0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Να επισημάνω εδώ πως οι περισσότεροι ΠΕ04 στη χώρα μας είναι θιασώτες της φροντιστηριακής - στεγνής παιδείας. Αυτό διδάχτηκαν και ως εκ' τούτου αυτό διδάσκουν και πάλι με τη σειρά τους. Οι περισσότερο φοβούνται το πείραμα γιατί πιστεύουν πως είναι επιφορτισμένο με πολλή δουλειά. Αν δημιουργηθεί ένα κατάλληλο πλαίσιο (και με λίγο ζόρι όμως ) και αυτοί θα βρούν την χαρά αυτού του τρόπου διδασκαλίας... Ήδη έχει γίνει αρκετή δουλειά σε αρκετά ΕΚΦΕ με έτοιμα φύλλα εργασίας και ένα οργανωμένο εργαστήριο με μόνιμο υπεύθυνο θα μπορούσε να ζωντανέψει το μάθημα των φυσικών επιστημών. Λίγο σπρώξιμο χρειάζεται...
Παράθεση από: gvasilis στις Μαρτίου 31, 2011, 03:57:10 pmΤο μάθημα είναι Φυσικές επιστήμες (με Χημεία και γνώσεις από
Το μάθημα είναι Φυσικές επιστήμες (με Χημεία και γνώσεις από
Παράθεση από: joap στις Μαρτίου 31, 2011, 11:47:04 pmΠαράθεση από: joap στις Μαρτίου 31, 2011, 09:12:31 amΣτην πραγματικότητα δεν ευνοήθηκαν οι φυσικοί, θα μειωθεί το σύνολο των ωρών διδασκαλίας του μαθήματος σε ένα σχολείο γιατί πλέον περιορίζεται μόνο σε μια κατεύθυνση και στην β και την γ λυκείου. Ως αντιστάθμισμα στις χαμένες ώρες έρχεται ί η αύξηση των ωρών και η ειδίκευση στο μάθημα.Παρόλο που θα υπάρχει μια μείωση στις ώρες και θα μειωθούν ίσως και θέσεις απ’ τους φυσικούς, νομίζω ότι το νέο σύστημα έχει θετικά στοιχεία. Για παράδειγμα, δεν θα διδάσκονται φυσική στην Γ λυκείου παρά όσοι έχουν μια κλήση προς τις θετικές και συναφείς σπουδές. Και καλύτερα. Αυτό που γίνονταν με μαθητές που εξ’ ανάγκης ακολουθούσαν την τεχνολογική κατεύθυνση και δεν καταλάβαιναν τίποτα στο μάθημα, μερικές χρονιές μάλιστα εμφάνισαν ποσοστά αποτυχίας στις εξετάσεις 70%...Σε τελική ανάλυση η ειδίκευση λειτουργεί και σαν κίνητρο να κάνει κανείς σωστή δουλειά για να υπάρχει ενδιαφέρον επιλογής απ΄ τους μαθητές. Πχ αν σαν κλάδος οι φυσικοί δεν καταφέρουν να προσελκύουν τα παιδιά τότε θα χάσουν πάρα πολλές ώρες επιπλέον…Παιδιά το πρόγραμμα για το λύκειο είναι για πρώτη φορά έντιμο προς τους μαθητές αλλά και προς τους εκπαιδευτικούς.Το βλέπω απ’ την σκοπιά των φυσικών αναγκαστικά αφού είναι η ειδικότητά μου αλλά κάνω όσο μπορώ μια συνολική αποτίμηση. Οι φυσικοί πχ στην Γ λυκείου είχαν 3 ώρες στην θετική και τεχνολογική κατεύθυνση σε μάθημα που επέλεγε τα 2/3 των μαθητών περίπου 60.000. ενώ έκαναν και 1 ώρα φυσική γενικής που αναγκαστικά το έπαιρναν όλοι δηλαδή περίπου 90.000 μαθητές της τρίτης τάξης. Τώρα με το νέο σύστημα οι ώρες της φυσικής γίνονται 5 + 2 εμβάθυνση και θα αφορούν πιθανά την παλιά θετική κατεύθυνση που αντιστοιχούσε στο 1/9 των μαθητών της γ λυκείου, δηλαδή κάπου 10.000 μαθητές και την ας πούμε(λίγο αυθαίρετα) μισή πρώην τεχνολογική κατεύθυνση δηλαδή κάπου 20.000 ακόμη μαθητές( αν και διαισθάνομαι ότι θα είναι λιγότεροι) δηλαδή με το νέο σύστημα θα δηλώνουν , μια χοντρική υπόθεση, κάπου 30.000 μαθητές δηλαδή το 1/3 της γ λυκείου.Έτσι με αναγωγή στην μέθοδο των τριών ( αφήνω τις ενδιάμεσες πράξεις και δίνω κατευθείαν το αποτέλεσμα) αφορά συνολική μείωση 22% (τουλάχιστον) σε σύνολο μαθητών επί ώρες διδασκαλίας. Και αυτό σημαίνει μια μείωση και σε τμήματα σε μικρότερο ποσοστό αλλά θα είναι σημαντική.Για την β λυκείου με αντίστοιχους συλλογισμούς προκύπτει ότι θα υπάρχει μείωση κατά 25% τουλάχιστον…Αυτά για να μην νομίζουν ορισμένοι, δήθεν συνάδελφοι που βιάζονται να μιλήσουν για συντεχνίες, ότι οι απόψεις που καταθέτουμε δημόσια έχουν ιδιοτελή και μόνο κίνητρα. Είναι αργά σε αυτή την φάση να εξαπατούμε για πολλοστή φορά τους εαυτούς μας…Αν και δεν κατάλαβα τους υπολογισμούς σου , έχω και εγώ την αίσθηση πως οι ανάγκες σε Φυσικούς θα μειωθούν στο Λύκειο. Αυτό βέβαια θα εξαρτηθεί και από άλλους παράγοντες, όπως από το αποτέλεσμα του "εμφυλίου" που μπορεί να ξεσπάσει στον ΠΕ04χ ...Ίσως το "ένστικτο της επιβίωσης" να με οδήγησε στην ανάγκη χωρισμού των τμημάτων για τις εργαστηριακές ασκήσεις. Για να βγει και καμιά ώρα παραπάνω...
