*

Αποστολέας Θέμα: Λατινικά Γ' Λυκείου  (Αναγνώστηκε 645466 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος paramythenia

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 74
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1792 στις: Ιούνιος 03, 2017, 12:23:21 πμ »
ΣΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ 5

Να γράψετε δίπλα σε κάθε ελληνική λέξη της στήλης Α τον αριθμό της λατινικής λέξης της στήλης Β με την οποία σχετίζεται ετυμολογικά. Δυο λέξεις της στήλης Α περισσεύουν

Α                            Β
επικός              1 animus
τόπος             2 templum
σαμπάνια             3 septendecim
μαέστρος            4 Campania
άνεμος              5 magister
επτά                       6 epicus
φόβος   
τέμπλο   

ΣΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ 6

Να γράψετε δίπλα σε κάθε ελληνική λέξη της στήλης Α τον αριθμό της λατινικής λέξης της στήλης Β με την οποία σχετίζεται ετυμολογικά. Δυο λέξεις της στήλης Α περισσεύουν

Α   Β
μπουνάτσα          1 animus
φονταμενταλιστής   2 magistratus
μαγεία                   3 bonus
μαέστρος              4 fundamentum
άνεμος                    5 servo
νόμος                    6 sine
άνευ   
ὁρῶ

Αναζητώ στο study4exams ετυμολογικες ασκήσεις αλλα δεν μπορω πια να τις βρω, τις εβγαλαν;

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 14:30:06 »

Αποσυνδεδεμένος efi1789

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 97
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1793 στις: Ιούνιος 03, 2017, 12:41:14 πμ »
Οχι.Ειναι σε ξεχωριστό κεφάλαιο ...μετά απ'τα κείμενα ,γραμματική Κ.α

Αποσυνδεδεμένος paramythenia

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 74
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1794 στις: Ιούνιος 03, 2017, 01:45:31 μμ »
Οχι.Ειναι σε ξεχωριστό κεφάλαιο ...μετά απ'τα κείμενα ,γραμματική Κ.α

Σε ευχαριστω!

Αποσυνδεδεμένος dimi+al

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 19
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1795 στις: Ιούνιος 03, 2017, 11:51:38 μμ »
Παιδια εγώ ετυμολογίκα δεν διδάξα καθόλου! !!Να αγχωθω;;;;!!επίσης στο βοηθημα του μπαχαρακη στους υποθετικό λόγους έχει θεωρία ηγια το 1ο ειδος η υπόθεση να δηλώνει το προτεροχρονο ;;το διδαξατε;;στο σχολικό βιβλίο δεν αναφέρει τιποτα

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 14:30:06 »

Αποσυνδεδεμένος Sissy_LA

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 50
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1796 στις: Ιούνιος 10, 2017, 04:46:29 μμ »
Καλησπέρα!! Στο κ.36, η δευτερευουσα τελικη "quo facilius divitias contemnere posset" μπορεί να γίνει και δευτερεύουσα αναφορικη τελική "qui facilius divitias contemnere posset", για να δηλωθεί ο σκοπός;

Αποσυνδεδεμένος theodora7

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 778
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02, ΠΕ60 ,ΠΕ23, ΒΑΛΚΑΝΙΚΩΝ, ΣΛΑΒΙΚΩΝ,ΠΕ71
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1797 στις: Ιούνιος 10, 2017, 06:22:56 μμ »
quo facilius divitias contemnere posset (για να μπορεί ευκολότερα να περιφρονεί τα πλούτη) [Δευ/σα Τελική πρόταση, εισαγόμενη με το quo επειδή ακολουθεί συγκριτικός βαθμός επιρρήματος (facilius), εκφερόμενη με Υποτακτική Παρατατικού, επειδή εξαρτάται από ιστορικό χρόνο (utebatur) (ιδιόμορφη ακολουθία χρόνων)]
=
qui facilius divitias contemnere posset [Δευ/σα Αναφορική Τελική πρόταση, εκφερόμενη με Υποτακτική Παρατατικού, επειδή εξαρτάται από ιστορικό χρόνο (ιδιόμορφη ακολουθία χρόνων)]
Το ρήμα possum δεν έχει σουπίνο και γερούνδιο, οπότε ο σκοπός δεν μπορεί να δηλωθεί με άλλους τρόπους.
Ελπίζω να βοήθησα. :)

« Τελευταία τροποποίηση: Ιούνιος 10, 2017, 06:27:22 μμ από theodora7 »
Ο καιρός για παραμύθια έληξε!!!
https://www.youtube.com/watch?v=UmZulvbllPU
τὸ γὰρ φιλότιμον ἀγήρων μόνον, καὶ οὐκ ἐν τῷ ἀχρείῳ τῆς ἡλικίας τὸ κερδαίνειν, ὥσπερ τινές φασι, μᾶλλον τέρπει, ἀλλὰ τὸ τιμᾶσθαι.

