Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.

Μηνύματα - Flow

Σελίδες: 12
1
kαλημέρα και καλό Φθινόπωρο σε όλους μας!!!! θα ήθελα την άποψή σας για κάτι: Σχετικά με τις απαντήσεις που δίνουν τα παιδιά στη Λογοτεχνία επιμένω ιδιαίτερα στις παραπομπές μέσα στο κείμενο, τις οποίες και προτρέπω να είναι με αρίθμηση, αν πρόκειται για ποιητικό κείμενο. Αν είναι με αποσπάσματα π.χ. προσπαθεί να θυμηθεί πού έχει ξαναδει τη Φεγγαροντυμένη (Έλεγα πως...αστοχισμένη) είναι λάθος λέτε???? Επιπλέον, τα πολλά σχόλια σε ερωτήσεις εκφραστικών μέσων, γλώσσας, επιδράσεων και γενικότερα γραμματολογικών ερωτήσεων παροτρύνω να τα αποφεύγουν..π.χ. σε ερώτηση ποιες επιδράσεις απο το δημοτικο τραγούδι διακρίνετε στο 2ο απόσπασμα κάποιος απαντά ,μεταξύ άλλων, την προσωποποίηση της φύσης (στ.5) και σχολιάζει πως η φύση άλλαξε , έγινε πλέον γαλήνια και όμορφη...Εδώ εντοπίζεται το λογοτεχνικό μοτίβο της σιγής του κόσμου πριν απο ένα σπουδαίο γεγονός, το οποίο και χρησιμοποιεί εδώ ο Σολωμός για να προοικονομήσει την εμφάνιση της Φεγγαροντυμένης....Τέτοιες εκτενείς αναφορές με προβληματίζουν, θεωρώ ότι ειναι περιττές για τη συγκεκριμένη ερώτηση για παράδειγμα...
Τι λέτε, ποιά ειναι η γνώμη σας;

Καλό φθινόπωρο και σε σένα! Λοιπόν, εγώ στις παραπομπές τους λέω τα εξής:
- Αν είναι σύντομη (1-3 στίχοι) να τη γράφουν ολόκληρη. Θεωρώ ότι ο λόγος έχει καλύτερη ροή έτσι. Αν παρατηρήσεις και στα σχόλια του βιβλίου πίσω, οι διάφοροι μελετητές εντάσσουν στην ανάλυσή τους τις παραπομπές και πολλές φορές ως ενιαίο σώμα. Ένα καλό παράδειγμα είναι η εισαγωγή του Μουλλά για το

2
1. Νομίζω ότι αυτοί οι προβληματισμοί μόνο εμάς αφορούν τελικά! Δε ρώτησαν ποτέ κάτι τόσο ακραίο στις πανελλήνιες. ;)
2. Το λεξικό είναι: Λεξικό Νεοελληνικής Λογοτεχνίας. Πρόσωπα- Έργα - Ρεύματα - Όροι, εκδ. Πατάκη. Είναι ένα συνολικό έργο πολλών ακαδημαϊκών. Ελπίζω να σου άρεσε η όμορφη Θεσσαλονίκη μας Margr! Κι ελπίζω να παρακολούθησες μάθημα με τον ανεπανάληπτο Γουνελά!! :D
3. Habanero πράγματι η οπτική γωνία εναλλάσσεται. Αυτό δεν είναι λάθος. Ο αφηγητής όμως παραμένει ομοδιηγητικός, άρα δεν μπορεί να είναι παντογνώστης.
4. Να σας ρωτήσω και κάτι άσχετο; Διάβαζα το νόμο για το Ν. Λύκειο και γράφει πως η Έκθεση και η Λογοτεχνία στη Γ' Λυκείου εξετάζονται ως ένα με βαθμολογία 60/40 αντίστοιχα. Κάτι σαν το γνωστό/άγνωστο, αν κατάλαβα σωστά. Και μάλιστα αυτό θα ισχύει για όλες τις κατευθύνσεις. Έχει ακούσει κάποιος κάτι σχετικά; Γιατί μόνοι μας θα πρέπει να βγάλουμε μάλλον άκρη για άλλη μια φορά.

3
Σύμφωνα πάντως με το Λεξικό λογοτεχνικών όρων που χρησιμοποιείται στο μεταπτυχιακό λογοτεχνίας του ΑΠΘ, ο Genette υποστηρίζει ότι συνήθως η εστίαση παραβιάζεται.

4
Καλησπέρα!
 Θα ήθελα να ρωτήσω αν στις γραμματολογικές επιρροές συμπεριλαμβάνονται και τα λογοτεχνικά ρεύματα.
 Για παράδειγμα, στις γραμματολογικές επιρροές του Σολωμού είναι και ο ρομαντισμός;

5
Θα ήθελα να ρωτήσω κι εγώ κάτι με τη σειρά μου... ;)

1)Στις αφηγηματικές τεχνικές ανήκουν: αφηγητής, εστίαση, οπτική γωνία, αφηγηματικός χρόνος. Σωστά ή κάνω λάθος;
Αν τους ζητήσουν δηλαδή να γράψουν τρεις αφηγηματικές τεχνικές διαλέγουν τρία από τα παραπάνω;

2)Οι αφηγηματικοί τρόποι (περιγραφή, διάλογος, αφήγηση, κλπ) ανήκουν κι αυτοί στις αφηγηματικές τεχνικές;
Δηλαδή, μπορούν να γράψουν πχ. "ομοδιηγητικός, εσωτερική εστίαση και διάλογος";

3)Επίσης, καλό δεν είναι να επιλέγουν τρεις διαφορετικές τεχνικές; Να μη γράφουν δύο αφηγηματικούς τρόπους για παράδειγμα.

