0 μέλη και 4 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.
Η εφαρμογή της αξιολόγησης είναι ένα από τα πιο χαρακτηριστικά διλήμματα της ελληνικής εκπαίδευσης, που μαρτυρά τις κοινωνικές παθογένειες με τον πιο επιτυχημένο τρόπο. Σε όσους λένε όχι θα μπορούσαμε να προσάψουμε συντηρητισμό, φοβίες.... ή μήπως ευστροφία, εγρήγορση;Σε όσους λένε ναι θα μπορούσαμε να προσάψουμε δυναμισμό, αυτοεκτίμηση.... ή μήπως αφέλεια;Το νόμισμα έχει δύο όψεις που σε αυτή την περίπτωση γίνονται 4. Και όλες μοιάζουν να περιέχουν και από μία ισόποση δόση αλήθειας.Από εκεί και έπειτα, φαίνεται πως οι εξελίξεις τρέχουν απουσία των μάχιμων εκπαιδευτικών, αφού σε αυτούς έχει δοθεί το βήμα μόνο μέσα στην τάξη - και δεν θα έπρεπε να είναι έτσι. Προσωπική μου εκτίμηση είναι πως η αξιολόγηση θα αποτύχει πληγώνοντας ταυτόχρονα περαιτέρω τους σχολικούς χώρους. Γιατί; διότι επιχειρείται σε μία μη υγιή κοινωνική ομάδα - όπως πολλές άλλες άλλωστε - η οποία απαρτίζεται από δίκτυα αλληλοεξαρτήσεων και κομματικών σχέσεων, με τα λάθος μέσα, τους λάθος τρόπους και ανθρώπους, αλλά το κυριότερο με μη διακριτούς και κοινά αποδεκτούς στόχους.Όλα τα άλλα είναι λόγια μεγάλα... όποιος κατάλαβε κατάλαβε συνάδελφοι!
Παράθεση από: fanh05 στις Αυγούστου 24, 2012, 02:40:55 pmΠαράθεση από: cd στις Αυγούστου 24, 2012, 02:11:51 pm@ fanh05Εάν όμως στοιχειοθετημένα είχατε αναφέρει εσείς γραπτά - ενημερωτικά και μόνο στην Δ/νση που ανήκετε.. κάποια ατοπήματα του προϊσταμένου σας.. και στο παρελθόν εάν τυχόν αυτά επαναλαμβάνονταν σε άλλους, και υπό την προϋπόθεση ότι και εκείνοι έπρατταν το ίδιο... να είστε βέβαιη ότι η όποια αρνητική έκθεση δεν θα είχε τέτοιο βάρος και εγκυρότητα ώστε να απομακρυνθεί ένας εργαζόμενος. Είπαμε.. δικλείδες ασφαλείας..Και αν όντως είναι αυτής της πάστας άνθρωπος - προϊστάμενος... νομίζετε δεν έχει γίνει αντιληπτό στο παραπάνω κλιμάκιο; Εδώ μία σύγκρουση γίνεται..και αμέσως οι αναφορές πέφτουν βροχή. Έτσι εύκολα θα επικαλεστεί κάποιος να συκοφαντήσει έναν υπάλληλο, όταν μάλιστα πρόκειται για την εξέλιξή του; Και να σας πω κάτι; Από τον τρόπο που θα αξιολογήσει κάποιος βγαίνουν συμπεράσματα και για τον ίδιο. Αλυσίδα είναι όλα.