0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Παράθεση από: vasp στις Οκτωβρίου 20, 2010, 12:12:11 amΕπίσης το 90% των φιλολόγων του φόρουμ θα συμφωνήσει οτι τα παιδιά όταν τελειώνουν το Δημοτικό δεν ξέρουν να γράφουν ούτε το όνομα τους και βεβαίως ένα μέρος των μαθηματικών θα συμφωνήσει οτι δεν ξέρουν ούτε τις 4 πράξεις.... Με το συμπάθιο, νομίζω οτι καταντάει κάπως κουραστικό αυτό το τροπάρι...++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++Eν ολίγοις πολλοί γάιδαροι μαλώνουνε/-με σε ξένο αχυρώνα ή για να το πω αλλιώς ο καθένας θέλει κι ένα κομμάτι από τη σάρκα των παιδιών (βλέπε "Άρωμα"-Ζισκίντ).. Όλα τα σαρκοβόρα πέφτουν/-με πάνω τους σαν τις ύαινες που μυρίζονται αίμα.. Γιατι;.. Γιατι, (στην καλύτερη περίπτωση) ο καθένας θεωρεί το αντικείμενό του του σημαντικότερο των άλλων, ή (στη χειρότερη) απλά θέλει να τρουπώσει... Αν συμβαίνει το πρωτο, δείχνει τη λειψή παιδεία μας σαν άνθρωποι (παιδί σου είμαι σχολείο και σου μοιάζω), αν συμβαίνει το δεύτερο, την απελπισία μας που δεν αφήνει καθαρό μυαλό και σκέψη παρά χαμηλα ένστικτα.. Αντί να δούμε σφαιρικά, αντικειμενικά και περα από προσωπικό-συντεχνιακό συμφέρον ποιο είναι το καλό για την ολοκλήρωση της προσωπικότητας των παιδιών σαν να ήταν τα δικά μας παιδιά.. Αντι να δούμε μακροπρόθεσμα τι πολίτες και τι κοινωνία θέλουμε να φτιάξουμε, τι μέλλον και προοπτικές θέλουμε να της δώσουμε..
Επίσης το 90% των φιλολόγων του φόρουμ θα συμφωνήσει οτι τα παιδιά όταν τελειώνουν το Δημοτικό δεν ξέρουν να γράφουν ούτε το όνομα τους και βεβαίως ένα μέρος των μαθηματικών θα συμφωνήσει οτι δεν ξέρουν ούτε τις 4 πράξεις.... Με το συμπάθιο, νομίζω οτι καταντάει κάπως κουραστικό αυτό το τροπάρι...
Που είδες τη φραση: "Όλοι όσοι έχουν τοποθετηθεί είτε έχουν λειψή παιδεία ή θέλουν να τρουπώσουν" σ' αυτα που έγραψα; Αυτο κατάλαβες; Πως αναφερομαι σε όσους εχουν τοποθετηθει στα ολοήμερα; Πως δεν αναφερομαι λίγο πολύ σε όλους μας ανεξαιρετως και προπαντων σε όσους έχουν τη λογική "ωραία, περισσότερες ωρες στο σχολείο, θα παρουν κι από μας", είναι-δεν είναι καλό για τα παιδιά; Ποιοι και με ποια κριτηρια βγάζουν αποφασεις και προγραμματα σπουδων; Εχουν παιδιά στο σχολείο; Εχουν μπει σε τάξη; Τους νοιάζει πραγματικά η παιδεια και το σχολειο; Ή η ματαιοδοξία τους τους εφερε σε κάποιο γραμματεία, καρεκλα, υπουργείο και χαρασουν πολιτικές κουτουρου στου καασίδη το κεφάλι; Αρπα-κόλλα σχολεία και ολοήμερα.. Ασε φίλε... Αν εβγαινε άκρη δε θα είχαν κουραστει οι συνομιλητές και όσοι διαβαζουν (και δε γραφουν).. Αν εσυ δε "μυρίζεις" τη συντεχνι-ίλα εδώ μέσα να βρωμαειδ ε φταιω εγω.. Εσύ το λες μηδενισμο, εγώ το λέω φυση του ανθρώπου που δεν έχει αλλάξει καθόλου παρα μόνο τεχνολογικά.. Εγω βλέπω εδω και χρόνια στα φόρα, τον καθένα να κοιταει να διασφαλίσει το χωραφάκι του για να μην το παρει ο γειτονας.. Και μαλιστα μεσουσης της κρίσης τα κανιβαλικα ένστικτα γιγαντωνονται κιόλας... (καθε περσι και καλυτερα δηλαδη από επίπεδο..)Όσο για τις θεσεις μου για το δημοσιο σχολείο, ειναι γνωστές στους πιο πολλούς και δε θελω να επαναληφθω και να κουράσω.. Ασε που δε βγαινει και τίποτα να βαυκαλιζόμαστε ή να ερίζουμε μεταξύ μας.. Ενεργεια σπαταλάμε, ενεργεια που θα ήταν πολύτιμη αν τη διοχετευαμε στου μαθητες μας και στο έργο μας..Δεν ξερω αν ακουγομαι απογοητευμενος, αλλά ειναι η αλήθεια (μου)..
