*

Αποστολέας Θέμα: Συζήτηση για νέο σύστημα μοριοδότησης στον πίνακα αναπληρωτών Ε.Α  (Αναγνώστηκε 521044 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος muk

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 149
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
εγώ πάλι θεωρώ θετικό ότι ξέρεις και να διαβάζεις...
μαλλον καπως ετσι απαντας και στους μαθητες σου..

Απο απλη περιεργεια τωρα, ολοι εσεις με τα πολλα ακαδημαικα προσοντα ( και για να μη λοιδορηθώ κατευθείαν, τωρα ολοκληρώνω το δευτερο μου μεταπτυχιακο) τα θεωρειτε σημαντικα μονο στην ειδικη αγωγη? δηλαδη μονο εκει ειναι σκοπιμο να υπαρχουν? για τον ασεπ πχ τι γνωμη εχετε? που φανταζομαι οτι ολοι θα μπορουμε να συμφωνησουμε πως ασχετως αν ειναι καλως ή κακως δομημένος αποτελεί το πιο αντικειμενικο και αδιαβλητο κριτηριο μιας και ολοι εξεταζονται ακριβως στα ιδια.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

gesthimani

  • Επισκέπτης
Θέμα: Η θέση της Π.Ε.Ε.Π. για το σχέδιο νόμου για την ειδική αγωγή
Κύριε Υπουργέ,
Η  Πανελλήνια Ένωση Ειδικών Παιδαγωγών  διαφωνεί με τη φιλοσοφία και πολλές από τις αποσπασματικές  διατάξεις του σχεδίου νόμου για την Ε.Α.Ε.  που εισάγονται χωρίς επαρκή τεκμηρίωση και κυρίως χωρίς την αξιολόγηση του υφιστάμενου νομικού πλαισίου και των δομών της ΕΑΕ. Ιδιαίτερα διαφωνεί με τις ρυθμίσεις για τη στελέχωση των δομών της  Ε.Α.Ε. οι οποίες προσβάλουν τους εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής.
 Το σχέδιο νόμου εισάγει ακραίες κι αναχρονιστικές ρυθμίσεις για την επιλογή των εκπαιδευτικών που θα στελεχώσουν τις δομές της Ε.Α.Ε. θέτοντας ως καθοριστικό κριτήριο την προϋπηρεσία και τα σεμινάρια και δίνοντας απόλυτο προβάδισμα στους πτυχιούχους τμημάτων ειδικής αγωγής κι όχι μόνο, παραγνωρίζοντας την κυρίαρχη διεθνώς τάση και πρακτική ο ειδικός παιδαγωγός της ένταξης να έχει βασικές σπουδές στα παιδαγωγικά και στη συνέχεια να μετεκπαιδεύεται στην ειδική αγωγή, ενώ σημαντικό προσόν για τον ειδικό παιδαγωγό θεωρείται και η προηγούμενη προϋπηρεσία στη γενική αγωγή.
Στο πλαίσιο της συζήτησης για το νόμο 4186/2013, αρθ. 28 (ΦΕΚ 193/τ.Α΄/17-9-2013) ως Π.Ε.Ε.Π. είχαμε τονίσει για μια ακόμα φορά την επείγουσα ανάγκη εξορθολογισμού των κριτηρίων επιλογής, αναφέροντας σχετικά για το θέμα αυτό:
«Η αναμενόμενη ρύθμιση για την κατάταξη στον πίνακα των αναπληρωτών εκπαιδευτικών για ΣΜΕΑΕ της Α΄/θμιας εκπαίδευσης δε συμπεριλήφθηκε στο νομοσχέδιο.   Είναι αναγκαίο να ενταχθεί η σχετική ρύθμιση στο νομοσχέδιο για να αρθεί ο παραλογισμός στη σύνταξη των σχετικών πινάκων και να υπάρχει μεγαλύτερη δικαιοσύνη και σταθερότητα. Η ρύθμιση θα πρέπει να ισχύσει από τις προσλήψεις για το σχολικό έτος 2013-14. Συγκεκριμένα, οι πτυχιούχοι Παιδαγωγικών Τμημάτων γενικής αγωγής με μεταπτυχιακό στην ΕΑΕ δε θα πρέπει να προηγούνται των αποφοίτων των Παιδαγωγικών Τμημάτων Ειδικής Αγωγής, αλλά να αντιμετωπίζονται ισότιμα. Το μεταπτυχιακό σ’ αυτή την περίπτωση είναι το ελάχιστο γι’ αυτούς προσόν για να ενταχτούν στον πίνακα, δεν είναι πρόσθετο προσόν, για να δώσει προβάδισμα, όπως μπορεί να γίνει για τους αποφοίτους