*

Αποστολέας Θέμα: Λατινικά Γ' Λυκείου  (Αναγνώστηκε 643481 φορές)

0 μέλη και 3 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος kiki14

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 281
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #602 στις: Ιούνιος 15, 2013, 05:27:55 μμ »
"Νόθη" ονομαζεται η μετοχη που το υποκειμενό της ταυτίζεται νοηματικα με το υποκειμενο της προτασης ή που το υποκειμενο της ταυτιζεται νοηματικα με το υποκειμενο η αντικειμενο της προτασης;...το εχω συναντησει και με τις 2 εκδοχες...τι λετε;

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 14:59:30 »

Αποσυνδεδεμένος apri

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5694
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Dum spiro, spero
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #603 στις: Ιούνιος 17, 2013, 01:50:37 μμ »
Aυτό που περιγράφεις είναι η συνημμένη μετοχή.

Η νόθη αφαιρετική απόλυτη είναι αυτή της οποίας το εννοούμενο ποιητικό αίτιο ταυτίζεται με το υποκείμενο του ρήματος της πρότασης.
......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)

Αποσυνδεδεμένος kiki14

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 281
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #604 στις: Ιούνιος 17, 2013, 04:18:58 μμ »
Aυτό που περιγράφεις είναι η συνημμένη μετοχή.

Η νόθη αφαιρετική απόλυτη είναι αυτή της οποίας το εννοούμενο ποιητικό αίτιο ταυτίζεται με το υποκείμενο του ρήματος της πρότασης.

Διορθωνω:αυτο που ηθελα να πω παραπανω ειναι οτι νοθη ειναι αυτη που το ποιητικο της αιτιο ταυτιζεται με το υποκ η αντικ του ρηματος της προτασης απο την οποια εξαρταται...

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #605 στις: Ιούνιος 29, 2013, 09:27:39 μμ »
Θα παρακαλούσα κάποιον συνάδελφο που γνωρίζει να μου πει ποιά κείμενα στα Λατινικά Γ' Λυκείου είναι εκτός ύλης, όσο αφορά τη μετάφραση. Ευχαριστώ.
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 14:59:30 »

Αποσυνδεδεμένος constansn

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 272
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #606 στις: Ιούνιος 29, 2013, 10:06:07 μμ »
Θα παρακαλούσα κάποιον συνάδελφο που γνωρίζει να μου πει ποιά κείμενα στα Λατινικά Γ' Λυκείου είναι εκτός ύλης, όσο αφορά τη μετάφραση. Ευχαριστώ.

22, 26, 33, 35, 39 και 50

Αποσυνδεδεμένος Margr

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 345
  • Φύλο: Γυναίκα
  • τώρα τι κάνουμε...
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #607 στις: Οκτώβριος 09, 2013, 01:04:08 μμ »
Καλησπέρα!
Θα ήθελα να ρωτήσω κάτι στα παραθετικά επιθέτων.

Στο multi-ae-a, ο συγκρ: plures -es -a  ο υπερθ: plurimi-ae-a
Στο multus -a-um ο συγκριτικός πώς θα είναι; Plus; Άκλιτο ή κλινόμενο μόνο στο ουδέτερο;
Δεν έχω κάποια άλλη γραμματική πέρα του Τζάρτζανου και δεν μπορώ να απαντήσω με ασφάλεια.

Ευχαριστώ όποιον συνάδελφο μπορεί να με βοηθήσει!

Αποσυνδεδεμένος zhto29

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 321
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #608 στις: Οκτώβριος 09, 2013, 01:42:33 μμ »
Καλησπέρα!
Θα ήθελα να ρωτήσω κάτι στα παραθετικά επιθέτων.

Στο multi-ae-a, ο συγκρ: plures -es -a  ο υπερθ: plurimi-ae-a
Στο multus -a-um ο συγκριτικός πώς θα είναι; Plus; Άκλιτο ή κλινόμενο μόνο στο ουδέτερο;
Δεν έχω κάποια άλλη γραμματική πέρα του Τζάρτζανου και δεν μπορώ να απαντήσω με ασφάλεια.

Ευχαριστώ όποιον συνάδελφο μπορεί να με βοηθήσει!

...εχω την αισθηση οτι ο ενικος του επιθετου ειναι σε αχρηστια και επιβιωνει μονο με επιρρηματικη σημασια στην Αιτιατικη ( multum) και  την  Αφαιρετικη  ( multo= αφ. μετρου / διαφορας ),  με Συγκριτικο plus - Υπερθετικο plurimum / plurimo

Αποσυνδεδεμένος Μαίρη Κ.

