0 μέλη και 2 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.
Επειδή είδα παραπάνω να γίνεται αναφορά παραπάνω για τον εθισμό στον υπολογιστή, υπάρχει μία τουλάχιστον αξιόπιστη έρευνα που έδειξε ότι η ενασχόληση με το ίδιο το αντικείμενο της Πληροφορικής στα μικρά παιδιά, εμποδίζει τον εθισμό. Και για να κάνουμε και αντιθετοαντιστορφή, ακόμα και στην Ελλάδα, διαπιστώθηκε ότι τα παιδά που είχαν προβλήματα εθισμού, δεν ήξεραν ούτε καν να ανοίγουν τον επεξεργαστή κειμένου. Μήπως σας λέει κάτι αυτό;Τώρα ως προς το οριζόντιο ή το εφικτό της εισαγωγής των ΤΠΕ, πιστεύω ότι είναι υποκρισία να μιλάμε για οριζόντια διδασκαλία τη στιγμή που το πρόγραμμα σπουδών του δημοτικού σχολείου προβλέπει ακόμα ώρες με γνωστικά αντικείμενα. Όταν το πρόγραμμα κάποτε γίνει εξ ολοκλήρου ευέλικτη ζώνη, τότε κι εμείς θα έχουμε άλλο ρόλο. Και εδώ που τα λέμε, ο ρόλος μας δεν έχει φέτος να κάνει με τον τεχνολογικό αλφαβητισμό μόνο (άλλο τι λέει η κ. Διαμαντοπούλου), αλλά αν δείτε τα σενάρια που προτείνονται, κάνουμε μία de facto διαθεματική προσέγγιση σε κάποια θέματα...Υ.Γ. @ Χριστίνα: Για πες μας τι κάνεις στα παιδιά και εντυπωσιάζονται;
Κουράστηκα να αισθάνομαι την ανάγκη να υπερασπίζομαι τη δουλειά μου, την επιστήμη μου, τον πολύ δύσκολο ρόλο που έχω αναλάβει. Και στο τέλος να αναιρούνται όλα μου τα επιχειρήματα από τη λογική «τα λες αυτά επειδή θέλεις να διοριστείς…». Ας δείξουμε λοιπόν με τη δουλειά μας την αναγκαιότητα της διδασκαλίας της πληροφορικής στο δημοτικό. Αντί να στέλνουμε τα παιδιά μας σε φροντιστήρια από το νηπιαγωγείο ας δώσουμε μια ευκαιρία στο σχολείο να πετύχει κάτι. Ας αφήσουμε λίγο στην άκρη τους μαυροπίνακες, τη βέργα, ή οτιδήποτε μπορεί να φαντασιώνονται Αμερικάνοι συνάδελφοι και ας ανοίξουμε τα μάτια μας σε νέες μορφές διδασκαλίας και κυρίως σε νέα αντικείμενα.
Παράθεση από: larjohn στις Νοεμβρίου 29, 2010, 11:38:28 pmΕπειδή είδα παραπάνω να γίνεται αναφορά παραπάνω για τον εθισμό στον υπολογιστή, υπάρχει μία τουλάχιστον αξιόπιστη έρευνα που έδειξε ότι η ενασχόληση με το ίδιο το αντικείμενο της Πληροφορικής στα μικρά παιδιά, εμποδίζει τον εθισμό. Και για να κάνουμε και αντιθετοαντιστορφή, ακόμα και στην Ελλάδα, διαπιστώθηκε ότι τα παιδά που είχαν προβλήματα εθισμού, δεν ήξεραν ούτε καν να ανοίγουν τον επεξεργαστή κειμένου. Μήπως σας λέει κάτι αυτό;Τώρα ως προς το οριζόντιο ή το εφικτό της εισαγωγής των ΤΠΕ, πιστεύω ότι είναι υποκρισία να μιλάμε για οριζόντια διδασκαλία τη στιγμή που το πρόγραμμα σπουδών του δημοτικού σχολείου προβλέπει ακόμα ώρες με γνωστικά αντικείμενα. Όταν το πρόγραμμα κάποτε γίνει εξ ολοκλήρου ευέλικτη ζώνη, τότε κι εμείς θα έχουμε άλλο ρόλο. Και εδώ που τα λέμε, ο ρόλος μας δεν έχει φέτος να κάνει με τον τεχνολογικό αλφαβητισμό μόνο (άλλο τι λέει η κ. Διαμαντοπούλου), αλλά αν δείτε τα σενάρια που προτείνονται, κάνουμε μία de facto διαθεματική προσέγγιση σε κάποια θέματα...