*

Αποστολέας Θέμα: Μαθηματικά Γ' Λυκείου Γενικής Παιδείας  (Αναγνώστηκε 45914 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος killbill

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3501
  • Φύλο: Άντρας
  • Αν θες να μάθεις κάτι τότε δίδαξέ το
    • Προφίλ
Απ: Μαθηματικά Γ' Λυκείου Γενικής Παιδείας
« Απάντηση #56 στις: Μαΐου 19, 2010, 10:08:34 pm »
Όχι είσαι λάθος! Απλά  τυχαίνει να βγάζει τις ίδιες λύσεις της εξίσωσης. Σου εξηγώ το γιατί:

Όταν λέμε να λυθεί η εξίσωση, εννοούμε να βρούμε τις τιμές του x που επαληθεύουν (και όχι μόνο να μηδενίζουν) ταυτόχρονα και το πρώτο και το δεύτερο μέλος. Για παράδειγμα θα μπορούσε πχ για χ=3 όπου το πρώτο μέλος κάνει 4, να κάνει και το δεύτερο μέλος επίσης 4. Τότε το 3 θα ήταν λύση της εξίσωσης όχι όμως και του τριωνύμου που είναι απλά το 1ο μέλος της εξίσωσης..

Στη συγκεκριμένη άσκηση απλά τυχαίνει για χ=1 και χ=2 οι λύσεις της εξίσωσης να είναι και λύσεις του τριωνύμου.

Αν πχ έλεγε να λυθεί η εξίσωση (χ-1)^2=χ+1 παρατηρούμε ότι επαληθεύεται για χ=3, άρα το 3 είναι ρίζα της εξίσωσης, όμως το 3 δεν είναι ρίζα του τριωνύμου που είναι στο α μέλος.

Σε αυτό που λες εσύ πρέπει φυσικά να αναφέρεις ότι οι τιμές 1 και 2 μηδενίζουν όχι μόνο το τριώνυμο αλλά και το β μέλος. Όμως έτσι έχεις βρει μόνο 2 από τις ρίζες της εξίσωσης ενώ, όπως σου είπα και πιο πάνω, θα μπορούσαν να υπάρχουν και άλλοι αριθμοί που να δίνουν την ίδια τιμή και στο ά μέλος (τριώνυμο) και στο β μέλος (λογάριθμος)
« Τελευταία τροποποίηση: Μαΐου 19, 2010, 10:13:38 pm από killbill »

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Μαθηματικά Γ' Λυκείου Γενικής Παιδείας
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 21:02:29 »

Αποσυνδεδεμένος knkn

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2349
  • Φύλο: Άντρας
  • η ζωή είναι ωραία !
    • Προφίλ
Απ: Μαθηματικά Γ' Λυκείου Γενικής Παιδείας
« Απάντηση #57 στις: Μαΐου 19, 2010, 10:10:36 pm »
Θελω να ρωτησω το εξης τους μαθηματικους. Ειμαι φυσικος και δοκιμασα να λυσω καποια ερωτηματα. Θελω να μου πειτε μια λυση που σκεφτηκα για το Γ2 ερωτημα.

Αποσυνδεδεμένος Touristakos

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1231
    • Προφίλ
Απ: Μαθηματικά Γ' Λυκείου Γενικής Παιδείας
« Απάντηση #58 στις: Μαΐου 19, 2010, 10:14:58 pm »
Χμ εχετε δικιο... ευχαριστω για τις υποδειξεις...

Αποσυνδεδεμένος k.d.pe03

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 660
    • Προφίλ
Απ: Μαθηματικά Γ' Λυκείου Γενικής Παιδείας
« Απάντηση #59 στις: Μαΐου 19, 2010, 10:18:01 pm »
Χμ εχετε δικιο... ευχαριστω για τις υποδειξεις...
με καλή διάθεση και χωρίς να με παρεξηγήσεις:είπαμε ξέρετε μαθηματικά εσεις οι φυσικοί,ανάλυση όμως όχι! ;)

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Μαθηματικά Γ' Λυκείου Γενικής Παιδείας
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 21:02:29 »

Αποσυνδεδεμένος Siobaras

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1041
  • Φύλο: Άντρας
  • 1.d4!
    • Προφίλ
Απ: Μαθηματικά Γ' Λυκείου Γενικής Παιδείας
« Απάντηση #60 στις: Μαΐου 19, 2010, 11:50:22 pm »
Καλά ήταν τα θέματα κατά τη γνώμη μου.

