*

Αποστολέας Θέμα: Αλλαγές στο Λύκειο  (Αναγνώστηκε 218308 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Αλλαγές στο Λύκειο
« Απάντηση #952 στις: Ιούλιος 26, 2011, 11:01:29 μμ »
spasiklaki, δεν ειναι ετσι ακριβως. Ειναι τετοια η φυση του μαθηματος που ακομα και μεις που τη διδασκουμε βρισκομαστε αντιμετωποι πολυ συχνα με δυσκολιες και εμποδια.Και η δορθωση ειναι πολυ κουραστικη και η διδασκαλια  χρειαζεται επιπονη και χρονοβορα  προετοιμασια. Ειναι ομως ομολογουμενως ενα πολυ ενδιαφερον μαθημα!!!
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Αλλαγές στο Λύκειο
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 15:31:25 »

Αποσυνδεδεμένος mohitto

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 567
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Αλλαγές στο Λύκειο
« Απάντηση #953 στις: Ιούλιος 26, 2011, 11:04:59 μμ »
Και έχει γίνει βαθμολογικά μετρήσιμο μάθημα, όπως τα περισσότερα, για να αποφεύγονται όσο το δυνατό μεγάλες αποκλίσεις στους βαθμούς.

Αποσυνδεδεμένος Landau

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 6022
  • Φύλο: Άντρας
  • Λατρεύω την εκπαίδευση.. BAZINGA!
    • Προφίλ
Απ: Αλλαγές στο Λύκειο
« Απάντηση #954 στις: Ιούλιος 27, 2011, 12:53:46 πμ »
Το μεγαλύτερο ίσως πρόβλημα με την έκθεση είναι ότι δεν αφήνουν τους μαθητές να εκφράσουν τις ΔΙΚΕΣ ΤΟΥΣ ιδέες. Αν ξεφύγεις από τα.. αποδεκτά πλαίσια, βαθμολογείσαι αρνητικά. Και τι εννοώ.. π.χ. θυμάμαι όντας μαθητής να γράφω ένα θέμα για την θανατική ποινή κλπ.. και έχοντας γράψει μια πολύ καλή έκθεση, με σοβαρά επιχειρήματα (να είναι καλά τα δοκίμια που διάβαζα τότε  :D), η καθηγήτρια μου εξήγησε ότι ναι μεν είναι πολύ καλή έκθεση κλπ, αλλά δεν θα γινόταν αποδεκτή σε πανελλήνιες, οπότε να απέφευγα να γράψω κάτι τέτοιο (ξέχασα να αναφέρω ότι υποστήριζα τη θανατική ποινή στην έκθεσή μου  8) ). Φοβάμαι ότι αυτό δεν έχει αλλάξει ούτε τώρα.. Κάνω λάθος;
"Physics is like sex: sure, it may give some practical results, but that's not why we do it."
(Richard P. Feynman ?)

"The first condition of progress is the removal of censorship."
(George Bernard Shaw)

Αποσυνδεδεμένος petrosp_13

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 310
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Αλλαγές στο Λύκειο
« Απάντηση #955 στις: Ιούλιος 27, 2011, 09:38:17 πμ »
Το μεγαλύτερο ίσως πρόβλημα με την έκθεση είναι ότι δεν αφήνουν τους μαθητές να εκφράσουν τις ΔΙΚΕΣ ΤΟΥΣ ιδέες. Αν ξεφύγεις από τα.. αποδεκτά πλαίσια, βαθμολογείσαι αρνητικά. Και τι εννοώ.. π.χ. θυμάμαι όντας μαθητής να γράφω ένα θέμα για την θανατική ποινή κλπ.. και έχοντας γράψει μια πολύ καλή έκθεση, με σοβαρά επιχειρήματα (να είναι καλά τα δοκίμια που διάβαζα τότε  :D), η καθηγήτρια μου εξήγησε ότι ναι μεν είναι πολύ καλή έκθεση κλπ, αλλά δεν θα γινόταν αποδεκτή σε πανελλήνιες, οπότε να απέφευγα να γράψω κάτι τέτοιο (ξέχασα να αναφέρω ότι υποστήριζα τη θανατική ποινή στην έκθεσή μου  8) ). Φοβάμαι ότι αυτό δεν έχει αλλάξει ούτε τώρα.. Κάνω λάθος;

