0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Στα δικά μου σχολεία δεν έχει συζητηθεί κάτι ακόμα. Εγώ θα κάνω αποχή.Περί περικοπής μισθού: το θέμα εδώ δεν είναι ότι "θέλουν" οι εκπαιδευτικοί που απέχουν να αποφύγουν τις συνέπειες μίας απεργίας, αλλά το ότι για να προχωρήσει το υπουργείο σε περικοπή πρέπει πρώτα να προδιορίσει το ποσοστό του εργασιακού μας χρόνου στο οποίο αντιστοιχεί το "καθήκον" της αξιολόγησης, προκειμένου φυσικά ο μισθός να περικοπεί στο αντίστοιχο ποσοστό. Δεν μπορεί να μου κόψει όλο το μηνιάτικο εάν εγώ εκτελώ τα υπόλοιπα καθήκοντά μου. Πρέπει να πει ότι η αξιολόγηση "καταλαμβάνει" το πχ 20% του εργασιακού μου χρόνου. Και αυτό φυσικά δεν πρόκειται να το κάνει γιατί δεν το συμφέρει.
Συμφωνώ happiness, αποκλείεται να συνδεθεί η συμμετοχή στην αυτοαξιολόγηση με ποσοστό επί του μισθού μας.
Θεσμικά κατοχυρωμένη είναι και η απεργία-αποχή. Και τι με αυτό;Αλλά δεν νομίζω να ενδιαφέρεται κάποιος στα σοβαρά για το τι ακριβώς λένε οι θεσμοί και ο νόμοι. Είναι γνωστό σε όλους ότι ένα σχολείο για να λειτουργήσει, το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνει είναι να αγνοήσει αρκετά από τα φιρμάνια των ασχέτων που αποφασίζουν. Έτσι απεργία-αποχή-ανυπακοή σε φιρμάνια του υπουργείου συμβαίνει ατύπως σχεδόν καθημερινά, για πάμπολλα θέματα, σε όλα τα σχολεία. Απλά αυτή η άτυπη απεργία-αποχή-ανυπακοή μένει μέσα στο σχολείο και δεν φανερώνεται στους απέξω.
Ναι, έχεις δίκιο. Πολλοί χρόνια τώρα απέχουν από τα καθήκοντά τους χωρίς καμία συνέπεια. Έτσι έμαθαν οι άνθρωποι. Έτσι καλλιεργήθηκαν! Πώς τους ζητάς να αλλάξουν τώρα; Δεν είνι το σχολείο τσιφλίκι κανενός! Με τέτοιους εκπαιδευτικούς γιατί απορούμε για το είδος των «αγώνων» που επιλέγουν οι μαθητές μας. Ανέξοδα και εκ του ασφαλούς. Καλή συνέχεια, «συνάδελφοι».
Αυτή είναι μια πολύ καλή επιλογή αλλά πρέπει να τρέξει άμεσα (και ίσως γίνει έτσι, αν τραβηχτεί το σκοινί). Αλλά όλοι το ίδιο κείμενο. Δεν είναι απλά τα πράγματα, να γράψουμε τα κακώς κείμενα κλπ , δεν περνάει αυτό. Δεν παλεύεται με τη λογική και την ευσυνειδησία πλέον αυτό.
