*

Αποστολέας Θέμα: Ύλη για το μάθημα «Νέες Τεχνολογίες» σε Ολοήμερα  (Αναγνώστηκε 33367 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος blueran

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 6
  • ΠΕ20
    • Προφίλ
Απ: Ύλη για το μάθημα «Νέες Τεχνολογίες» σε Ολοήμερα
« Απάντηση #28 στις: Ιανουάριος 10, 2007, 05:13:36 μμ »

Εννοείται ότι απ'το σχολείο δεν είχαν ζητήσει κανέναν Π19 αλλά η πρωτοβάθμια έκανε το θάυμα της!

Εννοείται ότι το σχολείο είχε ζητήσει ΠΕ19 γιατί από τη στιγμή που είναι ολοήμερο έχει υποχρεωτικά στο πρόγραμμα σπουδών του πληροφορική. Είναι σαν να λες ότι ένα καινούριο Λύκειο δεν είχε ζητήσει κανέναν μαθηματικό κι αυτοί οι τρελλοί από τη διεύθυνση τους έστειλαν.

Όσο για το τι κάνεις τα πράγματα είναι λίγο δύσκολα. Αρχικά παίρνεις τον έναν υπολογιστή και τον βάζεις στην αίθουσα που μπορούν να σου παραχωρήσουν (αν φυσικά υπάρχει). Αν αυτό γίνεται κι έχεις και την τύχη το σχολείο να έχει και projector προσπάθησε να βολευτείς για την ώρα με αυτά. Αλλιώς απλά θα κάνεις κατάληψη στο γραφείο των δασκάλων.
Στη συνέχεια συνεννοήσου με τον υπεύθυνο του ολοημέρου και στείλτε αίτηση σε ότι τράπεζα και υπηρεσία υπάρχει εκεί κοντά μήπως και έχουν να σας στείλουν παλιά μηχανήματα (πιάνει αλλά δυστυχώς είναι συνήθως χρονοβόρο). Επίσης σε συνεννόηση πάντα με τον υπεύθυνο του ολοημέρου και το διεθυντή δοκίμασε να κάνεις μια κρούση για αγορά κάποιων υπολογιστών τόσο στο σύλλογο γονέων όσο και στη σχολική επιτροπή.
Αν δεν πιάσουν αυτά και δεν βρεις καμιά καλύτερη ιδέα νομίζω ότι το μόνο που μπορείς να κάνεις είναι υπομονή....
Καλή τύχη κι ελπίζω να βοήθησα.



Σε περίπου ανάλογη κατάσταση βρίσκομαι κι εγώ.  Παρουσιάστηκα σε ένα σχολείο το οποίο είχε διαθέσιμο μια αίθουσα-αποθήκη για το μάθημα, μέσα στην οποία ήταν κυριολεκτικά πεταμένοι δύο ασύνδετοι υπολογιστές τους οποίους θα χρησιμοποιούσα για μάθημα σε 10 παιδιά. Αρχικά ξεκίνησα με θεωρία στο πίνακα όμως κακά τα ψέματα, τα μικρά συνήθως είναι πολύ κουρασμένα και έιδικα με τα pc μπροστά τους δύσκολα κάθονται να ακούσουν. Στη πορέια περάσαμε σιγά σιγά στη πράξη ανοίγοντας τα pc και μπαίνοντας άλλοτε σε Windows Explorer,άλλοτε στο paint,word δίνοντας τους συνεχώς ασκησοεις.(Που και που παίζαν Πέρη και Κάτια, αλλά προσωπικά δεν νομίζω ότι προσφέριε κάτι).
Πείτε μου σας παρακαλώ ποιό μέτωπο να πρωτοκλέισω;; Σύνδεση Ιντερνετ : ανύπαρκτη. Μόνο η διευθύντρια έχει dial up παρόλο που σε όλο το σχολέιο έχει γίνει εγκατάσταση LAN, έχουν σύνδεση aDSL, αλλά επειδή τους είχε καει το Modem και κάνενας δε το ειχε πάρει χαμπάρι από την αρχή , το παράτησαν τελείως το θέμα. Πήγα και τους το αγόρασα και τώρα τους παρακαλάω να έρθει ο υπέυθυνος δικτύου να κάνει την ενεργοποιήση της σύνδεσης και ακόμα έρχεται.Οι  δάσκαλοι με βλέπουν όπως πολλές φορές έχετε αναφέρει σαν babysitter και το μόνο που κάνουν ειναι να φροντίζουν να μου στέλνουν κι άλλους! Παρακαλάω ποσες μέρες για ένα δεύτερο πολύμπριζο  και ακόμη τίποτα.! Έχω έρθει σε επαφή με Vodafone για δωρεά pc και θα προσπαθήσω να πάρω ό,τι μπορώ. Είναι η πρωτη χρονία που διδάσκω και έχω ψιλοαπογοητευτεί γιατί μου φαίνεται ότι έχω αρχίσει λίγο στραβά  :-\

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Ύλη για το μάθημα «Νέες Τεχνολογίες» σε Ολοήμερα
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 11:41:33 »

