0 μέλη και 3 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.
Δεν νομίζω ότι θεωρείται σωστό να λάβουμε ως αυθεντία κάποιον που ασχολείται ερασιτεχνικά με το θέμα! Δεν είναι έτσι κι αλλιώς αυθεντία! Πρέπει να είναι κάποιος ειδικός στο θέμα.Ερωτήματα:1) Στην ανάπτυξη άποψης εγώ διδάσκω ότι τα λόγια που τους δίνουν δεν πρέπει να μεταφέρονται αυτούσια αλλά να αποδίδεται το περιεχόμενό τους. Στο σχολείο τους λένε ότι πρέπει το απόσπασμα που δίνεται να θεωρείται ως θεματική πρόταση. Τελικά τι είναι το σωστό;2) Στο δοκίμιο στο σχολείο τους λένε να μην βάζουν τίτλο. Ποια είναι η γνώμη σας;Ευχαριστώ εκ των προτέρων.
Δεν νομίζω ότι θεωρείται σωστό να λάβουμε ως αυθεντία κάποιον που ασχολείται ερασιτεχνικά με το θέμα! Δεν είναι έτσι κι αλλιώς αυθεντία! Πρέπει να είναι κάποιος ειδικός στο θέμα.
Ο τρόπος ανάπτυξης παραγράφου, ουσιαστικά, καθορίζει τον τρόπο με τον οποίο συνδέονται η θεματική περίοδος με τις λεπτομέρειες. Πιο συγκεκριμένα, αν ο συγγραφέας στη θεματική περίοδο καταγράφει μια θέση / άποψη / εικασία / υπόθεση, και στη συνέχεια εξηγεί το γιατί συμβαίνει, τότε ο τρόπος ανάπτυξης είναι η αιτιολόγηση. Πρόκειται, δηλαδή, για την περίπτωση ενός επιχειρήματος / συλλογισμού, του οποίου το συμπέρασμα βρίσκεται στην αρχή της παραγράφου και ακολουθεί η τεκμηρίωσή του. Μάλιστα, ο συλλογισμός με αυτή τη μορφή θα είναι αντεστραμμένος επαγωγικός με τη μορφή αιτίου (τα τεκμήρια) - αποτελέσματος (το συμπέρασμα - θεματική) Γιατί να μην είναι απλώς παραγωγικός; Εξάλλου, στους συλλογισμούς δεν κοιτάμε το πώς διατυπώνει κάποιος τις ιδέες του κι όχι τι κρύβεται εάν αποκωδικοποιήσουμε αυτή τη διατύπωση;Επίσης, τελικά πότε ένα επιχείρημα είναι αληθές; Όταν οι προκείμενές του είναι αληθείς ή και το συμπέρασμα;Δηλ. Το μπουζούκι είναι όργανο. ΑΛΗΘΗΣΟ αστυνόμος είναι όργανο. ΑΛΗΘΗΣΟ αστυνόμος είναι μπουζούκι. ΨΕΥΔΕΣΚαι αν ισχύει αυτό (δηλ. παρόλο που οι προκείμενες είναι αληθείς, το συμπέρασμα να είναι ψευδές), τότε στο θέμα του 2004 με τον ανταγωνισμό, που δινόταν ως δεδομένο ότι οι προκείμενες είναι αληθείς, θα μπορούσε κάποιος να πει ότι το συμπέρασμα όμως δεν είναι αληθές, άρα και το επιχείρημα δεν είναι αληθές; Ή έπρεπε οπωσδήποτε να δεχτούμε και το συμπέρασμα ως αληθές;Τέλος, σε τι διαφέρει η αναλογία ως συλλογισμός από την αναλογία ως είδος επαγωγής;
Παράθεση από: thanphis στις Μαρτίου 02, 2011, 10:03:37 amΟ τρόπος ανάπτυξης παραγράφου, ουσιαστικά, καθορίζει τον τρόπο με τον οποίο συνδέονται η θεματική περίοδος με τις λεπτομέρειες. Πιο συγκεκριμένα, αν ο συγγραφέας στη θεματική περίοδο καταγράφει μια θέση / άποψη / εικασία / υπόθεση, και στη συνέχεια εξηγεί το γιατί συμβαίνει, τότε ο τρόπος ανάπτυξης είναι η αιτιολόγηση. Πρόκειται, δηλαδή, για την περίπτωση ενός επιχειρήματος / συλλογισμού, του οποίου το συμπέρασμα βρίσκεται στην αρχή της παραγράφου και ακολουθεί