0 μέλη και 3 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.
Έχετε απόλυτο δίκιο.Και γι αυτό εύχομαι αλλά παράλληλα ελπίζω κιόλας ( βάσιμα πιστεύω) ότι θα δικαιωθείτε και θα διοριστείτε όπως σας αξίζει ( πιθανότατα εσείς θα "κλείσετε την πόρτα του διορισμού" οριστικά κιόλας πίσω σας(*)).(*) Αναφέρομαι σε γενική αγωγή φυσικά
Δεν σας δόθηκε. Αν όμως ίσχυε ο νόμος 100/100 από γραπτό ΑΣΕΠ μετά το 2002 σίγουρα θα είχα διοριστεί. Στον κλάδο μου οι περισσότεροι δεν μπορούσαν να είναι ούτε επιτυχόντες. Ήταν απαιτητικός διαγωνισμός. Με την ίδια λογική μπορώ να σου πω υπάρχει και η τριτοβάθμια αν νιώθεις τόσο άξια.
Δύσκολα συνάδελφε. Όσο για τη γενική βλέπεις την κατάσταση. Όλο και χειρότερα...
Requiem for a dream… (ΑΣΕΠ 1998-2016) της Κατερίνας Μαριάτου– H Ελλάδα θα έχει πάντα κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ, γιατί ο Έλληνας είναι ΠΑΣΟΚ.– Τι εννοείς λέγοντας ΠΑΣΟΚ; Το κόμμα του 10 %;– Εννοώ την ηθική του μέτριου που προσπαθεί με κουτοπονηριάνα ξεγελάσει όποιον πηγαίνει κόντρα στα συμφέροντά του. Αυτές τις μέρες μαίνεται η κόντρα της ΟΛΜΕ με το Υπουργείο Παιδείας με αφορμή το νέο σύστημα πρόσληψης αναπληρωτών. Από τη μία το Υπουργείο που είχε προαναγγείλει την κατάργηση του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ, αναγκάζεται από το Συμβούλιο της Επικρατείας, να πριμοδοτήσει όσους είχαν κατά το παρελθόν συμμετάσχει σε έναν από αυτούς, από την άλλη, οι εργαζόμενοι –χρόνια ως αναπληρωτές– διαμαρτύρονται για την υποβάθμιση του ρόλου της προϋπηρεσίας στη νέα κατάταξη στους πίνακες. Αυτό που περνάει μόνο στα ψιλά μέσα στην αναμπουμπούλα, είναι η ουσιαστική κατάργηση, μετά από δεκαεπτά χρόνια, του γραπτού διαγωνισμού ΑΣΕΠ για τους εκπαιδευτικούς.Το 1998 έγινε ο πρώτος διαγωνισμός και όσοι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί θέλησαν να συμμετάσχουν, έπρεπε να ξεπεράσουν τη στοχοποίηση από τους συναδέλφους τους, ακόμη και τα μπλόκα που είχαν στηθεί έξω από τα εξεταστικά κέντρα και να προσέλθουν στην δοκιμασία κάτω από τα γιουχαΐσματα και τις ύβρεις όσων επέμεναν πως ο δικαιότερος τρόπος πρόσληψης στα σχολεία ήταν η επετηρίδα. Δικαιότερος, άραγε υπό ποίαν έννοια; Τι είναι οι θέσεις των εκπαιδευτικών στα δημόσια σχολεία; σοκοφρέτα που πρέπει να μοιραστεί σε ίσα κομμάτια για να πάρουν όλοι;Η αρχική πρόβλεψη, όταν ξεκίνησαν οι γραπτοί διαγωνισμοί των εκπαιδευτικών, περιελάμβανε, ωστόσο, και κάποια χρόνια κατά τα οποία θα απορροφούνταν οι λίστες της επετηρίδας με ποσόστωση (περίπου 70-30%) επί των διορισμών, έως ότου η γραπτή εξέταση γίνει ο αποκλειστικός τρόπος πρόσληψης. Δυστυχώς, στα επόμενα χρόνια, ‘‘το ΠΑΣΟΚ της ψυχής’’ –ειδικά επί κυβέρνησης ΝΔ και υπουργίας Πρ. Παυλόπουλου– επιβλήθηκε στο αρχικό σχέδιο και αντί να αυξάνονται τα ποσοστά των ΑΣΕΠιτών, άρχισαν να ξεφυτρώνουν όλο και νέα είδη υπο-επετηρίδων, όπως οι 24μηνοι και οι τρίτεκνοι. Το αποτέλεσμα ήταν, κατά τον τελευταίο διαγωνισμό του 2009, το πραγματικό ποσοστό επί των διορισμών όσων είχαν περάσει από τον γραπτό διαγωνισμό να έχει πέσει στο 45%!Έχοντας συμμετάσχει δύο φορές και η ίδια στους διαγωνισμούς, μπορώ να πιστοποιήσω πόσο πολύ ψυχοφθόρος διαδικασία ήταν. Το μόνο που καταλαβαίνουμε στο εκπαιδευτικό μας σύστημα ως δοκιμασία αξιολόγησης, ήδη από το γυμνάσιο, είναι οι γραπτές εξετάσεις. Κάτσε λοιπόν δύο μέρες πάλι στα σχολικά θρανία και γράφε κατεβατά επί κατεβατών σε μια κόλλα χαρτί. Εξάλλου, έτσι περάσαμε και στα Πανεπιστήμια, έτσι πήραμε και τα πτυχία μας. Τίποτε που δεν ξέραμε να κάνουμε καλά. Σίγουρα όμως δεν ήταν μια διαδικασία εύκολη και σίγουρα δεν θα μπορούσε να την ξεγελάσει με την ίδια επιτυχία ο άσχετος και κατά λάθος πτυχιούχος. Το θέμα, όμως, ήταν πως ο διαγωνισμός έπρεπε να βελτιωθεί και να εξελιχθεί, ακόμα και να αντικατασταθεί από άλλο σύστημα, ακόμα πιο αξιοκρατικό και όχι ‘‘δίκαιο’’ κατά τον τρόπο που εννοούσαν οι πολέμιοί του.