Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.

Μηνύματα - Dwrina

Σελίδες: 123 ... 159
1
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Αρχαία Ελληνικά: Σύνταξη
« στις: Οκτωβρίου 17, 2025, 11:31:58 am »
Σε μια τέτοια περίπτωση η μετοχή θα ήταν ουσιαστικοποιημένη (δηλαδή, θα σήμαινε "ο λόγος/το ρητό/το απόφθεγμα/η δήλωση") και δεν θα αναλυόταν σε αναφορική πρόταση.

Δηλαδή μου λες ότι δεν γίνεται μια επιθετική μετοχή παθητικού λεκτικού ρήματος μη ουσιαστικοποιημένη να έχει ως αντικείμενο ειδική πρόταση;  Αυτό όμως από πού ακριβώς προκύπτει; Από κάποια συντακτική αρχή  ή μόνο από το ότι, αν τρέψουμε μια τέτοια μετοχή σε αναφορική πρόταση, δεν μπορούμε να συντάξουμε την ειδική, χωρίς να της αλλάξουμε τη συντακτική θέση που είχε με τη μετοχή; 

Αν έχουμε τὸ λεγόμενόν ἐστι ἀληθές, στο οποίο δεν ξέρω αν η μετοχή θεωρείται ουσιαστικοποιημένη ή όχι, μια χαρά μπορούμε να τρέψουμε σε (τοῦτο) ὅ λέγεταί έστι ἀληθές.  Αλλά αν έχουμε τὸ λεγόμενον ὅτι … ἐστί ἀληθές δεν μπορούμε;


Θα σου πω γιατί επιμένω. Γιατί για πολλά χρόνια εκείνο που γνώριζα ήταν ότι μία αναφορική μπορεί να πάρει τη θέση κάποιου συντακτικού όρου της κύριας πρότασης (υποκειμένου, αντικειμένου κ.α.). Δεν γνώριζα όμως ότι μπορεί και ένας όρος της κύριας πρότασης να προσδιορίζει ολόκληρη την αναφορική, όπως έχουμε πει για το πᾶς και το οὗτος, ότι είναι προσδιοριστές ολόκληρης της ελεύθερης αναφορικής. Αυτό το έμαθα από εσάς πιο πρόσφατα Και είναι κάτι που δεν συμβαίνει με καμία άλλη δευτερεύουσα, αλλά για τις αναφορικές το αποδεικνύει αναμφισβήτητα και η τροπή τους σε μετοχή.  Και σκέφτομαι τώρα, γιατί να μην μπορεί με τις αναφορικές να συμβαίνει και κάτι ακόμη που δεν μπορεί να συμβαίνει με άλλη δευτ., δηλαδή να δέχεται ολόκληρη η αναφορική, ολόκληρο το περιεχόμενό της, αντικείμενο ειδική πρόταση, όχι μόνο το ρήμα της, το οποίο έχει ήδη αντικείμενο την αναφορική αντωνυμία.

Και βλέπω ότι και η μετάφραση της Πύλης στα νέα Ελληνικά « Είναι αυτό που λένε ότι κάθε άνθρωπος είναι από τη φύση του φίλαυτος και ότι είναι δικαιολογημένο να είναι τέτοιος», χωρίς κόμμα και χωρίς «δηλαδή», δεν χτυπάει περίεργα ακουστικά, αλλά το πρόβλημα και στα νέα Ελληνικά προκύπτει, όταν πας δώσεις συντακτική θέση στην ειδική.


2
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Αρχαία Ελληνικά: Σύνταξη
« στις: Οκτωβρίου 17, 2025, 11:05:44 am »
Ε, ναι, β΄όρος σύγκρισης είναι, με α΄όρο το τὸ αὑτοῦ. Όταν υπάρχει σύγκριση σε οποιανδήποτε μορφή, μοιραία υπάρχουν και οι όροι που συγκρίνονται μεταξύ τους.

