*

Ψηφοφορία

Γιατί πιστεύετε ΚΥΡΙΩΣ οι μαθητές πάνε φροντιστήριο-ιδιαίτερο;

1. Φταίνε κυρίως οι καθηγητές στο δημόσιο. Αρκετοί δεν κάνουν καλό μάθημα. Αν ήταν όλοι ποιοτικοί, κανείς ή ελάχιστοι θα πήγαιναν φροντιστήριο
2. Φταίει κυρίως το σύστημα: πολυπληθή τμήματα, χάσιμο ωρών (εκδρομές, συνελεύσεις, εκδηλώσεις, καταλήψεις, απεργίες, ελλείψεις καθηγητών) αργεί έτσι να καλυφθεί σωστά και έγκαιρα η ύλη, όσο ποιοτικός και αν είναι ο καθηγητής

Αποστολέας Θέμα: ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ: Δημόσιο σχολείο vs Φροντιστήρια  (Αναγνώστηκε 28228 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος killbill

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3500
  • Φύλο: Άντρας
  • Αν θες να μάθεις κάτι τότε δίδαξέ το
    • Προφίλ
Απ: ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ: Δημόσιο σχολείο vs Φροντιστήρια
« Απάντηση #28 στις: Σεπτέμβριος 09, 2010, 09:19:44 πμ »
@Angelica: Εντάξει αυτά που παραθέτεις είχαν ειπωθεί σε άλλο topic (τιμές για ιδιαίτερα) και όχι εδώ. Ναι όντως η υλικοτεχνική υποδομή, οι ωραίες και φρεσκοβαμμένες αίθουσες των φροντιστηρίων μπορεί να μην επηρεάζουν εμένα στο να αποδώσω ποιοτικά και να κάνω καλό μάθημα, όμως σίγουρα επηρεάζουν έναν μαθητή στο να νιώθει ευχάριστα και να παρακολουθεί καλύτερα το μάθημα.
Απλά τα ανέφερα γιατί είπες οτι χρωστάς την ύπαρξή σου στους μη ποιοτικούς εκπαιδευτικούς του δημοσίου και τους ευχαριστούσες που δεν κάνουν καλό μάθημα (εντάξει το τόνισες όχι όλοι). Και εγώ σου παρέθεσα αυτά περί υλικοτεχνικής υποδομής για να σου πω ότι αυτά είναι το δόλωμα για τους μαθητές και γονείς για να φέρνουν πελατία!
Βρες μου ένα φυλλάδιο φροντιστηρίου που να μην διαφημίζει ότι έχουν πίνακες με μαρκαδόρους, και ευχάριστο περιβάλλον διδασκαλίας!!
Ελπίζω η ψηφοφορία να σε έχει πείσει μέχρι στιγμής ότι δεν φταίει τόσο ο μη ποιοτικός καθηγητής που ευχαριστούσες αλλά το σύστημα και σε αυτό οφείλεις την ύπαρξή σου!
Η τρίτη επιλογή που λες, καλύπτεται από την 1η που έχω βάλει, ότι δηλαδή φταίει ο δημόσιος εκπαιδευτικός.

@Siobaras: Συμφωνώ 100% μαζί σου ως προς την φιλοσοφία που λες. Και εγώ της ίδιας λογικής είμαι. Απλά δυστυχώς ο μαθητής και ο γονέας δεν μπορεί να πεισθεί ότι γίνεται το ίδιο ποιοτική & ποσοτική δουλειά όταν σε όλα τα φυλλάδια των φροντιστηρίων αυτό που διαφημίζεται είναι Σύγχρονες αίθουσες-Χωρίς χάσιμο ωρών!
Και επειδή εδώ συζητάμε τους λόγους για τους οποίους οι μαθητές πάνε φροντιστήριο, αυτά είναι ένας λόγος. Οι γονείς τρελαίνονται. Υπάρχουν περιπτώσεις που έχουν το παιδί τους σε ιδιωτικό, το πάνε και σε φροντιστήριο και του κάνουν και ενισχυτικά ιδιαίτερα (φροντιστήριο στο φροντιστήριο δηλαδή). Οι γονείς αλλά και οι μαθητές ώρες θέλουν να βλέπουν! ΠΙστεύουν ότι όσο πιο πολλές ώρες κάνουν τόσο καλύτερα, που συμφωνώ μαζί σου ότι δεν είναι ο κανόνας αυτός. Όμως πολύ φοβάμαι ότι γονεις και μαθητές θα διαφωνήσουν μαζί σου....

@panos2 Δεν μπορεί να πείσει εύκολα αυτό που λες, γιατί θα σου πουν ότι σκοπός του σχολείου είναι να παρέχει και γενικές γνώσεις για την κοινωνικοποίηση του μαθητή κλπ, και έτσι χρειάζονται και οι ξενες γλώσσες, και η φιλοσοφία κλπ. Και οι 3 τάξεις του Λυκείου πρέπει να είναι σε αυτήν την κατεύθυνση: Γενικές γνώσεις. Θα συμφωνήσω με aspinoulas ότι αυτό, δηλαδή να διδάσκονται μόνο μαθήματα κατεύθυνσης, θα πρέπει να γίνει σε μια επιπλέον χρονιά μετά το Λύκειο και αφού έχει πάρει ο μαθητής το απολυτήριο. ΈΤσι θα γίνει ξεσκαρτάρισμα το ποιοί πραγματικά ενδιαφέρονται για τριτοβάθμια, και όχι να δίνουν πανελλήνιες όλοι με το ζόρι όπως γίνεται σήμερα όπου ακόμα και για να πάρεις απολυτήριο πρέπει υποχρεωτικά να δώσεις πανελλήνιες!
Τουλάχιστον σαν πρώτο βήμα που θα μπορούσε πολύ εύκολα να ισχύσει και από φέτος χωρίς να αιφνιδιάσει, θα ήταν οι βαθμοί των πανελληνίων να μην μετράνε στο απολυτήριο.