Αποσυνδεδεμένος Sissy_LA

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 50
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1798 στις: Ιούνιος 10, 2017, 08:44:42 μμ »
Απόλυτα! Σ'ευχαριστώ πολύ! Από το ίδιο κείμενο, το γερουνδιακο του σκοπού (spectandum)  το αναλυετε με σουπινο και τα εμπροθετα γερουνδια;...γιατί το γερουνδιακο είναι παθητικής φωνής ενώ το σουπινο και το γερουνδιο ενεργητικής.

Αποσυνδεδεμένος Gwgaki

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 530
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1799 στις: Ιούνιος 13, 2017, 01:45:30 πμ »
Έχετε δει τα προτεινόμενα θέματα ΟΕΦΕ (Απρίλιος 2017);;;
Έχω μείνει...στήλη άλατος...! Κανένα από τα παιδιά που γνωρίζω στο σχολείο δεν θα μπορούσαν να απαντήσουν τις ερωτήσεις θεωρίας...

Αποσυνδεδεμένος dimi+al

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 19
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1800 στις: Ιούνιος 13, 2017, 09:39:26 πμ »
Που τα βρηκες;;;

Αποσυνδεδεμένος labr0s

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 282
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1801 στις: Ιούνιος 13, 2017, 09:40:05 πμ »
υπαρχει περιπτωση να ζητηθει λεξιλογικη ασκηση;

Αποσυνδεδεμένος dimi+al

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 19
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1802 στις: Ιούνιος 13, 2017, 09:51:07 πμ »
Υπάρχει περιπτωση να ζητήσουν αντικατασταση του disco με doceo;;;

Αποσυνδεδεμένος kirena

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 8
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1803 στις: Ιούνιος 13, 2017, 12:21:48 μμ »
Σε ο,τι αφορά τις λεξιλογικές ασκήσεις, υπάρχει διευκρίνιση στο ψηφιακό: για να μη προκληθεί σύγχυση στους υποψηφίους οι ασκήσεις θα κινηθούν στο γνωστό πλαίσιο.


Αποσυνδεδεμένος labr0s

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 282
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1804 στις: Ιούνιος 14, 2017, 08:57:30 πμ »
Καλημερα! Εχουμε κανενα νεο για τα θεματα των λατινικων σημερα;

