*

Αποστολέας Θέμα: Έκθεση Γ' Λυκείου  (Αναγνώστηκε 1082550 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος moagniko

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 478
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #728 στις: Οκτωβρίου 12, 2010, 12:43:21 am »
1. Εάν ο μαθητής απαντήσει σωστά για έναν συλλογισμό ότι είναι παραγωγικός, αλλά δεν το εξηγήσει, χάνει μονάδες;;;;;;
2. Στην αρχή της περίληψης τα παιδιά να ξεκινούν με αναφορά στην κεντρική ιδέα ολόκληρου του κειμένου, ακόμα κι αν αυτή δεν διατυπώνεται στην αρχή του;
3. Στο άρθρο χρειάζεται στο τέλος κάποια υπογραφή;;
4. Αν είναι Σουηδός, τότε ανήκει στις Σκανδιναβικές χώρες. Αυτός ζει στις Σκανδιναβικές χώρες. Άρα, είναι Σουηδός. Ο ΣΥΛΛΟΓΙΣΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΚΥΡΟΣ, είναι όμως ΚΑΙ ΨΕΥΔΗΣ, ακόμη κιν αν μπορεί όντως να είναι Σουηδός; Τον θεωρούμε ψευδή επειδή δεν ξέρουμε σίγουρα ότι είναι Σουηδός;
5. Πώς θα καταλάβουμε εάν η αυθεντία σε ένα απόσπασμα είναι τρόπος ή μέσο πειθούς;

1. αν ζητειται αιτιολόγηση της απάντησης, ναι χάνει μονάδες
2 οπωσδήποτε!
3.όχι απαραιτητα, οπωσδήποτε τιτλος
4.ειναι μη ορθος συλλογισμός γιατί ειναι αυθαίρετη γενίκευση, όχι γιατι δεν ξέρουμε αν ειναι σουηδός. αυτο το θεωρουμε δεδομένο..




Ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις!
Σχετικά με το 4, σε τι έγκειται η αυθαίρετη γενίκευση; Στο ότι βγάζουμε το συμπέρασμα ότι είναι Σουηδός, έτσι δεν είναι;; Άρα, δεν ξέρουμε αν είναι όντως Σουηδός;
Γενικά, αν πούμε ότι ο συλλογισμός είναι μη ορθός, δεν πρέπει να αιτιολογήσουμε γιατί δεν είναι έγκυρος ή αληθής ή και τα δύο;
« Τελευταία τροποποίηση: Οκτωβρίου 12, 2010, 12:46:41 am από moagniko »

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 01:28:30 »

Αποσυνδεδεμένος moagniko

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 478
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #729 στις: Οκτωβρίου 13, 2010, 02:34:23 pm »
Αγαπητοί συνάδελφοι, στο παρακάτω παράδειγμα έχουμε επαγωγή με γενίκευση (ατελή). Αφού ξεκινάμε όμως από κάτι γενικό και οδηγούμαστε σε κάτι ειδικό, πώς έχουμε επαγωγή;;;

Όλοι οι νέοι είναι ίδιοι. Οκνηροί, καλοπερασάκηδες και ανεύθυνοι. Ο Στέφανος και ο Χρήστος επιδιώκουν μόνο την καλοπέρασή τους, χωρίς να αναλαμβάνουν τις υποχρεώσεις τους.

Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων!

Αποσυνδεδεμένος pontiki!!!

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 344
  • Την άνοιξη αν δεν τη βρεις, τη φτιάχνεις...
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #730 στις: Οκτωβρίου 14, 2010, 12:22:19 am »
Επαγωγή είναι γιατί  ξεκινάς απο το ειδικό!!
Με αφορμή το παράδειγμα του Στέφανου και του Χρήστου που είναι νέοι και εχουν τα συγκεκριμένα χαρακτηριστικά καταλήγει στο γενικό και βεβιαμένο συμπέρασμα ότι όλοι οι νέοι είναι ίδιοι!

