις συναλλαγές με τις επιχειρήσεις. Η φοιτητική μέριμνα, άλλωστε, αντιμετωπίζεται ως ένα ακόμα πεδίο επενδύσεων και δραστηριοποίησης για τις επιχειρήσεις. Στόχος είναι τα «ευνοϊκά» φοιτητικά δάνεια, αλλά και η διεύρυνση των ανταποδοτικών υποτροφιών, όπου οι φοιτητές θα παίρνουν ελάχιστα χρήματα και, παράλληλα, θα εργάζονται. Επιπλέον, μπορεί στο ανακοινωθέν της Λουβέν να σημειώνεται ότι η δημόσια χρηματοδότηση είναι η κύρια πηγή για τα Πανεπιστήμια, αλλά τονίζεται ότι «μεγαλύτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στην αναζήτηση νέων και διαφοροποιημένων πηγών και μεθόδων χρηματοδότησης». Αυτό σημαίνει ότι το κάθε πανεπιστήμιο θα ψάχνει, όλο και περισσότερο, άλλες πηγές χρηματοδότησης απ' τον ιδιωτικό τομέα, άρα θα προσαρμόζεται στις απαιτήσεις της κάθε επιχείρησης.
    *

      Ενίσχυση της διάσπασης των σπουδών σε κύκλους (μπάτσελορ - μάστερ - διδακτορικό), προφανώς με πιο κάθετο και έντονο διαχωρισμό μεταξύ των κύκλων, ώστε να γίνεται από νωρίς το πρώτο ταξικό ξεκαθάρισμα. Πτυχία «ευέλικτα» για τους πολλούς, ώστε να μπορούν αύριο να ανταποκρίνονται στην επαγγελματική κινητικότητα και διαμόρφωση μιας ελίτ επιστημόνων που θα δεσμεύεται από την κυρίαρχη τάξη.

 

Η επόμενη σύνοδος των υπουργών Παιδείας που συμμετέχουν στη Διαδικασία της Μπολόνια, όπου θα ελεγχθούν τα αποτελέσματα, θα γίνει στο Βουκουρέστι στις 26 και 27 Απρίλη του 2012.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Δηλώσεις Διαμαντοπούλου περί ριζικής αλλαγής
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 09:05:00 »

Αποσυνδεδεμένος BATMAN

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 294
  • Φύλο: Άντρας
  • NICK BAT
    • Προφίλ
Απ: Δηλώσεις Διαμαντοπούλου περί ριζικής αλλαγής
« Απάντηση #8261 στις: Μάρτιος 21, 2010, 09:34:48 μμ »
ΠΑΙΔΙΑ  ΚΑΙ  4  ΧΡΟΝΙΑ  ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΗ  ΠΕΡΙΟΔΟ  ΝΑ  ΜΑΣ  ΔΩΣΕΙ  ,ΘΑ  ΠΕΤΑΞΕΙ  ΑΠΟ  ΤΟΥΣ  ΠΙΝΑΚΕΣ  ΠΑΡΑ  ΠΟΛΛΟΥΣ(ΠΙΣΤΕΥΩ  ΓΥΡΩ  ΣΤΟ  60%) ΜΕ  ΒΑΣΗ  ΤΟΥΣ  ΛΙΓΟΥΣ  ΔΙΟΡΙΣΜΟΥΣ  ΠΟΥ  ΘΑ  ΚΑΝΕΙ.ΜΙΑ  ΕΛΠΙΔΑ  ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ  ΝΑ  ΜΗΝ  ΚΑΝΕΙ  ΑΣΕΠ  ΤΑ  ΤΡΙΑ  ΕΠΟΜΕΝΑ  ΧΡΟΝΙΑ.

Αποσυνδεδεμένος BATMAN

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 294
  • Φύλο: Άντρας
  • NICK BAT
    • Προφίλ
Απ: Δηλώσεις Διαμαντοπούλου περί ριζικής αλλαγής
« Απάντηση #8262 στις: Μάρτιος 21, 2010, 09:44:11 μμ »

ΝΑΤΑ  ΤΑ  ΩΡΑΙΑ !!!!!!!!!!