Αποσυνδεδεμένος theodora7

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 778
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02, ΠΕ60 ,ΠΕ23, ΒΑΛΚΑΝΙΚΩΝ, ΣΛΑΒΙΚΩΝ,ΠΕ71
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1805 στις: Ιούνιος 14, 2017, 10:16:33 πμ »
ΑΡΧΗ 1ΗΣ ΣΕΛΙΔΑΣ – Γ΄ ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ
ΤΕΛΟΣ 1ΗΣ ΑΠΟ 3 ΣΕΛΙΔΕΣ
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ
Γ΄ ΤΑΞΗΣ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
ΤΕΤΑΡΤΗ 14 ΙΟΥΝΙΟΥ 2017
ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑ:
ΛΑΤΙΝΙΚΑ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ
ΣΥΝΟΛΟ ΣΕΛΙΔΩΝ: ΤΡΕΙΣ (3)
ΚΕΙΜΕΝΑ
Existimāvit ad se venīre hominem ingentis magnitudinis et facie
squalidā, similem effigiēi mortui. Quem simul aspexit Cassius, timōrem
concēpit nomenque eius audīre cupīvit. Respondit ille se esse Orcum.
…………………………………………………………………………………………
Bello Latīno T. Manlius consul nobili genere natus exercitui
Rōmanōrum praefuit. Is cum aliquando castris abīret, edixit ut omnes pugnā
abstinērent. Sed paulo post filius eius castra hostium praeterequitāvit et a
duce hostium his verbis proelio lacessītus est: […].
…………………………………………………………………………………………
Non tibi ingredienti fines patriae ira cecidit? Quamvis infesto et mināci
animo perveneras, cur, cum in conspectu Rōma fuit, tibi non succurrit: «intra
illa moenia domus ac penātes mei sunt, mater coniunx līberique»? Ergo ego
nisi peperissem, Rōma non oppugnarētur; nisi filium habērem, lībera in līberā
patriā mortua essem. Ego nihil iam pati possum nec diu miserrima futūra
sum: at contra hos, si pergis, aut immatūra mors aut longa servitus manet.
Α1. Να γράψετε στο τετράδιό σας τη μετάφραση των παραπάνω
κειμένων.
Μονάδες 40
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ
Β1. Nα γράψετε τους τύπους που ζητούνται για καθεμιά από τις
παρακάτω λέξεις:
ingentis : το επίρρημα στον θετικό βαθμό
facie : την αιτιατική του πληθυντικού αριθμού
similem : την αφαιρετική του ενικού αριθμού στο
ίδιο γένος στον υπερθετικό βαθμό
quem : την ονομαστική του πληθυντικού
αριθμού στο θηλυκό γένος
exercitui : τη γενική του ενικού αριθμού
proelio : την ίδια πτώση στον άλλον αριθμό
mināci : την ονομαστική του πληθυντικού
αριθμού στο ουδέτερο γένος στον
συγκριτικό βαθμό
illa : τον ίδιο τύπο στον άλλον αριθμό
ΑΡΧΗ 2ΗΣ ΣΕΛΙΔΑΣ – Γ΄ ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ
ΤΕΛΟΣ 2ΗΣ ΑΠΟ 3 ΣΕΛΙΔΕΣ
penātes : τη γενική του πληθυντικού αριθμού
nihil : τη δοτική του ενικού αριθμού
diu : τον συγκριτικό βαθμό
miserrima : την κλητική του ενικού αριθμού στο
αρσενικό γένος στον θετικό βαθμό
hos : την αφαιρετική του ενικού αριθμού στο
θηλυκό γένος
mors : την αφαιρετική του ενικού αριθμού
servitus : τη γενική του ενικού αριθμού
Μονάδες 15
Β2α. Nα γράψετε τους τύπους που ζητούνται για καθένα ν από τους
παρακάτω ρηματικούς τύπους:
existimāvit : το α΄ ενικό πρόσωπο της υποτακτικής ενεστώτα
στην ίδια φωνή
venīre : τη δοτική του γερουνδίου
aspexit : το β΄ ενικό πρόσωπο της προστακτικής
ενεστώτα στην ίδια φωνή
concēpit : το γ΄ πληθυντικό πρόσωπο της οριστικής του
μέλλοντα στην ίδια φωνή
praefuit : το απαρέμφατο ενεστώτα
abīret : το ίδιο πρόσωπο στην υποτακτική του
υπερσυντελίκου στην ίδια φωνή
abstinērent : την αιτιατική ενικού της μετοχής του μέλλοντα
στο θηλυκό γένος
habērem : το γ΄ πληθυντικό πρόσωπο της οριστικής του
μέλλοντα στην άλλη φωνή