Αποσυνδεδεμένος spaceoddity

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 218
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ19 / Η-Μ & Τ.Υ. ΠΣΠΠ
    • Προφίλ
Απ: Ύλη για το μάθημα «Νέες Τεχνολογίες» σε Ολοήμερα
« Απάντηση #29 στις: Ιανουάριος 10, 2007, 11:16:38 μμ »
Blueran, καλωσόρισες στην αναδυόμενη κοινωνία της πληροφορίας του 21ου αιώνα στην ελληνική εκπαίδευση :P :P :P
Όλοι έχουμε ζήσει παρόμοιες σκηνές, σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό... (έχω βάλει πολλές φορές το χέρι στη τσέπη αγανακτώντας μπροστά στη δυσκινησία του δημόσιου μηχανισμού για τα πιο ευτελή και ανάξια λόγου ποσά). Και κάτω από αυτές τις συνθήκες καλούμαστε να μάθουμε στα παιδιά για τον θαυμαστό κόσμο της τεχνολογίας...
Μην πτοείσαι... εγώ δεν λυπήθηκα τα δικά μου μηχανήματα και πήγαινα στο δημοτικό με laptop, pocket PC, εξελιγμένα κινητά οτιδήποτε είχα και που μπορούσα να χρησιμοποιήσω για να "ανοίξω παράθυρα" στα παιδιά: κάρτες μνήμης, φλασάκια, mp3 players, bluetooth, ότι gadgets είχα και δεν είχα τα επιστράτευα, για να ΔΟΥΝ τουλάχιστον τις δυνατότητες... (όταν με το καλό διοριστείς, θα διαπιστώσεις ότι τα προβλήματα δεν αρχίζουν και τελειώνουν στις ωρομισθίες και τα ολοήμερα... καλή διάθεση, υπομονή, και όρεξη να έχεις, και οι τρόποι πάντα βρίσκονται 8)). Βέβαια για να μην τα λέμε όλα στραβά, έχω συναντήσει και υπερσύγχρονα, άρτια εργαστήρια πληροφορικής, ειδικά στα δημοτικά που εξοπλίστηκαν μετά τα γυμνάσια-λύκεια και τα μηχανήματα είναι ακόμη "φρέσκα". Παράκληση σε όσους είναι σε θέσεις ΠΛΗΝΕΤ: κάντε μια έρευνα από μόνοι σας στα σχολεία, δεν ξέρω τα δημοτικά κατά πόσον εμπίπτουν στα ΠΛΗΝΕΤ, αλλά φοβάμαι πως αν αφεθούν στην τύχη τους - επειδή συνήθως από χρονιά σε χρονιά αλλάζει ο υπεύθυνος εργαστηρίου-αν υπάρχει-θα αρχίσουν να διαλύονται και είναι κρίμα... δεν ξέρω, ειδικά τα καινούργια εργαστήρια τα "πονάω" και μου έχει τύχει να τα δω να κάθονται σκεπασμένα με σακούλες τα μηχανήματα, και να πηγαίνουν χαμένα...
"εδώ δεν είναι να'μαι εγώ πάνω από σένα ή εσύ πάνω από μένα. Αλλά ο καθένας μας πάνω από τον εαυτό του."
                                                                Γ. Ρίτσος

Αποσυνδεδεμένος youla

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 167
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Ύλη για το μάθημα «Νέες Τεχνολογίες» σε Ολοήμερα
« Απάντηση #30 στις: Ιανουάριος 11, 2007, 01:00:54 μμ »
Παράκληση σε όσους είναι σε θέσεις ΠΛΗΝΕΤ: κάντε μια έρευνα από μόνοι σας στα σχολεία, δεν ξέρω τα δημοτικά κατά πόσον εμπίπτουν στα ΠΛΗΝΕΤ, αλλά φοβάμαι πως αν αφεθούν στην τύχη τους - επειδή συνήθως από χρονιά σε χρονιά αλλάζει ο υπεύθυνος εργαστηρίου-αν υπάρχει-θα αρχίσουν να διαλύονται και είναι κρίμα... δεν ξέρω, ειδικά τα καινούργια εργαστήρια τα "πονάω" και μου έχει τύχει να τα δω να κάθονται σκεπασμένα με σακούλες τα μηχανήματα, και να πηγαίνουν χαμένα...

Καλημέρα!!!!!!

Τι είναι το ΠΛΗΝΕΤ βρε παιδιά;  ??? και ποιοι είναι οι υπύθυνοι των δικτύων των δημοτικών;  ??? Αν θέλει πχ ένα σχολείο να βάλει ADSL (όχι το δικό μου, παράδειγμα λέω γιατί το είδα να αναδέρεται παραπάνω) θα περιμένουν από μένα να το στήσω ή μπορώ να καλέσω κάποιον τεχνικό χωρίς να γίνω ρεζίλι και να νομίσουν ότι είμαι άσχετη; Ας εξηγήσει όποιος ξέρει κάτι περισσότερο!
It is better to light a candle than to curse the darkness..

