*

Αποστολέας Θέμα: Τέλος τα Λατινικά..  (Αναγνώστηκε 17995 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος theodora7

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 778
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02, ΠΕ60 ,ΠΕ23, ΒΑΛΚΑΝΙΚΩΝ, ΣΛΑΒΙΚΩΝ,ΠΕ71
    • Προφίλ
Απ: Τέλος τα Λατινικά..
« Απάντηση #14 στις: Σεπτέμβριος 03, 2018, 04:41:34 μμ »
Οπότε όταν θα δουν Τιβουλλο, Τερεντιο, Τακιτο, Νεπωτα και...αλλά από πρωτότυπο ...θα γράψουν άριστα... Είχα καιρό να γελάσω τόσο.😁😁😁 Και εις ανώτερα. Και τη Γεωμετρία να κόψουμε και άλλα. Όλα εντός τμήματος θα τα μάθουν. Α ρεκόρ επίπεδο.Τι σκαμε.
Και Κικερωνα λίγο για ξεσκονισμα. Βλέπω ότι η μετάφραση θα είναι το μείζον για το 10 και αν...ευτυχώς η κυβέρνηση θα αλλάξει και όπως πάντα οι εξαγγελίες θα μείνουν... Και το θέτω μόνο από την πλευρά της γνώσης διότι σ ο,τι σχετίζεται με μένα ως φιλολογο πλέον ελάχιστα δουλεύω, για προσωπικούς και οικογενειακους λόγους.
« Τελευταία τροποποίηση: Σεπτέμβριος 03, 2018, 04:45:19 μμ από theodora7 »
Ο καιρός για παραμύθια έληξε!!!
https://www.youtube.com/watch?v=UmZulvbllPU
τὸ γὰρ φιλότιμον ἀγήρων μόνον, καὶ οὐκ ἐν τῷ ἀχρείῳ τῆς ἡλικίας τὸ κερδαίνειν, ὥσπερ τινές φασι, μᾶλλον τέρπει, ἀλλὰ τὸ τιμᾶσθαι.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Τέλος τα Λατινικά..
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 17:12:53 »

Αποσυνδεδεμένος tiel

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 947
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Τέλος τα Λατινικά..
« Απάντηση #15 στις: Σεπτέμβριος 03, 2018, 05:04:31 μμ »
Δεν ειναι μονο τα λατινικα που μειωνουν τις φιλολογικες ωρες... ας μη ξεχναμε οτι πλεον ιστορια κατευθυνσης και γενικης παιδειας ειναι ενα... η ιστορια γενικης παιδειας μπορει να ηταν διωρο, ωστοσο στα μεγαλα σχολεια θα σημανει απωλεια πολλων ωρων.

Αποσυνδεδεμένος elranna

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2313
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02, ΠΕ40- Μπορώ να ξαναγίνω μαθήτρια;
    • Προφίλ
Απ: Τέλος τα Λατινικά..
« Απάντηση #16 στις: Σεπτέμβριος 03, 2018, 05:08:16 μμ »
Αν θέλουμε να είμαστε ειλικρινείς, θα πρέπει να παραδεχτούμε ότι ούτε τα λατινικά διδάσκονταν σωστά και εξετάζονταν σωστά. Το ίδιο βιβλίο 30 χρόνια τώρα, με τα ίδια κείμενα, ασκήσεις που εξέταζαν εξονυχιστικές λεπτομέρειες και η απαραίτητη παπαγαλία στη μετάφραση. Και μεταξύ μας, εκτός από τους κλασικούς φιλολόγους, όλοι οι υπόλοιποι τα ξεχάσαμε μέχρι να τα ξαναχρειαστούμε για φροντιστήρια.

Από την άλλη πλευρά, ως ιστορικός, αναγκάστηκα στη διάρκεια των σπουδών μου να διαβάσω πολύ σοβαρά κοινωνιολογία, γιατί μου ήταν απαραίτητη. Όχι χρήσιμη, απαραίτητη για την κατανόηση της θεωρίας. Το ίδιο ισχύει για όλα τα τμήματα κοινωνικών επιστημών, από πολιτικές επιστήμες μέχρι ψυχολογία, για να μην πιάσουμε την γλωσσολογία με τον κλάδο της κοινωνιογλωσσολογίας.