6
Γεια χαρά σε όλους,

Θα διδάξω λογοτεχνια γ λυκείου κατευθυνσης πρώτη φορά και θα ήθελα να με πληροφορήσετε πόσες διδακτικές ώρες (1 ώρα=1 διδακτική ώρα)αφιερώνετε σε κάθε ένα από τα διδασκόμενα κείμενα; θα ήθελα να μου προτείνετε ένα ενδεικτικό προγραμματισμό;και τέλος αν θεωρείται ότι θα πρέπει να αποστηθίζουν αφού τα έχουν κατανοήσει;

Εγώ προσωπικά αφιερώνω ένα δίωρο (αλλά με 40λεπτη διδακτική ώρα) στα εισαγωγικά, 5 δίωρα στον Κρητικό, 6 δίωρα στο

7
Σας ευχαριστώ πάρα πολύ!!  :)

8
Απ' ό, τι θυμάμαι, υπήρχαν ερωτήσεις που σχετίζονταν με τη θεωρία της λογοτεχνίας (πχ να εξηγήσουμε τι είναι συμβολισμός, μοντερνισμός κτλ), είχαμε να αναλύσουμε κάποιο ποίημα του Μαβίλη που δεν ήταν στην ύλη του πτυχιακού, ίσως κάποια ερώτηση για τα λογοτχενικά περιοδικά κ. ά. Το κακό είναι ότι δεν μπορώ να βρω πού έχω βάλει τα θέματα - νομίζω αυτό θα σε βοηθούσε περισσότερο.

Ανάλυση να φανταστώ, ζητούσαν και περιεχομένου και μορφική - μετρική.. Sofoulitsa αν βρεις πάντως τα θέματα μη με ξεχάσεις.. Θα σου είμαι υπόχρεη!! :)

9
Σας ευχαριστώ πολύ που απαντήσατε!!Η αλήθεια είναι πως έιχα πιστέψει ότι δε θα μου απαντήσει κανείς.. ;)
Οι συμβουλές σας είναι πολύτιμες γιατί δυστυχώς δε γνωρίζω κανέναν που να έδωσε στο νεοελληνικό. Οι περισσότεροι προτίμησαν το κλασικό. Ευχαριστώ πολύ!!

10
Γεια σας!
Είμαι απόφοιτη του τμήματος φιλολογίας του ΑΠΘ, με ειδίκευση Μεσαιωνική και Νεότερη Ελληνική Φιλολογία.
Σκέφτομαι να δώσω εξετάσεις τον Οκτώβριο για μεταπτυχιακό.
Δυστυχώς όμως δεν έχω ιδέα τι περίπου ζητάνε. Προτιμούν (για παράδειγμα) τα κείμενα που είναι στην ύλη του πτυχιακού; Πώς είναι τα θέματα; Η εξέταση στις δύο ξένες γλώσσες είναι απαιτητική;
Αν κάποιος συνάδελφος γνωρίζει κάτι θα το εκτιμούσα πολύ αν με κατατόπιζε.. Ευχαριστώ!  :)

11
Κορίτσια μπορείτε να με βοηθήσετε στο παρακάτω σχόλιο του

12
Ευχαριστώ πολύ. Η αλήθεια είναι ότι δεν τον είχα ξαναπετύχει αυτόν τον όρο.  :)

13
Η τεχνική του συγκερασμού των πάντων είναι σχετική με τους συνειρμούς κ πρόκειται για τη σύνθεση πολλών υλικών (ψηφίδες της καθημερινότητας) που μεταμορφώνονται. Αλλιώς: η αφήγηση είναι το αποτέλεσμα της σύνθεσης ενός πολύμορφου υλικού, που αποτελείται από διάφορα θεματικά στοιχεία, τα οποία οργανώνονται ανάλογα με τον στόχο του αφηγητή.

Δηλαδή βιωματικά στοιχεία ενώνονται στα πεζογραφήματά του με μη βιωματικά (λαϊκός πολιτισμός κ.λπ.)  -γενικά διάφορα θέματα συνενώνονται-  και η σύνδεσή αυτή γίνεται μέσω των συνειρμών.

Συμφωνώ ότι αυτό είναι η τεχνικη του συγκερασμού αλλά διάβασα και κάτι άλλο και θέλω να ρωτήσω αν σας φαίνεται σωστό. Διάβασα ότι υπάρχει συγκερασμός και στη σύνθεση παρόντος - παρελθόντος. Πχ. Στους προσφυγικούς αναφέρεται στο παρελθόν (αρχαία φύλα, έλευση των προσφύγων) και μετά στο παρόν (αστικός τρόπος ζωής). Και στου Κεμάλ συμβαίνει το ίδιο. Πχ. το παρελθόν (το ψηφιδωτό) εντάσσεται σε ένα περιβάλλον του παρόντος (ανέγερση οικοδομών). Τι λέτε;
Επίσης, τι είναι η αφηγηματική σύμβαση της προφορικότητας; Έχει να κάνει με την καθημερινή γλώσσα και ύφος;

14
Ναι ypernouli την τεχνική των υπαινιγμών εννοώ. Αλλιώς λέγεται τεχνική του φενακισμού.  ;)

Σελίδες: 12

Pde.gr, © 2005 - 2025

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32871
  • Τελευταία: Arleta30
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1182687
  • Σύνολο θεμάτων: 19473
  • Σε σύνδεση σήμερα: 656
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 2144
  • (Αυγούστου 21, 2024, 05:10:38 pm)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 14
Επισκέπτες: 622
Σύνολο: 636

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.045 δευτερόλεπτα. 25 ερωτήματα.