*

Αποστολέας Θέμα: Σκέψεις Χημικών  (Αναγνώστηκε 31183 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος kakar

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 477
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠE0402
    • Προφίλ
Σκέψεις Χημικών
« στις: Σεπτέμβριος 06, 2014, 04:35:18 μμ »
Εκπαιδευτικό φόρουμ το pde  και πολλοί από εμάς μιλάμε για αφανισμό και διωγμό του κλάδου των χημικών στην εκπαίδευση, για το λόγο αυτό θα ήθελα να σημειώσω ότι ο διωγμός μας δεν αφορά μόνο την εκπαίδευση. Αφήσαμε να μας περιθωριοποιήσουν και να θεωρούμαστε μη απαραίτητοι. Στους κλάδους τροφίμων προτιμούνται οι τεχνολόγοι, στο περιβάλλον-βιομηχανία οι μηχανικοί, στην υγεία οι βιολόγοι-βιοχημικοί-τεχνολόγοι, σε αγροτικούς κλάδους οι γεωπόνοι. Αν δοκιμάσουμε να αλλάξουμε δρόμο για να φύγουμε από τη μιζέρια της εκπαίδευσης τρώμε πόρτα κανονικά. Ακόμα κι αν προσπαθήσουμε να συμπληρώσουμε εισόδημα, προσφέροντας έργο σε άλλους φορείς εκπαίδευσης εκτός σχολείων, μας ακυρώνουν και εκεί. Πόσοι από εσάς γνωρίζετε ότι πέρσι καταργήθηκαν σε μία μέρα το μάθημα της Χημείας Τροφίμων και το μάθημα του Ποιοτικού ελέγχου στην ειδικότητα των Αρτοποιών στα ΙΕΚ; Κάποια στιγμή, δεν χρειαζόμαστε κι εμείς ένα ισχυρό συλλογικό όργανο;

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Σκέψεις Χημικών
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 23:19:58 »

Αποσυνδεδεμένος astro

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 162
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Σκέψεις Χημικών
« Απάντηση #1 στις: Σεπτέμβριος 06, 2014, 04:45:30 μμ »
Αν δεν βομβαρδίσουμε όλοι με μηνύματα την ΕΕΧ δεν πρόκειται να πετύχουμε τίποτα. Εγώ βλέπω ως μόνιμη εκπαιδευτικός ότι η ειδικότητά μας οδεύει προς εξαφάνιση. Τα κενά βιολογίας τεράστια, για τους φυσικούς θα ανοίξουν κενά (πήραν και ως Α' ανάθεση τις αρχές φυσικών επιστημών της Γ' λυκείου) και εμείς χάνουμε συνεχώς ώρες. Είμαστε για να πληρώνουμε μόνο το 40άρι στην ένωση. Στο ρόλο τους ως προασπιστές των επαγγελματικών μας δικαιωμάτων απέτυχαν παταγωδώς.

Αποσυνδεδεμένος -----

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5464
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ 04-02
    • Προφίλ
Απ: Σκέψεις Χημικών
« Απάντηση #2 στις: Σεπτέμβριος 06, 2014, 05:40:27 μμ »
Εδώ διδάσκεται το DNA με τις συνδέσεις του και τα παιδιά δεν έχουν διδαχθεί δεσμούς υδρογόνου..

Αποσυνδεδεμένος giokspy

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1807
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ-04.01
    • Προφίλ
Σκέψεις Χημικών
« Απάντηση #3 στις: Σεπτέμβριος 06, 2014, 06:42:54 μμ »
Για να κατανοησουμε λιγο τη λογικη του υπουργειου. Βασικες ειδικοτητες σημαινει Λυκειο και πανελληνιες. Εφοσον φετος δε θα διδαχθει χημεια Β κατευθυνσης μειωνονται οι βασικες ωρες χημειας. Εξ ου και οι 0 προσληψεις Γεωλογων στην Α φαση (γιατι πλεον θεωρηται δευτερευουσα ειδικοτητα οπως την οικιακη οικονομια). Την επομενη χρονια που θα μπει το 6ωρο (αν μπει τελικα) θα αυξηθουν οι προσληψεις αναπληρωτων
«Από την στιγμή που εδέχθηκες μέσα σου την φλόγα, τρέχε. Διότι δεν γνωρίζεις πότε θα σβήση και θα σε αφήση στο σκοτάδι.»