@aspinoulas Συμφωνώ. Το έγραψα και παραπάνω. Το κάθε ένα, σχολείο και φροντιστήριο, παίζει τον δικό του ρόλο και τα σύνορα είναι σαφώς ορισμένα. Το φροντιστήριο για το γνωστικό αντικείμενο και την σωστή κάλυψη της ύλης, το σχολείο για όλα τα άλλα (χαβαλές, να περνάμε καλά, εκδρομούλες, εκδηλώσεις, καταλήψεις, απεργίες, να ξεσπάμε σπαζοντας κανένα θρανίο ή τζάμι και γράφοντας τους τοίχους, γιορτές, τραγουδάκια, ποιήματα κλπ)

@semeli Μιλάμε για ιδανικές συνθήκες για τους μαθητές οι οποίες είναι λόγος να πηγαίνουν φροντιστήριο, και όχι για τους καθηγητές. Αυτό ψηφίζουμε: γιατί πάνε φροντιστήριο οι μαθητές και όχι γιατί πάνε φροντιστήριο οι καθηγητές!  :P
« Τελευταία τροποποίηση: Σεπτέμβριος 09, 2010, 09:27:02 πμ από killbill »

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ: Δημόσιο σχολείο vs Φροντιστήρια
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 22:49:53 »

Αποσυνδεδεμένος emmaki

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3647
  • The best is yet to come......
    • Προφίλ
Απ: ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ: Δημόσιο σχολείο vs Φροντιστήρια
« Απάντηση #29 στις: Σεπτέμβριος 09, 2010, 10:12:08 πμ »
Κατά τη γνώμη μου, ακόμα και να γίνονταν όλα αυτά που προτείνετε -με πολλά από τα οποία δε συμφωνώ- τα παιδιά (τουλάχιστον τα περισσότερα) θα εξακολουθούσαν να πηγαίνουν φροντιστήριο ή να κάνουν ιδιαίτερα.
Νομίζω πως ο κυριότερος λόγος ύπαρξης των φροντιστηρίων δεν είναι κανένας από τους δύο που αναφέρθηκαν, αλλά ο ανταγωνισμός και η μεγάλη ζήτηση για ανώτατες σπουδές. Γι΄αυτό, άλλωστε, κάνουν ιδιαίτερα και οι μαθητές των ιδιωτικών σχολείων, παρότι εκεί δε χάνονται ώρες λόγω συνελεύσεων, καταλήψεων κλπ.

Δεν συμφωνώ και τόσο μαζί σου, γιατί φροντιστήριο πάνε όλοι (εκτός από όσους δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα) με την πλειοψηφία να είναι μαθητές με μέτρια και χαμηλή απόδοση. Αυτοί που ανταγωνίζονται να μπουν Ιατρική και Νομική, σε μια τάξη φροντιστηρίου είναι  συνήθως 1 ή κανένα άτομο. Η μάζα είναι οι μέτριοι και αδύνατοι μαθητές.

Εξάλλου, γιατί δεν συμβαίνει το ίδιο και στο εξωτερικό τότε αν ισχύει αυτό που λες; Εκεί δεν θέλουν να σπουδάσουν; Εκει να δεις ανταγωνισμός! όμως η λέξη φροντιστήριο είναι άγνωστη.

Το πρόβλημα στην Ελλάδα, εντοπίζεται στην αδυναμία του εκπαιδευτικού μας συστήματος να προετοιμάσει σωστά έναν μαθητή και να τον φτάσει στο επίπεδο των πανελλαδικών εξετάσεων, όταν οι ώρες διδασκαλίας που του παρέχει δεν επαρκούν
Από εκεί ξεκινούν όλα και η μπάλα τους εχει πάρει όλους: αδύνατους, μέτριους, άριστους....


Επέτρεψε μου να σε διορθώσω στο κομμάτι του εξωτερικού.
Γνωρίζω πολύ καλά ότι στη Βραζιλία υπάρχουν φροντιστήρια, σαν τα δικά μας. Επίσης, τα ιδιαίτερα είναι πολύ συνιθισμένα, αλλά δεν γίνονται από τους καθηγητές των σχολέιων. Αντίθετα, οι πανεπιστημιακοί κάνουν ιδιαίτερα, και καθώς η εισαγωγή δεν γίνεται με "Πανβραζιλιάνικες" εξετάσεις αλλά με αίτηση και εξετάσεις στην κάθε σχολή, είναι ένα σύστημα καθαρά συνδιαλλαγής (θα σου κάνω μάθημα, θα με πληρώσεις αδρά και μετά θα σε βάλω και στο πανεπιστήμιο).
Επίσης, αν θεωρούμε ότι η Βραζιλία είναι υποανάπτυκτη και τριτοκοσμική χώρα, μπορώ να σου πω και για την Αγγλία (που πολλοί την έχουν ως πρότυπο για το εκπαιδευτικό της σύστημα στη δευτεροβάθμια). Μπορεί να μην υπάρχουν φροντιστήρια είναι αλήθεια, όμως τα ιδιαίτερα είναι και εκεί πολύ συνηθισμένα. Ο καθηγητής πηγαίνει στο σπίτι και παίρνει γύρω στις 40 λίρες την ώρα (περίπου 45 ευρώ). Βέβαια, είναι και εκέι παράνομο και γίνεται σε κλίμα άκρας μυστικότητας. Ο καθηγητής κινδυνέυει με πολύ υψηλό πρόστιμο στην εφορία (και εκέι δεν διαγράφονται) και με απόλυση από το σχολείο και κακή συστατική επιστολή, και αυτό σημαίνει ότι πρέπει να αλλάξει καριέρα, γιατί οι προσλήψεις στα σχολέια γίνονται από τα ίδια τα σχολέια με βάη το φάκελο και τις συστάσεις το κάθε κεπαιδευτικού.
Ειδικη Αγωγη: 18 χρονια!!!!!!