Αποσυνδεδεμένος spaceoddity

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 218
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ19 / Η-Μ & Τ.Υ. ΠΣΠΠ
    • Προφίλ
Απ: Ύλη για το μάθημα «Νέες Τεχνολογίες» σε Ολοήμερα
« Απάντηση #31 στις: Ιανουάριος 11, 2007, 06:40:53 μμ »
Γιούλα ΚΕΠΛΗΝΕΤ είναι τα Κέντρα Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών που υπάρχουν σε κάθε Νομό της χώρας. Εδώ στην Κεφαλονιά που ξέρω, το ΚΕΠΛΗΝΕΤ στεγάζεται στα γραφεία της Δευτεροβάθμιας, έχει μια προϊσταμένη και δυο (απ'οσο ξέρω) αποσπασμένους καθηγητές πληροφορικής (που έτυχε να τους γνωρίσω στα ΠΕΚ), που καθήκον τους είναι να ανταποκρίνονται στις ανάγκες των εργαστηρίων για τεχνική υποστήριξη (του στυλ, χάλασε ένα μηχάνημα, έχει πρόβλημα το ρούτερ, όχι όμως απ'όσο ξέρω να εγκαθιστούν μηχανήματα και τηλεπικοινωνιακό εξοπλισμό, αυτό είναι καθήκον του προμηθευτή του εργαστηρίου εφόσον ισχύει ακόμα το τριετές συμβόλαιο υποστήριξης και... κανενός άμα τη εκπνοή του). Επίσης, δεν ασχολούνται με προβλήματα της σύνδεσης του σχολείου με το πανελλήνιο σχολικό δίκτυο (sch.gr): αυτό είναι καθήκον του helpdesk του σχολικού δικτύου το οποίο αυτή τη στιγμή στεγάζεται στο ΥΠΕΠΘ, με σκοπό σύντομα να μεταφερθεί σε άλλες εγκαταστάσεις (αυτά τα ξέρω γιατί έχω κι εκεί γνωστό συνάδελφο).
Τώρα, το κατά πόσον τα δημοτικά εντάσσονται στη μέριμνα των ΚΕΠΛΗΝΕΤ, δεν το ξέρω... στο helpdesk του sch.gr εντάσσονται σίγουρα, αφού είχα ζητήσει βοήθεια πρόπερσι που το helpdesk ήταν στημένο σε διαφορετική βάση (π.χ. για την Κεφαλονιά απαντούσαν από το ΙΤΥ στην Πάτρα), ήμουν σε ένα δυσπρόσιτο δημοτικό με σοβαρότατο πρόβλημα σύνδεσης με το Internet, οι άνθρωποι έκαναν ότι μπορούσαν, αλλά το θέμα ήταν οι γραμμές του ΟΤΕ που ήταν σε άθλια κατάσταση, ελπίζω τώρα πια να έχει διορθωθεί...
Ελπίζω να σε διαφώτισα κάπως 8)
"εδώ δεν είναι να'μαι εγώ πάνω από σένα ή εσύ πάνω από μένα. Αλλά ο καθένας μας πάνω από τον εαυτό του."
                                                                Γ. Ρίτσος

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Ύλη για το μάθημα «Νέες Τεχνολογίες» σε Ολοήμερα
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 11:41:33 »

Αποσυνδεδεμένος blueran

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 6
  • ΠΕ20
    • Προφίλ
Απ: Ύλη για το μάθημα «Νέες Τεχνολογίες» σε Ολοήμερα
« Απάντηση #32 στις: Ιανουάριος 12, 2007, 10:08:06 πμ »
Παράκληση σε όσους είναι σε θέσεις ΠΛΗΝΕΤ: κάντε μια έρευνα από μόνοι σας στα σχολεία, δεν ξέρω τα δημοτικά κατά πόσον εμπίπτουν στα ΠΛΗΝΕΤ, αλλά φοβάμαι πως αν αφεθούν στην τύχη τους - επειδή συνήθως από χρονιά σε χρονιά αλλάζει ο υπεύθυνος εργαστηρίου-αν υπάρχει-θα αρχίσουν να διαλύονται και είναι κρίμα... δεν ξέρω, ειδικά τα καινούργια εργαστήρια τα "πονάω" και μου έχει τύχει να τα δω να κάθονται σκεπασμένα με σακούλες τα μηχανήματα, και να πηγαίνουν χαμένα...

Καλημέρα!!!!!!

Τι είναι το ΠΛΗΝΕΤ βρε παιδιά;  ??? και ποιοι είναι οι υπύθυνοι των δικτύων των δημοτικών;  ??? Αν θέλει πχ ένα σχολείο να βάλει ADSL (όχι το δικό μου, παράδειγμα λέω γιατί το είδα να αναδέρεται παραπάνω) θα περιμένουν από μένα να το στήσω ή μπορώ να καλέσω κάποιον τεχνικό χωρίς να γίνω ρεζίλι και να νομίσουν ότι είμαι άσχετη; Ας εξηγήσει όποιος ξέρει κάτι περισσότερο!


Δεν είναι αρμόδιότητά σου να στήσεις ένα δίκτυο 1ον και 2ον και να κάνεις τη προσπάθεια να βοηθήσεις, αν δε λειτουργήσει κάτι πού θα βρείς το δίκιο σου για το ότι δε φταίς ;; Μπορεί να βρείς και το μπελά σου. Εξάλλου συνεργάζονται με εταιρίες γι'αυτο. Εμένα μου ειπαν ότι την εγκατάσταση δικτύου την έκαναν από το πολυτεχνείο αλλά για τη σύνδεση dsl (απ'ότι είδα σε δελτία ) ήρθαν από την Info quest οι οποίοι ακόμη έρχονται να το φτιάξουν... Ού μπλέξεις.. ???

Αποσυνδεδεμένος Neda

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 9
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Ύλη για το μάθημα «Νέες Τεχνολογίες» σε Ολοήμερα
« Απάντηση #33 στις: Ιανουάριος 13, 2007, 04:54:02 μμ »

Εννοείται ότι απ'το σχολείο δεν είχαν ζητήσει κανέναν Π19 αλλά η πρωτοβάθμια έκανε το θάυμα της!

Εννοείται ότι το σχολείο είχε ζητήσει ΠΕ19 γιατί από τη στιγμή που είναι ολοήμερο έχει υποχρεωτικά στο πρόγραμμα σπουδών του πληροφορική. Είναι σαν να λες ότι ένα καινούριο Λύκειο δεν είχε ζητήσει κανέναν μαθηματικό κι αυτοί οι τρελλοί από τη διεύθυνση τους έστειλαν.

Δυστυχώς δεν τα ξέρω πολύ καλά τα διαδικαστικά... πάντως ένα είναι σίγουρο... τόσα χρόνια λειτουργούσε το ολοήμερο και πρώτη φορά τους έστειλαν Π19.


