*

Αποστολέας Θέμα: Έκθεση Α' Λυκείου  (Αναγνώστηκε 244679 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Iris_

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 249
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Α' Λυκείου
« Απάντηση #196 στις: Νοεμβρίου 08, 2009, 08:49:58 pm »
Γεια σου Olgalia...
αν και δεν είμαι η καταλληλότερη για πληροφόρηση, καθώς διδάσκω πρώτη φορά και εγώ Α λυκείου, θα σου πω ότι αυτή τη βδομάδα θα μπω σελ. 69 οργάνωση λόγου,πειθώ, και συλλογισμούς. Μην αγχώνεσαι όμως τα προηγούμενα βγαίνουν σχετικά γρήγορα...

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Έκθεση Α' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 05:21:39 »

Αποσυνδεδεμένος pontiki!!!

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 344
  • Την άνοιξη αν δεν τη βρεις, τη φτιάχνεις...
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Α' Λυκείου
« Απάντηση #197 στις: Νοεμβρίου 08, 2009, 11:09:57 pm »
εγώ πάντως μπηκα στην επόμενη ενότητα, στο λόγο!!

Αποσυνδεδεμένος pontiki!!!

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 344
  • Την άνοιξη αν δεν τη βρεις, τη φτιάχνεις...
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Α' Λυκείου
« Απάντηση #198 στις: Νοεμβρίου 29, 2009, 07:51:07 pm »
παιδια σας παρακαλω βοηθεια!!!!!!!!!!
μετα απο τοσα μαθηματα ολες οι εκθεσεις που παιρνω από τους μαθητες ( με μία  εξαίρεση) ειναι απογοητευτικές!!!! τι με συμβουλευετε να κάνω; υπενθυμίζω οτι κανω σε α λυκειου!!! ο προλογος και ο επιλογος 2 σειρες, στο κυριως θεμα παραγραφοι ο,τι να 'ναι!!!!!!!!!!!!τι και αν τους επρηξα με τη συνοχη, με τη παραγραφο γενιικοτερα- καμία πρόοδος!!!!
και κατι άλλο , το κυριως θεμα σε ποσες παραγραφους τους λετε να το αναπτυσσουν??για μεταβατικες παραγραφους να τους πω??αφου ουτε τις κανονικες δε γράφουν!!! τους εχετε ενα γενικο πλανο για τη μορφη της εκθεσης?? ρωτω, γιατι εγω απλα καθε φορα ανάλογα με το θεμα προσπαθω να τους εξηγησω πως να κινηθούν πάνω κάτω.ισως πρέπει να κάνω κάτι πιο δραστικό. και θα ηθελα να με συμβουλευσετε
τ να κάνωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωωω;;;;;;;
ο daffyduck θα με θυμαται πιστευω!!!!!!

Ευχαριστώ και θα περιμένω τις απαντήσεις σας

Αποσυνδεδεμένος bikini

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3028
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Έχε ελπίδα... ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Α' Λυκείου
« Απάντηση #199 στις: Νοεμβρίου 29, 2009, 08:10:27 pm »
Κάντε μαζί 2 παραγράφους (εσύ στον πίνακα, οι μαθητές στα τετράδιά τους).
Άσε τα παιδιά να μιλούν περισσότερο, εσύ απλώς διόρθωνέ τους.
Κύκλωσε τις διαρθρωτικές λέξεις, υπογράμμισε την Θεματική και την Κατακλείδα.

Υ.Γ: Αυτή την εβδομάδα τελειώνω την ενότητα του Λόγου και οι μαθητές μου θα γράψουν την 2η έκθεση στο σπίτι.  :)
Δεν ανέχομαι πια να περιτριγυρίζομαι από

1) "μαλθακούς"
2) ξερόλες
3) ανθρώπους που κοιτάζουν τους άλλους αφ' υψηλού ._

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Έκθεση Α' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 05:21:39 »

Αποσυνδεδεμένος LK

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2616
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02 και ΠΕ80
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Α' Λυκείου
« Απάντηση #200 στις: Νοεμβρίου 29, 2009, 09:06:19 pm »
Pontiki, ζούμε στην εποχή της εικόνας και τα πράγματα θα χειροτερεύουν. Τα παιδιά δεν καταλαβαίνουν, όταν τους μιλάμε για  συνοχή και συνεκτικότητα. Μίλα απλά στα παιδιά, έστω και αν κάνεις και μια μικρή "έκπτωση". Εγώ τους παρομοιάζω την έκθεση με ντουλάπι, τα μέρη με ράφια και τις παραγράφους με βαζάκια. Τους λέω ότι κάθε βαζάκι έχει μία ταμπελίτσα (θεματική περίοδος), τα βαζάκια πρέπει να είναι γεμάτα (ανάπτυξη παραγράφου) και μέσα στο βαζάκι βάζω ίδια υλικά.

