*

Αποστολέας Θέμα: Λατινικά Γ' Λυκείου  (Αναγνώστηκε 773557 φορές)

0 μέλη και 3 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #588 στις: Μαΐου 30, 2013, 04:28:49 pm »
αντί να τα βάλουμε στη διαδικασία του ερευνητή ακόμα και στα φιλολογικά μαθήματα, ναι στα φιλολογικά!

τί ακριβως εννοεις οταν λες "διαδικασία του ερευνητή"; ( ενδιαφέρον) ;)
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 17:26:55 »

Αποσυνδεδεμένος zoe83

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 186
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕΟ2
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #589 στις: Μαΐου 30, 2013, 05:03:29 pm »
Εκεί που μπορεί να εφαρμοστεί πολύ καλά αυτό είναι στο μάθημα της Ιστορίας και της Γλώσσας. Ας πούμε στην ιστορία οι μαθητές δουλεύοντας με πηγές, ιδίως αντικρουόμενες  ως επί το πλέιστον μπορούν να δουν ποιος, γαιτί, που,πότε, πώς είπε κάτι. Στη Γλώσσα είμαι υπέρ της ενίσχυσης της παραγωγής λόγου  σε συγκεκριμένες προβληματικές από την επικαιρότητα. Στο Πειραματικο που ήμουν η καθηγήτρια τους έδινε στο τέλος 5' και το ονόμαζε ΄πεντάλεπτο της επικαιρότηατς'' όπου όποιος ήθελς παρουσίαζε στην ολομέλεια ένα άρθρο με θέμα της επικαιρότητας στον sμb και μετα δεχόταν ερωήσεις από τους συμμαθητές του.
« Δε συμφωνώ ούτε με μια λέξη από όσα λες, αλλά θα υπερασπίζω και με το τίμημα της ζωής μου ακόμη, το δικαίωμά σου ελεύθερα να λες όσα πρεσβεύεις. ».

Αποσυνδεδεμένος ele@n

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 257
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #590 στις: Μαΐου 30, 2013, 05:12:40 pm »
Συγκριτικές εργασίες; Ετυμολόγηση λέξεων; Εμβάθυνση στις γραμματικοσυντακτικές δομές;
ΜΑΚΑΡΙ...
Ενδιαφέροντα σε θεωρητικό επίπεδο, ώστε να αποκτήσουν φιλέρευνο πνεύμα και να γίνουν καλύτεροι από εμάς...αλλά πόσο εφικτό στην πράξη;
Ακόμα και οι ερευνητικές εργασίες που ανατέθηκαν φέτος εδώ γράφτηκαν από καθηγητές φροντιστηρίων...και θα καταλήξουμε πάλι στα ίδια (αν δεν σου τύχει να ζορίζεσαι με τα υπόλοιπα και να σου αναθέτουν ερευνητική εργασία για τα κόλυβα, δεν έχεις δει τίποτα)...

Αποσυνδεδεμένος zoe83

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 186
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕΟ2
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #591 στις: Μαΐου 30, 2013, 05:22:20 pm »
Θα είναι τόσο εφικτό. μα τόοοοσο εφικτό στην πράξη, όταν θα αποσυνδεθούν οι πανελλαδικές από τη σχολική παιδεία.
Από την άλλη αν δε μπορούμε να συνδέσουμε τη θεωρία με την πράξη, ας κάτσουμε στα σπίτια μας.
Σίγουρα πολλοί θα σου μιλησον για την ΥΛΗ, την ΥΛΗ, την ΥΛΗ που πρεπει να βγάλουν και είναι κατανοητό αλλά ξεχνάνε και ξεχνάμε ότι όλη αυτή η ΥΛΗ, οι συσσωρευμένες πληροφορίες δηλ, βρίσκεται παντού πια, στο ipod k smartphone του μαθητή που μπορεί να'χει σ'αυτήν πρόσβαση με χόνο απόκρισης 0,0003 sec  μ'ένα πάτημα του δαχτύλου του.
« Δε συμφωνώ ούτε με μια λέξη από όσα λες, αλλά θα υπερασπίζω και με το τίμημα της ζωής μου ακόμη, το δικαίωμά σου ελεύθερα να λες όσα πρεσβεύεις. ».

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 17:26:55 »

Αποσυνδεδεμένος apri

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5937
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Dum spiro, spero
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #592 στις: Μαΐου 30, 2013, 05:25:31 pm »
Οτιδήποτε και αν αποφασίσουμε ότι πρέπει να διδάσκεται στο σχολείο, θα πρέπει να το κάνουμε με σκοπό όχι να τα μπουκώσουμε απλώς με πληροφορίες που αργά ή γρήγορα θα ξεχάσουν ούτε με σκοπό να τους δώσουμε ένα ελάχιστο συμβολικό κεφάλαιο το οποίο θα το περιφέρουν στη μετέπειτα ζωή τους ως δοκησίσοφοι, για να το επιδεικνύουν στους γύρω τους ως τη μοναδική αλήθεια.