Αποσυνδεδεμένος change73

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 462
  • Mπορώ,παρακαλώ, να έχω κι εγώ το λόγο;
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #731 στις: Οκτωβρίου 14, 2010, 11:09:25 am »
Αγαπητοί συνάδελφοι, στο παρακάτω παράδειγμα έχουμε επαγωγή με γενίκευση (ατελή). Αφού ξεκινάμε όμως από κάτι γενικό και οδηγούμαστε σε κάτι ειδικό, πώς έχουμε επαγωγή;;;

Όλοι οι νέοι είναι ίδιοι. Οκνηροί, καλοπερασάκηδες και ανεύθυνοι. Ο Στέφανος και ο Χρήστος επιδιώκουν μόνο την καλοπέρασή τους, χωρίς να αναλαμβάνουν τις υποχρεώσεις τους.

Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων!
Eίναι όντως επαγωγικός και μάλιστα βραχυλογικός/άμεσος συλλογισμός όπου συχνά το συμπέρασμα, που αφορά τους νέους εν προκειμένω,προτάσσεται.
"Ζεις μόνο μια φορά-αλλά αν το κάνεις σωστά,μια φορά είναι αρκετή."  Joe E.Lewis

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 01:28:30 »

Αποσυνδεδεμένος moagniko

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 478
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #732 στις: Οκτωβρίου 15, 2010, 10:09:33 am »
Αγαπητοί συνάδελφοι, στο παρακάτω παράδειγμα έχουμε επαγωγή με γενίκευση (ατελή). Αφού ξεκινάμε όμως από κάτι γενικό και οδηγούμαστε σε κάτι ειδικό, πώς έχουμε επαγωγή;;;

Όλοι οι νέοι είναι ίδιοι. Οκνηροί, καλοπερασάκηδες και ανεύθυνοι. Ο Στέφανος και ο Χρήστος επιδιώκουν μόνο την καλοπέρασή τους, χωρίς να αναλαμβάνουν τις υποχρεώσεις τους.

Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων!
Eίναι όντως επαγωγικός και μάλιστα βραχυλογικός/άμεσος συλλογισμός όπου συχνά το συμπέρασμα, που αφορά τους νέους εν προκειμένω,προτάσσεται.

Eυχαριστώ για τις απαντήσεις σας! Καταλαβαίνω τι λέτε, όμως δε θα μπορούσε κάποιος να εκφράσει μια γενική άποψη που να αφορά σε ένα σύνολο και, στη συνέχεια, να βγάλει ένα συμπέρασμα που να αφορά συγκεκριμένα σε κάποια μέλη αυτού του συνόλου; Δηλαδή, εν προκειμένω, αυτό δεν ισχύει;

Επίσης, θα ήθελα να επαναφέρω μια προγενέστερη ερώτηση.. Ένας υποθετικός ή διαζευκτικός συλλογισμός μπορεί να είναι ταυτόχρονα και επαγωγικός ή παραγωγικός;;;; :-\ :-\
« Τελευταία τροποποίηση: Οκτωβρίου 15, 2010, 10:11:08 am από moagniko »

Αποσυνδεδεμένος change73

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 462
  • Mπορώ,παρακαλώ, να έχω κι εγώ το λόγο;
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #733 στις: Οκτωβρίου 15, 2010, 10:35:53 am »
Eίναι βεβιασμένη γενίκευση(άρα επαγωγικός).Για να είναι παραγωγικός το συμπέρασμα πρέπει να είναι βέβαιο.Οσο για το δεύτερο ερώτημα,μπορεί ένας παραγωγικός/επαγωγικός να είναι διαζευκτικός ή υποθετικός ή κατηγορικός(που είναι και τις περισσότερες φορές).Το πρώτο σχετίζεται με τον τρόπο κατάστρωσης του συλλογισμού ενώ το δεύτερο με τη μορφή των προκείμενών του.Επομένως αποτελούν απαντήσεις σε διαφορετικά ερωτήματα.
"Ζεις μόνο μια φορά-αλλά αν το κάνεις σωστά,μια φορά είναι αρκετή."  Joe E.Lewis

