0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Προβληματική απόφαση.Αν θέλεις να τιμήσεις το οτιδήποτε, είθισται να ορίζεις μέρα που θα είναι αργία προς τιμήν του. Αυτό γίνεται και για τις εθνικές εορτές αλλά και για τις μεγάλες θρησκευτικές εορτές. Η αργία από τις συνήθεις ασχολίες είναι αυτή που πρωτίστως κάνει τη μέρα να διαφέρει από όλες τις άλλες. Όπως έλεγε και ο Δημόκριτος, "βίος ανεόρταστος, μακρά οδός απανδόκευτος".Σίγουρα, η αργία από μόνη της δεν αρκεί, γιατί αλλιώς η μέρα χάνει το συμβολικό της νόημα και περιορίζεται να έχει μόνο την αξία της θεσμοθετημένης ανάπαυλας. Καλό είναι λοιπόν να προβλέπονται την προηγούμενη μέρα εορταστικές εκδηλώσεις παιδευτικού χαρακτήρα, για να εμπεδώνουν οι μαθητές τι είναι αυτό που γιορτάζουν. Μάλιστα, στην περίπτωση των Τριών Ιεραρχών, θα έλεγα ότι επιβάλλεται να συμβαίνει, δεδομένου ότι οι περισσότεροι έχουν μαύρα μεσάνυχτα και για την προσφορά των Ιεραρχών στα γράμματα μέσα από την κριτική προσέγγιση της αρχαιοελληνικής γραμματείας (που οι φανατικοί χριστιανοί απέρριπταν στην εποχή τους) και για την κοινωνική προσφορά τους (η Βασιλειάδα του Μ.Βασιλείου ήταν το πρώτο οργανωμένο κοινωφελές ίδρυμα στον κόσμο με δωρεάν νοσοκομειακές και κοινωνικές υπηρεσίες για όλους, γηγενείς, ξένους, φτωχούς). Βέβαια, υπάρχει και το ενδιαφέρον θέμα της σύγκρουσής τους με το πολιτικό και θρησκευτικό κατεστημένο της εποχής, που δεν ξέρω κατά πόσο θα μπορούσε να θιγεί. Λ.χ ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος καθαιρούσε επισκόπους που χρηματίζονταν για την τέλεση μυστηρίων, μάλωνε με τους κτηματίες της Κωνσταντινούπολης που θεωρούσαν ότι η ανέγερση λεπροκομείου θα υποτιμούσε την αξία των κτημάτων τους, συγκρούστηκε με την αυτοκράτειρα για την αυθαίρετη κατάσχεση του χωραφιού μιας φτωχής χήρας κλπ, με αποτέλεσμα να εξοριστεί δυο φορές.Όσο για τον εκκλησιασμό που γινόταν παλαιότερα και θα ξαναγίνεται τη μέρα της γιορτής τους, θα έλεγα ότι είναι μάλλον περιττός στο πλαίσιο των εορτασμών (αν και δεν βλάπτει). Πρώτον, γιατί οι Τρεις Ιεράρχες τιμώνται από τα σχολεία περισσότερο ως προστάτες των γραμμάτων. Και δεύτερον, γιατί ως θρησκευτική εκδήλωση αφορά μόνο τους ορθόδοξους χριστιανούς μαθητές, οι οποίοι, και να θέλουν, δεν μπορούν να παρακολουθήσουν με την ησυχία τους τη λειτουργία στο πλαίσιο μαζικού εκκλησιασμού. Προσωπικά, ως μαθήτρια, αυτό που θυμάμαι από τον εκκλησιασμό εκείνης της μέρας ήταν μόνο φασαρία. Δεν μαθαίναμε τίποτα ιδιαίτερο για τους Τρεις Ιεράρχες, οπότε ήταν σαν να πήγαινες εκκλησία την Κυριακή, με τη διαφορά ότι δεν έπαιρνες αντίδωρο, αλλά άρτο με ζάχαρη άχνη. Σημειωτέον ότι και στην Κύπρο ο εκεί αρχιεπίσκοπος έχει προτείνει την κατάργηση πέντε θρησκευτικών αργιών, μεταξύ των οποίων και αυτή της γιορτής των Τριών Ιεραρχών, με την ίδια αιτιολογία, δηλ. ότι οι εκπαιδευτικοί δεν τις αξιοποιούν για εκκλησιασμό και ότι αν τα σχολεία είναι ανοικτά, τουλάχιστον κάποιοι μαθητές θα πηγαίνουν εκκλησία, ενώ θα αυξηθεί και ο διδακτικός χρόνος. Μέχρι στιγμής όμως οι εκπαιδευτικοί εκεί αντιδρούν και νομίζω πως δεν έχει περάσει η εισήγηση.Κατά έναν περίεργο τρόπο, η ίδια αιτιολογία, ότι δηλαδή η μέρα δεν αξιοποιείται για εκκλησιασμό, έχει ακουστεί εδώ κατά καιρούς και για την κατάργηση της αργίας της Κυριακής στα εμπορικά καταστήματα.