 Κάθε νέος εκπαιδευτικός θα έχει τον «μέντορά» του

Οι ρυθμίσεις για την αξιολόγηση του δόκιμου νηπιαγωγού, δασκάλου, καθηγητή
 

 

Του Αποστολου Λακασα

Κάθε νέος εκπαιδευτικός θα αποκτήσει ένα είδος «μέντορα» ο οποίος θα τον παρακολουθεί, θα τον καθοδηγεί, θα τον διορθώνει. Αυτό προβλέπει, σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», το σχέδιο του υπουργείου Παιδείας για τον αξιολογητή του δόκιμου εκπαιδευτικού. Το υπουργείο μετά το Πάσχα θα δώσει στη δημοσιότητα πολυνομοσχέδιο, το οποίο θα περιέχει δύο βασικές διατάξεις που φιλοδοξούν να θέσουν φίλτρο στο ποιoς τελικά είναι έτοιμος να μπει στη σχολική τάξη και να διδάξει μαθητές.

Τα δύο μέτρα

Η πρώτη διάταξη αφορά το μέτρο του δόκιμου εκπαιδευτικού και η δεύτερη, την καθιέρωση πιστοποιητικού παιδαγωγικής κατάρτισης. Με την υιοθέτηση των δύο αυτών μέτρων το υπουργείο θέτει ένα κρίσιμο στοίχημα: να εφαρμοσθεί επιτέλους ο νόμος, κάτι που θα αποτυπώσει και μία αλλαγή νοοτροπίας στην ελληνική εκπαίδευση. Εως τώρα, παρ' ότι συμπεριλαμβάνονται σε νόμους του 1985 και του 1997, τα μέτρα αυτά δεν υλοποιούνται, κυρίως λόγω αντιδράσεων των εκπαιδευτικών. «Ποιος εμπιστεύεται τους αξιολογητές όταν έως τώρα η επιλογή στελεχών εκπαίδευσης γίνεται με κομματικά κριτήρια;», αναφέρει χαρακτηριστικά στην «Κ» ο πρόεδρος της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος (ΔΟΕ) κ. Δημήτρης Μπράτης. «Η αξιολόγηση προκαλεί στους υποψηφίους εκπαιδευτικούς ανησυχία μήπως τελικά απολυθούν, γι' αυτό και προκαλεί αντιδράσεις», προσθέτει στην «Κ» έμπειρο στέλεχος της εκπαίδευσης.

Ειδικότερα, για τον θεσμό του δόκιμου εκπαιδευτικού, η περίοδος της δοκιμασίας θα είναι διετής και κατόπιν ο υποψήφιος θα κρίνεται εάν πρέπει να καταλάβει θέση στην τάξη ή στη διοίκηση. Το υπουργείο θα καθιερώσει τον θεσμό του μέντορα για κάθε δόκιμο νηπιαγωγό, δάσκαλο και καθηγητή, κατά τα διεθνή πρότυπα. Ο μέντορας θα είναι εκπαιδευτικός της ίδιας ειδικότητας, που θα καθοδηγεί και θα συμβουλεύει τον δόκιμο κατά τη διετή περίοδο. Η τελική κρίση για το πού θα τοποθετηθεί ο δόκιμος (τάξη ή διοίκηση) θα γίνεται από τον μέντορα και τον οικείο σχολικό σύμβουλο, ο οποίος θα είναι ο δεύτερος κριτής των δόκιμων εκπαιδευτικών.

Από την άλλη, το πιστοποιητικό παιδαγωγικής επάρκειας θα παρέχεται από τα ΑΕΙ, που θα οργανώνουν τα σχετικά προγράμματα, και οι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί θα το λαμβάνουν αφού παρακολουθήσουν τα σχετικά προγράμματα είτε κατά τη διάρκεια των σπουδών τους είτε μετά την αποφοίτησή τους. Βέβαια, δεν είναι η πρώτη απόπειρα να εφαρμοσθεί κάτι τέτοιο.

