*

Αποστολέας Θέμα: Λατινικά Γ' Λυκείου  (Αναγνώστηκε 643061 φορές)

0 μέλη και 4 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος labr0s

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 282
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1106 στις: Δεκέμβριος 09, 2015, 10:54:15 πμ »
Σε ευχαριστούμε πολύ!

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 16:56:47 »

Αποσυνδεδεμένος steven_seagal

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 978
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1107 στις: Δεκέμβριος 09, 2015, 12:50:29 μμ »
Σίγουρα μέσα είναι επίσης ενεργητική σε παθητική και το αντίστροφο ,η εκφορά του σκοπού χωρίς όμως την γερουνδιακή έλξη, μετατροπή υποθετικού λόγου (απλού ή εξαρτημένου) σε άλλο είδος. Δεν αποκλείεται κατα την γνώμη μου μιας που ειναι μεσα η θεωρία του συντακτικού στο κείμενο 33 να ζητηθεί κάτι με παθητικη περιφραστική συζυγία και μετατροπη σε debeo+απαρέμαφατο..

anemona

  • Επισκέπτης
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1108 στις: Δεκέμβριος 09, 2015, 12:55:05 μμ »
Σίγουρα μέσα είναι επίσης ενεργητική σε παθητική και το αντίστροφο ,η εκφορά του σκοπού χωρίς όμως την γερουνδιακή έλξη, μετατροπή υποθετικού λόγου (απλού ή εξαρτημένου) σε άλλο είδος. Δεν αποκλείεται κατα την γνώμη μου μιας που ειναι μεσα η θεωρία του συντακτικού στο κείμενο 33 να ζητηθεί κάτι με παθητικη περιφραστική συζυγία και μετατροπη σε debeo+απαρέμαφατο..
Ναι συμφωνώ στα άλλα αλλά διαφωνώ στους υποθετικούς εξαρτημένους. :)
« Τελευταία τροποποίηση: Δεκέμβριος 09, 2015, 01:02:13 μμ από anemona »

anemona

  • Επισκέπτης
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1109 στις: Δεκέμβριος 09, 2015, 12:57:40 μμ »
Aριθμ. 96080/Δ2
Καθορισμός εξεταστέας − διδακτέας ύλης των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων της Γ΄ τάξης του Γενικού Λυκείου για το σχολικό έτος 2015−2016.
Ο ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ,
ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
Έχοντας υπόψη:
(...)
ΛΑΤΙΝΙΚΑ
Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών

Από τα δύο σχολικά εγχειρίδια Λατινικών των Μ. Πασχάλη και Γ. Σαββαντίδη του Γενικού Λυκείου
Τα κείμενα των ενοτήτων και τα γραμματικά και συντακτικά φαινόμενα σύμφωνα με τον ακόλουθο πίνακα:
ΚΕΙΜΕΝΑ
ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ & ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟ
Κειμ.3 Μετάφραση
Γραμματική-συντακτικό των κειμένων 1, 2, 3
Κειμ.5 Μετάφραση
Γραμματική-συντακτικό των κειμένων 4,5
Κειμ.6 Μετάφραση
Γραμματική-συντακτικό κειμένου 6
Κειμ.7 Μετάφραση
Γραμματική-συντακτικό κειμένου 7
Κειμ.11 Μετάφραση
Γραμματική κειμένων 8, 9, 10, γραμματική-συντακτικό κειμένου 11
Κειμ.13 Μετάφραση
Γραμματική κειμένου 12, γραμματική-συντακτικό κειμένου 13
Κειμ.14 Μετάφραση
Γραμματική-συντακτικό κειμένου 14
Κειμ.15 Μετάφραση
Γραμματική-συντακτικό κειμένου 15
Κειμ.20 Μετάφραση
Γραμματική κειμένου 16, γραμματική-συντακτικό κειμένων 17, 18, 19, 20
Κειμ.21 Μετάφραση
Συντακτικό κειμένου 21
Κειμ.24 Μετάφραση
Γραμματική κειμένου 22, γραμματική- συντακτικό κειμένων 23, 24
Κειμ.25 Μετάφραση
Γραμματική-συντακτικό κειμένου 25
Κειμ.27 Μετάφραση
Γραμματική-συντακτικό κειμένων 26, 27
Κειμ.29 Μετάφραση
Γραμματική-συντακτικό κειμένων 28, συντακτικό κειμένου 29
Κειμ.31 Μετάφραση
Συντακτικό κειμ.30, 31
Κειμ.34 Μετάφραση
Γραμματική &συντακτικό κειμ.32, 33, 34
Κειμ.36 Μετάφραση
Συντακτικό κειμένων 35, 36 και 49 (μόνο ο προσδιορισμός του σκοπού)
Κειμ.38 Μετάφραση
Συντακτικό κειμένων 37, 38
Κειμ.42 Μετάφραση
Συντακτικό κειμένων 39, 40 (μόνο οι εναντιωματικές), 41( μόνο οι απλές παραβολικές), 42
Κειμ.43 Μετάφραση
Συντακτικό κειμένων 43 και 46 (μόνο επιρρηματικές συμπερασματικές προτάσεις)
Κειμ.44 Μετάφραση
Συντακτικό κειμένου 44 και γραμματική κειμένου 50
Κειμ.45 Μετάφραση
Συντακτικό κειμένου 45
 