Καλημέρα κι από εμένα!Είμαι χημικός αδιόριστη και μητέρα δυο παιδιών, τα οποία είναι αυτή τη στιγμή α δημοτικού και νήπια.Καταρχήν θέλω να φωνάξω ένα μεγάλο ΟΧΙ ΣΤΑ ΝΕΑ ΔΙΕΥΡΥΜΕΝΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΚΑΙ ΣΧΟΛΕΙΑ! Η θέση μου είναι αυτή και θα εξηγήσω το γιατί:1) Δε με ρώτησε κανείς αν θέλω εγώ και το παιδί μου να ενταχθώ σε κάποιο πειραματικό προγραμμα. Οφειλαν να το κάνουν και να έχουν κάποια σχολεία ως πειραματικά κι όποιος θέλει να συμμετέχει. Είναι δικαίωμά μου να μην θέλω να εμβολιάζομαι ή να γίνομαι πειραματόζωο σε οποιοδήποτε πρόγραμμα!2) Εχουν εντάξει μαθήματα τα οποία δεν αξίζουν να "διδάσκονται" σε σχέση πάντα με τον χρόνο ζωής που καταναλώνεται από τα παιδιά μας.Γιατί το λέω αυτό; Γιατί ο γιος μου σήμερα να φάει μια ώρα από τη ζωή του για να μάθει τη λέξη mouse στα αγγλικά ,όταν σε 3 χρόνια από τώρα που θα είναι πολύ πιο ώριμος θα μαθαίνει 10 λέξεις την ίδια ώρα;3) Κάνουν υποτίθεται 4 ώρες γυμναστική , και όταν ο καιρός είναι βροχερός είναι κλεισμένα μέσα και λόγω έλλειψης χώρου ΚΟΙΤΑΝΕ ΤΑ ΠΙΟ ΜΕΓΑΛΑ ΠΟΥ ΚΑΝΟΥΝ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ ή ζωγραφίζουν!4) Ποια η αξία των εικαστικών όταν δεν κάνουν τίποτα και τα βαζουν να ζωγραφίζουν απλά στα θρανία όπως κάνουν άλλωστε και στην ώρα της ζωγραφικής, δηλαδή σύνολο 2 ώρες την εβδομάδα στο σχολείο ζωγραφική. Τα βιβλία των εικαστικών είναι στοιβαγμένα σε μια άκρη στην τάξη και ούτε που κουνήθηκαν από εκεί. Μπορεί άνετα να ζωγραφίσει και στο σπίτι έτσι όποτε και όσο θέλει!5) Στην ευέλικτη ζώνη επίσης ο καθένας κάνει ότι θέλει και πολλές φορές ζωγραφίζουν και εκεί!6) Εφόσον απασχολούν το παιδί μου 8-2 απαιτώ να έρχεται να μην έχει 2 ώρες εργασίες για το σπίτι.Τουτέστην ένα εξάχρονο απασχολείται για το σχολείο από τις 7 το πρωί που ξυπνάει και ετοιμάζεται μέχρι τις 4 το απόγευμα.Εσείς το θεωρείτε φυσιολογικό αυτό;;;;;;;;;;;7) Υπολογιστές έχουν 7-8 για 21 παιδιά στο τμήμα και λένε ότι ΘΑ ΕΡΘΟΥΝ ΜΕ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΙΣΩΣ σε ένα μήνα άλλα 10 ερμάρια...Εαν φρόντιζε το υπουργείο να λειτουργεί σωστά το σχολείο και να μαθαίνει το παιδί μου όντως αγγλικά και να πιστοιποιείται κιόλας για πτυχίο μέσα στο σχολείο στο γυμνάσιο ,είτε να μαθαίνει και πιστοποιείται για υπολογιστές είτε για κάτι άλλο τότε ναι να μείνει έτσι το σχολείο. Δεν έχω πρόβλημα.Εφόσον όμως το υπουργείο και το κράτος είναι ανίκανα να το κάνουν , και σε 2-3 ,5 χρόνια (δεν εχει πολύ σημασία) θα πρέπει να τον στείλω για αγγλικά έξω, ή υπολογιστές ή κάποιοι άθλημα που του αρέσει, συν το διάβασμα που θα έχει , συν το σχολείο 8-2, τότε λέω κατηγορηματικά όχι σε μια τέτοια ζωή!!!