Και για να έρθω στο δια ταύτα, το γεγονός ότι ούτε η ιστορία ούτε η κοινωνιολογία είναι στα μαθήματα γενικής παιδείας, είναι ήττα για τις ανθρωπιστικές σπουδές. Αν συνεχίσουμε να ενδιαφερόμαστε μόνο για τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα, το έχουμε χάσει το παιχνίδι όλοι μας. Όχι μόνο ως επαγγελματίες ή επιστήμονες, αλλά ως άνθρωποι.

Αποσυνδεδεμένος greedo

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3580
  • Φύλο: Άντρας
  • Han shot first...
    • Προφίλ
Απ: Τέλος τα Λατινικά..
« Απάντηση #17 στις: Σεπτέμβριος 03, 2018, 05:47:56 μμ »
 Συμφωνώ απόλυτα με την τοποθέτησή σου!  :)
  

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Τέλος τα Λατινικά..
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 17:12:53 »

Αποσυνδεδεμένος erietta

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3369
    • Προφίλ
Απ: Τέλος τα Λατινικά..
« Απάντηση #18 στις: Σεπτέμβριος 03, 2018, 08:06:33 μμ »
Παράθεση
Αν θέλουμε να είμαστε ειλικρινείς, θα πρέπει να παραδεχτούμε ότι ούτε τα λατινικά διδάσκονταν σωστά και εξετάζονταν σωστά. Το ίδιο βιβλίο 30 χρόνια τώρα, με τα ίδια κείμενα, ασκήσεις που εξέταζαν εξονυχιστικές λεπτομέρειες και η απαραίτητη παπαγαλία στη μετάφραση. Και μεταξύ μας, εκτός από τους κλασικούς φιλολόγους, όλοι οι υπόλοιποι τα ξεχάσαμε μέχρι να τα ξαναχρειαστούμε για φροντιστήρια.

Το ότι δεν διδάσκονταν σωστά, ok, μπορώ να το αποδεχτώ. Ωστόσο, δεν καταργείς κάτι επειδή δεν διδάσκεται σωστά. Το διορθώνεις. Θα επιμείνω ότι τα Λατινικά μού πρόσφεραν πολλά. Όχι μόνο επειδή μου χρειάστηκαν στην Φιλολογία, αλλά και επειδή με βοήθησαν να προσεγγίσω καλύτερα τις υπόλοιπες γλώσσες που προέρχονται από τα Λατινικά. Με διευκόλυνε στην εκμάθηση λεξιλογίου Ιταλικών, Γαλλικών, κλπ. ...
Αλλά και πάλι 6 ώρες κοινωνιολογία, μόνο θεωρία; Η εφαρμογή και οι πιθανές ασκήσεις ποιες μπορεί να είναι;

Αποσυνδεδεμένος apri

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5692
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Dum spiro, spero
    • Προφίλ
Απ: Τέλος τα Λατινικά..
« Απάντηση #19 στις: Σεπτέμβριος 03, 2018, 08:14:55 μμ »
Αν θέλουμε να είμαστε ειλικρινείς, θα πρέπει να παραδεχτούμε ότι ούτε τα λατινικά διδάσκονταν σωστά και εξετάζονταν σωστά. Το ίδιο βιβλίο 30 χρόνια τώρα, με τα ίδια κείμενα, ασκήσεις που εξέταζαν εξονυχιστικές λεπτομέρειες και η απαραίτητη παπαγαλία στη μετάφραση. Και μεταξύ μας, εκτός από τους κλασικούς φιλολόγους, όλοι οι υπόλοιποι τα ξεχάσαμε μέχρι να τα ξαναχρειαστούμε για φροντιστήρια.