Πλεον αλλη πορεια για τα επομενα 20

Αποσυνδεδεμένος steven_seagal

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 978
    • Προφίλ
Απ: ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ: Δημόσιο σχολείο vs Φροντιστήρια
« Απάντηση #30 στις: Σεπτέμβριος 09, 2010, 10:30:25 πμ »
ρε παιδιά ας μην το ψάχνουμε το θέμα..τα φροντιστήρια πάντα θα βρίσκονται στις προτιμήσεις των μαθητών είτε μας αρέσει είτε όχι για μια σειρά απο λόγους που αναφέρθηκαν παραπάνω.ΒΑΣΙΚΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΠΟΙΟΤΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑ ΧΩΡΙΣ  ΧΑΜΕΝΕΣ ΩΡΕΣ.και 10 σελίδες να έχει εξεταστέα ύλη ένα μάθημα πάλι στο φροντιστήριο θα προτιμήσει να τις μάθει ο μαθητής και όχι στο σχολείο..το σχολείο το έχει γραμμένο κανονικά...αυτό δεν πρόκειται να αλλάξει ποτέ όποιο σύστημα και αν προτιμηθεί...έστω και με κατάργηση των πανελλαδικών...

Αποσυνδεδεμένος killbill

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3500
  • Φύλο: Άντρας
  • Αν θες να μάθεις κάτι τότε δίδαξέ το
    • Προφίλ
Απ: ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ: Δημόσιο σχολείο vs Φροντιστήρια
« Απάντηση #31 στις: Σεπτέμβριος 09, 2010, 11:06:51 πμ »
Για την ποιότητα θα διαφωνήσω μαζί σου αλλά θα συμφωνήσω με την ποσότητα των διδακτικών ωρών.
Μην ξεχνάμε ότι σήμερα η εικόνα στο δημόσιο σχολείο όσον αφορά το εκπαιδευτικό προσωπικό έχει αλλάξει. Εγώ όταν είμουν μαθητής δεν θυμάμαι να είχα καθηγητή κάτω από 60 χρονών, που όσο νάναι είχε κουραστεί. Τότε υπήρχε η επετηρίδα και πριν από τα 60 σου δεν διοριζόσουν. Σήμερα μπαίνει νέο αίμα με προσόντα όπως η χρήση νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση και σίγουρα με άλλη όρεξη και άλλες δυνάμεις, και άλλες αντοχές.

Πιστεύω ότι στην πλειοψηφία τους οι μαθητές είναι ευχαριστημένοι από τους δημόσιοιυς εκπαιδευτικούς αλλά όχι από το σύστημα. Σίγουρα πάντως κάποια παιδιά δεν θα πήγαιναν φροντιστήριο αν το σχολείο λειτουργούσε με πλήρες ωράριο και όχι εποχικα!
Σήμερα, πως να βασιστουν στο σχολείο και μόνο όταν αυτό θα κλείσει 1-2 μήνες για κατάληψη, οι καθηγητές θα απεργούν, εκδρομες, συνελεύσεις, εκδηλώσεις κλπ....;

Αν γινόταν σωστή δουλειά στο σχολείο, τουλάχιστον να μην χανόταν ούτε μια διδακτική ώρα, η νοοτροπία του φροντιστηρίου σιγά σιγά θα άλλαζε..

Δεν θα συμφωνήσω μαζί σου επίσης στο ότι αν η ύλη ηταν 10 σελίδες πάλι όλοι θα πήγαιναν φροντιστήριο. Σίγουρα κάποιοι θα το σκεφτόταν να βάλουν το χέρι στην τσέπη αν έβλεπαν ότι και με το σχολείο τους βγαίνει η ύλη μια χαρά. Θα έλεγαν για τόσο μικρή ύλη να πάω φροντιστήριο;
« Τελευταία τροποποίηση: Σεπτέμβριος 09, 2010, 11:44:39 πμ από killbill »

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ: Δημόσιο σχολείο vs Φροντιστήρια
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 22:49:53 »

Αποσυνδεδεμένος panos2

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2465
    • Προφίλ
Απ: ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ: Δημόσιο σχολείο vs Φροντιστήρια
« Απάντηση #32 στις: Σεπτέμβριος 09, 2010, 11:47:14 πμ »
@Angelica: Εντάξει αυτά που παραθέτεις είχαν ειπωθεί σε άλλο topic (τιμές για ιδιαίτερα) και όχι εδώ. Ναι όντως η υλικοτεχνική υποδομή, οι ωραίες και φρεσκοβαμμένες αίθουσες των φροντιστηρίων μπορεί να μην επηρεάζουν εμένα στο να αποδώσω ποιοτικά και να κάνω καλό μάθημα, όμως σίγουρα επηρεάζουν έναν μαθητή στο να νιώθει ευχάριστα και να παρακολουθεί καλύτερα το μάθημα.
Απλά τα ανέφερα γιατί είπες οτι χρωστάς την ύπαρξή σου στους μη ποιοτικούς εκπαιδευτικούς του δημοσίου και τους ευχαριστούσες που δεν κάνουν καλό μάθημα (εντάξει το τόνισες όχι όλοι). Και εγώ σου παρέθεσα αυτά περί υλικοτεχνικής υποδομής για να σου πω ότι αυτά είναι το δόλωμα για τους μαθητές και γονείς για να φέρνουν πελατία!
Βρες μου ένα φυλλάδιο φροντιστηρίου που να μην διαφημίζει ότι έχουν πίνακες με μαρκαδόρους, και ευχάριστο περιβάλλον διδασκαλίας!!
Ελπίζω η ψηφοφορία να σε έχει πείσει μέχρι στιγμής ότι δεν φταίει τόσο ο μη ποιοτικός καθηγητής που ευχαριστούσες αλλά το σύστημα και σε αυτό οφείλεις την ύπαρξή σου!
Η τρίτη επιλογή που λες, καλύπτεται από την 1η που έχω βάλει, ότι δηλαδή φταίει ο δημόσιος εκπαιδευτικός.