« Τελευταία τροποποίηση: Δεκέμβριος 09, 2015, 01:01:45 μμ από anemona »

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 16:56:47 »

Αποσυνδεδεμένος isabella

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 37
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1110 στις: Δεκέμβριος 11, 2015, 08:23:04 μμ »
Η εξεταστέα−διδακτέα ύλη του μαθήματος για τη Γ ́ τάξη του Γενικού Λυκείου για το σχολικό έτος 2015−2016 τροποποιείται στο ακόλουθο σημείο

κείμενο 43 μετάφραση -συντακτικό μόνο

Αποσυνδεδεμένος isabella

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 37
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1111 στις: Δεκέμβριος 11, 2015, 08:33:56 μμ »
καλησπέρα σε όλους. Θέλω κι εγώ να σας ρωτήσω που είστε στην ύλη στο σχολείο και αν οι μαθητές σας όπως και οι δικοί μου αισθάνονται το σφυροκόπημα των γραμματικών  και συντακτικών φαινομένων . Τα δικά μου έχουν παραδοθεί

Αποσυνδεδεμένος sxolarxos

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 124
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1112 στις: Δεκέμβριος 12, 2015, 12:45:01 πμ »
@isabella

Προσωπικά ευελπιστώ να ολοκληρώσω και το 20 πριν από τις γιορτές.
Το δε σφυροκόπημα νιώθω ότι αφορά περιοσσότερο εμάς, που καλούμαστε να διδάξουμε σε μια χρονία όλα αυτά τα φαινόμενα, παρά τα παιδιά, που είναι πολύ πιο χοντρόπετσα από εμάς. Αυτό είναι η προσωπική μου εντύπωση.

Αποσυνδεδεμένος labr0s

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 282
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1113 στις: Δεκέμβριος 12, 2015, 09:25:09 πμ »
Σίγουρα θα πέσουν τα υψηλά ποσοστά επιτυχίας του μαθήματος. Νομίζω ότι το 90 θα ειναι μεγαλη επιτυχία φέτος. Εγώ έχω ξεκινήσει τους μαθητές μου που κανω ιδιαίτερα από φέτος. Με σκοπό να βγει ολη η γραμματική

Αποσυνδεδεμένος steven_seagal

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 978
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1114 στις: Δεκέμβριος 12, 2015, 08:39:48 μμ »
Σίγουρα θα πέσουν τα υψηλά ποσοστά επιτυχίας του μαθήματος. Νομίζω ότι το 90 θα ειναι μεγαλη επιτυχία φέτος. Εγώ έχω ξεκινήσει τους μαθητές μου που κανω ιδιαίτερα από φέτος. Με σκοπό να βγει ολη η γραμματική

Δεν θα συμφωνήσω...καταρχήν την   θέση πολύ  δύσκολων κειμένων π.χ 23-46-48 έχουν λάβει κείμενα από την πρώτη δεκάδα που είναι πολύ ευκολότερα και σε μετάφραση και σε συντακτικό και σε λεξιλόγιο..Επίσης έχουν αφαιρεθεί  συντακτικά φαινόμενα όπως  της γερουνδιακής έλξης και  του πλαγίου λόγου,αρκετή θεωρία από τις δευτερεύουσες προτάσεις  που ήταν υψηλών απαιτήσεων και αυτό που λέμε "για λίγους"..Επίσης με μειωμένα τα μαθήματα από 6 σε 4 φέτος τα παιδιά έχουν περισσότερο χρόνο να αφιερώσουν στα Λατινικά.Για να μην πω ότι ένα μεγάλο ποσοστό μαθητών ενθαρρυμένο από τους καθηγητές του έχει κάνει την μισή ύλη και παραπάνω  σε φροντιστηριακά μαθήματα από πέρσι..Νομίζω λοιπόν ότι δεν θα αλλάξει κάτι στις επιδόσεις των μαθητών φέτος σε σχέση με παλιότερα χρόνια...

Αποσυνδεδεμένος isabella

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 37
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1115 στις: Δεκέμβριος 12, 2015, 09:34:19 μμ »
σας ευχαριστώ για τις απαντήσεις.

Αποσυνδεδεμένος elli2702

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 86
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1116 στις: Δεκέμβριος 15, 2015, 12:01:07 πμ »
αν ζητηθει στη γραμματικη τυπος που ειναι διπλος πρεπει να τους γραψουν και τους δυο?πχ.deus,dive
αν ζητηθει στο συντακτικό ενας τυπος που εχει διπλο συντακτικο ρόλο τους γραφουν και τους δυο?πχ.iratus αιτιολογικη μτχ,επιρρ.κατηγ τροπου
γτ οι βαθμοι ειναι οσοι και οι τυποι
ευχαριστω!