Μονάχα η πραγματικότητα μπορεί να μας μάθει πώς την πραγματικότητα ν’ αλλάξουμε
                                                           Μ. Μπρεχτ

Αποσυνδεδεμένος daffyduck

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 540
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ 02
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Α' Λυκείου
« Απάντηση #201 στις: Νοεμβρίου 29, 2009, 10:38:09 pm »
Να σου πω την αλήθεια ποντίκι, δεν μπορώ να βοηθήσω πάρα πολυ γιατί δεν είμαι πολύ εξοικειωμένος με την έκθεση της Α' Λυκείου. Θα υπερθεματίσω κι εγώ όμως στα εξής:

- Στόχος στην Α' Λυκείου - ειδικά αν το τμήμα δεν είναι δυνατό, όπως φαίνεται - να είναι η παράγραφος και η ολοκλήρωση μικροτερων θεματικών ενοτήτων πριν φτάσεις στη μεγάλη, κανονική και πληρη έκθεση.

- ΕΙδικά σε αυτήν την τάξη είναι η τελευταία ευκαριία να διδαχτεί συστηματικά η τεχνική και η μεθοδολογία της έκθεσης: δεν ωφελεί να δίνουμε γενικές οδηγίες στα παιδιά, αλλά θα ωφελήσει πολύ περισσότερο ίσως αν κάνεις αυτό που λένε οι συνάδελφοι: στη μεν περίληψη, θα σου έλεγα στη διόρθωση να τους δώσεις μια δική σου περίληψη, ολοκληρωμένη (γραμμένη όμως στο δικό τους επίπεδο, όχι στο δικό σου!!!!) και να τη μελετήσετε προσεκτικά ώστε να δουν τί/πως θα μπορούσαν να είχαν γράψει. Στην έκθεση φτιάξε παραγράφους μαζί τους στην τάξη και επίσης, θα έλεγα, κάνε στον πίνακα ένα σχεδιάγραμμα του θέματος που θα τους δώσεις (με συζήτηση, κείμενα κλπ) πριν γράψουν την έκθεση, ώστε να το μελετήσουν και να μπορούν να πάρουν ιδέες από εκεί.

Τέλος, προσωπικα διαπιστώνω ότι ειδικά στην έκθεση η βελτίωση είναι αργή - πολύυυυυυ αργήηηηηη....Δηλ. είναι νωρίς να λες "μετά από τόσα μαθήματα" το Νοέμβριο - ίσως δεν φανεί το τί πραγματικά πέτυχε το κάθε παιδι στη φετινή τάξη πριν τα τέλη Απριλίου...Αν διαπιστώνεις έστω ένα μικρό βήμα παραπέρα σε κάθε νέο γραπτό, να είσια ευχαριστημένη....
Μην περιμένεις να δεις, για να πιστέψεις...Πίστεψε, και θα δεις!

Αποσυνδεδεμένος Stiliani

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 75
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Ελπίζω, άρα ζω.
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Α' Λυκείου
« Απάντηση #202 στις: Νοεμβρίου 29, 2009, 10:41:13 pm »
Γεια σας.
Καταλαβαίνω απόλυτα τη συνάδελφο γιατί αντιμετωπίζω κι εγώ το ιδιο πρόβλημα.Κανω ιδιαίτερο σε μαθήτρια Δ' λυκείου(εσπερινό - ΕΠΑΛ) και ξεκίνησα με την ύλη της Α' και
Τα όνειρα γι' αυτούς που ξέρουν να τα βλέπουν
και τα τραγούδια γι' αυτούς που ξέρουν να τ' ακούν.

Αποσυνδεδεμένος karxarias29

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2296
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Α' Λυκείου
« Απάντηση #203 στις: Νοεμβρίου 29, 2009, 10:57:08 pm »
Stiliani μου, αυτές είναι δύσκολες περιπτώσεις, αλλά και αυτές που θυμάσαι πάντα με αγάπη μια ζωή.  :) Λοιπόν, θα πρέπει να ξεκινήσεις κυριολεκτικά από την αρχή. Καταρχάς, σκόπιμο είναι να εξηγήσεις τη δομή της έκθεσης (πρόλογος κλπ) και τι περιλαμβάνει το κάθε μέρος. Έπειτα, να της εξηγήσεις  τη δομή της παραγράφου (θεματική περίοδος κλπ) και την αντιστοιχία μεταξύ των μερών της έκθεσης και της παραγράφου. Τέλος, αφού κάνεις μια αναφορά στη συνοχή και τη συνεκτικότητα (όσο πιο απλά μπορείς), πες της να γράψει μερικές παραγράφους πρώτα και μετά έκθεση. Εννοείται ότι όλα αυτά είναι ενδεικτικά και εξαρτώνται και από τον μαθητή. Πάντως, μην απορήσεις αν οι σκέψεις της είναι καλές (34 γαρ) και έχει όντως διάθεση να προσπαθήσει!
 