Για το Δ4 που γράφτηκε παραπάνω, θεωρώ απαραίτητο να υπάρχει ένα ερώτημα που να βγάζει τα παιδιά "έξω από την περπατημένη".
Με λίγα λόγια θα πρέπει, για ΕΝΑ ΕΡΩΤΗΜΑ (τουλάχιστον) στο σύνολο των θεμάτων, να σκεφτούν 1-2 όχι απίστευτα δύσκολα πράγματα και να μην έχουν τη μέθοδο έτοιμη. Ήταν μια πολύ καλή επιλογή, δεδομένου ότι έβγαινε με τουλάχιστον 3-4 τρόπους.

Το Γ2 πρέπει επίσης να δυσκόλεψε πολλούς, ΑΛΛΑ, η διαφορά είναι, ότι σαν ιδέα, όλοι οι προετοιμασμένοι μαθητές θα σκέφτηκαν ότι πρέπει να μετατρέψουν την εξίσωση συναρτήσει της f.
Για την ιστορία, όποιος έγραψε "προφανείς λύσεις το 1 και το 2" παίρνει 1 μόριο.
Επίσης όποιος έκανε απλά την πράξη των λογαρίθμων, πάλι παίρνει 1 μόριο.

Για το ερώτημα Γ4, έχω να πω ότι ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ, ζητήθηκε ο υπολογισμός ενός όχι τετριμμένου, αλλά ούτε και πανδύσκολου ορισμένου ολοκληρώματος.
Επί σειρά ετών, διδάσκονται ένα σωρό μέθοδοι υπολογισμού ολοκληρώματος, με δυσανάλογες απαιτήσεις στις εξετάσεις από το κομμάτι αυτό της ύλης.

Για τα θέματα Γενικής, επίσης θέλω να δω απόψεις και να πω και την δική μου, αλλά μπορεί να υπάρχει ήδη άλλο θέμα...

Και τότε η νύχτα... παίρνει διάσταση...

Αποσυνδεδεμένος Siobaras

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1041
  • Φύλο: Άντρας
  • 1.d4!
    • Προφίλ
Απ: Μαθηματικά Γ' Λυκείου Γενικής Παιδείας
« Απάντηση #61 στις: Μαΐου 20, 2010, 12:22:22 am »
Με το φτωχό μου το μυαλό...

Φαντάζομαι ότι δείγμα μεγέθους 2 δεν μπορεί να θεωρηθεί αξιόπιστο...
Δημιουργεί μια "τρύπα" στο ερώτημα, είναι η αλήθεια, αλλά, από μαθηματικής απόψεως, δεν παρουσιάζει πρακτικό ενδιαφέρον η (προβληματική, κατά τα άλλα) υποπερίπτωση αυτή. Νομίζω ότι σε αυτήν την περίπτωση χάνει και το νόημα της η "ακραία παρατήρηση".

Μιλώντας για τρύπες στα Σ-Λ, τι γνώμη έχετε για το ερώτημα με την ταχύτητα;
Τυπικά, το γράφει ατόφιο στο βιβλίο, άρα θεωρείται σωστό.
Αλλά, από μαθηματική σκοπιά, δεν έπρεπε να γράφει ότι η f είναι παραγωγίσιμη;
Δίνω και παράδειγμα : Σώμα κινείται ευθύγραμμα με σταθερή ταχύτητα Α για χρόνο t1 και μετά με σταθερή ταχύτητα
Και τότε η νύχτα... παίρνει διάσταση...

Αποσυνδεδεμένος knkn

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2349
  • Φύλο: Άντρας
  • η ζωή είναι ωραία !
    • Προφίλ
Απ: Μαθηματικά Γ' Λυκείου Γενικής Παιδείας
« Απάντηση #62 στις: Μαΐου 20, 2010, 01:35:19 pm »
Για το ερώτημα Γ4, έχω να πω ότι ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ, ζητήθηκε ο υπολογισμός ενός όχι τετριμμένου, αλλά ούτε και πανδύσκολου ορισμένου ολοκληρώματος.
Επί σειρά ετών, διδάσκονται ένα σωρό μέθοδοι υπολογισμού ολοκληρώματος, με δυσανάλογες απαιτήσεις στις εξετάσεις από το κομμάτι αυτό της ύλης.


Συμφωνώ σε όλα όσα είπες συνάδελφε Siobara .

Αυτό που γράφεις για το ολοκλήρωμα το σκέφτηκα και εγώ όταν έλυνα τα θέματα.. Πολύ σωστό !!!