η τεκμηρίωσή του. Μάλιστα, ο συλλογισμός με αυτή τη μορφή θα είναι αντεστραμμένος επαγωγικός με τη μορφή αιτίου (τα τεκμήρια) - αποτελέσματος (το συμπέρασμα - θεματική) Γιατί να μην είναι απλώς παραγωγικός; Λάθος στη διατύπωση μου: Θα είναι επαγωγικός, αν οι προκείμενές του είναι ειδικότερες του συμπεράσματος, ανεξάρτητα από τη θέση του τελευταίου. Θα είναι παραγωγικός, αν έστω μία προκείμενη είναι γενικότερη του συμπεράσματος, ανεξάρτητα από τη θέση του τελευταίου.Εξάλλου, στους συλλογισμούς δεν κοιτάμε το πώς διατυπώνει κάποιος τις ιδέες του κι όχι τι κρύβεται εάν αποκωδικοποιήσουμε αυτή τη διατύπωση;Στους συλλογισμούς διερευνούμε την πορεία της σκέψης και όχι τη σειρά που καταγράφηκε αυτή. Είναι δυνατόν να ξεκινήσει ποτέ η σκέψη από το συμπέρασμα; Είναι ποτέ δυνατό να χαρακτηρίσεις ένα γνωστό σου χαιρέκακο, αν δε σκεφτείς πρώτα κάποια χαρακτηριστικά του που πιστοποιούν αυτόν το χαρακτηρισμό;Επίσης, τελικά πότε ένα επιχείρημα είναι αληθές; Όταν οι προκείμενές του είναι αληθείς ή και το συμπέρασμα;Δηλ. Το μπουζούκι είναι όργανο. ΑΛΗΘΗΣΨευδής, γιατί δεν είναι όργανο, αλλά μουσικό όργανο.Ο αστυνόμος είναι όργανο. ΑΛΗΘΗΣ (Ψευδής, γιατί είναι όργανο της τάξης Ο αστυνόμος είναι μπουζούκι. ΨΕΥΔΕΣΑληθής είναι ο συλλογισμός που έχει αληθείς προκείμενες. Ο παραπάνω συλλογισμός είναι ψευδής, άκυρος, άρα μη ορθός.Όλοι οι Έλληνες που κατοικούν στην Ελλάδα είναι Ευρωπαίοι ΑΛΗΘΕΣΌλοι οι Ιταλοί της Ιταλίας είναι Ευρωπαίοι ΑΛΗΘΕΣΆρα όλοι οι Έλληνες είναι Ιταλοί ΨΕΥΔΕΣΑληθής, άκυρος, ΜΗ ΟΡΘΟΣΚαι αν ισχύει αυτό (δηλ. παρόλο που οι προκείμενες είναι αληθείς, το συμπέρασμα να είναι ψευδές), τότε στο θέμα του 2004 με τον ανταγωνισμό, που δινόταν ως δεδομένο ότι οι προκείμενες είναι αληθείς, θα μπορούσε κάποιος να πει ότι το συμπέρασμα όμως δεν είναι αληθές, άρα και το επιχείρημα δεν είναι αληθές; Ή έπρεπε οπωσδήποτε να δεχτούμε και το συμπέρασμα ως αληθές;Τέλος, σε τι διαφέρει η αναλογία ως συλλογισμός από την αναλογία ως είδος επαγωγής;
Ο τρόπος ανάπτυξης παραγράφου, ουσιαστικά, καθορίζει τον τρόπο με τον οποίο συνδέονται η θεματική περίοδος με τις λεπτομέρειες. Πιο συγκεκριμένα, αν ο συγγραφέας στη θεματική περίοδο καταγράφει μια θέση / άποψη / εικασία / υπόθεση, και στη συνέχεια εξηγεί το γιατί συμβαίνει, τότε ο τρόπος ανάπτυξης είναι η αιτιολόγηση. Πρόκειται, δηλαδή, για την περίπτωση ενός επιχειρήματος / συλλογισμού, του οποίου το συμπέρασμα βρίσκεται στην αρχή της παραγράφου και ακολουθεί η τεκμηρίωσή του. Μάλιστα, ο συλλογισμός με αυτή τη μορφή θα είναι αντεστραμμένος επαγωγικός με τη μορφή αιτίου (τα τεκμήρια) - αποτελέσματος (το συμπέρασμα - θεματική) Γιατί να μην είναι απλώς παραγωγικός; Λάθος στη διατύπωση μου: Θα είναι επαγωγικός, αν οι προκείμενές του είναι ειδικότερες του συμπεράσματος, ανεξάρτητα από τη θέση του τελευταίου. Θα είναι παραγωγικός, αν έστω μία προκείμενη είναι γενικότερη του συμπεράσματος, ανεξάρτητα από τη θέση του τελευταίου.