*

Αποστολέας Θέμα: Μετάταξη απο Δευτεροβάθμια σε Πρωτοβάθμια  (Αναγνώστηκε 4357375 φορές)

0 μέλη και 4 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος supernova1980

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 376
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Μετάταξη απο Δευτεροβάθμια σε Πρωτοβάθμια
« Απάντηση #17066 στις: Ιούνιος 10, 2015, 05:50:09 μμ »
Η διαμάχη καλά κρατεί μεταξύ αυτών που πήραν τις υποχρεωτικές μεταθέσεις και αυτών που περίμεναν οι άνθρωποι καρτερικά την σειρά τους με τις απλές μετατάξεις και μεταθέσεις. Το ότι ετελέσθη μία παρανομία σε βάρος της ευρύτερης εκπαιδευτικής κοινότητας αυτό είναι αδιαμφισβήτητο. Φτάνει να αναλογιστεί κανείς οτι η έννοια της υποχρεωτικής μετάταξης είναι οτι γίνεται για να καλυφθούν κενά που δεν καλύπτονται με άλλους τρόπους και κυρίως σε θέσεις 'δυσμενείς' που δεν τις επιθυμεί κάποιος. Έχει μια έννοια αρνητική..οτι σε παίρνω από μια Χ περιοχή όπου μπορεί να είσαι και ευχαριστημένος και σε πάω σε μια Ψ περιοχή που για κάποιους λόγους μένει κενή και δεν προτιμείται, αλλά κάποιος στην τελική πρέπει να την υπηρετήσει. Στην χώρα μας, στον τομέα της εκπαίδευσης, όμως, υπάρχουν οι νόμιμες διαδικασίες κάλυψης θέσεων (μεταθέσεις με μοριοδότηση, μετατάξεις κ.τ.λ.) και δεν ήταν απαραίτητο να γίνει κάτι τέτοιο, πράγμα που γενά υποψίες για την τακτοποίηση κάποιων. Δεν γίνεται, για παράδειγμα, εκπαιδευτικός ειδικότητας με ούτε καλά καλά 50 μόρια και χωρίς παιδιά να παίρνει μετάταξη στην Μαγνησία και μάλιστα μέσα στην πόλη του Βόλου, που είναι τόσοι άλλοι στην διάθεση και να υπάρχουν εκπαιδευτικοί της ίδιας ειδικότητας με 150 τουλάχιστον μόρια και με δύο και τρία παιδιά που ακόμα περιπλανιούνται στα Δωδεκάνησα. Το να γινότανε βέβαια υποχρεωτική μετάταξη από τον Βόλο στα Δωδεκάνησα ή σε άλλες απομακρυσμένες περιοχές όχι και τόσο προτιμητέες από την πλειονότητα των εκπαιδευτικών, αυτό θα μπορούσε να συνάδει με την έννοια της υποχρεωτικής μετάταξης, αλλά δυστυχώς, δεν έγιναν έτσι τα πράγματα.  Απλά αναρωτιέμαι, όμως, μέσα σε όλον αυτό τον διχασμό που έχει δημιουργηθεί, αν θα πρέπει να απαιτήσουμε και την απόδοση ευθυνών και την τιμωρία του τότε υπουργού παιδείας και της προηγούμενης κυβέρνησης που παρακάμπτωντας νόμιμες διαδικασίες επέτρεψαν να συμβεί όλο αυτό.

εχεις απολυτο δικιο..καλα για αποδοση ευθυνων ουτε καν..στο ελλαντα ειμαστε..αυτοι προστατεύονται γιαυτο οργιαζουν χωρις δισταγμο..εδω εχουν το θρασος να επανεμφανίζονται γράφοντας αρθρα κριτικάροντας τη νυν ηγεσια του υπουργείου..οχι ότι δεν επιδεχεται κριτικης, αλλα όχι από αυτους που εκαναν ότι τους κατεβαινε στο κεφαλι

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Μετάταξη απο Δευτεροβάθμια σε Πρωτοβάθμια
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 07:49:44 »

Αποσυνδεδεμένος Νόμιμος!

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1195
  • Φύλο: Άντρας
  • Ήθος ανθρώπω δαίμων....
    • Προφίλ
Απ: Μετάταξη απο Δευτεροβάθμια σε Πρωτοβάθμια
« Απάντηση #17067 στις: Ιούνιος 10, 2015, 05:58:19 μμ »
εχεις απολυτο δικιο..καλα για αποδοση ευθυνων ουτε καν..στο ελλαντα ειμαστε..αυτοι προστατεύονται γιαυτο οργιαζουν χωρις δισταγμο..εδω εχουν το θρασος να επανεμφανίζονται γράφοντας αρθρα κριτικάροντας τη νυν ηγεσια του υπουργείου..οχι ότι δεν επιδεχεται κριτικης, αλλα όχι από αυτους που εκαναν ότι τους κατεβαινε στο κεφαλι