Αποσυνδεδεμένος Stiliani

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 75
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Ελπίζω, άρα ζω.
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Α' Λυκείου
« Απάντηση #204 στις: Δεκεμβρίου 01, 2009, 01:57:58 pm »
Σ΄ ευχαριστω karxarias29. Καπως  έτσι  εχω ξεκινήσει και τελειωνω με την περιληψη τωρα. Ιδέες  εχει  η κοπέλα, αλλά το

θεμα  είναι να τις  βάλει  στο  χαρτι.Πάντως  υπαρχει και το  ''ηθικόν ''  της υποθέσεως , γιατί  αν γνωρίζεις από την

αρχή οτι οι δυνατότητες  ειναι περιορισμένες  γι '  αυτήν,  τι  κάνεις;  Εγώ  την  ενημέρωσα  και συνεχίζω .Διακινδυνεύω

ομως  με μια ενδεχόμενη  αποτυχία αυτά που με πολύ  κόπο  έχτισα στην επαρχιακή  πολη που ζω.
Τα όνειρα γι' αυτούς που ξέρουν να τα βλέπουν
και τα τραγούδια γι' αυτούς που ξέρουν να τ' ακούν.

Αποσυνδεδεμένος bikini

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3028
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Έχε ελπίδα... ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Α' Λυκείου
« Απάντηση #205 στις: Δεκεμβρίου 01, 2009, 07:06:10 pm »

Εγώ τους παρομοιάζω την έκθεση με ντουλάπι, τα μέρη με ράφια και τις παραγράφους με βαζάκια. Τους λέω ότι κάθε βαζάκι έχει μία ταμπελίτσα (θεματική περίοδος), τα βαζάκια πρέπει να είναι γεμάτα (ανάπτυξη παραγράφου) και μέσα στο βαζάκι βάζω ίδια υλικά.


Εγώ πάλι παρομοιάζω την έκθεση με ένα σπίτι που πρέπει να χτίσουν.
Ο σκελετός (= σχεδιάγραμμα) είναι το Α και το Ω.
Τα τούβλα είναι οι παράγραφοι και το τσιμέντο που τα ενώνει είναι η συνοχή.  :)
Δεν ανέχομαι πια να περιτριγυρίζομαι από

1) "μαλθακούς"
2) ξερόλες
3) ανθρώπους που κοιτάζουν τους άλλους αφ' υψηλού ._

Αποσυνδεδεμένος karxarias29

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2296
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Α' Λυκείου
« Απάντηση #206 στις: Δεκεμβρίου 01, 2009, 10:46:42 pm »
Εγώ πάλι για τη συνοχή χρησιμοποιώ το παράδειγμα με τα πλακάκια και τους αρμούς. Συνεπώς:

1. bikini, χτίζεις το σπίτι (αρχιτέκτων - οικοδόμος - μπετατζής)
2. Περνάω εγώ πλακάκια (πλακάς)
3. LK, ολοκληρώνεις περνώντας την κουζίνα και τακτοποιώντας την μάλιστα (κουζινάς - οικιακή βοηθός)
 ;D ;D ;D

Αποσυνδεδεμένος Nεφέλη

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 8
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Α' Λυκείου
« Απάντηση #207 στις: Δεκεμβρίου 03, 2009, 04:38:58 pm »
Εγώ τους διδάσκω στην Α΄λυκείου την περίληψη αν και δεν προβλέπεται...
το βιβλίο του καθηγητή έχει σαφείς υποδείξεις και πληροφορίες...
Επειτα τους δίνω ένα κέιμενο (παλιο θέμα πανελληνίων της

Αποσυνδεδεμένος dim!

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 55
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Α' Λυκείου
« Απάντηση #208 στις: Ιανουαρίου 08, 2010, 02:14:42 pm »
Γεια σας! Μπορεί κάποιος σας παρακαλώ να μου δώσει ένα διάγραμμα ύλης για την Έκθεση της Α' Λυκείου;; Σε ένα φροντιστήριο, η καθηγήτρια τους έκανε τα πάντα από τη γραμματική και το συντακτικό της ν.ε., από το πώς να κλίνουν ρήματα έως....τι να σας πω.., τα πάντα...Είναι καλή η τόσο σχολαστική ανάλυση;;; Α... και κάτι άλλο, να ασχολούμαι με τα κείμενα του σχολικού βιβλίου ή με δικά μου;;

Αποσυνδεδεμένος Dros

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 66
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Α' Λυκείου
« Απάντηση #209 στις: Ιανουαρίου 08, 2010, 11:51:41 pm »
Δε νομιζω οτι στην Αλυκειου ασχολειται κανεις τοσο αναλυτικα με γραμματικη και συντακτικο. Το θεωρω υπερβολικο. Εγω προσπαθω να τους μαθω να γραφουν καλες παραγραφους, διδασκω τροπους αναπτυξης παραγραφου, συνοχη,συνεκτικοτητα, συλλογισμους, αναφορικη και ποιητικη λειτουργια γλωσσας.Επισης κανω πολλες λεξιλογικες ασκησεις και απο θεματα, γλωσσα,εφηβεια,χασμα γενεων, διαλογο,διαφημιση,μοδα,προτυπα.

 

Pde.gr, © 2005 - 2025

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32873
  • Τελευταία: eirini0709
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1182792
  • Σύνολο θεμάτων: 19473
  • Σε σύνδεση σήμερα: 716
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 2144
  • (Αυγούστου 21, 2024, 05:10:38 pm)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 2
Επισκέπτες: 617
Σύνολο: 619

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.049 δευτερόλεπτα. 33 ερωτήματα.