\Η αληθεια ειναι πως ειναι γνωστος για την αυστηροτητα του, αλλα αν αυτες οι ενεργειες δεν εγιναν εγκαιρως, μετα απο μια αρνητικη ενδεχομενως εκθεση οι οποιες ενεργειες δεν θα ειναι και σαν μια μορφη εκδικητικοτητας?Δεν θα πέσουμε λοιπόν σε αυτό που κατηγορούμε. Απλά από εδώ και πέρα όταν είστε βέβαιη ότι κάνετε το καθήκον σας και κάποιος κάνει κατάχρηση εξουσίας σε βάρος του σχολείου, σε βάρος δικό σας ή συναδέλφου, κάντε ένα χαρτί έστω και ως εισερχόμενο στην ίδια την σχολική μονάδα. Έτσι μπορείτε να αποδείξετε εάν αυτός ο άνθρωπος έπαιξε τον ρόλο τιμωρού και εκδικητή και όχι αξιολογητή που βασίσθηκε σε αντικειμενικά το δυνατόν στοιχεία. πχ. Σε μία των σχολικών μονάδων που υπηρετούσα δεν διακινούνταν ως όφειλαν τα έγγραφα προς ενημέρωση των εκπ/κων. Μάλιστα κατά το δοκούν αναθέτονταν υπευθυνότητες σε συναδέλφους που όμως με ενυπόγραφη ενημέρωση ήταν υποχρεωτικό να ενημερωνόμαστε όλοι και αν θέλαμε ας πούμε να διεκδικούμε συμμετοχή σε ένα σεμινάριο, σε επιμόρφωση κλπ κλπ.Με ένα έγγραφο που αποτελούσε παράκληση να κοινοποιούνται τα έγγραφα στον σύλλογο βάσει της προβλεπόμενης διαδικασίας κλπ κλπ δεν ξαναπαρατηρήθηκε το φαινόμενο. Ούτε μομφές - ούτε τίποτα. Εάν στην πορεία από εκδικητικότητα συνέχιζε να κάνει.. τότε ξανά χαρτάκια.. οπότε ναι.. τότε αποδεικνύεται. Στην αξιολόγηση τα κριτήρια κατά το δυνατόν επιδιώκεται να είναι αντικειμενικά.Πείτε μου: Μπορεί κάποιος να επικαλεστεί να αποσπααθεί επειδή ο δ/ντης του του κάνει τον βίο αβίωτο;Η απάντηση είναι όχι, ακριβώς επειδή στηρίζεται σε υποκειμενική άποψη.. Χώρια που μπορεί και να γυρίσει μπούμερανγκ στον εκπαιδευτικό ότι δεν έχει ψυχικές αντοχές ή ανοχές.. Οπότε με έγγραφα άνευ συναισθηματισμών - λιτών - υπηρεσιακών που διασφαλίζουν τα έννομα συμφέροντά μας μπορούμε να κάνουμε δουλειά. Και ξέρετε; Δεν είναι κακό να στέλνουμε και στην υπηρεσία και κάποιο έγγραφο που θα προδίδει ικανοποίηση.. Όταν για παράδειγμα ένας υπάλληλος υπερβάλλει εαυτόν σε μία Δ/νση, εμείς ως εκπ/κοι το έχουμε διαπιστώσει δεν είναι κακό να στείλουμε ένα ευχαριστήριο. ΑΠοδεικνύεται δια άλλης οδού μία πρόθεσή μας να είμαστε δίκαιοι και να αναδεικνύουμε όχι μόνο τα κακώς κείμενα αλλά και τα καλώς.Προσοχή: Και η υπερβολη, δηλαδή ο βομβαρδισμός μίας δ/νσης με παράπονα κλπ κλπ μπορεί να λειτουργήσει αρνητικά. Προσπαθούμε πάντοτε να επιλύουμε τις κρίσεις εντός των τειχών.
