*

Αποστολέας Θέμα: Έκθεση Γ' Λυκείου  (Αναγνώστηκε 1048151 φορές)

0 μέλη και 2 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος AntreaEirini

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1541
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #812 στις: Νοεμβρίου 15, 2010, 01:06:17 pm »


Άρα θα έλεγα ότι έχουμε επαγωγή, συλλογισμό με άίτιο αποτέλεσμα.
Είναι έγκυρος,  είναι αληθής γιατί οι προκείμενες και το συμπέρασμα ανταποκρίνονται στη πραγματικότητα, δε λένε κάτι που δεν είναι αληθές, και είναι και ορθός...
Ωστόσο είναι ατελή επαγωγή, δηλαδή οδηγεί σε πιθανό συμπέρασμα γιατί η αιτία είναι αναγκαία και όχι επαρκής.

Συμφωνούμε;;;;

Δεν είναι αληθής, γιατί αν τον δέχεσαι ως αληθή δέχεσαι ότι η διαφήμιση από μόνη της οδηγεί στην μαζοποίηση.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 00:30:54 »

Αποσυνδεδεμένος Iris_

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 249
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #813 στις: Νοεμβρίου 15, 2010, 01:07:50 pm »


Άρα θα έλεγα ότι έχουμε επαγωγή, συλλογισμό με άίτιο αποτέλεσμα.
Είναι έγκυρος,  είναι αληθής γιατί οι προκείμενες και το συμπέρασμα ανταποκρίνονται στη πραγματικότητα, δε λένε κάτι που δεν είναι αληθές, και είναι και ορθός...
Ωστόσο είναι ατελή επαγωγή, δηλαδή οδηγεί σε πιθανό συμπέρασμα γιατί η αιτία είναι αναγκαία και όχι επαρκής.

Συμφωνούμε;;;;

Δεν είναι αληθής, γιατί αν τον δέχεσαι ως αληθή δέχεσαι ότι η διαφήμιση από μόνη της οδηγεί στην μαζοποίηση.


Δεν μπορώ να πω ότι είναι αληθής, ωστόσο πρόκειται για προσωπική γνώμη και άρα δεν έχει απόλυτη αποδεικτική  ισχύ;;;;

Αποσυνδεδεμένος AntreaEirini

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1541
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #814 στις: Νοεμβρίου 15, 2010, 01:19:20 pm »
Μπορείς να πεις ότι ο συγγραφέας υπεραπλουστεύει τη σχέση μεταξύ του αιτίου (διαφήμιση) και του αποτελέσματος (μαζοποίηση) και έτσι αποτυγχάνει να δώσει τη συνολική εικόνα των αιτίων που οδηγούν στη μαζοποίηση. Ούτως ή άλλως αν το σκεφτούμε, η πρόταση προς εξέταση δηλώνει ότι όποιος βλέπει συνέχεια διαφημήσεις αυτόματα γίνεται κομμάτι της μάζας, χωρίς να χρειάζεται να συντρέξει κανείς άλλος λόγος, κάτι που δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.
« Τελευταία τροποποίηση: Νοεμβρίου 15, 2010, 01:22:19 pm από AntreaEirini »

Αποσυνδεδεμένος Iris_

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 249
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #815 στις: Νοεμβρίου 15, 2010, 02:53:36 pm »
Η απορία μου είναι η εξής: H αλήθεια δεν είναι ανεξάρτητη από το συμπέρασμα στην τέλεια /ατελή επαγωγή;

Η αλήθεια έχει να κάνει με το αν υπάρχει νοηματική σχέση ανάμεσα στις προκείμενες και με το αν το συμπέρασμα ανατποκρίνεται στην πραγματικότητα. Άρα ο παραπάνω συλλογισμός είναι αληθής...δε λέει κάτι παράλογο ή μη αληθινό....απλά είναι προσωπική γνώμη και άρα δεν έχει αποδεικτική ισχύ....


Στη σενέχεια της αξιολόγησης, όταν μιλήσω για την αξιολόγηση του ως επαγωγή, θα πω ότι είναι ατελής η επαγωγή και άρα οδηγεί σε αβέβαι/πιθανό συμπέρασμα....

Είμαι λάθος σε αυτό;

Νόμιζα ότι η αλήθεια δεν έχει να κάνει με την τέλεια ή την ατελή επαγωγή...

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 00:30:54 »

Αποσυνδεδεμένος ypernouli

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 338
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #816 στις: Νοεμβρίου 15, 2010, 04:01:13 pm »

Απ' όσο ξέρω, τα είδη επαγωγής και η αξιολόγησή τους (γενίκευση, αίτιο αποτέλεσμα κτλ) έχει να κάνει με την εγκυρότητα και όχι με την αλήθεια.