Εξάλλου, στους συλλογισμούς δεν κοιτάμε το πώς διατυπώνει κάποιος τις ιδέες του κι όχι τι κρύβεται εάν αποκωδικοποιήσουμε αυτή τη διατύπωση;Στους συλλογισμούς διερευνούμε την πορεία της σκέψης και όχι τη σειρά που καταγράφηκε αυτή. Είναι δυνατόν να ξεκινήσει ποτέ η σκέψη από το συμπέρασμα; Είναι ποτέ δυνατό να χαρακτηρίσεις ένα γνωστό σου χαιρέκακο, αν δε σκεφτείς πρώτα κάποια χαρακτηριστικά του που πιστοποιούν αυτόν το χαρακτηρισμό;Επίσης, τελικά πότε ένα επιχείρημα είναι αληθές; Όταν οι προκείμενές του είναι αληθείς ή και το συμπέρασμα;Δηλ. Το μπουζούκι είναι όργανο. ΑΛΗΘΗΣΨευδής, γιατί δεν είναι όργανο, αλλά μουσικό όργανο.Ο αστυνόμος είναι όργανο. ΑΛΗΘΗΣ (Ψευδής, γιατί είναι όργανο της τάξης Ο αστυνόμος είναι μπουζούκι. ΨΕΥΔΕΣΑληθής είναι ο συλλογισμός που έχει αληθείς προκείμενες. Ο παραπάνω συλλογισμός είναι ψευδής, άκυρος, άρα μη ορθός.Όλοι οι Έλληνες που κατοικούν στην Ελλάδα είναι Ευρωπαίοι ΑΛΗΘΕΣΌλοι οι Ιταλοί της Ιταλίας είναι Ευρωπαίοι ΑΛΗΘΕΣΆρα όλοι οι Έλληνες είναι Ιταλοί ΨΕΥΔΕΣΑληθής, άκυρος, ΜΗ ΟΡΘΟΣΚαι αν ισχύει αυτό (δηλ. παρόλο που οι προκείμενες είναι αληθείς, το συμπέρασμα να είναι ψευδές), τότε στο θέμα του 2004 με τον ανταγωνισμό, που δινόταν ως δεδομένο ότι οι προκείμενες είναι αληθείς, θα μπορούσε κάποιος να πει ότι το συμπέρασμα όμως δεν είναι αληθές, άρα και το επιχείρημα δεν είναι αληθές; Ή έπρεπε οπωσδήποτε να δεχτούμε και το συμπέρασμα ως αληθές;Τέλος, σε τι διαφέρει η αναλογία ως συλλογισμός από την αναλογία ως είδος επαγωγής;
''Ο οργανωμένος εθελοντισμός τείνει να καταστεί μια σημαντική συνιστώσα της «κοινωνίας των πολιτών» και να διαμορφώνει τις προϋποθέσεις αντιμετώπισης των πολλαπλών αδιεξόδων. Παρατηρείται ότι η παγκοσμιοποιημένη οικονομία, υποχρεώνει τα Εθνικά κράτη για να διατηρήσουν την ανταγωνιστικότητα των οικονομιών τους στην παγκόσμια αγορά, να λαμβάνουν μέτρα που πλήττουν τη συνοχή των κοινωνιών τους. Παράλληλα τα παραδοσιακά προγράμματα κοινωνικής πολιτικής αντιμετωπίζουν τεράστιες δυσκολίες προσαρμογής στη νέα πραγματικότητα που δημιουργούν η γήρανση του πληθυσμού, οι αλλαγές στην οικογένεια, στην αγορά εργασίας και γενικότερα στον τρόπο παραγωγής.''Στην παραπάνω παράγραφο τρόπος ανάπτυξης είναι τα παραδείγματα και αίτιο αποτέλεσμα;Αυτό που λέει για την παγκοσμιοποιημένη οικονομία και τα παραδοσιακά προγράμματα που απέτυχαν μπορώ να το θεωρήσω παράδειγματα-στοιχεία που επιβεβαιώνουν την αρχική άποψη; Επίσης παραδείγματα υπάρχουν στο τέλος. Και στη συνέχεια θα αναφέρω ότι έχω και αίτιο αποτέλεσμα διότι η αδυναμία των προγραμμάτων πολιτικής προστασίας καθιστούν τον εθελοντισμό σημαντική συνιστώσα που διαμορφώνει τις προυποθέσεις αντιμετώπισης των πολλαπλών αδιεξόδων;Έχω μπερδευτεί !!! Συνάδελφοι τα φώτα σας!!!