Παράθεση από: cd στις Αυγούστου 24, 2012, 02:11:51 pm@ fanh05Εάν όμως στοιχειοθετημένα είχατε αναφέρει εσείς γραπτά - ενημερωτικά και μόνο στην Δ/νση που ανήκετε.. κάποια ατοπήματα του προϊσταμένου σας.. και στο παρελθόν εάν τυχόν αυτά επαναλαμβάνονταν σε άλλους, και υπό την προϋπόθεση ότι και εκείνοι έπρατταν το ίδιο... να είστε βέβαιη ότι η όποια αρνητική έκθεση δεν θα είχε τέτοιο βάρος και εγκυρότητα ώστε να απομακρυνθεί ένας εργαζόμενος. Είπαμε.. δικλείδες ασφαλείας..Και αν όντως είναι αυτής της πάστας άνθρωπος - προϊστάμενος... νομίζετε δεν έχει γίνει αντιληπτό στο παραπάνω κλιμάκιο; Εδώ μία σύγκρουση γίνεται..και αμέσως οι αναφορές πέφτουν βροχή. Έτσι εύκολα θα επικαλεστεί κάποιος να συκοφαντήσει έναν υπάλληλο, όταν μάλιστα πρόκειται για την εξέλιξή του; Και να σας πω κάτι; Από τον τρόπο που θα αξιολογήσει κάποιος βγαίνουν συμπεράσματα και για τον ίδιο. Αλυσίδα είναι όλα.\Η αληθεια ειναι πως ειναι γνωστος για την αυστηροτητα του, αλλα αν αυτες οι ενεργειες δεν εγιναν εγκαιρως, μετα απο μια αρνητικη ενδεχομενως εκθεση οι οποιες ενεργειες δεν θα ειναι και σαν μια μορφη εκδικητικοτητας?
@ fanh05Εάν όμως στοιχειοθετημένα είχατε αναφέρει εσείς γραπτά - ενημερωτικά και μόνο στην Δ/νση που ανήκετε.. κάποια ατοπήματα του προϊσταμένου σας.. και στο παρελθόν εάν τυχόν αυτά επαναλαμβάνονταν σε άλλους, και υπό την προϋπόθεση ότι και εκείνοι έπρατταν το ίδιο... να είστε βέβαιη ότι η όποια αρνητική έκθεση δεν θα είχε τέτοιο βάρος και εγκυρότητα ώστε να απομακρυνθεί ένας εργαζόμενος. Είπαμε.. δικλείδες ασφαλείας..Και αν όντως είναι αυτής της πάστας άνθρωπος - προϊστάμενος... νομίζετε δεν έχει γίνει αντιληπτό στο παραπάνω κλιμάκιο; Εδώ μία σύγκρουση γίνεται..και αμέσως οι αναφορές πέφτουν βροχή. Έτσι εύκολα θα επικαλεστεί κάποιος να συκοφαντήσει έναν υπάλληλο, όταν μάλιστα πρόκειται για την εξέλιξή του; Και να σας πω κάτι; Από τον τρόπο που θα αξιολογήσει κάποιος βγαίνουν συμπεράσματα και για τον ίδιο. Αλυσίδα είναι όλα.
Παράθεση από: cd στις Αυγούστου 24, 2012, 03:09:14 pmΠαράθεση από: fanh05 στις Αυγούστου 24, 2012, 02:40:55 pmΠαράθεση από: cd στις Αυγούστου 24, 2012, 02:11:51 pm@ fanh05Εάν όμως στοιχειοθετημένα είχατε αναφέρει εσείς γραπτά - ενημερωτικά και μόνο στην Δ/νση που ανήκετε.. κάποια ατοπήματα του προϊσταμένου σας.. και στο παρελθόν εάν τυχόν αυτά επαναλαμβάνονταν σε άλλους, και υπό την προϋπόθεση ότι και εκείνοι έπρατταν το ίδιο... να είστε βέβαιη ότι η όποια αρνητική έκθεση δεν θα είχε τέτοιο βάρος και εγκυρότητα ώστε να απομακρυνθεί ένας εργαζόμενος. Είπαμε.. δικλείδες ασφαλείας..Και αν όντως είναι αυτής της πάστας άνθρωπος - προϊστάμενος... νομίζετε δεν έχει γίνει αντιληπτό στο παραπάνω κλιμάκιο; Εδώ μία σύγκρουση γίνεται..