Παρωδία

«Δεκατρία χρόνια μετά το νόμο 2525/97, η ίδια διάταξη έχει ριχτεί, με ευθύνη πολλών, στον κάλαθο της «μη τήρησης των νόμων». Παράλληλα, η εξέταση των παιδαγωγικών γνώσεων στο πλαίσιο του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ εξελίχθηκε σε μια παρωδία «αξιολόγησης» μέσα από τη διαδικασία των ερωτήσεων πολλαπλής επιλογής. Είναι σημαντικό ότι το υπουργείο θέτει σε προτεραιότητα και σε νέα βάση το ζήτημα. Αρκεί να τηρηθούν ορισμένες προϋποθέσεις, όπως η ανανέωση της δομής και του περιεχομένου των προγραμμάτων σπουδών στις επιστήμες της αγωγής, η συγκρότηση σε κάθε ΑΕΙ Ινστιτούτου Επιμόρφωσης και Παιδαγωγικής Κατάρτισης για τον συντονισμό και την οργάνωση των αντίστοιχων προγραμμάτων, η δυνατότητα συνεργασίας των ΑΕΙ με τις σχολικές μονάδες και, κυρίως, η δυνατότητα πρακτικής άσκησης των μελλοντικών εκπαιδευτικών», τόνισε στην «Κ» ο επίκουρος καθηγητής Παιδαγωγικών στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο κ. Κώστας Αγγελάκος.

Από την πλευρά της η ΔΟΕ προτείνει, μετά το πιστοποιητικό παιδαγωγικής επάρκειας που θα δίνεται στο ΑΕΙ, να γίνεται μια μονοετής εισαγωγική επιμόρφωση κοινή για όλους τους εκπαιδευτικούς, η οποία δεν θα γίνεται στην τάξη. Το στοίχημα έγκειται στο να υλοποιηθούν τα σχέδια αυτά, καθώς η εκπαίδευση εκτός από όραμα απαιτεί και πρακτικά βήματα.





Aποψη: Εκθέσεις ιδεών αντί για ουσία

Tου Θεμη Kοτσιφακη*

Η στοχοποίηση του εκπαιδευτικού για τα στραβά της εκπαίδευσης είναι καθημερινή ενασχόληση της υπ. Παιδείας κ. Αννας Διαμαντοπούλου. Αυτό εισπράττουμε από τις δηλώσεις της και τις προτάσεις της. Αντί να σκύψει στα προβλήματα (υποχρηματοδότηση, υποδομές, εξετασιοκεντρικό-ανταγωνιστικό σχολείο), παρουσιάζει εκθέσεις ιδεών για ένα «νέο σχολείο». Αντί να στηρίξει τον εκπαιδευτικό (επιστημονικά, εργασιακά, οικονομικά), επιδιώκει να θεσμοθετήσει σκληρές εξεταστικές δοκιμασίες, υποτιμώντας συνειδητά ότι το σχολείο υπάρχει χάρη στο φιλότιμο των εκπαιδευτικών. Αντί να ασχοληθεί με την ουσιαστική θεσμοθέτηση πανεπιστημιακής παιδαγωγικής εκπαίδευσης, την καθιέρωση ετήσιας επιμόρφωσης, την προετοιμασία του νέου εκπαιδευτικού, προετοιμάζει συνεχείς φραγμούς (κατάργηση πινάκων προϋπηρεσίας, εξετάσεις για διορισμό, 2ετή δοκιμαστική υπηρεσία, αξιολόγηση και εξετάσεις). Η αμφισβήτηση της μονιμότητας και των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών είναι μπροστά μας.

* O Θ. Κοτσιφάκης είναι μέλος του Δ.Σ. ΟΛΜΕ.



