*

Αποστολέας Θέμα: Λατινικά Γ' Λυκείου  (Αναγνώστηκε 645766 φορές)

0 μέλη και 4 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Nihil-Nil

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 38
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1246 στις: Φεβρουάριος 15, 2016, 11:49:31 πμ »
Στην περίπτωση που μεταβαίνουμε σε παθητική μετοχή παρακειμένου :

1. Το αντικείμενο του ρήματος μετατρέπεται σε υποκείμενο της παθητικής μετοχής.

2. Αν το υποκείμενο της μετοχής είναι όρος της κύριας πρότασης (στο παράδειγμα το πρώτο που έθεσες με το concussit είναι. Cassium και eum ταυτίζονται), τότε η μετοχή γίνεται συνημμένη και συμφωνεί με τον όρο αυτό σε γένος, αριθμό και πτώση. Στο 2ο που έθεσες δεν είναι και μετατρέπουμε τη μετοχή σε απόλυτη.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 02:47:06 »

Αποσυνδεδεμένος cf02

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 18
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1247 στις: Φεβρουάριος 15, 2016, 11:50:28 πμ »
Στο κείμενο 24 που έχουμε αιτιολογική πρόταση ουσιαστική ως αντικείμενο στο indignatus, δεν είναι λάθος να την πούμε ουσιαστική δεδομένου ότι το βιβλίο στη θεωρία δεν αναφέρει τέτοια περίπτωση και θεωρεί τις αιτιολογικές μόνο επιρρηματικές;;

Αποσυνδεδεμένος DioniG83

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 45
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1248 στις: Φεβρουάριος 15, 2016, 11:59:27 πμ »
Στην περίπτωση που μεταβαίνουμε σε παθητική μετοχή παρακειμένου :

1. Το αντικείμενο του ρήματος μετατρέπεται σε υποκείμενο της παθητικής μετοχής.

2. Αν το υποκείμενο της μετοχής είναι όρος της κύριας πρότασης (στο παράδειγμα το πρώτο που έθεσες με το concussit είναι. Cassium και eum ταυτίζονται), τότε η μετοχή γίνεται συνημμένη και συμφωνεί με τον όρο αυτό σε γένος, αριθμό και πτώση. Στο 2ο που έθεσες δεν είναι και μετατρέπουμε τη μετοχή σε απόλυτη.

Σ΄ ευχαριστώ πολύ ;)

Αποσυνδεδεμένος Sali

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1839
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1249 στις: Φεβρουάριος 15, 2016, 02:30:44 μμ »
Sali προφανώς και αν πράγματι δε βρήκες τον επίμαχο τύπο στα έργα των συγγραφέων που μας ανέφερες, έχεις δίκιο. Τότε για ποιο λόγο τον αναφέρει το ηλεκτρονικό φροντιστήριο;

DioneG83
concussum

Δεν με εκπλήσσει καθόλου. Το ηλεκτρονικό φροντιστήριο δεν έχει το αλάθητο...
Ο Έξυπνος χαίρεται με τις αμφισβητήσεις του, ο Βλάκας με τις βεβαιότητές του

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 02:47:06 »

Αποσυνδεδεμένος Sali

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1839
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1250 στις: Φεβρουάριος 15, 2016, 02:45:47 μμ »

π.χ. Quod ut praedones animadverterunt, abiectis armis ianuae appropinquaverunt.

Εδώ παρόλο που το υποκείμενο δευτ/σας και κύριας ταυτίζονται, μετατρέπω την πρόταση σε νόθη αφαιρετική απόλυτη μετοχή. Δηλαδή:

Quo animadverso, adiectis armis ianuae appropinquaverunt.

Και χωρίς μάλιστα να δηλώσω ποιητικό αίτιο, αφού ταυτίζεται με το υποκείμενο τηε κύριας!

Πολύ καλά κάνεις και δεν δηλώνεις το ποιητικό αίτιο· πρέπει όμως να δηλώσεις το υποκείμενο του ρήματος. Δύο τρόποι υπάρχουν για τη μετατροπή:

(α) Quo (eo) animadverso praedones ... appropinquaverunt·

(β) Praedones eo animadverso ... appropinquaverunt.

