*

Αποστολέας Θέμα: Στο δρόμο της  (Αναγνώστηκε 83251 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της
« Απάντηση #28 στις: Οκτωβρίου 27, 2019, 06:21:46 pm »
οσο σε διαβάζω μαθαίνω  :)
εγω είμαι απ τους κείνους που απλως πιστεύω και ούτε μπαίνω στη βάσανο να μάθω τί λένε οι αλλες θρησκείες μιας και δεν θέλω να αλλάξω, ωστόσο σέβομαι τα πιστεύω καθενός.
Πάντως, τελικά το μαθημα των θρησκευτικών είναι ενδιαφέρον και δεν συμφωνώ στην υποβάθμιση του, η οποία εντάσσεται στο γενικότερο πλαίσιο υποβάθμισης των ανθρωπιστικών σπουδων.
για γέλια και για κλάματα οι αποφάσεις  :P
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Στο δρόμο της
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 06:27:40 »

Αποσυνδεδεμένος apri

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5926
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Dum spiro, spero
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της
« Απάντηση #29 στις: Οκτωβρίου 27, 2019, 06:48:10 pm »
απλως πιστεύω και ούτε μπαίνω στη βάσανο να μάθω τί λένε οι αλλες θρησκείες μιας και δεν θέλω να αλλάξω, ωστόσο σέβομαι τα πιστεύω καθενός.

Μα ο σκοπός δεν είναι να μπεις στη βάσανο να μάθεις, για να αλλάξεις θρησκεία, αλλά για να καταλάβεις πώς σκέπτονται όσοι έχουν διαφορετική θρησκεία, οι οποίοι πλέον δεν βρίσκονται και τόσο μακριά σου, αλλά πιθανώς στη διπλανή πόρτα. Με το να χώνουμε το κεφάλι στο χώμα σαν τη στρουθοκάμηλο, δεν κερδίζουμε κάτι.
Άλλωστε, και ο ίδιος ο Χριστός μεγάλωσε στην πολυεθνική περιοχή  της Γαλιλαίας κι αυτό επηρέασε την κοσμοθεωρία του. Δεν κλείστηκε στο καβούκι του.
......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της
« Απάντηση #30 στις: Οκτωβρίου 28, 2019, 09:24:07 pm »
apri μου, καταλαβαίνω αυτό που λες, μα το να καταλάβω πως σκέπτονται οι άλλοι μπορεις να το δεις σε πολλες καταστάσεις. Γνωρίζω βεβαια πως η θρησκεία επηρεάζει τον τρόπο σκέψης, αλλά πιστεύεις πως μεγαλώνοντας σε ένα "χ" θρησκευτικό περιβάλλον - ο καθένας μας ανα την υφήλιο- είναι εφικτό να αλλάξουμε τρόπο σκέψης μόνο επειδή μάθαμε τα του Ισλάμ,
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος apri

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5926
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Dum spiro, spero
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της
« Απάντηση #31 στις: Οκτωβρίου 28, 2019, 09:48:32 pm »
apri μου, καταλαβαίνω αυτό που λες, μα το να καταλάβω πως σκέπτονται οι άλλοι μπορεις να το δεις σε πολλες καταστάσεις. Γνωρίζω βεβαια πως η θρησκεία επηρεάζει τον τρόπο σκέψης, αλλά πιστεύεις πως μεγαλώνοντας σε ένα "χ" θρησκευτικό περιβάλλον - ο καθένας μας ανα την υφήλιο- είναι εφικτό να αλλάξουμε τρόπο σκέψης μόνο επειδή μάθαμε τα του Ισλάμ,
......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Στο δρόμο της
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 06:27:40 »

Αποσυνδεδεμένος lodo

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 187
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της
« Απάντηση #32 στις: Οκτωβρίου 29, 2019, 02:04:32 pm »
Οι κοσμοθεωρητικές αναζητήσεις είναι χρήσιμες, αλλά στο εκπαιδευτικό μας σύστημα έχουμε να λύσουμε - ως πολιτική ηγεσία και ευρύτερα ως εκπαιδευτική κοινότητα - το θέμα του μαθήματος των Θρησκευτικών με βάση τις παρακάτω αποφάσεις του ΣτΕ:


Αναλυτική περίληψη των 1749 και 1750/2019 αποφάσεων της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας
27/09/2019

Πρόεδρος: Αθ. Ράντος, Αντιπρόεδρος
Εισηγητής: Π. Μπραΐμη, Σύμβουλος
 
Με τις 1749 και 1750/2019 αποφάσεις της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας ακυρώθηκαν οι 101470/Δ2/16.6.2017 (

Αποσυνδεδεμένος CBK

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 378
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της
« Απάντηση #33 στις: Οκτωβρίου 29, 2019, 05:54:50 pm »
Ως που θα φτάσει η ξενομανία και η αλλοτρίωση του Έλληνα? Μπορεί τα θρησκευτικά να έχουν καταργηθεί από όλες τις ευρωπαϊκές χωρες, ΗΠΑ Καναδά και Ιαπωνία αλλά σε πάρα πολλές χώρες της Μέσης Ανατολής και του Περσικού κόλπου είναι ένα από τα σημαντικότερα μαθήματα απαραίτητα για την εισαγωγή στη τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Αποσυνδεδεμένος ΡΕΑ.Τ

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2226
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της
« Απάντηση #34 στις: Οκτωβρίου 29, 2019, 07:22:25 pm »
Αναλυτική περίληψη των 1749 και 1750/2019 αποφάσεων της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας
27/09/2019

Πρόεδρος: Αθ. Ράντος, Αντιπρόεδρος
Εισηγητής: Π. Μπραΐμη, Σύμβουλος
 Η διδασκαλία αυτή είναι συμβατή με την απαραβίαστη θρησκευτική ελευθερία (άρθρο 13 παρ. 1 του Συντάγματος), διότι δεν συνιστά επιβολή πίστεως, αφού το μάθημα αυτό απευθύνεται αποκλειστικά στους μαθητές που ασπάζονται το ορθόδοξο χριστιανικό δόγμα.

Εξάλλου, οι ετερόδοξοι, αλλόθρησκοι ή άθεοι μαθητές έχουν δικαίωμα πλήρους απαλλαγής από το μάθημα με την υποβολή σχετικής δήλωσης, η οποία θα μπορούσε να γίνει με μόνη την επίκληση λόγων θρησκευτικής συνείδησης, η δε Πολιτεία οφείλει, εφόσον συγκεντρώνεται ικανός αριθμός μαθητών που απαλλάσσονται, να προβλέψει τη διδασκαλία ισότιμου μαθήματος προκειμένου να αποτραπεί ο κίνδυνος «ελεύθερης ώρας».

[/quote]

Αν ισχύσει η απόφαση του ΣτΕ, λίαν συντόμως, τα θρησκευτικά:
α) Θα γίνουν μάθημα επιλογής.
β) Όσοι μαθητές επιλέξουν να απαλλαγούν(μάλλον θα είναι αρκετοί), θα "κερδίσουν" ένα ευχάριστο διάλειμμα.

Οι συνάδελφοι Θεολόγοι, θεωρώ, ότι είναι αναγκαίο να αντιδράσουν δυναμικά, ώστε το μεγαλύτερο μέρος του μαθήματος να επικεντρώνεται στη συγκριτική θρησκειολογία και στα δόγματα όλων των θρησκειών, αρχίζοντας από το Χριστιανισμό, μελετώντας τη θρησκεία κυρίως από κοσμική άποψη. Μόνο έτσι θα συνδεθεί με το ιστορικό και  σημερινό "γίγνεσθαι" και θα αποκτήσει ενδιαφέρον και για όσους πιστεύουν στο Χριστιανισμό ,αλλά και για εκείνους που δεν πιστεύουν.
« Τελευταία τροποποίηση: Οκτωβρίου 30, 2019, 07:31:37 pm από ΡΕΑ.Τ »

