*

Αποστολέας Θέμα: Λατινικά Γ' Λυκείου  (Αναγνώστηκε 642953 φορές)

0 μέλη και 2 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος zoe83

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 172
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕΟ2
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #574 στις: Μάιος 30, 2013, 02:01:11 μμ »
 
 Αγαπητέ Μάρκο,
 
ας μη γελιόμστε, ας ανοίξουμε τα μυαλά μας. Η λατινική γλώσσα δεν μπορεί να διδαχθεί ουσιατικά μέσα σε λίγες ώρες διδασκαλίας. Αυτά είναι αστειότητες.  Δηλ. να τους βάλω άγνωστο για ποιο λόγο, για να παπαγαλίσουν επιπλέον λεξιλόγιο το οποίο θα πρέπει να τους δοθει κι αυτό εξαρχής - δε νομίζω να πρέπει να αποστηθίσουν τον Κουμανούδη!- πχ. από το παράρτημα του σχολικού βιβλίου; Μήπως για να έχουμε παραπάνω ιδιαίτερα τα φιλολογάκια; Αστεία πράγματα. Η λατινική γλώσσα - την οποία κανείς μας δεν μπορεί να ισχυριστεί πως την κατέχει- αφορά εκείνους που θα σπουδάσουν Φιλολογία κατα βάση κι αυτο κατ'επίφαση. Ειλικρινά στεναχωριέμαι με όλο αυτό. Δεν βελτιώνεται το γλωσσικό τους αισθητήτιο ούτε κατ'ελάχιστον, οσο για την κριτική σκέψη ας μην το σχολιάσω.
« Δε συμφωνώ ούτε με μια λέξη από όσα λες, αλλά θα υπερασπίζω και με το τίμημα της ζωής μου ακόμη, το δικαίωμά σου ελεύθερα να λες όσα πρεσβεύεις. ».
Βολταίρος

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 07:56:07 »

Αποσυνδεδεμένος non-stop

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 210
  • Φύλο: Γυναίκα
  • hellooooo!!!
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #575 στις: Μάιος 30, 2013, 02:26:07 μμ »
Χαίρομαι που η ερώτησή μου έδωσε αφορμή για περαιτέρω σκέψη... ο λόγος που ρώτησα αν τα θέμετα είναι πιο δύσκολα, είναι γιατί πλέον θεωρώ ότι η προσπάθεια να βάλουν δυσκολότερα θέματα σε ένα μάθημα όπως τα λατινικά έχει καταντήσει γελοία και άνευ πειεχομένου...

Αποσυνδεδεμένος zoe83

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 172
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕΟ2
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #576 στις: Μάιος 30, 2013, 02:29:05 μμ »
« Δε συμφωνώ ούτε με μια λέξη από όσα λες, αλλά θα υπερασπίζω και με το τίμημα της ζωής μου ακόμη, το δικαίωμά σου ελεύθερα να λες όσα πρεσβεύεις. ».
Βολταίρος

Αποσυνδεδεμένος ele@n

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 257
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #577 στις: Μάιος 30, 2013, 02:31:19 μμ »
Θα μπορούσε η άσκηση της μετάφρασης να βαθμολογείται με 30 και οι υπόλοιπες να δίνονται στην απόδοση στα Λατινικά ενός μικρού διασκευασμένου κειμένου με λεξιλόγιο ήδη γνωστό από το σχολικό εγχειρίδιο...Τίποτα τραγικό δηλαδή...
Δεν χρειάζεται να ξέρεις απέξω τον Κουμανούδη (και στο Πανεπιστήμιο οι καθηγητές δεν είχαν τέτοιες αξιώσεις. Απλά μετέφραζες άγνωστο κείμενο με τη βοήθεια του Λεξικού). Άλλωστε ποιος μαθητής ξέρει απέξω λεξικό αρχαίων;

Πλέον αφού οι ασκήσεις γραμματικής και συντακτικού είναι τετριμμένες και οι περισσότερες ανασύρονται κάθε χρόνο από τον κάδο της ανακύκλωσης είναι μια ασκησούλα νέου τύπου...