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Σκέψεις Χημικών
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 23:19:58 »

Αποσυνδεδεμένος thrileontas

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 770
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Σκέψεις Χημικών
« Απάντηση #4 στις: Σεπτέμβριος 07, 2014, 11:56:02 πμ »
Αγαπητοί συνάδελφοι χημικοί
Θα προσπαθήσω να αναλύσω την κατάσταση που βρισκόμαστε και να προτείνω λύσεις να βγούμε από το τέλμα αυτό. Θα αναλύσω σε τρεις ενότητες.
ΑΙΤΙΑ ΠΕΡΙΘΩΡΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ΧΗΜΕΙΑΣ
Η αρχή της < πτώσης> του μαθήματος , ξεκινά με απόλυτο τρόπο, όταν έγινε πριν από χρόνια η αλλαγή στο αναλυτικό πρόγραμμα γυμνασίου και λυκείου. Τότε ήταν που φάγαμε την καθοριστική σφαλιάρα. Στην τρίτη λυκείου επέλεγαν την θετική κατεύθυνση μόνο όσοι ενδιαφέρονταν για επιστήμες υγείας. Κανείς άλλος. Έμπαινε κάποιος σε πλήθος σχολών με προαπαιτούμενη την γνώση της χημείας , από την τεχνολογική κατεύθυνση και δεν ίδρωνε το αυτάκι κανενός. Σε συνδυασμό με τα περίφημα μονόωρα της χημείας στην β και γ γυμνασίου , έδεσε το γλυκό που λένε. Αυτή η εξόφθαλμα εκτρωματική κατάσταση , κατάφωρα άδικη για την επιστήμη μας, προήλθε από την πρόταση του παιδαγωγικού ινστιτούτου, με μέλη τότε την πολύ δραστήρια και εξαιρετική επιστήμονα, κυρία Περάκη (βιολόγο)-μόνιμη πάρεδρος του Π.Ι.- και δικό μας μέλος κάποιον παλιό καθηγητή πολλών εξ υμών( δεν τον αναφέρω). Αυτό για την ιστορία. Η μεν πρώτη αναβάθμισε με τις προσπάθειές της κατά πολύ την επιστήμη της στα σχολεία– και πολύ καλά  έκανε- , ο μεν δεύτερος δεν ξέρω τι έκανε ή τι δεν έκανε. Και φτάσαμε στην περσινή χρονιά. Βλέπουμε να γίνονται αλλαγές στο αναλυτικό πρόγραμμα. Λέμε , δεν μπορεί θα αρθεί αυτή η κατάφωρη αδικία σε βάρος μας. Αυτό έγινε εν μέρει. Δηλαδή: τα περίφημα μονόωρα παρέμειναν στο γυμνάσιο, κάτι απόλυτα ανεξήγητο ( είδαμε να παίρνουν ώρες άλλες επιστήμες και απορούσαμε, πάλι εμείς στην απέξω;). Και ήρθε η αναβάθμισή μας στην τρίτη λυκείου ή καλύτερα η αποκατάσταση του δικαίου σε αυτήν. Λέμε εντάξει , κάτι κινήθηκε. Αμ δε. Με απόλυτη σύμπνοια και σωστά συντονισμένες κινήσεις, άλλων ενδιαφερομένων – καλά κάνουν οι άνθρωποι τα συμφέροντά τους στηρίζουν-η μοναδική αλλαγή που σκέφτεται να κάνει ο κύριος Λοβέρδος στο αναλυτικό πρόγραμμα της τρίτης λυκείου , πάλι εμάς αφορά και πάλι εμάς πάει να ρίξει. Τον σάκο του μποξ, το εύκολο θύμα. Που ούτε μιλάει , ούτε λαλάει. Ακούστηκε  κάτι και για τα φυσικά , το μάθημα της παιδαγωγικής κατεύθυνσης , ότι θα πάει πρώτη ανάθεση στους φυσικούς, ενώ θα περιλαμβάνει και χημεία , αλλά και βιολογία. Ο κύριος Μαυρόπουλος με τον οποίον είχα μία κουβέντα χθες , μου το διέψευσε, λέγοντάς μου ότι θα πάει ισότιμα και στους τρεις κλάδους. Για να το δούμε.