Έτσι είναι αν έτσι νομίζεις!!!!! Κάναμε ότι μας κατέβαινε....... !!! Σου διέφυγε προφανώς ότι εμείς είμαστε οι συντάκτες του νόμου.....
Αλλά τι λέω, μόνο εσείς έχετε το δικαίωμα να σχολιάζετε, να ειρωνεύεστε, τα σχολια σας να παραμένουν αλώβητα, ενώ όποιος γράφει καθαρά εκπαιδευτικά σχόλια να διαγράφονται. Για εκπαιδευτικός είσαι πολύ είρων το λιγότερο.
Οὐαὶ δὲ ὑμῖν, γραμματεῖς καὶ Φαρισαῖοι ὑποκριταί....(.κατά Ματθαίον, κεφ. 23)
...καὶ τὴν εἰωθυῖαν ἀξίωσιν τῶν ὀνομάτων ἐς τὰ
ἔργα ἀντήλλαξαν τῇ δικαιώσει.... (Θουκυδίδου Ιστορίαι, Βιβλίον Γ', & 82)

Αποσυνδεδεμένος edesta

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 354
  • Έκπληξη
    • Προφίλ
Απ: Μετάταξη απο Δευτεροβάθμια σε Πρωτοβάθμια
« Απάντηση #17068 στις: Ιούνιος 10, 2015, 06:41:51 μμ »
Θα μιλήσω με γεγονότα.
1ον Δεν έκανα αίτηση για της υποχρεωτικές μετατάξεις διότι μόνος μου ερμήνευσα (βάσει της εγκυκλίου) ότι κάνοντας αίτηση θα έμπαινα σε λίστα και στο τέλος μπορεί να κατέληγα κάπου που δεν ήταν καν επιλογή μου. Εκτιμώ ότι πολλοί δεν έκαναν αίτηση για αυτό το λόγο.
2ον Για το αν η διαδικασία ήταν νόμιμη. Υπήρχε ένας νόμος που έλεγε για πλεονάζον προσωπικό αν θυμάμαι καλά, η διαδικασία όμως βγήκε μέσω εγκυκλίου (δεν το ψάχνω αυτή τη στιγμή να δω αν ήταν κατ' εξουσιοδότηση). Νομικός δεν είμαι για να το ερμηνεύσω (αν δηλαδή είναι νόμιμο (και ηθικό; ) κάτι τέτοιο).
3ον Έχει ενδιαφέρον το ΠΔ που βγήκε για τις υποχρεωτικές μεταθέσεις (και καταργήθηκε πρόσφατα) και να γίνει μία ποιοτική σύγκριση με την εγκύκλιο για τις υποχρεωτικές μετατάξεις.
Patrea ακούς; :)

Αποσυνδεδεμένος supernova1980

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 376
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Μετάταξη απο Δευτεροβάθμια σε Πρωτοβάθμια
« Απάντηση #17069 στις: Ιούνιος 10, 2015, 07:12:35 μμ »
Έτσι είναι αν έτσι νομίζεις!!!!! Κάναμε ότι μας κατέβαινε....... !!! Σου διέφυγε προφανώς ότι εμείς είμαστε οι συντάκτες του νόμου.....
Αλλά τι λέω, μόνο εσείς έχετε το δικαίωμα να σχολιάζετε, να ειρωνεύεστε, τα σχολια σας να παραμένουν αλώβητα, ενώ όποιος γράφει καθαρά εκπαιδευτικά σχόλια να διαγράφονται. Για εκπαιδευτικός είσαι πολύ είρων το λιγότερο.

δεν ειπα για σενα..απορω γιατι θιχτηκες προσωπικα..απαντησα στην entropia ότι δεν προκειται να αποδοθουν ευθύνες στους υπευθυνους της τοτε ηγεσιας..αυτοι κανανε ότι τους κατεβαινε στο κεφαλι..εσυ δεν μπορουσες να κανεις ότι σου κατεβαινε στο κεφαλι, εσυ ακολουθησες τις οδηγιες του υπουργείου..

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Μετάταξη απο Δευτεροβάθμια σε Πρωτοβάθμια
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 07:49:44 »

Αποσυνδεδεμένος forschung

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 344
    • Προφίλ
Απ: Μετάταξη απο Δευτεροβάθμια σε Πρωτοβάθμια
« Απάντηση #17070 στις: Ιούνιος 10, 2015, 08:11:09 μμ »
Δεν νομίζω ότι με αντιπαθεί κάποιος από τους μεταταγμένους. Αντιθέτως μάλιστα τόσο σε ιδιωτικές, όσο και σε δημόσιες τοποθετήσεις μου, έχω εκφράσει δια ζώσης τις απόψεις μου και έχουν τύχει πλήρους αποδοχής. Να είσαι δε σίγουρος ότι αυτή η ελαχιστότατη μειοψηφία που έχει δημιουργήσει το όποιο πρόβλημα δεν συχνάζει εδώ, αλλά έχει βρει άλλες διεξόδους για να λύνει τα προβλήματα της.

Αυτό το "πλήρους αποδοχής" τι το ήθελες ειδικά σήμερα που βγήκαν οι μεταθέσεις στην Πρωτοβάθμια και εξαιρέθηκαν όλες οι ειδικότητες λόγω "μπόχας";

Αποσυνδεδεμένος Νόμιμος!