Οι Ρωμαίοι (ιδίως ο Καίσαρας) προτιμούσαν γενικώς τη δεύτερη εκδοχή: προέτασσαν δηλαδή το υποκείμενο του κύριου ρήματος, μετά τοποθετούσαν τις απόλυτες αφαιρετικές, όσες κι αν ήταν, και στο τέλος έβαζαν το κύριο ρήμα. Έτσι, φαινόταν ποιο ήταν το πρόσωπο το οποίο έκανε την πράξη (ή, έστω, επηρέαζε την πράξη) που εκφραζόταν και από τις μετοχές.
Ο Έξυπνος χαίρεται με τις αμφισβητήσεις του, ο Βλάκας με τις βεβαιότητές του

anemona

  • Επισκέπτης
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1251 στις: Φεβρουάριος 19, 2016, 06:22:14 μμ »
Ήθελα να ζητήσω το εξής συνάδελφοι.Αν κάποιος έχει το διτομο έργο του Κανελλόπουλου στα λατινικά και δύναται να το φωτοτυπήσει και να μου το στείλει να μου στείλει π.μ.Ως τη Δευτέρα  που θα μπω στο πδε ας με ειδοποιήσει.Θα προπληρώσω έξοδα αποστολής και φωτοτυπήσεως και με το παραπάνω.Ευχαριστώ. :)

Αποσυνδεδεμένος Aequitas

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 24
  • ἐν δὲ δικαιοσύνῃ συλλήβδην πᾶσ' ἀρετὴ ἔνι
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1252 στις: Φεβρουάριος 19, 2016, 09:49:27 μμ »
Καλησπέρα σας,

είμαι μαθητής της τρίτης τάξης ΓΕΛ και παρακολουθώ την κατεύθυνση Ανθρωπιστικών Σπουδών. Προς μεγάλη μου έκπληξη διαπίστωσα ότι το προσφάτως αναρτηθέν διαγώνισμα Λατινικών στον ιστότοπο του study4exams περιλαμβάνει κείμενο εκτός της διδακτέας-εξεταστέας ύλης, συγκεκριμένα το κείμενο 32! Αντιλαμβάνεστε , πιστεύω, ότι κάτι τέτοιο δημιουργεί σύγχγυση σχετικά με την ύλη. Η απο χθές αποσταλείσα ερώτηση μου στην οικεία ηλεκτρονική διεύθυνση δεν έτυχε απάντησης. Τι πιστεύετε ; Το πιθανότερο κατ'εμέ είναι ότι πρόκειται για λάθος εκ παραδρομής. Εντούτοις , εάν όντως είναι λάθος - που είναι και το πιο πιθανό - , πρεπει να το "κατεβάσουν". Σας παρακαλώ ενημερώστε με εάν γνωρίζετε κάτι παραπάνω ή εάν έχω κάνει εγώ κάποιο λάθος σε σχέση με την ύλη.

Παντελής
πᾶσαν μὲν θάλασσαν καὶ γῆν ἐσβατὸν τῇ ἡμετέρᾳ τόλμῃ καταναγκάσαντες γενέσθαι, πανταχοῦ δὲ μνημεῖα κακῶν τε κἀγαθῶν ἀίδια ξυγκατοικίσαντες.

Αποσυνδεδεμένος DioniG83

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 45
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1253 στις: Φεβρουάριος 19, 2016, 11:12:20 μμ »
Καλησπέρα σας,