Αποσυνδεδεμένος thrileontas

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 770
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Σκέψεις Χημικών
« Απάντηση #5 στις: Σεπτέμβριος 07, 2014, 12:02:31 μμ »
ΜΙΚΡΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ ΑΝΑΓΚΩΝ ΓΙΑ ΧΗΜΙΚΟΥΣ
Ένα μεγάλο θέμα , αιτία για πολλές διενέξεις στο ΠΕΟ4. Πολλά τα επιχειρήματα , στατιστικές , νούμερα ποιος κάνει τι κλπ. Από την στιγμή που το μάθημά μας υποβαθμίστηκε και αντίθετα αναβαθμίστηκαν άλλα, όπως η βιολογία, συνέβη το εξής: Ο αριθμός των χημικών που είχαν προσληφθεί κατά καιρούς στα προηγούμενα χρόνια άρχισε να γίνεται δυσανάλογος με τις νέες απαιτήσεις. Δυσανάλογος σαφέστατα άρχισε να γίνεται με αντίστροφο τρόπο και ο αριθμός των βιολόγων , που ομολογουμένως ήταν λιγοστές οι παρελθούσες προσλήψεις τους σε σχέση με τις νέες απαιτήσεις που είχαν προκύψει . Επί πρόσθετα, ο μεγαλύτερος όγκος των μονίμων χημικών ήταν στα λύκεια , ενώ αντίστοιχα των βιολόγων στα γυμνάσια. Αυτό μου προτάθηκε επίμονα σαν αίτιο από υπεύθυνο στο χώρο της εκπαίδευσης. Σε κάθε γυμνάσιο λοιπόν , υπάρχει σχεδόν πάντα ο φυσικός. Θα κάνει και κάτι άλλο να συμπληρώσει, δεν γίνεται. Ο βιολόγος πάλι από την φύση του και το περιεχόμενο των γνώσεών του , επιδιώκει πάντα να παίρνει χημεία για συμπλήρωμα σε γυμνάσιο –λύκειο. Αν μου βρείτε βιολόγο να θέλει φυσική, να μου το πείτε να μπει στο Γκίνες. Ο φυσικός πάλι ,  παίρνει πιο εύκολα χημεία, από βιολογία και ο χημικός με ίσες αποστάσεις βιολογία ή φυσική. Αυτή είναι η σχολική πραγματικότητα που γνωρίζω εγώ. Δεν διεκδικώ το αλάθητο. Αυτή είναι όμως η αίσθησή μου τόσα χρόνια , είτε ως φροντιστής είτε ως καθηγητής στο σχολείο. Στα λύκεια λίγο πολύ ισχύει η ίδια πραγματικότητα. Στις κατευθύνσεις όμως χρειάζεται  η εξειδίκευση. Εκεί είναι ολοφάνερο το πρόβλημα , με τον μικρό αριθμό των μονίμων βιολόγων στα λύκεια. Θα πρέπει να πάρει βιολόγο. Που όμως θα πρέπει να κάνει και κάτι άλλο. Και εννοείται ότι ισχύει και στους αναπληρωτές αυτό. τουλάχιστον έτσι έχω δει όλες τις φορές στα σχολεία , με τον αναπληρωτή βιολόγο να συμπληρώνει με χημεία γενικής της α ή της β λυκείου. Και αρχίζει πάλι η ανακύκλωση.  Προσθέστε σε αυτά και το γεγονός ότι οι χημικοί μηχανολόγοι διδάσκουν εκτός των ΕΠΑΛ που θα έπρεπε και σε γυμνάσια και λύκεια. Θα μου πείτε τώρα , ναι αλλά οι συνταξιοδοτήσεις πέφτουν σωρηδόν. Σίγουρα ,  αλλά για παράδειγμα τα τελευταία χρόνια συνοδεύτηκαν από αύξηση ωραρίου, συγχωνεύσεις σχολείων κλπ. Λίγο επηρέασε λοιπόν. Φέτος που είναι μία μεταβατική χρονιά για το καινούριο αναλυτικό , είχαμε και την μείωση κατά δύο ώρες στην β λυκείου από την θετική κατεύθυνση. Παίζει και αυτό. Αυτή είναι η κατάσταση. Προσθέστε και την πλούσια δραστηριότητα των συλλόγων , ομάδων ή ότι τέλος πάντων που εξυπηρετούν τα κλαδικά τους συμφέροντα –καλά κάνουν , αν και κάποιες φορές υπερβαίνουν τα εσκαμμένα ή βλέπουν μέρος της πραγματικότητας κατά το δοκούν- ,συνδυάστε το και με την δική μας κλαδική ανυπαρξία και δέσαμε. Από όλα αυτά κρατάει κανείς ότι θέλει και συμφωνεί με ότι θέλει. Απόψεις είναι.