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1195
  • Φύλο: Άντρας
  • Ήθος ανθρώπω δαίμων....
    • Προφίλ
Απ: Μετάταξη απο Δευτεροβάθμια σε Πρωτοβάθμια
« Απάντηση #17071 στις: Ιούνιος 10, 2015, 09:32:46 μμ »
Αυτό το "πλήρους αποδοχής" τι το ήθελες ειδικά σήμερα που βγήκαν οι μεταθέσεις στην Πρωτοβάθμια και εξαιρέθηκαν όλες οι ειδικότητες λόγω "μπόχας";

 Έχετε άσυλο τελικά, μπορείτε να συκοφαντείτε κατά το δοκούν. Μάλλον δε εσύ ειδικά δεν μπορείς να διαβάσεις και να κατανοήσεις τα ελληνικά. Καλύτερα να κάνεις copy-paste συνδέσμων.
Οὐαὶ δὲ ὑμῖν, γραμματεῖς καὶ Φαρισαῖοι ὑποκριταί....(.κατά Ματθαίον, κεφ. 23)
...καὶ τὴν εἰωθυῖαν ἀξίωσιν τῶν ὀνομάτων ἐς τὰ
ἔργα ἀντήλλαξαν τῇ δικαιώσει.... (Θουκυδίδου Ιστορίαι, Βιβλίον Γ', & 82)

Αποσυνδεδεμένος rollo_tomassi

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1402
    • Προφίλ
Απ: Μετάταξη απο Δευτεροβάθμια σε Πρωτοβάθμια
« Απάντηση #17072 στις: Ιούνιος 10, 2015, 10:16:27 μμ »
Νόμιμε. Πάμε πρώτα να διευκρινίσουμε κάποια πράγματα.
Καταδικάζω (κάτι μου θυμίζει αυτό) την βι... εεεεεε.. τα υβριστικά σχόλια από όπου κι αν προέρχονται.
Επίσης είμαι υπέρ της δημοσιοποίησης μορίων. Πιο υπέρ και από εσένα. Δεν μπορείς να φανταστείς πόσο υπέρ.
Αλλά επειδή είμαι τόσο υπέρ να ξέρεις ότι υπάρχουν στελέχη ΔΙΑΚΟΜΜΑΤΙΚΑ που επιθυμούν τη συσκότιση και προκειμένου να συμβεί αυτό θα παραμείνετε για άλλο ένα χρόνο χωρίς οργανικές. Όχι γιατί το λέω εγώ πάντως.
Τη διαδικασία που προτείνω-προκρίνω-υποστηρίζω την έχω χιλιοπεί.
Εξαρτάται από τη σύσταση των οργανικών κενών.
Και δεν απαιτεί πάλι αίτηση για τους ήδη μεταταγμένους αλλά τρέξιμο σωστά του αλγόριθμου για τις θέσεις της 1ης διαπιστωτικής με τήρηση των διατάξεων του 4172.
Έπειτα να τρέξει η διαδικασία των εθελοντικών με τα κενά της μόνο για τους αιτούντες.
Έπειτα τα εναπομείναντα ελεύθερα για όλους.
Πιθανώς οι εμπλεκόμενοι στη διαδικασία 1 και 2 να έπαιρναν καλύτερη μετάταξη με τη διαδικασία 3.
Για το λόγο αυτό έλεγα να τρέξει για υποχρεωτικούς και εθελοντικούς για όλα τα κενά από την αρχή (ειδικά αν μιλάμε για 7000 θέσεις) γιατί θα γλιτώσουμε μιας τέτοιας ανωμαλίας.
Αλλά οτιδήποτε από τα παραπάνω αποφασιστεί θα είναι δικαιότερο και ανακουφιστικό για όλους.

Όταν μιλάω αυστηρά και σου φαίνεται ότι αλλάζω γνώμη, μιλάω σε συγκεκριμένη στιγμή που θεωρείτε υποχρέωση την απόδοση οργανικής θέσης. Σου φαίνεται λογικό να αποτελεί έναν από τους λόγους που φόβισε πλειοψηφία συναδέλφων να κάνουν αίτηση και να περιμένετε να δεχτούν χωρίς διαμαρτυρίες τις απαιτήσεις για απόδοση οργανικής;
Διεκδικήστε το, αλλά μην το θεωρείτε δεδομένο.
Δε σας το χρωστάει το Υπουργείο (και εδώ το λέω με το ίδιο στυλ που μου λέτε "Δε σου χρωστάει το Υπουργείο απάντηση για τις εθελοντικές"). Δεν το υποσχέθηκε, δεν το προέβλεψε.
Ο λόγος που έγιναν έτσι οι μετατάξεις ήταν ΑΡΧΙΚΑ ότι έπρεπε στην τρόικα να φανεί ως μαστίγωμα. Εκεί κάποιοι ψάρωσαν, κάποιοι ήξεραν κάποιοι ήταν απελπισμένοι και ρίσκαραν όπως λέτε. Όπως αποδείχτηκε όμως υπήρχε σχεδιασμός απόδοσης οργανικής θέσης. ΟΜΩΣ έστω και αυτές οι οργανικές (αν δεν ήταν προεκλογικό ρουσφέτι) θα ήταν σε συγκεκριμένες σχολικές μονάδες και ίσες με τους μεταταγμένους. Χωρίς μεταθέσεις και βελτιώσεις (παρά μόνο σε συνταξιοδοτήσεις).
Ο λόγος; Ότι οι τροικανοί ήξεραν για την πιλοτική φάση των Δημοτικών Σχολείων και ότι το κράτος εξοικονομεί χρήματα με αναπληρωτές ΕΣΠΑ. Για το λόγο αυτό θα πρέπει να επεκταθεί το πρόγραμμα σε όλα τα Δημοτικά για να αποχαρακτηριστεί από πιλοτικής φύσεως. Αυτό όμως θα σημάνει το τέλος του ΕΣΠΑ. Και καμία από τις 2 πλευρές δεν το επιθυμεί αυτό.
« Τελευταία τροποποίηση: Ιούνιος 10, 2015, 10:18:35 μμ από rollo_tomassi »