είμαι μαθητής της τρίτης τάξης ΓΕΛ και παρακολουθώ την κατεύθυνση Ανθρωπιστικών Σπουδών. Προς μεγάλη μου έκπληξη διαπίστωσα ότι το προσφάτως αναρτηθέν διαγώνισμα Λατινικών στον ιστότοπο του study4exams περιλαμβάνει κείμενο εκτός της διδακτέας-εξεταστέας ύλης, συγκεκριμένα το κείμενο 32! Αντιλαμβάνεστε , πιστεύω, ότι κάτι τέτοιο δημιουργεί σύγχγυση σχετικά με την ύλη. Η απο χθές αποσταλείσα ερώτηση μου στην οικεία ηλεκτρονική διεύθυνση δεν έτυχε απάντησης. Τι πιστεύετε ; Το πιθανότερο κατ'εμέ είναι ότι πρόκειται για λάθος εκ παραδρομής. Εντούτοις , εάν όντως είναι λάθος - που είναι και το πιο πιθανό - , πρεπει να το "κατεβάσουν". Σας παρακαλώ ενημερώστε με εάν γνωρίζετε κάτι παραπάνω ή εάν έχω κάνει εγώ κάποιο λάθος σε σχέση με την ύλη.

Παντελή καλησπέρα,

κι εγώ αυτό μόλις διαπίστωσα και γι΄ αυτό μπήκα στο forum! Τους έστειλα κι εγώ μήνυμα, Προφανώς και πρόκειται για λάθος. Και δυστυχώς δεν είναι η πρώτη φορά που κάνουν κάποια αστοχία.

Παντελής

Αποσυνδεδεμένος DioniG83

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 45
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1254 στις: Φεβρουάριος 19, 2016, 11:19:15 μμ »
Συνάδελφοι καλησπέρα!

Σε κάποιους μαθητές μου η καθηγήτρια στο σχολείο έβαλε ετυμολογική άσκηση. Δηλαδή ζήτησε για τη λέξη donum να βρουν απο ποιο ρήμα προέρχεται της αρχαίας ελληνικής και να γράψουν μία παράγωγη της λατινικής, εκτός κειμένου. Επίσης ζητήθηκε μεταφορά από τα νέα ελληνικά στα λατινικά. Ξέρω πως τέτοιες ασκήσεις υπάρχουν μέσα το βιβλίο, αλλά ποτέ δεν έχει ζητηθεί κάτι τέτοιο στις πανελλήννιες. Εσείς τις διδάσκετε και τις ζητάτε στα διαγωνίσματα που βάζετε;

Υ.Γ.
Παντελή συγγνώμη, αλλά από βιασύνη έγραψα μέσα στο κείμενο σου. Ελπίζω να ειδες την απάντησή μου.

Αποσυνδεδεμένος Aequitas

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 24
  • ἐν δὲ δικαιοσύνῃ συλλήβδην πᾶσ' ἀρετὴ ἔνι
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1255 στις: Φεβρουάριος 19, 2016, 11:28:42 μμ »
Ναι, την είδα την απάντησή σας και σας ευχαριστώ για το ενδιαφέρον σας. Όσον αφορά αυτό για το οποίο ρωτάτε - παρόλο που προφανώς το ερώτημα προορίζεται για απάντηση από καθηγητές- να σας πω πως εγώ τις ασκήσεις μεταφοράς από ελληνικά σε λατινικά τις έχω κάνει. Φυσικά όσες αντιστοιχούν στο εξεταζόμενο λεξιλόγιο και συντακτικό. Με ετυμολογικά έχω ασχοληθεί επίσης. Έχω διαβάσει όλες τις ετυμολογίες που δίνονται στο τέλος του κάθε κεφαλαίου , κάτω από το λεξιλόγιο. Περισσότερο από ενδιαφέρον , νομίζω δύσκολα - όχι αδύνατο πάντως - θα τεθεί ερώτημα ετυμολογίας. Π.χ να ρωτήσουν το ianua και να πρέπει να πει ο μαθητής ότι είναι από το Ιανός , ο θεός με τα δύο πρόσωπα ( εξ ου και Ιανουάριος) ή ότι το ostium από το os =στόμα , νομίζω αδύνατο.
πᾶσαν μὲν θάλασσαν καὶ γῆν ἐσβατὸν τῇ ἡμετέρᾳ τόλμῃ καταναγκάσαντες γενέσθαι, πανταχοῦ δὲ μνημεῖα κακῶν τε κἀγαθῶν ἀίδια ξυγκατοικίσαντες.