Αποσυνδεδεμένος thrileontas

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 770
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Σκέψεις Χημικών
« Απάντηση #6 στις: Σεπτέμβριος 07, 2014, 12:03:25 μμ »
ΤΙ ΚΑΝΟΥΜΕ ΤΩΡΑ
Αρχικά την αυτοκριτική μας. Θέλω να δουλέψω στην δημόσια εκπαίδευση ναι ή όχι. Για να δουλέψω θα πρέπει να υπάρχουν θέσεις εργασίας. Για να υπάρχουν θα πρέπει να πάρει το μάθημά μας την θέση που του πρέπει και να αναβαθμιστεί. Από εκεί αρχίζουν όλα. Κάνω ότι μπορώ να ακουστώ; Και που θα ακουστώ; Το πρώτο είναι η ένωσή μας. Το άμεσο κλαδικό μας όργανο. Θεωρείται ένα από τα ισχυρότερα κλαδικά όργανα , γιατί καλύπτει όλο το φάσμα των εργαζομένων που σχετίζονται με το πτυχίο μας. Ευγενής βομβαρδισμός λοιπόν σε πρώτη φάση , στα τηλέφωνα των γραφείων τους , εκθέτοντας τους προβληματισμούς μας στον υπεύθυνο παιδαγωγικών θεμάτων ( αν δεν κάνω λάθος στο κύριο Αποστολόπουλο). Να ζητηθεί επίμονα να συναντηθεί η ένωση με τον κύριο υπουργό και για το νέο αναλυτικό , αλλά και για τα μονόωρα του γυμνασίου. Υπάρχει και το θέμα της αποσαφήνισης του ποιος θα έχει την πρώτη ανάθεση στα φυσικά της παιδαγωγικής κατεύθυνσης. Σε συζήτηση που είχα χθες με τον κύριο Μαυρόπουλο( ευχαριστώ τον άνθρωπο που ευγενέστατα δέχτηκε να μιλήσουμε) , μου είπε και άλλη μία πολύ ενδιαφέρουσα σκέψη του , που μάλιστα την έχει καταθέσει και επίσημα μου είπε. Σε όλη την Ευρώπη στο γυμνάσιο , δεν υπάρχει ξεχωριστά φυσική ή βιολογία ή χημεία. Υπάρχουν τα φυσικά. Εφόσον πολλές φορές έχω δει να αναφέρονται πολλοί συνάδελφοι στην Ευρώπη , σαν πρότυπη κατάσταση, ιδού η Ρόδος. Συμφωνείτε να γίνει έτσι και να διδάσκετε ισότιμα και από τις τρεις ειδικότητες το μάθημα στο γυμνάσιο; Αυτό θα έλυνε τα πάντα για όλους. Μας λέτε για π.χ. ότι είμαστε οι χημικοί αδικημένοι , να ζητήσουμε ώρες κλπ. Πάμε σε αυτήν την λύση με μοιρασμένη την ύλη να τελειώνουμε. Για να δούμε , θα συμφωνήσετε ή θα σκεφτείτε συντεχνιακά. Δεν θέλετε να εξευρωπαϊστούμε; Να είμαστε σταθεροί στις απόψεις μας; Άλλη μία ενέργεια θα ήταν η αποστολή mail στον κύριο υπουργό , πολλών σε αριθμό με τις απόψεις μας. Άλλη να αρχίσουμε να οργανωνόμαστε και μεταξύ μας , ελέγχοντας και αφυπνίζοντας τον επίσημο φορέα μας την ένωση δηλαδή. Ας κάνουμε μία αρχή. Κοντεύουμε με αφανισμό και δεν το έχουμε πάρει χαμπάρι.