Όσο για το τι κάνεις τα πράγματα είναι λίγο δύσκολα. Αρχικά παίρνεις τον έναν υπολογιστή και τον βάζεις στην αίθουσα που μπορούν να σου παραχωρήσουν (αν φυσικά υπάρχει). Αν αυτό γίνεται κι έχεις και την τύχη το σχολείο να έχει και projector προσπάθησε να βολευτείς για την ώρα με αυτά. Αλλιώς απλά θα κάνεις κατάληψη στο γραφείο των δασκάλων.
Στη συνέχεια συνεννοήσου με τον υπεύθυνο του ολοημέρου και στείλτε αίτηση σε ότι τράπεζα και υπηρεσία υπάρχει εκεί κοντά μήπως και έχουν να σας στείλουν παλιά μηχανήματα (πιάνει αλλά δυστυχώς είναι συνήθως χρονοβόρο). Επίσης σε συνεννόηση πάντα με τον υπεύθυνο του ολοημέρου και το διεθυντή δοκίμασε να κάνεις μια κρούση για αγορά κάποιων υπολογιστών τόσο στο σύλλογο γονέων όσο και στη σχολική επιτροπή.
Αν δεν πιάσουν αυτά και δεν βρεις καμιά καλύτερη ιδέα νομίζω ότι το μόνο που μπορείς να κάνεις είναι υπομονή....
Καλή τύχη κι ελπίζω να βοήθησα.

Σ'ευχαριστώ για τις ιδέες θα προσπαθήσουμε με τον υπεύθυνο του ολοημέρου να βγάλουμε κάποια άκρη. Η υπομονή δε, που μου προτείνεις νομίζω πως είναι η καλύτερη λύση γιατί ότι και να γίνει ένα είναι σίγουρο... θα πάρει χρόνο και τα πιτσιρίκια (κυρίως των μικρών τάξεων) είναι δύσκολο να ακούσουν θεωρητικά πράγματα.



δύο ασύνδετοι υπολογιστές τους οποίους θα χρησιμοποιούσα για μάθημα σε 10 παιδιά

Εγώ blueran στο 2ο σχολείο που είμαι έχω 3 υπολογιστές για 18 παιδάκια. Και για internet ούτε λόγος.



Υπομονή σε όλους μας!

Αποσυνδεδεμένος fractalbit

  • Administrator
  • Νέο μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 48
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Ύλη για το μάθημα «Νέες Τεχνολογίες» σε Ολοήμερα
« Απάντηση #34 στις: Ιανουάριος 21, 2007, 02:08:53 πμ »
Πολλά σωστά γράφτηκαν σε αυτή τη συζήτηση που δείχνουν την κατάσταση που επικρατεί στα δημοτικά.

Εγώ θα αρχίσω με γκρίνια. Η πληροφορική στα Δημοτικά μπήκε χωρίς κανέναν σχεδιασμό.

Πρώτη μου χρονιά φέτος και μπήκα σε εργαστήρια (3) παρατημένα. Ίντερνετ ανύπαρκτο, ή απελπιστικά αργό. Καλώδια δικτύου να λείπουν. Χαλασμένοι routers από χρόνια. Εκτυπωτές με τελειωμένα μελάνια. Πολλές φορές υπολογιστές που με τα βίας σηκώνουν windows98. Όμως υπάρχουν και χειρότερα! Συνάδελφοι αναγκάζονται να κάνουν "μάθημα" με 1 υπολογιστή!

Αυτό όμως που πραγματικά με εκνευρίζει δεν είναι τα εργαστήρια, είναι η παντελής έλλειψη σχεδιασμού. Το μόνο που μου παρείχε μέχρι στιγμής το Υπουργείο είναι 10 σειρές για ύλη ανά δύο τάξεις. Συγγνώμη εγώ με αυτά τα εφόδια θα κάνω μάθημα στα παιδιά; Πού είναι τα βιβλία; Που είναι οι πιστοποιημένες εφαρμογές με λογισμικό εκπαιδευτικό/ψυχαγωγικό/δημιουργικό; Γιατί να μην υπάρχει αυτό το λογισμικό σε όλα τα σχολεία και να πρέπει να πείσω εγώ τον Χ Διευθυντή του Δημοτικού που πιστεύει ότι οι υπολογιστές είναι ο "μεγάλος αδελφός" να αγοράσουμε το Υ πρόγραμμα που κοστίζει 160€; Γιατί εγώ να είμαι "αναγκασμένος" να βάζω πέρη και κάτια και να κινδυνεύω να κατηγορηθώ κιόλας ότι έχω βάλει μέσα μη πιστοποιημένο από το Υπουργείο λογισμικό; Γιατί να "υποχρεώνομαι" να αγοράζω gadjets για έπαθλα σε διαγωνισμούς μπας και κερδίσω το ενδιαφέρον των μαθητών; Άραγε έχουν όλοι την οικονομική δυνατότητα να το κάνουν αυτό; Γιατί θα πρέπει όλα να βασίζονται αποκλειστικά και μόνο στο φιλότιμο του εκάστοτε εκπαιδευτικού χωρίς να υπάρχουν καν τα ερεθίσματα ώστε αυτό να ενεργοποιηθεί; Θα μπορούσα να γράψω πολλά ακόμα "γιατί" αλλά θα κλείσω με ένα τελευταίο: Γιατί πρέπει τα πάντα σε αυτή τη χώρα να γίνονται με προχειρότητα ειδικά σε έναν τομέα όπως αυτόν την εκπαίδευσης;

Δυστυχώς μέχρι τώρα, για μένα και για τα παιδιά, το φιλότιμό μου, δεν έχει ενεργοποιηθεί, την κατάσταση την αντιμετωπίζω παθητικά χωρίς να προσπαθώ να την αλλάξω. Θα κάνω μία προσπάθεια όμως, όπως λέει και ο κ. Μάβογλου, να ξυπνήσω στους μαθητές την δίψα τους για να μάθουν. Πήρα ιδέες από εσάς, σκέφτηκα και μερικές ακόμα και θα προσπαθήσω από εδώ και πέρα για κάτι καλύτερο. Τις δραστηριότητες που θα χρησιμοποιήσω και τα αποτελέσματα που αυτές θα έχουν θα σας τις γράψω σε λίγες εβδομάδες. Θέλω πρώτα να δω τί αποτελέσματα θα έχουν. Για να δούμε τί θα δούμε ...