Αποσυνδεδεμένος kathrin_

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 120
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1117 στις: Δεκέμβριος 15, 2015, 02:03:12 πμ »
Καλησπέρα! Στη μετατροπή του προσδιορισμού του σκοπού, εφόσον η γερουνδιακή έλξη είναι εκτός ύλης πρέπει να παραδώδουμε μόνο α) τελική πρόταση β) αναφορικοτελική πρόταση γ) αιτιατική σουπίνου δ) ad + αιτιατική γερουνδίου ε) causa/gratia + γενική γερουνδίου;
Για παράδειγμα: αν ζητηθεί μετατροπή σε αυτό το παράδειγμα cum se ipsum captum venisse eos existimasset μετατρέπουμε μόνο σε τελική πρόταση και αναφορικοτελική;
Ρωτάω για επιβεβαίωση... Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων...

Αποσυνδεδεμένος Έλεναα20

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 1
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1118 στις: Δεκέμβριος 18, 2015, 01:26:13 πμ »
Καλησπέρα. Θα ήθελα να ρωτησω κάτι σχετικα με την ύλη των λατινικών. Διάβασα οτι η γερουνδιακη έλξη είναι εκτός,..οκ...και εσείς είστε σαφείς και οι οδηγίες του υπουργείου. Δεν υπάρχει περιπτωση να ζητηθεί όμως υπο την έννοια της μετατροπής απο ενεργητική σύνταξη σε παθητική; απο γερουνδιο σε γερουνδιακο; ίσως παρατραβαω το θέμα, αλλά έχει φοβηθεί το μάτι μου!!επίσης κάτι ακόμα πιο σοβαρό. Πλάγιο λογο δεν έχουμε! Έχουμε όμως μετατροπή πρότασης σε απαρέμφατο...δλδ πλάγιο λογο...έχουμε κ μετατροπή ευθείας ερωτήσης σε πλαγιά και το αντίστροφο, αρα  και παλι πλαγιος λογος. Ε το μονο που έμεινε είναι η μετατροπή της πρότασης επιθυμίας σε τελικο απρφ κ βουλητικη πρόταση, μήπως είναι εντος τελικά κ πλάγιος λογος; γνωρίζει κανείς με σιγουριά;
« Τελευταία τροποποίηση: Δεκέμβριος 18, 2015, 09:02:34 μμ από Έλεναα20 »

Αποσυνδεδεμένος iw

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 82
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1119 στις: Δεκέμβριος 18, 2015, 04:03:13 μμ »
Καλημέρα. Απαντώ εδώ καλύτερα ώστε να το δουν όλοι. Συντακτικές μετατροπές....Αλληλοπάθεια,αυτοπάθεια,χρονικές προτάσεις,τροπή ιδιόμορφης αφαιρετικής απόλυτης σε πρόταση,απαγόρευση,β όρος σύγκρισης, τόπος και χρόνος πως εκφέρονται, αιτιολογικές προτάσεις- τελικές-επιρρ.συμπερασμ.Από 39 έως 42 κείμενο έχουμε εναντιωματικές, απλές μόνο παραβολικές και αναφορικές λόγω κειμένου 42 που ζητούν μετάφραση.Ευθείες και πλάγιες ερωτηματικές προτάσεις, βουλητικές. Άρα από πλάγιο λόγο αν δοθεί καμία απλή πρόταση μόνο να μετατραπεί σε απαρέμφατο. Δεν μπορεί να τεθεί κάτι άλλο. Ανάλυση μετοχών, σύμπτυξη προτάσεων εντός επίσης.Ελπίζω να διαφώτισα.Αν τοποθέτησα και γραμματικά φαινόμενα δεν πειράζει.Είναι πρωί και δεν κοιμήθηκα καλά. Αν κάποιος διαφωνεί σε κάτι να μου το πει.


καλησπέρα ,
αν κατάλαβα καλά το κάτι άλλο που λες , αναφέρεται στις δευτερεύουσες προτάσεις. Δηλαδή δεν μπορούν να ζητήσουν τέτοια μετατροπή μιας και βρίσκεται στο 48ο μάθημα. ε?  Αν κάνω λάθος , θα με βοηθούσε η γνώμη σου. Επίσης μια ακόμη απορία θα διδάξετε τις αλλαγές των αντωνυμιών και των επιρρημάτων; Έχω μπερδευτεί πολύύυύύύύύύύύύύύ!!!! ??? ??? ??? :( :o

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32288
  • Τελευταία: Dialeimma
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159573
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 368
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 24
Επισκέπτες: 323
Σύνολο: 347

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.15 δευτερόλεπτα. 36 ερωτήματα.