Αποσυνδεδεμένος kakar

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 477
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠE0402
    • Προφίλ
Απ: Σκέψεις Χημικών
« Απάντηση #7 στις: Σεπτέμβριος 07, 2014, 02:46:12 μμ »
1.Η τεχνολογική κατεύθυνση αποτελούνταν από δύο κλάδους, διοίκησης και παραγωγής. Ποιος ευθύνεται για την ανυπαρξία  του κλάδου παραγωγής; Γιατί ούτε τότε ούτε μετά από τόσα χρόνια δεν ζητήθηκε ως προαπαιτούμενο για ένα σύνολο σχολών η επιλογή αυτού του κλάδου; Ποιος ευθύνεται που ακόμα και εκπαιδευτικοί φτάσανε στο σημείο να λένε " Τι χρειάζεται μωρέ η χημεία στους υποψήφιους του Πολυτεχνείου;" Στην εποχή μου ήταν ισότιμης αξίας με τα μαθηματικά και τη φυσική , τι άλλαξε;Για μένα, μαθηματικά, φυσική, χημεία, βιολογία, πληροφορική θα έπρεπε να είναι βασικά μαθήματα για όλους τους υποψήφιους θετικών σπουδών, δεν νοείται για μένα σύγχρονος φοιτητής θετικών επιστημών χωρίς γνώσεις και των 5 αυτών αντικειμένων.
2. Θεωρώ μεγάλο λάθος να απευθυνόμαστε οπουδήποτε( συμπεριλαμβανομένης και της ένωσης) απλά και μόνο ως εκπαιδευτικοί δευτεροβάθμιας και να συζητάμε μόνο για αυτές τις θέσεις εργασίας. Πιστεύω πλέον ότι γίνεται εξαιτίας της άγνοιας των περισσότερων για άλλους πιθανούς φορείς όπου θα μπορούσαμε να παρέχουμε διδακτικό ή εργασιακό έργο. Εξαιτίας αυτής της άγνοιας και της αδιαφορίας βολεύονται διάφοροι κλάδοι  ή και διάφοροι γνώστες χημικοί βύσματα. Πάντα μου έκανε εντύπωση, πως γίνεται αφού οι χημικοί που προσλαμβάνονται στο σχολείο είναι τόσο λίγοι, κανένας δε γκρινιάζει για τη φτώχεια και την ανεργία του; Κανονικά θα φανταζόσουν ότι αυτές οι χιλιάδες κάτω από τον τελευταίο προσληφθέντα σε μια φάση αναπληρωτών είναι άνεργοι, είναι;Η δουλεύουν σε ένα σωρό δουλειές , μαζεύοντας άλλου είδους μεν, δημόσια δε, προϋπηρεσία του;
Η σκέψη μου είναι η εξής:
Αρχικά να συνειδητοποιήσουμε ότι το πρόβλημά μας είναι η ανεργία των χημικών.
Η ΕΕΧ πρέπει να ενημερωθεί αρχικά , γιατί δε ξέρει, για όλες τις πιθανές θέσεις που θα μπορούσαν να απασχολήσουν χημικούς και να πιέσει για τη διατήρηση αυτών των θέσεων αρχικά και μετά για την αύξησή τους.Η κύρια ευθύνη τους είναι η προάσπιση των επαγγελματικών δικαιωμάτων μας και η ανάδειξη της σπουδαιότητας της επιστήμης της χημείας παντού. Επιμένω οτι αυτό πρεπει να γίνει συνολικά και επιμέρους , να υπάρχει εμπλοκή της ένωσης σε κάθε είδους προκήρυξη-εγκύκλιο-απόφαση που μπορεί να μας αφορά. Αυτοί απλά ζήτησαν να υπάρχει ποσόστωση στις προσλήψεις..σοβαρή πίεση.
Ολα αυτά βέβαια δεν πρόκειται να γίνουν αν εμείς οι ίδιοι δεν αγανακτήσουμε συνολικά . Πιστεύω ότι εδώ είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα.Γιατί δεν βλέπω αγανακτισμένους άνεργους χημικούς. Η γιατί δεν είναι ή γιατί δεν το παραδέχονται...
« Τελευταία τροποποίηση: Σεπτέμβριος 07, 2014, 02:48:31 μμ από kakar »

Αποσυνδεδεμένος thrileontas

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 770
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Σκέψεις Χημικών
« Απάντηση #8 στις: Σεπτέμβριος 07, 2014, 03:08:18 μμ »
εγώ έγραψα με λίγο διαφορετική ματιά , αυτή του εκπαιδευτικού. εσύ το πήγες στο πιο γενικό του άνεργου χημικού. συμφωνούμε όμως άνεργος εκπαιδευτικός του ΠΕΟ4.02 , στην ουσία είναι και αυτός ένας άνεργος χημικός. Άρα , επειδή έχω αγανακτήσει όπως λες και δικαίως για το που πάμε , ας περάσουμε στην πράξη και άμεσα. πολύ θετικό το νήμα που άνοιξες και καλό θα είναι να συμμετάσχουμε στην κουβέντα , όσο δυνατόν περισσότεροι από εμάς.