Αποσυνδεδεμένος spaceoddity

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 218
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ19 / Η-Μ & Τ.Υ. ΠΣΠΠ
    • Προφίλ
Απ: Ύλη για το μάθημα «Νέες Τεχνολογίες» σε Ολοήμερα
« Απάντηση #35 στις: Ιανουάριος 21, 2007, 07:37:19 μμ »
φίλε fractalbit, καλωσόρισες στην ελληνική εκπαίδευση του 21ου αιώνα :P
Εγώ είμαι αυτή που έγραψα για τα έπαθλα: στο δημοτικό "εύκολα" κάνεις κάτι τέτοιο, αφού τα παιδιά "ξεγελιούνται" με 20-30Ε σύνολο για τρεις τάξεις σε τρία δημοτικά (jumbo γαρ ;D). Δεν το θεωρώ τραγικό ποσό... και δεν είμαι τελικά η μόνη που κάνω κάτι τέτοιο - παρόμοια τακτική έχει εφαρμόσει φέτος η δασκάλα της κόρης μου στο κανονικό ωράριο, και τα αποτελέσματα είναι εκπληκτικά. Τώρα που είμαι μόνιμη στη δευτεροβάθμια και έχω 5 τάξεις, πήρα 5 mp3 players για έπαθλα (σύνολο 95Ε, να'ναι καλά το fnac). Δεν είναι ευκαταφρόνητο ποσό, αλλά είναι ένα πόσο που πιάνει τόπο 1000%. Το Υπουργείο αδιαφορεί; το υπουργείο έχει αφήσει την εκπαίδευση στην τύχη του (που σημαίνει μαύρα χάλια); εγώ προσωπικά δεν μπορώ να μείνω παθητικός δέκτης, και αν περιμένω πρώτα να μου δώσει το ΥΠΕΠΘ ένα απίθανο δίκτυο και σούπερ λογισμικά και μέχρι τότε να είναι παθητική η στάση μου, το πιθανότερο μια ζωή παθητική θα μείνει... Προτιμώ το πάθος και την όρεξη σαν στάση ζωής, κι ας φάω τα μούτρα μου (και το πορτοφόλι μου) 8)
"εδώ δεν είναι να'μαι εγώ πάνω από σένα ή εσύ πάνω από μένα. Αλλά ο καθένας μας πάνω από τον εαυτό του."
                                                                Γ. Ρίτσος

Αποσυνδεδεμένος momos

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 49
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
    • Πλίνθοι και κέραμοι
Απ: Ύλη για το μάθημα «Νέες Τεχνολογίες» σε Ολοήμερα
« Απάντηση #36 στις: Ιανουάριος 21, 2007, 10:31:11 μμ »
Πολλά σωστά γράφτηκαν σε αυτή τη συζήτηση που δείχνουν την κατάσταση που επικρατεί στα δημοτικά.

Εγώ θα αρχίσω με γκρίνια. Η πληροφορική στα Δημοτικά μπήκε χωρίς κανέναν σχεδιασμό.
Πρώτη μου χρονιά φέτος και μπήκα σε εργαστήρια (3) παρατημένα. Ίντερνετ ανύπαρκτο, ή απελπιστικά αργό. Καλώδια δικτύου να λείπουν. Χαλασμένοι routers από χρόνια. Εκτυπωτές με τελειωμένα μελάνια. Πολλές φορές υπολογιστές που με τα βίας σηκώνουν windows98. Όμως υπάρχουν και χειρότερα! Συνάδελφοι αναγκάζονται να κάνουν "μάθημα" με 1 υπολογιστή!...

Η κατάσταση είναι όπως ακριβώς την περιγράφεις αγαπητέ fractalbit.  Βέβαια το πρόβλημα του σχεδιασμού της εκπαίδευσης και της επιστημονικής στήριξης του εκπαιδευτικού δεν περιορίζεται μόνο στην πληροφορική αλλά είναι χρόνιο πρόβλημα στη χώρα μας σε όλο το εύρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας  :-\  >:(
Όμως μια αντίληψη που ακούω να εκφράζεται πολλές φορές: «είναι χάλια παράτα τα και κοίτα πως να περάσει η ώρα» δεν με βρίσκει σύμφωνο. Όσο περισσότεροι το λέμε αυτό τόσο απομακρύνεται η όποια δυνατότητα τα πράγματα στα σχολειά ν' αρχίσουν να αλλάζουν κάπως. Τόσο θα απαξιώνεται περισσότερο η δημόσια εκπαίδευση. Δεν βλέπω τη δουλειά μου/μας κάτω από μια ιεραποστολική ματιά, απλά δεν μου 'ρχεται να πω «άστα να πάνε» ιδιαίτερα όταν απέναντί μου έχω παιδιά...

Έγραψα στην αρχή του θέματος κάποιες σκέψεις από προσωπική μου εμπειρία. Με αφορμή το μήνυμά σου θα ήθελα να προσθέσω κάτι ακόμα.

