*

Αποστολέας Θέμα: Πρωτεύοντα και Δευτερεύοντα μαθήματα  (Αναγνώστηκε 62290 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος chris75

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 681
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: Πρωτεύοντα και Δευτερεύοντα μαθήματα
« Απάντηση #154 στις: Ιούνιος 09, 2016, 11:56:07 πμ »
Ιστορία και μελέτη κειμένων, λογοτεχνικών και μη, είναι συμπληρωματικές επιστήμες ως ένα βαθμό. Προφανώς έχουν διαφορετικές μεθόδους, και σίγουρα ο ιστορικός είναι εξειδικευμένος στις σύγχρονες τάσεις μελέτης της ιστορίας που δεν γνωρίζει ο φιλόλογος, όπως και ο φιλόλογος γνωρίζει θεωρία λογοτεχνίας ή γλωσσολογία με τις οποίες δεν είναι εξοικειωμένες ο ιστορικός, αλλά και ο φιλόλογος έχει γνώση της ιστορικής διάστασης της κάθε εποχής που μελετάει τα κείμενά της, και ο ιστορικός έχει επαφή με τα κείμενα ως πρωτογενείς πηγές ιστορικού υλικού. Επομένως δεν νομίζω ότι, για το σχολικό επίπεδο, τίθεται θέμα ελλιπούς κατάρτισης του ενός ή του άλλου επιστήμονα, και θεωρώ ακραία την πολυδιάσπαση των αναθέσεων των φιλολογικών. Είναι ένα ζήτημα που μπορεί να διευθετηθεί απλώς μέσα στο σύλλογο με μια καλή συνεννόηση στον καταμερισμό των φιλολογικών μαθημάτων ανάλογα με τα ενδιαφέροντα και τις προτιμήσεις του καθενός.  Καταλαβαίνω βέβαια ότι ο απόφοιτος ΦΠΨ ή ακόμα και κάποιος που πήρε κατεύθυνση αρχαιολογίας έχει πολύ μικρότερη επαφή με τα κείμενα, αλλά αυτό είναι ένα χρόνιο πρόβλημα που δεν αφορά τόσο τις αναθέσεις, όσο τα επαγγελματικά δικαιώματα συγκεκριμένων σχολών.


Έσπερε έχεις δίκιο σε όσα γράφεις...απλά και εγώ έγραψα αυτά που έγραψα χωρίς να το αναφέρω στην απάντησή μου, ότι όλα αυτά που ανέφερα, το έκανα, βάσει της εμπειρίας δικής μου και άλλων από την διδασκαλία των φιλολογικών  μαθημάτων στην τρίτη λύκειου των ΓΕΛ και την θεωρητική κατεύθυνση...βεβαίως στην τάξη αυτή έτσι όπως είναι διαμορφωμένη η κατάσταση σήμερα, υπάρχει πλήρης διαστρέβλωση της έννοιας σχολείο, αφού ουσιαστικά είναι μια τάξη εκτός σχολείου...απαράδεκτο...

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Πρωτεύοντα και Δευτερεύοντα μαθήματα
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 04:40:58 »

nickitol

  • Επισκέπτης
Απ: Πρωτεύοντα και Δευτερεύοντα μαθήματα
« Απάντηση #155 στις: Ιούνιος 09, 2016, 12:00:05 μμ »
έλεγε λοιπόν ο Μπαμπινιώτης, πέραν όλων των άλλων, ότι το πρόβλημα στην Ελλάδα είναι αυτό...ενώ στο εξωτερικό το 70% περίπου των μαθητών κατευθύνεται στην επαγγελματική εκπαίδευση κάθε είδους και μόνο το 30% στην γενικό λύκειο, ..Στο εξωτερικό λοιπόν, συνέχιζε ο καθηγητής, το σύστημα εισαγωγής στα αει είναι μεν αυστηρό, αλλά εκ των πραγμάτων δεν υπάρχουν ιδιαίτερες δυσκολίες στην επιλογή για την εισαγωγή στα αει, αφού, έτσι και αλλιώς, ένας μικρός μόνον αριθμός αποφοίτων λυκείου τα επιλέγει.