Αποσυνδεδεμένος λιθοσφαιριστής

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 800
    • Προφίλ
Απ: Σκέψεις Χημικών
« Απάντηση #9 στις: Σεπτέμβριος 07, 2014, 03:21:58 μμ »
Για να κατανοησουμε λιγο τη λογικη του υπουργειου. Βασικες ειδικοτητες σημαινει Λυκειο και πανελληνιες. Εφοσον φετος δε θα διδαχθει χημεια Β κατευθυνσης μειωνονται οι βασικες ωρες χημειας. Εξ ου και οι 0 προσληψεις Γεωλογων στην Α φαση (γιατι πλεον θεωρηται δευτερευουσα ειδικοτητα οπως την οικιακη οικονομια). Την επομενη χρονια που θα μπει το 6ωρο (αν μπει τελικα) θα αυξηθουν οι προσληψεις αναπληρωτων
Δεν ξέρω τι μου άρεσε περισσότερο: Το "δευτερεύουσα ειδικότητα" ή το "θεωρείται" (θεωρητικά μιλώντας...) ;
Μπα, το "πλέον" ήταν το καλύτερο. Γιατί μέχρι χθες μας είχαν περί πολλού...
Συνάδελφοι χημικοί, σόρυ για το off-topic.

Αποσυνδεδεμένος thrileontas

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 770
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Σκέψεις Χημικών
« Απάντηση #10 στις: Σεπτέμβριος 07, 2014, 04:07:40 μμ »
είναι απόλυτα κατανοητός ο προβληματισμός σου λιθοσφαιριστή.

Αποσυνδεδεμένος debra

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 24
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Σκέψεις Χημικών
« Απάντηση #11 στις: Σεπτέμβριος 07, 2014, 04:59:14 μμ »
Αγαπητοί συνάδελφοι,

Μόλις χθες ξαναέγραψα στη ένωση, στο τμήμα Παιδείας, για την "κατάντια" της Χημείας στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Οι χημικοί διωκόμαστε από τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση είναι πλέον γεγονός (και γενικότερα από ό,τι κατάλαβα) !!! Έγιναν πολλά λάθη στα αναλυτικά προγράμματα, στα βιβλία, στο χρόνο που διατίθεται για τη διδασκαλία της  και κανείς δε βλέπει πλέον τη Χημεία ως την κορωνίδα των επιστημών όπως έλεγε ο Κ. Παλαμάς. Μορφωμένοι άνθρωποι, εκπαιδευτικοί, καθηγητές κ.α. τη θεωρούν άχρηστη επιστήμη και αυτό σημαίνει ότι εδώ κάτι συμβαίνει, κάτι πρέπει να αλλάξει... . Επιπλέον σε όλα αυτά προστέθηκε και το γεγονός ότι οι Χημικοί με τις 12ώρες που απαιτούνται για τη θεμελίωση οργανικής, θα φύγουν από τα Γυμνάσια. Υπάρχουν ελάχιστα γυμνάσια με τόσες ώρες Χημείας κι έτσι στην Υποχρεωτική Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση το μάθημα θα διδάσκεται σχεδόν αποκλειστικά από τις συναφείς ειδικότητες. Είμαστε "είδος υπό εξαφάνιση", πλέον....
Τώρα για τα" φυσικά" ή τις "φυσικές επιστήμες" που λένε πολλοί συνάδελφοι ότι θα έλυνε το πρόβλημα είναι κατά τη γνώμη μου τρομαχτικό λάθος.  Ας πάρουμε για παράδειγμα την Α' Λυκείου που οι φυσικές επιστήμες διδάσκονται 6 ώρες εβδομαδιαίως, πιστεύετε ότι αν υπήρχει ένα υπερ-βιβλίο με τον τίτλο "φυσικές επιστήμες" θα εξακολουθούσαν να υπάρχουν οι 6 ώρες εβδομαδιαίας διδασκαλίας;;;;;;;; Το πολύ πολύ 3 ώρες θα του έδιναν, σκεφτείτε τι θα σήμαινε αυτό... Το ίδιο θα γινόταν σε όλες τις τάξεις... Επιπλέον, τι μήνυμα θα δίναμε στους μαθητές όταν θα παρουσιάζαμε τρία διακριτά διδακτικά αντικείμενα ως ένα;; Είναι συναφή ναι, αλλά όχι ίδια και αποτελούν αντικείμενο μελέτης τριών διαφορετικών σχολών.. Κι αν γίνουν τα "φυσικά" προτείνω να γίνουν και τα "ανθρωπιστικά" ένα υπερ-βιβλίο που θα "πάντρευε" όλες τις ανθρωπιστικές επιστήμες. Κατά τη γνώμη μου ο κλάδος πρέπει να είναι ενιαίος με ισάριθμους διορισμούς από την κάθε ειδικότητα, ώστε να μην "φαγωνόμαστε' μεταξύ μας, αλλιώς τα "φυσικά" σε όλη τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση θα γίνουν κάποια στιγμή πραγματικότητα και τότε οι μαθητές μας θα διδάσκονται τις μισές ώρες φυσικές επιστήμες και φυσικά η ανεργία και για κάθε ειδικότητα θα εκτοξευθεί..
« Τελευταία τροποποίηση: Σεπτέμβριος 07, 2014, 09:38:51 μμ από debra »

