Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.

Μηνύματα - Dwrina

Σελίδες: 123 ... 62
1
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Φεβρουάριος 23, 2019, 12:23:51 μμ »
Ευχαριστώ για την απάντηση, Sali!

2
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Φεβρουάριος 22, 2019, 03:14:22 μμ »
Nisi vos ipsi patriae consulueritis, nemo patriae consulet: μετατρέποντας αυτόν τον υποθετικό λόγο στα άλλα είδη πρέπει να διατηρήσουμε το προτερόχρονο της υπόθεσης σε σχέση με την απόδοση; Και πώς; Είναι σωστά τα παρακάτω;
Για την ανοιχτή υπόθεση στο παρόν οριστική παρακειμένου στην υπόθεση και ενεστώτα στην απόδοση, για την ανοιχτή υπόθεση στο παρελθόν οριστική υπερσυντελίκου στην υπόθεση και παρακειμένου στην απόδοση, για τη δυνατή υπόθεση στο παρόν υποτακτική παρακειμένου στην υπόθεση και ενεστώτα στην απόδοση.
Για το αντίθετο του πραγματικού όμως δεν βλέπω άλλο τρόπο, για να δηλωθεί το προτερόχρονο στην υπόθεση, παρά μόνο αν η υπόθεση αναφέρεται στο παρελθόν και η απόδοση στο παρόν.
 
Όταν μια μετοχή  βρίσκεται σε πρόταση με ιστορικό ενεστώτα, μπορούμε να την αναλύσουμε σε δευτερεύουσα  που αναφέρεται  ή στο παρόν ή στο παρελθόν και είναι και τα δύο σωστά, έτσι δεν είναι;

3
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Αρχαία Ελληνικά: Σύνταξη
« στις: Φεβρουάριος 20, 2019, 12:46:24 μμ »
Καλημέρα!Θα ήθελα να με βοηθήσετε με τη σύνταξη ενός αποσπάσματος του Ξενοφώντα.Πρόκειται για τον επίλογο των Ελληνικών :
Φευγόντων δ’ αὐτοῖς καὶ τῶν ἱππέων, ἀπέκτειναν μὲν οὐδ’
οἱ ἱππεῖς διώκοντες οὔτε ἱππέας οὔθ’ ὁπλίτας, ὥσπερ δὲ
ἡττώμενοι πεφοβημένως διὰ τῶν φευγόντων πολεμίων δι-έπεσον.
(Μετάφραση: Κι ενώ τους ξέφυγαν και οι ιππείς, οι ιππείς που τους κυνηγούσαν δεν σκότωσαν ούτε ιππείς ούτε οπλίτες, αλλά σαν να είχαν ηττηθεί έμειναν φοβισμένοι πίσω, ανάμεσα στους εχθρούς που έφευγαν.)

Τι θα μπορούσε να είναι η δοτική αυτοις συντακτικά;


Δεν νομίζω ότι είναι σωστή η μετάφραση «τους ξέφυγαν», αλλά «τράπηκαν σε φυγή και οι ιππείς τους», δηλαδή οι ιππείς των αντιπάλων, οπότε η δοτική μου φαίνεται ότι είναι αυτή που ο Schwyzer ονομάζει δοτική προσωπική συμπαθείας και για την οποία αναφέρει ότι θα μπορούσε να αντικατασταθεί από γενική κτητική (αλλά η δοτική είναι πιο προσωπική, υποκειμενική και θερμή). Αλλά, επειδή δεν συνηθίζεται ο χαρακτηρισμός δοτικών προσωπικών ως της συμπαθείας, μήπως είναι καλύτερα να την πούμε ηθική.

4
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Αρχαία Ελληνικά: Αδίδακτο κείμενο
« στις: Φεβρουάριος 18, 2019, 04:40:14 μμ »
Σε ευχαριστώ πολύ,  apri!



5
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Φεβρουάριος 18, 2019, 04:37:15 μμ »
Δε νομίζω να μείνουν ως γενικής.. εκτός αν υπάρξουν αντιδράσεις έντονες. Θα φανεί σε 1 μήνα.

Έχεις δίκιο. Αφού δεν ήταν μάθημα και γενικής παιδείας, πώς να μείνουν; Και αν ήταν να γίνει, θα είχε ανακοινωθεί. Όσο για τις αντιδράσεις, πολύ που τις  υπολογίζουν (για να μην πω τίποτα χειρότερο δημοσίως)! 

6
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Φεβρουάριος 18, 2019, 04:06:24 μμ »
Σε ευχαριστώ και πάλι, Venus 1!

Δεν έχω καταλάβει αν τα Λατινικά καταργούνται εντελώς ή θα παραμείνουν ως μάθημα γενικής παιδείας (όχι ότι θα τους δίνει και κανείς σημασία , αλλά από το τίπoτα...)

7
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Φεβρουάριος 18, 2019, 03:49:04 μμ »
Σε ευχαριστώ για την πληροφορία (αν και μου έκανες την καρδιά περιβόλι)! Είχα μια ελπίδα... Αλλά και να τα καταργήσουν, που θα πάει, κάποια στιγμή θα επανέλθουν!