Aποψη: Μετάθεση των ευθυνών

Tης Χρυσουλας Παπαγεωργιου*

Το μέτρο του δόκιμου εκπαιδευτικού έχει ως βασικό στόχο τη μετάθεση των ευθυνών για τα κακώς κείμενα του σχολείου εξ ολοκλήρου στον εκπαιδευτικό, ενώ χρησιμοποιεί την αξιολόγηση ως μέσο πειθάρχησης. Η απειλή της μη μονιμοποίησης κρατάει τον εκπαιδευτικό όμηρο. Αξιολογούμαστε για να μπούμε στο πανεπιστήμιο, για το πτυχίο, αξιολογούμαστε μέσω του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ, μαθαίνουμε ότι θα ξαναξιολογηθούμε για την παιδαγωγική μας επάρκεια και αφού ελάχιστοι καταφέρουμε να μπούμε στο σχολείο ως ωρομίσθιοι ή αναπληρωτές, θα ξαναξιολογηθούμε για το αν θα μονιμοποιηθούμε... Με διαρκείς μηχανισμούς απόρριψης το υπουργείο δικαιολογεί την πολιτική των ελάχιστων διορισμών. Αν πραγματικά στόχος ήταν η βελτίωση της εκπαίδευσης, τότε θα φρόντιζε για την επίλυση των προβλημάτων του σχολείου (υλικοτεχνική υποδομή, βιβλία, ύλη, κακές εργασιακές συνθήκες εκπαιδευτικών, απουσία ουσιαστικής επιμόρφωσης).

*Η Χρ. Παπαγεωργίου είναι μέλος της Πανελλήνιας Ενωσης Αδιόριστων Εκπαιδευτικών.





Aποψη: Ολοι κρίνονται μέσα στην τάξη

Tου Δημητρη Kαψουρου*

Ο εκπαιδευτικός για να ανταποκριθεί στο έργο του πρέπει να έχει επιστημονική επάρκεια και παιδαγωγική κατάρτιση, να μπορεί να στέκεται στη τάξη, να είναι συνεργάσιμος με τους εκπαιδευτικούς φορείς, να έχει καλή ψυχική υγεία. Για το πρώτο έχει ελεγχθεί με τις εξετάσεις του ΑΣΕΠ. Εκεί που εστιάζω το πρόβλημα είναι κυρίως στα υπόλοιπα. Ειδικότερα, ο εκπαιδευτικός καθίσταται προβληματικός όταν δεν μπορεί να σταθεί στην τάξη. Αυτό οφείλεται κυρίως στη διαμορφωμένη προσωπικότητά του. Ο υποψήφιος για μονιμοποίηση εκπαιδευτικός μετά διετή δόκιμη θητεία σε κάποιο σχολείο, νομίζω ότι πρέπει να κρίνεται από τον σχολικό σύμβουλο της ειδικότητάς του, από τον διευθυντή του σχολείου, τον σύλλογο των καθηγητών και τον σύλλογο γονέων, από επιτροπή ειδικών ψυχιάτρων για καθένα από τα παραπάνω. Οι εισηγήσεις των παραπάνω πρέπει να είναι τεκμηριωμένες και σύμφωνες με κάποιο νομοθετικό πλαίσιο. Αν το τελευταίο δεν διασφαλιστεί σοβαρά, καλύτερα να μη γίνεται τίποτα.

*Ο Δ. Καψούρος είναι διευθυντής Εσπερινού Γυμνασίου Αργους.

Αποσυνδεδεμένος fyskoz68

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 98
    • Προφίλ
Απ: Δηλώσεις Διαμαντοπούλου περί ριζικής αλλαγής
« Απάντηση #8263 στις: Μάρτιος 21, 2010, 09:58:58 μμ »

ΝΑΤΑ  ΤΑ  ΩΡΑΙΑ !!!!!!!!!!






 Κάθε νέος εκπαιδευτικός θα έχει τον «μέντορά» του

Οι ρυθμίσεις για την αξιολόγηση του δόκιμου νηπιαγωγού, δασκάλου, καθηγητή
 

 

Του Αποστολου Λακασα

Κάθε νέος εκπαιδευτικός θα αποκτήσει ένα είδος «μέντορα» ο οποίος θα τον παρακολουθεί, θα τον καθοδηγεί, θα τον διορθώνει. Αυτό προβλέπει, σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», το σχέδιο του υπουργείου Παιδείας για τον αξιολογητή του δόκιμου εκπαιδευτικού. Το υπουργείο μετά το Πάσχα θα δώσει στη δημοσιότητα πολυνομοσχέδιο, το οποίο θα περιέχει δύο βασικές διατάξεις που φιλοδοξούν να θέσουν φίλτρο στο ποιoς τελικά είναι έτοιμος να μπει στη σχολική τάξη και να διδάξει μαθητές.