και αμέσως οι αναφορές πέφτουν βροχή. Έτσι εύκολα θα επικαλεστεί κάποιος να συκοφαντήσει έναν υπάλληλο, όταν μάλιστα πρόκειται για την εξέλιξή του; Και να σας πω κάτι; Από τον τρόπο που θα αξιολογήσει κάποιος βγαίνουν συμπεράσματα και για τον ίδιο. Αλυσίδα είναι όλα.\Η αληθεια ειναι πως ειναι γνωστος για την αυστηροτητα του, αλλα αν αυτες οι ενεργειες δεν εγιναν εγκαιρως, μετα απο μια αρνητικη ενδεχομενως εκθεση οι οποιες ενεργειες δεν θα ειναι και σαν μια μορφη εκδικητικοτητας?Δεν θα πέσουμε λοιπόν σε αυτό που κατηγορούμε. Απλά από εδώ και πέρα όταν είστε βέβαιη ότι κάνετε το καθήκον σας και κάποιος κάνει κατάχρηση εξουσίας σε βάρος του σχολείου, σε βάρος δικό σας ή συναδέλφου, κάντε ένα χαρτί έστω και ως εισερχόμενο στην ίδια την σχολική μονάδα. Έτσι μπορείτε να αποδείξετε εάν αυτός ο άνθρωπος έπαιξε τον ρόλο τιμωρού και εκδικητή και όχι αξιολογητή που βασίσθηκε σε αντικειμενικά το δυνατόν στοιχεία. πχ. Σε μία των σχολικών μονάδων που υπηρετούσα δεν διακινούνταν ως όφειλαν τα έγγραφα προς ενημέρωση των εκπ/κων. Μάλιστα κατά το δοκούν αναθέτονταν υπευθυνότητες σε συναδέλφους που όμως με ενυπόγραφη ενημέρωση ήταν υποχρεωτικό να ενημερωνόμαστε όλοι και αν θέλαμε ας πούμε να διεκδικούμε συμμετοχή σε ένα σεμινάριο, σε επιμόρφωση κλπ κλπ.Με ένα έγγραφο που αποτελούσε παράκληση να κοινοποιούνται τα έγγραφα στον σύλλογο βάσει της προβλεπόμενης διαδικασίας κλπ κλπ δεν ξαναπαρατηρήθηκε το φαινόμενο. Ούτε μομφές - ούτε τίποτα. Εάν στην πορεία από εκδικητικότητα συνέχιζε να κάνει.. τότε ξανά χαρτάκια.. οπότε ναι.. τότε αποδεικνύεται. Στην αξιολόγηση τα κριτήρια κατά το δυνατόν επιδιώκεται να είναι αντικειμενικά.Πείτε μου: Μπορεί κάποιος να επικαλεστεί να αποσπααθεί επειδή ο δ/ντης του του κάνει τον βίο αβίωτο;Η απάντηση είναι όχι, ακριβώς επειδή στηρίζεται σε υποκειμενική άποψη.. Χώρια που μπορεί και να γυρίσει μπούμερανγκ στον εκπαιδευτικό ότι δεν έχει ψυχικές αντοχές ή ανοχές.. Οπότε με έγγραφα άνευ συναισθηματισμών - λιτών - υπηρεσιακών που διασφαλίζουν τα έννομα συμφέροντά μας μπορούμε να κάνουμε δουλειά. Και ξέρετε; Δεν είναι κακό να στέλνουμε και στην υπηρεσία και κάποιο έγγραφο που θα προδίδει ικανοποίηση.. Όταν για παράδειγμα ένας υπάλληλος υπερβάλλει εαυτόν σε μία Δ/νση, εμείς ως εκπ/κοι το έχουμε διαπιστώσει δεν είναι κακό να στείλουμε ένα ευχαριστήριο. ΑΠοδεικνύεται δια άλλης οδού μία πρόθεσή μας να είμαστε δίκαιοι και να αναδεικνύουμε όχι μόνο τα κακώς κείμενα αλλά και τα καλώς.Προσοχή: Και η υπερβολη, δηλαδή ο βομβαρδισμός μίας δ/νσης με παράπονα κλπ κλπ μπορεί να λειτουργήσει αρνητικά. Προσπαθούμε πάντοτε να επιλύουμε τις κρίσεις εντός των τειχών.