Αποσυνδεδεμένος thrileontas

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 770
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Σκέψεις Χημικών
« Απάντηση #12 στις: Σεπτέμβριος 07, 2014, 07:18:59 μμ »
στην πρώτη σου παράγραφο συμφωνώ απόλυτα , τα έχουμε ξαναπεί. Για την δεύτερη παράγραφο debra , η κουβέντα αφορούσε το γυμνάσιο μόνο - ήταν ξεκάθαρο - και μάλλον σου λύνει το πρόβλημα της πρώτης παραγράφου. Όμως θα πρέπει οπωσδήποτε να ξέρουμε πως θα μπορούσε να οργανωθεί κάτι τέτοιο για να τοποθετηθούμε σε όσα γράφεις.

Αποσυνδεδεμένος debra

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 24
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Σκέψεις Χημικών
« Απάντηση #13 στις: Σεπτέμβριος 07, 2014, 10:43:08 μμ »
Μα φυσικά και θα αρχίσει από το Γυμνάσιο που είναι συνέχεια του Δημοτικού, στο οποίο υπάρχουν τα "φυσικά", το υπερ-βιβλίο που παντρεύει τα δόντια με τη θερμότητα. Το σενάριο της εισαγωγής  του ενιαίου μαθήματος των φυσικών επιστημών είναι γνωστό, συζητιέται πολύ στους κύκλους της διδακτικής και έχει πολλούς και ισχυρούς υπέρμαχους.   Είμαι σίγουρη όμως ότι αν αρχίσει από το Γυμνάσιο, θα επεκταθεί και στο Λύκειο, στην πρώτη λυκείου τουλάχιστον, που ήδη υπάρχει ως μάθημα, με τρεις διακριτούς κλάδους βέβαια προς το παρόν.
Συνάδελφε, το υπερ-μάθημα που προτείνεται από πολλούς λάτρεις του "science" θα περιορίσει δραστικά τις ώρες των φυσικών επιστημών στο γυμνάσιο αρχικά και αργότερα και στο λύκειο ,γεγονός που  θα δημιουργήσει πολλά προβλήματα σε μαθητές και καθηγητές. Και ναι, με τα "φυσικά" θα λυνόταν το θέμα του 12ώρου της α΄ανάθεσης των χημικών στα γυμνάσια και πιο συγκεκριμένα το δικό μου, αλλά με τι κόστος.... Μερικές φορές το κοινό συμφέρον πρέπει να μπαίνει πάνω από το ατομικό...

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32293
  • Τελευταία: HelenK
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159782
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 664
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 15
Επισκέπτες: 565
Σύνολο: 580

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.084 δευτερόλεπτα. 35 ερωτήματα.