Αποσυνδεδεμένος ΡΕΑ.Τ

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2226
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της
« Απάντηση #35 στις: Οκτωβρίου 30, 2019, 12:13:16 pm »
Ως που θα φτάσει η ξενομανία και η αλλοτρίωση του Έλληνα? Μπορεί τα θρησκευτικά να έχουν καταργηθεί από όλες τις ευρωπαϊκές χωρες, ΗΠΑ Καναδά και Ιαπωνία αλλά σε πάρα πολλές χώρες της Μέσης Ανατολής και του Περσικού κόλπου είναι ένα από τα σημαντικότερα μαθήματα απαραίτητα για την εισαγωγή στη τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Πες τα συνάδελφε! Πότε άραγε θα ξεπεράσουμε το σύνδρομο της αντιγραφής των εκπαιδευτικών συστημάτων "προηγμένων" χωρών;;;
« Τελευταία τροποποίηση: Οκτωβρίου 30, 2019, 12:45:26 pm από ΡΕΑ.Τ »

Αποσυνδεδεμένος lodo

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 187
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της
« Απάντηση #36 στις: Οκτωβρίου 30, 2019, 10:33:40 pm »
Νομίζω πως ο/η ΡΕΑ/Τ έχει δίκιο που σε προηγούμενο μήνυμα γράφει:

«Αν ισχύσει η απόφαση του ΣτΕ, λίαν συντόμως, τα θρησκευτικά:
α) Θα γίνουν μάθημα επιλογής.
β) Όσοι μαθητές επιλέξουν να απαλλαγούν(μάλλον θα είναι αρκετοί), θα "κερδίσουν" ένα ευχάριστο διάλειμμα».

Θα πρέπει εδώ να λάβουμε υπόψη μας και το εξής:
Στις 19 Σεπτεμβρίου 2019 ανακοινώθηκαν οι αποφάσεις της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Νίκης Κεραμέως για την απαλοιφή του Θρησκεύματος και της Ιθαγένειας από τους Απολυτήριους Τίτλους Γυμνασίων, ΓΕΛ, Μουσικών Γυμνασίων - ΓΕΛ, Καλλιτεχνικών Γυμνασίων - ΓΕΛ και Γυμνασίων - ΓΕΛ Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης.

Στην Ελλάδα - σε αντίθεση με την … Τεχεράνη – κανείς δεν είναι υποχρεωμένος πλέον να δηλώνει σε τι Θεό πιστεύει.
Ως εκ τούτου, μπορεί να ζητήσει απαλλαγή από το μάθημα των Θρησκευτικών χωρίς να αναφέρει κάποιο συγκεκριμένο λόγο …

Αποσυνδεδεμένος rublev

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1251
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της
« Απάντηση #37 στις: Οκτωβρίου 31, 2019, 10:50:16 am »
Ως που θα φτάσει η ξενομανία και η αλλοτρίωση του Έλληνα? Μπορεί τα θρησκευτικά να έχουν καταργηθεί από όλες τις ευρωπαϊκές χωρες, ΗΠΑ Καναδά και Ιαπωνία αλλά σε πάρα πολλές χώρες της Μέσης Ανατολής και του Περσικού κόλπου είναι ένα από τα σημαντικότερα μαθήματα απαραίτητα για την εισαγωγή στη τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Θα σου απαντήσω όσο πιο απλά γίνεται μήπως και το καταλάβεις, γιατί φαίνεται ότι έχεις μεγάλη ιδέα για τον εαυτό σου, αφού θεωρείς ότι πετάς εξυπνάδες, χωρίς να γνωρίζεις το αντικείμενο:
Ψάξε και βρες πληροφορίες για τη θρησκευτική εκπαίδευση σε ολόκληρο τον κοσμο.