Αποσυνδεδεμένος Landau

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 6022
  • Φύλο: Άντρας
  • Λατρεύω την εκπαίδευση.. BAZINGA!
    • Προφίλ
Απ: Μαθηματικά Γ' Λυκείου Γενικής Παιδείας
« Απάντηση #63 στις: Μαΐου 20, 2010, 01:45:30 pm »
Χμ εχετε δικιο... ευχαριστω για τις υποδειξεις...
με καλή διάθεση και χωρίς να με παρεξηγήσεις:είπαμε ξέρετε μαθηματικά εσεις οι φυσικοί,ανάλυση όμως όχι! ;)

Ειδικά ανάλυση ξέρουμε. Θεωρήματα και αποδείξεις τους δεν ξέρουμε (και δεν μας απασχολούν ιδαίτερα) :P
"Physics is like sex: sure, it may give some practical results, but that's not why we do it."
(Richard P. Feynman ?)

"The first condition of progress is the removal of censorship."
(George Bernard Shaw)

Αποσυνδεδεμένος RedCommon

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 18
    • Προφίλ
Απ: Μαθηματικά Γ' Λυκείου Γενικής Παιδείας
« Απάντηση #64 στις: Μαΐου 20, 2010, 01:46:20 pm »
Καλημέρα. Για το θεμα Δ4 βλέπω ότι όλα τα φροντιστηρία προτείνουν είτε ΘΜΤ σε αρχικη της f είτε μονοτονία σε μια νέα συνάρτηση. Με χρήση του ΘΜΤΟΛ βγαίνει πολυ πιο γρήγορα πιστεύω.
Το Γ2 έφαγε πολύ χρόνο και το Δ3 επίσης. Όντως το 10 το φτάνεις εύκολα αλλα 16+ αρκετά δυσκολα.
Υπάρχει κάποιος συνάδελφος πουνα ξέρει πώς βαθμολογούνται τα θέματα;

Αποσυνδεδεμένος knkn

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2349
  • Φύλο: Άντρας
  • η ζωή είναι ωραία !
    • Προφίλ
Απ: Μαθηματικά Γ' Λυκείου Γενικής Παιδείας
« Απάντηση #65 στις: Μαΐου 20, 2010, 02:10:12 pm »
Από την εφημερίδα Καθημερινή :

Δυσκόλεψαν τα Μαθηματικά
Τα Μαθηματικά για μια ακόμη φορά αναδεικνύονται ως το βασικό κριτήριο για να ξεχωρίσουν οι πολύ καλά προετοιμασμένοι υποψήφιοι των πανελλαδικών εξετάσεων, οι οποίοι τελικά θα διεκδικήσουν με αξιώσεις τις περιζήτητες θέσεις σε πολυτεχνεία και τις σχολές θετικών επιστημών.
Ειδικότερα, τα θέματα των Μαθηματικών, στα οποία εξετάστηκαν οι υποψήφιοι της θετικής και της τεχνολογικής κατεύθυνσης, κρίθηκαν «λίγο πιο δύσκολα από τα περυσινά», όπως ανέφερε η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία (ΕΜΕ). «Προϋπόθεση για την επιτυχή αντιμετώπιση των θεμάτων από τους μαθητές ήταν η πολύ καλή υποδομή από τις προηγούμενες τάξεις και η αυξημένη κριτική ικανότητα», συμπλήρωσε η ΕΜΕ. Οπως ανέφεραν στην «Κ» οι εκπαιδευτικοί του ομίλου ΟΡΙΟΝ-IdEF «η επιτροπή βοήθησε τους υποψηφίους να γράψουν πάνω από τη βάση, αλλά δυσκόλεψε πολύ περισσότερο το άριστα».

Πηγή :
http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ell_28_20/05/2010_401643

Αποσυνδεδεμένος killbill

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3501
  • Φύλο: Άντρας
  • Αν θες να μάθεις κάτι τότε δίδαξέ το
    • Προφίλ
Απ: Μαθηματικά Γ' Λυκείου Γενικής Παιδείας
« Απάντηση #66 στις: Μαΐου 20, 2010, 02:23:14 pm »
Για το ερώτημα Γ4, έχω να πω ότι ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ, ζητήθηκε ο υπολογισμός ενός όχι τετριμμένου, αλλά ούτε και πανδύσκολου ορισμένου ολοκληρώματος.
Επί σειρά ετών, διδάσκονται ένα σωρό μέθοδοι υπολογισμού ολοκληρώματος, με δυσανάλογες απαιτήσεις στις εξετάσεις από το κομμάτι αυτό της ύλης.
Το Γ4 μάλλον γελοίο είναι αφού:
Το Γ4 λύνεται σε μισή γραμμή ως εξής: Στο ολοκλήρωμα από -1 έως 1 του  xln(x^2+1) αν θέσουμε u=x^2+1 τότε τα άκρα ολοκληρωσης γίνονται από 2 έως 2 άρα =0 και ΤΕΛΟΣ!