Παιδαγωγικών Τμημάτων Ειδικής αγωγής με μεταπτυχιακό στην ΕΑΕ. Για τους πτυχιούχους γενικής αγωγής, μπορεί να μετρήσει ως πρόσθετο προσόν ο δεύτερος μεταπτυχιακός τίτλος στην ΕΑΕ. Επίσης, το προβάδισμα που δίνει το μεταπτυχιακό δε θα πρέπει να είναι απόλυτο. Προτείνουμε να αντιστοιχεί σε τρία χρόνια προϋπηρεσίας το μεταπτυχιακό και τέσσερα το διδακτορικό. Τονίζουμε τέλος, ότι η κυρίαρχη τάση διεθνώς είναι ο ειδικός παιδαγωγός της ένταξης να έχει βασικές σπουδές στα παιδαγωγικά και στη συνέχεια να μετεκπαιδεύεται στην ειδική αγωγή με υψηλού επιπέδου μεταπτυχιακές σπουδές. Η επιδίωξη να προσλαμβάνονται μόνο πτυχιούχοι Παιδαγωγικών Τμημάτων Ειδικής Αγωγής δεν έχει επιστημονική βάση και δεν εξυπηρετεί τις ανάγκες της Ε.Α.Ε.». (ΠΕΕΠ, αριθ. πρωτ. : 152/ 20-8-2013)
Οι πτυχιούχοι παιδαγωγικών τμημάτων ή καθηγητικών σχολών με μεταπτυχιακό ή και διδακτορικό στην Ε.Α.Ε. μπαίνουν στην ίδια κατηγορία με τους εκπαιδευτικούς χωρίς σπουδές στην Ε.Α.Ε. οι οποίοι έχουν μόνο προϋπηρεσία. Μάλιστα οι 15 μήνες προϋπηρεσίας αντιστοιχούν με ένα μεταπτυχιακό και οι 30 μήνες με ένα διδακτορικό! Παρατηρείται  ακραία μορφή απαξίωσης των σπουδών στην ειδική αγωγή και οπισθοδρόμηση 40 τουλάχιστον ετών, όταν στο Ν. 1566/1985 η πενταετής προϋπηρεσία στην Ε.Α.Ε. (60 μήνες πραγματική υπηρεσία) θεωρούνταν ισότιμη με τη διετή μετεκπαίδευση ή το μεταπτυχιακό στην Ε.Α.Ε. Σήμερα θα αρκούν 15 μήνες προϋπηρεσίας για υποσκελίσουν ένα μεταπτυχιακό ή 30 μήνες για ένα διδακτορικό στην Ε.Α.Ε. Τότε η ρύθμιση ήταν κατανοητή λόγω της έλλειψης ειδικευμένου προσωπικού. Σήμερα είναι εντελώς αδικαιολόγητη. Οδηγούμαστε σε συνθήκες πλήρους ισοπέδωσης, αναξιοκρατίας και υποβάθμισης της παρεχόμενης Ε.Α.Ε.
Ένας απόφοιτος τμήματος ή και κατεύθυνσης ειδικής αγωγής προτείνεται να επιλέγεται πλέον κατά προτεραιότητα συγκρινόμενος με έναν υποψήφιο που μπορεί να έχει τέσσερα χρόνια βασικών παιδαγωγικών σπουδών, μεταπτυχιακό και διδακτορικό στην Ε.Α.Ε. καθώς και αρκετά χρόνια προϋπηρεσίας στην Ε.Α.Ε. Είναι δυνατόν να υποστηρίζει κάποιος ότι ο πρώτος έχει καλύτερη κατάρτιση από το δεύτερο. Είναι δυνατόν η εκπαίδευση σε παιδαγωγικό τμήμα να θεωρείται ότι δεν έχει σχέση με την ειδική αγωγή; Είναι δυνατό να επικρατήσουν τέτοιες διαχωριστικές αντιλήψεις και πρακτικές; Η Π.Ε.Ε.Π. διαφωνεί με την ύπαρξη χωριστού κλάδου ΠΕ71 και ΠΕ61. Η δημιουργία χωριστού κλάδου, αντί για υποκλάδο, του ενιαίου κλάδου κάθε ειδικότητας,  διασπά το χώρο των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής και οδηγεί σε διαχωριστικές λογικές  στην εκπαίδευση των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
 Ένας απόφοιτος τμήματος ειδικής αγωγής ή κατεύθυνσης στην ειδική αγωγή[1] θα θεωρείται πλέον ότι υπερτερεί των διευθυντών ΣΜΕΑΕ, των σχολικών συμβούλων Ε.Α.Ε., του Διευθυντή Ε.Α.Ε. του Υ.ΠΑΙ.Θ., αλλά και των καθηγητών του στο Πανεπιστήμιο! Αυτή είναι η λογική του νέου σχεδίου νόμου. Όλα φαίνεται να έχουν στόχο την εξασφάλιση φθηνού προσωπικού, ιδιαίτερα αν συνυπολογίσουμε την πρόσφατη Κ.Υ.Α. 2/24529/0022 (ΦΕΚ 928/
« Τελευταία τροποποίηση: Απριλίου 29, 2014, 06:09:40 pm από gesthimani »