Κάθε επιχείρημα που προσπαθεί να υποβαθμίσει την αξία όσων εκπαιδευτικών προσλήφθηκαν μέσω του διαγωνισμού, είναι πλέον πολλαπλά χυδαίο, γιατί στρέφεται κυρίως κατά της ίδιας της ιδέας της αξιοκρατίας. Κακά τα ψέματα! Από τις καθηγητικές σχολές δεν βγήκαμε καθηγητές. Τα πέντε ή δέκα βιβλία παιδαγωγικής που πέρασαν από τα χέρια μας στα πανεπιστημιακά έδρανα, δεν μας έκαναν παιδαγωγούς. Δεν κάναμε ποτέ πρακτική άσκηση μέσα σε σχολικές αίθουσες, δε μας βαθμολόγησε κανείς ως ενορχηστρωτές μιας διδακτικής διαδικασίας, ούτε καν μας ρώτησε αν θέλουμε να διοριστούμε για το μισθό ή για το παιδί.Ο γραπτός διαγωνισμός ήταν ένα εξάμβλωμα ίσως, αλλά το πρώτο επίπεδο μιας σοβαρής συζήτησης γύρω από το ποιος και γιατί πρέπει να μπαίνει στα σχολεία μας και να αναλαμβάνει τα παιδιά μας. Ίσως, έφτανε έτσι κάποτε η ώρα που θα καταλαβαίναμε ως κοινωνία πως για τη θέση του εκπαιδευτικού δεν μπορεί να συμβαίνει κάτι διαφορετικό από ό,τι για τη θέση του δικαστικού: μια δεύτερη σχολή μετά το πτυχίο, με συγκεκριμένο αριθμό μαθητευομένων, ακριβώς αντίστοιχο προς τις προκηρυγμένες θέσεις διορισμού. Αλήθεια, γιατί εξακολουθεί να μας φαίνεται τόσο λιγότερο σοβαρό;
Υ.Γ Υπάρχουν εκπαιδευτικοί στην ηλικία σου που πασχίζουν να τελειώσουν το διδακτορικό τους και έχουν στόχο μόνο αυτό. Παράλληλα δουλεύουν και η τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι για αυτούς όνειρο ζωής. Δε συζητούν καν για διορισμό στη δευτεροβάθμια.
Κακά τα ψέματα! Από τις καθηγητικές σχολές δεν βγήκαμε καθηγητές. Τα πέντε ή δέκα βιβλία παιδαγωγικής που πέρασαν από τα χέρια μας στα πανεπιστημιακά έδρανα, δεν μας έκαναν παιδαγωγούς. Δεν κάναμε ποτέ πρακτική άσκηση μέσα σε σχολικές αίθουσες, δε μας βαθμολόγησε κανείς ως ενορχηστρωτές μιας διδακτικής διαδικασίας, ούτε καν μας ρώτησε αν θέλουμε να διοριστούμε για το μισθό ή για το παιδί.
Υπάρχουν ήδη διδάκτορες στην ηλικία μου. Παίζει να υπάρχουν και λέκτορες. Αναπληρωτές στη γενική παιδεία δεν υπάρχουν. Αντίθετα στα 40+ υπάρχουν χιλιάδες μόνιμοι, οπότε δεν είστε η αδικημένη γενια που περιγράφεις.
Και όμως. Εγω που τελείωσα Φιλοσοφιας-παιδαγωγικής ΑΠΘ και πρακτική σε σχολεία έκανα και ειδική διδακτική σε αρχαία, νέα και ιστορία έκανα με διδασκαλίες σε σχολεία και αμέτρητα μαθήματα παιδαγωγικής. Από τις σημειώσεις μου και τα βιβλία διάβαζα ,μάλλον έκανα επανάληψη για τον Ασεπ.Για αυτό μην τα ισοπεδώνουμε όλα! !!!!!!!
Συγκεκριμένα, η κατάρτιση των αποφοίτων από το Τμήμα Φιλολογίας κρίνεται ανεπαρκής στα γνωστικά αντικείμενα της Ιστορίας, της Παιδαγωγικής, της Ψυχολογίας και της Φιλοσοφίας. Ανεπαρκής μπορεί να χαρακτηριστεί η εκπαίδευσητων εκπαιδευτικών που προέρχονται από το Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας στα Αρχαία Ελληνικά, Λατινικά, Νέα Ελληνικά, Παιδαγωγική, Ψυχολογία και Φιλοσοφία. Παρόμοια κατάσταση επικρατεί στα Τμήματα που διαθέτουν Τομέα Παιδαγωγικής, όπου οι απόφοιτοι παρουσιάζουν ελλείψεις στα μαθήματα των Αρχαίων Ελληνικών, των Λατινικών, των Νέων Ελληνικών και της Ιστορίας (Γεωργιάδης 2004: 101-105)
'εχει 40+ αναπληρωτές