Να προσθέσω και το άλλο που είχαμε πει, ότι, όταν δεν υπάρχει συγκριτική λέξη (ούτε ρήμα που εμπεριέχει σύγκριση) όπως στο οὐδὲν ἡ εὑγένεια πρὸς τὰ χρήματα, τότε μόνο αναγνωρίζουμε εμπρόθετο σύγκρισης και όχι β΄όρο σύγκρισης.

3
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Αρχαία Ελληνικά: Σύνταξη
« στις: Οκτωβρίου 17, 2025, 11:00:17 am »
Κτήση εκφράζεται πιο πάνω με το "τὴν παρ’ αὑτῷ". Ο πιο συνηθισμένος τρόπος να εκφραστεί κτήση είναι μέσω της τοπικότητας (=κάτι υπάρχει πλησίον κάποιου και άρα υπό τον έλεγχό του). Εδώ δηλαδή θα μπορούσε να υπάρχει και γενική κτητική, αλλά ο συγγραφέας προτιμά να εκφράσει την κτήση μέσω της τοπικότητας, γιατί τη θεωρεί προσωρινή. Η αμάθεια διαρκεί όσο και η τοπική της συνύπαρξη (εννοείται, στον νοητικό χώρο) με το πρόσωπο.

Το είχα δει στον Γρηγορόπουλο ότι το παρά+ δοτική μπορεί να εκφράζει κτήση, με παράδειγμα ἡ παρ' ἡμῖν πολιτεία. Η Μπίλλα όμως δεν αναφέρει την κτήση στις χρήσεις παρά+ δοτική.

4
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Αρχαία Ελληνικά: Σύνταξη
« στις: Οκτωβρίου 17, 2025, 10:31:01 am »

Το προτιμώ ως εμπρόθετο της σύγκρισης. Ορισμένα ρήματα, όπως το τιμῶ, το βούλομαι, το αἱροῦμαι, το ποιοῦμαι και μερικά άλλα, εμπεριέχουν συχνά την ιδέα της σύγκρισης.

Αν το ρήμα εμπεριέχει σύγκριση, γιατί να μην χαρακτηρίσουμε τον εμπρόθετο β΄ όρο σύγκρισης, όπως είχαμε πει για τον εμπρόθετο στο Τὴν ἀρετὴν ἑλοίμην ἂν ἀντὶ πολλῶν κτημάτων; (Την πρόταση αυτή τη δίνει το ψηφιακό βοήθημα στις ασκήσεις για τον β' όρο σύγκρισης, αλλά στη θεωρία δεν γράφει, όπως δεν γράφει και το σχολικό Συντακτικό ότι συγκριτικές λέξεις μπορεί να είναι και κάποια ρήματα). 


Θα ήταν πολύ βολικό να ήταν το γέγονε  απρόσωπο, ώστε το πᾶσιν να είναι δοτική προσωπική απλώς...

Και εγώ αυτό σκέφτηκα!


5
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Αρχαία Ελληνικά: Σύνταξη
« στις: Οκτωβρίου 16, 2025, 11:51:39 pm »
Από το κείμενο του ψηφιακού φροντιστηρίου έχω και κάποιες άλλες απορίες.

τυφλοῦται γὰρ περὶ τὸ φιλούμενον ὁ φιλῶν, ὥστε τὰ δίκαια καὶ τὰ ἀγαθὰ καὶ τὰ καλὰ κακῶς
 κρίνει, τὸ αὑτοῦ πρὸ τοῦ ἀληθοῦς ἀεὶ τιμᾶν δεῖν ἡγούμενος
: το τιμᾶν θεωρείται συγκριτική λέξη, δηλαδή μπορώ να αναγνωρίσω το  πρὸ τοῦ ἀληθοῦς  ως β΄ όρο σύγκρισης; Αν όχι, ως τι εμπρόθετος χαρακτηρίζεται; (Αντικατάστασης θα έλεγα, γιατί το εμπρόθετος σύγκρισης δεν μου ταιριάζει).  Το LSJ  γράφει of Preference.