Συμφωνώ απολύτως. Επίσης, να πω ότι τελικά ούτε τα Λατινικά του σχολείου σε βοηθάνε πολύ να αντιμετωπίσεις τα λατινικά κείμενα στο πανεπιστήμιο ούτε τα αρχαία ελληνικά του σχολείου να διαβάσεις κείμενα άλλων περιόδων και άλλων διαλέκτων(π.χ ομηρικά έπη, χορική ποίηση, βυζαντινά κείμενα) που έχουν άλλα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά.

Για εμένα, βέβαια, είναι σημαντικό να συνεχίσει να υπάρχει η διδασκαλία των Λατινικών για λόγους που προανέφεραν και άλλα μέλη (βάση ευρωπαϊκών γλωσσών, σημαντικά κείμενα κλπ). Το αν αυτό θα γίνει στην τελευταία τάξη του Λυκείου ή την πρώτη της πανεπιστημιακής σχολής δεν είναι τόσο σημαντικό, όσο το να διδάσκεται σωστά. Και η Γλωσσολογία είναι σημαντικό αντικείμενο για τις φιλολογικές σχολές και όμως το ξεκινάς από το σημείο 0 στο πρώτο έτος και όχι από το Λύκειο. Και εκεί υπάρχουν προβλήματα όταν δεν διδάσκεται επαρκώς και δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που φιλόλογοι δεν είναι σε θέση να καταλάβουν επαρκώς τα νέα βιβλία γλώσσας, επειδή τους λείπουν βασικές γνώσεις γλωσσολογίας.

Από τους υπόλοιπους που πηγαίνουν στη θεωρητική κατεύθυνση, νομίζω ότι πρόβλημα από αυτήν την αλλαγή ίσως να έχουν όσοι θέλουν να πάνε Νομική, γιατί υπάρχουν πολλοί νομικοί όροι στα Λατινικά. Ίσως θα έπρεπε να προστεθεί ένα βασικό μάθημα Λατινικών στο πρόγραμμα σπουδών τους.

Όσο για τους υπόλοιπους, πραγματικά δεν νομίζω ότι υπάρχουν πολλοί που θυμούνται πολλά ή αποκόμισαν πολλά από το ένα ή δυο χρόνια Λατινικών στο Λύκειο όπου διάβασαν 50 κειμενάκια. Οποιαδήποτε ξένη γλώσσα να διδαχθείς για τόσο λίγο χρονικό διάστημα -πόσο μάλλον όταν αυτή δεν ομιλείται πια-, μετά από λίγο την ξεχνάς.

Η Κοινωνιολογία είναι και αυτή χρήσιμο αντικείμενο, αρκεί να μην πάρει τη μορφή άλλου ενός κειμένου που θα μαθαίνουν οι μαθητές παπαγαλία...
« Τελευταία τροποποίηση: Σεπτέμβριος 03, 2018, 08:17:19 μμ από apri »
......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)

sapore

  • Επισκέπτης
Απ: Τέλος τα Λατινικά..
« Απάντηση #20 στις: Σεπτέμβριος 03, 2018, 08:17:05 μμ »
Κατ'αρχάς, αν θέλουμε να είμαστε ειλικρινείς, καμιά "τροποποίηση" στο τρέχον εκπαιδευτικό σύστημα δε μπορεί να αλλάξει όσα έχουν εντυπωθεί δεκαετίες (ίσως και αιώνες) στη νοοτροπία του έλληνα και όσα περί κριτικής σκέψης, χρησιμότητας (για τα οποία στο συγκεριμένο θέμα προσωπικά συμφωνώ για το Κοινωνιολογία vs Λατινικά).
Όσο κάθε νέος άνθρωπος συνεχίζει να μεγαλώνει/ανδρώνεται σε αυτή τη νοοτροπία συμφεροντολογίας (για εαυτό και όποιο τρέχον party/ομάδα και όσο τον παίρνει ως ότου "ασπαστεί" άλλο) που κατατρύχει σε μεγιστότατο βαθμό την κοινωνία μας, έτοιμη να αλλάξει κάθε "λογική" όταν πρόκειται για θέμα "υπέρ partyς, κανένα ευφυολόγημα περί αλλαγής "εκπαίδευσης" , όπως το τρέχον, δε πρόκειται να φέρνει αποτέλεσμα, ούτε σε 50 χρόνια, ακόμα και να επιβιώσει μακροχρόνια.