Αποσυνδεδεμένος mendor

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 518
    • Προφίλ
Kinegiros η Απαντηση της ΠΕΕΠ σχετικα με αυτους που υποστηριζεις.....           
[1] Η ιστορία των δύο τμημάτων δείχνει τη μικροπολιτική αντιμετώπιση των ζητημάτων της ειδικής αγωγής από την ελληνική πολιτεία. Το  ΠΤΕΑ

Αποσυνδεδεμένος gmork

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 671
    • Προφίλ
είδες αν έχει ο άλλος διδακτορικό; έχει ένα επίπεδο ρε παιδί μου

εγώ σταμάτησα να διαβάζω στην 7η γραμμή, με ξεπέρασε το επίπεδο χαρακτηρισμών και δεν είχα τον Μπαμπινιώτη πρόχειρο

α ρε κατακαημένη Ρούμελη, τι σου έμελλε να πάθεις.....

Συνήθως αντικρούεις τα επιχειρήματα των συναδέλφων και αποφεύγεις τα ειρωνικά σχόλια αλλά εδώ δυστυχώς διάλεξες τον εύκολο δρόμο της απαξίωσης. Αν για την επιστήμη εν γένει της επιφυλάσσονται άνθρωποι με συγκροτημένο λόγο και επιχειρηματολογία (βλέπε eta-beta), ανεξαρτήτως του αν ενστερνιζόμαστε ή όχι τις απόψεις τους, τότε προσωπικά έχω κάποιες ελπίδες για την κατακαημένη Ρούμελη.
« Τελευταία τροποποίηση: Απριλίου 29, 2014, 10:49:28 pm από gmork »

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος kinegiros

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3567
    • Προφίλ
Συνήθως αντικρούεις τα επιχειρήματα των συναδέλφων και αποφεύγεις τα ειρωνικά σχόλια αλλά εδώ δυστυχώς διάλεξες τον εύκολο δρόμο της απαξίωσης. Αν για την επιστήμη εν γένει της επιφυλάσσονται άνθρωποι με συγκροτημένο λόγο και επιχειρηματολογία (βλέπε eta-beta), ανεξαρτήτως του αν ενστερνιζόμαστε ή όχι τις απόψεις τους, τότε προσωπικά έχω κάποιες ελπίδες για την κατακαημένη Ρούμελη.

μάλλον διαβάζουμε άλλα πράγματα εγώ έμεινα στην 7η γραμμή, εσύ την προσπέρασες με άνεση, εγώ δεν έχω την άνεση να τα προσπερνάω.

Αφού λοιπόν ξέρεις ότι αντικρούω τα επιχειρήματα των συναδέλφων πρέπει να αναρωτηθείς γιατί απάντησα όπως απάντησα


Αποσυνδεδεμένος GregX

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 175
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Kinegiros χάνεις το δίκιο σου λίγο γιατί, αν και οι απόψεις σου έχουν κάποια βάση και ο λόγος σου ηρεμία και ορθότητα, από κάποιο σημείο της συζήτησης και έπειτα βγάζεις κάποια εμπάθεια. Τόσοι φορείς και σύλλογοι εξέφρασαν την - επίσης ήρεμη και ορθολογικά διατυπωμένη - άποψη τους για το νέο νομοσχέδιο και το ιδιαίτερα επίμαχο άρθρο 22 ίσως - απλά ίσως -  και αυτοί να έχουν κάποια λογική στα επιχειρήματα τους δεν χρειάζεται να είσαι τόσο αρνητικός.

