0 μέλη και 4 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.
Παράθεση από: moagniko στις Οκτωβρίου 07, 2010, 07:59:34 pm1. Εάν ο μαθητής απαντήσει σωστά για έναν συλλογισμό ότι είναι παραγωγικός, αλλά δεν το εξηγήσει, χάνει μονάδες;;;;;;2. Στην αρχή της περίληψης τα παιδιά να ξεκινούν με αναφορά στην κεντρική ιδέα ολόκληρου του κειμένου, ακόμα κι αν αυτή δεν διατυπώνεται στην αρχή του;3. Στο άρθρο χρειάζεται στο τέλος κάποια υπογραφή;;4. Αν είναι Σουηδός, τότε ανήκει στις Σκανδιναβικές χώρες. Αυτός ζει στις Σκανδιναβικές χώρες. Άρα, είναι Σουηδός. Ο ΣΥΛΛΟΓΙΣΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΚΥΡΟΣ, είναι όμως ΚΑΙ ΨΕΥΔΗΣ, ακόμη κιν αν μπορεί όντως να είναι Σουηδός; Τον θεωρούμε ψευδή επειδή δεν ξέρουμε σίγουρα ότι είναι Σουηδός;5. Πώς θα καταλάβουμε εάν η αυθεντία σε ένα απόσπασμα είναι τρόπος ή μέσο πειθούς;1. αν ζητειται αιτιολόγηση της απάντησης, ναι χάνει μονάδες2 οπωσδήποτε!3.όχι απαραιτητα, οπωσδήποτε τιτλος4.ειναι μη ορθος συλλογισμός γιατί ειναι αυθαίρετη γενίκευση, όχι γιατι δεν ξέρουμε αν ειναι σουηδός. αυτο το θεωρουμε δεδομένο..
1. Εάν ο μαθητής απαντήσει σωστά για έναν συλλογισμό ότι είναι παραγωγικός, αλλά δεν το εξηγήσει, χάνει μονάδες;;;;;;2. Στην αρχή της περίληψης τα παιδιά να ξεκινούν με αναφορά στην κεντρική ιδέα ολόκληρου του κειμένου, ακόμα κι αν αυτή δεν διατυπώνεται στην αρχή του;3. Στο άρθρο χρειάζεται στο τέλος κάποια υπογραφή;;4. Αν είναι Σουηδός, τότε ανήκει στις Σκανδιναβικές χώρες. Αυτός ζει στις Σκανδιναβικές χώρες. Άρα, είναι Σουηδός. Ο ΣΥΛΛΟΓΙΣΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΚΥΡΟΣ, είναι όμως ΚΑΙ ΨΕΥΔΗΣ, ακόμη κιν αν μπορεί όντως να είναι Σουηδός; Τον θεωρούμε ψευδή επειδή δεν ξέρουμε σίγουρα ότι είναι Σουηδός;5. Πώς θα καταλάβουμε εάν η αυθεντία σε ένα απόσπασμα είναι τρόπος ή μέσο πειθούς;
Αγαπητοί συνάδελφοι, στο παρακάτω παράδειγμα έχουμε επαγωγή με γενίκευση (ατελή). Αφού ξεκινάμε όμως από κάτι γενικό και οδηγούμαστε σε κάτι ειδικό, πώς έχουμε επαγωγή;;;Όλοι οι νέοι είναι ίδιοι. Οκνηροί, καλοπερασάκηδες και ανεύθυνοι. Ο Στέφανος και ο Χρήστος επιδιώκουν μόνο την καλοπέρασή τους, χωρίς να αναλαμβάνουν τις υποχρεώσεις τους.Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων!