Υ.Γ. @ Χριστίνα: Για πες μας τι κάνεις στα παιδιά και εντυπωσιάζονται;Αν και δεν ξέρω αν ρωτάς καλοπροαίρετα ή όχι....θα σου απαντήσω μόνο και μόνο επειδή έχω την αμφιβολία και θα σου πω τι κάνω. Ότι λέει το υπουργείο απο ύλη με συνεχείς εναλλαγές για να μην βαριούνται. Στους μεγάλους πέρα απο αυτά και Microwordls Pro σε απλό επίπεδο όπως είχε συστήσει και η επιμορφώτρια (στην συνέχεια θα κάνω και λίγο scratch). Όμως αυτό που τους έχει ενθουσιάσει είναι το εξής:συνεργάζομαι με τους δασκάλους στο σχολείο μου και οτι κάνουν στην ευέλικτη ζώνη, το ανεβάζουμε στην ιστοσελίδα του σχολείου. Η σελίδα έχει κατηγορίες όπως (άρθρα, οικολογία, δραστηριότητες, ζωγραφική, μουσική, ποίηση, λογοτεχνία κλπ ) και οι μαθητές την γεμίζουν είτε με την βοήθεια των δασκάλων τους είτε μέσω των εργαλείων της αναζήτησης στο internet (με επίβλεψη φυσικά). Μόνοι τους τα γράφουν και τα μορφοποιούν και με την βοήθεια μου τα ανεβάζουν. Έτσι μαθαίνουν αρκετά πράγματα πάνω στην Πληροφορική, ψάχνουν, συνεργάζονται και βλέπουν ξεκάθαρο αποτέλεσμα της δουλειά τους. Και μένα θα με ενθουσίαζε στην ηλικία τους νομίζω.
Αν κάποιος έχει κάποιο ολοκληρωμένο και δοκιμασμένο σενάριο ας το μοιραστεί μαζί μας για να το δοκιμάσουμε και μεις. Να αναφέρω επιγραμματικά δύο δικά μου: α) Πέμπτη τάξη : Θέμα : Ζώα υπό εξαφάνιση Διάρκεια: 4-5 ώρες Ζητούμενο : Να φτιάξουν μία παρουσίαση σε powerpoint αναφέροντας απλά στην αρχή γύρω στα 10 είδη υπό εξαφάνιση και στη συνέχεια να φτιάξουν 1-2 διαφάνειες για κάθε ζώο με φωτογραφίες και πληροφορίες που θα βρουν για αυτά από το διαδίκτυο. Κατά τη διάρκεια του μαθήματος γίνεται επεξήγηση του powerpoint, εφόσον δεν έχει ξαναγίνει παρόμοιο project έτσι ώστε να ξέρουν οι μαθητές πως να το χρησιμοποιήσουν.β)Έκτη τάξη: Θέμα : Διαδίκτυο - Δυνατότητες και κίνδυνοι Διάρκεια 4-5 ώρες Στην αρχή γίνεται μία συζήτηση για το διαδίκτυο και ο καθηγητής καταγράφει όσες δυνατότητες και κίνδυνους προτείνουν τα παιδιά ενώ ταυτόχρονα συμπληρώνει και επεξηγεί όσα δε γνωρίζουν οι μαθητές. (1 ώρα) Στη συνέχεια πρέπει οι μαθητές να μετατρέψουν όλα αυτά που γράφηκαν (τους τα προβάλλω με projector) σε παρουσίαση powerpoint προσθέτοντας πληροφορίες και εικόνες όπου χρειάζονται.Περιμένω και δικά σας γιατί είναι αρκετά δύσκολο να βγάζεις ενδιαφέροντα σενάρια για όλη τη χρονιά μόνος σου. Κανονικά έπρεπε να μας δώσουν αυτοί έτοιμα και κυρίως εφαρμόσιμα σενάρια για να μπορούμε να δουλεύουμε πιο άνετα ...