Για τις υποδομές είναι σίγουρο πως δεν μπορούμε να κάνουμε πολλά πράγματα. Αν και υπάρχουν αρκετά δημοτικά σχολεία με πολύ καλά εργαστήρια, σε πολλά η κατάσταση είναι απαράδεκτη για την προσέγγιση του συγκεκριμένου αντικειμένου. Βελτιώσεις πολλές φορές μπορούν να γίνουν με μια καλή συζήτηση με τον υπεύθυνο του ολοήμερου και τον διευθυντή. Αρκετές φορές η άρνησή τους είναι αποτέλεσμα της άγνοιας και μιας επιφύλαξης ότι μπορεί να ξοδευτούν τζάμπα τα λεφτά. Αν δουν όμως αποτελέσματα και διάθεση κάτι μπορεί να γίνει.
Δυο υπολογιστές για παράδειγμα μπορούν να συνδεθούν μεταξύ τους με πολύ μικρό κόστος που δύσκολα θα αρνηθεί ένας διευθυντής σχολείου δίνοντας άλλο περιεχόμενο στο μάθημα. Το ίντερνετ είναι καλό αλλά υπάρχουν και χίλια δυο πράγματα που μπορούν να γίνουν και χωρίς αυτό ιδιαίτερα στις μικρές τάξεις. Μια αργή σύνδεση μπορεί να μην μοιραστεί σ' όλο το δίκτυο αλλά σε 1-2 υπολογιστές που τα παιδιά θα δουλεύουν περιοδικά. Σελίδες μπορούν να αποθηκευτούν τοπικά και να μοιραστούν αργότερα. Σε παλιότερους υπολογιστές μπορούν να εγκατασταθούν παλιότερες εκδόσεις των προγραμμάτων ή άλλα με μικρότερες απαιτήσεις και δυνατότητες. Όλα αυτά μπορούν να καλύψουν κάποια κενά και να βελτιώσουν τις συνθήκες της δουλειάς μας.

Πριν όμως απ' αυτά και την υλικοτεχνική υποδομή το πρώτο που νομίζω πως χρειάζεται να κάνουμε είναι να οριοθετήσουμε το αντικείμενο της δουλειάς μας. Τι σημαίνει διδάσκω πληροφορική στο δημοτικό σχολειό και ιδιαίτερα στο ολοήμερο.
Σε κάθε σχολείο υπάρχει ένα βιβλίο με τα αναλυτικά προγράμματα. Το τι δηλαδή διδάσκουμε σε κάθε αντικείμενο και πολλές φορές και με ποιο τρόπο και μεθοδολογία. Το κομμάτι για την πληροφορική είναι αρκετά ενδιαφέρον και μπορεί να βοηθήσει. Αν δεν υπάρχει το βιβλίο στο σχολείο τότε βρίσκεται ΕΔΩ. Καλό είναι να διαβαστεί και το αντίστοιχο αναλυτικό πρόγραμμα του Γυμνασίου και του Λυκείου.
Με βάση αυτό κάνε το πλάνο σου για κάθε τμήμα και για όλη τη διάρκεια της χρονιάς. Ότι κάνεις προσπάθησε να το εντάξεις σε μια ενότητα βημάτων που το ένα θα ακολουθεί το άλλο. Αν πας χύμα εύκολα θα χαθείς και το μάθημα θα είναι μια σειρά από ασύνδετα αντικείμενα με αποτέλεσμα τα παιδιά γρήγορα να βαριούνται ή να ζητούν όλη την ώρα παιχνίδι.

Δε χρειάζεται να αγοράζεις δωράκια στα παιδιά ως επιβράβευση των προσπαθειών τους. Δεν είναι χρηματικό το θέμα απλά αυτές οι κινήσεις δεν είναι ότι το καλύτερο για την στέρεη μάθηση. Αν καταφέρεις να κινήσεις το ενδιαφέρον τους με τη διδασκαλία σου δε θες τίποτε άλλο. Τις περισσότερες φορές ένα μπράβο, ένα χάδι στα μαλλιά, ένας δημόσιος έπαινος αρκεί. Αν θες να δίνεις και κάτι, τα παιδιά ικανοποιούνται με πολύ απλά πράγματα. Παλιότερα τύπωνα σχεδιάκια που τα μοιραζόταν στο τέλος μιας προσπάθειάς τους. Δες ΕΔΩ . Σε πληροφορώ γινόταν δεκτά με με μεγάλο ενθουσιασμό. Κι αυτό γιατί:

Μεγάλη σημασία έχει η σχέση που αναπτύσσεις με τα παιδιά. Αυτό είναι δύσκολο για κάποιον που μετακινείται σε 2 ή 3 σχολεία και έχει λίγες ώρες αλλά αν δημιουργήσεις μια καλή ατμόσφαιρα σε κάθε  τμήμα πολλά προβλήματα θα λυθούν ευκολότερα.
Μάθε τα μικρά ονόματα των παιδιών και να τα φωνάζεις με αυτά. Κάνε τις ομάδες σε κάθε υπολογιστή όσο γίνεται πιο ισορροπημένες και φρόντισε να υπάρχει μια δίκαιη σειρά στο ποιος δουλεύει με το ποντίκι και το πληκτρολόγιο, περιόρισε την συχνή εναλλαγή προγραμμάτων (δες και πιο κάτω), βάλε απλούς κανόνες συμπεριφοράς που όμως θα τηρούνται με αποφασιστικότητα. Π.χ. Δεν ερχόμαστε με το φαγητό και το νερό μας στην αίθουσα ή δεν φεύγουμε απ' αυτή αν πρώτα δεν τακτοποιήσουμε υπολογιστές και θρανία.
 
Μην ψάχνεις να βρεις λογισμικό που θα εντυπωσιάσει τα παιδιά. Τα πιτσιρίκια εύκολα εντυπωσιάζονται αλλά το ίδιο εύκολα βαριούνται, πηδάνε από το ένα πρόγραμμα στο άλλο, με αποτέλεσμα να μπεις σ' ένα φαύλο κύκλο αναζήτησης νέων κάθε φορά προγραμμάτων. Ξεκαθάρισε τι θέλεις να κάνεις κάθε φορά και προσπάθησε να εμβαθύνεις όσο μπορείς δίνοντας τη δυνατότητα στα παιδιά ότι μαθαίνουν να το μαθαίνουν καλά.

Μη διστάσεις να πειραματιστείς με μια γλώσσα προγραμματισμού. Τα καινούρια εργαστήρια στα δημοτικά έχουν εγκατεστημένο το Microworlds Pro
Περισσότερα ΕΔΩ, καθώς και ΕΔΩ και ΕΔΩ και ΕΔΩ.

