*

Αποστολέας Θέμα: Λατινικά Γ' Λυκείου  (Αναγνώστηκε 645724 φορές)

0 μέλη και 5 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Margr

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 345
  • Φύλο: Γυναίκα
  • τώρα τι κάνουμε...
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1750 στις: Απρίλιος 30, 2017, 11:47:40 πμ »
Αυτές οι ασκήσεις στα ετυμολογικά είναι από το ΚΕΕ. Οκ, δεν είναι κάτι δύσκολο, όντως, αν τα δώσουμε έτοιμα στους μαθητές 1 ώρα διάβασμα το πολύ.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 01:08:27 »

Αποσυνδεδεμένος evi_ts

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 104
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1751 στις: Μάιος 02, 2017, 01:15:04 μμ »
Καλησπέρα! Θα ήθελα να μου πείτε πώς αναλύουμε σε δευτερεύουσα αναφορική πρόταση τον επιθετικό προσδιορισμό στη φράση "locis frigidissimis" του κειμένου 15. είναι locis qui frigidissimi sunt/errant ή locis, quae frigidissima sunt/errant?
το locus λαμβάνεται εδώ ως αρσενικό ή ως ουδέτερο με τη σημασία οι τόποι;
ευχαριστώ πολύ

Αποσυνδεδεμένος Sali

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1839
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1752 στις: Μάιος 02, 2017, 05:45:13 μμ »
Ασφαλώς εδώ το locis είναι ουδέτερο (= τόποι, μέρη). Επομένως, η σωστή ανάλυση απαιτεί αναφορ. αντωνυμία ουδετ. γένους: locis quae frigidissima sunt.
Ως αρσενικό στον πληθυντικό (loci) έχει τελείως διαφορετική σημασία (= χωρία βιβλίου), άσχετη με τη σημασία που απαιτείται εδώ.
Ο Έξυπνος χαίρεται με τις αμφισβητήσεις του, ο Βλάκας με τις βεβαιότητές του

Αποσυνδεδεμένος Cappuccino

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 4
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1753 στις: Μάιος 02, 2017, 06:34:15 μμ »
Διορθώστε με αν κάνω λάθος, αλλά σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει να βάλουμε και την πρόθεση in στο locis εφόσον δεν έχουμε πλέον επιθετικό προσδιορισμό ώστε να στέκεται απρόθετο, ή μήπως η ύπαρξη της αναφορικής πρότασης που λειτουργεί πάλι ως επιθετικός προσδιορισμός αρκεί;

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 01:08:27 »

Αποσυνδεδεμένος Sali

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1839
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1754 στις: Μάιος 03, 2017, 06:55:13 μμ »
Διορθώστε με αν κάνω λάθος, αλλά σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει να βάλουμε και την πρόθεση in στο locis εφόσον δεν έχουμε πλέον επιθετικό προσδιορισμό ώστε να στέκεται απρόθετο, ή μήπως η ύπαρξη της αναφορικής πρότασης που λειτουργεί πάλι ως επιθετικός προσδιορισμός αρκεί;
Δεν κάνεις καθόλου λάθος. Απλώς εδώ έδωσα έμφαση στην αντικατάσταση του επιθέτου από αναφορική πρόταση και αγνόησα εντελώς τη σωστή εκφορά in locis. Και δεν νομίζω πως αρκεί η αναφορική πρόταση (σε θέση επιθ. προσδιορισμού) αρκεί για να δικαιολογήσει την απρόθετη αφαιρετική.
Ο Έξυπνος χαίρεται με τις αμφισβητήσεις του, ο Βλάκας με τις βεβαιότητές του

Αποσυνδεδεμένος Cappuccino

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 4
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1755 στις: Μάιος 03, 2017, 07:37:34 μμ »
Το ξέρω πως δεν αφορούσε την δευτερεύουσα πρόταση που έπρεπε να σχηματιστεί σύμφωνα με την εκφώνηση, οπότε δεν υπήρχε λόγος να αναφερθεί, απλώς εγώ το ρώτησα ως διευκρίνιση σε απορία που μου δημιουργήθηκε. Ευχαριστώ!