Αυτό δυστυχώς ισχύει σε όλα τα φιλολογικά μαθήματα
Ερώτηση: "Τι εννοεί ο ποιητής;"
Απάντηση μαθητή: "μπλα μπλα μπλα"
Κρίση: "Σωστά, αλλά εννοεί κάτι άλλο περισσότερο"
Απάντηση: "Μα γιατί κυρία, εγώ αυτό νομίζω ότι εννοεί"

Αυτή είναι η κρίση της λογοτεχνίας που παρουσιάζουμε στα παιδιά, όπου ο καθένας παίρνει και διαφορετικά στοιχεία;

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Αλλαγές στο Λύκειο
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 15:31:25 »

Αποσυνδεδεμένος desperino

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 313
    • Προφίλ
Απ: Αλλαγές στο Λύκειο
« Απάντηση #956 στις: Ιούλιος 27, 2011, 10:31:47 πμ »


γιατί;; τι έχει ο τρόπος διδασκαλίας;
  ;D


σοβαρά τώρα

spasiklaki, το μάθημα απαιτεί  ικανότητες  τόσο ανάλυσης όσο και σύνθεσης από τους μαθητές και γι΄αυτό τους δυσκολεύει. Επομένως δεν το συμπαθούν. Από κει και πέρα μπορεί να γίνει συστηματοποιημένο από τον καθηγητή - μηχανιστικό το κάνουν τα φροντιστήρια και η κούρσα των εξετάσεων. Μην νομίζεις όμως ότι  και η παπαγαλία ,που λες, αξιολογείται θετικά.
Νομίζω ότι μπορεί να γίνει καλή (?) διδασκαλία του, εάν και εφόσον υπάρχουν οι προϋποθέσεις - το ότι δεν είναι μια ελεύθερη περιδιάβαση στο χώρο των ιδεών ( και αυτό βέβαια υπάρχει ως κείμενο),αλλά είναι οριοθετημένο, είναι θετικό νομίζω.

τώρα είναι μεγάλη η συζήτηση σχετικά με το αν το σχολείο και όλο το πλαίσιο της ζωής σε κάνει να αγαπάς το διάβασμα και το γράψιμο.

Landau, το λέει και η τελευταία σελίδα των θεμάτων: κάθε τεκμηριωμένη απάντηση είναι αποδεκτή. Τώρα αν έχεις ένα σκεπτικό περί της θανατικής ποινής και μπορείς να πείσεις (που δεν αμφιβάλλω πως έχεις)...αλλά σε μερικά θέματα υπάρχει και το ου με πείσεις καν με πείσεις  ;D

petrosp _13, κι όμως κάτι θέλει να πει ο ποιητής , και όσο πιο ολοκληρωμένος αναγνώστης του ποιητή είναι αυτός που τον ερμηνεύει τόσο πιο κοντα σ΄αυτό που εννοεί φτάνει.

Αποσυνδεδεμένος Landau

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 6022
  • Φύλο: Άντρας
  • Λατρεύω την εκπαίδευση.. BAZINGA!
    • Προφίλ
Απ: Αλλαγές στο Λύκειο
« Απάντηση #957 στις: Ιούλιος 27, 2011, 12:19:08 μμ »
desperino αυτό με το "κάθε τεκμηριωμένη απάντηση είναι αποδεκτή" συνήθως δεν ισχύει στη δευτεροβάθμια, και ειδικά στην έκθεση. Το παράδειγμα με την θανατική ποινή ήταν ένα από τα πολλά που υπάρχουν, όπου "σωστή" θεωρείται (και βαθμολογείται θετικά) μόνο η μία άποψη και όχι η αντίθετή της. Κακά τα ψέματα... αλλά κάπως έτσι έχουν τα πράγματα.

Αυτό το κλασικό που αναφέρθηκε με το "τι εννοεί ο ποιητής εδώ" κλπ, είναι ό,τι χειρότερο υπάρχει. Το τι εννοούσε ο ποιητής, το ήξερε μόνο αυτός και κανένας άλλος. Οπότε, αν δεν έχει γράψει κάπου ο ίδιος τι ακριβώς εννοούσε σε κάποιον στίχο, η ανάλυση που πιθανόν έκαναν άλλοι μετά, δεν θα έπρεπε να λαμβάνονται ως οι μοναδικές σωστές απαντήσεις (θα έλεγα να μην λαμβάνονται καν υπόψη). Ας μας πει κάτι σχετικό επί του θέματος κάποιος.. ανοιχτόμυαλος φιλόλογος.
"Physics is like sex: sure, it may give some practical results, but that's not why we do it."
(Richard P. Feynman ?)

