*

Τελευταία νέα

  • Πρόσκληση μόνιμων εκπαιδευτικών Aβάθμιας - Bβάθμιας Εκπαίδευσης για υποβολή αιτήσεων απόσπασης στις Περιφερειακές Διευθύνσεις Aβάθμιας & Bβάθμιας Εκπαίδευσης Αττικής, Β. Αιγαίου, Ν. Αιγαίου, Πελοποννήσου και Στερεάς Ελλάδας προκειμένου να οριστούν ως Συντονιστές Εκπαίδευσης Προσφύγων (ΣΕΠ), για το σχ. έτος 2020-2021
  • Μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό στη Γενική Εκπαίδευση μετά από δέκα και πλέον χρόνια
  • Για πρώτη φορά μόνιμοι διορισμοί σε σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης – Τελικοί πίνακες
  • Πρόσκληση μόνιμων εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για υποβολή αιτήσεων απόσπασης στις Περιφερειακές Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πελοποννήσου και Δυτικής Μακεδονίας προκειμένου να οριστούν ως Συντονιστές
  • Πρόσκληση για μόνιμο διορισμό σε κενές οργανικές θέσεις σχολείων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, από τους τελικούς αναμορφωμένους πίνακες κατάταξης των Προκηρύξεων 3ΕΑ/2019 και 4ΕΑ/2019 του ΑΣΕΠ
  • Αποστολέας Θέμα: Λατινικά Γ' Λυκείου  (Αναγνώστηκε 387861 φορές)

    0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

    Αποσυνδεδεμένος vagos44

    • Προχωρημένο μέλος
    • **
    • Μηνύματα: 111
      • Προφίλ
    Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
    « Απάντηση #2296 στις: Ιούνιος 14, 2020, 10:11:36 πμ »
    Το σκέφτηκα κι εγώ αυτό αλλά στο άρθρο 6 λέει
    βα) Οι υποψήφιοι της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών έχουν πρόσβαση στις Σχολές και στα Τμήματα του πρώτου Επιστημονικού Πεδίου και τα μαθήματα, στα οποία εξετάζονται υποχρεωτικά, είναι η Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία, τα Αρχαία Ελληνικά, η Ιστορία και τα Λατινικά.
    ΚΑΙ στο τέλος λέει ότι ο νόμος θα ισχύει απο τη χρονια 2020-21 εκτός του άρθρου 9 (αυτό για την τράπεζα θεματων).
    Κι έτσι η απορία μου παραμένει.

    Αποσυνδεδεμένος PDE ads

    • Ιστορικό μέλος
    • *****
    • Μηνύματα: 4006
    • Λατρεύω την εκπαίδευση
      • Προφίλ
      • E-mail
      • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
    Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
    « Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 00:29:48 »

    Αποσυνδεδεμένος MARKOS

    • Moderator
    • Ιστορικό μέλος
    • *****
    • Μηνύματα: 8016
    • Φύλο: Άντρας
    • λαθρο-μετανάστης
      • Προφίλ
    Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
    « Απάντηση #2297 στις: Ιούνιος 14, 2020, 12:54:57 μμ »
    Προφανώς θα ξεκινήσουν απτην ερχόμενη σεζόν στην κατεύθυνση της Β' Λυκείου

    Υπάρχει κάποια επίσημη ανακοίνωση?
    Υπήρξαν ψέμματα που ντράπηκαν τα ίδια για εκείνους που δεν ντράπηκαν καθώς τα ξεστόμισαν- και τα σχεδίασαν (Λουντέμης)

    Αποσυνδεδεμένος Dwrina

    • Συνδρομητής
    • Ιστορικό μέλος
    • *****
    • Μηνύματα: 1329
    • Τὴ γλῶσσα μοῦ ἔδωσαν ἑλληνική.
      • Προφίλ
    Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
    « Απάντηση #2298 στις: Ιούνιος 14, 2020, 01:19:08 μμ »
    ΚΑΙ στο τέλος λέει ότι ο νόμος θα ισχύει απο τη χρονια 2020-21 εκτός του άρθρου 9 (αυτό για την τράπεζα θεματων).
    Κι έτσι η απορία μου παραμένει.

    Προφανώς εννοεί ότι θα ισχύσει για αυτούς του τη χρονιά 2020-21 θα επιλέξουν κατεύθυνση, δηλαδή για αυτούς που θα πάνε Β΄Λυκείου.

