0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Λοιπόν, νιώθω καπως υπεύθυνη για την "διαμάχη" των τελευταίων σελίδων.Α) Οι ΠΕ06 κερδίζουν θέσεις εργασίας. Τέλειο!!!
Προσωπική μου γνώμη ότι αυτό θα συμβεί προσωρινά και είναι ένας τρόπος κατευνασμού των νηπιαγωγών. Πιστεύω ότι από την επόμενη χρονιά δεν θα υπάρχει νηπιαγωγός στην τάξη την ώρα των Αγγλικών.
Δεν το θεωρώ καθόλου πιθανό να μην είναι παρούσα η νηπιαγωγός διότι η παρουσία της επιβάλλεται από την φύση του προγράμματος σπουδών στο νηπιαγωγείο που δεν προβλέπει την υπαρξη διαφορετικών γνωστικών αντικειμένων.Δεν υπάρχουν ξεχωριστά μαθήματα δλδ. Δραστηριότητες υπάρχουν με έντονη τη διαθεματική διάσταση. Δεν υπάρχει αυτό που λέμε κάνει ο καθένας το μάθημά του, διότι απλά δεν υπάρχουν μαθήματα. Δε υπάρχει ώρα αγγλικών, ώρα γυμναστικής , ώρα γλώσσας κλπ. Όλα τα αντικείμενα μπορούν να συνυπάρχουν διαθεματικά μέσα στις δραστηριότητες.
Μόνο εγώ βλέπω πως το πρόβλημα είναι ότι θα χαλάσει το ωράριο κάποιων αλλά δε βλέπω επιστημονικά επιχειρήματα γιατί δεν είναι καλό να μπουν τα αγγλικά στα νηπιαγωγεία, όταν ήδη χρόνια τώρα συνεχίζουν να υπάρχουν στα ιδιωτικά σχολεία (χωρίς να σημαίνει ότι προασπίζομαι τα ιδιωτικά σχολεία έναντι των δημοσίων); Τα αποτελέσματα της εκπαίδευσης είναι μακροπρόθεσμα (το γραφω γι αυτούς που περιμένουν τα παιδια να μιλάνε άπταιστα Αγγλικά με 2 ώρες τη βδομάδα για να επιχειρηματολογήσουν ότι δε μαθαίνουν τίποτα στο νηπιαγωγείο). Α και πού το κακό ένα παιδάκι να δημιουργήσει περισσότερες συνάψεις στο εγκέφαλό του, ερχόμενο σε επαφή με νέους ήχους (φωνητική )και λεξιλόγιο και δραστηριότητες θα του δώσουν νέες εμπειρίες άρα κι ερεθίσματα για μάθηση; Για δημιουργικές δραστηριότητες μιλάμε...Για όποιον δεν έχει καταλάβει το εκπαιδευτικό τοπίο αλλάζει ραγδαία και τα Αγγλικά είναι lingua franca κι όχι ξένη γλώσσα. Δεν αργεί ο καιρός που τα μαθήματα σε όλες τις βαθμίδες θα διδάσκονται και στα Αγγλικά. . Φυσικά και οι Αγγλικών και οι νηπιαγωγοί πρέπει να σέβονται ο ένας τον άλλο. Αλλα να μιλάμε για εισβολή σε χώρο εργασίας στο χώρο του δημοσίου σχολείου επειδή θα μπει μία ειδικότητα το αντικείμενο της οποίας είναι βασικό και το πληρώνουν όλοι απ' έξω θεωρώντας το αυτονόητο είναι αχαρακτήριστο. Τελικά θέλουμε ή όχι να προασπίσουμε το δωρεάν δημόσιο σχολείο; Θα ήθελα να ακούσω επιστημονικά επιχειρήματα για το θέμα.Επίσης αν διαβαζει το υπουργείο παρακαλώ να σκεφτεί σοβαρά να αλλάξει τα τραγικά βιβλία του δημοτικού...
Ναι, δεν υπάρχει ως τώρα. Θα μπορούσε να αλλάξει στο μέλλον. Άλλωστε και η διδασκαλία των Αγγλικών θα εντάσσεται στις ενότητες που δουλεύουν οι νηπιαγωγοί, διαθεματικό θα εξακολουθήσει να είναι το πλαίσιο. Πάντως μια καλή συνεργασία μεταξύ ΠΕ60 και ΠΕ06 είτε είναι και οι δύο ειδικότητες παρούσες στην τάξη είτε όχι θα είναι πολύ ωφέλιμη για όλους τους εμπλεκομένους, παιδιά κι εκπαιδευτικούς.
Η διαίρεση σε μαθήματα δεν θεωρώ ότι μπορεί να υπάρξει και δεν πρέπει να υπάρξει , διότι τότε αναιρείται ο χαρακτήρας του νηπιαγωγείου.Και ο σκοπός δεν είναι αυτός.Σκοπος είναι η ενοποίηση της γνώσης κ όχι ο κατακερματισμός της Εξ ου κ η πρόβλεψη συνύπαρξης των δύο κλάδων ,ΠΕ06 κ ΠΕ60
Δε θεωρώ ότι το να έμπαινε μόνος του στην τάξη ο εκπαιδευτικός ΠΕ06 θα συνέβαλε στον κατακερματισμό της γνώσης αφού θα δουλεύονταν οι ίδιες θεματικές ενότητες αλλά τέλος πάντων. Και για να μην παρεξηγηθώ, δε λέω ότι στο ενδεχόμενο να διδάξω σε νηπιαγωγείο θα ήθελα να είμαι μόνη στην τάξη. Ίσα ίσα που με την παρουσία του νηπιαγωγού τα παιδιά ίσως είναι πιο ήρεμα και η εκπαιδευτική διαδικασία κυλάει πιο ομαλά.