"The first condition of progress is the removal of censorship."
(George Bernard Shaw)

Αποσυνδεδεμένος desperino

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 313
    • Προφίλ
Απ: Αλλαγές στο Λύκειο
« Απάντηση #958 στις: Ιούλιος 27, 2011, 01:04:51 μμ »
desperino αυτό με το "κάθε τεκμηριωμένη απάντηση είναι αποδεκτή" συνήθως δεν ισχύει στη δευτεροβάθμια, και ειδικά στην έκθεση. Το παράδειγμα με την θανατική ποινή ήταν ένα από τα πολλά που υπάρχουν, όπου "σωστή" θεωρείται (και βαθμολογείται θετικά) μόνο η μία άποψη και όχι η αντίθετή της. Κακά τα ψέματα... αλλά κάπως έτσι έχουν τα πράγματα.

Αυτό το κλασικό που αναφέρθηκε με το "τι εννοεί ο ποιητής εδώ" κλπ, είναι ό,τι χειρότερο υπάρχει. Το τι εννοούσε ο ποιητής, το ήξερε μόνο αυτός και κανένας άλλος. Οπότε, αν δεν έχει γράψει κάπου ο ίδιος τι ακριβώς εννοούσε σε κάποιον στίχο, η ανάλυση που πιθανόν έκαναν άλλοι μετά, δεν θα έπρεπε να λαμβάνονται ως οι μοναδικές σωστές απαντήσεις (θα έλεγα να μην λαμβάνονται καν υπόψη). Ας μας πει κάτι σχετικό επί του θέματος κάποιος.. ανοιχτόμυαλος φιλόλογος.

δεν συμφωνώ καθόλου,αλλά αφού το τεκμηρίωσες, οκ, για μας τους φιλολόγους...

Αποσυνδεδεμένος mohitto

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 567
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Αλλαγές στο Λύκειο
« Απάντηση #959 στις: Ιούλιος 27, 2011, 02:16:23 μμ »
desperino αυτό με το "κάθε τεκμηριωμένη απάντηση είναι αποδεκτή" συνήθως δεν ισχύει στη δευτεροβάθμια, και ειδικά στην έκθεση. Το παράδειγμα με την θανατική ποινή ήταν ένα από τα πολλά που υπάρχουν, όπου "σωστή" θεωρείται (και βαθμολογείται θετικά) μόνο η μία άποψη και όχι η αντίθετή της. Κακά τα ψέματα... αλλά κάπως έτσι έχουν τα πράγματα.

Αυτό το κλασικό που αναφέρθηκε με το "τι εννοεί ο ποιητής εδώ" κλπ, είναι ό,τι χειρότερο υπάρχει. Το τι εννοούσε ο ποιητής, το ήξερε μόνο αυτός και κανένας άλλος. Οπότε, αν δεν έχει γράψει κάπου ο ίδιος τι ακριβώς εννοούσε σε κάποιον στίχο, η ανάλυση που πιθανόν έκαναν άλλοι μετά, δεν θα έπρεπε να λαμβάνονται ως οι μοναδικές σωστές απαντήσεις (θα έλεγα να μην λαμβάνονται καν υπόψη). Ας μας πει κάτι σχετικό επί του θέματος κάποιος.. ανοιχτόμυαλος φιλόλογος.

Για το τι εννοεί ο ποιητής σαφώς εικασίες κάνουμε, λαμβάνοντας όμως υπόψη τις ιστορικές συνθήκες της εποχής του, τα βιώματά του, τις ιδιαιτερότητές του.