Τα δύο μέτρα

Η πρώτη διάταξη αφορά το μέτρο του δόκιμου εκπαιδευτικού και η δεύτερη, την καθιέρωση πιστοποιητικού παιδαγωγικής κατάρτισης. Με την υιοθέτηση των δύο αυτών μέτρων το υπουργείο θέτει ένα κρίσιμο στοίχημα: να εφαρμοσθεί επιτέλους ο νόμος, κάτι που θα αποτυπώσει και μία αλλαγή νοοτροπίας στην ελληνική εκπαίδευση. Εως τώρα, παρ' ότι συμπεριλαμβάνονται σε νόμους του 1985 και του 1997, τα μέτρα αυτά δεν υλοποιούνται, κυρίως λόγω αντιδράσεων των εκπαιδευτικών. «Ποιος εμπιστεύεται τους αξιολογητές όταν έως τώρα η επιλογή στελεχών εκπαίδευσης γίνεται με κομματικά κριτήρια;», αναφέρει χαρακτηριστικά στην «Κ» ο πρόεδρος της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος (ΔΟΕ) κ. Δημήτρης Μπράτης. «Η αξιολόγηση προκαλεί στους υποψηφίους εκπαιδευτικούς ανησυχία μήπως τελικά απολυθούν, γι' αυτό και προκαλεί αντιδράσεις», προσθέτει στην «Κ» έμπειρο στέλεχος της εκπαίδευσης.

Ειδικότερα, για τον θεσμό του δόκιμου εκπαιδευτικού, η περίοδος της δοκιμασίας θα είναι διετής και κατόπιν ο υποψήφιος θα κρίνεται εάν πρέπει να καταλάβει θέση στην τάξη ή στη διοίκηση. Το υπουργείο θα καθιερώσει τον θεσμό του μέντορα για κάθε δόκιμο νηπιαγωγό, δάσκαλο και καθηγητή, κατά τα διεθνή πρότυπα. Ο μέντορας θα είναι εκπαιδευτικός της ίδιας ειδικότητας, που θα καθοδηγεί και θα συμβουλεύει τον δόκιμο κατά τη διετή περίοδο. Η τελική κρίση για το πού θα τοποθετηθεί ο δόκιμος (τάξη ή διοίκηση) θα γίνεται από τον μέντορα και τον οικείο σχολικό σύμβουλο, ο οποίος θα είναι ο δεύτερος κριτής των δόκιμων εκπαιδευτικών.

Από την άλλη, το πιστοποιητικό παιδαγωγικής επάρκειας θα παρέχεται από τα ΑΕΙ, που θα οργανώνουν τα σχετικά προγράμματα, και οι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί θα το λαμβάνουν αφού παρακολουθήσουν τα σχετικά προγράμματα είτε κατά τη διάρκεια των σπουδών τους είτε μετά την αποφοίτησή τους. Βέβαια, δεν είναι η πρώτη απόπειρα να εφαρμοσθεί κάτι τέτοιο.

Παρωδία

«Δεκατρία χρόνια μετά το νόμο 2525/97, η ίδια διάταξη έχει ριχτεί, με ευθύνη πολλών, στον κάλαθο της «μη τήρησης των νόμων». Παράλληλα, η εξέταση των παιδαγωγικών γνώσεων στο πλαίσιο του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ εξελίχθηκε σε μια παρωδία «αξιολόγησης» μέσα από τη διαδικασία των ερωτήσεων πολλαπλής επιλογής. Είναι σημαντικό ότι το υπουργείο θέτει σε προτεραιότητα και σε νέα βάση το ζήτημα. Αρκεί να τηρηθούν ορισμένες προϋποθέσεις, όπως η ανανέωση της δομής και του περιεχομένου των προγραμμάτων σπουδών στις επιστήμες της αγωγής, η συγκρότηση σε κάθε ΑΕΙ Ινστιτούτου Επιμόρφωσης και Παιδαγωγικής Κατάρτισης για τον συντονισμό και την οργάνωση των αντίστοιχων προγραμμάτων, η δυνατότητα συνεργασίας των ΑΕΙ με τις σχολικές μονάδες και, κυρίως, η δυνατότητα πρακτικής άσκησης των μελλοντικών εκπαιδευτικών», τόνισε στην «Κ» ο επίκουρος καθηγητής Παιδαγωγικών στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο κ. Κώστας Αγγελάκος.