@Siobaras: Συμφωνώ 100% μαζί σου ως προς την φιλοσοφία που λες. Και εγώ της ίδιας λογικής είμαι. Απλά δυστυχώς ο μαθητής και ο γονέας δεν μπορεί να πεισθεί ότι γίνεται το ίδιο ποιοτική & ποσοτική δουλειά όταν σε όλα τα φυλλάδια των φροντιστηρίων αυτό που διαφημίζεται είναι Σύγχρονες αίθουσες-Χωρίς χάσιμο ωρών!
Και επειδή εδώ συζητάμε τους λόγους για τους οποίους οι μαθητές πάνε φροντιστήριο, αυτά είναι ένας λόγος. Οι γονείς τρελαίνονται. Υπάρχουν περιπτώσεις που έχουν το παιδί τους σε ιδιωτικό, το πάνε και σε φροντιστήριο και του κάνουν και ενισχυτικά ιδιαίτερα (φροντιστήριο στο φροντιστήριο δηλαδή). Οι γονείς αλλά και οι μαθητές ώρες θέλουν να βλέπουν! ΠΙστεύουν ότι όσο πιο πολλές ώρες κάνουν τόσο καλύτερα, που συμφωνώ μαζί σου ότι δεν είναι ο κανόνας αυτός. Όμως πολύ φοβάμαι ότι γονεις και μαθητές θα διαφωνήσουν μαζί σου....

@panos2 Δεν μπορεί να πείσει εύκολα αυτό που λες, γιατί θα σου πουν ότι σκοπός του σχολείου είναι να παρέχει και γενικές γνώσεις για την κοινωνικοποίηση του μαθητή κλπ, και έτσι χρειάζονται και οι ξενες γλώσσες, και η φιλοσοφία κλπ. Και οι 3 τάξεις του Λυκείου πρέπει να είναι σε αυτήν την κατεύθυνση: Γενικές γνώσεις. Θα συμφωνήσω με aspinoulas ότι αυτό, δηλαδή να διδάσκονται μόνο μαθήματα κατεύθυνσης, θα πρέπει να γίνει σε μια επιπλέον χρονιά μετά το Λύκειο και αφού έχει πάρει ο μαθητής το απολυτήριο. ΈΤσι θα γίνει ξεσκαρτάρισμα το ποιοί πραγματικά ενδιαφέρονται για τριτοβάθμια, και όχι να δίνουν πανελλήνιες όλοι με το ζόρι όπως γίνεται σήμερα όπου ακόμα και για να πάρεις απολυτήριο πρέπει υποχρεωτικά να δώσεις πανελλήνιες!
Τουλάχιστον σαν πρώτο βήμα που θα μπορούσε πολύ εύκολα να ισχύσει και από φέτος χωρίς να αιφνιδιάσει, θα ήταν οι βαθμοί των πανελληνίων να μην μετράνε στο απολυτήριο.

@aspinoulas Συμφωνώ. Το έγραψα και παραπάνω. Το κάθε ένα, σχολείο και φροντιστήριο, παίζει τον δικό του ρόλο και τα σύνορα είναι σαφώς ορισμένα. Το φροντιστήριο για το γνωστικό αντικείμενο και την σωστή κάλυψη της ύλης, το σχολείο για όλα τα άλλα (χαβαλές, να περνάμε καλά, εκδρομούλες, εκδηλώσεις, καταλήψεις, απεργίες, να ξεσπάμε σπαζοντας κανένα θρανίο ή τζάμι και γράφοντας τους τοίχους, γιορτές, τραγουδάκια, ποιήματα κλπ)

@semeli Μιλάμε για ιδανικές συνθήκες για τους μαθητές οι οποίες είναι λόγος να πηγαίνουν φροντιστήριο, και όχι για τους καθηγητές. Αυτό ψηφίζουμε: γιατί πάνε φροντιστήριο οι μαθητές και όχι γιατί πάνε φροντιστήριο οι καθηγητές!  :P

Ωραία. Το ίδιο λέμε με τον aspinoulas, μόνο που εγώ θα προτιμούσα το απολυτήριο να δίνεται στην Β' Λυκείου... Γιατί να επιβαρύνουμε τον νέο κόσμο με 1 χρόνο "σπουδών" παραπάνω...
Όλα αυτά, όμως, θέλουν σχεδιασμό και οι αλλαγές διαρκούν....

Μέχρι τότε, όμως;;;;;;;
Αυτό που λέω εγώ, και να ισχύει μάλιστα μονο για την Γ' Λυκείου, μπορεί με μια απλή ρύθμιση να ανακουφίσει πολύ κόσμο. ΚΑΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΔΕΥΤΕΡΑ!!   (συγνώμη για τις φωνές...)

Αν γίνει κάτι τέτοιο ξέρω τι θα συμβεί μετά...
Οι φροντιστές, που πρώτοι θα αντιληφθούν τον κίνδυνο, θα αρχίζουν να διαμαρτύρονται για διάφορα άσχετα... Θα παρακινήσουν τους μαθητές τους σε καταλήψεις, για να ξαναπάρουν την προετοιμασία στα χέρια τους. Οι ΟΛΜΕ θα φωνασκεί για τον θάνατο της γενικής παιδείας... Κλάδοι που θίγονται θα κάνουν παραστάσεις διαμαρτυρίας, μπροστά από το υπουργείο.

ΥΓ. Την πρόταση που λέω την έχω σκεφτεί πολύ καλά και την θεωρώ σαν ένα προσωρινό άμεσο μέτρο ανακούφισης οικογενειών με χαμηλό ή μέσο εισόδημα. Ξέρω, πως αυτή η πρακτική εφαρμόζεται (παράνομα) και από μερικά ιδιωτικά σχολεία. Ξέρω ακόμη, πως, αφού θα επιφέρει άμεσα ανακούφιση σε  πολλές οικογένειες, θα πολεμηθεί και λυσσαλέα από  πολλούς θιγόμενους. Έτσι συμβαίνει πάντα, όταν κάποιοι χάνουν λεφτά...
« Τελευταία τροποποίηση: Σεπτέμβριος 09, 2010, 11:51:57 πμ από panos2 »