Αποσυνδεδεμένος ΡΕΑ.Τ

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2226
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της
« Απάντηση #38 στις: Οκτωβρίου 31, 2019, 02:59:06 pm »
Απόφαση βόμβα από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για το μάθημα των Θρησκευτικών
31.10.2019 | 14:06NEWSIT
NEWSROOM

Με απόφασή του που εκδόθηκε σήμερα Πέμπτη 31 Οκτωβρίου, το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου φέρνει τα πάνω κάτω ως προς τη δυνατότητα απαλλαγής από το μάθημα των θρησκευτικών στα ελληνικά σχολεία. Με την απόφασή του το δικαστήριο κρίνει ότι έχει παραβιαστεί το άρθρο 2 του Πρωτοκόλλου για το δικαίωμα στην εκπαίδευση της Ευρωπαϊκής Σύμβασης των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου.

 

Αναλυτικότερα, το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο εξέτασε τις προσφυγές δύο οικογενειών από τη Μήλο και τη Σίφνο οι οποίες επιθυμούσαν τα παιδιά τους να απαλλαγούν από το μάθημα των θρησκευτικών. Αυτό δεν είχε καταστεί δυνατόν αφού σύμφωνα με εγκύκλιο του υπουργείου Παιδείας έπρεπε να υποβληθεί υπεύθυνη δήλωση ότι τα παιδιά δεν είναι Ορθόδοξα. Όπως είπε στο newsit.gr ο συνήγορος των οικογενειών
« Τελευταία τροποποίηση: Οκτωβρίου 31, 2019, 03:00:43 pm από ΡΕΑ.Τ »

Αποσυνδεδεμένος apri

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5926
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Dum spiro, spero
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της
« Απάντηση #39 στις: Οκτωβρίου 31, 2019, 03:17:25 pm »
Οι κοσμοθεωρητικές αναζητήσεις είναι χρήσιμες, αλλά στο εκπαιδευτικό μας σύστημα έχουμε να λύσουμε - ως πολιτική ηγεσία και ευρύτερα ως εκπαιδευτική κοινότητα - το θέμα του μαθήματος των Θρησκευτικών με βάση τις παρακάτω αποφάσεις του ΣτΕ:

Διαβάζοντας την απόφαση, μου έκανε εντύπωση η βάση πάνω στην οποία στηρίζει την επιχειρηματολογία της η πλειοψηφούσα άποψη:
"ως ανάπτυξη της θρησκευτικής συνείδησης, κατά το άρθρο 16 παρ. 2 του Συντάγματος, νοείται, για την πλειοψηφία των Ελλήνων πολιτών που ασπάζονται το δόγμα αυτό, η ανάπτυξη της ορθόδοξης θρησκευτικής συνείδησης, ενόψει του ότι η θρησκεία της Ανατολικής Ορθοδόξου Εκκλησίας του Χριστού χαρακτηρίζεται ως «επικρατούσα θρησκεία στην Ελλάδα», αναγνωρίζεται δηλαδή από τον συνταγματικό νομοθέτη, με το άρθρο 3 παρ. 1 του Συντάγματος, ως η θρησκεία της πλειοψηφίας του ελληνικού λαού"


Πρώτον, νομίζω ότι είναι τουλάχιστον πρωτοφανές ότι ερμηνεύουν συνταγματική διάταξη με βάση του πώς την εννοεί - κατά τη γνώμη τους- η πλειοψηφία των Ελλήνων πολιτών.
Επίκληση στη γνώμη της πλειοψηφίας του λαού κάνουν οι πολιτικοί. Τα δικαστικά όργανα δεν είθισται  να ερμηνεύουν τους νόμους και δη το Σύνταγμα με βάση τη γνώμη των πολιτών.
Δηλαδή, στις περικοπές των μισθών και των συντάξεων λάμβαναν υπ' όψιν τη γνώμη της πλειοψηφίας που έκρινε τις διατάξεις αντισυνταγματικές;