Καλημέρα και καλή καρδιά

Αποσυνδεδεμένος kinegiros

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3567
    • Προφίλ
Kinegiros χάνεις το δίκιο σου λίγο γιατί, αν και οι απόψεις σου έχουν κάποια βάση και ο λόγος σου ηρεμία και ορθότητα, από κάποιο σημείο της συζήτησης και έπειτα βγάζεις κάποια εμπάθεια. Τόσοι φορείς και σύλλογοι εξέφρασαν την - επίσης ήρεμη και ορθολογικά διατυπωμένη - άποψη τους για το νέο νομοσχέδιο και το ιδιαίτερα επίμαχο άρθρο 22 ίσως - απλά ίσως -  και αυτοί να έχουν κάποια λογική στα επιχειρήματα τους δεν χρειάζεται να είσαι τόσο αρνητικός.

Καλημέρα και καλή καρδιά

με συγχωρείς αλλά δεν έχω κανένα δίκιο, απόψεις έχω.

δεν ξέρω που λες ότι βγάζω εμπάθεια, μπορεί να έχει και τέτοια ανάγνωση κάποια φορά το κείμενο μου, συμβαίνει σε αυτό το μέσο επικοινωνίας.

δεν εξέφρασα αρνητική θέση στις διεκδικήσεις οποιουδήποτε φορέα καλά κάνει και διεκδικεί αλλά να μου επιτρέψεις να ασκήσω κριτική σε απόψεις που δείχνουν άγνοια της νομοθεσίας  ή που βασίζονται σε υποκειμενικά κριτήρια ή που κινδυνολογούν

αααα και φυσικά να δείξω την ενόχληση μου για "συναδέλφους" που εμφανίζονται από το πουθενά για να προσβάλουν όλους τους άλλους που έχουν άλλες απόψεις με χαρακτηρισμούς όπως    "Αντίθετα, επειδή δεν μπορούν να αντικρούσουν το αυτονόητο, αποκλειστικά και μόνο βασιζόμενοι στο συναίσθημα κομπορρημονούν, ηθικολογούν, λαϊκίζουν, συκοφαντούν, ελεεινολογούν, κόπτονται και ζητούν ή επικαλούνται πιστοποιητικά φιλοαναπηρικών φρονημάτων τα οποία οι ίδιοι ισχυρίζονται ότι διαθέτουν σε αντίθεση με τους υπόλοιπους. "

αλλά αρκετά για εμένα, το νομοσχέδιο είναι το ζητούμενο και όλοι πρέπει να εργαζόμαστε μπας και έρθει στα ίσα του


Αποσυνδεδεμένος mendor

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 518
    • Προφίλ
Δωστε προσοχη υπαρχει σοβαρο θεμα αναφορικα με τα προσοντα των συγκεκριμενων αποφοιτων....

είμαι δασκάλα ειδικής αγωγής, απόφοιτος του τμήματος ειδικής αγωγής του πανεπιστημείου θεσσαλίας. ήθελα κι εγώ να μοιραστώ τον πόνο μου μαζί σας, γιατί από ότι φαίνεται πολλοί σκέφτονται να κάνουν το βήμα και να μετακομίσουν. Εγώ αν και δουλευω από τότε που αποοίτησα, ήδη έκανα ένα μεταπτυχιακό στην Γλασκώβη, οπότε ξέρω πάνω κάτω τι ισχύει πάνω.
Γιά να βγάλεις QTS πρέπει να κάνει αίτηση στο Teaching Council. Ε αυτό, όπως έχει ξαναειπωθεί θα κρατήσει 4 μήνες, οπότε το σχέδιο να μετακομίσω φέτος μάλλον ναυαγεί.γώ σήμερα πήρα τηλέφωνο για να τους ρωτήσω αν αναγνωρίζεται το πτυχίο μου και ήμουν πολύ αισιόδοξη γι αυτό, αλλά έφαγα τα μούτρα μου. Γενικά, η κυρία που μίλησα μου είπε ότι πρέπει να έχω mainstream teaching qualifications για να μου αναγνωριστεί , αλλά είπε να κάνω την αίτηση μου ούτως η άλλως γιατί είναι ειδική περίπτωση η δική μου και θα πρέπει να την εξετάσουν.