Να πω και το άλλο...Το παιδάκι έχει τη διάθεση χωρίς να του πω απολύτως τίποτα να πάει σε μπάσκετ. Πώς θα τον ξεκινήσω με τέτοια ωράρια που βλεπω στα πιο μεγάλα παιδιά με όλα τα παραπάνω;Αν εσείς το θεωρείτε αυτό παιδική ζωή τότε έχετε ξεχάσει τι πραγματικά είναι αυτό!Και μάλιστα ζητώ προσωπικά το σχολείο να έιναι προεραιτικό για το ποιος θελει να είναι μέχρι τις 2, μέχρι τις 4 ή μέχρι τις 12 το μεσημέρι.Θα μου πείτε... Εσύ που ζεις; Δε ζεις στην Ελλάδα;Ναι εδώ ζω όμως βαρέθηκα να ακούω το "ελα μωρέ δεν ξέρεις πως είναι τα πράγματα;" και να γκρινιάζουν όλοι και να μην κάνουν τίποτα.
Εαν διδάσκονται σωστά και πιστοποιούνται μετά από λίγα χρόνια για αυτά, χωρίς να χρειάζεται να τρέχουν σε φροντιστήρια και το διάβασμα του σχολείου ,τότε ναι να μείνουν μέχρι τις 2 ακόμη κι από την δευτέρα δημοτικού.Ετσι όμως όπως το κάνουν όχι ,να μη μείνει τίποτα όρθιο. Αυτό που ξεκίνησε να γίνεται είναι να μισοδιδάσκονται αυτά που λένε και στη συνέχεια να υπάρχει και το διάβασμα για το σχολείο και τα φροντιστήρια. Αυτό που γίνεται τόσα χρόνια και στις μεγαλύτερες τάξεις του δημοτικού δηλαδή. Συγνωμη τα παιδιά τώρα των μεγαλύτερων τάξεων που κάνουν επτάωρα διδάσκονται ή όχι 2 ξένες γλώσσες; Μαθαίνουν; Παίρνουν καμιά πιστοποίηση για αυτές ή πάνε και σε φροντιστήρια και παίρνουν πιστοποίηση απ'έξω; Το ίδιο δε γίνεται για τα περισσότερα μαθήματα;Οταν ένα σχολείο λειτουργεί έτσι και πρακτικά γεμίζει όλη η μέρα του παιδιού, είναι αυτό ζωή παιδιού;Δε διαφωνώ με το 1 ή το 2 η ώρα. Διαφωνώ γιατί μενουν μέχρι εκείνη την ώρα και μετά έχουν δουλειά για το σπίτι (ενώ λέμε η τσάντα μένει στο σχολείο...) και ενώ δεν μαθαίνουν στην ουσία όσα λένε ότι θα διδαχθούν και φυσικά ούτε και παίρνουν κανενα πτυχίο. Αν πήγαιναν και έπιανε τόπο πραγματικά αυτός ο χρόνος τότε να μείνουν μέχρι εκείνη την ώρα. Η υπόλοιπη μέρα έχει αρκετές ώρες να ξεκουραστούν και να κάνουν ότι θέλουν.Πήγαν και επέβαλαν σε 800 σχολεία να κάνουν πράγματα, χωρίς να έχουν τις προυποθέσεις και χωρίς σωστό σχεδιασμό.Εγώ παρέθεσα ενα προς ένα τα μαθήματα τα επιπλέον που κάνει ο γιος μου και το τι κανουν πρακτικά. Δε λέω αερολογίες!Για να μην μιλήσω για το τρέξιμο που κανουν στη γλωσσα και υπάρχουν παιδιά Δεκεμβρίου που δεν μπορούν να τρέξουν με αυτούς τους ρυθμούς και η απάντηση της δασκάλας ήταν " γιατί το έστειλες δημοτικό;"Αν σχεδιαστεί σωστά ναι θα το υποστηρίξω! Οχι όμως να υποστηρίξω τα ημίμετρα και την κοροιδία που βλεπω τώρα.