Συγγνώμη αν κατάλαβα καλά στο μάθημά μας δε θα βαθμολογήσουμε τους μαθητές??http://www.pde.gr/forum/index.php?page=2075
Παράθεση από: si@ στις Δεκεμβρίου 01, 2010, 12:02:00 amΣυγγνώμη αν κατάλαβα καλά στο μάθημά μας δε θα βαθμολογήσουμε τους μαθητές??http://www.pde.gr/forum/index.php?page=2075Δυστυχώς αυτό κατάλαβα κι εγώ...
Καλα υπολογιστές δεν υπάρχουν, τουλάχιστον με το φοβο ενός τεστ καπως πρόσεχαν.Τώρα και χωρίς βαθμολογία πώς να τα κρατήσεις???Τρέμω όταν το μάθουν...
Λοιπόν αν κάποιος δεν θέλει να το πει επειδή έχει πολύ ατίθασα παιδιά μπορεί να κάνει το εξής (μου το προτείνανε στο σχολείο οι ίδιοι οι δάσκαλοι και ο διευθυντής):Όταν δουν τα παιδιά πως δεν υπάρχει βαθμολογία στο μάθημα τους λέμε πως έγινε επειδή δεν ήταν οργανωμένα τα εργαστήρια στο 1ο Τρίμηνο και πως υπάρχει μεγάλη πιθανότητα στο 2ο τρίμηνο να βαθμολογηθούν και για τα δύο. Το ίδιο και στο 2ο και μετά τέλος η χρονιά. Άλλη λύση στις τάξεις εκτός ΣΤ είναι να πείτε πως οι φετινοί βαθμοί θα ληφθούν υπόψη του χρόνου (αν και δεν ξέρω κατά πόσο θα ιδρώσει το αυτί τους). Προσωπικά δεν μου αρέσει καθόλου η κοροϊδία και δεν έχω σκεφτεί για το τι θα κάνω. Τα περισσότερα τμήματα μου λειτουργούν μια χαρά και χωρίς τον "εκβιασμό" του βαθμού και των γονιών. Αλλά σε κάνα δυο άλλα.....υπάρχει θέμα. Και με προβλημάτισε το οτι μου το προτείνανε οι ίδιοι οι μόνιμοι. Μήπως κάτι ξέρουν;;;;Περιμένω γνώμες!!
Παράθεση από: Χριστίνα στις Δεκεμβρίου 01, 2010, 02:51:49 pmΛοιπόν αν κάποιος δεν θέλει να το πει επειδή έχει πολύ ατίθασα παιδιά μπορεί να κάνει το εξής (μου το προτείνανε στο σχολείο οι ίδιοι οι δάσκαλοι και ο διευθυντής):Όταν δουν τα παιδιά πως δεν υπάρχει βαθμολογία στο μάθημα τους λέμε πως έγινε επειδή δεν ήταν οργανωμένα τα εργαστήρια στο 1ο Τρίμηνο και πως υπάρχει μεγάλη πιθανότητα στο 2ο τρίμηνο να βαθμολογηθούν και για τα δύο. Το ίδιο και στο 2ο και μετά τέλος η χρονιά. Άλλη λύση στις τάξεις εκτός ΣΤ είναι να πείτε πως οι φετινοί βαθμοί θα ληφθούν υπόψη του χρόνου (αν και δεν ξέρω κατά πόσο θα ιδρώσει το αυτί τους). Προσωπικά δεν μου αρέσει καθόλου η κοροϊδία και δεν έχω σκεφτεί για το τι θα κάνω. Τα περισσότερα τμήματα μου λειτουργούν μια χαρά και χωρίς τον "εκβιασμό" του βαθμού και των γονιών. Αλλά σε κάνα δυο άλλα.....υπάρχει θέμα. Και με προβλημάτισε το οτι μου το προτείνανε οι ίδιοι οι μόνιμοι. Μήπως κάτι ξέρουν;;;;Περιμένω γνώμες!! Χριστινα, οι δασκαλοι και ο διευθυντης που το προτειναν, εχουν σκεφτει οτι πολλοι γονεις αν και δεν ειμαστε εκπαιδευτικοι, μπαινουμε και στο Esos και στο site του υπουργειου κλπ και εχουμε δει την εγκυκλιο??? Και αν ειπωθει ενα τετοιο ψεμα, τελικα θα εκτεθει ο πληροφορικος που θα το πει, οχι ο διευθυντης που το προτεινε...