Αποσυνδεδεμένος edesta

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 354
  • Έκπληξη
    • Προφίλ
Απ: Μετάταξη απο Δευτεροβάθμια σε Πρωτοβάθμια
« Απάντηση #17073 στις: Ιούνιος 10, 2015, 10:28:33 μμ »
Μην ξεχνάς και το Λοβέρδο που είπε ότι μετατάχθηκαν πολλά άτομα στην Αβάθμια τα οποία περισσεύουν και δεν έχουν τι να τα κάνουν!!!
Δηλαδή τι να υποθέσει κανείς; ότι 1ον τους είχαν για σουτάρισμα με κατάργηση κλάδου; ή 2ον ήταν να τους επιστρέψουν πίσω;

Αποσυνδεδεμένος diamantinos

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 229
    • Προφίλ
Απ: Μετάταξη απο Δευτεροβάθμια σε Πρωτοβάθμια
« Απάντηση #17074 στις: Ιούνιος 10, 2015, 10:39:35 μμ »
Το σχέδιο του υπουργείου το καλοκαίρι του 2013 σχετικά με τις οργανικές ήταν αμφιλεγόμενο για να μην πω παγίδα...
Η απόδοση οργανικής σε όλους τους εκπ/κους ΣΕ ΚΑΘΕ ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ (έτσι… μαγικά όλοι οι εκπαιδευτικοί θα αποκτούσαν οργανική θέση) δεν αφορούσε μόνο τους μεταταγμένους.
Ήταν το κόλπο για να μπορεί να απολύει πιο εύκολα τους εκπ/κους μετά από έναν ωραιότατο κύκλο συγχωνεύσεων και καταργήσεων σχολικών μονάδων....
Το δελτίο τύπου βγήκε λίγο πριν λήξει η προθεσμία των αιτήσεων μετάταξης διότι μέχρι τότε οι αιτήσεις ήταν λίγες και το περιβόητο project κινητικότητας  θα αποτύγχανε. Το πίστεψαν λοιπόν κάποιοι και το έδεσαν κόμπο ότι θα πάρουν οργανική αυτοί και μόνο αυτοί....
Τι άλλο να πω πια....

Αποσυνδεδεμένος Νόμιμος!

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1195
  • Φύλο: Άντρας
  • Ήθος ανθρώπω δαίμων....
    • Προφίλ
Απ: Μετάταξη απο Δευτεροβάθμια σε Πρωτοβάθμια
« Απάντηση #17075 στις: Ιούνιος 10, 2015, 10:45:27 μμ »
Μην ξοδεύετε όλη την χολή σας τώρα, κρατήστε μερική και για τις αποσπάσεις θα σας χρειαστει!! :P

Και να ανάψετε κερί στην Παναγιά της Τήνου όσοι είστε εκεί κοντά να μας κρατήσει ομήρους η ΔΟΕ και οι λοιποί συγγενείς. Για τέτοιου είδους εκδικητικότητα μιλάμε. Κατά τα λοιπά σήμερα εκλέξαμε δημοκρατικά τους διευθυντές.
Είμαστε λαμόγια, βύσματα κλπ κατά το δοκούν.....
« Τελευταία τροποποίηση: Ιούνιος 10, 2015, 11:13:50 μμ από ΝΟΜΙΜΟΣ ΑΠΟΡΩΝ »
Οὐαὶ δὲ ὑμῖν, γραμματεῖς καὶ Φαρισαῖοι ὑποκριταί....(.κατά Ματθαίον, κεφ. 23)
...καὶ τὴν εἰωθυῖαν ἀξίωσιν τῶν ὀνομάτων ἐς τὰ
ἔργα ἀντήλλαξαν τῇ δικαιώσει.... (Θουκυδίδου Ιστορίαι, Βιβλίον Γ', & 82)

Αποσυνδεδεμένος diamantinos

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 229
    • Προφίλ
Απ: Μετάταξη απο Δευτεροβάθμια σε Πρωτοβάθμια
« Απάντηση #17076 στις: Ιούνιος 10, 2015, 10:49:50 μμ »
Ο ανώτερος άνθρωπος σκέφτεται μόνο τη δικαιοσύνη. ΚΟΜΦΟΥΚΙΟΣ

ΚΑΛΗΝΥΧΤΑ ΣΑΣ!!!!