Παράθεση από: moagniko στις Οκτωβρίου 13, 2010, 02:34:23 pmΑγαπητοί συνάδελφοι, στο παρακάτω παράδειγμα έχουμε επαγωγή με γενίκευση (ατελή). Αφού ξεκινάμε όμως από κάτι γενικό και οδηγούμαστε σε κάτι ειδικό, πώς έχουμε επαγωγή;;;Όλοι οι νέοι είναι ίδιοι. Οκνηροί, καλοπερασάκηδες και ανεύθυνοι. Ο Στέφανος και ο Χρήστος επιδιώκουν μόνο την καλοπέρασή τους, χωρίς να αναλαμβάνουν τις υποχρεώσεις τους.Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων!Eίναι όντως επαγωγικός και μάλιστα βραχυλογικός/άμεσος συλλογισμός όπου συχνά το συμπέρασμα, που αφορά τους νέους εν προκειμένω,προτάσσεται.
Eίναι βεβιασμένη γενίκευση(άρα επαγωγικός).Για να είναι παραγωγικός το συμπέρασμα πρέπει να είναι βέβαιο.Οσο για το δεύτερο ερώτημα,μπορεί ένας παραγωγικός/επαγωγικός να είναι διαζευκτικός ή υποθετικός ή κατηγορικός(που είναι και τις περισσότερες φορές).Το πρώτο σχετίζεται με τον τρόπο κατάστρωσης του συλλογισμού ενώ το δεύτερο με τη μορφή των προκείμενών του.Επομένως αποτελούν απαντήσεις σε διαφορετικά ερωτήματα.
Όσον αφορά στο δεύτερο αυτό ερώτημά μου, δεν έχω βρει παραδείγματα που να επισημαίνουν και τους δύο χαρακτηρισμούς ταυτόχρονα, π.χ. παράδειγμα παραγωγικού-υποθετικού συλλογισμού, παραγωγικού-διαζευκτικού ή επαγωγικού-υποθετικού κ.τ.λ.... Και υπάρχουν μαθητές που τα ζητούν αυτά...
Παράθεση από: TYXEROULA στις Οκτωβρίου 15, 2010, 10:35:53 amEίναι βεβιασμένη γενίκευση(άρα επαγωγικός).Για να είναι παραγωγικός το συμπέρασμα πρέπει να είναι βέβαιο.Οσο για το δεύτερο ερώτημα,μπορεί ένας παραγωγικός/επαγωγικός να είναι διαζευκτικός ή υποθετικός ή κατηγορικός(που είναι και τις περισσότερες φορές).Το πρώτο σχετίζεται με τον τρόπο κατάστρωσης του συλλογισμού ενώ το δεύτερο με τη μορφή των προκείμενών του.Επομένως αποτελούν απαντήσεις σε διαφορετικά ερωτήματα.Χίλια ευχαριστώ, τυχερούλα!!!Όσον αφορά στο δεύτερο αυτό ερώτημά μου, δεν έχω βρει παραδείγματα που να επισημαίνουν και τους δύο χαρακτηρισμούς ταυτόχρονα, π.χ. παράδειγμα παραγωγικού-υποθετικού συλλογισμού, παραγωγικού-διαζευκτικού ή επαγωγικού-υποθετικού κ.τ.λ.... Και υπάρχουν μαθητές που τα ζητούν αυτά...Θα ήθελα όμως να ρωτήσω και κάτι άλλο. α) Όταν σε μία παράγραφο έχουμε τρόπο ανάπτυξης Σύγκριση-Αντίθεση, μπορούμε να επισημάνουμε και τις ομοιότητες ανάμεσα σε δύο συγκρινόμενα αντικείμενα-πρόσωπα κ.τ.λ. Στα σημεία που αναφέρουμε τις ομοιότητες, λοιπόν, δεν μπορούμε να κάνουμε λόγο και για αναλογία, φαντάζομαι, κυρίως, κυριολεκτική; β) Κάπου διάβασα ότι επαρκής είναι η παράγραφος με διαίρεση όταν η διαιρετική βάση είναι ενιαία και όταν εξασφαλίζεται συνέχεια στην παράθεση των ειδών, δηλαδή δε γίνεται κάποιο άλμα. Τι ακριβώς σημαίνει αυτό;
Ψάχνω για ένα λεξικό συνωνύμων - αντωνύμων ,ετυμολογίας για την κάλυψη της λεξιλογικής ερώτησης . Έχετε κάποιο υπόψη σας;