Η υφυπουργός με εγκύκλιο καταργεί Π.Δ το οποίο βρίσκεται ακόμα σε ισχύ. Η σωστή διαδικασία είναι . Ψηφίζεται το νέο νομοσχέδιο (στο οποίο υπάρχει το άθρο που αφορά την κατάργηση της αργίας), δημοσιεύεται στην εφημερίδα της κυβερνήσεως και μετά βγαίνει εφαρμοστική εγκύκλιος με υπογραφή υφυπουργού....Επομένως η εγκύκλιος είναι άκυρη.
Στο κάτω - κατω δεν περιμένεις από μια δεξιά κυβέρνηση να καταργήσει μια θρησκευτική αργία...Είναι αυτή η προταιρεοτητα στην εκπαίδευση...?
Ευστοχότατη παρατήρηση με μόνη ένσταση το ρητό "βίος ανεόρταστος, μακρά οδός απανδόκευτος". Προσωπική μου άποψη ότι παραέχουμε εκπαιδευτικές αργίες, ιδίως αν αναλογιστείς και το ευνοϊκό μας ωράριο. Όλα αυτά αποτελούν πρόκληση για τους υπόλοιπους εργαζόμενους, άνεργους κλπ, πως να ζητήσεις μετά την κοινή γνώμη με το μέρος σου στις διάφορες διεκδικήσεις;
Όλοι οι εργαζόμενοι δεν έχουν το ίδιο αντικείμενο εργασίας για να έχουν ίδιο ωράριο και ακριβώς τις ίδιες μέρες ανάπαυλας. Είναι διαφορετική η πνευματική και σωματική καταπόνηση του κάθε εργαζομένου και κακώς γίνονται συγκρίσεις κάποιες φορές. Πχ Δεν μπορείς να κατηγορήσεις ως λουφαδόρο έναν καλλιτέχνη που δεν εργάζεται πάνω στη σκηνή οκτώ ώρες συνεχόμενα ούτε κι έναν εκπαιδευτικό που δεν διδάσκει τόσες ώρες. Άλλωστε, σε αυτές τις περιπτώσεις μετρά και ο χρόνος προεργασίας που δεν είναι αμελητέος...........Δεν ξέρω αν οι ιθύνοντες έχουν στο μυαλό τους τη σταδιακή υποβάθμιση της γιορτής ή το σταδιακό στιγματισμό της έννοιας της αργίας ή αν απλώς (κατά τη γνώμη μου, το πιθανότερο) από υπερβάλλοντα ζήλο να αποδείξουν ότι διαφέρουν, όπως συνηθίζουν οι εκάστοτε κυβερνήσεις, πήραν μια βιαστική απόφαση χωρίς να πολυσκεφτούν τις πιθανές συνέπειες. Πάντως, είναι μια προβληματική απόφαση.
Το σημαντικό πάντως είναι ότι αν θες να υποβαθμίσεις μια γιορτή στη συνείδηση κάποιου, ο ευκολότερος τρόπος είναι να μην την έχεις ως αργία, γιατί με αυτόν τον τρόπο ακόμα και η αναφορά στο περιεχόμενό της χάνει τον εορταστικό-τιμητικό χαρακτήρα και γίνεται άλλο ένα μάθημα ανάμεσα στα πολλά.
Για πες μας πότε ήταν η τελευταία φορά που έγινε μάθημα των Τριών Ιεραρχών;
Κανονικά η ήμερα αυτή δεν πρέπει να είναι αργία. Αφήστε την γκρίνια και ετοιμάστε καποια ενδιαφέρουσα εκδήλωση.
++ έτσι είναι... γενικότερα φτάνει πια με τη λούφα....
Δεν συνηθίζων απαντώ χωρίς να έχω κατανοήσει τι διαβάζω.
πότε ήταν η τελευταία φορά που έγινε μάθημα των Τριών Ιεραρχών;
Κανονικα η ημερα αυτη δεν πρεπει να ειναι αργια. Αφηστε την γκρινια και ετοιμαστε καποια ενδιαφερουσα εκδηλωση.