    Αποκλείεται αυτοί που θα πάνε το 2020-21 Γ' Λυκείου να δώσουν Λατινικά. Η Κεραμέως είχε δηλώσει εξ αρχής ότι δεν θέλει "να προκαλέσει αναστάτωση". Διαφορετικά, αν ήθελε να αγνοήσει την ανεπίσημη προετοιμασία που γίνεται από τη Β΄Λυκείου,  θα μπορούσε κάλλιστα να τα είχε επαναφέρει ήδη για τις φετινές εξετάσεις, αφού έγιναν κυβέρνηση πριν ξεκινήσει η νέα σχολική χρονιά. Αλλά τέλος πάντων, κάλλιο αργά παρά ποτέ!  Στα φροντιστήρια πάντως για τις εξετάσεις του 2020-21 έχει ήδη αρχίσει η προετοιμασία στην Κοινωνιολογία.
    Graecia capta ferum victorem cepit et artis intulit agresti Latio  (Hor. Ep.  2. 1.).

    Αποσυνδεδεμένος Hope3

    • Νέο μέλος
    • *
    • Μηνύματα: 70
    • Λατρεύω την εκπαίδευση
      • Προφίλ
    Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
    « Απάντηση #2299 στις: Ιούνιος 14, 2020, 01:58:07 μμ »
    Αυτό το οποίο γράφτηκε για τα Λατινικά είναι ότι θα επανέλθει στις πανελλήνιες το 2022.

    Αποσυνδεδεμένος PDE ads

    • Ιστορικό μέλος
    • *****
    • Μηνύματα: 4006
    • Λατρεύω την εκπαίδευση
      • Προφίλ
      • E-mail
      • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
    Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
    « Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 00:29:48 »

    Αποσυνδεδεμένος vagos44

    • Προχωρημένο μέλος
    • **
    • Μηνύματα: 111
      • Προφίλ
    Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
    « Απάντηση #2300 στις: Ιούνιος 14, 2020, 02:19:17 μμ »
    Σορυ για την αναστατωση αλλα τελικα το βρηκα οτι τα Λατινικα επανερχονται το 21-22. Απλα το λεει ατο αρθρο 61. Το αρθρο 6 που εχω βαλει παραπανω αναφερεται στη Γ λυκειου. Για τη Β δεν λεει κατι. Λογικα θα λυθουν τετοιες αποριες οταν βγουν τα ωρολογια προγραμματα.

    Αποσυνδεδεμένος Sali

    • Ιστορικό μέλος
    • *****
    • Μηνύματα: 1501
    • Φύλο: Άντρας
      • Προφίλ
    Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
    « Απάντηση #2301 στις: Ιούνιος 23, 2020, 07:54:55 μμ »
    Σχετικά με τα θέματα των Λατινικών και με τις απαντήσεις τους, έχω να διατυπώσω ένα παράπονο που δεν αφορά μόνο τη φετινή χρονιά. Βλέπω δηλαδή ότι σχεδόν όλες οι απαντήσεις αφορούν τους εξετασθέντες των ημερησίων γενικών Λυκείων. Γιατί κανείς δεν σκέφτεται να δώσει απαντήσεις - όποιες είναι διαφορετικές - και στα θέματα των εσπερινών Λυκείων; Δεν είναι παιδιά αυτά;

    Και τώρα κάποια σχόλια σχετικά με την κοινή παρατήρηση Γ2α. με την αναγνώριση των δευτερευουσών προτάσεων, όπου ζητείται, μεταξύ άλλων, και η δικαιολόγηση της εκφοράς. Είναι δε προφανές ότι με αυτή τη διατύπωση εννοείται η δικαιολόγηση τόσο της έγκλισης όσο και του χρόνου (ακολουθία).