Σκοπός είναι να μάθουν με αφορμή αυτά τα μαθήματα πώς να αναζητούν απαντήσεις σε παλιά και καινούργια ερωτήματα, πώς να συμβουλεύονται αλλά και να αμφισβητούν την υπάρχουσα γνώση με γνώμονα την προσωπική τους κρίση, πώς να προσεγγίζουν ένα θέμα από όσες περισσότερες πλευρές μπορούν.
Με λίγα λόγια, σκοπός είναι να μάθουν να σκέπτονται ελεύθερα βοηθούμενοι, αλλά όχι δεσμευόμενοι, απ' ό,τι ειπώθηκε στο παρελθόν.

Διαφορετικά, το σχολείο δεν έχει καμία μεγαλύτερη αξία από μια απλή βιβλιοθήκη που μπορούν τα παιδιά να επισκεφθούν και μόνα τους. ::) Ίσως, μάλιστα να τους κάνει και κακό, γιατί τα εθίζει στην τυποποιημένη σκέψη από πολύ μικρή ηλικία.

Πώς μπορούν, λοιπόν, να συγκριθούν τα λατινικά με τα αρχαία ελληνικά που πρώτον και σπουδαιότερον αποτελούν αρχαιότερη -και διόλου κοντινή - μορφή των σημερινών Ιταλικών; (Για την ακρίβεια ουδεμία σχέση με τα σημερινά Ιταλικά.)

Αν μιλάμε για ακρίβεια, τα σημερινά ιταλικά αποτελούν εξέλιξη των λατινικών που μιλούσαν στην περιοχή της Τοσκάνης, όπως και τα νέα ελληνικά αποτελούν εξέλιξη της διαλέκτου που μιλούσαν στην Αθήνα.
Απλώς, στα ελληνικά για πολλούς διαφόρους λόγους η σύνδεση με γλωσσικό παρελθόν είναι στενότερη.


......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)

Αποσυνδεδεμένος zoe83

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 186
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕΟ2
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #593 στις: Μαΐου 30, 2013, 05:28:22 pm »
Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου apri!:-)

Αλήθεια, καμία συνάντηση μελών κάνατε τώρα κοντά; Είχα έρθει σε μία το Φεβρουάριο του '11 και είχα περάσει πολύ καλά.
« Δε συμφωνώ ούτε με μια λέξη από όσα λες, αλλά θα υπερασπίζω και με το τίμημα της ζωής μου ακόμη, το δικαίωμά σου ελεύθερα να λες όσα πρεσβεύεις. ».

Αποσυνδεδεμένος Sali

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1942
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #594 στις: Μαΐου 30, 2013, 06:24:57 pm »
Διαφωνώ κάθετα αγαπητή.
Φοβάμαι πως θέλεις να ηθικολογήσεις ή να αναπαράξεις απόψεις και ιδέες αναγεννησιακής και ουμανιστικής ιδεολογίας.
Η αρχαία ελληνική γλώσσα οφείλει να διδάσκεται στο σχολείο και ο παρακάτω λόγος είναι αρκετός για να πείσει και τον πιο δύσπιστο: Πρόκειται για μια  προγενέστερη μορφή της μητρικής μας γλώσσας -αττική διάλεκτος κατά βάση- που η σπουδή της έχει πολλαπλά οφέλη στο σπουδαστή της: διαχρονική θέαση της μητρικης του γλώσσας (κριτήριο της ιστορικοσυγκριτικής γλωσσολογίας), εκμάθηση της ιστορίας της μητρικής του γλώσσας και σαφέστατα μαθαίνει να εκφράζεται με ακρίβεια και  πλουτύνει το λεξιλόγιο άρα και και τη σκέψη του. Στο Πειραματικό πού ήμουν παιδιά Γ΄γυμνασίου βρήκαν τύπο δευτεροβάθμιας εξίσωσης που αποδίδει συντακτικά φαινόμενα της α.ε. και θα τα παρουσιάσουν σε συνέδριο του ΕΚΠΑ στη Φιλοσοφική τον Οκτώβρη. Δε θα μιλήσω για την αυτααξία των έργων, είναι αυτονόητη.

Πώς μπορούν, λοιπόν, να συγκριθούν τα λατινικά με τα αρχαία ελληνικά που πρώτον και σπουδαιότερον αποτελούν αρχαιότερη -και διόλου κοντινή - μορφή των σημερινών Ιταλικών; (Για την ακρίβεια ουδεμία σχέση με τα σημερινά Ιταλικά.)
Δεύτερον, ΔΕΝ έχουν την ίδια αυταξία με τα κείμενα της  Α.Ε.Γ. είτε γλωσσικά είτε σημασιολογικά. Ένα μεγάλο μέρος της Λ.Γ. αναπαράγει θέματα και μοτίβα της Α.Ε.Γ. (
Ο Έξυπνος χαίρεται με τις αμφισβητήσεις του, ο Βλάκας με τις βεβαιότητές του

Αποσυνδεδεμένος zoe83

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 186
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕΟ2
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #595 στις: Μαΐου 30, 2013, 06:40:19 pm »
Καλό απόγευμα και σε 'σένα sali!
« Δε συμφωνώ ούτε με μια λέξη από όσα λες, αλλά θα υπερασπίζω και με το τίμημα της ζωής μου ακόμη, το δικαίωμά σου ελεύθερα να λες όσα πρεσβεύεις. ».