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 07:56:07 »

Αποσυνδεδεμένος zoe83

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 172
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕΟ2
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #578 στις: Μάιος 30, 2013, 02:37:29 μμ »
Δηλ. να τα περισώσουμε όπως μπορούμε, φτιασιδώνοντας το εξεταστικό μέρος!
Η αξιολόγηση είναι ένα μέρος μόνο της πράξης που λέγεται διδασκαλία. Αυτό μας καίει δηλ; Πόσοι περισσότεροι θα αποτύχουν, ώστε να βγει ένα ''καλο'' κλάσμα με παρανομαστη τις 100 μονάδες;

Έχω τελειωσει το Κλασικό του Φιλολογικού Αθηνών και έχω εξεταστεί 3 φορές σε αντίστροφο άγνωστο. Ε, και τι μ'αυτό; Δε νιώθω ότι πήρα κάποιο εφόδιο για την επιστημονική μου κατάρτιση.
« Δε συμφωνώ ούτε με μια λέξη από όσα λες, αλλά θα υπερασπίζω και με το τίμημα της ζωής μου ακόμη, το δικαίωμά σου ελεύθερα να λες όσα πρεσβεύεις. ».
Βολταίρος

Αποσυνδεδεμένος steven_seagal

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 978
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #579 στις: Μάιος 30, 2013, 02:47:45 μμ »
συμφωνα με τις πληροφοριες που εχουν διαρρευσει για το νεο Λυκειο τα λατινικα καταργουνται απο την Β' Λυκειου και περιοριζονται στην Γ' σε συνολικα 4 ωρες (2 βασικες+2 ωρες εμβαθυνση)...η αυξηση αυτη των ωρων σε σχεση με σημερα πιθανον να σημανει και την καθιερωση αδιδακτου κειμενου...τα δε αρχαια θα εχουν 6+2 ωρες στη Β' και 7+2 στην Γ'..εκει ειμαι περιεργος τι υλη θα υπαρχει για 9 ωρες ...

Αποσυνδεδεμένος ele@n

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 257
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #580 στις: Μάιος 30, 2013, 02:50:26 μμ »
Ναι, οκ ούτε εγώ. Και το διαπίστωσα ήδη την πρώτη χρονιά διδασκαλίας.
Θα μπορούσε να αντικατασταθεί με άλλο μάθημα...και μετά τι; Να καταργηθεί και από την Κλασική Φιλολογία εννοείς;
Με δεδομένο όμως ότι και το νέο εξεταστικό σύστημα για κάποιον κύκλο σπουδών θα απαιτεί τα Λατινικά, γιατί να μην αλλάξει λίγο το εξεταστικό μέρος;

Αποσυνδεδεμένος zoe83

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 172
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕΟ2
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #581 στις: Μάιος 30, 2013, 02:55:59 μμ »
Δε λέω να καταργηθούν από την Κλασική Φιλολογία, το έσχατο προπύργιο των ανθρωπιστικών σπουδών! :-)
Λέω να καταργηθούν από το σχολείο και να κάνουν οι μαθητές περισσότερες ώρες Ιστορίας (βλ. Παγκόσμια). Θα μπορούσαν να διδάσκονται κάλλιστα Ρητορική ή Λογική που θα οξύνουν το μυαλουδάκι τους και θα τα βοηθήσουν μακροπρόθεσμα και στην καθημερινή τους ζωή.
« Δε συμφωνώ ούτε με μια λέξη από όσα λες, αλλά θα υπερασπίζω και με το τίμημα της ζωής μου ακόμη, το δικαίωμά σου ελεύθερα να λες όσα πρεσβεύεις. ».
Βολταίρος

Αποσυνδεδεμένος ele@n

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 257
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #582 στις: Μάιος 30, 2013, 03:15:19 μμ »
Λέω να καταργηθούν από το σχολείο και να κάνουν οι μαθητές περισσότερες ώρες Ιστορίας (βλ. Παγκόσμια).