Αποσυνδεδεμένος moagniko

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 478
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #734 στις: Οκτωβρίου 21, 2010, 12:43:04 pm »
Eίναι βεβιασμένη γενίκευση(άρα επαγωγικός).Για να είναι παραγωγικός το συμπέρασμα πρέπει να είναι βέβαιο.Οσο για το δεύτερο ερώτημα,μπορεί ένας παραγωγικός/επαγωγικός να είναι διαζευκτικός ή υποθετικός ή κατηγορικός(που είναι και τις περισσότερες φορές).Το πρώτο σχετίζεται με τον τρόπο κατάστρωσης του συλλογισμού ενώ το δεύτερο με τη μορφή των προκείμενών του.Επομένως αποτελούν απαντήσεις σε διαφορετικά ερωτήματα.

Χίλια ευχαριστώ, τυχερούλα!!!
Όσον αφορά στο δεύτερο αυτό ερώτημά μου, δεν έχω βρει παραδείγματα που να επισημαίνουν και τους δύο χαρακτηρισμούς ταυτόχρονα, π.χ. παράδειγμα παραγωγικού-υποθετικού συλλογισμού, παραγωγικού-διαζευκτικού ή επαγωγικού-υποθετικού κ.τ.λ.... Και υπάρχουν μαθητές που τα ζητούν αυτά...

Θα ήθελα όμως να ρωτήσω και κάτι άλλο. α) Όταν σε μία παράγραφο έχουμε τρόπο ανάπτυξης Σύγκριση-Αντίθεση, μπορούμε να επισημάνουμε και τις ομοιότητες ανάμεσα σε δύο συγκρινόμενα αντικείμενα-πρόσωπα κ.τ.λ. Στα σημεία που αναφέρουμε τις ομοιότητες, λοιπόν, δεν μπορούμε να κάνουμε λόγο και για αναλογία, φαντάζομαι, κυρίως, κυριολεκτική; β) Κάπου διάβασα ότι επαρκής είναι η παράγραφος με διαίρεση όταν η διαιρετική βάση είναι ενιαία και όταν εξασφαλίζεται συνέχεια στην παράθεση των ειδών, δηλαδή δε γίνεται κάποιο άλμα. Τι ακριβώς σημαίνει αυτό;
« Τελευταία τροποποίηση: Οκτωβρίου 21, 2010, 12:47:07 pm από moagniko »

Αποσυνδεδεμένος desperino

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 313
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #735 στις: Οκτωβρίου 21, 2010, 02:08:54 pm »
Παράθεση
Όσον αφορά στο δεύτερο αυτό ερώτημά μου, δεν έχω βρει παραδείγματα που να επισημαίνουν και τους δύο χαρακτηρισμούς ταυτόχρονα, π.χ. παράδειγμα παραγωγικού-υποθετικού συλλογισμού, παραγωγικού-διαζευκτικού ή επαγωγικού-υποθετικού κ.τ.λ.... Και υπάρχουν μαθητές που τα ζητούν αυτά...

Δεν υπάρχει πρόβλημα να χαρακτηρίσεις ταυτόχρονα ένα συλλογισμό και ως προς τα δύο κριτήρια. Για παράδειγμα:

Αν διαθέτει κανείς φαντασία μπορεί να κατανοήσει τα μαθηματικά.
Η Μαρία έχει φαντασία.
Άρα η Μαρία μπορεί να κατανοήσει τα μαθηματικά.


Είναι υποθετικός και παραγωγικός.