Αποσυνδεδεμένος kinegiros

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3567
    • Προφίλ
http://www.esos.gr/arthra/vouli/ti-eipan-sth-boylh-gia-to-n-s-gia-thn-eidikh-agvgh-o-yf-paideias-kai-o-armodios-dieyuynths-toy-ypaiu

καλά ο Δ/ντης της Ειδικής είπε ακριβώς αυτά σας λέω και εγώ τόσο καιρό εδώ. Το σκεπτικό τους είναι αυτό που έχω αναφέρει σε πολλά σημεία σε προηγούμενα μηνύματα. Από την στιγμή που βλέπουν προπτυχιακό με συγκεκριμένα επαγγελματικά δικαιώματα δίνουν πρόταξη σε αυτό παρά σε άλλο προπτυχιακό που με μεταπτυχιακό δίνει. Είναι η φιλοσοφία που περιέγραψα και στο παράδειγμα που έδωσα με τους συναδέλφους της πληροφορικής.

Επίσης αναφέρει αυτό που σας είπα ότι ο σκοπός τους νομοσχεδίου δεν είναι να δει αν πρέπει ή δεν πρέπει να υπάρχουν   σχολές ειδικής αγωγής, αυτό είναι λέει ακαδημαϊκή συζήτηση. Όταν κάποια στιγμή καταλήξει θα το δουν.

Καλά δεν το συζητάω για το τι λέει για τους .50 πάτε διαβάστε (ακούς βίκυ?) θα νομίζεις στο τέλος ότι εγώ είμαι ο Λολίτσας  :P

Διαβάστε για να καταλάβετε τον τρόπο σκέψης του (αν και είναι ο ίδιος με τον δικό μου) ώστε να μπορείτε να επιχειρηματολογήσετε και να βρείτε μια συμβιβαστική λύση.
« Τελευταία τροποποίηση: Απριλίου 30, 2014, 07:32:43 pm από kinegiros »

Αποσυνδεδεμένος mendor

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 518
    • Προφίλ
Μα ακριβως επειδη κανει τις ιδιες σκςψεις με εσενα   εχει προκληθει το χαος..... αλλο σκεφτομαι επιστημονικα και αλλο συνδικαλιστικα...

Αποσυνδεδεμένος mendor

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 518
    • Προφίλ


Νομοσχέδιο Ειδικής Αγωγής- Παρατηρήσεις - προτάσεις

1. Γενικές Παρατηρήσεις

Η εκπαίδευση, σ’ οποιαδήποτε κοινωνία, αντανακλά την πολιτική της φιλοσοφία. Σε μια δημοκρατική πολιτεία όλοι οι πολίτες έχουν ίσα δικαιώματα και ίσες ευκαιρίες στην εκπαίδευση.

Το ελληνικό Σύνταγμα εξαίρει την προστασία της αξίας του ανθρώπου, τονίζει την ευθύνη της πολιτείας για τα άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και κατοχυρώνει το δικαίωμά τους για εκπαίδευση, κοινωνική ένταξη και επαγγελματική αποκατάσταση.

Για να ανταποκριθεί η πολιτεία στο αξίωμα των ίσων ευκαιριών εκπαίδευσης για όλα τα άτομα απαιτείται ποιοτική, ποσοτική αναβάθμιση και εκσυγχρονισμός της Ειδικής Αγωγής.

Η όποια αναβάθμιση δεν επιτυγχάνεται μόνο με τη διατύπωση διατάξεων και ρυθμίσεων αλλά με την έμπρακτη και ουσιαστική στήριξη, ενίσχυση και εφαρμογή τους από την πολιτεία.

Συγκεκριμένα, απαιτείται αύξηση πόρων, βελτίωση της υλικοτεχνικής υποδομής, σύγχρονο εποπτικό και παιδαγωγικό υλικό, τεχνολογικός εξοπλισμός, κατάλληλα αναλυτικά προγράμματα και βιβλία, εργαστήρια, κατάλληλο ειδικό επιστημονικό και εκπαιδευτικό προσωπικό, συνεχή και ουσιαστική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, αντιμετώπιση της Ειδικής Αγωγής ως αναπόσπαστο μέρος της Γενικής Εκπαίδευσης.