Από την πλευρά της η ΔΟΕ προτείνει, μετά το πιστοποιητικό παιδαγωγικής επάρκειας που θα δίνεται στο ΑΕΙ, να γίνεται μια μονοετής εισαγωγική επιμόρφωση κοινή για όλους τους εκπαιδευτικούς, η οποία δεν θα γίνεται στην τάξη. Το στοίχημα έγκειται στο να υλοποιηθούν τα σχέδια αυτά, καθώς η εκπαίδευση εκτός από όραμα απαιτεί και πρακτικά βήματα.





Aποψη: Εκθέσεις ιδεών αντί για ουσία

Tου Θεμη Kοτσιφακη*

Η στοχοποίηση του εκπαιδευτικού για τα στραβά της εκπαίδευσης είναι καθημερινή ενασχόληση της υπ. Παιδείας κ. Αννας Διαμαντοπούλου. Αυτό εισπράττουμε από τις δηλώσεις της και τις προτάσεις της. Αντί να σκύψει στα προβλήματα (υποχρηματοδότηση, υποδομές, εξετασιοκεντρικό-ανταγωνιστικό σχολείο), παρουσιάζει εκθέσεις ιδεών για ένα «νέο σχολείο». Αντί να στηρίξει τον εκπαιδευτικό (επιστημονικά, εργασιακά, οικονομικά), επιδιώκει να θεσμοθετήσει σκληρές εξεταστικές δοκιμασίες, υποτιμώντας συνειδητά ότι το σχολείο υπάρχει χάρη στο φιλότιμο των εκπαιδευτικών. Αντί να ασχοληθεί με την ουσιαστική θεσμοθέτηση πανεπιστημιακής παιδαγωγικής εκπαίδευσης, την καθιέρωση ετήσιας επιμόρφωσης, την προετοιμασία του νέου εκπαιδευτικού, προετοιμάζει συνεχείς φραγμούς (κατάργηση πινάκων προϋπηρεσίας, εξετάσεις για διορισμό, 2ετή δοκιμαστική υπηρεσία, αξιολόγηση και εξετάσεις). Η αμφισβήτηση της μονιμότητας και των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών είναι μπροστά μας.

* O Θ. Κοτσιφάκης είναι μέλος του Δ.Σ. ΟΛΜΕ.



Aποψη: Μετάθεση των ευθυνών

Tης Χρυσουλας Παπαγεωργιου*

Το μέτρο του δόκιμου εκπαιδευτικού έχει ως βασικό στόχο τη μετάθεση των ευθυνών για τα κακώς κείμενα του σχολείου εξ ολοκλήρου στον εκπαιδευτικό, ενώ χρησιμοποιεί την αξιολόγηση ως μέσο πειθάρχησης. Η απειλή της μη μονιμοποίησης κρατάει τον εκπαιδευτικό όμηρο. Αξιολογούμαστε για να μπούμε στο πανεπιστήμιο, για το πτυχίο, αξιολογούμαστε μέσω του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ, μαθαίνουμε ότι θα ξαναξιολογηθούμε για την παιδαγωγική μας επάρκεια και αφού ελάχιστοι καταφέρουμε να μπούμε στο σχολείο ως ωρομίσθιοι ή αναπληρωτές, θα ξαναξιολογηθούμε για το αν θα μονιμοποιηθούμε... Με διαρκείς μηχανισμούς απόρριψης το υπουργείο δικαιολογεί την πολιτική των ελάχιστων διορισμών. Αν πραγματικά στόχος ήταν η βελτίωση της εκπαίδευσης, τότε θα φρόντιζε για την επίλυση των προβλημάτων του σχολείου (υλικοτεχνική υποδομή, βιβλία, ύλη, κακές εργασιακές συνθήκες εκπαιδευτικών, απουσία ουσιαστικής επιμόρφωσης).