Αν δεν υπάρχει τότε η MSW Logo κάνει μια χαρά (ΕΔΩ). Μπορεί η logo να είναι παλιά αλλά σχεδιάστηκε ειδικά για εκπαιδευτική χρήση και μπορεί να βοηθήσει. Προσοχή δεν είναι σκοπός μας να κάνουμε προγραμματιστές στο δημοτικό αλλά μέσα από την εκμάθηση της συγκεκριμένης γλώσσας προγραμματισμού τα παιδιά μπορούν να προσεγγίσουν καλύτερα αφηρημένες γεωμετρικές και μαθηματικές έννοιες, να προσομοιώσουν πειράματα, να προσανατολιστούν στο χώρο, έστω και δισδιάστατα, να πειραματιστούν με το «σωστό λάθος», να αποκτήσουν «πειθαρχία» στο πως αντιμετωπίζουν τον υπολογιστή και να παίξουν. Δοκίμασε και δεν θα χάσεις...  ;)

Πληροφορική δε σημαίνει όλη την ώρα μπροστά στο υπολογιστή. Κάνε μικρά πρότζεκτ που θα συνδέουν τους υπολογιστές με άλλες δραστηριότητες των παιδιών και άλλα μαθήματα. Πέρσι για παράδειγμα με τα παιδιά κάναμε μια έρευνα για τον ελεύθερο χρόνο των μαθητών. Συζητήσαμε και κατασταλάξαμε στις ερωτήσεις, γράψαμε και διαμορφώσαμε στον υπολογιστή το ερωτηματολόγιο, η έρευνα έγινε σε όλα τα παιδιά του σχολείου, συνεχίσαμε με την αποδελτίωση και τη δημιουργία γραφικών παραστάσεων στον υπολογιστή και τελειώσαμε με τη δημιουργία παρουσίασης πάλι στον υπολογιστή. Σε όλη τη διαδικασία ο υπολογιστής ήταν το εργαλείο που βοηθούσε αλλά ταυτόχρονα έγινε και «μάθημα» για το Word, το Excel και το PowerPoint.
Τέτοιες μικρές έρευνες μπορούν να γίνουν και για άλλα θέμα με επέκταση της και στο ιντερνέτ ή στη βιβλιοθήκη του σχολείου αν υπάρχει. Στα σχολεία με εργαστήριο πληροφορικής υπάρχει και ψηφιακή φωτογραφική μηχανή. Σε συνεννόηση με τον υπεύθυνο ή τον διευθυντή μπορούν τα παιδιά να φωτογραφίσουν και να ενσωματώσουν το υλικό τους στα κείμενά τους, και τις παρουσιάσεις τους.

Πολλές δραστηριότητες μπορούν να γίνουν πιο ενδιαφέρουσες για τα παιδιά. Αντί να γραφτεί για παράδειγμα ένα κείμενο απλά στον υπολογιστή μπορεί, αν υπάρχει δίκτυο, να δημιουργηθούν μικρές ιστορίες ποιήματα ή ζωγραφιές που θα τις ξεκινάει μια ομάδα σ' ένα υπολογιστή και θα τις συνεχίζει ή θα τις σχολιάζει η άλλη στον άλλο υπολογιστή.

Ένα μεγάλο κομμάτι των δραστηριοτήτων μπορεί να συνδέει τον υπολογιστή με τα υπόλοιπα μαθήματα είτε με τη χρήση του Ίντερνετ είτε με παιχνίδια ή με άλλες δραστηριότητες. Για παράδειγμα τα νέα βιβλία των μαθηματικών χρησιμοποιούν αρκετά το Tangram. Μια έκδοσή σου σε ηλεκτρονική μορφή θα βοηθήσει τα παιδιά να κατανοήσουν καλύτερα τη λειτουργία του ενώ ταυτόχρονα παίζουν.
Σε άλλα βιβλία, για παράδειγμα της Ιστορίας της Γ Δημοτικού που έχω τώρα μπροστά μου, υπάρχουν παραπομπές σε επιλεγμένους δικτυακούς  τόπους που μπορούν να χρησιμοποιηθούν αντί της περιπλάνησης σε σελίδες με μοντέλα αυτοκινήτων και παιχνιδάκια σε flash  :)
Στον δικτυακό τόπο του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και συγκεκριμένα ΕΔΩ υπάρχει εκπαιδευτικό λογισμικό για Μαθηματικά, Θρησκευτικά, Εικαστικά, Μουσική, Αγωγή, Ιστορία, Φυσικά. Σε συνεργασία με τον δάσκαλο ή τον εκπαιδευτικό μουσικής, εικαστικών μπορούν να «ενοποιηθούν» οι ώρες της μελέτης ή της μουσικής ή των εικαστικών και της πληροφορικής και να γίνεται το μάθημα από κοινού. Αν το καταφέρεις, γιατί δεν εξαρτάται πάντα από τη δική σου διάθεση, θα είναι μια πολύ καλή εμπειρία για όλους.


Και τέλος για τα παιχνίδια. Και σ΄αυτά εντάσσω και πολλές δραστηριότητες από τα Cd με τον Πέρη και την Κάτια.
Υπάρχει η άποψη πως τα παιδιά μαθαίνουν μέσα απ' το παιχνίδι. Και είναι σωστή. Μόνο που πρέπει να ξέρω γιατί δίνω το συγκεκριμένο παιχνίδι και τι θέλω να πετύχω. Αν το ξέρω τότε κάνω καλά. Αν δεν ξέρω και περιμένω απ' το πρόγραμμα με κάποιο μαγικό τρόπο να επιδράσει στη μάθηση όλων των παιδιών τότε δημιουργείται ψιλοπρόβλημα. Το παιχνίδι μπορεί να υπάρχει στο καθημερινό πρόγραμμα απλά ως διασκέδαση αλλά και να εξυπηρετεί και διδακτικούς στόχους. Για παράδειγμα μια δικτυακή έκδοση ενός παιχνιδιού μπορεί να είναι η αφορμή για μια πολύ καλή συζήτηση πάνω στη δικτύωση των υπολογιστών ή ένα παιχνίδι παζλ μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την ενίσχυση των δεσμών της ομάδας που κάθεται μπροστά στον υπολογιστή.