Αποσυνδεδεμένος Λαγουδάκι

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 25
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Μετάταξη απο Δευτεροβάθμια σε Πρωτοβάθμια
« Απάντηση #17077 στις: Ιούνιος 10, 2015, 11:02:13 μμ »
Η νομιμότητα και η σκοπιμότητα των υποχρεωτικών μετατάξεων, του Κώστα Παπαϊωάννου

Η νομιμότητα και η  σκοπιμότητα των υποχρεωτικών μετατάξεων

Το τελευταίο διάστημα έχουν αναρτηθεί στο διαδίκτυο διάφορα άρθρα σχετικά με το καθεστώς των εκπαιδευτικών που έχουν μεταταχθεί από τη Δευτεροβάθμια στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση βάσει των διατάξεων του άρθρου 82 παρ.10 του Ν.4172/2013. Από το περιεχόμενο των κειμένων αυτών προκύπτει ότι υπάρχουν διαμετρικά αντίθετες απόψεις, οι οποίες ενδέχεται να διχάσουν την εκπαιδευτική κοινότητα.

Σύμφωνα με την άποψη εκπροσώπων της Δ.Ο.Ε καθώς και των αυτοαποκαλούμενων εκπαιδευτικών «ειδικοτήτων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης» πρέπει να ανακληθεί το θεσμικό πλαίσιο των υποχρεωτικών μετατάξεων, να συσταθούν νέες οργανικές θέσεις στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση για τις ειδικότητες και να καλυφθούν αυτές κατά προτεραιότητα από τους «προϋπάρχοντες» εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και ακολούθως να διανεμηθούν οι εναπομείνασες θέσεις στους εκπαιδευτικούς της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που θα αιτηθούν «εκ νέου» να μεταταχθούν στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.

Αντιθέτως, σύμφωνα με την  άποψη των μεταταχθέντων εκπαιδευτικών η τυχόν ανάκληση των διοικητικών πράξεων των μετατάξεων αντίκειται στις αρχές του συνταγματικού δικαίου (πρωτίστως στην αρχή της προστασίας δικαιολογημένης εμπιστοσύνης του πολίτη έναντι του κράτους) και προτείνεται η αύξηση των διαθέσιμων ωρών διδασκαλίας για όλους τους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων (προϋπάρχοντες και μεταταχθέντες) που υπηρετούν στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, ώστε να συσταθούν όσο το δυνατό περισσότερες  νέες οργανικές θέσεις.

Προκειμένου να γίνει μία αντικειμενική αποτίμηση των ανωτέρω θέσεων και απόψεων, κρίνεται σκόπιμη μία σύντομη ανασκόπηση των ενεργειών της προηγούμενης κυβέρνησης. Όπως είναι ευρέως γνωστό, μία από τις επιταγές της τρόικας ήταν η εγκαθίδρυση ενός καθεστώτος κινητικότητας για τους δημοσίους υπαλλήλους σε ευρεία κλίμακα. Στο πλαίσιο αυτό οι κυβερνώντες επέλεξαν να μετατάξουν εκπαιδευτικούς από τη Δευτεροβάθμια στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, ευελπιστώντας στην εθελοντική συμμετοχή τους, γεγονός που θα απέτρεπε τυχόν διοικητικές και δικαστικές προσφυγές εκ μέρους των μετατασσομένων. Πράγματι εν έτει 2013 πολλοί εκπαιδευτικοί των ειδικοτήτων ΠΕ05,ΠΕ07,ΠΕ08,ΠΕ32, ΠΕ18.41, ΠΕ19 και ΠΕ20, έσπευσαν να αιτηθούν εθελοντικά τη μετάταξή τους στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.

Οι λόγοι που τους ώθησαν να επιθυμούν τη μετάταξή τους στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση ήταν εν πολλοίς οι ακόλουθοι: 1. Οι μεταθέσεις εκπαιδευτικών είχαν περιοριστεί δραματικά ήδη από το έτος 2009 λόγω του καθεστώτος της αναστολής διορισμών και προσλήψεων στο Δημόσιο Τομέα που εγκαινίασε η Πράξη 33/2006 του Υπουργικού Συμβουλίου. 2. Είχαν καταργηθεί οι οργανικές θέσεις ορισμένων ειδικοτήτων (π.χ. ξένων γλωσσών) στο Λύκειο. 3. Είχε αυξηθεί το υποχρεωτικό ωράριο διδασκαλίας και ταυτόχρονα είχαν συγχωνευθεί πολλές σχολικές μονάδες και τμήματα με αποτέλεσμα να πλεονάζουν (να μην συμπληρώνουν το διδακτικό ωράριό τους) αρκετοί εκπαιδευτικοί στην  περιοχή όπου υπηρετούσαν.