Παράθεση από: joap στις Μαρτίου 31, 2011, 09:12:31 amΣτην πραγματικότητα δεν ευνοήθηκαν οι φυσικοί, θα μειωθεί το σύνολο των ωρών διδασκαλίας του μαθήματος σε ένα σχολείο γιατί πλέον περιορίζεται μόνο σε μια κατεύθυνση και στην β και την γ λυκείου. Ως αντιστάθμισμα στις χαμένες ώρες έρχεται ί η αύξηση των ωρών και η ειδίκευση στο μάθημα.Παρόλο που θα υπάρχει μια μείωση στις ώρες και θα μειωθούν ίσως και θέσεις απ’ τους φυσικούς, νομίζω ότι το νέο σύστημα έχει θετικά στοιχεία. Για παράδειγμα, δεν θα διδάσκονται φυσική στην Γ λυκείου παρά όσοι έχουν μια κλήση προς τις θετικές και συναφείς σπουδές. Και καλύτερα. Αυτό που γίνονταν με μαθητές που εξ’ ανάγκης ακολουθούσαν την τεχνολογική κατεύθυνση και δεν καταλάβαιναν τίποτα στο μάθημα, μερικές χρονιές μάλιστα εμφάνισαν ποσοστά αποτυχίας στις εξετάσεις 70%...Σε τελική ανάλυση η ειδίκευση λειτουργεί και σαν κίνητρο να κάνει κανείς σωστή δουλειά για να υπάρχει ενδιαφέρον επιλογής απ΄ τους μαθητές. Πχ αν σαν κλάδος οι φυσικοί δεν καταφέρουν να προσελκύουν τα παιδιά τότε θα χάσουν πάρα πολλές ώρες επιπλέον…Παιδιά το πρόγραμμα για το λύκειο είναι για πρώτη φορά έντιμο προς τους μαθητές αλλά και προς τους εκπαιδευτικούς.Το βλέπω απ’ την σκοπιά των φυσικών αναγκαστικά αφού είναι η ειδικότητά μου αλλά κάνω όσο μπορώ μια συνολική αποτίμηση. Οι φυσικοί πχ στην Γ λυκείου είχαν 3 ώρες στην θετική και τεχνολογική κατεύθυνση σε μάθημα που επέλεγε τα 2/3 των μαθητών περίπου 60.000. ενώ έκαναν και 1 ώρα φυσική γενικής που αναγκαστικά το έπαιρναν όλοι δηλαδή περίπου 90.000 μαθητές της τρίτης τάξης. Τώρα με το νέο σύστημα οι ώρες της φυσικής γίνονται 5 + 2 εμβάθυνση και θα αφορούν πιθανά την παλιά θετική κατεύθυνση που αντιστοιχούσε στο 1/9 των μαθητών της γ λυκείου, δηλαδή κάπου 10.000 μαθητές και την ας πούμε(λίγο αυθαίρετα) μισή πρώην τεχνολογική κατεύθυνση δηλαδή κάπου 20.000 ακόμη μαθητές( αν και διαισθάνομαι ότι θα είναι λιγότεροι) δηλαδή με το νέο σύστημα θα δηλώνουν , μια χοντρική υπόθεση, κάπου 30.000 μαθητές δηλαδή το 1/3 της γ λυκείου.Έτσι με αναγωγή στην μέθοδο των τριών ( αφήνω τις ενδιάμεσες πράξεις και δίνω κατευθείαν το αποτέλεσμα) αφορά συνολική μείωση 22% (τουλάχιστον) σε σύνολο μαθητών επί ώρες διδασκαλίας. Και αυτό σημαίνει μια μείωση και σε τμήματα σε μικρότερο ποσοστό αλλά θα είναι σημαντική.Για την β λυκείου με αντίστοιχους συλλογισμούς προκύπτει ότι θα υπάρχει μείωση κατά 25% τουλάχιστον…Αυτά για να μην νομίζουν ορισμένοι, δήθεν συνάδελφοι που βιάζονται να μιλήσουν για συντεχνίες, ότι οι απόψεις που καταθέτουμε δημόσια έχουν ιδιοτελή και μόνο κίνητρα. Είναι αργά σε αυτή την φάση να εξαπατούμε για πολλοστή φορά τους εαυτούς μας…