    Σε ό,τι λοιπόν αφορά την ακολουθία, ξέρουμε ότι πρέπει να αναφέρεται η χρονική σχέση και, αν ισχύει, η ιδιομορφία. Στη βουλητική πρόταση ποια σχέση έχουμε; Η ΟΕΦΕ μας λέει ότι έχουμε σύγχρονο στο παρελθόν και αμέσως μετά ότι ισχύει η ιδιομορφία. Μα πώς μπορεί να ισχύει η ιδιομορφία, όταν ο χρόνος (παρατατικός) είναι ο ενδεδειγμένος για το σύγχρονο; Η ιδιομορφία όντως ισχύει, γιατί έχουμε υστερόχρονο (στο παρελθόν), το οποίο όμως εκφέρεται με χρόνο που είναι κατάλληλος για το σύγχρονο· αυτή ακριβώς η "ασυμβατότητα" εξηγεί την ιδιομορφία. Περιττό να αναφέρω ότι οι συγγραφείς στο βιβλίο του καθηγητή (σσ. 136-137), απαντώντας στην άσκηση Ι του σχολικού βιβλίου, δεν αναφέρουν το παραμικρό για χρονική σχέση ή για ιδιομορφία κατά την αναγνώριση των βουλητικών προτάσεων.

    Το ίδιο ισχύει και για όλες τις προτάσεις που εμφανίζουν αυτήν την ιδιομορφία και που αναφέρονται στην παρατήρ. 4 του κειμ. 47 του σχολικού βιβλίου. Μόνο που οι συγγραφείς του βιβλίου διέπραξαν εδώ μια σοβαρότατη παράλειψη με το να μη συμπεριλάβουν στη λίστα των προτάσεων αυτών και τις χρονικές προτάσεις του dum του υστεροχρόνου. Και άλλη μία σοβαρή παράλειψη είναι ότι αυτές οι προτάσεις, επειδή έχουν κοινά στοιχεία με τις τελικές, εκφέρονται κανονικά με υποτακτική ενεστώτα ή παρατατικού. Μα, αυτές οι προτάσεις κι αν είναι ο καλύτερος "εκπρόσωπος" της ιδιομορφίας στην ακολουθία των χρόνων! Ιδού γιατί τα παλικάρια της ΟΕΦΕ στην απάντησή τους για τη χρονική πρόταση τα έκαναν μαντάρα γράφοντας ότι δηλώνεται το σύγχρονο στο παρελθόν και παραγνωρίζοντας πλήρως τη σαφέστατη δήλωση των συγγραφέων του σχολικού βιβλίου (κείμ. 38, παρατήρ. 2, iii), οι οποίοι μιλούν - πολύ σωστά - για υστερόχρονο. "Πολύ σωστά" βέβαια οι συγγραφείς μιλούν για υστερόχρονο, αλλά αφήνουν εκτεθειμένους τους συναδέλφους, όταν πρέπει να δώσουν κάποιες απαντήσεις. Οι παραλείψεις αυτές των συγγραφέων του σχολικού βιβλίου - αφού θέλουν να μιλούν για ιδιομορφία - είναι απαράδεκτες!
    Ο Έξυπνος χαίρεται με τις αμφισβητήσεις του, ο Βλάκας με τις βεβαιότητές του

    Αποσυνδεδεμένος Dwrina

    • Συνδρομητής
    • Ιστορικό μέλος
    • *****
    • Μηνύματα: 1329
    • Τὴ γλῶσσα μοῦ ἔδωσαν ἑλληνική.
      • Προφίλ
    Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
    « Απάντηση #2302 στις: Ιούνιος 23, 2020, 10:15:14 μμ »

    Μόνο που οι συγγραφείς του βιβλίου διέπραξαν εδώ μια σοβαρότατη παράλειψη με το να μη συμπεριλάβουν στη λίστα των προτάσεων αυτών και τις χρονικές προτάσεις του dum του υστεροχρόνου. Και άλλη μία σοβαρή παράλειψη είναι ότι αυτές οι προτάσεις, επειδή έχουν κοινά στοιχεία με τις τελικές, εκφέρονται κανονικά με υποτακτική ενεστώτα ή παρατατικού. Μα, αυτές οι προτάσεις κι αν είναι ο καλύτερος "εκπρόσωπος" της ιδιομορφίας στην ακολουθία των χρόνων! Ιδού γιατί τα παλικάρια της ΟΕΦΕ στην απάντησή τους για τη χρονική πρόταση τα έκαναν μαντάρα γράφοντας ότι δηλώνεται το σύγχρονο στο παρελθόν και παραγνωρίζοντας πλήρως τη σαφέστατη δήλωση των συγγραφέων του σχολικού βιβλίου (κείμ. 38, παρατήρ. 2, iii), οι οποίοι μιλούν - πολύ σωστά - για υστερόχρονο. "Πολύ σωστά" βέβαια οι συγγραφείς μιλούν για υστερόχρονο, αλλά αφήνουν εκτεθειμένους τους συναδέλφους, όταν πρέπει να δώσουν κάποιες απαντήσεις. Οι παραλείψεις αυτές των συγγραφέων του σχολικού βιβλίου - αφού θέλουν να μιλούν για ιδιομορφία - είναι απαράδεκτες!