pati : το απαρέμφατο του μέλλοντα (να ληφθεί υπόψη
το υποκείμενο)
possum : το β΄ πληθυντικό πρόσωπο της υποτακτικής
ενεστώτα.
Μονάδες 10
Β2β. ingredienti: να γράψετε το α΄ πληθυντικό πρόσωπο της υποτακτικής όλων
των χρόνων (να λάβετε υπόψη το υποκείμενο, όπου είναι αναγκαίο).
Μονάδες 5
Γ1α. Να γίνει πλήρης συντακτική αναγνώριση των παρακάτω λέξεων:
magnitudinis, consul, aliquando, animo, miserrima.
Μονάδες 5
Γ1β. «Respondit ille se esse Orcum»
«Ego nihil iam pati possum»
Να εντοπίσετε τα υποκείμενα των απαρεμφάτων (μονάδες 2) και να
αιτιολογήσετε την πτώση τους (μονάδες 2).
Μονάδες 4
Γ1γ. «filius […] a duce hostium his verbis proelio lacessītus est»: να
μετατρέψετε την παθητική σύνταξη σε ενεργητική.
Μονάδες 3
Γ1δ. natus: να αναλύσετε τη μετοχή στην αντίστοιχη δευτερεύουσα
πρόταση (μονάδες 2).
ΑΡΧΗ 3ΗΣ ΣΕΛΙΔΑΣ – Γ΄ ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ
ΤΕΛΟΣ 3ΗΣ ΑΠΟ 3 ΣΕΛΙΔΕΣ
ingredienti: να αναλύσετε τη μετοχή σε δευτερεύουσα χρονική
πρόταση, εισαγόμενη με τον σύνδεσμο dum (μονάδα 1).
Μονάδες 3
Γ2α. «at contra hos, si pergis, aut immatūra mors aut longa servitus
manet»: να εντοπίσετε τον υποθετικό λόγο (μονάδα 1), να
αναγνωρίσετε το είδος του (μονάδα 1) και να τον μετατρέψετε ώστε
να εκφράζει υπόθεση αντίθετη προς την πραγματικότ ητα για το
παρελθόν (μονάδες 2) καθώς και υπόθεση δυνατή ή πιθανή για το
παρόν και το μέλλον (μονάδες 2).
Μονάδες 6
Γ2β. «nisi filium habērem, lībera in līberā patriā mortua essem»: να
μετατρέψετε τη δευτερεύουσα πρόταση στην αντίστοιχη μετοχή ,
πραγματοποιώντας τις αναγκαίες αλλαγές (μονάδες 2) και να
αιτιολογήσετε την πτώση της μετοχής (μονάδ α 1).
Μονάδες 3
Γ2γ. Αφού καταγράψετε τις δευτερεύουσες επιρρηματικές προτάσεις που
υπάρχουν στα δύο πρώτα κείμενα (μονάδ ες 2), να αιτιολογήσετε
τον τρόπο εισαγωγής και εκφοράς τους (μονάδες 4).
Μονάδες 6
ΟΔΗΓΙΕΣ (για τους εξεταζομένους)
1. Στο εξώφυλλο να γράψετε το εξεταζόμενο μάθημα. Στο εσώφυλλο πάνω-
πάνω να συμπληρώσετε τα ατομικά στοιχεία μαθητή. Στην αρχή των
απαντήσεών σας να γράψετε πάνω-πάνω την ημερομηνία και το εξεταζόμενο
μάθημα. Να μην αντιγράψετε τα θέματα στο τετράδιο και να μη γράψετε
πουθενά στις απαντήσεις σας το όνομά σας.
2. Να γράψετε το ονοματεπώνυμό σας στο πάνω μέρος των φωτοαντιγράφων
αμέσως μόλις σας παραδοθούν. Τυχόν σημειώσεις σας πάνω στα θέματα δεν
θα βαθμολογηθούν σε καμία περίπτωση. Κατά την αποχώρησή σας να
παραδώσετε μαζί με το τετράδιο και τα φωτοαντίγραφα.
3. Να απαντήσετε στο τετράδιό σας σε όλα τα θέματα μόνο με μπλε ή μόνο
με μαύρο στυλό με μελάνι που δεν σβήνει.
4. Κάθε απάντηση τεκμηριωμένη είναι αποδεκτή.
5. Διάρκεια εξέτασης: τρεις (3) ώρες μετά τη διανομή των φωτοαντιγράφων.
6. Ώρα δυνατής αποχώρησης: 10. 00 π.μ.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ KΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ
ΤΕΛΟΣ ΜΗΝΥΜΑΤΟΣ
Ο καιρός για παραμύθια έληξε!!!
https://www.youtube.com/watch?v=UmZulvbllPU
τὸ γὰρ φιλότιμον ἀγήρων μόνον, καὶ οὐκ ἐν τῷ ἀχρείῳ τῆς ἡλικίας τὸ κερδαίνειν, ὥσπερ τινές φασι, μᾶλλον τέρπει, ἀλλὰ τὸ τιμᾶσθαι.

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32293
  • Τελευταία: HelenK
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159797
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 554
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 3
Επισκέπτες: 402
Σύνολο: 405

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.082 δευτερόλεπτα. 36 ερωτήματα.