*Η Χρ. Παπαγεωργίου είναι μέλος της Πανελλήνιας Ενωσης Αδιόριστων Εκπαιδευτικών.





Aποψη: Ολοι κρίνονται μέσα στην τάξη

Tου Δημητρη Kαψουρου*

Ο εκπαιδευτικός για να ανταποκριθεί στο έργο του πρέπει να έχει επιστημονική επάρκεια και παιδαγωγική κατάρτιση, να μπορεί να στέκεται στη τάξη, να είναι συνεργάσιμος με τους εκπαιδευτικούς φορείς, να έχει καλή ψυχική υγεία. Για το πρώτο έχει ελεγχθεί με τις εξετάσεις του ΑΣΕΠ. Εκεί που εστιάζω το πρόβλημα είναι κυρίως στα υπόλοιπα. Ειδικότερα, ο εκπαιδευτικός καθίσταται προβληματικός όταν δεν μπορεί να σταθεί στην τάξη. Αυτό οφείλεται κυρίως στη διαμορφωμένη προσωπικότητά του. Ο υποψήφιος για μονιμοποίηση εκπαιδευτικός μετά διετή δόκιμη θητεία σε κάποιο σχολείο, νομίζω ότι πρέπει να κρίνεται από τον σχολικό σύμβουλο της ειδικότητάς του, από τον διευθυντή του σχολείου, τον σύλλογο των καθηγητών και τον σύλλογο γονέων, από επιτροπή ειδικών ψυχιάτρων για καθένα από τα παραπάνω. Οι εισηγήσεις των παραπάνω πρέπει να είναι τεκμηριωμένες και σύμφωνες με κάποιο νομοθετικό πλαίσιο. Αν το τελευταίο δεν διασφαλιστεί σοβαρά, καλύτερα να μη γίνεται τίποτα.

*Ο Δ. Καψούρος είναι διευθυντής Εσπερινού Γυμνασίου Αργους.



Μάλιστα , συμφωνώ , μπράβο μας, καληνύχτα μας.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Δηλώσεις Διαμαντοπούλου περί ριζικής αλλαγής
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 09:05:00 »

Αποσυνδεδεμένος fyskoz68

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 98
    • Προφίλ
Απ: Δηλώσεις Διαμαντοπούλου περί ριζικής αλλαγής
« Απάντηση #8264 στις: Μάρτιος 21, 2010, 10:14:58 μμ »
Τα όπλα πάνω στο τραπέζι» ζητά ο Γ. Παπανδρέου.
 Ερώτηση : που υπηρέτησε ο γιωργάκης;

Αποσυνδεδεμένος BATMAN

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 294
  • Φύλο: Άντρας
  • NICK BAT
    • Προφίλ
Απ: Δηλώσεις Διαμαντοπούλου περί ριζικής αλλαγής
« Απάντηση #8265 στις: Μάρτιος 21, 2010, 10:21:08 μμ »
ΥΠΗΡΕΤΗΣΕ?

Αποσυνδεδεμένος TEM

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1960
    • Προφίλ
Απ: Δηλώσεις Διαμαντοπούλου περί ριζικής αλλαγής
« Απάντηση #8266 στις: Μάρτιος 21, 2010, 10:22:54 μμ »
Στάνταρ! Θα πήγε και σε σχολή ανορθόδοξου πολέμου.

Αποσυνδεδεμένος DEXTER

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 77
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Δηλώσεις Διαμαντοπούλου περί ριζικής αλλαγής
« Απάντηση #8267 στις: Μάρτιος 21, 2010, 10:27:48 μμ »
απο αυριο να μην κανει κανενας μαθημα. μονο τα βασικα. μονο ετσι θα αντιδρασουν μαθητες και γονεις. να ενεργοποιηθουν και οι συλλογοι γονεων επιτελους. τους αφορα αμεσα.

Αποσυνδεδεμένος rorygr

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1105
    • Προφίλ
Απ: Δηλώσεις Διαμαντοπούλου περί ριζικής αλλαγής
« Απάντηση #8268 στις: Μάρτιος 21, 2010, 10:51:51 μμ »
απο αυριο να μην κανει κανενας μαθημα. μονο τα βασικα. μονο ετσι θα αντιδρασουν μαθητες και γονεις. να ενεργοποιηθουν και οι συλλογοι γονεων επιτελους. τους αφορα αμεσα.