Αποσυνδεδεμένος monogramma

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 567
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
    • Μαθησιακές Δυσκολίες και Σχολική Ψυχολογία
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #596 στις: Μαΐου 30, 2013, 06:48:00 pm »
Παιδιά λυπηθείτε το φόρουμ! Τί σεντόνια-ποστ είναι αυτα;!

Αποσυνδεδεμένος Sali

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1942
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #597 στις: Μαΐου 30, 2013, 08:19:00 pm »
Δίκιο έχεις, monogramma, αν και υπάρχουν και μακροσκελέστερα από το δικό μου ποστ. Απλώς αισθάνθηκα την ανάγκη να απαντήσω σε ένα άλλο ποστ, ολότελα αντιεπιστημονικό κατά τη γνώμη μου· μοιραία, λοιπόν, η απάντησή μου κατέληξε να είναι ιδιαίτερα αναλυτική και μακροσκελής, γιατί (ο αφελής!) θέλησα να απαντήσω με επιχειρήματα (άκουσον άκουσον! Τι τα θες, άνθρωπέ μου, τα επιχειρήματα βραδιάτικα; Και μάλιστα, για τα Λατινικά;)
Καλό βράδυ!
Ο Έξυπνος χαίρεται με τις αμφισβητήσεις του, ο Βλάκας με τις βεβαιότητές του

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #598 στις: Μαΐου 30, 2013, 09:39:17 pm »
Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου apri!:-)

Αλήθεια, καμία συνάντηση μελών κάνατε τώρα κοντά; Είχα έρθει σε μία το Φεβρουάριο του '11 και είχα περάσει πολύ καλά.

πού κολλάει αυτό; !!!  ;D
Πραγματι, περάσαμε πολύ όμορφα ....


Λοιπόν, στο θέμα μας.
Εγω θα αρκεστώ σε 2 μονο λέξεις απο τη συγχρονη παιδαγωγική.
"αυτομόρφωση" και "μανθάνων" (αντι διδασκόμενος)
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος bania

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 711
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #599 στις: Ιουνίου 11, 2013, 11:16:44 pm »
Kαλησπέρα!

Κάποιες πηγές δίνουν ότι το επίθετο immensus-a-um έχει παραθετικά ενώ άλλες πηγές αναφέρουν ότι δεν έχει παραθετικά. Το λογικό κατά τη γνώμη μου είναι να μην έχει. Δεδομένης όμως της ασυμφωνίας των πηγών,τι λέμε στα παιδιά έχει ή δεν έχει;

Αποσυνδεδεμένος ele@n

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 257
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #600 στις: Ιουνίου 11, 2013, 11:41:05 pm »
Το επίθετο δεν επιδέχεται σύγκρισης λόγω σημασίας (= αμέτρητος, τεράστιος). Ορισμένοι τώρα αναφέρουν ότι σχηματίζει παραθετικά διότι στο λεξικό της Οξφόρδης αναφέρεται σπάνιος τύπος immensissimae. Οπότε κατ' αναλογίαν σχηματίζουν και τα υπόλοιπα γένη και τους υπόλοιπους βαθμούς. Τώρα τι λες στα παιδιά...Να κάνουν το σταυρό τους ( ;D ;D ;D ;D ;D) μην μπει;;;;Πλακίτσα...

Θεωρώ ότι τους επισημαίνεις την ιδιομορφία και από εκεί και έπειτα αν ζητηθεί τύπος άσκησης όπως κάθε χρόνο λογικά έχουν θεωρήσει ότι σχηματίζει. Για ποιον άλλο λόγο να δώσουν μονάδες χωρίς να υπάρχει απάντηση;Αλλιώς απαντάνε κανονικά και βάζουν και τη σημείωση από δίπλα και είναι καλυμμένα με την παραξενιά μας 8)!

Αποσυνδεδεμένος bania

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 711
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #601 στις: Ιουνίου 11, 2013, 11:51:07 pm »
σ' ευχαριστώ πολύ ele@n!  :)

 

Pde.gr, © 2005 - 2025

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32871
  • Τελευταία: Arleta30
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1182666
  • Σύνολο θεμάτων: 19473
  • Σε σύνδεση σήμερα: 671
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 2144
  • (Αυγούστου 21, 2024, 05:10:38 pm)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 8
Επισκέπτες: 608
Σύνολο: 616

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.047 δευτερόλεπτα. 34 ερωτήματα.