*

Αποστολέας Θέμα: Λατινικά Γ' Λυκείου  (Αναγνώστηκε 643267 φορές)

0 μέλη και 2 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος paramythenia

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 74
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1820 στις: Ιούνιος 14, 2017, 11:18:00 πμ »
Εισαγεται με τον χρονικό συνδεσμο simul γιατι εκφράζει το προτερόχρονο και εκφερεται με οριστική γιατι η πράξη ενδιαφέρει καθαρά από χρονικη αποψη ή γιατι εκφράζει μόνο το χρόνο και τίποτε άλλο. Πιο συγκεκριμενα, εκφερεται με οριστική παρακειμένου γιατι δηλώνει το προτερόχρονο στο παρελθον.

Ετσι θα αιτιολογούσα.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 02:20:43 »

Αποσυνδεδεμένος labr0s

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 282
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1821 στις: Ιούνιος 14, 2017, 11:21:50 πμ »
η αποδοση του υποθετικου λογου πως γινεται προταση; τι λετε;

Αποσυνδεδεμένος labr0s

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 282
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1822 στις: Ιούνιος 14, 2017, 11:25:58 πμ »
ακυρη η ερωτηση. τωρα ειδα οτι ηθελε δευτερευουσα.

Αποσυνδεδεμένος doukou

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 354
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1823 στις: Ιούνιος 14, 2017, 11:27:07 πμ »
Εισαγεται με τον χρονικό συνδεσμο simul γιατι εκφράζει το προτερόχρονο και εκφερεται με οριστική γιατι η πράξη ενδιαφέρει καθαρά από χρονικη αποψη ή γιατι εκφράζει μόνο το χρόνο και τίποτε άλλο. Πιο συγκεκριμενα, εκφερεται με οριστική παρακειμένου γιατι δηλώνει το προτερόχρονο στο παρελθον.

Ετσι θα αιτιολογούσα.

Ναι εχεις δικιο.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 02:20:43 »

Αποσυνδεδεμένος theodora7

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 778
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02, ΠΕ60 ,ΠΕ23, ΒΑΛΚΑΝΙΚΩΝ, ΣΛΑΒΙΚΩΝ,ΠΕ71
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1824 στις: Ιούνιος 14, 2017, 11:28:28 πμ »
http://www.baharakis.gr/them7.shtml
Δείτε τις απαντήσεις στα δεξιά στις εξετάσεις 2017.
Ο καιρός για παραμύθια έληξε!!!
https://www.youtube.com/watch?v=UmZulvbllPU
τὸ γὰρ φιλότιμον ἀγήρων μόνον, καὶ οὐκ ἐν τῷ ἀχρείῳ τῆς ἡλικίας τὸ κερδαίνειν, ὥσπερ τινές φασι, μᾶλλον τέρπει, ἀλλὰ τὸ τιμᾶσθαι.

Αποσυνδεδεμένος ΗΙΕΡΟΜΝΕΜΟΝ

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 83
  • Φύλο: Άντρας
  • Λιμὴν πέφυκε πᾶσι παιδεία βροτοῖς
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1825 στις: Ιούνιος 14, 2017, 11:37:55 πμ »
Έχει κανείς καταλήξει σε ένα ασφαλές συμπέρασμα αναφορικά με την αιτιολόγηση του ιστορικού-διηγηματικού cum; Ακόμα και στο ψηφιακό βοήθημα του υπουργείου άλλοτε βλέπω τη φράση "ότι υπογραμμίζει τη βαθύτερη σχέση κλπ." ως αιτιολόγηση της εισαγωγής άλλοτε ως αιτιολόγηση της υποτακτικής ...

Αποσυνδεδεμένος paramythenia

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 74
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1826 στις: Ιούνιος 14, 2017, 11:41:34 πμ »
Πολυ εξυπνη η απαντηση του Μπαχαράκη στην αιτιολόγηση της εισαγωγης!!!

Αναφορικα με τον cum θα εγραφα οτι χρησιμοποιειται για διηγησεις του παρελθοντος και οτι ο cum ο ιστορικός διηγηματικος υπογραμμίζει μπλα μπλα μπλα... 

