0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Τα προγράμματα σπουδών δεν πρέπει να γίνονται δίαυλοι .......... συγκεκριμένων κατευθύνσεων, και μάλιστα κατευθύνσεων που έχουν διαμορφωθεί από μια χούφτα ανθρώπους . Υπάρχουν Πανεπιστήμια, Ακαδημαϊκοί, επιστημονικές ενώσεις και χιλιάδες εκπαιδευτικοί με χιλιάδες εργατοώρες μέσα στη τάξη που μπορούν να εκφέρουν γνώμη... Προφανώς αγνοούνται όλοι αυτοί! ΚΑι λίγια χρόνια πριν που δεν είχαμε ακούσει τον όρο... κριτικό γραμματισμό δεν γινόταν προσπάθεια από τους εκπαιδευτικούς για να << αποκτήσουν τα παιδιά κριτική στάση απέναντί στα κείμενα -σε όλα τα είδη των κειμένων, από λογοτεχνικά μέχρι πολυτροπικά και υβριδικά>>;;;;; Προσωπικά έχω την αίσθηση ότι ενδύουν με καινούργια ορολογία στόχους και πρακτικές που ήδη υπάρχουν. Αυτό το ΠΣ http://www.iep.edu.gr/images/IEP/EPISTIMONIKI_YPIRESIA/Epist_Monades/B_Kyklos/Humanities/2019/2019-11-08_ps_neg_logotehnia.pdfεμένα ως εκπαιδευτικό δεν μου προσφέρει τίποτα απολύτως!
@Πελαγονία,έχω την αίσθηση ότι δεν θα συμφωνήσουμε και θα σου εξηγήσω το γιατί. Για μένα, το νέα ΠΣ κινούνται προς την σωστή κατεύθυνση -χρειάζονται φυσικά άπειρες βελτιώσεις-, αλλά η γενική κατεύθυνση είναι σωστή. Τα Αρχαία Ελληνικά είναι νεκρή γλώσσα, σωστά έχει αποσυνδεθεί η διαδασκαλία τους από τη διδασκαλία της μητρικής και πολλά από τα στοιχεία των παλαιών ΑΠ δεν είναι πλέον αποδεκτά από όλους, άρα υπάρχουν μια χαρά λόγοι για τους οποίους αποδομούνται. Έτσι εξελίσσεται κάθε επιστήμη, αλίμονο αν δεν αμφισβητούσαμε τα ως τώρα αποδεκτάΓια εσένα, τα ΠΣ πρέπει να έχουν άλλη κατεύθυνση, επίσης συγκεκριμένη, απλώς διαφορετική από αυτή που θεωρώ εγώ σωστή. Δε νομίζω να βρούμε σημείο επαφής και δεν το λέω για κακό, το αντίθετο θα έλεγα. ΥΓ. Η ορολογία στο πρόγραμμα σπουδών δεν είναι καθόλου εξειδικευμένη, είναι η βασική ορολογία σε οποιοδήποτε εισαγωγικό μάθημα πρώτου έτους Λογοτεχνίας το 2020. Ναι, δεν ήταν όταν σπουδάσαμε εμείς, αλλά αυτό μάλλον λέει περισσότερα για την ηλικία μας παρά για το ΠΣ.
Ελπίζω να καταλαβαίνετε ότι δε θα συμφωνήσουμε. Εγώ είμαι πολύ αισιόδοξη με αυτό το ΠΣ. Μου αρέσει πολύ η έμφαση που δίνεται στον ψηφιακό, στον οπτικό γραμματισμό και στον γραμματισμό στα ΜΜΕ. Βρίσκω λυτρωτική την απελευθέρωση από τη σκλαβιά του σχολικού εγχειριδίου και του λογοτεχνικού κανόνα. Μου αρέσει που πλέον μπορούμε να κάνουμε πολύ περισσότερες επιλογές από ξένη και σύγχρονη λογοτεχνία. Είναι ένα πρόγραμμα σπουδών που προσαρμόζεται πολύ εύκολα στους μαθητές/τριες, αν ο/η εκπαιδευτικός κάνει επιτυχημένες επιλογές. Θα μου επιτρέψετε να σταματήσω τη συζήτηση εδώ.
Αλήθεια περίμενες το νέο ΠΣ για να κάνεις περισσότερες επιλογές από ξένη και σύγχρονη λογοτεχνία... Εμείς το κάνουμε χρόνια...
Αν πάρουμε 5 κινεζάκια 5 αμερικανάκια 5 αιθιοπάκια και 5 νεοελληνάκια, πια νομίζετε ότι θα καταλάβουν περισσότερα π.χ. απο το κείμενο που έπεσε φέτος στο άγνωστο στα Αρχαία;...
Γλωσσολογία Α εξαμήνου, διάκριση συγχρονίας και διαχρονίας. Βασική γλωσσολογική έννοια.Στη διαχρονία, αρχαία κ νέα ελληνικά είναι στο ίδιο συνεχές, η μία μορφή της γλώσσας είναι εξέλιξη της άλλης. Η κάθε γλώσσα όμως είναι ένα σύστημα που ορίζεται πρωτίστως σε μία συγχρονία. Η ΚΝΕ διαφέρει από τη δημοτική των Διδαχών του Μηνιάτη γιατί ανήκει σε άλλη συγχρονία. Η ελληνιστική κοινή διαφέρει από την Αττική διάλεκτο, γιατί ανήκουν σε άλλη συγχρονία, κοκ. Τα αρχαία ελληνικά όπως και τα λατινικά, στη μορφή που είχαν τότε, είναι νεκρές γλώσσες γιατί έχουν πάψει να χρησιμοποιούνται και να εξελίσσονται. Η εξέλιξή τους οδήγησε σε νέες μορφές, σε άλλες συγχρονίες.Καλό θα ήταν οι φιλόλογοι, πέρα από το φιλότιμο και τις εμπειρικές προσεγγίσεις, να θυμηθούμε ότι είμαστε επιστήμονες. 4 χρόνια στα πανεπιστήμιο, διδαχτήκαμε τις αρχές της γλωσσολγοίας, της κλασικής φιλολογίας, της θεωρίας λογοτεχνίας, της συγκριτικής φιλολογίας, αν ήμασταν τυχεροί της διδακτικής των φιλολογικών μαθημάτων. Αυτά δεν είναι αερολογίες, έπρεπε να είναι το Ευαγγέλιό μας. Φυσικά και ένας επιστήμονας χρειάζεται ορολογία, για να πλαισιώσει την εμπειρική του γνώση και στάση.
Κρίμα για τον κλάδο των φιλολόγων.... Αυτά διδάσκονται τα παιδιά μας; Για αυτό πληρώνει ο Έλληνας φορολογούμενος ; Για να αποδομείται με νεολογισμούς και γλωσσολογικά τρικ η σπουδαιότερη γλώσσα του κόσμου από τους ίδιους τους φιλολογους ;;;;