Αποσυνδεδεμένος killbill

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3500
  • Φύλο: Άντρας
  • Αν θες να μάθεις κάτι τότε δίδαξέ το
    • Προφίλ
Απ: ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ: Δημόσιο σχολείο vs Φροντιστήρια
« Απάντηση #33 στις: Σεπτέμβριος 09, 2010, 12:05:52 μμ »
τότε γιατί να μην γίνει αυτό που λες από την Α Λυκείου; Το λύκειο να είναι μόνο μαθήματα κατεύθυνσης και τίποτα άλλο! ακόμα καλύτερα!!  :P Αστιεύομαι

Παντού στο εξωτερικό, από όσα κράτη ξέρω τουλάχιστον, η δευτεροβάθμια γενική εκπαίδευση διαρκεί 6 χρόνια και όχι 5. Πουθενά στον κόσμο δεν παίρνει κάποιος απολυτήριο στα 5 χρόνια δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Λες η Ελλάδα να ξεχωρίσει ; Πολύ αισιόδοξο μου ακούγεται.. (τώρα μπορεί να μου την πει η emmaki βέβαια με την Βραζιλία!!  :P)

Τέλος πάντων βλέπω όλοι έχουμε κοινή σκέψη για την αποδεσμευση των πανελληνίων από το Λύκειο, ώστε ο μαθητής να το βλέπει καθαρά ως απόκτηση γενικών γνώσεων και όχι ως εξεταστικό κέντρο, και ως κυνήγι της εξεταστεας ύλης

Αποσυνδεδεμένος Angel1ca

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 122
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ: Δημόσιο σχολείο vs Φροντιστήρια
« Απάντηση #34 στις: Σεπτέμβριος 09, 2010, 12:35:27 μμ »
Γνωρίζω πολύ καλά ελληνικά και έχω επιχειρηματολογήσει πάνω στην άποψη ότι ο ποιοτικός εκπαιδευτικός λάμπει στον οποιονδήποτε χώρο και ανεξάρτητα από τα προβλήματα που αντιμετωπίζει... Δεν έχει σημασία αν είναι του δημοσίου ή του ιδιωτικού τομέα!
Το γεγονός ότι εμείς της ιδιωτικής εκπαίδευσης κρινόμαστε όχι μόνο από τον κάθε μαθητή αλλά και από το γονέα που εγείρει σε μας πολύ περισσότερες αξιώσεις απ' όσες στον καθηγητή του σχολείου (αλήθεια, κατηγορήθηκατε ποτέ από γονέα ως αποτυχημένοι, επειδή δεν καταφέρατε να συγκρατήσετε από την πενθήμερη το παιδί του, ενώ ο ίδιος πλήρωσε τα έξοδά του;) και ότι η δουλειά μας κρίνεται καθημερινά, γιατί δεν παρουσιαζόμαστε ως αναντικατάστατες αυθεντίες όπως ο δημόσιος εκπαιδευτικός, αλλά ως αναλώσιμοι αρωγοί, θα μπορούσε να υπονομεύσει την προσπάθεια του κάθε ιδιωτικού εκπαιδευτικού. Οι καλύτεροι φαίνονται στο χειροκρότημα.
Το γεγονός ότι το εκπαιδευτικό σύστημα έχει αποσαθρωθεί είναι προς γνώση του καθηγητή, πριν διοριστεί... Ότι υπάρχουν λύσεις ως αντίβαρο των προβλημάτων το απέδειξε ο Siobaras.
Αρνούμαι να απαξιώσω τον όποιο συνάδελφο (δημοσίου ή ιδιωτικού τομέα) έχει ολοκληρώσει τις σπουδές του (και όλοι γνωρίζουμε ότι αυτό συντελέστηκε μετά κόπων και βασάνων) και σέβεται το λειτούργημά του. Επομένως η πρώτη επιλογή του δημοψηφίσματος (Φταίνε κυρίως οι καθηγητές στο δημόσιο) μοιάζει ανεδαφική.
Κατηγορώ όμως ευθέως τον εκπαιδευτικό που έχασε τον προσανατολισμό του και αντιμετωπίζει ΜΟΝΟ ως μέσο βιοπορισμού την εργασία του. Το σύστημα φταίει, όχι επειδή καθιστά αδύνατο για τον καθηγητή να παράγει ποιοτικό έργο, αλλά γιατί αποδυνάμωσε το μεράκι του για ποιοτική δουλειά και αυτή η πραγματικότητα οδηγεί το μαθητή στα φροντιστήρια.
Αν το νερό της περιοχής μου χαρακτηρίζεται ως μη πόσιμο, τότε κινητοποιούμαι, ώστε να απαιτήσω αντιμετώπιση του προβλήματος από τους ιθύνοντες. Μέχρι να γίνει αυτό τοποθετώ ένα φίλτρο στη βρύση του νεροχύτη μου. Για την καθαρότητα του νερού που θα γεμίσει το ποτήρι μου ευθύνεται το φίλτρο κι όχι το βρώμικο νερό της περιοχής...(Αναγάγετε το εκπαιδευτικό σύστημα σε μη πόσιμο νερό, τον καθηγητή σε φίλτρο και συλλογιστείτε...)

Αποσυνδεδεμένος panos2

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2465
    • Προφίλ
Απ: ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ: Δημόσιο σχολείο vs Φροντιστήρια
« Απάντηση #35 στις: Σεπτέμβριος 09, 2010, 12:41:18 μμ »
τότε γιατί να μην γίνει αυτό που λες από την Α Λυκείου; Το λύκειο να είναι μόνο μαθήματα κατεύθυνσης και τίποτα άλλο! ακόμα καλύτερα!!  :P Αστιεύομαι

Παντού στο εξωτερικό, από όσα κράτη ξέρω τουλάχιστον, η δευτεροβάθμια γενική εκπαίδευση διαρκεί 6 χρόνια και όχι 5. Πουθενά στον κόσμο δεν παίρνει κάποιος απολυτήριο στα 5 χρόνια δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Λες η Ελλάδα να ξεχωρίσει ; Πολύ αισιόδοξο μου ακούγεται.. (τώρα μπορεί να μου την πει η emmaki βέβαια με την Βραζιλία!!  :P)