Τώρα βλέπουμε και πώς θα λειτουργήσει αυτή η "αξιολόγηση". Ραβασάκια στις διευθύνσεις για τον ένα ή τον άλλο συνάδελφο/διευθυντή κλπ, αρχείο για τη συμπεριφορά των συναδέλφων, για το αν είναι τυπικοί ή οχι, ενδεχομένως αν εκφράζονται αρνητικά για το Διευθυντή Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας, για τους υπουργούς/υφυπουργούς, κλπ. Κάποια στιγμή βέβαια, και για να μπορούμε να "στοιχειοθετούμε" καλύτερα κι αυτά για τα οποία θα έχουμε να, εχμ...ενημερώσουμε, τη διεύθυνση, γιατί να μην έχουμε και ένα μαγνητοφωνάκι (κάτι ξέρανε και βγάζανε τόσα χρόνια κινητά με κάμερες). Κρατάτε λοιπόν "αρχείο" για τους διευθυντές/συναδέλφους κλπ, για να μη φοβάστε την αξιολόγηση. Και βέβαια, αν κάποιος απλά θέλει να κάνει τη δουλειά του, αλλά δε θέλει να "κρατάει αρχείο" για τους συναδέλφους, τους διευθυντές κλπ, δε του αρέσουν δηλαδή οι "δικλείδες ασφαλείας" (ωραίος ευφημισμός) αυτός θα έχει και την αρνητική αξιολόγηση. Θαύμα."Έκαστος πρέπει να εποπτεύσει τον εαυτόν του και τον σύντροφον ή τον γείτονά του".
Δεν θα πέσουμε λοιπόν σε αυτό που κατηγορούμε. Απλά από εδώ και πέρα όταν είστε βέβαιη ότι κάνετε το καθήκον σας και κάποιος κάνει κατάχρηση εξουσίας σε βάρος του σχολείου, σε βάρος δικό σας ή συναδέλφου, κάντε ένα χαρτί έστω και ως εισερχόμενο στην ίδια την σχολική μονάδα. Έτσι μπορείτε να αποδείξετε εάν αυτός ο άνθρωπος έπαιξε τον ρόλο τιμωρού και εκδικητή και όχι αξιολογητή που βασίσθηκε σε αντικειμενικά το δυνατόν στοιχεία.
Δεν θα πέσουμε λοιπόν σε αυτό που κατηγορούμε.
όταν είστε βέβαιη ότι κάνετε το καθήκον σας και κάποιος κάνει κατάχρηση εξουσίας σε βάρος του σχολείου, σε βάρος δικό σας ή συναδέλφου,
cd τι κάνουμε στην περίπτωση που έχουμε κάνει χαρτί αλλά ο διευθυντής είναι "δικός τους";;Ξέρω σχολείο με διευθυντή ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ που τα είχε με τους μισούς καλά και με τους άλλους όχι και η διεύθυνση αν και γνώριζε δεν έκανε τίποτα γιατί ήταν βύσμα ο κύριος... Προς το τέλος κάτι κινήθηκε εναντίον του(όχι κάτι ιδιαίτερο, "συστάσεις") όταν τα πράγματα είχαν ήδη ξεφύγει στο σχολείο αυτό. Μετά από κάμποσα χρόνια ο κύριος αυτός βρίσκεται στη θέση του με κάποιους του συλλόγου συμμάχους του και όσοι καινούριοι έρχονται να τραβάνε των παθών τους τον τάραχον...Να μην ξεχνάμε ότι κάποιοι άνθρωποι καλώς ή κακώς δεν τους είναι εύκολο να έρχονται σε σύγκρουση με άλλους... Να αναφέρω ότι υπάρχουν κάποιοι που στέλνουν χαρτιά εναντίον συναδέλφου τους στη διεύθυνση(με ή χωρίς λόγο ) και ο ενδιαφερόμενος δε το μαθαίνει ποτέ...Έχοντας ακούσει για τέτοιες περιπτώσεις πιστεύω ότι η αξιολόγηση αυτούς δε θα τους αγγίξει καθόλου, ενώ άλλους που μπορεί "αστέρια" να μην είναι αλλά κάνουν αξιοπρεπώς τη δουλειά τους θα....