Για τα θέματα Γενικής, επίσης θέλω να δω απόψεις και να πω και την δική μου, αλλά μπορεί να υπάρχει ήδη άλλο θέμα...
Ναι, εδώ: http://www.pde.gr/forum/index.php?topic=19097.0

το θεμα Δ4 βλέπω .....μ ε χρήση του ΘΜΤΟΛ βγαίνει πολυ πιο γρήγορα πιστεύω.
ίσως, αλλά είναι εκτός ύλης και δεν διδάσκεται.

Από την εφημερίδα Καθημερινή :
Δυσκόλεψαν τα Μαθηματικά
Τα Μαθηματικά για μια ακόμη φορά αναδεικνύονται ως το βασικό κριτήριο για να ξεχωρίσουν οι πολύ καλά προετοιμασμένοι υποψήφιοι των πανελλαδικών εξετάσεων, οι οποίοι τελικά θα διεκδικήσουν με αξιώσεις τις περιζήτητες θέσεις σε πολυτεχνεία και τις σχολές θετικών επιστημών.....
Πηγή :
http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ell_28_20/05/2010_401643
Ποιές είναι οι περιζήτητες δηλαδή; Αμάν με αυτόν τον μύθο περί περιζήτητων σχολών. Αυτός ο μύθος μπορεί να ίσχυε την δεκαετία του 60-70. Ποιές είναι λοιπόν; μήπως οι σχολές πληροφορικής και τα πολυτεχνεία;

Αποσυνδεδεμένος knkn

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2349
  • Φύλο: Άντρας
  • η ζωή είναι ωραία !
    • Προφίλ
Απ: Μαθηματικά Γ' Λυκείου Γενικής Παιδείας
« Απάντηση #67 στις: Μαΐου 20, 2010, 03:35:44 pm »
Ποιές είναι οι περιζήτητες δηλαδή; Αμάν με αυτόν τον μύθο περί περιζήτητων σχολών. Αυτός ο μύθος μπορεί να ίσχυε την δεκαετία του 60-70. Ποιές είναι λοιπόν; μήπως οι σχολές πληροφορικής και τα πολυτεχνεία;

Αποσυνδεδεμένος knkn

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2349
  • Φύλο: Άντρας
  • η ζωή είναι ωραία !
    • Προφίλ
Απ: Μαθηματικά Γ' Λυκείου Γενικής Παιδείας
« Απάντηση #68 στις: Μαΐου 20, 2010, 03:54:37 pm »
Το Γ4 μάλλον γελοίο είναι αφού:
Το Γ4 λύνεται σε μισή γραμμή ως εξής: Στο ολοκλήρωμα από -1 έως 1 του  xln(x^2+1) αν θέσουμε u=x^2+1 τότε τα άκρα ολοκληρωσης γίνονται από 2 έως 2 άρα =0 και ΤΕΛΟΣ!


Και εγώ έτσι το έλυσα.
Το χωρίζεις σε 2 ολοκληρώματα. Το δεύτερο βγαίνει 0  (με την αντικατάσταση που περιγράφεις)  ενώ το πρώτο είναι ακόμα πιο απλό.   
Γιατί δεν σου αρέσει το ολοκλήρωμα αυτό ?
Μοιάζει με τις ασκήσεις του σχολικού βιβλίου και εξετάζει τον μαθητή στις μεθόδους υπολογισμού ολοκληρωμάτων που έχει διδαχθεί .

Αποσυνδεδεμένος Siobaras

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1041
  • Φύλο: Άντρας
  • 1.d4!
    • Προφίλ
Απ: Μαθηματικά Γ' Λυκείου Γενικής Παιδείας
« Απάντηση #69 στις: Μαΐου 20, 2010, 09:52:11 pm »
Ρε killbill, για μένα που είμαι Μαθηματικός, όλα γελοία είναι.

Ακόμα και στο Δ4, αν θέσεις στο 2ο ολοκλήρωμα όπου t το u+1, βγαίνουν ολοκληρώματα με ίδια άκρα και χρειάζεται μόνο η μονοτονία της f.

Μάλλον δεν κατάλαβες το πνεύμα του μηνύματός μου.
Και τότε η νύχτα... παίρνει διάσταση...

 

Pde.gr, © 2005 - 2025

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32871
  • Τελευταία: Arleta30
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1182612
  • Σύνολο θεμάτων: 19473
  • Σε σύνδεση σήμερα: 687
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 2144
  • (Αυγούστου 21, 2024, 05:10:38 pm)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 23
Επισκέπτες: 591
Σύνολο: 614

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.055 δευτερόλεπτα. 33 ερωτήματα.