Σαφώς μιλάμε για κοινό κείμενο, όχι έκθεση ιδεών. Κ αν κατά τόπους υπάρχουν ευθύνες ΤΑ για θέματα κτιρίου, ειδική μνεία κ σ αυτό. Εκτελούμε τα καθήκοντά μας και ταυτόχρονα τους το γυρνάμε εις βάρος τους. Αλλά φυσικά αυτό να γίνει από όλους. Σιγά μη γίνει όμως. Πόσοι θα βρουν ευκαιρία να εκθειάσουν το σχολείο τους, πόσοι θα φοβηθούν να εκθέσουν τον κολλητό τους δήμαρχο κλπ… Οπότε δεν μένει άλλη λύση, αναγκαστικά αυτό το ημίμετρο που δεν κάνει καλό στον κλάδο.Και για όποιον θεωρεί ότι κινδυνολογούμε. Δείτε μια αμερικανική ταινία με θέμα νεολαία, σχολείο ή φτωχογειτονιές. Σχολεία γκετο από τα οποία οι «καλοι» μαθητες φεύγουν. σχολεία που τρέμουν μην πέσουν οι επιδόσεις κ αλλάξουν κατηγορία, κ τους φύγουν οι καλοί μαθητες. δεν είναι κινδυνολογία κ φαντασία. είναι η αλήθεια. η φαντασίωση του μικροαστού γονιού που νομίζει ότι είναι μεσαία τάξη κ τον έχουν στα ωπα-ωπα: ένα καλό σχολείο για το ΔΙΚΟ ΜΟΥ παιδί. όχι καλά σχολεία για όλα τα παιδιά. απλώς να ξέρουμε ότι το δικό μας θα πάει σε καλό κ να μπορούμε να διαλέξουμε. Οι εκπαιδευτικοί δεν μπορούν να γίνουν συνεργοί σε τέτοιες απόψεις.
Ένα σχολείο είναι 2 πράγματα. Οι εκπαιδευτικοί, και το κτίριο.Δεν νομίζω ότι πρέπει εμείς, ως εκπαιδευτικοί, να κάτσουμε να ασχοληθούμε και να αξιολογήσουμε θέματα κτιρίων και υλικών υποδομών. Δεν είναι αρμοδιότητα και δουλειά μας αυτό, αυτά είναι θέματα του δήμου, των γονέων και των πολιτών. Ας ασχοληθούν οι γονείς και οι πολίτες (και εμείς μαζί με την ιδιότητα του γονέα-πολίτη) με το αν το ένα σχολείο καταρρέει ενώ το διπλανό έχει χρυσά πόμολα, με το αν στο ένα σχολείο στριμώχνονται 100 παιδιά σε μια αίθουσα 10τμ ενώ στο διπλανό έχουν 10 παιδιά σε αίθουσα 100τμ, και ας αξιολογήσουν τον δήμαρχο και την κυβέρνηση που ψηφίσαν.Η αξιολόγηση για τις κτιριακές υποδομές δεν πρέπει λοιπόν να αφορά εμάς τους εκπαιδευτικούς. Εμάς μας αφορά η αξιολόγηση εκπαιδευτικών θεμάτων. Εκπαιδευτικό θέμα π.χ. είναι η αξιολόγηση των σχολικών βιβλίων που μας στέλνει το ΙΕΠ. Αλήθεια, αξιολόγηση στα σχολικά βιβλία που στέλνει το ΙΕΠ προβλέπεται από την τρέχουσα εγκύκλιο αξιολόγησης;Να απαντήσω; Φυσικά και δεν προβλέπεται. Σιγά μη βάλουν τα χεράκια τους οι ΕΣΠΑτρεφόμενοι εκεί στο ΙΕΠ και βγάλουν τα ματάκια τους! Αξιολόγηση σε όλους και σε όλα, μας κουνάει το δάχτυλο το ΙΕΠ. Προσοχή όμως, τζιζ, αξιολόγηση του ΙΕΠ ποτέ!
και τα κτίρια μας αφορούν. πρώτον γιατί επηρεάζουν το μάθημα μας. δευτερον γιατί αναδεικνύουν τις ευθύνες της πολιτείας. δεν μπορεί να σε πρήζουν με τις καινοτομίες κ τα σενάρια κ στο σχολείο σου να εχεις προβολέα μόνο στο εργαστήριο.
Συμφωνώ ότι μας αφορούν οι κτηριακές υποδομές αλλά και ο διαθέσιμος ή μη εξοπλισμός. Είναι τραγικό να μην υπάρχει διαθέσιμος υπολογιστής και προβολέας σε κάθε τάξη όταν μας ζητούν καινοτομίες. Πώς θα κάνουμε εργαστήρια δεξιοτήτων με ανύπαρκτο εξοπλισμό; Για να μην αναφέρω πόσες φορές σε σχολεία δεν είχα καν cd-player για να δουλέψουμε listening με τους μαθητές ή υπήρχε ένα και τρέχαμε να το προλάβουμε.
... και προτζέκτορες έστω και κουβαλητούς σε κατάλληλο χώρο, δεν γίνεται.