Αποσυνδεδεμένος Sali

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1839
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1827 στις: Ιούνιος 14, 2017, 01:58:56 μμ »
Σωστός ο σχηματισμός του επιρρήματος (ingenter) κατά τα δεδομένα της σχολικής Γραμματικής, αλλά, σύμφωνα με τα δύο μεγάλα λεξικά (Lewis-Short και Oxford Latin Dictionary), τέτοιο επίρρημα δεν υφίσταται. Αυτό βέβαια δεν έχει ουδεμία σημασία για τους μαθητές, αλλά - λέω τώρα! - μήπως η ΚΕΕ θα έπρεπε να "ψάχνεται" λίγο περισσότερο;
Ο Έξυπνος χαίρεται με τις αμφισβητήσεις του, ο Βλάκας με τις βεβαιότητές του

Αποσυνδεδεμένος Cappuccino

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 4
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1828 στις: Ιούνιος 14, 2017, 02:20:29 μμ »
Για το τυπικό θα ήθελα να ρωτήσω αν είναι σωστές οι παρακάτω διατυπώσεις στο συντακτικό ή αν ενδέχεται να αφαιρεθούν μόρια από μαθητή που τις έθεσε έτσι:

magnitudinis: ετερόπτωτος ονοματικός προσδιορισμός, γενική της ιδιότητας, στο hominem

consul: ομοιόπτωτος ονοματικός προσδιορισμός, παράθεση, στο T. Manlius

animo: αφαιρετική ως επιρρηματικός προσδιορισμός του τρόπου στο perveneras


Προσωπικά μου φαίνονται ορθά και αναλυτικότατα, αλλά επειδή σε όσες απαντήσεις φροντιστηρίων έχω δει ως τώρα αναφέρονται σκέτα "γενική της ιδότητας/παράθεση/αφαιρετική του τρόπου" (και με τον όρο που προσδιορίζουν βέβαια) θα ήθελα μια δεύτερη γνώμη.

Αποσυνδεδεμένος Sali

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1839
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1829 στις: Ιούνιος 14, 2017, 02:47:25 μμ »
Για το τυπικό θα ήθελα να ρωτήσω αν είναι σωστές οι παρακάτω διατυπώσεις στο συντακτικό ή αν ενδέχεται να αφαιρεθούν μόρια από μαθητή που τις έθεσε έτσι:

magnitudinis: ετερόπτωτος ονοματικός προσδιορισμός, γενική της ιδιότητας, στο hominem

consul: ομοιόπτωτος ονοματικός προσδιορισμός, παράθεση, στο T. Manlius

animo: αφαιρετική ως επιρρηματικός προσδιορισμός του τρόπου στο perveneras


Προσωπικά μου φαίνονται ορθά και αναλυτικότατα, αλλά επειδή σε όσες απαντήσεις φροντιστηρίων έχω δει ως τώρα αναφέρονται σκέτα "γενική της ιδότητας/παράθεση/αφαιρετική του τρόπου" (και με τον όρο που προσδιορίζουν βέβαια) θα ήθελα μια δεύτερη γνώμη.
Ορθότατα είναι όλα και, εννοείται, ούτε μισό μόριο δεν μπορεί να αφαιρεθεί από τον μαθητή που τα διατυπώνει έτσι.
Ο Έξυπνος χαίρεται με τις αμφισβητήσεις του, ο Βλάκας με τις βεβαιότητές του

Αποσυνδεδεμένος Cappuccino

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 4
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1830 στις: Ιούνιος 14, 2017, 03:01:08 μμ »
Ευχαριστώ πολύ Sali!

Καλά αποτελέσματα σε όλους τους υποψηφίους εύχομαι!  :)

Αποσυνδεδεμένος steven_seagal

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 978
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1831 στις: Ιούνιος 15, 2017, 12:14:58 μμ »
με ποια λογική η ΚΕΕ στις απαντησεις δίνει δύο σωστές απαντήσεις στην ανάλυση της μετοχής natus ; και qui natus erat και qui natus est ..και έτσι και γιουβέτσι;

Αποσυνδεδεμένος Sali

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1839
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1832 στις: Ιούνιος 15, 2017, 02:19:30 μμ »
Το "και έτσι και γιουβέτσι" είναι σταθερή τακτική της ΚΕΕ εδώ και πολλά χρόνια, μη σε εκπλήσσει. Εν προκειμένω πάντως, επειδή η σχέση μετοχής και κύριου ρήματος είναι σχέση προτεροχρόνου, θεωρώ πως είναι προτιμότερος ο υπερσυντέλικος, γιατί εκφράζει αυτή τη σχέση ευκρινέστερα.
Ο Έξυπνος χαίρεται με τις αμφισβητήσεις του, ο Βλάκας με τις βεβαιότητές του

Αποσυνδεδεμένος steven_seagal

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 978
    • Προφίλ
Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1833 στις: Ιούνιος 15, 2017, 03:54:49 μμ »
Μα αυτό ακριβώς διδάσκουμε στις αναλύσεις μετοχών όλη τη χρονιά..ότι απαιτείται ο υπερσυντέλικος και όχι ο παρακείμενος σε αυτές τις περιπτώσεις...

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32288
  • Τελευταία: Dialeimma
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159609
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 418
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 4
Επισκέπτες: 375
Σύνολο: 379

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.083 δευτερόλεπτα. 36 ερωτήματα.