Αποσυνδεδεμένος doukou

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 354
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1756 στις: Μάιος 10, 2017, 03:21:39 μμ »
"ut eo uteretur": Εστω οτι εννοούμε ένα debeo δλδ. Ut illle deberet uti eo, τότε η μετατροπή θα γίνει ut id utendum essem illi ή θα πρέπει να κανουμε απρόσωπη συνταξη μιας και το utor συντασσεται με αφαιρετική, άρα: ut deberet (oportet) eo uti, συνεπώς, ut utendum esset eo illi;Kάπου διάβασα πως το utor δεν κάνει απρόσωπη σύνταξη παρά το ότι συντάσσεται με αφαιρετική. Ευχαριστώ εκ των προτέρων.

Αποσυνδεδεμένος Sali

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1839
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1757 στις: Μάιος 10, 2017, 08:51:13 μμ »
Εφόσον το utor συντάσσεται με αφαιρετική, έχει μόνο απρόσωπη σύνταξη.

Η προσωπική σύνταξη με το ρήμα αυτό είναι, σε θεωρητικό επίπεδο, πιθανή, δεδομένου ότι το utor μπορεί να συντάσσεται, σπανιότερα ασφαλώς, και με αιτιατική (κατά κανόνα ουδετέρου αντωνυμίας). Αλλά αυτό είναι μόνο μια θεωρητική κατασκευή, δεν μας απασχολεί στο σχολικό βιβλίο.
Ο Έξυπνος χαίρεται με τις αμφισβητήσεις του, ο Βλάκας με τις βεβαιότητές του

Αποσυνδεδεμένος doukou

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 354
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1758 στις: Μάιος 11, 2017, 10:06:16 πμ »
Εφόσον το utor συντάσσεται με αφαιρετική, έχει μόνο απρόσωπη σύνταξη.

Η προσωπική σύνταξη με το ρήμα αυτό είναι, σε θεωρητικό επίπεδο, πιθανή, δεδομένου ότι το utor μπορεί να συντάσσεται, σπανιότερα ασφαλώς, και με αιτιατική (κατά κανόνα ουδετέρου αντωνυμίας). Αλλά αυτό είναι μόνο μια θεωρητική κατασκευή, δεν μας απασχολεί στο σχολικό βιβλίο.

Ευχαριστώ πολύ Sali! Και μια ακόμα ερώτηση: Στις χρονικές με dum, donec και υποτακτική που δηλώνουν το υστερόχρονο, κάνουμε κανονικά ακολουθία; Πώς  μπορούμε πχ. να πούμε πως το audiretur δηλώνει το συγχρονο στο παρελθόν ενώ έχουμε πει πως η προταση δηλώνει το υστερόχρονο;;

Αποσυνδεδεμένος Sali

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1839
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1759 στις: Μάιος 11, 2017, 02:57:35 μμ »
Δεν έχουμε κανονική ακολουθία αλλά ιδιομορφία στην ακολουθία των χρόνων. Άρα, οι προτάσεις αυτές ανήκουν στην ίδια κατηγορία με τις τελικές, τις βουλητικές κ.ά.
Ο Έξυπνος χαίρεται με τις αμφισβητήσεις του, ο Βλάκας με τις βεβαιότητές του

Αποσυνδεδεμένος doukou

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 354
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1760 στις: Μάιος 12, 2017, 10:07:01 πμ »
Δεν έχουμε κανονική ακολουθία αλλά ιδιομορφία στην ακολουθία των χρόνων. Άρα, οι προτάσεις αυτές ανήκουν στην ίδια κατηγορία με τις τελικές, τις βουλητικές κ.ά.
Δηλαδή, ισχύει και το φαινόμενου του συγχρονισμού;