Τέλος πάντων βλέπω όλοι έχουμε κοινή σκέψη για την αποδεσμευση των πανελληνίων από το Λύκειο, ώστε ο μαθητής να το βλέπει καθαρά ως απόκτηση γενικών γνώσεων και όχι ως εξεταστικό κέντρο, και ως κυνήγι της εξεταστεας ύλης


Παντού στο εξωτερικό υπάρχει ένα σύτημα παιδείας αρκετά καλά μελετημένο.
Οι στρεβλώσεις του δικού μας συστήματος με την οικονομική αφαίμαξη της μέσης οικογένειας, μέσω, της παραπαιδείας, αποτελεί παγκόσμια πρωτοτυπία.
Έμείς έχουμε την βρώμική "κουρελού μας". Εγώ προτείνω, πάλι κάτι εντελώς πρωτότυπο, προσαρμοσμένο στην "κουρελού".

"Και πάντα μέχρι να την πετάξουμε την βρώμικη κουρελού... Να υφάνουμε ένα ωραίο χαλάκι... να το βρουν οι επόμενες γενιές, να το κόψουν να το ράψουν, να το κάνουν και αυτό μια βρώμικη κουρελού..."

ΥΓ. Αφού δεν μπορώ να πείσω με λογικά επιχειρήματα, μ' έπιασε μια μελαγχολική απαισιόδοξη ποιητική διάθεση... :'(

Αποσυνδεδεμένος steven_seagal

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 978
    • Προφίλ
Απ: ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ: Δημόσιο σχολείο vs Φροντιστήρια
« Απάντηση #36 στις: Σεπτέμβριος 09, 2010, 12:44:40 μμ »

Δεν θα συμφωνήσω μαζί σου επίσης στο ότι αν η ύλη ηταν 10 σελίδες πάλι όλοι θα πήγαιναν φροντιστήριο. Σίγουρα κάποιοι θα το σκεφτόταν να βάλουν το χέρι στην τσέπη αν έβλεπαν ότι και με το σχολείο τους βγαίνει η ύλη μια χαρά. Θα έλεγαν για τόσο μικρή ύλη να πάω φροντιστήριο;

δεν εχει μονο σημασια η ποσότητα...σε 30 μαθητων τμηματα μπορει ο καθηγητης να κανει οπως πρεπει το μαθημα;  και θα σου πω και ενα χαρακτηριστικο παραδειγμα...ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ Γ ΛΥΚΕΙΟΥ...υλη σελιδες 60...εχει χαρακτηρισθει απο τα πιο ευκολοκατανοητα μαθηματα και με οχι ιδιαιτερα απαιτητικα θέματα στις πανελληνιες...το ξερεις οτι ειναι απο τα μαθηματα με τις περισσοτερες εγγραφες σε φροντιστηρια ;αυτο κατι λεει

Αποσυνδεδεμένος killbill

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3500
  • Φύλο: Άντρας
  • Αν θες να μάθεις κάτι τότε δίδαξέ το
    • Προφίλ
Απ: ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ: Δημόσιο σχολείο vs Φροντιστήρια
« Απάντηση #37 στις: Σεπτέμβριος 09, 2010, 12:51:14 μμ »
Angelica, εδώ (http://www.pde.gr/forum/index.php?topic=290.msg360740#msg360740) έγραψες:
Κύριοι "πραγματικοί" εκπαιδευτικοί,
Ένα τεράστιο ευχαριστώ σε πολλούς από εσάς (και όχι σε όλους, γιατί δε δύναμαι να ισοπεδώσω το λειτούργημα που όλοι υπηρετούμε) ...
Χάρη στη δική σας "ποιοτική" δουλειά, εγώ ο έμπορας της εκπαίδευσης μπορώ να βγάζω τα προς το ζην κάθε μήνα...
Σας οφείλω με λίγα λόγια την ύπαρξή μου...


και τώρα γράφεις:
η πρώτη επιλογή του δημοψηφίσματος (Φταίνε κυρίως οι καθηγητές στο δημόσιο) μοιάζει ανεδαφική.

Απο την μια λες ότι οφείλεις την ύπαρξή σου σε όσους δημόσιους εκπαιδευτικούς δεν κάνουν καλά τη δουλειά τους και τους ευχαριστείς, και από την άλλη δεν δέχεσαι ότι ο μη ποιοτικός εκπαιδευτικός είναι η αιτία που πάνε φροντιστήριο τα παιδιά και το θεωρείς ανεδαφικό ως επιλογή σε αυτή την ψηφοφορία. Μα για αυτόν ακριβώς τον λόγο δεν έρχονται σε σενα για μάθημα και έτσι εσύ ... υπάρχεις; πως λοιπόν είναι ανεδαφικό ως επιλογή;
Μας έχεις μπερδέψει λίγο...


@steven_seagal Συμφωνώ, εξάλλου τα πολυπληθή τμήματα το έχω βάλει στους παράγοντες στην 2η επιλογή της ψηφοφορίας
« Τελευταία τροποποίηση: Σεπτέμβριος 09, 2010, 01:45:08 μμ από killbill »

Αποσυνδεδεμένος Angel1ca

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 122
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ: Δημόσιο σχολείο vs Φροντιστήρια
« Απάντηση #38 στις: Σεπτέμβριος 09, 2010, 03:30:14 μμ »
Κύριε killbill, σταμάτα να δοκησισοφείς και να με πατρονάρεις... Μήπως παρεκτρέπεσαι και θίγεσαι προσωπικά; Συγχώρα με, αλλά θα σου απαντήσω μία τελευταία φορά και δε θα σου επιτρέψω να με ξανατοποθετήσεις σε προσωπική αντιπαράθεση...
Αναφέρθηκα στην "ποιοτική" δουλειά πολλών και όχι όλων των συναδέλφων του Δημοσίου, γεγονός που συνεχίζεις να αγνοείς (γιατί άραγες) και το αιτιολόγησα ως εξής...