Αποσυνδεδεμένος margar78

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 367
    • Προφίλ
Απ: Αλλαγές στο Λύκειο
« Απάντηση #960 στις: Ιούλιος 27, 2011, 03:05:36 μμ »
O φιλολογος που γνωριζει τις κοινωνικες,ιστορικες συνθηκες τις εποχης,τα βιογραφικα στοιχεια του ποιητη.την τεχνοτροπια του,τα λογοτεχνικα ρευματα απο τα οποια επηρρεαστηκε,τη λογοτεχνικη σχολη στην οποια ανηκει,την''περιρρεουσα ατμοσφαιρα''τησ εποχης του ξερει πολυ καλα η τουλαχιστον μπορει να φτασει πολυ κοντα σ΄αυτο που εννοει ο ποιητης.Δεν ειναι τοσο φλου τα πραγματα οσο νομιζετε καποιοι,αλλιως δεν θα τα σπουδαζαμε 4 χρονια.Τωρα αν μιλαμε για τον καθε ενα αναγνωστη που διαβαζει ποιηση και λογοτεχνια μονο για απολαυση και οχι για μελετη οπως ειναι στο σχολειο,τοτε ναι ο καθενας μπορει να λεει ο,τι του΄ρθει.

Αποσυνδεδεμένος margar78

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 367
    • Προφίλ
Απ: Αλλαγές στο Λύκειο
« Απάντηση #961 στις: Ιούλιος 27, 2011, 03:08:07 μμ »
Σορρυ για τα πολλα ορθογραφικα,γραφω με τον γιο μου αγκαλια...

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Αλλαγές στο Λύκειο
« Απάντηση #962 στις: Ιούλιος 27, 2011, 03:16:12 μμ »
συμβαινει και το εξης: η προσληψη ενος κειμενου απο τον ιδιο τον αναγνωστη μπορει να ειναι διαφορετικη σημερα  με αυτην που ειχε "χτες" και αυτο κυριως αφορα τη ποιηση
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος Landau

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 6022
  • Φύλο: Άντρας
  • Λατρεύω την εκπαίδευση.. BAZINGA!
    • Προφίλ
Απ: Αλλαγές στο Λύκειο
« Απάντηση #963 στις: Ιούλιος 27, 2011, 03:36:33 μμ »
Όσες αναλύσεις και να γίνουν, αυτό που εννοούσε ο ποιητής όταν έγραφε έναν στίχο, το ήξερε μόνο ο ίδιος.
Από την άλλη, αφού γίνονται προσεγγίσεις από τρίτα άτομα, ας έχει ο καθένας τη δική του προσέγγιση, και ας θεωρείται σωστή, αρκεί να εξηγείται..

Όπως έλεγε ένας άλλος.. ποιητής, ονόματι James Hetfield, όταν γράφει τους στίχους του, έχει προφανώς κάτι στο μυαλό του.. αλλά ο καθένας μετά μπορεί να ερμηνεύει τους στίχους αυτούς όπως θέλει και όπως του αρέσει.

Εκεί είναι η ελευθερία του πνεύματος τελικά..  ;)
"Physics is like sex: sure, it may give some practical results, but that's not why we do it."
(Richard P. Feynman ?)

"The first condition of progress is the removal of censorship."
(George Bernard Shaw)

Αποσυνδεδεμένος dinateacher

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2190
  • Φύλο: Γυναίκα
  • τα όνειρα θα βγουν αληθινά...
    • Προφίλ
Απ: Αλλαγές στο Λύκειο
« Απάντηση #964 στις: Ιούλιος 27, 2011, 03:39:24 μμ »
Εκεί είναι η ελευθερία του πνεύματος τελικά..  ;)
Και η ομορφιά της ποίησης! :)
Το μυαλό είναι σαν το αλεξίπτωτο: εκπληρώνει τον σκοπό του όταν είναι ανοικτό.
Νοημοσύνη είναι αυτό που χρησιμοποιείς όταν δεν ξέρεις τι να κάνεις.

Αποσυνδεδεμένος Landau

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 6022
  • Φύλο: Άντρας
  • Λατρεύω την εκπαίδευση.. BAZINGA!
    • Προφίλ
Απ: Αλλαγές στο Λύκειο
« Απάντηση #965 στις: Ιούλιος 27, 2011, 03:41:59 μμ »
Εκεί είναι η ελευθερία του πνεύματος τελικά..  ;)
Και η ομορφιά της ποίησης! :)

Ακριβώς!  :)
"Physics is like sex: sure, it may give some practical results, but that's not why we do it."
(Richard P. Feynman ?)

"The first condition of progress is the removal of censorship."
(George Bernard Shaw)

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32309
  • Τελευταία: emnik
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1160941
  • Σύνολο θεμάτων: 19225
  • Σε σύνδεση σήμερα: 872
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 20
Επισκέπτες: 542
Σύνολο: 562

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.053 δευτερόλεπτα. 31 ερωτήματα.