Δεύτερον, η σύνδεση του άρθρου 3 περί επικρατούσας θρησκείας με την ερμηνεία που δίνει η πλειοψηφία στη "θρησκευτική συνείδηση" είναι ένα λογικό άλμα. Πόθεν προκύπτει αβίαστα ότι όποιος ασπάζεται την επικρατούσα θρησκεία δίνει αυτήν την ερμηνεία στην καλλιέργεια της θρησκευτικής συνείδησης;
Είναι άλλο να υποστηρίξει κάποιος ότι καλό είναι να λαμβάνεται υπ' όψιν το άρθρο 3 στην καλλιέργεια της θρησκευτικής συνείδησης και άλλο να λέει ότι το είδος της θρησκευτικής συνείδησης ερμηνεύεται μόνο με το άρθρο 3. 
Και γιατί να μη ληφθεί υπ' όψιν λ.χ το άρθρο 13 (Η απόλαυση των ατομικών και πολιτικών δικαιωμάτων δεν εξαρτάται από τις θρησκευτικές πεποιθήσεις καθενός) και το άρθρο 2 (Oι Έλληνες και οι Eλληνίδες έχουν ίσα δικαιώματα και υποχρεώσεις), με βάση τα οποία κάποιος δικαιούται να καλλιεργήσει τη θρησκευτική του συνείδηση, ανεξάρτητα από τις θρησκευτικές του πεποιθήσεις; Η προαιρετική παροχή εναλλακτικού μαθήματος δεν καλύπτει την υποχρέωση του κράτους να παράσχει θρησκευτική παιδεία σε όλους τους μαθητές. ::)


Και εν τέλει, αναρωτιέμαι: Δηλ. όλα αυτά τα χρόνια (πάνω από είκοσι) που το μάθημα δεν ήταν κατηχητικό και στη
« Τελευταία τροποποίηση: Οκτωβρίου 31, 2019, 03:36:19 pm από apri »
......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)

Αποσυνδεδεμένος ΡΕΑ.Τ

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2226
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της
« Απάντηση #40 στις: Οκτωβρίου 31, 2019, 04:11:51 pm »
" Ειδικότερα, σε σχέση με τη διδασκαλία του μαθήματος των θρησκευτικών, η Ολομέλεια του Δικαστηρίου έκρινε, κατά πλειοψηφία, ότι πρέπει να επιδιώκεται η ανάπτυξη της ορθόδοξης χριστιανικής συνείδησης και ότι το μάθημα αυτό απευθύνεται αποκλειστικά στους ορθόδοξους χριστιανούς μαθητές."

[απόσπασμα από την απόφαση του Στε]

Το γεγονός ότι το μάθημα των θρησκευτικών απευθύνεται αποκλειστικά σε "κάποιους", έστω και αν είναι η πλειοψηφία, είναι πρόβλημα: πρόκειται για ένα μάθημα, όπως όλα τα υπόλοιπα μαθήματα.
Η πολιτεία θα έπρεπε ήδη να έχει φροντίσει, ώστε το περιεχόμενο του μαθήματος να απευθύνεται σε όλους τους μαθητές. Αποκλειστικότητα στην εκπαίδευση δεν είναι δυνατόν να υπάρχει.
Το ρόλο της αποκλειστικότητας του Ορθόδοξου χριστιανικού δόγματος επιτελεί η ορθόδοξη χριστιανική εκκλησία και σ' αυτή μπορούν να προσέρχονται οι μαθητές που ασπάζονται το ορθόδοξο χριστιανικό δόγμα.
Οι ρόλοι πολιτείας και κράτους, δεν επιτρέπεται να ταυτίζονται και να συγχέονται, αφού η ιστορική περίοδος της Οθωμανικής κυριαρχίας έχει παρέλθει. Η Ελλάδα αποτελεί επισήμως εθνικό κράτος και σε όλους τους Έλληνες πολίτες αναγνωρίζονται όλα τα δικαιώματα του ανθρώπου και του πολίτη που απορρέουν από το σύνταγμα.
Υ.Γ Οι "θρησκευτικές κοινότητες" δεν είναι πλέον απαραίτητες, όπως κατά την περίοδο της Οθωμανικής αυτοκρατορίας.
« Τελευταία τροποποίηση: Οκτωβρίου 31, 2019, 04:15:12 pm από ΡΕΑ.Τ »

Αποσυνδεδεμένος apri

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5926
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Dum spiro, spero
    • Προφίλ
Απ: Στο δρόμο της
« Απάντηση #41 στις: Οκτωβρίου 31, 2019, 04:35:22 pm »
Η πολιτεία θα έπρεπε ήδη να έχει φροντίσει, ώστε το περιεχόμενο του μαθήματος να απευθύνεται σε όλους τους μαθητές.