Τα παραπάνω ο Μπαμπινιωτης τα έκλεψε από μενα φαινεται :)
Ομως παράλληλα έχω τονίσει την αιτία  των παραπάνω η οποία είναι ότι στην Ελλάδα ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ Η ΒΙΟΤΕΧΝΙΑ ΚΑΙ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΕΚΕΙΝΗ Η ΟΠΟΙΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΠΟΡΡΟΦΗΣΕΙ ΤΕΧΝΙΤΕΣ, ΤΕΧΝΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ με αποτελεσμα ολοι να στριμωχνονται για ενα πανεπιστημιο.
Ακομη και αν δεν τα καταφερνουν εδω τρεχουν στις Βουλγαριες να γινουν οδοντιατροι, γιατροι ακομα και γυμναστες.
Ποσες φορες να το πουμε οτι υπο Κ.Σ, μαθητης του 14 ΔΕΝ μπορει να αποφοιτησει απο το Φυσικο? Τωρα πώς παίρνει πτυχίο  στη Βουλγαρια ειναι ενα αλλο θεμα.
Το γεγονος οτι καποια στιγμη παιρνει πτυχιο, προκειται για χαρη.
Αν όμως υπηρχε στο Ανω Μπαχαλο ενα εργοστασιακι -παράρτημα σοβαρης ελληνικης εταιριας- που θα εφτιαχνε καροτσια για μωρα, δεν θα υπηρχε αναγκη ο πατερας του μετριου μαθητη να τον στελνει στο φροντιστηριο-παραρτημα κεντρικου των Αθηνων-με σκοπο σωνει και καλα να περασει στο Πανεπιστημιο. Αντιθετα θα τον εστελνε σε μια τεχνικη σχολη , της οποιας οι αποφοιτοι θα προσλαμβανονταν ως τεχνιτες.
Αντι ομως για αποκεντρωμενα παραρτηματα βιομηχανιων και σοβαρων βιοτεχνιων  η Ελλαδα κατάντησε μια φουσκα με φραντσαισινγκ απο καφε, πιτσαριες και σουβλατζιδικα.



« Τελευταία τροποποίηση: Ιούνιος 09, 2016, 12:02:10 μμ από nickitol »

Αποσυνδεδεμένος chris75

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 681
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: Πρωτεύοντα και Δευτερεύοντα μαθήματα
« Απάντηση #156 στις: Ιούνιος 09, 2016, 12:44:54 μμ »
Τα παραπάνω ο Μπαμπινιωτης τα έκλεψε από μενα φαινεται :)
Ομως παράλληλα έχω τονίσει την αιτία  των παραπάνω η οποία είναι ότι στην Ελλάδα ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ Η ΒΙΟΤΕΧΝΙΑ ΚΑΙ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΕΚΕΙΝΗ Η ΟΠΟΙΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΠΟΡΡΟΦΗΣΕΙ ΤΕΧΝΙΤΕΣ, ΤΕΧΝΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ με αποτελεσμα ολοι να στριμωχνονται για ενα πανεπιστημιο.
Ακομη και αν δεν τα καταφερνουν εδω τρεχουν στις Βουλγαριες να γινουν οδοντιατροι, γιατροι ακομα και γυμναστες.
Ποσες φορες να το πουμε οτι υπο Κ.Σ, μαθητης του 14 ΔΕΝ μπορει να αποφοιτησει απο το Φυσικο? Τωρα πώς παίρνει πτυχίο  στη Βουλγαρια ειναι ενα αλλο θεμα.
Το γεγονος οτι καποια στιγμη παιρνει πτυχιο, προκειται για χαρη.
Αν όμως υπηρχε στο Ανω Μπαχαλο ενα εργοστασιακι -παράρτημα σοβαρης ελληνικης εταιριας- που θα εφτιαχνε καροτσια για μωρα, δεν θα υπηρχε αναγκη ο πατερας του μετριου μαθητη να τον στελνει στο φροντιστηριο-παραρτημα κεντρικου των Αθηνων-με σκοπο σωνει και καλα να περασει στο Πανεπιστημιο. Αντιθετα θα τον εστελνε σε μια τεχνικη σχολη , της οποιας οι αποφοιτοι θα προσλαμβανονταν ως τεχνιτες.
Αντι ομως για αποκεντρωμενα παραρτηματα βιομηχανιων και σοβαρων βιοτεχνιων  η Ελλαδα κατάντησε μια φουσκα με φραντσαισινγκ απο καφε, πιτσαριες και σουβλατζιδικα.