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 131
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #609 στις: Οκτώβριος 09, 2013, 10:38:04 μμ »
plus (ο συγκριτικός βαθμός στον ενικό απαντά μόνο στο ουδέτερο), plurimus, -a, -um. Στον πληθυντικό οι τρεις βαθμοί σχηματίζονται ως εξής: multi, -ae, -a, plures, -es, -(i)a, plurimi, -ae, -a
Λατρεμένο το απαγορευμένο.....

“Δεν υπάρχουν ιδέες - υπάρχουν μονάχα άνθρωποι που κουβαλούν τις ιδέες - κι αυτές παίρνουν το μπόι του ανθρώπου που τις κουβαλάει.”
 ― Νίκος Καζαντζάκης, The Fratricides

Αποσυνδεδεμένος Margr

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 345
  • Φύλο: Γυναίκα
  • τώρα τι κάνουμε...
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #610 στις: Οκτώβριος 09, 2013, 11:53:56 μμ »
Ωραία, και εγώ αυτό έχω υπόψιν μου ότι είναι plus. Είναι κλινόμενο όμως με γενική pluris ή άκλιτο;

Αποσυνδεδεμένος Μαίρη Κ.

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 131
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #611 στις: Οκτώβριος 10, 2013, 12:01:32 πμ »
 plus:χρησιμοποιείται μόνο η ονομαστική και αιτιατική του ουδετέρου plus και η γενική pluris
Λατρεμένο το απαγορευμένο.....

“Δεν υπάρχουν ιδέες - υπάρχουν μονάχα άνθρωποι που κουβαλούν τις ιδέες - κι αυτές παίρνουν το μπόι του ανθρώπου που τις κουβαλάει.”
 ― Νίκος Καζαντζάκης, The Fratricides

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #612 στις: Οκτώβριος 10, 2013, 10:36:56 μμ »
plus 1.του ενικου ειναι σε χρήση μονο η ονομαστική και αιτιατική του ουδετέρου
και 2. η γενικη  pluris (ως γενική της αξίας ή του τιμήματος).

* Αιτιατική πληθυντικου  pluris απαντάται μονο του αρσενικου γένους
Σπάνια και κυρίως αρχαικά απαντάται αντί του plura  και pluria.
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος Margr

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 345
  • Φύλο: Γυναίκα
  • τώρα τι κάνουμε...
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #613 στις: Οκτώβριος 10, 2013, 11:55:25 μμ »
Ευχαριστώ πάρα πολύ!

Αποσυνδεδεμένος steven_seagal

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 978
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #614 στις: Οκτώβριος 16, 2013, 10:10:45 μμ »
υπαρχει κανονας  στον οποιο "να πατησουμε" για να προτεινουμε στα παιδια  την αιτιατικη πληθυντικου των τριτοκλίτων σε es-is(περα απο το προφανες γεγονος οτι ακολουθουν την κλιση των ουσιαστικων) ; σχολικο βιβλιο και γραμματικη δεν αναφερουν τιποτα ενω στα παραδειγματα κλισεων που εχουν αναφερουν μονο τον τυπο σε es...

Αποσυνδεδεμένος Sali

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1839
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #615 στις: Οκτώβριος 17, 2013, 03:53:35 μμ »
Καλησπέρα!
Θα ήθελα να ρωτήσω κάτι στα παραθετικά επιθέτων.

Στο multi-ae-a, ο συγκρ: plures -es -a  ο υπερθ: plurimi-ae-a
Στο multus -a-um ο συγκριτικός πώς θα είναι; Plus; Άκλιτο ή κλινόμενο μόνο στο ουδέτερο;
Δεν έχω κάποια άλλη γραμματική πέρα του Τζάρτζανου και δεν μπορώ να απαντήσω με ασφάλεια.

Ευχαριστώ όποιον συνάδελφο μπορεί να με βοηθήσει!
Ο συγκριτικός του multus-a-um είναι το plus, που σ' αυτή τη μορφή (στον ενικό) χρησιμοποιείται ως ουσιαστικοποιημένο ουδέτερο, κυρίως σε ονομαστική ή αιτιατική και σπανιότερα σε γενική της αξίας (pluris) ή σε αφαιρετική της αξίας (plure). Ο υπερθετικός του multus-a-um είναι plurimus-a-um (στον ενικό).
Ο Έξυπνος χαίρεται με τις αμφισβητήσεις του, ο Βλάκας με τις βεβαιότητές του

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32288
  • Τελευταία: Dialeimma
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159630
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 476
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 17
Επισκέπτες: 414
Σύνολο: 431

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.091 δευτερόλεπτα. 37 ερωτήματα.