*

Αποστολέας Θέμα: Λατινικά: Σύνταξη  (Αναγνώστηκε 241401 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος steven_seagal

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 978
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά: Σύνταξη
« Απάντηση #476 στις: Νοεμβρίου 10, 2011, 03:49:36 pm »
το θεμα δεν ειναι αν λυπομαστε , αν μας ενοχλει μια λαθος σειρα κτλ.ο υποκειμενισμος δεν μετραει εδω..το θεμα ειναι τι γινεται στις πανελλαδικες..καποιος που εχει περασει ως διορθωτης ξερει να μας διαφωτισει αν υπαρχει καποια σχετικη οδηγια στις συντακτικες ασκησεις ; δεν αφορα μονο την ενεργητικη-παθητικη αλλα και αλλου ειδους μετατροπες ....στην ταξη της συγκεκριμενης καθηγητριας εγινε μεγαλη φασαρια γιατι επιμενει να αφαιρει μοναδες σε τετοιου ειδους ασκησεις  σε καθε διαγωνισμα της δικαιολογουμενη οτι ετσι γινεται και στις πανελλαδικες.Τα παιδια διαμαρτυρονται γιατι θεωρουν οτι εχουν σωστη την ασκηση

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Λατινικά: Σύνταξη
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 19:42:53 »

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά: Σύνταξη
« Απάντηση #477 στις: Νοεμβρίου 10, 2011, 04:17:29 pm »
Κοιταξτε,....οι λεξεις δεν μπαινουν οπου θελουμε και με ο,τι σειρα θελουμε. Αυτο ειναι κατανοητο νομιζω. η γλωσσα ακολουθει τη σκεψη.

π.χ. το ρημα μπαινει στο τελος της προτασης και ο επιθετικος προσδιορισμος ακολουθει το ουσιαστικο, επισης η προθεση μπαινει πριν τον προσδιοριζομενο ορο.
Αυτα ειναι βασικα και  αν τηρουνται αυτα οι αλλες αλλαγες στη σειρα δεν εχουν νοημα.
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος apri

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5938
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Dum spiro, spero
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά: Σύνταξη
« Απάντηση #478 στις: Νοεμβρίου 10, 2011, 05:14:42 pm »
Κοιταξτε,....οι λεξεις δεν μπαινουν οπου θελουμε και με ο,τι σειρα θελουμε. Αυτο ειναι κατανοητο νομιζω. η γλωσσα ακολουθει τη σκεψη.

π.χ. το ρημα μπαινει στο τελος της προτασης και ο επιθετικος προσδιορισμος ακολουθει το ουσιαστικο, επισης η προθεση μπαινει πριν τον προσδιοριζομενο ορο.


Γι' αυτό και μίλησα για σχετική ελευθερία στη σειρά των όρων και για προτάσεις γραμματικά ορθές ή μη.
Υπάρχουν κάποιες ακολουθίες που δεν επιτρέπονται στη γλώσσα, όπως επίσης και ακολουθίες περισσότερο αναμενόμενες σε κάποια γλώσσα από κάποιες άλλες (π.χ Υ-Ρ-Α ή Υ-Α-Ρ).
Π.χ στα λατινικά είναι περισσότερο αναμενόμενη η ακολουθία Υ-Α-Ρ, χωρίς όμως να αποκλείονται και άλλες παραλλαγές.
βλ. λ.χ την πρόταση "Cato attulit quodam die in curiam ficum praecocem ex carthagine", όπου έχουμε Υ-Ρ-Α.

Και ξαναλέω: Αν μια πρόταση είναι γραμματικώς ορθή στη συγκεκριμένη γλώσσα, το να κόψουμε μονάδες για λόγους υφολογικής συνέπειας, για εμένα είναι υπερβολικό.

Δεν μπορώ να φανταστώ ότι υπάρχει γραπτή εντολή να κόβονται μονάδες γι' αυτόν το λόγο.
Απ' ό,τι ξέρω, το υπουργείο δίνει τις σωστές απαντήσεις και από εκεί και πέρα, είναι στη διακριτική ευχέρεια του βαθμολογητή για το πώς θα βαθμολογήσει την κάθε απάντηση. Άλλωστε, αν ήταν τόσο δεσμευμένος ο εκάστοτε βαθμολογητής από τις εκάστοτε οδηγίες, δεν θα υπήρχαν διαφορές στις βαθμολογίες, πόσω μάλλον αναβαθμολογήσεις.