Στη συνέχεια όμως, η κυβέρνηση, υπό τις επιταγές της τρόικας εγκατέλειψε το σχέδιο των εθελοντικών μετατάξεων και θέσπισε με το Ν.4172/2013 το πλαίσιο των υποχρεωτικών μετατάξεων. Βάσει του νέου πλαισίου συμπεριλήφθηκαν στους αιτούντες οι ειδικότητες των κλάδων ΠΕ06, ΠΕ11 και ΠΕ16 και δόθηκε η δυνατότητα σε όλους τους εκπαιδευτικούς να δηλώσουν δύο προτιμήσεις. Το Υπουργείο Παιδείας, επειδή προφανώς επιδίωκε να υπάρξει ευρεία συμμετοχή εκ μέρους των εκπαιδευτικών, δεν επέβαλε κανέναν περιορισμό ως προς τις δηλώσεις προτίμησης βάσει των διατάξεων του ανωτέρω νόμου.

Ωστόσο, εκ των υστέρων (λίγο προτού εκπνεύσει η προθεσμία υποβολής των αιτήσεων μετάταξης), με δελτίο τύπου, το Υπουργείο διευκρίνισε ότι στον πίνακα κατάταξης προηγούνται οι εκπαιδευτικοί της ίδιας Διεύθυνσης, έπονται οι ανήκοντες στην ίδια Περιφερειακή Διεύθυνση και ακολουθούν οι εκτός αυτής. Κατά την προσωπική μου άποψη, η ενέργεια αυτή αποσκοπούσε στη διενέργεια όσο το δυνατόν περισσότερων μετατάξεων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση με τις λιγότερες δυνατές μετακινήσεις εκπαιδευτικών από μία περιοχή σε άλλη. Η πρακτική αυτή πυροδότησε πλήθος ενστάσεων εκ μέρους των συμμετεχόντων, διότι δεν προβλεπόταν από τις διατάξεις του Ν.4172/2013. Εξάλλου, πολλοί από τους συμμετέχοντες ενδεχομένως να αισθάνθηκαν εξαπατημένοι, διότι διακατεχόμενοι από την επιθυμία της μετακίνησής τους στον τόπο τους, εμμέσως αναγκάστηκαν να αποδεχτούν ότι ήταν πλεονάζοντες στον τόπο που υπηρετούσαν, με όποιες συνέπειες θα μπορούσε να έχει αυτό (διαθεσιμότητα, απόλυση κ.α).

Τελικώς εικάζεται ότι η επιλογή των μετατασσομένων από το Υπουργείο Παιδεάις έγινε βάσει πολλαπλών κριτηρίων: 1. Τα μόρια των αιτούντων 2. Τον αριθμό των πλεοναζόντων στην περιοχή προέλευσης 3. Τον αριθμό των πλεοναζόντων στην περιοχή μετάταξης. 4. Την άτυπη προτεραιότητα των μετατάξεων εντός της ίδιας Δ/νσης και Περιφερειακής Δ/νσης. 

Τα βασικά επιχειρήματα εκπροσώπων της Δ.Ο.Ε και «προϋπαρχόντων» εκπαιδευτικών ειδικοτήτων είναι ότι οι μετατάξεις αυτές είναι παράνομες διότι δεν ενεπλάκησαν στη διαδικασία τα θεσμικά συλλογικά όργανα (τα υπηρεσιακά συμβούλια) και δεν δημοσιοποιήθηκε ο αξιολογικός πίνακας κατάταξης (τα μόρια) των συμμετεχόντων, και διότι με τη διαδικασία αυτή στερήθηκαν οι προϋπάρχοντες εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης τη δυνατότητα να μετατεθούν στον τόπο τους.

Τα δύο πρώτα επιχειρήματα ανασκευάζεται ευχερώς για τους έχοντες στοιχειώδεις νομικές γνώσεις. Κατά αρχάς ο Ν.4172/2010 προέβλεπε τον ποσοτικό προσδιορισμό των κενών θέσεων, των υπηρεσιακών αναγκών και του πλεονάζοντος προσωπικού από μονομελή όργανα του Υπουργείου Παιδείας, οπότε η μη σύμπραξη των υπηρεσιακών συμβουλίων στη διαδικασία των μετατάξεων δεν θέτει ζήτημα νομιμότητας, δεδομένου ότι οι ειδικές διατάξεις του εν λόγω νόμου υπερισχύουν των αντίστοιχων γενικών διατάξεων περί μετατάξεων. Επίσης ο Ν.4172/2013 προέβλεπε τη σύνταξη αξιολογικού πίνακα κατάταξης (μορίων), χωρίς όμως να επιτάσσει τη δημοσίευσή του. Προφανώς για λόγους διαφάνειας θα έπρεπε να είχε δημοσιοποιηθεί, όπως γίνεται στην περίπτωση των μεταθέσεων, αλλά η μη δημοσίευσή του δεν θέτει επ’ ουδενί ζήτημα ακυρότητας των διοικητικών πράξεων των μετατάξεων.