Τα περί "αγαπημένου" μαθήματος λατινικών αιτιολογούνται από την "προσφορά" του μαθήματος αυτού στο μοντάρισμα στον "σύγχρονο" τρόπο σκέψης/νοοτροπίας πανευρωπαϊκά, όπου απαραίτητη προϋπόθεση για την "επαγγελματική αποκατάσταση" {το ζητούμενο, βεβαίως-βεβαίως, και θετικό στο πλαίσιο του διαφωτισμού και των "τέκνων" τους του καπιταλισμού έως και κομμουνισμού}.

Αν θέλουμε να είμαστε ειλικρινείς, θα πρέπει να παραδεχτούμε ότι ούτε τα λατινικά διδάσκονταν σωστά και εξετάζονταν σωστά. Το ίδιο βιβλίο 30 χρόνια τώρα, με τα ίδια κείμενα, ασκήσεις που εξέταζαν εξονυχιστικές λεπτομέρειες και η απαραίτητη παπαγαλία στη μετάφραση. Και μεταξύ μας, εκτός από τους κλασικούς φιλολόγους, όλοι οι υπόλοιποι τα ξεχάσαμε μέχρι να τα ξαναχρειαστούμε για φροντιστήρια.


Με ίδιους κι όμοιους "δασκάλους" , δεν υπάρχει κανείς "λυτρωμός" κι ας βαυκαλιζόμαστε το ό,τι.

Υ.Γ.1: Αναγκάστηκα να δώσω κατατακτήριες για να γίνω φοιτητής στην Πάντειο και όχι πανελλήνιες όταν "μπήκα" για το 2ο βασικό πτυχίο μου. Γιατί;
Υ.Γ.2: Το "ποιόν" και την προσφορά του "μέσου όρου" των φιλολόγων στην "εκπαίδευση" , θα υπάρξει κανείς να την μελετήσει ποτέ, ή είναι τόσο ισχυρό το lobby;
Υ.Γ.3: Τα παραπάνω ισχύουν και για τη "Χημεία", όπως τα "Λατινικά" (όπως διδάσκονται). Αργεί ακόμα η h τους, μάλλον.

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Τέλος τα Λατινικά..
« Απάντηση #21 στις: Σεπτέμβριος 03, 2018, 08:22:17 μμ »
Είναι καραγκιόζηδες. Πούλησαν την ιδεολογία τους για την καρέκλα, τα λατινικά θα υπολόγιζαν;!

Τα λατινικά, λέει, ο μινίστρος της Παιδείας, είχαν ελάχιστη ύλη και επηρέαζε την βαρύτητα στην βαθμολογία.
Μα, οι ιδιοι την ελάττωσαν, λες και απευθύνονταν σε νοητικά στερημένους μαθητες!!

Κοινωνιολογία? για Φιλοσοφία ακουγα...

apri, η Νομική το έχει ως επιλεγόμενο -Ρωμαικό Δικαιο- αλλά και πάλι δημιουργεί πρόβλημα. Πάντως, περιμένω αντιδράσεις, θα τις δούμε άραγε ή....

« Τελευταία τροποποίηση: Σεπτέμβριος 03, 2018, 08:25:24 μμ από MARKOS »
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος viti

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 124
    • Προφίλ
Απ: Τέλος τα Λατινικά..
« Απάντηση #22 στις: Σεπτέμβριος 03, 2018, 08:43:34 μμ »
Eπιχειρούν ιδεοληπτικά να εκδιώξουν ένα μάθημα που απαιτεί άσκηση του νου και της σκέψης για να λύσεις τις ασκήσεις και βαζουν συντεχνιακα εντελώς ένα μάθημα παπαγαλίας που υποτιθεται ότι πολεμουν. Οι μάχιμοι εκπαιδευτικοί ας μη γελιόμαστε :μια ακόμη ιστορία παπαγαλίας φορτώνουν στις ανθρωπιστικές σπουδές και την καθιστούν καθόλου δημιουργική και βαρετή.Ενδεικτικά αναφέρω αυτό που είδα στη συνέντευξη τύπου:όταν δημοσιογράφος ρωτα γιατί δεν αλλάζει το πρόγραμμα σπουδών στο μάθημα των λατινικών ώστε να πάψει να είναι μονοσήμαντο απάντηση δεν πήρε...