Για όσους ενδιαφέρονται για Φιλοσοφικές το θεωρώ προαπαιτούμενο...

Θα μπορούσαν να διδάσκονται κάλλιστα Ρητορική ή Λογική που θα οξύνουν το μυαλουδάκι τους και θα τα βοηθήσουν μακροπρόθεσμα και στην καθημερινή τους ζωή.

Εδώ με βρίσκεις απόλυτα σύμφωνη...Αλλά δεν είναι ανάγκη να αφαιρέσουμε κάτι...μπορούμε να μειώσουμε τον όγκο των ωρών...

Αποσυνδεδεμένος zoe83

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 172
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕΟ2
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #583 στις: Μάιος 30, 2013, 03:24:15 μμ »
Με αυτή τη λογική και στο Θεολογικό διδάσκονται Εβραϊκά ή στο Σλαβικών Σπουδών άλλες. Δεν έχει να κάνει αυτό. Τέσσερα χρόνια είναι υπεραρκετά για τα Λατινικά που σημειωτέον διδάσκονται στο Φιλολογικό κατά βάση.

Αλλά το θέμα δεν είναι τόσο εκεί, όσο να ρημαδοκαταλάβουν στο minedu ότι οι πανελλαδικές πρέπει να καταργηθούν και ο καθένας να δίνει εξετάσεις για τη σχολή της επιλογής του. Απλά πράγματα που άλλες χώρες το εφαρμόζουν χρόοοοοονια και καιρούς. Σε κανάν αιώνα θα έχουμε εκσυγχρονιστεί και 'μεις, Πού θα πάει!
« Δε συμφωνώ ούτε με μια λέξη από όσα λες, αλλά θα υπερασπίζω και με το τίμημα της ζωής μου ακόμη, το δικαίωμά σου ελεύθερα να λες όσα πρεσβεύεις. ».
Βολταίρος