Κατηγορώ όμως ευθέως τον εκπαιδευτικό που έχασε τον προσανατολισμό του και αντιμετωπίζει ΜΟΝΟ ως μέσο βιοπορισμού την εργασία του. Το σύστημα φταίει, όχι επειδή καθιστά αδύνατο για τον καθηγητή να παράγει ποιοτικό έργο, αλλά γιατί αποδυνάμωσε το μεράκι του για ποιοτική δουλειά και αυτή η πραγματικότητα οδηγεί το μαθητή στα φροντιστήρια.

Υπάρχουν όμως και οι υπόλοιποι του συνόλου, τους οποίους σέβομαι, γιατί...

Αρνούμαι να απαξιώσω τον όποιο συνάδελφο (δημοσίου ή ιδιωτικού τομέα) έχει ολοκληρώσει τις σπουδές του (και όλοι γνωρίζουμε ότι αυτό συντελέστηκε μετά κόπων και βασάνων) και σέβεται το λειτούργημά του.


Επομένως συνεχίζω να θεωρώ την πρώτη επιλογή του δημοψηφίσματος ανεδαφική (αν δε σου αρέσει ο χαρακτηρισμός, αντικατάστησε τη λέξη με το ατελή), γιατί με ελαφριά ψυχή αδυνατώ να κατηγορήσω τόσο αβίαστα συναδέλφους... Η δεύτερη περίοδος της πρώτης επιλογής ξεκινά με προϋπόθεση "αν" και όχι με αιτιολόγηση... Προκρίνω λοιπόν να ολοκληρώσεις την πρώτη επιλογή με μία αιτιολογική πρόταση τύπου "γιατί ο δημόσιος εκπαιδευτικός προτιμά να κατηγορεί το σύστημα και να κρύβεται πίσω από αυτό, αντί να προσπαθεί να εκμεταλλευτεί την -έστω και λιγοστή- δυναμική που του προσφέρει, για να κάνει ποιοτική τη δουλειά του" και τα ξαναλέμε...

Από το να κατηγορούμε για τα πάντα το εκπαιδευτικό σύστημα, μήπως -λέω μήπως- θα έπρεπε να γίνει μία προσπάθεια αυτοκριτικής και -γιατί όχι;- να ζητηθεί η βοήθεια των εκπαιδευτικών που μπορούν να κάνουν ποιοτικά τη δουλειά τους, αν και υπάγονται στο ίδιο εκπαιδευτικό σύστημα;
Και ρωτώ: το εκπαιδευτικό σύστημα με τις δυσχέρειές του προϋπήρχε από τον καθένα μας... Γιατί λοιπόν όσοι διοριστήκατε, δε φροντίσατε να προετοιμαστείτε για αυτές, ώστε να μην έχουν ανάγκη οι μαθητές το δημόσιο; Σωστά γκρινιάζετε για τις δυσκολίες, αλλά ο μαθητής δεν ενδιαφέρεται ούτε ασχολείται με αυτές. Περιμένει να παράγετε έργο...

 

Αποσυνδεδεμένος emmaki

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3647
  • The best is yet to come......
    • Προφίλ
Απ: ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ: Δημόσιο σχολείο vs Φροντιστήρια
« Απάντηση #39 στις: Σεπτέμβριος 09, 2010, 03:46:05 μμ »
Απλά ας μην ξεχνάμε ότι δεν ξεκινούν και τελειώνουν όλα στον εκπαιδευτικό.
Όταν ο δάσκαλος προσπαθεί να κα΄νει μάθημα και δεν μπορεί γιατί κανένας δεν τον παρακολουθεί, αλλά το απόγευμα τον ψάχνουν για να τους κάνει ιδαίτερο πάνω στα ίδια που έλεγε στο σχολείο και να τους δώσει τις ίδιες ασκήσεις που έλυσε το πρωί στον πίνακα, τότε δεν φταέι ο δάσκαλος, αλλά φταίει η νοοτροπία που, δυστυχώς, έχει αποκτήσει ο Έλληνας για το δημόσιο σχολείο.....
Και φυσικά δεν αναφέρομαι σε όλους τους εκπαιδευτικούς ούτε και σε όλους τους μαθητές....
Ειδικη Αγωγη: 18 χρονια!!!!!!

Πλεον αλλη πορεια για τα επομενα 20

Αποσυνδεδεμένος Εγώ είμαι

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 769
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ: Δημόσιο σχολείο vs Φροντιστήρια
« Απάντηση #40 στις: Σεπτέμβριος 09, 2010, 03:55:55 μμ »

Δεν θα συμφωνήσω μαζί σου επίσης στο ότι αν η ύλη ηταν 10 σελίδες πάλι όλοι θα πήγαιναν φροντιστήριο. Σίγουρα κάποιοι θα το σκεφτόταν να βάλουν το χέρι στην τσέπη αν έβλεπαν ότι και με το σχολείο τους βγαίνει η ύλη μια χαρά. Θα έλεγαν για τόσο μικρή ύλη να πάω φροντιστήριο;

δεν εχει μονο σημασια η ποσότητα...σε 30 μαθητων τμηματα μπορει ο καθηγητης να κανει οπως πρεπει το μαθημα;  και θα σου πω και ενα χαρακτηριστικο παραδειγμα...ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ Γ ΛΥΚΕΙΟΥ...υλη σελιδες 60...εχει χαρακτηρισθει απο τα πιο ευκολοκατανοητα μαθηματα και με οχι ιδιαιτερα απαιτητικα θέματα στις πανελληνιες...το ξερεις οτι ειναι απο τα μαθηματα με τις περισσοτερες εγγραφες σε φροντιστηρια ;αυτο κατι λεει


όσο ειναι 30αρια τα τμηματα το φροντιστηριο καλά θα κρατεί .όσο ο καθηγητης δε δίνει ούτε μια φωτοτυπια ,δεν ενδιαφέρεται και αφήνει τους μαθητες να τρώνε ν΄ακούνε μουσική γιατι είναι τελευταία ώρα και επειδη διδάσκει κοινωνιολογια ,τόσο θ απαξιώνετε η δημόσια εκπαίδευση ,τα όσα λεει ο siobaras μου ακούγονται ουτοπικα και εξαίρεση στον κανόνα....ακόμα και αποδέσμευση του Λυκείου να γίνει πάλι δε θα μετρά το απολυτήριο ;ρε παιδιά μη μείνουμε και άνεργοι ...αστειεύομαι πάντα

« Τελευταία τροποποίηση: Σεπτέμβριος 09, 2010, 04:00:00 μμ από Ερση »

Αποσυνδεδεμένος syrrahm

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1951
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ: Δημόσιο σχολείο vs Φροντιστήρια
« Απάντηση #41 στις: Σεπτέμβριος 09, 2010, 05:40:34 μμ »
Θα προσεγγίσω το θέμα πάλι από διαφορετική οπτική γωνία, όπως έκανα και στην προηγούμενή μου απάντηση.