    Και βέβαια είναι απαράδεκτες! Το σχολικό βιβλίο μιλάει για υστερόχρονο, αλλά δίνει παραδείγματα με υποτακτική παρατατικού και ενεστώτα, χωρίς να εξηγεί αυτή την αντίφαση!

    Εγώ πάντως είχα πει στους μαθητές μου να γράψουν για την πρόταση  dum aliqua vox congruens proposito audiretur ότι "εκφράζει το υστερόχρονο, εκφέρεται με υποτακτική, γιατί η πράξη εκφράζεται ως προσδοκία ή επιδίωξη, χρόνου παρατατικού, γιατί εξαρτάται από ρήμα ιστορικού χρόνου και αναφέρεται στο παρελθόν (ισχύει η ιδιομορφία στην ακολουθία των χρόνων των τελικών προτάσεων)". Τώρα, αν το έγραψαν έτσι, δεν κόβω το κεφάλι μου. Πάντως, με αυτήν την ασάφεια του σχολικού βιβλίου δεν έπρεπε να ζητηθεί αυτή η πρόταση. Και, μπορεί να έδωσα καλού κακού την παραπάνω αναγνώριση, αλλά δεν περίμενα να πέσει.
    Graecia capta ferum victorem cepit et artis intulit agresti Latio  (Hor. Ep.  2. 1.).

    Αποσυνδεδεμένος Sali

    • Ιστορικό μέλος
    • *****
    • Μηνύματα: 1501
    • Φύλο: Άντρας
      • Προφίλ
    Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
    « Απάντηση #2303 στις: Ιούνιος 23, 2020, 11:37:41 μμ »
    Εγώ πάντως είχα πει στους μαθητές μου να γράψουν για την πρόταση  dum aliqua vox congruens proposito audiretur ότι "εκφράζει το υστερόχρονο, εκφέρεται με υποτακτική, γιατί η πράξη εκφράζεται ως προσδοκία ή επιδίωξη, χρόνου παρατατικού, γιατί εξαρτάται από ρήμα ιστορικού χρόνου και αναφέρεται στο παρελθόν (ισχύει η ιδιομορφία στην ακολουθία των χρόνων των τελικών προτάσεων)". Τώρα, αν το έγραψαν έτσι, δεν κόβω το κεφάλι μου. Πάντως, με αυτήν την ασάφεια του σχολικού βιβλίου δεν έπρεπε να ζητηθεί αυτή η πρόταση. Και, μπορεί να έδωσα καλού κακού την παραπάνω αναγνώριση, αλλά δεν περίμενα να πέσει.

    Τα στοιχεία που έδωσες στους μαθητές σου για την αναγνώριση αυτής της πρότασης είναι αυτά ακριβώς που ισχύουν γι' αυτήν, διατυπωμένα με απόλυτη ακρίβεια και χωρίς την παραμικρή παράλειψη.
    Ο Έξυπνος χαίρεται με τις αμφισβητήσεις του, ο Βλάκας με τις βεβαιότητές του

     

    Pde.gr, © 2005 - 2020

    Το pde σε αριθμούς

    Στατιστικά

    μέλη
    • Σύνολο μελών: 29742
    • Τελευταία: annma_chr
    Στατιστικά
    • Σύνολο μηνυμάτων: 1027303
    • Σύνολο θεμάτων: 17627
    • Σε σύνδεση σήμερα: 657
    • Σε σύνδεση έως τώρα: 1737
    • (Σεπτέμβριος 06, 2014, 04:03:51 μμ)
    Συνδεδεμένοι χρήστες
    Μέλη: 47
    Επισκέπτες: 614
    Σύνολο: 661

    Πληροφορίες

    Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

    Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

    Επικοινωνία >

    Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
    TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

    Δημιουργία σελίδας σε 0.064 δευτερόλεπτα. 31 ερωτήματα.