οὔτε γὰρ ἑαυτὸν οὔτε τὰ ἑαυτοῦ χρὴ τόν γε μέγαν ἄνδρα ἐσόμενον στέργειν, ἀλλὰ τὰ δίκαια, ἐάντε παρ’ αὑτῷ ἐάντε παρ’ ἄλλῳ μᾶλλον πραττόμενα τυγχάνῃ: οι εμπρόθετοι τι ακριβώς δηλώνουν; Η μετάφραση του ψηφιακού φροντιστηρίου «κοντά σε αυτόν» και «κοντά σε άλλον» δεν πολυστέκει. Μήπως θέλει να πει «είτε τυχαίνει να πράττονται στον δικό του περίγυρο, στον δικό του κύκλο, είτε σε άλλον»; Και μήπως αυτός είναι ο λόγος που ο Πλάτων επιλέγει να μην βάλει ποιητικό αίτιο (αν και το μεταφράζουν ως ποιητικό αίτιο) αλλά έναν εμπρόθετο που δηλώνει το πλησίον, δηλαδή για να συμπεριλάβει και τους οικείους τους; 

ἐκ ταὐτοῦ δὲ ἁμαρτήματος τούτου καὶ τὸ τὴν ἀμαθίαν τὴν παρ’ αὑτῷ δοκεῖν σοφίαν εἶναι γέγονε πᾶσιν: η δοτική πᾶσιν τι είναι; Προσωπική της αναφορά μου φαίνεται. Πάντως όχι προσωπική κτητική, όπως άκουσα  στο ψηφιακό φροντιστήριο· εμένα τουλάχιστον δεν μου βγαίνει ως κτητική με τίποτα (ακόμη και αν θεωρήσω ότι  το τὸ δοκεῖν = ἡ δόξα). 

6
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Αρχαία Ελληνικά: Σύνταξη
« στις: Οκτωβρίου 16, 2025, 01:20:00 pm »
Αν το "τούτο" αναφερόταν σε κάποια προηγούμενη ρήση κάποιου και όχι στο μέγιστον κακό, τότε θα είχαμε το νόημα:
η ρήση του χ=τούτο= το λεγόμενο ότι...
Σ' αυτήν την περίπτωση η ειδική θα συμπλήρωνε το λεγόμενον.

Ωραία, εγώ αλλού θέλω να καταλήξω (δεν με ενδιαφέρει τόσο η συγκεκριμένη περίπτωση).

Αν είχαμε μια ειδική που εξαρτάται από μετοχή τὸ λεγόμενον και τρέπαμε τη μετοχή σε αναφορική πρόταση, πώς θα συντάσσαμε την ειδική,  ώστε πάλι η ειδική πρόταση να συμπληρώνει την αναφορική, πρόταση τώρα, χωρίς να είναι επεξήγηση του αντικειμένου ή του υποκειμένου της;
Δεν ισχύει ότι υπάρχει απόλυτη ισοδυναμία αναφορικής μετοχής και αναφορικής πρότασης; Εδώ όμως...

7
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Αρχαία Ελληνικά: Σύνταξη
« στις: Οκτωβρίου 16, 2025, 01:13:16 pm »
Σχετικά με την πρόταση με ὥστε που εξαρτάται από ουσιαστικό, αναφέρεται αυτή η περίπτωση σε κάποια Γραμματική;

Και τελικά πώς θα αναγνωριστεί αυτή η πρόταση; Απλώς ως συμπερασματική που εξαρτάται από ουσιαστικό; Και θα εξηγήσουμε ότι το ουσιαστικό εμπεριέχει ενέργεια;

Αν δεν υπήρχε το ὥστε και ήταν μόνο του το απαρέμφατο, νομίζω ότι θα έπρεπε να το αναγνωρίσουμε ως αναφοράς από το προθυμίαν. Δεν λέω ότι θα ήταν αναφοράς, λέω ότι έτσι θα αναγνωριζόταν σύμφωνα με το σχολικό Συντακτικό, το οποίο θεωρεί αναφοράς το απαρέμφατο από επίθετα καταλληλότητας, ικανότητας (ἀγαθός, ἄξιος, δεινός, ἕτοιμος, ἱκανός, καλός, κακός, ὀξύς, πρόθυμος, στυγνός, φοβερός, χαλεπός, χρήσιμος). Σύμφωνα με αυτά, αναφοράς δεν θα έπρεπε να το χαρακτηρίσουμε, αν δεν υπήρχε το ὥστε;