Αποσυνδεδεμένος Sali

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1839
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #584 στις: Μάιος 30, 2013, 03:36:09 μμ »
Λέω να καταργηθούν από το σχολείο.
Τότε, zoe83, γιατί  να μην καταργηθούν και τα αρχαία Ελληνικά; Μήπως επειδή είναι "δικά μας"; Με ποια επιστημονικά επιχειρήματα προκρίνεις μια κλασική γλώσσα και "καταργείς" μια άλλη εξίσου σημαντική για την ευρύτερη μόρφωση των μαθητών; Μήπως με το "επιχείρημα" ότι το σχολικό βιβλίο έχει τις όποιες ατέλειες (εδώ, αν θέλουμε να είμαστε ειλικρινείς, θα πρέπει να συνυπολογίσουμε και την ανεπάρκεια των διδασκόντων αυτή τη γλώσσα...); Ή μήπως επειδή, και να θέλουν να πουν κάτι ουσιαστικό ορισμένοι διδάσκοντες, κωλύονται από την ανεπάρκεια ωρών και από την πίεση χρόνου; Αυτά όμως είναι "αμαρτήματα" του αναλυτικού προγράμματος και είναι τουλάχιστον άδικο να τα φορτώνεται μια κλασική γλώσσα με εγνωσμένη παγκοσμίως μορφωτική αξία.
Μήπως φαντάζεσαι ότι τα Αρχαία έχουν να δώσουν στους μαθητές πολύ περισσότερα; Εγώ τουλάχιστον πολύ αμφιβάλλω. Ακόμη και στο διδαγμένο κείμενο πολύ περισσότερο λειτουργεί η παπαγαλία παρά η κρίση· για να μην αναφερθώ στο αδίδακτο, όπου τα παιδιά μαθαίνουν τσάτρα πάτρα κάποιους γραμματικοσυντακτικούς κανόνες, μόνο και μόνο για να γράψουν κάτι (και, συνακόλουθα, να πάρουν κάποιο βαθμό) στις αντίστοιχες παρατηρήσεις, ενώ στη μετάφραση, ακόμα και σε "βατά" κείμενα, γίνεται, τις περισσότερες φορές, το "έλα να δεις!" (πράγμα που περιτράνως αποδεικνύει το πόσο οι μαθητές έχουν κατανοήσει τη δομή του αρχαίου λόγου).
Κατ' εμέ, και οι δύο κλασικές γλώσσες αποτελούν ύψιστης σημασίας μορφωτικό αγαθό, αρκεί να τις προσεγγίσει κανείς ουσιαστικά, έτσι ώστε ένα μέρος της μορφωτικής τους αξίας να "περάσει" και στους μαθητές του σχολείου. Τούτο όμως απαιτεί δύο βασικές προϋποθέσεις: (1) πραγματικούς αρχαιοελληνιστές και λατινιστές, βαθύτατα οικειωμένους με τις δύο αυτές γλώσσες και με τις αξίες που αυτές κουβαλούν, και (2) διαφορετικής φιλοσοφίας αναλυτικό πρόγραμμα που θα δίνει κάποια έμφαση στην ανθρωπιστική καλλιέργεια των μαθητών και όχι μόνο σε κατευθύνσεις πρακτικές.
Θα μπορούσε κανείς να αναφέρει πολλά βιβλία που μιλούν για τη μορφωτική αξία των Λατινικών, τόσο ως γλώσσας όσο και ως πολιτισμού. Προς το παρόν (και επειδή δεν έχω άλλον χρόνο) θα συνιστούσα τη μελέτη του ογκώδους και πολυτιμότατου έργου του Gilbert Highet, The classical tradition (μεταφρασμένο, ευτυχώς, από το ΜΙΕΤ).
Ο Έξυπνος χαίρεται με τις αμφισβητήσεις του, ο Βλάκας με τις βεβαιότητές του

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #585 στις: Μάιος 30, 2013, 03:52:51 μμ »
Α. Μεταρρυθμιση Γ. Παπανδρέου /Παπανούτσος υπ.παιδειας 1964-1966 (τυπος Α', τύπος Β'). μεχρι τοτε η εισαγωγή ηταν θεμα των ιδιων των πανεπιστημίων.
Μετα την επιβλεψη/οργανωση και διεξαγωγη την ανελαβε το Υπ.Παιδειας (για το αδιαβλητο των εξετάσεων)

Β. Ας δούμε πότε κάνουν την εμφανιση τους τα "διδαγμένα κείμενα" στις εισαγωγικές.
Η καθιέρωση "διδαγμένων" προς εξέταση κειμένων ξεκινά το 1979 με το συστημα των Πανελληνιων Εξετασεων (τυπος Α ) και αυτο γιατι οι εξετασεις για εισαγωγη ηταν στενα συνδεδεμένες με την αποφοίτηση απο το Λυκειο. Αποκέντρωση, ετοιμασια σωστη μεσα στο Λυκειο κλπ κλπ
το αμεσως προηγουμενο συστημα (οι γνωστοι "Κύκλοι" Α΄Φιλολογικος κυκλος, Β' Νομικός κλπ ) δεν προέβλεπε διδαγμενα κειμενα αλλα αδιδακτα τοσο σε Αρχαια οσο και σε Λατινικα.

Αξίζει να σημειωθει και τούτο:
Τα Λατινικα κειμενα στις εισαγωγικες ηταν καθ'υπαγόρευση νομιζω μεχρι και το 1985(?) !!!