« Τελευταία τροποποίηση: Νοεμβρίου 10, 2011, 05:49:25 pm από apri »
......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)

Αποσυνδεδεμένος daffyduck

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 540
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ 02
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά: Σύνταξη
« Απάντηση #479 στις: Νοεμβρίου 10, 2011, 05:41:33 pm »
για όνομα του Θεού βρε συνάδελφοι, φυσικά και ΔΕΝ κόβουμε μονάδες για αυτό το λόγο στις Πανελλαδικές! Είναι ποτέ δυνατόν να δοθεί τέτοια οδηγία;;;; είπαμε δα!

Σε καμία περίπτωση, είμαι κατηγορηματικός. Έχω διορθώσει Λατινικά, με τέτοιες ασκήσεις, δεν τίθεται κανένα τέτοιο θέμα, εφόσον είναι γραμματικά σωστή η αλλαγή.

Μην περιμένεις να δεις, για να πιστέψεις...Πίστεψε, και θα δεις!

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Λατινικά: Σύνταξη
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 19:42:53 »

Αποσυνδεδεμένος lkjhgfd

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 323
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά: Σύνταξη
« Απάντηση #480 στις: Νοεμβρίου 10, 2011, 10:33:32 pm »
Τέλος πάντων δεν είναι κόπος ούτε στο δάσκαλο ούτε και στο μαθητή να τα βάλει με τη σειρά. Ούτε και κάτι δύσκολο. Από τυην εμπειρία μου πάντως τα παιδιά που δεν τα βάζουν σε σωστή σειρά είναι αυτά που απλά βαριούνται να ξαναγράψουν την πρόταση.
"Come out come out wherever you are..."

Αποσυνδεδεμένος aris82

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 125
  • Φύλο: Άντρας
  • μεταξὺ χειλέων καὶ κύλικος πολλὰ πέλει
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά: Σύνταξη
« Απάντηση #481 στις: Νοεμβρίου 11, 2011, 02:34:57 am »
Επιβεβαιώνω κι εγώ, ότι τις δύο τελευταίες χρονιές που ήμουν στα Λατινικά δεν κόβαμε μονάδες αν το ρήμα δεν ήταν στο τέλος.

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά: Σύνταξη
« Απάντηση #482 στις: Νοεμβρίου 11, 2011, 09:27:35 am »
Τέλος πάντων δεν είναι κόπος ούτε στο δάσκαλο ούτε και στο μαθητή να τα βάλει με τη σειρά. Ούτε και κάτι δύσκολο. Από τυην εμπειρία μου πάντως τα παιδιά που δεν τα βάζουν σε σωστή σειρά είναι αυτά που απλά βαριούνται να ξαναγράψουν την πρόταση.

Συμφωνω! Το οτι δεν υπαρχει οδηγια αυτο δεν ειναι κακο. Ισως ειναι αυτονόητο ομως.
Μια προταση στην ευχη εχουν,... να βαλουν 5 μονο λεξεις σε μια σωστη σειρα.Ελεος!!!
Εισαγωγικες δινουν, ας προσεχουν λιγο τουλαχιστον. Εξαλλου, δεν τους βαζουν αγνωστο, ουτε
« Τελευταία τροποποίηση: Νοεμβρίου 11, 2011, 09:35:48 am από MARKOS »
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος steven_seagal

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 978
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά: Σύνταξη
« Απάντηση #483 στις: Νοεμβρίου 11, 2011, 10:02:09 am »
δυστυχώς σε 1-2 χρόνια δεν θα εξετάζεται Πανελληνίως,

αυτο δεν ισχυει...συμφωνα με οσα εχουν ανακοινωθει ως τωρα θα εξεταζεται στην τριτη λυκειου και μαλιστα θα εχει και επιπλεον ωρες εμβαθυνσης..ισως αφαιρεθει απο τη 

Αποσυνδεδεμένος apri

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5938
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Dum spiro, spero
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά: Σύνταξη
« Απάντηση #484 στις: Νοεμβρίου 11, 2011, 12:41:41 pm »
Τέλος πάντων δεν είναι κόπος ούτε στο δάσκαλο ούτε και στο μαθητή να τα βάλει με τη σειρά. Ούτε και κάτι δύσκολο. Από τυην εμπειρία μου πάντως τα παιδιά που δεν τα βάζουν σε σωστή σειρά είναι αυτά που απλά βαριούνται να ξαναγράψουν την πρόταση.