Σύμφωνα με πληροφορίες της εφημερίδας ΕΦΣΥΝ στο ρεπορτάζ της Άννας Ανδριτσάκη, η αλλαγή του συστήματος πρόσβασης δεν συνοδεύεται από αλλαγές στη διδακτέα και ακόμη περισσότερο στην εξεταστέα ύλη, συμπεριλαμβανομένου του νεοεισερχόμενου μαθήματος της Κοινωνιολογίας που θα αντικαταστήσει το μάθημα των Λατινικών.

 Μπορείς να μου αντιγράψεις τον σύνδεσμο; Δεν μπορώ να το βρω.

8
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Φεβρουάριος 18, 2019, 03:28:00 μμ »
Πού το διάβασες; Ψάχνω αλλά δεν βρίσκω κάτι.

9
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Αρχαία Ελληνικά: Αδίδακτο κείμενο
« στις: Φεβρουάριος 18, 2019, 10:55:53 πμ »
ἐθέλοντος δὲ τότε κρίνεσθαι παραχρῆμα τῆς αἰτίας ἄρτι γεγενημένης ὡς ἠσεβηκότος εἰς τὰ μυστήρια, ὑπερβαλλόμενοι οἱ ἐχθροὶ τὰ δοκοῦντα δίκαια εἶναι ἀπόντα αὐτὸν ἐστέρησαν τῆς πατρίδος: η γενική ἐθέλοντος τίθεται ως απόλυτη αντί συνημμένης στο αὐτὸν ή το αἰτίας  γεγενημένης μπορεί να θεωρηθεί περίφραση με ένα εννοούμενο αντικείμενο αὐτοῦ;

10
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Φεβρουάριος 15, 2019, 10:15:10 μμ »
@Dwrina

Ίσως κάνοντας χρήση συνωνύμου, όπως π.χ. του ρήμ. deploro:
dum ab obvia turba quasi moriturus is deploratur

Σε ευχαριστώ πολύ!

11
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Φεβρουάριος 15, 2019, 12:43:15 μμ »
dum obvia turba quasi moriturum eum miseratur: αφού το miseror είναι αποθετικό, με ποιο ρήμα μπορεί να μετατραπεί η σύνταξη σε παθητική;

12
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Αρχαία Ελληνικά: Σύνταξη
« στις: Φεβρουάριος 05, 2019, 01:34:50 μμ »
Από τα τόσος και οὐδεὶς μπορεί να εξαρτάται γενική συγκριτική (όπως αναφέρει κάποιο Συντακτικό χωρίς όμως παραδείγματα); Το  οὐδεὶς γνωρίζω ότι μπορεί να λειτουργεί ως συγκριτική λέξη μαζί με το ή το πλήν, αλλά μόνο του...


13
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Φεβρουάριος 01, 2019, 10:07:13 μμ »
Ευχαριστώ πολύ, Sali!

14
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Φεβρουάριος 01, 2019, 01:06:19 πμ »
Οι ερωτήσεις που εισάγονται με num και nonne είναι πάντοτε ρητορικές, όπως γράφει το σχολικό βιβλίο;
 
Οι ερωτήσεις του κειμένου 43 είναι όλες ρητορικές;  Από το ψηφιακό βοήθημα όλες έτσι αναγνωρίζονται  (και έτσι φαίνονται), αλλά ο Κανελλόπουλος αναγνωρίζει ως ρητορική μόνο την πρώτη (num ad hostem veni et captiva in castris tuis sum), σαν να παίζει ρόλο μόνο ο τρόπος εισαγωγής και όχι  το αν η ερώτηση δεν διατυπώνεται για να απαντηθεί.
Από την άλλη, για την ερώτηση του κειμένου 24 ego non cognosco vocem tuam, η οποία επίσης μου φαίνεται ρητορική, το ψηφιακό βοήθημα γράφει ότι εκφράζει πραγματική απορία.

Τελικά, πότε είναι ρητορική μια ερώτηση;


To neque ισοδυναμεί με το non (et non); Για αυτό το βλέπω σε προτάσεις κρίσεως στις ασκήσεις του σχολικού βιβλίου του κειμένου 50;  Αυτή η άρνηση, παρόλο που έχει το que, χρησιμοποιείται χωρίς να συνδέεται με κάτι άλλο (όπως στις ασκήσεις του σχολικού βιβλίου);

Σύμφωνα με το σχολικό βιβλίο φαίνεται ότι, όταν αντικαθιστούμε τη nemo με τη quisquam, πρέπει να χρησιμοποιούμε την άρνηση neque ή nec στην αρχή της πρότασης και όχι την non πριν από το ρήμα. Υπάρχει κάποιος λόγος για αυτό;

Αντίστοιχη του neque άρνηση για προτάσεις επιθυμίας υπάρχει;

Στη μετατροπή  του neminem credideritis σε nolite aliquem credere (την οποία μάλλον στο ψηφιακό βοήθημα  την είχα βρει) η αόριστη αντωνυμία είναι σωστή ή θα έπρεπε να τεθεί η  quisquam;

Σελίδες: 123 ... 62

Pde.gr, © 2005 - 2019

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 28723
  • Τελευταία: Drosia
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 978731
  • Σύνολο θεμάτων: 16940
  • Σε σύνδεση σήμερα: 206
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1737
  • (Σεπτέμβριος 06, 2014, 04:03:51 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 3
Επισκέπτες: 141
Σύνολο: 144

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.048 δευτερόλεπτα. 27 ερωτήματα.