 

2. Ειδικές Παρατηρήσεις

            Η ανάγνωση επί των θέσεων του Προσχεδίου Νόμου μας προβλημάτισε και μας προκάλεσε ανάμεικτα συναισθήματα.

    Μας προκάλεσε αισιοδοξία:

1. Αρχικά, φαίνεται η Πρόταση Νόμου να εμπνέεται από μια θετική προδιάθεση να προσπαθήσει να εξορθολογήσει πράγματα, να διορθώσει κάποια κακώς κείμενα της παλαιότερης νομοθεσίας.

2. (Άρθρο 4, §3στ). Δίνει “μεγαλύτερο χρόνο” (εννοεί περισσότερο χρόνο) και χρήση Υποστηρικτικών Τεχνολογιών στις εξετάσεις των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (π.χ. ενδεχομένως ίσως πληκτρολόγηση και όχι γραπτό κείμενο).

3. (Άρθρο 4, §4ε). Ανασυγκροτεί τις διεπιστημονικές ομάδες των ΣΜΕΑΕ που είχαν καταργηθεί στην πράξη με τα τελευταία νομοθετήματα (π.χ. Ν. 4115/2013) δίνοντάς τους αυξημένη αρμοδιότητα.

4. (Άρθρο 6, §1β). Επιτέλους ο εκπαιδευτικός της Παράλληλης Στήριξης γίνεται εκπαιδευτικός του σχολείου και όχι του παιδιού. Επιτέλους θα μπορέσει να κάνει διάλειμμα!

5. (Άρθρο 6, §1β). Ταυτόχρονα, προσπαθεί να ξεκαθαρίσει το θεμιτό αίτημα της Δευτεροβάθμιας δίνοντας, επιτέλους, δικαίωμα λόγου επί των εξετάσεων και στον εκπαιδευτικό της Παράλληλης Στήριξης. Νομίζουμε ότι αυτό πρέπει να γενικευτεί και στα παιδιά που φοιτούν σε Τμήμα Ένταξης.

 6. (Άρθρο 9, §17). Επιπλέον, ο νομοθέτης εμφανίζεται να αγαπά και να προσέχει ιδιαίτερα τους Δ/ντες ΣΜΕΑΕ. Με τον 4186/2013 τους έδωσε επίδομα Λυκειάρχη (Δ/ντη ΕΕΕΕΚ) και τώρα μειώνει το διδακτικό τους ωράριο, το οποίο μάλιστα μπορεί να καλύπτεται και από ενισχυτική δ/λία, θέματα που θεωρούμε,  θα ήταν ωφέλιμο να γενικευτούν και στους Δ/ντες των γενικών σχολείων.

    Μας προκάλεσε χαμόγελα:

1. (Άρθρο 33). Το προσχέδιο Νόμου πατάει στον προηγούμενο Νόμο (Ν.3699/2008) όχι μόνο στο πνεύμα αλλά χρησιμοποιεί αυτούσιες παραγράφους του σε σημείο μάλιστα, που ο νομοθέτης, μοιάζει να μην γνωρίζει την ήδη υπάρχουσα, βασική νομοθεσία της Ειδικής Αγωγής. Αποτέλεσμα είναι να ξεχνά ότι ο 2817/2000 έχει ήδη καταργηθεί εδώ και 6 έτη και να τον ξανακαταργεί, ενώ δεν καταργεί τον υφιστάμενο 3699/2008.

2. (Άρθρο 13). Επιπλέον, ιδρύει τα επανιδρυμένα με τον ίδιο Νόμο ΚΕΔΔΥ!

3. (Άρθρο 22, §3iστ). Μοριοδοτεί μόνο τους αναπληρωτές κατόχους τίτλου διετούς μετεκπαίδευσης στην ΕΑΕ στα Διδασκαλεία της ημεδαπής(;).

    Μας προκάλεσε προβληματισμό:

1. (Άρθρο 22, §3iii). Η αναπηρία θέλει στήριξη. Αποτέλεσμα είναι, τα παιδιά μας με αναπηρία να τα υποστηρίζουμε διαρκώς κατά τα μαθητικά τους χρόνια, να τους επιτρέπεται με διαφορετικό, πιο εύκολο τρόπο η εισαγωγή τους στα Πανεπιστήμια. Κι αφού όλα αυτά τα χρόνια σαν μαθητές και φοιτητές αποδεχόμαστε την ανάγκη υποστήριξης, ως σχήμα οξύμωρο, η Πολιτεία θεωρεί ότι μπορούν να βρίσκονται σε εργασιακό χώρο, αυτό της Ειδικής Αγωγής, χωρίς στήριξη. Είναι ανέντιμο και πέρα από κάθε δεοντολογία. Πρότασή μας:

Οι συνάδελφοί μας με αναπηρία, συχνά και όχι πάντα, έχουν ανάγκη Υποστηρικτικής Εργασίας που στην περίπτωσή μας θα ήταν η πίστωση ενός ακόμη εκπαιδευτικού.