Πρώτα απ’ όλα θα επαναλάβω αυτό που είχα γράψει , (όπως και άλλοι συνάδελφοι) ότι ο ρόλος του σχολείου είναι διαφορετικός από αυτόν του φροντιστηρίου. Είναι ευρύτερος. Υπάρχει αλληλοεπικάλυψη ρόλων  στο θέμα της προετοιμασίας των μαθητών για τις πανελλαδικές ή τις σχολικές εξετάσεις.

Γιατί πηγαίνουν οι μαθητές στα φροντιστήρια ή τα ιδιαίτερα; Γιατί  τα φροντιστήρια και τα ιδιαίτερα υπάρχουν. Έτσι απλά. Οι μαθητές και οι γονείς τους είναι ελεύθεροι να προτιμήσουν τη λύση του φροντιστηρίου ή του ιδιαίτερου. Θα μπορούσαμε  να μην μπούμε καθόλου στη λογική αναζήτησης των αιτίων που οι μαθητές πηγαίνουν στα φροντιστήρια. Θέλω να πω δηλ.ότι ο μαθητής είναι ελεύθερος να πάει ή να μην πάει φροντιστήριο, να αγοράσει 15 βοηθήματα ή κανένα, να τον βοηθήσουν 1-2-3 ‘ιδιαιτεράκηδες’, ο αδερφός του, η μάνα του, ο θείος του (μιας και σχεδόν σε κάθε οικογένεια υπάρχει και ένας εκπαιδευτικός  ;D) ή να τα κάνει όλα μόνος του. Αν στοχεύουμε μέσα από τη σύγκριση του φροντιστηρίου με το σχολείο να εντοπίσουμε αρνητικά στο σχολείο , αυτό είναι ένα άλλο θέμα και πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί.

Το οξύμωρο είναι ότι από τη μία τα φροντιστήρια χαρακτηρίζονται από πολλούς ως ‘παραπαιδεία’ , ‘μάστιγα’ , όμως οι περισσότεροι γονείς τα επιλέγουν. Νομίζω δεν πρέπει να κατηγορούμε τα σχολεία για την ύπαρξη των φροντιστηρίων, αλλά να επαινούμε τα καλά φροντιστήρια που ξέρουν να διαφημίζουν το έργο τους και να υποστηρίζουν μέχρι το τέλος την υπόσχεση που δίνουν, ότι οι μαθητές τους θα προετοιμαστούν κατάλληλα ώστε να επιτύχουν στις σχολικές ή τις πανελλήνιες εξετάσεις. Το ‘προϊόν’ που ‘πλασάρουν’ τα φροντιστήρια είναι σαφώς πιο ελκυστικό από την κατάσταση που επικρατεί στα περισσότερα δημόσια σχολεία .

 Στο χώρο της δημόσιας εκπαίδευσης η εξέλιξη τις τελευταίες δεκαετίες είναι σχεδόν μηδαμινή. Αντίθετα, τα φροντιστήρια του σήμερα έχουν εξελιχθεί πολύ συγκριτικά με τα φροντιστήρια της δεκαετίας του ’90. Πχ. τις προάλλες πήγα να ενημερωθώ από ορισμένα φροντιστήρια προκειμένου να εγγραφεί κάποιο συγγενικό μου πρόσωπο και έμεινα έκπληκτος. Μέχρι και οι ημερομηνίες των διαγωνισμάτων για το σχ. έτος 2010-11 έχουν ήδη βγει , για να μην πω για την επιπλέον στήριξη που παρέχεται στους μαθητές, ψυχολογική και μαθησιακή ( φροντιστήριο στο φροντιστήριο δηλ. ;D), τη βοήθεια στη συμπλήρωση του μηχανογραφικού και άλλα. Αυτά όλα ήταν ανύπαρκτα πριν από 20 χρόνια και, όπως φαίνεται, είναι αποτέλεσμα του αυξημένου τα τελευταία χρόνια ανταγωνισμού στο χώρο της φροντιστηριακής εκπαίδευσης. Γιατί λοιπόν ένα μαθητής να μην επιλέξει το φροντιστήριο ή και το ιδιαίτερο αφού το πλαίσιο μάθησης και στήριξης είναι ανώτερο; Δεν εντοπίζω δηλ. το πρόβλημα σε μεμονωμένα άτομα, αλλά στο πλαίσιο, στο σύστημα. Οι ίδιοι καθηγητές που είναι σήμερα στα σχολεία ήταν χτες στα φροντιστήριο.

 Το σχολείο, τέλος, πρέπει να βελτιωθεί όχι για να γίνει ανταγωνιστικό σε σχέση με  το φροντιστήριο , άλλωστε οι ρόλοι τους είναι διαφορετικοί, αλλά για να έχει τη θέση που του αξίζει.
« Τελευταία τροποποίηση: Σεπτέμβριος 09, 2010, 05:42:38 μμ από syrrahm »

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32294
  • Τελευταία: etaap0021
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159911
  • Σύνολο θεμάτων: 19213
  • Σε σύνδεση σήμερα: 600
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 15
Επισκέπτες: 592
Σύνολο: 607

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.088 δευτερόλεπτα. 36 ερωτήματα.