H πολιτεία σκέφτεται κουτοπόνηρα. Προσφέρει ένα υποχρεωτικό κατηχητικό μάθημα που πιστεύει ότι θα ικανοποιήσει πολλούς και δίνει και μια ελεύθερη ώρα δώρο σε όσους πιστεύει ότι θα γκρίνιαζαν.

Αλήθεια, τι θα γινόταν αν κάποιος ετερόδοξος, αλλόθρησκος ή άθεος προσέφευγε δικαστικά για τη μη υποχρεωτική παροχή θρησκευτικής παιδείας στη δική του κατηγορία (λόγω έλλειψης συγκέντρωσης ικανοποιητικού αριθμού μαθητών);
Φαντάζεσαι να προέκυπτε η υποχρεωτική παροχή εναλλακτικού θρησκειολογικού μαθήματος; Tότε να έβλεπα πού θα έβρισκε το κράτος αίθουσες και πόσοι θα έμεναν στο κατηχητικό μάθημα....


Υ.Γ Οι "θρησκευτικές κοινότητες" δεν είναι πλέον απαραίτητες, όπως κατά την περίοδο της Οθωμανικής αυτοκρατορίας.


Συμφωνώ ότι τότε είχε σημαντικό ρόλο η θρησκευτική ταυτότητα για την καλλιέργεια εθνικής συνείδησης, γιατί πέραν της κοινής θρησκείας δεν υπήρχε άλλο ισχυρό ενοποιητικό στοιχείο. Ούτε υπήρχε ενιαία γλωσσική μορφή όπως σήμερα (μόνο τοπικές διάλεκτοι) ούτε ενιαίο εκπαιδευτικό σύστημα που να δημιουργεί σαφή αίσθηση κοινής ιστορίας σε όλους. Σήμερα όμως η εθνική συνείδηση δεν στηρίζεται αποκλειστικά στην κοινή θρησκεία.

Το δε κωμικοτραγικό είναι ότι επί 400 χρόνια οι Έλληνες έζησαν με τους Τούρκους επικυρίαρχους και δεν αφομοιώθηκαν πολιτιστικά ούτε θρησκευτικά. Και τώρα που υποτίθεται είμαστε ελεύθερο κράτος, κάποιοι φοβούνται ότι θα χάσουν την ταυτότητα τους, αν μάθουν πέντε πράγματα για άλλες θρησκείες ή επειδή συμβιώνουν με κάποιες χιλιάδες μετανάστες-πρόσφυγες. Αυτό λέγεται έλλειψη εθνικής αυτοπεποίθησης.
Και ξεχνούν ότι στην κλασική Αθήνα οι ντόπιοι ήταν περί τις 40.000, ενώ μέτοικοι και δούλοι ξεπερνούσαν τις 100.000 (κάποιοι μιλάνε και για 300.000) και ήταν στην πλειοψηφία τους πάλι ασιατικής καταγωγής (Λυδοί, Φρύγες, Παφλαγόνες, Σκύθες κλπ). Και κατά γενική ομολογία, οι αρχαίοι Αθηναίοι πολιτιστικά δεν τα πήγαν και άσχημα στον χρυσό αιώνα του Περικλή ούτε αφομοιώθηκαν από κανέναν ξένο.  ::)


« Τελευταία τροποποίηση: Οκτωβρίου 31, 2019, 04:44:03 pm από apri »
......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)

 

Pde.gr, © 2005 - 2025

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32871
  • Τελευταία: Arleta30
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1182559
  • Σύνολο θεμάτων: 19473
  • Σε σύνδεση σήμερα: 617
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 2144
  • (Αυγούστου 21, 2024, 05:10:38 pm)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 3
Επισκέπτες: 505
Σύνολο: 508

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.049 δευτερόλεπτα. 32 ερωτήματα.