Αποσυνδεδεμένος godspeed

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 47
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #817 στις: Νοεμβρίου 15, 2010, 07:33:54 pm »
Το αν το αίτιο είναι αναγκαίο ή/και επαρκές έχει να κανει με την εγκυρότητα. Στο βιβλίο το εξηγεί κάπως ασαφώς αλλά χρησιμοποιώντας τους όρους "δεν προκύπτει", "έχει προκληθεί", "είναι αναγκαία προϋπόθεση" κ.λπ. θεωρώ ότι το συσχετίζει περισσότερο με την εγκυρότητα.
Εδώ λοιπόν το αίτιο είναι αναγκαίο γιατί "το αποτέλεσμα δεν προκύπτει χωρίς αυτό" (βλ. βιβλίο) μη επαρκές γιατί "το αίτιο δεν αρκεί για να προκληθεί το αποτέλεσμα" (βλ. βιβλίο).
Τώρα για το αν είναι αλήθεια θεωρώ πως είναι, καθώς είναι γνωστό πως η διαφήμιση έχει ως συνέπεια τη μαζοποίηση στην εποχή μας. Δεν μπορείς λοιπόν να υποστηρίξεις ότι είναι μη αληθής. όμως μπορείς να πεις ότι δεν είναι έγκυρος γιατί δεν οδηγεί αναγκαστικά στη μαζοποίηση η διαφήμιση από μόνη της, άρα το αποτέλεσμα δεν προκύπτει με λογική αναγκαιότητα από το αίτιο.
Όσον αφορά στην τέλεια και ατελή επαγωγή. Ατελής είναι η επαγωγή που δεν βασίζεται σε επαρκή στοιχεία και μου άρεσε που σε ένα βοήθημα της Ελληνοεκδοτικής αναφέρει πως η ατελής μπορεί να είναι έγκυρη έστω και με μη επαρκή στοιχεία με αίτιο μόνο αναγκαίο ή μόνο επαρκές όταν έχει πιθανολογικό συμπέρασμα αξιοποιώντας σχετική αναφορά του σχολικού βιβλίου.
AntreaEirini λογικό άλμα εννοούσα περίπου για εδώ.

Αποσυνδεδεμένος godspeed

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 47
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #818 στις: Νοεμβρίου 15, 2010, 08:41:01 pm »
Είναι επαγωγικός συλλογισμός, ατελής επαγωγή (δεν έχει επαρκή στοιχεία), αναπτύσσεται με τη μέθοδο του αιτίου και αποτελέσματος (αίτιο: διαφήμιση, αποτέλεσμα: μαζοποίηση).
Κατά τη γνώμη μου είναι:
α) αληθής, γιατί η διαφήμιση μπορεί πράγματι να οδηγήσει σε μαζοποίηση
β) μη έγκυρος, γιατί το αίτιο είναι αναγκαίο, καθώς η διαφήμιση είναι βασικός παράγοντας που ευθύνεται για τη μαζοποίηση αλλά όχι επαρκές, καθώς δεν αρκεί η διαφήμιση για να οδηγηθούμε σε μαζοποίηση (πρέπει να συντρέχουν και άλλοι λόγοι όπως π.χ. έλλειψη κριτικής ικανότητας)
--> άρα μη ορθός.

μα το ότι το αίτιο δεν είναι επαρκές δε σχετίζεται με τη μορφή - εγκυρότητα του επιχειρήματος, αλλά με την αλήθεια - περιεχόμενο

Σωστά... η εγκυρότητα έχει να κάνει με τη μορφή...αν το συμπέρασμα προκύτει με λογική αναγκαιότητα από τις προκείμενες.
Αυτό με την αιτία που είναι αναγκαία αλλά όχι επαρκής έχει να κάνει με το αν η επαγωγή είναι τέλεια ή ατελής.



Το αν "η αιτία είναι αναγκαία ή/και επαρκής για να προκληθεί το αποτέλεσμα" αναφέρεται στα "
« Τελευταία τροποποίηση: Νοεμβρίου 15, 2010, 08:44:36 pm από godspeed »

Αποσυνδεδεμένος godspeed

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 47
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #819 στις: Νοεμβρίου 15, 2010, 08:43:34 pm »

Απ' όσο ξέρω, τα είδη επαγωγής και η αξιολόγησή τους (γενίκευση, αίτιο αποτέλεσμα κτλ) έχει να κάνει με την εγκυρότητα και όχι με την αλήθεια.