Το τελευταίο επιχείρημα, στο οποίο προφανώς εστιάζονται περισσότερο οι επικριτές των υποχρεωτικών μετατάξεων, είναι αβάσιμο, διότι οι μεταταχθέντες εκπαιδευτικοί δεν κατέλαβαν προϋπάρχουσες οργανικές θέσεις της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, ενώ αντιθέτως καταργήθηκαν οι οργανικές θέσεις που κατείχαν στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.  Σε κάθε περίπτωση, η κριτική της επιλογής του Υπουργείου Παιδείας να καλύψει τις τυχόν υπηρεσιακές ανάγκες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης με μεταταχθέντες πλεονάζοντες εκπαιδευτικούς της Δευτεροβάθμιας και όχι με μετατιθέμενους προϋπάρχοντες εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων της Πρωτοβάθμιας, εμπίπτει στον έλεγχο σκοπιμότητας και δεν αφορά στον έλεγχο νομιμότητας.

Εξάλλου, είναι γνωστό ότι το «αμετάθετο» των εκπαιδευτικών τόσο της Πρωτοβάθμιας, όσο και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, που άτυπα καθιερώθηκε κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης, οφείλεται στο γεγονός ότι δεν γίνονται νέες προσλήψεις εκπαιδευτικών. Οι νεοδιοριζόμενοι εκπαιδευτικοί είναι κατά τεκμήριο οι μόνοι που μπορούν να αντικαταστήσουν τους συναδέλφους τους που επιθυμούν να μετατεθούν από περιοχές νησιωτικές, ορεινές, απομακρυσμένες από αστικά κέντρα ή παραμεθόριες. Επομένως το πρόβλημα των αμετάθετων εκπαιδευτικών οφείλεται κατά κύριο λόγο στην αναστολή των διορισμών στο Δημόσιο Τομέα και δευτερευόντως στο γεγονός ότι δεν ανακοινώνονται τα εκάστοτε κενά κατά το χρόνο υποβολής των αιτήσεων μετάθεσης, ώστε να σταθμίσει ο κάθε ενδιαφερόμενος τις πιθανότητες που έχει, βάσει των  μορίων του, να λάβει την πολυπόθητη μετάθεση.

Από τα ανωτέρω προκύπτει ότι οι υποχρεωτικές μετατάξεις δεν είναι εκ προοιμίου παράνομες και ως εκ τούτου, ως ατομικές επωφελείς διοικητικές πράξεις δεν είναι δυνατόν να ανακληθούν, σύμφωνα με τη νομολογία, ούτε λόγω μεταγενέστερης διαφορετικής εκτίμησης των δεδομένων που υπήρχαν κατά την έκδοσή τους, δηλαδή επειδή η Διοίκηση μετέβαλε αντιλήψεις, (ΣτΕ 4045/1976, 4412/1987, 3064/1991)  ούτε για λόγους σκοπιμότητας (ΣτΕ 1317/1976, 3376/1982).

Κατ’ ουσίαν, ανακλητέες είναι μόνο οι πράξεις μετάταξης που εκδόθηκαν βάσει ανακριβών δηλώσεων των αιτούντων εκπαιδευτικών (π.χ. εφόσον δήλωσαν κάτοχοι πτυχίων που δεν κατείχαν, ή δήλωσαν ψευδή στοιχεία ως προς την οικογενειακή τους κατάσταση κ.α.). Κατ’ αυτή την έννοια πρέπει να γίνει έλεγχος και διασταύρωση των στοιχείων των ηλεκτρονικών δηλώσεων των μεταταχθέντων εκπαιδευτικών. Πρέπει όμως να σημειωθεί ότι σε περίπτωση ανάκλησης πράξεων μετατάξεων εκπαιδευτικών λόγω ανακριβών στοιχείων, δικαιώματα εγείρονται αποκλειστικά και μόνο υπέρ των επιλαχόντων συναδέλφων τους της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που συμμετείχαν στη διαδικασία των υποχρεωτικών μετατάξεων.

Επιπλέον η αξίωση των «προϋπαρχόντων» εκπαιδευτικών ειδικοτήτων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης να τοποθετηθούν κατά προτεραιότητα σε οργανικές θέσεις έναντι των μεταταχθέντων συναδέλφων τους δεν προβλέπεται από τις διατάξεις των Π.Δ/των 50/1996 και 100/1997. Μόνο οι υπεράριθμοι εκπαιδευτικοί τοποθετούνται κατά προτεραιότητα, αλλά υπό προϋποθέσεις (στις σχολικές μονάδες της ίδιας ή όμορης ομάδας με το σχολείο όπου είχαν οργανική τοποθέτηση, σύμφωνα με το άρθρο 14 παρ.5 του Π.Δ/τος 50/1996). Εξάλλου, πρέπει να συνυπολογιστεί το γεγονός ότι το προηγούμενο σχολικό έτος (2013-2014), οι μεταταχθέντες εκπαιδευτικοί αποκλείστηκαν από τη διαδικασία των τοποθετήσεων, βάσει της υπ’ αριθ. 59755/Δ1/15-04-2014 εγκυκλίου περί μεταθέσεων του Υπουργείου Παιδείας.