Πολύ σωστά τα λες νικιτόλ...και τα οποία σουβλατζίδικα κλπ. λόγω του μεγάλου αριθμού τους και της διαρκώς μειούμένης ζήτησης...ανοίγουν και κατεβάζουν ρολλά με αστραπιαίους ρυθμούς....όπως λένε και τα κατά τόπους εμπορικά επιμελητήρια....ελάχιστα από αυτά αντέχουν στον χρόνο...η πλειοψηφία των υπολοίπων κλείνει μέσα στα δύο πρώτα χρόνια...δεν ξέρω προς τα που πρέπει να κατευθυνθεί η ανάπτυξή μας πάντως, η ανάπτυξη με τυροπιτάδικα΄, σουβλακερί και μίνι μάρκετ-πωλούνται ψιλικά κάθε είδους είναι πλέον αδιέξοδη....

Αποσυνδεδεμένος spiritus asper

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 881
  • Εκλεκτός διορισΘΕΙΣ-Έτος αποφιαλωσης 2016
    • Προφίλ
Απ: Πρωτεύοντα και Δευτερεύοντα μαθήματα
« Απάντηση #157 στις: Ιούλιος 01, 2016, 06:57:17 μμ »
Εχουμε μαθει ποια μαθηματα θα εξεταζονται και ποια οχι στο τελος του σχολικου ετους στο γυμνασιο;Αφου τα μαθηματα προβλεπεται να επεκταθουν και το Μαιο,το σχολικο ετος δηλαδη,αρα τον Ιουνιο θα εξεταζονται οι μαθητες;
Οι καθηγητες των μη εξεταζομενων μαθηματων τι θα κανουν τον Ιουνιο;;
''One man here has made 17 attempted escapes!
 Group Captain,this is close to insanity!''

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Πρωτεύοντα και Δευτερεύοντα μαθήματα
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 04:40:58 »

Αποσυνδεδεμένος elranna

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2313
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02, ΠΕ40- Μπορώ να ξαναγίνω μαθήτρια;
    • Προφίλ
Απ: Πρωτεύοντα και Δευτερεύοντα μαθήματα
« Απάντηση #158 στις: Ιούλιος 01, 2016, 07:23:38 μμ »
Εχουμε μαθει ποια μαθηματα θα εξεταζονται και ποια οχι στο τελος του σχολικου ετους στο γυμνασιο;Αφου τα μαθηματα προβλεπεται να επεκταθουν και το Μαιο,το σχολικο ετος δηλαδη,αρα τον Ιουνιο θα εξεταζονται οι μαθητες;
Οι καθηγητες των μη εξεταζομενων μαθηματων τι θα κανουν τον Ιουνιο;;

Ό,τι έκαναν μέχρι τώρα. Απλώς θα είναι περισσότεροι.

Αποσυνδεδεμένος spiritus asper

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 881
  • Εκλεκτός διορισΘΕΙΣ-Έτος αποφιαλωσης 2016
    • Προφίλ
Απ: Πρωτεύοντα και Δευτερεύοντα μαθήματα
« Απάντηση #159 στις: Ιούλιος 01, 2016, 07:45:46 μμ »
Τι εκαναν μεχρι τωρα;Ειχαν να φτιαξουν διαγωνισματα,να μεινουν λογω των εξετασεων στο σχολειο,να διορθωνουν.Τωρα τι θα κανουν;
''One man here has made 17 attempted escapes!
 Group Captain,this is close to insanity!''