Αποσυνδεδεμένος elranna

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2313
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02, ΠΕ40- Μπορώ να ξαναγίνω μαθήτρια;
    • Προφίλ
Απ: Τέλος τα Λατινικά..
« Απάντηση #23 στις: Σεπτέμβριος 03, 2018, 08:44:16 μμ »
Συμφωνώ απολύτως. Επίσης, να πω ότι τελικά ούτε τα Λατινικά του σχολείου σε βοηθάνε πολύ να αντιμετωπίσεις τα λατινικά κείμενα στο πανεπιστήμιο ούτε τα αρχαία ελληνικά του σχολείου να διαβάσεις κείμενα άλλων περιόδων και άλλων διαλέκτων(π.χ ομηρικά έπη, χορική ποίηση, βυζαντινά κείμενα) που έχουν άλλα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά.
Ούτε στην ισπανική φιλολογία με βοήθησαν ιδιαίτερα τα λατινικά του σχολείου, μη σου πω ότι με μπέρδευαν όταν έπρεπε να διαβάσω κείμενα σε δημώδη λατινικά ή πρώιμα μεσαιωνικά ισπανικά.

Για εμένα, βέβαια, είναι σημαντικό να συνεχίσει να υπάρχει η διδασκαλία των Λατινικών για λόγους που προανέφεραν και άλλα μέλη (βάση ευρωπαϊκών γλωσσών, σημαντικά κείμενα κλπ).
Μπορεί να υπάρχει ως μάθημα επιλογής, όπως είναι στα Ευρωπαϊκά Σχολεία.

Η Κοινωνιολογία είναι και αυτή χρήσιμο αντικείμενο, αρκεί να μην πάρει τη μορφή άλλου ενός κειμένου που θα μαθαίνουν οι μαθητές παπαγαλία...
Εδώ θα πρέπει να μπει το μαχαίρι στο κόκαλο και να καταργηθεί επιτέλους -σε όλα τα μαθήματα- η λογική του ενός συγγράμματος. Αλλά αυτό θέλει πολλά κότσια και θα έχει πολύ μεγάλο πολιτικό κόστος.

Στα Ευρωπαϊκά Σχολεία, υπάρχει ως βασικό μάθημα η Φιλοσοφία, με τεράστιο εύρος αντικειμένου -από επιστημολογία μέχρι πολιτική φιλοσοφία, ηθική, αισθητική, σχέση ανθρώπου με φύση, σχέση ανθρώπου με τεχνολογία, μεταφυσική, κλπ, το οποίο εξετάζεται μόνο με ερωτήσεις κρίσεως και ανάλυσης κειμένων. Αλλά τέτοια μαθήματα δημιουργούν προβλήματα στη διόρθωση και στην Ελλάδα έχουμε ένα φετίχ με την αξιοπιστία των πανελλαδικών. Είναι ιερό τέρας, μην το ξεχνάμε αυτό. Όποιος τολμάει και το αγγίζει, τζιζ κακό!!!

Αποσυνδεδεμένος harac

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2522
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Τέλος τα Λατινικά..
« Απάντηση #24 στις: Σεπτέμβριος 03, 2018, 08:50:46 μμ »
παράθεση από elranna


Στα Ευρωπαϊκά Σχολεία, υπάρχει ως βασικό μάθημα η Φιλοσοφία, με τεράστιο εύρος αντικειμένου -από επιστημολογία μέχρι πολιτική φιλοσοφία, ηθική, αισθητική, σχέση ανθρώπου με φύση, σχέση ανθρώπου με τεχνολογία, μεταφυσική, κλπ, το οποίο εξετάζεται μόνο με ερωτήσεις κρίσεως και ανάλυσης κειμένων. Αλλά τέτοια μαθήματα δημιουργούν προβλήματα στη διόρθωση και στην Ελλάδα έχουμε ένα φετίχ με την αξιοπιστία των πανελλαδικών. Είναι ιερό τέρας, μην το ξεχνάμε αυτό. Όποιος τολμάει και το αγγίζει, τζιζ κακό!!!
[/quote]