Επιπλέον, γνωρίζουμε ότι ένας γονέας με παιδί με αναπηρία είναι “ειδικός στο παιδί του”. Από την άλλη όμως, δεν καθίσταται αυτόματα ειδικός στην Ειδική Εκπαίδευση. Θεωρούμε ότι είναι στρέβλωση και υποβάθμιση του χώρου να μπορεί κάποιος να εργαστεί χωρίς γνώσεις, χωρίς εχέγγυα εξειδίκευσης στις δομές Ειδικής Αγωγής.

Τα ανωτέρω συμβαίνουν μάλλον, γιατί η Πολιτεία, απουσίας, όντως, Κοινωνικής Πρόνοιας επιφορτίζει την Ειδική Αγωγή και με αυτήν.

2. (Άρθρο 6, §1β και Άρθρο 7, §4). Η παρούσα νομοθετική πρόταση αυστηροποιεί τα κριτήρια απόδοσης Παράλληλης Στήριξης (εξαιρετικά θεμιτό), περιορίζοντάς την όμως στο ελάχιστο (έως έναν εκπαιδευτικό ανά σχολική μονάδα) και μάλιστα αποκλείοντας σχολικές μονάδες με Τμήμα Ένταξης! Έτσι, δυστυχώς, μαθητές που μέχρι σήμερα υποστηρίζονταν θα βρεθούν μόνοι, με σοβαρές επιπτώσεις στην καθημερινότητα των σχολείων και των ιδίων.

    Μας προκάλεσε ερωτήματα:

1. (Άρθρο 26). Εάν ο προσανατολισμός μας είναι η κοινή πορεία μέσα από την άμβλυνση των διαφορών, θεωρούμε ότι τότε δεν υφίσταται ανάγκη ύπαρξης των ΠΥΣΕΕΠ και ΚΥΣΕΕΠ. Τα αντίστοιχα ΑΠΥΣΠΕ – ΑΠΥΣΔΕ και ΚΥΣΠΕ – ΚΥΣΔΕ έχουν τη δυνατότητα να ανταποκριθούν. Γνωρίζουμε δε, πολύ καλά, ότι κάποτε, όταν η Ειδική Αγωγή εντάσσονταν στον Ν. 1566, το σύστημα των μεταθέσεών της, αποσπάσεων, το διοικητικό κομμάτι της λειτουργούσε περισσότερο αποτελεσματικά από ότι σήμερα.

2. (Άρθρο 9, §2δ). Σε άλλο σημείο περιγράφεται ότι τα σχολικά τμήματα θα περιλαμβάνουν από 4-8 μαθητές. Όμως, ο νομοθέτης κάνει στροφή, στην ίδια παράγραφο (!) αφήνοντας παράθυρο για μαθητές με αυτισμό (όχι πάνω από 3 ανά τμήμα) και την ύπαρξη υποομάδας τμήματος (δηλαδή;) έως 2 μαθητών. Άρα, θα μπορούμε να έχουμε σε μια ΣΜΕΑΕ τμήμα 6 μαθητών, το οποίο θα αποτελείται από 3 υποομάδες με 3 διαφορετικούς εκπαιδευτικούς!

    Μας προκάλεσε αμηχανία και λύπη.

Το κρισιμότερο θέμα όλων είναι η αντιμετώπιση των εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής που προέρχονται από τη Γενική Εκπαίδευση ως εκπιαδευτικών β’ κατηγορίας.