Στο δικό μου σχολείο πάντως, παρότι δεν είναι ιδανικές οι συνθήκες στα εργαστήρια, τα παιδιά πιστεύω οτι μαθαίνουν χρήσιμα πράγματα. Θεωρώ οτι πρέπει να βγούμε από τη λογική της "εξαργύρωσης" οποιασδήποτε γνώσης με πιστοποιήσεις και χαρτιά. Είναι μάλλον χαζό αυτό που "πουλάει" το υπουργείο λέγοντας για πιστοποιημένη γνώση πληροφορικής και αγγλικών από το γυμνάσιο. Η ουσία δεν είναι να πάρουν οοοολα τα παιδιά ένα χαρτί πιστοποίησης. Σκεφτείτε όλοι να έχουμε το ίδιο πτυχίο πληροφορικής. Αμέσως χάνει την αξία του στην ανταγωνιστική αγορά. Δεν έχει νόημα... Η ουσία είναι μαθαίνοντας κάποια αντικείμενα τα παιδιά να τα αφομοιώνουν με τέτοιο τρόπο, ώστε να χτίζουν τα ίδια τη γνώση και να την προσαρμόζουν στις ιδιαιτερότητές τους. Για παράδειγμα στην πληροφορική δεν έχει νόημα απλά να μάθουν τα παιδιά να χρησιμοποιούν τα Windows, ή απλά να μάθουν να χειρίζονται έναν επεξεργαστή κειμένου. Στο δικό μου το μάθημα τα παιδιά θια κατανοήσουν τις δυνατότητες της χρήσης ενός υπολογιστή. Θα δημιουργήσουν μέσα από τον υπολογιστή... Εικόνες, βίντεο, ήχο. Θα σχεδιάσουν δικά τους προγράμματα. Θα φτιάξουν εφημερίδες η κάθε τάξη... Θα τις ανεβάσουν σε ηλεκτρονική μορφή σε ιστοσελίδες που θα φτιάξουν τα ίδια τα παιδιά. Θα μάθουν να χρησιμοποιούν το διαδίκτυο, όχι για να παίζουν παιχνίδια, αλλά για να βρίσκουν πληροφορίες για εργασίες που θα πρέπει να διεκπεραιώσουν. Θα μάθουν να φιλτράρουν τις πληροφορίες που θα βρουν και να προφυλάσσονται από τους κινδύνους που μπορεί να αντιμετωπίσουν σε ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης. Και άλλα πολλά... Όλα αυτά δεν ανταλλάσσονται με κανένα πιστοποιητικό, ούτε διδάσκονται σε φροντιστήρια που συνήθως έχουν χορηγό τη Microsoft (βλέπε ECDL). Και όλα αυτά στις -όντως- άθλιες συνθήκες εφαρμογής του νέου προγράμματος. Σκέψου τι θα μπορούσαμε να κάνουμε με σωστό σχεδιασμό...
Παράθεση από: gpapage στις Οκτωβρίου 20, 2010, 01:14:04 pmΣτο δικό μου σχολείο πάντως, παρότι δεν είναι ιδανικές οι συνθήκες στα εργαστήρια, τα παιδιά πιστεύω οτι μαθαίνουν χρήσιμα πράγματα. Θεωρώ οτι πρέπει να βγούμε από τη λογική της "εξαργύρωσης" οποιασδήποτε γνώσης με πιστοποιήσεις και χαρτιά. Είναι μάλλον χαζό αυτό που "πουλάει" το υπουργείο λέγοντας για πιστοποιημένη γνώση πληροφορικής και αγγλικών από το γυμνάσιο. Η ουσία δεν είναι να πάρουν οοοολα τα παιδιά ένα χαρτί πιστοποίησης. Σκεφτείτε όλοι να έχουμε το ίδιο πτυχίο πληροφορικής. Αμέσως χάνει την αξία του στην ανταγωνιστική αγορά. Δεν έχει νόημα... Η ουσία είναι μαθαίνοντας κάποια αντικείμενα τα παιδιά να τα αφομοιώνουν με τέτοιο τρόπο, ώστε να χτίζουν τα ίδια τη γνώση και να την προσαρμόζουν στις ιδιαιτερότητές τους. Για παράδειγμα στην πληροφορική δεν έχει νόημα απλά να μάθουν τα παιδιά να χρησιμοποιούν τα Windows, ή απλά να μάθουν να χειρίζονται έναν