και εσυ πιστευεις οτι θα ενεργοποιηθουν εις βαρος της υπουργου ; καλα που ζεις ; το πολυ πολυ να διαμαρτυρηθουν στον διευθυντη ή στον προισταμενο της δευτεροβαθμιας για τον ''τεμπελη'' που δεν κανει μαθημα..αντε να ακουσεις και κανεναν θυμωμενο Παπαδακη εις βαρος της υπουργου γιατι δεν σε αξιολογει για να σε στειλει σπιτακι σου...

Αποσυνδεδεμένος DEXTER

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 77
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Δηλώσεις Διαμαντοπούλου περί ριζικής αλλαγής
« Απάντηση #8269 στις: Μάρτιος 21, 2010, 11:06:18 μμ »
με 3 χρονια αναπληρωσης δε μπορουν να με στειλουν στο σπιτακι μου. οσο και να το θελουν. το οπλο μου ειναι η ποιοτητα της παρεχομενης εκπαιδευσης. ειλικρινα πιστευεις οτι η ελλ. εκπ. εξαρταται απο τις αντιδρασεις του παπαδακη; εμεις τι ρολο εχουμε; δουλευεις σε σχολειο ;

Αποσυνδεδεμένος rorygr

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1105
    • Προφίλ
Απ: Δηλώσεις Διαμαντοπούλου περί ριζικής αλλαγής
« Απάντηση #8270 στις: Μάρτιος 21, 2010, 11:11:19 μμ »
με 3 χρονια αναπληρωσης δε μπορουν να με στειλουν στο σπιτακι μου. οσο και να το θελουν. το οπλο μου ειναι η ποιοτητα της παρεχομενης εκπαιδευσης. ειλικρινα πιστευεις οτι η ελλ. εκπ. εξαρταται απο τις αντιδρασεις του παπαδακη; εμεις τι ρολο εχουμε; δουλευεις σε σχολειο ;

το ξερουν οτι δεν μπορουν..εγω ειπα τι θα προσπαθησουν να κανουν..εσυ που εισαι τοσα χρονια σε σχολειο πιστευεις οτι οι γονεις των μαθητων σου θα σου συμπαρασταθουν  ; αφου ολοι στελνουν τα παιδια τους σε φροντιστηρια..να και αν δουλευεις εσυ να και αν δεν δουλευεις...

Αποσυνδεδεμένος vag_fys

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 785
    • Προφίλ
Απ: Δηλώσεις Διαμαντοπούλου περί ριζικής αλλαγής
« Απάντηση #8271 στις: Μάρτιος 21, 2010, 11:11:50 μμ »
Το πολύ-πολύ να πούνε....Τόσο μπορεί αυτός.....ή....τόση όρεξη έχει για να κάνει μάθημα....
Το μερτικό μου απ'τη χαρά
μου το'χουν πάρει άλλοι
γιατί είχα χέρια καθαρά
και μια καρδιά μεγάλη.

adigoni

  • Επισκέπτης
Απ: Δηλώσεις Διαμαντοπούλου περί ριζικής αλλαγής
« Απάντηση #8272 στις: Μάρτιος 21, 2010, 11:14:03 μμ »
Μόλις είπε ρεπόρτερ στην ΕΤ1, στις ειδήσεις ότι φαίνεται πιο καθαρά η πιθανότητα για την προσφυγή μας στο ΔΝΤ

Αποσυνδεδεμένος DEXTER

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 77
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Δηλώσεις Διαμαντοπούλου περί ριζικής αλλαγής
« Απάντηση #8273 στις: Μάρτιος 21, 2010, 11:15:38 μμ »
και το πιο αξιοκρατικο! ποσες ωρες ειχε πδσ και διοριστηκε!

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32293
  • Τελευταία: HelenK
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159787
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 621
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 9
Επισκέπτες: 492
Σύνολο: 501

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.086 δευτερόλεπτα. 34 ερωτήματα.