Να ρωτήσω κι εγώ κάτι

Ψάχνω για ένα λεξικό συνωνύμων - αντωνύμων ,ετυμολογίας  για την κάλυψη της λεξιλογικής ερώτησης . Έχετε κάποιο υπόψη σας;

Αποσυνδεδεμένος dora2008

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 166
  • .."μην κλέβεις κλέφτη, μην κλέβεις κλέφτη.."
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #736 στις: Οκτωβρίου 21, 2010, 11:41:39 pm »
Eίναι βεβιασμένη γενίκευση(άρα επαγωγικός).Για να είναι παραγωγικός το συμπέρασμα πρέπει να είναι βέβαιο.Οσο για το δεύτερο ερώτημα,μπορεί ένας παραγωγικός/επαγωγικός να είναι διαζευκτικός ή υποθετικός ή κατηγορικός(που είναι και τις περισσότερες φορές).Το πρώτο σχετίζεται με τον τρόπο κατάστρωσης του συλλογισμού ενώ το δεύτερο με τη μορφή των προκείμενών του.Επομένως αποτελούν απαντήσεις σε διαφορετικά ερωτήματα.

Χίλια ευχαριστώ, τυχερούλα!!!
Όσον αφορά στο δεύτερο αυτό ερώτημά μου, δεν έχω βρει παραδείγματα που να επισημαίνουν και τους δύο χαρακτηρισμούς ταυτόχρονα, π.χ. παράδειγμα παραγωγικού-υποθετικού συλλογισμού, παραγωγικού-διαζευκτικού ή επαγωγικού-υποθετικού κ.τ.λ.... Και υπάρχουν μαθητές που τα ζητούν αυτά...

Θα ήθελα όμως να ρωτήσω και κάτι άλλο. α) Όταν σε μία παράγραφο έχουμε τρόπο ανάπτυξης Σύγκριση-Αντίθεση, μπορούμε να επισημάνουμε και τις ομοιότητες ανάμεσα σε δύο συγκρινόμενα αντικείμενα-πρόσωπα κ.τ.λ. Στα σημεία που αναφέρουμε τις ομοιότητες, λοιπόν, δεν μπορούμε να κάνουμε λόγο και για αναλογία, φαντάζομαι, κυρίως, κυριολεκτική; β) Κάπου διάβασα ότι επαρκής είναι η παράγραφος με διαίρεση όταν η διαιρετική βάση είναι ενιαία και όταν εξασφαλίζεται συνέχεια στην παράθεση των ειδών, δηλαδή δε γίνεται κάποιο άλμα. Τι ακριβώς σημαίνει αυτό;
καλησπέρα!
α) θα απαντήσω με βάση το πώς κατανοώ εγώ την αναλογία (δεκτές κι αναγκαίες οι όποιες διορθώσεις): στην αναλογία λοιπόν συγκρίνουμε δύο έννοιες / φαινόμενα εκ των οποίων η μία "μας" είναι γνωστή ως προς τις ιδιότητές της. (το "μας" αφορά τον υποτιθέμενο "μέσο αναγνώστη"). Αφού λοπόν καταδείξουμε τις ιδιότητες της γνωστής έννοιας τις "μεταφέρουμε" (εξου και η μεταφορική κατεξοχήν χρήση της αναλογίας) στην άγνωστη έννοια, στην έννοια δηλαδή που ουσιαστικά θέλουμε να προσδιορίσουμε - ορίσουμε. Στην αναλογία δηλ. ερμηνεύω το άγνωστο με βάση κάτι γνωστό. ο σκοπός είναι η ερμηνεία του αγνώστου. Στη σύγκριση - αντίθεση απλά συγκρίνω τις δύο έννοιες ως προς τις ομοιότητες ΚΑΙ τις διαφορές τους (αν έχουν). Επομένως και οι ομοιότητες και οι διαφορές ανήκουν στη σύγκριση.
β) θα δώσω παράδειγμα: η διαίρεση των επαγγελμάτων σε πνευματικά και χειρωνακτικά έχει ενιαία διαρετική βάση, ενιαίο κριτήριο δηλaδή της διαίρεσης (το αν χρησιμοποιείται το σώμα ή όχι). Με ενιαία διαρετική βάση εξασφαλίζεται η συνέχεια των ειδών, των συγκεκριμένων κατηγοριών της έννοιας δηλαδή. Η διαίρεση ΟΜΩΣ των επαγγελμάτων σε χειρωνακτικά - πνευματικά - εξαρτημένα - ελεύθερα επαγγέλματα ΔΕΝ έχει ενιαία διαρετική βάση (κριτήριο διαίρεσης) διότι τα μεν πρώτα κατηγοριοποιούνται με τον τρόπο που προανέφερα, οι υπόλοιπες δύο κατηγορίες όμως δεν προκύπτουν με τη χρήση του ιδίου κριτηρίου (υπεισέρχεται το κριτήριο της εξαρτημένης ή μη επαγγελματικής σχέσης). Άρα η τελευταία κατηγοριοποίηση δεν είναι συνεχής και υπάρχει λογικό άλμα μεταξύ των δύο πρώτων και των δύο τελευταιων κατηγοριών. Ελπίζω να βοήθησα... :-)
τρεις λαλούν κι οι υπόλοιποι χορεύουν