Είναι έκδηλο ότι, στο πλαίσιο της δημοκρατικής κοινωνίας μας, οι συνδικαλιστικοί φορείς οφείλουν να συναρθρώνουν τις επιμέρους απόψεις των μελών τους και να προτείνουν λύσεις επωφελείς για όλους τους εκπαιδευτικούς, χωρίς να υιοθετούν άκριτα βερμπαλιστικές θέσεις. Διαφορετικά ελλοχεύει ο κίνδυνος να κατηγορηθούν για μεροληπτική στάση και να τρωθεί το κύρος τους ανεπανόρθωτα.

Εν κατακλείδι, φρονώ ότι η μόνη πρόσφορη λύση, για τη δίκαιη λύση του ζητήματος των τοποθετήσεων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση το τρέχον σχολικό έτος, είναι η σύσταση οργανικών θέσεων σε όλα τα ΕΑΕΠ, σύμφωνα με τα διαλαμβανόμενα της υπ’ αριθ. ΓΥ11314/31-10-2014 εγκυκλίου του Υπουργείου Παιδείας, και ει δυνατόν η μετατροπή όλων των σχολικών μονάδων σε ΕΑΕΠ, που άλλωστε αποτελεί κοινωνική ανάγκη. Κατ’ αυτό τον τρόπο θα προκύψει ικανός αριθμός οργανικών θέσεων για όλους τους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων που δεν έχουν λάβει οριστική τοποθέτηση σε σχολική μονάδα της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

 Δρ. Κώστας Ζ. Παπαϊωάννου

Πολιτικός Επιστήμων

Απόφοιτος Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης

Διαβάστε περισσότερα: http://www.alfavita.gr/arthron/%CE%B7-%CE%BD%CE%BF%CE%BC%CE%B9%CE%BC%CF%8C%CF%84%CE%B7%CF%84%CE%B1-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%B7-%CF%83%CE%BA%CE%BF%CF%80%CE%B9%CE%BC%CF%8C%CF%84%CE%B7%CF%84%CE%B1-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CF%85%CF%80%CE%BF%CF%87%CF%81%CE%B5%CF%89%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8E%CE%BD-%CE%BC%CE%B5%CF%84%CE%B1%CF%84%CE%AC%CE%BE%CE%B5%CF%89%CE%BD-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%BA%CF%8E%CF%83%CF%84%CE%B1-%CF%80%CE%B1%CF%80%CE%B1%CF%8A%CF%89%CE%AC%CE%BD%CE%BD%CE%BF%CF%85#ixzz3cgveK0FV

Αποσυνδεδεμένος enkm

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 195
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Μετάταξη απο Δευτεροβάθμια σε Πρωτοβάθμια
« Απάντηση #17078 στις: Ιούνιος 10, 2015, 11:10:53 μμ »
Είναι ευχολόγια και με τις παρούσες συνθήκες ΑΔΙΑΝΟΗΤΟ να συμβεί. Πάψτε όλοι να λέτε ότι αν γίνουν όλα τα σχολεία ΕΑΕΠ και δοθούν οργανικές, όλοι θα τακτοποιηθούν!!!!!!Προσγειωθείτε στην πραγματικότητα, η οποία πρέπει να είναι εφικτή και υλοποιήσιμη.
[

Εν κατακλείδι, φρονώ ότι η μόνη πρόσφορη λύση, για τη δίκαιη λύση του ζητήματος των τοποθετήσεων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση το τρέχον σχολικό έτος, είναι η σύσταση οργανικών θέσεων σε όλα τα ΕΑΕΠ, σύμφωνα με τα διαλαμβανόμενα της υπ’ αριθ. ΓΥ11314/31-10-2014 εγκυκλίου του Υπουργείου Παιδείας, και ει δυνατόν η μετατροπή όλων των σχολικών μονάδων σε ΕΑΕΠ, που άλλωστε αποτελεί κοινωνική ανάγκη. Κατ’ αυτό τον τρόπο θα προκύψει ικανός αριθμός οργανικών θέσεων για όλους τους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων που δεν έχουν λάβει οριστική τοποθέτηση σε σχολική μονάδα της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

 

Αποσυνδεδεμένος forschung

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 344
    • Προφίλ
Απ: Μετάταξη απο Δευτεροβάθμια σε Πρωτοβάθμια
« Απάντηση #17079 στις: Ιούνιος 10, 2015, 11:18:33 μμ »
Έχετε άσυλο τελικά, μπορείτε να συκοφαντείτε κατά το δοκούν. Μάλλον δε εσύ ειδικά δεν μπορείς να διαβάσεις και να κατανοήσεις τα ελληνικά. Καλύτερα να κάνεις copy-paste συνδέσμων.

Αφού είναι όλα συκοφαντίες, γιατί σήμερα έγιναν μόνο οι μεταθέσεις δασκάλων και νηπιαγωγών;

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32309
  • Τελευταία: emnik
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1160913
  • Σύνολο θεμάτων: 19225
  • Σε σύνδεση σήμερα: 758
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 10
Επισκέπτες: 717
Σύνολο: 727

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.087 δευτερόλεπτα. 31 ερωτήματα.