« Τελευταία τροποποίηση: Μάιος 30, 2013, 03:55:33 μμ από MARKOS »
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος zoe83

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 172
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕΟ2
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #586 στις: Μάιος 30, 2013, 04:01:01 μμ »
Διαφωνώ κάθετα αγαπητή.
Φοβάμαι πως θέλεις να ηθικολογήσεις ή να αναπαράξεις απόψεις και ιδέες αναγεννησιακής και ουμανιστικής ιδεολογίας.
Η αρχαία ελληνική γλώσσα οφείλει να διδάσκεται στο σχολείο και ο παρακάτω λόγος είναι αρκετός για να πείσει και τον πιο δύσπιστο: Πρόκειται για μια  προγενέστερη μορφή της μητρικής μας γλώσσας -αττική διάλεκτος κατά βάση- που η σπουδή της έχει πολλαπλά οφέλη στο σπουδαστή της: διαχρονική θέαση της μητρικης του γλώσσας (κριτήριο της ιστορικοσυγκριτικής γλωσσολογίας), εκμάθηση της ιστορίας της μητρικής του γλώσσας και σαφέστατα μαθαίνει να εκφράζεται με ακρίβεια και  πλουτύνει το λεξιλόγιο άρα και και τη σκέψη του. Στο Πειραματικό πού ήμουν παιδιά Γ΄γυμνασίου βρήκαν τύπο δευτεροβάθμιας εξίσωσης που αποδίδει συντακτικά φαινόμενα της α.ε. και θα τα παρουσιάσουν σε συνέδριο του ΕΚΠΑ στη Φιλοσοφική τον Οκτώβρη. Δε θα μιλήσω για την αυτααξία των έργων, είναι αυτονόητη.

Πώς μπορούν, λοιπόν, να συγκριθούν τα λατινικά με τα αρχαία ελληνικά που πρώτον και σπουδαιότερον αποτελούν αρχαιότερη -και διόλου κοντινή - μορφή των σημερινών Ιταλικών; (Για την ακρίβεια ουδεμία σχέση με τα σημερινά Ιταλικά.)
Δεύτερον, ΔΕΝ έχουν την ίδια αυταξία με τα κείμενα της  Α.Ε.Γ. είτε γλωσσικά είτε σημασιολογικά. Ένα μεγάλο μέρος της Λ.Γ. αναπαράγει θέματα και μοτίβα της Α.Ε.Γ. (Βλ. Αινειάδα). Ή μήπως επειδή έγιναν το λάβαρο του επίσημου κράτους και δη της πανίσχυρης Καθολικής Εκκλησίας, κατάφεραν να επικρατήσουν τόσους αιώνες;


 
« Δε συμφωνώ ούτε με μια λέξη από όσα λες, αλλά θα υπερασπίζω και με το τίμημα της ζωής μου ακόμη, το δικαίωμά σου ελεύθερα να λες όσα πρεσβεύεις. ».
Βολταίρος

Αποσυνδεδεμένος zoe83

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 172
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕΟ2
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #587 στις: Μάιος 30, 2013, 04:07:20 μμ »
Δεν ξέρω ακόμη πόσες αυθεντίες θα τρίψουμε στη μούρη των εφήβων ή για πόσο ακόμη τα φιλολογικά μαθήματα θα παρέχουν ''μουσειακή και μουσειολογική'' εκπαίδευση στα καημένα τα παιδιά και να τους λέμε ''θαυμάστε'' - με το στανιό - αυτό ή εκείνο αντί να τα βάλουμε στη διαδικασία του ερευνητή ακόμα και στα φιλολογικά μαθήματα, ναι στα φιλολογικά!
« Δε συμφωνώ ούτε με μια λέξη από όσα λες, αλλά θα υπερασπίζω και με το τίμημα της ζωής μου ακόμη, το δικαίωμά σου ελεύθερα να λες όσα πρεσβεύεις. ».
Βολταίρος

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32288
  • Τελευταία: Dialeimma
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159543
  • Σύνολο θεμάτων: 19211
  • Σε σύνδεση σήμερα: 282
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 13
Επισκέπτες: 273
Σύνολο: 286

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.116 δευτερόλεπτα. 37 ερωτήματα.