Αποσυνδεδεμένος elbono

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 323
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕΟ2
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #737 στις: Οκτωβρίου 22, 2010, 11:23:47 am »
μια ερωτηση.....!!!στην περιληψη ποσες μοναδες κοβουν για τις παραπανω λεξεις???

Αποσυνδεδεμένος moagniko

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 478
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #738 στις: Οκτωβρίου 22, 2010, 03:03:46 pm »
Ευχαριστώ θερμά όλους για τις απαντήσεις σας!!

Θα ήθελα όμως να ρωτήσω το εξής: Εάν θέλω να συγκρίνω το δημοσιογράφο με τον ιστορικό και πω: το επάγγελμα του δημοσιογράφου είναι σαν εκείνο του ιστορικού και συνεχίσω αναφέροντας αναλυτικά σε τι μοιάζουν, αυτό είναι σύγκριση (από την οποία βγαίνουν ομοιότητες) ή αναλογία;;

Επίσης, στα παραδείγματα:
α. Αν συνεχιστεί η χιονόπτωση, τα σχολεία θα παραμείνουν κλειστά. Συνεχίζει να πέφτει χιόνι. Άρα, τα σχολεία δε θα λειτουργήσουν.
β. Οι μαθητές της

Αποσυνδεδεμένος moagniko

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 478
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #739 στις: Οκτωβρίου 23, 2010, 01:57:38 pm »
ΠΑΙΔΙΑ, SOS!!! Ισχύει, γενικά, ότι ένας διαζευκτικός ή υποθετικός συλλογισμός είναι ΠΑΝΤΑ Παραγωγικός και αποκλείεται να είναι επαγωγικός ή αναλογικός;;;

Αποσυνδεδεμένος Faidra_

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 96
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #740 στις: Οκτωβρίου 24, 2010, 08:58:36 pm »
Όταν ζητάνε να αποδείξουμε ότι ένα φαινόμενο ζημιώνει τη λειτουργία της δημοκρατίας αρνητικές συνέπειες δεν πρέπει να δώσουμε;;;;;;


Αποσυνδεδεμένος συννεφούλα

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 268
  • Φύλο: Γυναίκα
  • φωτο: σύννεφα στο
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #741 στις: Οκτωβρίου 24, 2010, 10:55:07 pm »
Ψάχνω για ένα λεξικό συνωνύμων - αντωνύμων ,ετυμολογίας  για την κάλυψη της λεξιλογικής ερώτησης . Έχετε κάποιο υπόψη σας;


Λεξικό κλασικό στο είδος του με πλήθος συνώνυμα κ αντώνυμα είναι το αντιλεξικό του
H ομορφιά θα σώσει τον κόσμο, Φ.Ντοστογιέφσκι

"Καθένας μας κρύβει μέσα του μιαν αναπάντεχη άνοιξη" Α.Κ.

 

Pde.gr, © 2005 - 2025

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32935
  • Τελευταία: trubis
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1185992
  • Σύνολο θεμάτων: 19499
  • Σε σύνδεση σήμερα: 597
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 2144
  • (Αυγούστου 21, 2024, 05:10:38 pm)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 8
Επισκέπτες: 439
Σύνολο: 447

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.048 δευτερόλεπτα. 33 ερωτήματα.