++++
« Τελευταία τροποποίηση: Σεπτέμβριος 03, 2018, 08:53:35 μμ από harac »

Αποσυνδεδεμένος viti

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 124
    • Προφίλ
Απ: Τέλος τα Λατινικά..
« Απάντηση #25 στις: Σεπτέμβριος 03, 2018, 08:55:42 μμ »

Διαφωνώ.Tα λατινικά με βοήθησαν να μάθω ιταλικά και γαλλικά διότι οι ρίζες των λέξεων είναι λατινικές.Εξάλλου το μάθημα είναι βασικό για τις λεγόμενες κλασικές σπουδές και τη νομική ορολογία-ας μη γελιόμαστε και ας μην συγχέουμε τις προσωπικές προτιμήσεις ή προαιρέσεις με το αυτονόητο της επιστήμης του λόγου.Σίγουρα και η κοινωνιολογία έχει μεγάλη προσφορά στην πνευματική ανάταση των μαθητών και πολύ κακώς κατά τη γνώμη μου δεν είναι γενικής παιδείας για όλα τα παιδιά στη Γ΄ λυκείου.
Υ.Γ:Άραγε γιατί φίλοι μου γιατροί με ρωτάνε τι σημαίνει η τάδε ιατρική ορολογία στα λατινικά και τι η δείνα;
« Τελευταία τροποποίηση: Σεπτέμβριος 03, 2018, 08:57:21 μμ από viti »

Αποσυνδεδεμένος klasikos

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 426
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο διδάσκων διδάσκεται
    • Προφίλ
Απ: Τέλος τα Λατινικά..
« Απάντηση #26 στις: Σεπτέμβριος 03, 2018, 08:57:03 μμ »
Αρκετά λατρέψαμε τον κίνδυνο κι είναι καιρός να μας το ανταποδώσει... (Ελύτης)

Αποσυνδεδεμένος elranna

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2313
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02, ΠΕ40- Μπορώ να ξαναγίνω μαθήτρια;
    • Προφίλ
Απ: Τέλος τα Λατινικά..
« Απάντηση #27 στις: Σεπτέμβριος 03, 2018, 09:05:22 μμ »
Διαφωνώ.Tα λατινικά με βοήθησαν να μάθω ιταλικά και γαλλικά διότι οι ρίζες των λέξεων είναι λατινικές.Εξάλλου το μάθημα είναι βασικό για τις λεγόμενες κλασικές σπουδές και τη νομική ορολογία-ας μη γελιόμαστε και ας μην συγχέουμε τις προσωπικές προτιμήσεις ή προαιρέσεις με το αυτονόητο της επιστήμης του λόγου.Σίγουρα και η κοινωνιολογία έχει μεγάλη προσφορά στην πνευματική ανάταση των μαθητών και πολύ κακώς κατά τη γνώμη μου δεν είναι γενικής παιδείας για όλα τα παιδιά στη Γ΄ λυκείου.
Υ.Γ:Άραγε γιατί φίλοι μου γιατροί με ρωτάνε τι σημαίνει η τάδε ιατρική ορολογία στα λατινικά και τι η δείνα;

Με βρίσκεις σύμφωνη στο ότι τα λατινικά είναι βασικό μάθημα για τις λεγόμενες κλασικές σπουδές. Μέχρι εκεί. Από εκεί και πέρα, έχω βάσιμες αμφιβολίες για το αν ο δικηγόρος χρειάζεται γερουνδιακή έλξη για να ξεχωρίσει το jus soli από το jus sanguinis :P

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32288
  • Τελευταία: Dialeimma
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159575
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 368
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 25
Επισκέπτες: 337
Σύνολο: 362

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.102 δευτερόλεπτα. 37 ερωτήματα.