8
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Αρχαία Ελληνικά: Σύνταξη
« στις: Οκτωβρίου 16, 2025, 12:53:44 pm »
Κι αν είχαμε ως κατηγορούμενο τη μετοχή "το λεγόμενον", πάλι θα την επεξηγούσε η ειδική πρόταση.

Δεν θα μπορούσε να τη συμπληρώνει ως αντικείμενο, γιατί το νόημα δεν είναι "το μεγαλύτερο κακό είναι το απόφθεγμα ότι....", αλλά "το μεγαλύτερο κακό είναι το αναφερόμενο (κακό) , δηλαδή ότι...".

Και γιατί αν είχαμε μετοχή τὸ λεγόμενον να μην ήταν το νόημα "το απόφθεγμα / τα λόγια ότι..."; Άλλωστε, γνωρίζουμε ότι μπορεί μια ειδική πρόταση να εξαρτάται από ουσιαστικό.

Υπάρχει κάποιο συντακτικό πρόβλημα στο να πεις ότι μια μετοχή όπως  τὸ λεγόμενον έχει ως αντικείμενο ειδική πρόταση;

Είναι περίεργο ότι ούτε κόμμα υπάρχει και ότι όλοι αποφεύγουν να μεταφράσουν την ειδική ως επεξήγηση.

9
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Αρχαία Ελληνικά: Σύνταξη
« στις: Οκτωβρίου 15, 2025, 04:09:48 pm »

Για εμένα, η ειδική πρόταση είναι επεξήγηση στο "τοῦτο".
Αυτό είναι το καινούργιο στοιχείο στην πρόταση (άρα, το κατηγορούμενο), αλλά είναι ασαφές και επεξηγείται.
Η λογική σειρά είναι: Ο λέγουσιν/Το λεγόμενον εστί τοῦτο, ως....

Προηγουμένως όμως δεν έχει γίνει αναφορά σε κάποιο λεγόμενο, ώστε να μας πει μετά ποιο είναι,  με το τοῦτο κατηγορούμενο, αλλά έχει γίνει αναφορά σε κάποιο κακό έμφυτο στους ανθρώπους και αμέσως μετά μας λέει ποιο είναι αυτό το κακό. Άρα,  τοῦτο = το κακό, οπότε (τὸ κακόν) τοῦτο ἐστί ὅ λέγουσι ὡς...

10
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Αρχαία Ελληνικά: Σύνταξη
« στις: Οκτωβρίου 15, 2025, 04:03:28 pm »
Κι εγώ το ίδιο ακριβώς έκανα. Αλλά έτσι δεν είναι σωστή η σύνταξη, τυπικά τουλάχιστον.

Ποια σύνταξη δεν είναι σωστή; Αυτή με τη σύμπτυξη της αναφορικής σε μετοχή; Δηλαδή στο τοῦτο δ’ ἔστιν τὸ λεγόμενον ὡς.... δεν είναι σωστή η σύνταξη με την ειδική αντικείμενο στη μετοχή; 

Αν είναι σωστή, θα ήθελα να δούμε και το άλλο (δεν περιμένω πρώτα απάντηση στο αν είναι σωστή, γιατί φεύγω και θα αργήσω να επιστρέψω, οπότε τα γράφω όλα γρήγορα τώρα). Είχαμε πει με άλλη αφορμή (τότε που μιλούσαμε για τον συντακτικό ρόλο της δεικτικής αντωνυμίας πριν από μια αναφορική πρόταση) ότι η τροπή μιας αναφορικής σε μετοχή δεν μπορεί να αλλάξει τον συντακτικό ρόλο των άλλων λέξεων. Εδώ λοιπόν -αν βέβαια είναι σωστό το τοῦτο δ’ ἔστιν τὸ λεγόμενον ὡς....- γιατί με την τροπή της αναφορικής σε μετοχή (και το αντίστροφο) να αλλάζει η συντακτική θέση της ειδικής; Παίζει ρόλο ότι κατά την τροπή της αναφορικής σε μετοχή αλλάζει η σύνταξη από ενεργητική σε παθητική;