Συμφωνω! Το οτι δεν υπαρχει οδηγια αυτο δεν ειναι κακο. Ισως ειναι αυτονόητο ομως.
Μια προταση στην ευχη εχουν,... να βαλουν 5 μονο λεξεις σε μια σωστη σειρα.Ελεος!!!
Εισαγωγικες δινουν, ας προσεχουν λιγο τουλαχιστον. Εξαλλου, δεν τους βαζουν αγνωστο, ουτε
......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά: Σύνταξη
« Απάντηση #485 στις: Νοεμβρίου 11, 2011, 12:59:44 pm »
δε διαφωνω, αρκει να βγαινει νοημα στη προταση. Αυτο εννοειται!
Εξαρταται παντως για το τι σφαλμα υπαρχει στη σειρα.Πιστευω πως συμφωνουμε ολοι σε αυτο.
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος aris82

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 125
  • Φύλο: Άντρας
  • μεταξὺ χειλέων καὶ κύλικος πολλὰ πέλει
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά: Σύνταξη
« Απάντηση #486 στις: Νοεμβρίου 11, 2011, 02:29:12 pm »
Αν αντιδιαστείλουμε τα Λατινικά με τα Γερμανικά, για παράδειγμα, όπου οι Γερμανοί βαθμολογητές του Goethe χτυπάνε αλύπητα όποιον μαθητή δεν θέσει το ρήμα σε μια δευτερεύουσα πρόταση στο τέλος, σίγουρα υπάρχει μια μεγαλύτερη ελευθερία.

Αποσυνδεδεμένος apri

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5938
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Dum spiro, spero
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά: Σύνταξη
« Απάντηση #487 στις: Νοεμβρίου 11, 2011, 05:19:20 pm »
Mόνο που άλλο πράγμα να σου κόψουν κάποιες μονάδες σε πανεπιστημιακό μάθημα (το έπαθα μια φορά με αβλεψίες στον τονισμό υπαγορευμένου βυζαντινού κειμένου και συμμορφώθηκα εύκολα στα επόμενα μαθήματα),
άλλο πράγμα να σου κόψουν μονάδες σε ένα δίπλωμα ξένης γλώσσας
κι άλλο να τις χάσεις όταν κτυπάς την πόρτα στη σχολή της προτίμησής σου.


......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)

Αποσυνδεδεμένος steven_seagal

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 978
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά: Σύνταξη
« Απάντηση #488 στις: Νοεμβρίου 12, 2011, 04:46:58 pm »
Licet mihi ostendas agmina militum, quibus curiam .... στην μετατροπη σε μετοχη αλλα βοηθηματα εχουν:Te mihi ostendente agmina militum

αλλα a te mihi ostendente agmina militum

και αλλα (a) te  mihi ostendente agmina militum

προς τι η διαφορα αφου η σχολη γραμματικη εχει ξεκαθαρα την αντωνυμια tu στην αφαιρετικη a te ; 

Αποσυνδεδεμένος θάνος73

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 265
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά: Σύνταξη
« Απάντηση #489 στις: Νοεμβρίου 13, 2011, 05:51:17 pm »
συνάδελφοι, μιας και μιλάμε για πανελλαδικές, θα εξακολουθήσουν να υπάρχουν τα Λατινικά ως υποχρεωτικό μάθημα πανελλαδικά εξεταζόμενο στο άμεσο μέλλον; διάβασα κάτι ανησυχητικό τώρα τελευταία...
σα δαχτυλίδια του Κρόνου κρέμονται πάνω απ' το κεφάλι τα όνειρα που κάνω όταν είμαι ξύπνιος στο σκοτάδι

 

Pde.gr, © 2005 - 2025

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32871
  • Τελευταία: Arleta30
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1182671
  • Σύνολο θεμάτων: 19473
  • Σε σύνδεση σήμερα: 671
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 2144
  • (Αυγούστου 21, 2024, 05:10:38 pm)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 10
Επισκέπτες: 527
Σύνολο: 537

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.047 δευτερόλεπτα. 34 ερωτήματα.