επεξεργαστή κειμένου. Στο δικό μου το μάθημα τα παιδιά θια κατανοήσουν τις δυνατότητες της χρήσης ενός υπολογιστή. Θα δημιουργήσουν μέσα από τον υπολογιστή... Εικόνες, βίντεο, ήχο. Θα σχεδιάσουν δικά τους προγράμματα. Θα φτιάξουν εφημερίδες η κάθε τάξη... Θα τις ανεβάσουν σε ηλεκτρονική μορφή σε ιστοσελίδες που θα φτιάξουν τα ίδια τα παιδιά. Θα μάθουν να χρησιμοποιούν το διαδίκτυο, όχι για να παίζουν παιχνίδια, αλλά για να βρίσκουν πληροφορίες για εργασίες που θα πρέπει να διεκπεραιώσουν. Θα μάθουν να φιλτράρουν τις πληροφορίες που θα βρουν και να προφυλάσσονται από τους κινδύνους που μπορεί να αντιμετωπίσουν σε ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης. Και άλλα πολλά... Όλα αυτά δεν ανταλλάσσονται με κανένα πιστοποιητικό, ούτε διδάσκονται σε φροντιστήρια που συνήθως έχουν χορηγό τη Microsoft (βλέπε ECDL). Και όλα αυτά στις -όντως- άθλιες συνθήκες εφαρμογής του νέου προγράμματος. Σκέψου τι θα μπορούσαμε να κάνουμε με σωστό σχεδιασμό... Διαβάζοντας τα παραπάνω, οφείλω να σου πω πως σου εύχομαι ειλικρινά να κάνεις αυτά που ονειρεύεσαι! Αναρωτιέμαι αν έχεις καταλάβει σε ποιο σημείο διαφωνούμε, γιατί παρόλο που λες εμένα υπερβολική, μου φαίνεται πως έχεις σχηματίσει την εντύπωση πως θέλω να ρίξω στην πυρά όλους τους υπολογιστές! Αυτό, λοιπόν, που θέλω να πω και έχει μαλλιάσει η γλώσσα μου ή μάλλον το χέρι μου στο πληκτρολόγιο, είναι πως δεν μπορείς να κάνεις όλα αυτά τα ωραία πράγματα, που περιγράφεις, σε παιδιά που δεν είναι απλά λειτουργικά αλλά και φυσικά αναλφάβητα. Και όχι μόνο πληροφορική αλλά οποιαδήποτε επιστήμη δεν μπορείς να διδάξεις. Σε αυτές τις ηλικίες το μόνο που μπορείς να κάνεις είναι παιχνίδι. Παιχνίδι ουσιαστικά κάνουν και στα φροντιστήρια για υπολογιστές στα μικρά παιδιά και γι' αυτό το σύγκρινα με τους υπόλοιπους τρόπους ψυχαγωγίας και όχι γιατί ήθελα να θίξω την Πληροφορική. Αλλά γιατί το παιχνίδι να είναι υποχρεωτικό μέσα στο πρωινό πρόγραμμα αυξάνονοντας τις ώρες υποχρεωτικής παρακολούθησης σε παιδιά που μόλις μπαίνουν στο κλίμα του σχολείου και χρειάζονται μια περίοδο προσαρμογής; Α, κι αυτό με τα 14 χρόνια δεν το έλεγα εγώ, η έρευνα το έλεγε. Η δική μου γνώμη είναι πως ο υπολογιστής χρειάζεται στο σπίτι, όταν τα παιδιά μπορούν να τον χρησιμοποιούν, για να κάνουν και καμιά σχολική εργασία, όπως κι εσύ αναφέρεις, δηλαδή όταν μάθουν πρώτα να διαβάζουν, να γράφουν και να λογαριάζουν, εν ολίγοις μετά τις πρώτες τάξεις του Δημοτικού.
Θεωρώ ντροπή να λέμε συνεχώς ΟΧΙ σε όλα.Ο τίτλος αυτού του topic είναι τουλάχιστον άστοχος.Αν κάποιος/α διαφωνεί, ας κάνει την πρότασή του/της.Η άρνηση δεν αποτελεί θέσηκαι η εκπαίδευση χρειάζεται αλλαγές εκ βάθρων.Τα 800 ολοήμερα έχουν ασφαλώς πολλά μειονεκτήματαείναι όμως ένα βήμα. Ας ακούσουμε επιτέλους και μια ολοκληρωμένη αντιπρόταση και όχι μόνο αρνήσεις...