11
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Αρχαία Ελληνικά: Σύνταξη
« στις: Οκτωβρίου 14, 2025, 09:51:40 pm »

Παρεμπιπτόντως, μήπως είδατε βιντεομαθήματα για το αδίδακτο από το "Ψηφιακό Φροντιστήριο"; Εγώ είδα τα τρία τελευταία, αλλά δεν θα κάνω καμία κριτική, δεν θα προβώ σε κανέναν χαρακτηρισμό.

Μου άνοιξες την περιέργεια και άρχισα να παρακολουθώ το μάθημα στις 6/10, αλλά δεν είδα και πολύ, γιατί κόλλησα στη δεύτερη περίοδο και θα σκάσω,  αν δεν ξεκολλήσω. 

 τοῦτο δ’ ἔστιν ὃ λέγουσιν ὡς φίλος αὑτῷ πᾶς ἄνθρωπος φύσει τέ ἐστιν καὶ ὀρθῶς ἔχει τὸ δεῖν εἶναι τοιοῦτον:  δεν μπορώ να βρω τη συντακτική θέση της πρότασης με το ὡς. Αν ήταν επεξήγηση στο , δεν θα έπρεπε να υπάρχει κόμμα μετά το λέγουσιν; Αλλά, αν το είναι αντικείμενο, τι είναι η ειδική; 

Έκανα την αναφορική μετοχή, μήπως καταλάβω κάτι παραπάνω τοῦτο δ’ ἔστιν τὸ λεγόμενον ὡς.... Αν ήταν έτσι,  θα λέγαμε απλώς ότι η ειδική είναι αντικείμενο στη μετοχή τὸ λεγόμενον. Δεν με βοηθάει όμως...

Προκαταβολικά όμως λέω πως δεν δέχομαι να μου καταλογιστεί ότι δεν διακρίνομαι από συναδελφική αλληλεγγύη...

Μην ανησυχείς, σχολίασε ελεύθερα!  ;D

Ελπίζω αύριο να δω και το υπόλοιπο.

12
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Οκτωβρίου 14, 2025, 12:04:34 pm »

Θεωρώ ότι υπάρχουν δυο τρόποι να προσεγγίσεις τη δοτική του σκοπού στα Λατινικά.

Ο ένας είναι να τη θεωρήσεις απλή δοτική του σκοπού.
Δίπλα στο sum μοιάζει πολύ σαν επέκταση της δομής "Υ+υπαρκτικό ρήμα+δοτ.χαριστική/τοπική" (από την οποία προκύπτει η έννοια της κτήσης, όπως σου έλεγα με άλλη αφορμή).
Δηλαδή, έχεις πάλι ένα υποκείμενο που υπάρχει διαθέσιμο κοντά σε κάποιον ή για χάρη κάποιου, μόνο που προστίθεται για ποιον σκοπό συμβαίνει αυτό.


Ποιοι υποστηρίζουν αυτή την ερμηνεία; Πιο λογική μου φαίνεται από το να λειτουργεί η δοτική ως κατηγορούμενο, αλλά η επικρατέστερη ερμηνεία πρέπει να είναι η δοτική κατηγορηματική του σκοπού.  Αυτοί που θεωρούν τη δοτική κατηγορούμενο έπρεπε να μας εξηγούν τη λογική. Το να εννοείται κάποιο επίθετο όπως το aptus μου φαίνεται τραβηγμένο.