Αποσυνδεδεμένος elranna

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2313
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02, ΠΕ40- Μπορώ να ξαναγίνω μαθήτρια;
    • Προφίλ
Απ: Πρωτεύοντα και Δευτερεύοντα μαθήματα
« Απάντηση #160 στις: Ιούλιος 01, 2016, 07:49:04 μμ »
Τι εκαναν μεχρι τωρα;Ειχαν να φτιαξουν διαγωνισματα,να μεινουν λογω των εξετασεων στο σχολειο,να διορθωνουν.Τωρα τι θα κανουν;

Γυμναστές, μουσικοί, καλλιτεχνικών, οικιακής οικονομίας και τεχνολόγοι -μπορεί να μου διαφεύγει και κανένας- δεν είχαν εξεταζόμενα μαθήματα. Τις μέρες των εξετάσεων, έχουν περισσότερες επιτηρήσεις και κάνουν τις γραφειοκρατικές δουλειές. Δεν είναι πρωτόγνωρο να έχεις καθηγητές χωρίς εξεταζόμενα μαθήματα.

Αποσυνδεδεμένος spiritus asper

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 881
  • Εκλεκτός διορισΘΕΙΣ-Έτος αποφιαλωσης 2016
    • Προφίλ
Απ: Πρωτεύοντα και Δευτερεύοντα μαθήματα
« Απάντηση #161 στις: Ιούλιος 01, 2016, 08:00:49 μμ »
Δεν γνωριζω γι αυτο ρωταω,δεν εχω εργαστει ακομη σε γυμνασιο,μονο σε δημοτικο.Η ξενη γλωσσα θα ειναι μεσα στα εξεταζομενα μαθηματα;
''One man here has made 17 attempted escapes!
 Group Captain,this is close to insanity!''

Αποσυνδεδεμένος greedo

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3580
  • Φύλο: Άντρας
  • Han shot first...
    • Προφίλ
Απ: Πρωτεύοντα και Δευτερεύοντα μαθήματα
« Απάντηση #162 στις: Ιούλιος 02, 2016, 12:04:13 πμ »
Η προσέγγισή σου είναι και αντιεπιστημονική και, κυρίως, αντιπαιδαγωγική: το "αντικειμενικά δύσκολα" έχει να κάνει με την κλίση του μαθητή, ο οποίος αν έχει έφεση στις θετικές επιστήμες αριστεύει στα Μαθηματικά και "πατώνει" στην Εκθεση, ή αν έχει έφεση στα Αρχαία πατώνει στη Φυσική...  Οταν επί Αρσένη μετρούσαν όλα τα εξεταζόμενα, ως πανελλαδικά, μαθήματα οι μαθητές έτρεχαν στα φροντιστήρια για όλα τα μαθήματα, γεγονός απόλυτα εξηγήσιμο με όρους - ας μη κοροϊδευόμαστε - βαθμοθηρίας!
Τώρα είδα την απάντηση και νομίζω οτι πρέπει να ξεκαθαρίσω το σκεπτικό μου γιατί μάλλον έχω παρεξηγηθεί.
 Καταρχήν δεν επιχείρησα να κάνω ούτε επιστημονική προσέγγιση , ούτε παιδαγωγική. Ήθελα να πω ως διαπίστωση οτι τα γλωσσικά μαθήματα, τα μαθηματικά και οι φυσικοχημείες έχει επικρατήσει να λέγονται "κύρια" ή "πρωτεύοντα" μαθήματα ανεπίσημα στην εκπαιδευτική κοινότητα, μεταξύ μαθητών, γονέων αλλά και εκπαιδευτικών, εδώ και δεκαετίες.
 Από μικρό παιδί θυμάμαι τους γονείς μου να επιμένουν να πηγαίνω διαβασμένος στα "πρωτεύοντα" και έδιναν μεγαλύτερη σημασία στον βαθμό των μαθηματικών ή των γλωσσικών μαθημάτων παρά της γεωγραφίας ή των θρησκευτικών. Αργότερα ως εκπαιδευτικός, από συζητήσεις με γονείς διαπίστωσα οτι εξακολουθούσε να υπάρχει η ίδια αντίληψη σε άλλους περισσότερο και σε άλλους λιγότερο. Το ίδιο λιγο πολύ διαπιστώνω και σήμερα.
 Διαπιστώνω το γεγονός και το αναφέρω, χωρίς αυτό να σημαίνει οτι επιχειρώ να κάνω κάποια "επιστημονική" ή άλλη ανάλυση.
 