Αποσυνδεδεμένος DioniG83

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 45
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1256 στις: Φεβρουάριος 19, 2016, 11:34:12 μμ »
Κι εγώ νομίζω αδύνατο! Συγχαρητήρια πάντως για τις παρατηρήσεις σου!!! Φαίνεσαι παιδί που αγαπάει τη γνώση! Αν σ'  αρέσει πολύ να συνεχίσεις έτσι!

Αποσυνδεδεμένος Aequitas

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 24
  • ἐν δὲ δικαιοσύνῃ συλλήβδην πᾶσ' ἀρετὴ ἔνι
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1257 στις: Φεβρουάριος 19, 2016, 11:38:16 μμ »
Σας ευχαριστώ πολύ για τα καλά σας λόγια.
πᾶσαν μὲν θάλασσαν καὶ γῆν ἐσβατὸν τῇ ἡμετέρᾳ τόλμῃ καταναγκάσαντες γενέσθαι, πανταχοῦ δὲ μνημεῖα κακῶν τε κἀγαθῶν ἀίδια ξυγκατοικίσαντες.

Αποσυνδεδεμένος Aequitas

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 24
  • ἐν δὲ δικαιοσύνῃ συλλήβδην πᾶσ' ἀρετὴ ἔνι
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1258 στις: Φεβρουάριος 20, 2016, 01:07:25 μμ »
Καλησπέρα σας ,

θα ήθελα να θέσω ένα ερώτημα σχετικά με το κείμενο 44. Συγκεκριμένα για το κάτωθι σημείο : "nullus locus amicitiae eis est". Το Ψηφιακό Βοήθημα γράφει πως το amicitiae είναι "δοτική κατηγορηματική του σκοπού στο est." Η αντίρρησή μου είναι στο "κατηγορηματική". Αφού λέμε ότι το eis είναι δοτική προσωπική κτητική στο ρήμα est , η "συνδετική" λειτουργία του ακυρώνεται - έτσι δε μπορούμε να τη χαρακτηρίσουμε "κατηγορηματική"- , καθώς λειτουργεί ως υπαρκτικό. Εκτός και αν θεωρήσουμε πως έχουμε σύμφυρση συντάξεων. Τι νομίζετε;
πᾶσαν μὲν θάλασσαν καὶ γῆν ἐσβατὸν τῇ ἡμετέρᾳ τόλμῃ καταναγκάσαντες γενέσθαι, πανταχοῦ δὲ μνημεῖα κακῶν τε κἀγαθῶν ἀίδια ξυγκατοικίσαντες.

Αποσυνδεδεμένος Aequitas

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 24
  • ἐν δὲ δικαιοσύνῃ συλλήβδην πᾶσ' ἀρετὴ ἔνι
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1259 στις: Φεβρουάριος 20, 2016, 04:07:53 μμ »
Στο κείμενο 24 που έχουμε αιτιολογική πρόταση ουσιαστική ως αντικείμενο στο indignatus, δεν είναι λάθος να την πούμε ουσιαστική δεδομένου ότι το βιβλίο στη θεωρία δεν αναφέρει τέτοια περίπτωση και θεωρεί τις αιτιολογικές μόνο επιρρηματικές;;

Η θεωρία λέει πως μετά απο ρήματα που δηλώνουν ψυχικό πάθος ( πχ gaudeo, indignor, quaeror) ακολουθούν ουσιαστικές προτάσεις που εκφέρονται με οριστική και δηλώνουν αιτία.Συνεπώς δεν είναι αιτιολογικές. Είναι περισσότερο σαν ουσιαστικές αναφορικές αιτιολογικές( πρβ. τις αναφορικές με αιτιολογία στα αρχαία) . Ελπίζω να βοήθησα.
πᾶσαν μὲν θάλασσαν καὶ γῆν ἐσβατὸν τῇ ἡμετέρᾳ τόλμῃ καταναγκάσαντες γενέσθαι, πανταχοῦ δὲ μνημεῖα κακῶν τε κἀγαθῶν ἀίδια ξυγκατοικίσαντες.

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32293
  • Τελευταία: HelenK
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159817
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 374
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 1
Επισκέπτες: 319
Σύνολο: 320

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.091 δευτερόλεπτα. 36 ερωτήματα.