O Woodcock γράφει the  dative marking the end, whether intended or simply resulting… Μήπως αυτό το simply resulting μπορεί να την εξηγήσει σε περιπτώσεις όπως αυτήν με τον Μουρήνα;

Να το πάρω από την αρχή. Το κατηγορούμενο γενικώς αποδίδει μια ιδιότητα στο υποκείμενο (ή στο αντικείμενο). Οι λέξεις όμως που χρησιμοποιούνται ως δοτικές κατηγορηματικές του σκοπού δεν εκφράζουν ακριβώς μια ιδιότητα του υποκειμένου.  Και εμείς θα μπορούσαμε να πούμε "ο τάδε ήταν μεγάλη βοήθεια για μένα" με το "βοήθεια" κατηγορούμενο, το οποίο όμως δεν δηλώνει μια ιδιότητα του υποκείμενου, αλλά στην ουσία δηλώνει το αποτέλεσμα της παρουσίας του τάδε στη ζωή μου τη συγκεκριμένη στιγμή. Θέλω να πω ότι, αν αυτή η δοτική δεν δηλώνει πάντοτε σκοπό αλλά δηλώνει και αποτέλεσμα, ίσως μπορεί να εξηγηθεί σε κάθε περίπτωση.   


13
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Οκτωβρίου 14, 2025, 12:01:23 pm »
Στα Λατινικά οι ευθείες επιφωνήσεις έχουν τις εξής μορφές:

1. Πλήρης πρόταση εισαγόμενη με ερωτηματικά στοιχεία δηλωτικά ποσότητας ή ποιότητα (quam, ut, quantus, quantum, quem ad modum/quemadmodum, quotiens, qualis, quis-quid, qui-quae-quod).

2. Eλλειπτικές (= χωρίς ρήμα) προτάσεις, και συγκεκριμένα:

(α) Επιφωνηματική αιτιατική με ουσιαστικό + επίθετο ή με ουσιαστικό + δεικτ. αντων. (hic, tantus) ή με προσωπ. αντων. + επίθετο·

(β) επιφωνηματική ονομαστική με ουσιαστικό + επίθετο (σπανιότερα)·

(γ) επιφωνηματικό απαρέμφατο ενεστ. ή παρακειμ. + αιτιατ. ουσιαστικού ή αντωνυμίας.

Οι ελλειπτικές αυτές δομές εξηγούνται με διάφορους τρόπους, αλλά δεν είναι της παρούσης στιγμής, δεδομένου μάλιστα ότι δεν υπάρχει ομοφωνία.

Ωραία!  Σε ευχαριστώ πολύ! 

Το ut είχαμε πει ότι μπορεί να δηλώνει και ποσό, έτσι;

14
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Αρχαία Ελληνικά: Σύνταξη
« στις: Οκτωβρίου 14, 2025, 11:20:48 am »
Το ξέρω ότι ο Smyth τη χαρακτηρίζει τελική και δεν διαφωνώ με αυτά που λες. Όταν λέω ότι δεν ξέρω πώς πρέπει να χαρακτηρίζω αυτές τις μετοχές, εννοώ ότι δεν ξέρω ποια απάντηση θα δινόταν στις πανελλαδικές, δεδομένου ότι η Μπίλλα γράφει ότι η τελική μετοχή απαντά σε χρόνο μέλλοντα. Και δεν είμαι σίγουρη πώς είθισται να αναγνωρίζονται αυτές οι μετοχές στη σχολική διδασκαλία. Θα έπρεπε να ψάξω θέματα πανελλαδικών πολλών ετών, μήπως έχει ζητηθεί τέτοια μετοχή, και να δω τι απάντηση έδωσε η ΚΕΕ, αλλά δεν μπορώ να το κάνω.

Αν γνωρίζει κάποιος με βεβαιότητα πώς πρέπει να αναγνωρίζονται στους μαθητές, ας μας πει.

Σελίδες: 123 ... 159

Pde.gr, © 2005 - 2025

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 33112
  • Τελευταία: kallp.
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1193652
  • Σύνολο θεμάτων: 19566
  • Σε σύνδεση σήμερα: 1134
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 2144
  • (Αυγούστου 21, 2024, 05:10:38 pm)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 0
Επισκέπτες: 790
Σύνολο: 790

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.054 δευτερόλεπτα. 25 ερωτήματα.