  

Αποσυνδεδεμένος spiritus asper

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 881
  • Εκλεκτός διορισΘΕΙΣ-Έτος αποφιαλωσης 2016
    • Προφίλ
Απ: Πρωτεύοντα και Δευτερεύοντα μαθήματα
« Απάντηση #163 στις: Ιούλιος 02, 2016, 12:24:28 πμ »
Kαι ποτε θα αποφασισουν ποια θα εξεταζονται;
''One man here has made 17 attempted escapes!
 Group Captain,this is close to insanity!''

Αποσυνδεδεμένος kinegiros

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3567
    • Προφίλ
Απ: Πρωτεύοντα και Δευτερεύοντα μαθήματα
« Απάντηση #164 στις: Ιούλιος 04, 2016, 03:02:56 μμ »
Kαι ποτε θα αποφασισουν ποια θα εξεταζονται;

κάποια στιγμή πριν ανοίξουν τα σχολεία (ελπίζω) στην χειρότερη μέσα στο πρώτο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου

Αποσυνδεδεμένος theodora7

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 778
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02, ΠΕ60 ,ΠΕ23, ΒΑΛΚΑΝΙΚΩΝ, ΣΛΑΒΙΚΩΝ,ΠΕ71
    • Προφίλ
Απ: Πρωτεύοντα και Δευτερεύοντα μαθήματα
« Απάντηση #165 στις: Αύγουστος 03, 2016, 10:41:36 πμ »
Πιο ορθό θα ήταν να θεωρούνται όλα τα μαθήματα ισάξια και να εξετάζονται. Κάθε είδους γνώση ουδέποτε καθίσταται άχρηστη. Κάτι θα προσφέρει στον νέο. Αν δεν γνωρίσει τη μουσική, τη γυμναστική, την πληροφορική, τις ξένες γλώσσες και τόσα άλλα πώς θα αποκτήσει άποψη σφαιρική και πώς θα επιλέξει τί του αρέσει; Ο τρόπος εξέτασης φυσικά και είναι υπό συζήτηση. Εξετάσεις, πρακτική εξάσκηση, εργασίες ή ο,τι πιο ορθό σίγουρα θα βοηθήσει.Αλλά με κανένα τρόπο δεν πρέπει να υπάρχει διαχωρισμός ανάμεσα στα σχολικά μαθήματα.
Ο καιρός για παραμύθια έληξε!!!
https://www.youtube.com/watch?v=UmZulvbllPU
τὸ γὰρ φιλότιμον ἀγήρων μόνον, καὶ οὐκ ἐν τῷ ἀχρείῳ τῆς ἡλικίας τὸ κερδαίνειν, ὥσπερ τινές φασι, μᾶλλον τέρπει, ἀλλὰ τὸ τιμᾶσθαι.

Αποσυνδεδεμένος origenis

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 659
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Πρωτεύοντα και Δευτερεύοντα μαθήματα
« Απάντηση #166 στις: Αύγουστος 03, 2016, 12:46:58 μμ »
Ο διαχωρισμός πρωτευόντων και δευτερευόντων μαθημάτων γίνεται για να μπορέσει,αν και εφόσον επιτρέψει η δικαιοσύνη,δύο άνθρωποι να πάνε πρώτα αναπληρωτές και μετά να διοριστούν:ο γνωστός μαθηματικός και ο επίσης γνωστός φυσικός,πρώην της ΟΙΕΛΕ,πρώην σύμβουλοι του Κουράκη,πρώην στελέχη του ΠΑΣΟΚ,πρώην κολλητοί της Διαμαντοπούλου.Τόσο σοβαρά και επιστημονικά είναι τα κριτήρια διαχωρισμού των μαθημάτων!!!!Συνάδελφοι,σας δουλεύουν κανονικά.Αντί να το συζητάμε στο φορουμ,μήπως να αρπάξουμε μια βρεγμένη σανίδα να τους πάρουμε στο κηνυγι.Αυτή είναι η παιδαγωγικά ορθή απάντηση στο θέμα του διαχωρισμού των μαθημάτων.Α,,άμα μαζευτούμε αρκετοί,αναλαμβάνω την ευθύνη να ξεκινήσω πρώτος να βαράω!