Στη σελίδα 17 του βιβλίου που αναφέρει τον τρόπο αξιολόγησης (εγκυρότητα + αλήθεια = ορθότητα) λέει "Για να αξιολογήσουμε την αποδεικτική ισχύ των επιχειρήματων..." Δεν αναφέρεται συγκεκριμένα στους παραγωγικούς.

Αποσυνδεδεμένος ypernouli

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 338
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #820 στις: Νοεμβρίου 15, 2010, 10:52:09 pm »

Απ' όσο ξέρω, τα είδη επαγωγής και η αξιολόγησή τους (γενίκευση, αίτιο αποτέλεσμα κτλ) έχει να κάνει με την εγκυρότητα και όχι με την αλήθεια.

Στη σελίδα 17 του βιβλίου που αναφέρει τον τρόπο αξιολόγησης (εγκυρότητα + αλήθεια = ορθότητα) λέει "Για να αξιολογήσουμε την αποδεικτική ισχύ των επιχειρήματων..." Δεν αναφέρεται συγκεκριμένα στους παραγωγικούς.

Ναι συμφωνώ ότι η ορθότητα ισχύει για όλα τα είδη συλλογισμών. Εννούσα ότι στους επαγωγικούς εκτός από την αλήθεια κρίνουμε με βάση αυτά τα κριτήρια (επαρκές, αναγκαίο κτλ.) την εγκυρότητά τους. Και στο τέλος καταλήγουμε εάν είναι ορθοί.

Αποσυνδεδεμένος moagniko

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 477
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #821 στις: Νοεμβρίου 18, 2010, 12:19:11 pm »
Καλημέρα!!! Μήπως γνωρίζει κανείς πού θα βρω τα σύμβολα διόρθωσης; Υπάρχει κάποια κωδικοποίηση για πιο σύντομη διόρθωση.

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #822 στις: Νοεμβρίου 18, 2010, 01:31:42 pm »
υπαρχουν στο παλιο σχολικο της Γ΄Λυκειου. νομιζω έφερε τον τιτλο "Δημιουργικος Λόγος"ΟΕΔ
« Τελευταία τροποποίηση: Νοεμβρίου 18, 2010, 01:34:34 pm από MARKOS »
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος moagniko

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 477
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #823 στις: Νοεμβρίου 18, 2010, 01:44:55 pm »
υπαρχουν στο παλιο σχολικο της Γ΄Λυκειου. νομιζω έφερε τον τιτλο "Δημιουργικος Λόγος"ΟΕΔ

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #824 στις: Νοεμβρίου 18, 2010, 01:47:33 pm »
υπαρχουν στο παλιο σχολικο της Γ΄Λυκειου. νομιζω έφερε τον τιτλο "Δημιουργικος Λόγος"ΟΕΔ
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος dora2008

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 166
  • .."μην κλέβεις κλέφτη, μην κλέβεις κλέφτη.."
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #825 στις: Νοεμβρίου 18, 2010, 02:34:38 pm »
καλησπέρα παίδες!  8)
εχθες μιλούσα με μια μαθήτριά μου και είχαμε την εξής διαφωνία: εγώ επέμενα ότι στην άσκηση με τα συνώνυμα θα πρέπει να βρίσκουν οι μαθητές συνώνυμο που να ανταποκρίνεται στη σημασία που έχει η λέξη στο κείμενο. Η μαθήτρια πάλι διατεινόταν πως η καθηγήτριά τους στο σχολείο τους είπε (βάσει οδηγιών του ΥΠΕΠΘ) πως μπορούν να δινουν ως απάντηση την οποιαδήποτε συνώνυμη λέξη (και άρα να μην παίρνουν υπόψη τους τη σημασία της στο κείμενο).
Ποια η γνώμη σας?!? Γνωρίζετε με σιγουριά κάτι περισσότερο?
υγ. είχε ξανασηζητηθεί το θέμα στο φόρουμ, αλλά δε θυμάμαι την απάντηση..
τρεις λαλούν κι οι υπόλοιποι χορεύουν

 

Pde.gr, © 2005 - 2025

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32871
  • Τελευταία: Arleta30
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1182626
  • Σύνολο θεμάτων: 19473
  • Σε σύνδεση σήμερα: 631
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 2144
  • (Αυγούστου 21, 2024, 05:10:38 pm)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 9
Επισκέπτες: 462
Σύνολο: 471

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.061 δευτερόλεπτα. 34 ερωτήματα.