Αυτά τα όχι ολίγα.  :-[  Ότι σου έγραψα είναι προσωπικές εμπειρίες που έχουν εφαρμοστεί στην πράξη. Σε καλές ίσως τις περισσότερες φορές συνθήκες υποδομών.  Όμως αν κάτι με βοηθούσε πάντα ήταν μια συμβουλή που μου έδωσε ένας παλιός συνάδελφος.
-Μην κάνεις κάτι αν δεν  ξέρεις γιατί το κάνεις και δεν είσαι έτοιμος να το αναθεωρήσεις αν δεις ότι τα πιτσιρίκια σου λένε «σώπα δάσκαλε ν' ακούσουμε τα πουλιά»

Υ.Γ. Ελπίζω να μην ενοχλεί η χρήση του δεύτερου προσώπου στο κείμενο και μην εκληφθεί ως «δασκαλίστικη»  :-[
« Τελευταία τροποποίηση: Φεβρουάριος 01, 2007, 12:08:01 πμ από momos »
Σώπα δάσκαλε ν' ακούσουμε το πουλί...
Πλίνθοι και κέραμοι ~> www.xsap.gr

Αποσυνδεδεμένος fractalbit

  • Administrator
  • Νέο μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 48
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Ύλη για το μάθημα «Νέες Τεχνολογίες» σε Ολοήμερα
« Απάντηση #37 στις: Ιανουάριος 22, 2007, 04:05:38 πμ »
Ευχαριστώ για τις απαντήσεις/απόψεις/προτάσεις σας.

Το μήνυμά μου δεν το έγραψα μόνο για να γκρινιάξω. Το έγραψα πιο πολύ για να αφυπνιστώ εγώ ο ίδιος μπας και ανατρέψω την τελματώδη κατάσταση που επικρατεί ειδικά με τα παιδιά των μεγάλων τάξεων που το μόνο που θέλουν είναι να παίζουν παιχνίδια. Ξέρω ότι φταίω και εγώ για αυτή την κατάσταση ίσως στον μεγαλύτερο βαθμό εκτός από τις συνθήκες και τις συνήθειες των παιδιών από προηγούμενες χρονιές.

Όπως είπα και στην τελευταία παράγραφο του προηγούμενου μηνύματος, θα αλλάξω τακτική και θα προσπαθήσω για το καλύτερο ...

Αποσυνδεδεμένος ion_04

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 61
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Ύλη για το μάθημα «Νέες Τεχνολογίες» σε Ολοήμερα
« Απάντηση #38 στις: Μάρτιος 09, 2007, 04:53:06 μμ »
Καλησπέρα παιδιά!

Θα ήθελα να ρωτήσω αν έχετε υπόψη σας κάποια εργασία/παρουσίαση που θα μπορούσα να αναθέσω στα παιδιά του δημοτικού ενόψη της 25ης Μαρτίου. Θα ήταν ωραίο να κάνουν κάτι δημιουργικό και να το παρουσιάσουν στη σχολική γιορτή...

Αποσυνδεδεμένος psych@ra

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1272
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ20
    • Προφίλ
Απ: Ύλη για το μάθημα «Νέες Τεχνολογίες» σε Ολοήμερα
« Απάντηση #39 στις: Μάιος 30, 2007, 02:56:23 μμ »
Αν και πέρασε η γιορτή, πιστεύω ότι για κάθε γιορτή, τα μεγάλα παιδιά, μπορούν να κάνουν ένα κολάζ από φωτογραφίες που θα βρουν στο internet και τα μικρά να ζωγραφίσουν στο paint

Αποσυνδεδεμένος ion_04

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 61
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Ύλη για το μάθημα «Νέες Τεχνολογίες» σε Ολοήμερα
« Απάντηση #40 στις: Οκτώβριος 01, 2007, 11:17:54 πμ »
Στο σχολείο που ξεκίνησα ωρομίσθια έχουν υπολογιστές Mac.
Ιδέα κανείς για εκπαιδευτικά παιχνίδια ή άλλες εφαρμογές;

Αποσυνδεδεμένος pe20katerina

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 307
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Ύλη για το μάθημα «Νέες Τεχνολογίες» σε Ολοήμερα
« Απάντηση #41 στις: Οκτώβριος 01, 2007, 11:56:10 μμ »
Σήμερα με ενημέρωσε ο υπέυθυνος οτυ ολοήμερου και υποδιευθυντής , ότι ήρθε εγκύκλιος που απαιτεί να στέλνουμε στον 1. Διευθυντή και 2. Προϊστάμενο, ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ, μηνιαίο, τριμηνιαίο και ετήσιο. Ένα αντίγραφο πρέπει να κρατάμε λέει και εμέις για να ελέχγουμε την εφαρμογή του. Το έμαθε κανείς;;;;
Αυτός που κάνει μια ερώτηση είναι ανόητος για 5 λεπτά.
Αυτός που δεν κάνει καθόλου ερωτήσεις παραμένει ανόητος για πάντα.

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32293
  • Τελευταία: HelenK
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159861
  • Σύνολο θεμάτων: 19213
  • Σε σύνδεση σήμερα: 602
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 8
Επισκέπτες: 467
Σύνολο: 475

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.104 δευτερόλεπτα. 34 ερωτήματα.