Στην πραγματικότητα δεν ευνοήθηκαν οι φυσικοί, θα μειωθεί το σύνολο των ωρών διδασκαλίας του μαθήματος σε ένα σχολείο γιατί πλέον περιορίζεται μόνο σε μια κατεύθυνση και στην β και την γ λυκείου. Ως αντιστάθμισμα στις χαμένες ώρες έρχεται ί η αύξηση των ωρών και η ειδίκευση στο μάθημα.Παρόλο που θα υπάρχει μια μείωση στις ώρες και θα μειωθούν ίσως και θέσεις απ’ τους φυσικούς, νομίζω ότι το νέο σύστημα έχει θετικά στοιχεία. Για παράδειγμα, δεν θα διδάσκονται φυσική στην Γ λυκείου παρά όσοι έχουν μια κλήση προς τις θετικές και συναφείς σπουδές. Και καλύτερα. Αυτό που γίνονταν με μαθητές που εξ’ ανάγκης ακολουθούσαν την τεχνολογική κατεύθυνση και δεν καταλάβαιναν τίποτα στο μάθημα, μερικές χρονιές μάλιστα εμφάνισαν ποσοστά αποτυχίας στις εξετάσεις 70%...Σε τελική ανάλυση η ειδίκευση λειτουργεί και σαν κίνητρο να κάνει κανείς σωστή δουλειά για να υπάρχει ενδιαφέρον επιλογής απ΄ τους μαθητές. Πχ αν σαν κλάδος οι φυσικοί δεν καταφέρουν να προσελκύουν τα παιδιά τότε θα χάσουν πάρα πολλές ώρες επιπλέον…
Ωραία. Αντί αν ταμπουρώνεσαι πίσω απ’ την αρνητική κριτική πες μας και τι προτείνεις;Τι σχολείο είναι αυτό που θα ήθελες;
Λέει ο καθένας μια συνθηματολογία και πορώνεται μαζί με συναδέλφους του ίδιου κλάδου. Η μόρφωση που το λύκειο προσφέρει είναι ένα σύνολο με συνοχή. Δεν έχει ο καθένας κλάδος ένα οικοπαιδάκι περιφραγμένο με ηλεκτροφόρα συρματοπλέγματα.
Το τι διδάσκεται απ’ τον ένα αφορά και τους άλλους και το συνολικό αποτέλεσμα είναι μια σύνθεση λειτουργική και όχι μια σούμα από μπακάλη.
ΠΣτην Α κατηγορία σίγουρα θα δίνουν εξετάσεις στην γλώσσα και στα μαθηματικά, στην Α
http://tro-ma-ktiko.blogspot.com/2011/04/blog-post_410.html
Σαφώς και τα φροντιστήρια δεν κλείνουν...εξάλλου ο κλάδος άνοιξε και τα έσοδα από τη λειτουργία τους ή τη φορολογία είναι απαραίτητα για την ελληνική κυβέρνηση τέτοιες εποχές (μήπως άραγε γι'αυτό και το νέο σύστημα οδηγεί στην παραπαιδεία?) Εξάλλου απασχολούν αρκετούς αδιόριστους εκπαιδευτικούς που δε θα συνέφερε την κυβέρνηση να είναι άνεργοι καθώς θα αποτελούσαν άλλο ένα αγκάθι!Τουλάχιστον έτσι τους ξεγελά λίγο!
Όλα γίνονται για το χρήμα με θύμα πάλι τον Έλληνα (το μαθητή στην περίπτωσή μας) και είναι αποτέλεσμα της γενικότερης πολιτικής...Σκεφτείτε το κόστος ανά μαθητή που συζητούν ώστε να χρηματοδοτείται το κάθε σχολείο!Αναφέρει μεταξύ άλλων ότι αν ένα σχολείο έχει περίσσευμα στο τέλος της χρονιάς μπορεί να διαθέσει το ποσό όπως κρίνει!Αν όμως έχει έλλειμα πρέπει να βρεί πόρους!Το τελευταίο τα λεει όλα!Αργοπεθαίνουν τα δημόσια και δωρεάν σχολεία!