Αποσυνδεδεμένος Sali

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1839
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1761 στις: Μάιος 12, 2017, 01:53:33 μμ »
Δηλαδή, ισχύει και το φαινόμενου του συγχρονισμού;
Ακριβώς. Η υποτακτική σ' αυτές τις προτάσεις είναι αυτή των τελικών προτάσεων. Το λάθος του σχολικού βιβλίου είναι ότι δεν έκανε μια τελική ομαδοποίηση όλων των προτάσεων που έχουν, με κάποιες εξαιρέσεις, αυτή την ιδιαιτερότητα ως προς την ακολουθία. Συνολικά λοιπόν οι προτάσεις με ιδιομορφία στην ακολουθία είναι οι:
   Βουλητικές
   Τελικές
   Αναφορικές τελικές
   Επιρρηματικές συμπερασματικές
   Ουσιαστικές συμπερασματικές
   Αναφορικές συμπερασματικές
   Χρονικές του υστεροχρόνου (κυρίως όταν εισάγονται με το dum)
   Ενδοιαστικές
   Προτάσεις του quominus και του quin

Είναι επίσης γνωστό ότι οι συμπερασματικές (επιρρηματικές και αναφορικές), οι ενδοιαστικές και οι προτάσεις του quominus και του quin μπορούν να εκφέρονται και με παρακείμενο (υποτακτικής πάντα), όταν θεωρείται ότι το περιεχόμενό τους έχει ήδη πραγματοποιηθεί. Τέλος, οι προτάσεις του quin που εξαρτώνται από αρνητικά ρήματα αμφιβολίας (non dubito, non est dubium κ.ά.) εκφέρονται και με άλλους χρόνους της υποτακτικής, γιατί κανονικά πρόκειται για πλάγιες ερωτήσεις (ασχέτως αν στο βιβλίο "τσουβαλιάζονται" ως προτάσεις του quin).
Ο Έξυπνος χαίρεται με τις αμφισβητήσεις του, ο Βλάκας με τις βεβαιότητές του

Αποσυνδεδεμένος doukou

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 354
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1762 στις: Μάιος 13, 2017, 11:50:40 πμ »
Ακριβώς. Η υποτακτική σ' αυτές τις προτάσεις είναι αυτή των τελικών προτάσεων. Το λάθος του σχολικού βιβλίου είναι ότι δεν έκανε μια τελική ομαδοποίηση όλων των προτάσεων που έχουν, με κάποιες εξαιρέσεις, αυτή την ιδιαιτερότητα ως προς την ακολουθία. Συνολικά λοιπόν οι προτάσεις με ιδιομορφία στην ακολουθία είναι οι:
   Βουλητικές
   Τελικές
   Αναφορικές τελικές
   Επιρρηματικές συμπερασματικές
   Ουσιαστικές συμπερασματικές
   Αναφορικές συμπερασματικές
   Χρονικές του υστεροχρόνου (κυρίως όταν εισάγονται με το dum)
   Ενδοιαστικές
   Προτάσεις του quominus και του quin

Είναι επίσης γνωστό ότι οι συμπερασματικές (επιρρηματικές και αναφορικές), οι ενδοιαστικές και οι προτάσεις του quominus και του quin μπορούν να εκφέρονται και με παρακείμενο (υποτακτικής πάντα), όταν θεωρείται ότι το περιεχόμενό τους έχει ήδη πραγματοποιηθεί. Τέλος, οι προτάσεις του quin που εξαρτώνται από αρνητικά ρήματα αμφιβολίας (non dubito, non est dubium κ.ά.) εκφέρονται και με άλλους χρόνους της υποτακτικής, γιατί κανονικά πρόκειται για πλάγιες ερωτήσεις (ασχέτως αν στο βιβλίο "τσουβαλιάζονται" ως προτάσεις του quin).

Σ' ευχαριστώ για άλλη μια φορά για την πλήρη απάντηση, Sali!

Αποσυνδεδεμένος fenioula

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 7
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1763 στις: Μάιος 16, 2017, 09:33:06 πμ »
Καλημέρα! Ήθελα να ρωτήσω αν η μετατροπή της παθητικής περιφραστικής συζυγίας σε debeo + απαρέμφατο είναι σίγουρα εκτός ύλης γιατί το κείμενο 33 είναι εκτός και από τη μετάφραση αλλά και από γραμματική κ συντακτική προσέγγιση.

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32293
  • Τελευταία: HelenK
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159817
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 374
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 2
Επισκέπτες: 368
Σύνολο: 370

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.067 δευτερόλεπτα. 36 ερωτήματα.