Αποσυνδεδεμένος Larisaios

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 144
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Πρωτεύοντα και Δευτερεύοντα μαθήματα
« Απάντηση #167 στις: Αύγουστος 03, 2016, 01:18:58 μμ »

Χημεία και μελέτη των φυσικών φαινομένων είναι συμπληρωματικές επιστήμες... Ιατρική και Βιολογία είναι, επίσης, συμπληρωματικές επιστήμες...Ηλεκτρολογία και Μηχανολογία είναι συμπληρωματικές επιστήμες... Ομως, εδώ και πολλά χρόνια - κοντά στο μισό αιώνα, είναι διαφορετικά αντικείμενα του επιστητού και, συνεπώς, αποτελούν αυτοτελείς Επιστήμες... Αυτός είν΄ εξ΄άλλου κι ο λόγος που στα Πανεπστήμια η επιστήμη της Ιστορίας διδάσκεται σε ανεξάρτητα Τμήματα της Φιλοσοφικής ή σε Τμήματα Σχολών Ανθρωπιστικών Επιστημών. Είναι ντροπή να υπάρχει ανεξάρτητος κλάδος Ιστορικών επιστημόνων ακόμη και στην Αλβανία, ή στη Τουρκία και στην Ελλάδα να θεωρείται ...ιστορικός ο απόφοιτος της κατεύθυνσης ...Ψυχολογίας του ΦΠΨ (!!!) ... Το πρόβλημα μπορεί να λυθεί μέσω της ορθολογικής αντιμετώπισής του σε 5 min στη βάση ε π ι σ τ η μ ο ν ι κ ώ ν και π α ι δ α γ ω γ ι κ ώ ν κριτηρίων: Διδάσκεις με Α΄ ανάθεση αυτό που είναι το κύριο αντικείμενο της σπουδής σου, αυτό που γράφει το πτυχίου σου. Τόσο απλά για όλη τη  Ευρώπη, την Αμερική, τη Ρωσία ακόμη και για το Κογκό... Στη Ελλάδα θα μας πάρει λίγα χρόνια ακόμη... Κάτι ο Μεσαίωνας βλέπεις,, κάτι (περισσότερο) η Τουρκοκρατία....     



Ιστορία και μελέτη κειμένων, λογοτεχνικών και μη, είναι συμπληρωματικές επιστήμες ως ένα βαθμό. Προφανώς έχουν διαφορετικές μεθόδους, και σίγουρα ο ιστορικός είναι εξειδικευμένος στις σύγχρονες τάσεις μελέτης της ιστορίας που δεν γνωρίζει ο φιλόλογος, όπως και ο φιλόλογος γνωρίζει θεωρία λογοτεχνίας ή γλωσσολογία με τις οποίες δεν είναι εξοικειωμένες ο ιστορικός, αλλά και ο φιλόλογος έχει γνώση της ιστορικής διάστασης της κάθε εποχής που μελετάει τα κείμενά της, και ο ιστορικός έχει επαφή με τα κείμενα ως πρωτογενείς πηγές ιστορικού υλικού. Επομένως δεν νομίζω ότι, για το σχολικό επίπεδο, τίθεται θέμα ελλιπούς κατάρτισης του ενός ή του άλλου επιστήμονα, και θεωρώ ακραία την πολυδιάσπαση των αναθέσεων των φιλολογικών. Είναι ένα ζήτημα που μπορεί να διευθετηθεί απλώς μέσα στο σύλλογο με μια καλή συνεννόηση στον καταμερισμό των φιλολογικών μαθημάτων ανάλογα με τα ενδιαφέροντα και τις προτιμήσεις του καθενός.  Καταλαβαίνω βέβαια ότι ο απόφοιτος ΦΠΨ ή ακόμα και κάποιος που πήρε κατεύθυνση αρχαιολογίας έχει πολύ μικρότερη επαφή με τα κείμενα, αλλά αυτό είναι ένα χρόνιο πρόβλημα που δεν αφορά τόσο τις αναθέσεις, όσο τα επαγγελματικά δικαιώματα συγκεκριμένων σχολών.

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32288
  • Τελευταία: Dialeimma
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159500
  • Σύνολο θεμάτων: 19211
  • Σε σύνδεση σήμερα: 322
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 0
Επισκέπτες: 167
Σύνολο: 167

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.15 δευτερόλεπτα. 34 ερωτήματα.