Συγκεκριμένα:

    Δημιουργείται κλάδος εργαζομένων εκπαιδευτικών στην Ειδική Αγωγή ΠΕ 60.50 και ΠΕ 70.50. Κατανοούμε πως η προσθήκη του 50 προσδιορίζει όσους έχουν τα προσόντα που ορίζει ο Νόμος για διορισμό ή πρόσληψη στην Ειδική Αγωγή. Δεν κατανοούμε τον προσδιορισμό ΠΕ60.50 και ΠΕ 70.50 για τους ήδη υπηρετούντες εκπαιδευτικούς στην Ειδική Αγωγή προερχόμενους από τη Γενική Εκπαίδευση.
    Δεν κατανοούμε την μετατροπή των οργανικών θέσεων των ήδη υπηρετούντων ΠΕ60 και ΠΕ70  με την αφυπηρέτησή τους σε ΠΕ61 και ΠΕ71. Δεν κατανοούμε γιατί ο νομοθέτης με τη συγκεκριμένη διάταξη αποκλείει στην πορεία εκπαιδευτικούς με προσόντα και διάθεση προσφοράς να μεταπηδήσουν από τη Γενική στην Ειδική Αγωγή.
    Δεν κατανοούμε την πρόταξη των εκπαιδευτικών ΠΕ71 και ΠΕ61 στις μεταθέσεις έναντι των υπολοίπων υπηρετούντων εκπαιδευτικών στην Ειδική Αγωγή. Είναι άδικο και καταδεικνύει τη μη αναγνώριση του έργου της προσφοράς και της κατάθεσης της ψυχής των ήδη υπηρετούντων.

Επιπλέον αναρωτιόμαστε εάν οι εκπαιδευτικοί «50» θα συνεχίσουν να έχουν όπως μέχρι τώρα είχαν δικαίωμα μετάθεσης στη Γενική Αγωγή και δικαίωμα ανάληψης θέσης ευθύνης σε δομές της. Το γεγονός δε, ότι όλα αυτά δεν είναι ξεκάθαρα αποτελεί παράγοντα άγχους και ανασφάλειας για τους ήδη υπηρετούντες εκπαιδευτικούς στην Ειδική Αγωγή. Γι’ αυτό και χρειάζεται διατύπωση που δεν θα αφήνει κανένα περιθώριο αμφισβήτησης του παραπάνω.

            Ταυτόχρονα οφείλουμε όλοι να τονίσουμε την αδήριτη ανάγκη διεξαγωγής διαγωνισμού ΑΣΕΠ για την πρόσληψη των ΠΕ71 και ΠΕ61 στην Ειδική Αγωγή.

            Επιτέλους η πολυετής ομηρία τους ας πάρει ένα τέλος σε προσδιορισμένο και άμεσο χρόνο.

Τέλος πρέπει να επισημάνουμε ότι η αναβάθμιση της Ειδικής Αγωγής είναι χρέος και υπόθεση όλων.

Πάντα στη διάθεσή σας

Παληγιάννης

gesthimani

  • Επισκέπτης
Ήδη θα έχουν κάνει εικόνισμα οι απόφοιτοι του

Αποσυνδεδεμένος vickyN

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 589
    • Προφίλ
Καλά δεν το συζητάω για το τι λέει για τους .50 πάτε διαβάστε (ακούς βίκυ?) θα νομίζεις στο τέλος ότι εγώ είμαι ο Λολίτσας  :P

Και ο Αρβανιτόπουλος έλεγε και έσκιζε τα ιμάτιά του ότι δεν θ' απολυθούν εκπαιδευτικοί, και εκπαιδευτικοί ήταν οι πρώτοι δημόσιοι υπάλληλοι  που απολύθηκαν μετά από 100 χρόνια. Μα καλά γιατί πιστεύεις ότι ακούς/διαβάζεις χωρίς να πονηρεύεσαι?
Όσο για το ποιος προτάσσεται, ήδη για τις μεταθέσεις, αναδιπλώνονται (Μπράτης-Παληγιάννης). Μάλλον θα κατάλαβαν ότι οι ΠΕ 71 είναι αναλώσιμοι (γιατί ούτε ΑΣΕΠ Ειδικής Αγωγής πρόκειται ποτέ να γίνει), και τα ψηφαλάκια θα τα παίρνουν μόνο από τους μόνιμους.
Για να δούμε τί θα γίνει και με τους αναπληρωτές. Μη βιάζεσαι! Στη

 

Pde.gr, © 2005 - 2025

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32871
  • Τελευταία: Arleta30
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1182577
  • Σύνολο θεμάτων: 19473
  • Σε σύνδεση σήμερα: 687
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 2144
  • (Αυγούστου 21, 2024, 05:10:38 pm)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 22
Επισκέπτες: 634
Σύνολο: 656

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.056 δευτερόλεπτα. 31 ερωτήματα.