0 μέλη και 5 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.
Παράθεση από: geochem στις Απριλίου 05, 2010, 12:49:51 amευκαιρίες εργασίας ναι είναι υποχρέωση του κράτους να δημιουργεί.και να προστατεύει την εργασία και ότιι σχετίζεται με το δικαίωμα στην εργασία,την αξιοπρέπεια στην εργασία.βεβαίως και οι πολιτικοί είναι οι υπεύθυνοι για το σημερινό κατάντημα της χώρας.αν υπήρχε νομοθεσία χωρίς παράθυρα,χωρίς να αλλάζει κάθε λίγο και λιγάκι γιατί κάποιοι πιέζουν,σίγουρα κάποια πράγματα θα ήταν καλύτερα.μην πας μακριά.η υπουργός ανακοινώνει μείωση των αποσπάσεων κατά 70% και μετά το έκανε 50%.τι να πεις και τι να υποθέσεις.αντί να κοπούν κατά 100% οι αποσπάσεις του υπουργείου παιδείας πάλι κάποιοι θα βολεύονται.αντί οι διορισμοί να γίνονται 100% από ΑΣΕΠ (με επιπλέον μόρια για τους έχοντες προϋπηρεσία)όπως προέβλεπε το αρχικό σχέδιο πριν 10 χρόνια, φτάσαμε στο σημερινό παράλογο επειδή οι πολιτικοί μας δεν μπόρεσαν να αντισταθούν στις κάθε είδους πιέσεις.σήμερα είμαι στην εκπαίδευση.δεν ξέρω αν θα είμαι και αύριο.κάνω τη δουλειά μου όσο καλύτερα μπορώ.δεν μου φταίνε τα 30άρια τμήματα.περισσότερο μου φταίει η αδιαφορία της ΟΛΜΕ και μετά η αδιαφορία κάποιων κρατικών υπαλλήλων πάνω από μένα Επειδη αντιληφθηκαν το μπουρδελο με τα 24μηνα 30μηνα κοκ για αυτο θελουν να καθιερωσουν ενα ενιαιο συστημα.Εχουν δικιο να φωναζουν οι συναδελφοι οι οποιοι σχεδιασαν την ζωη τους με βαση το ισχυον συστημα.Αλλα και αυτοι αδικησαν καποιους αλλους με την σειρα τους.Και δυστυχως εγενετο γορδιος δεσμος και καποιος να πρεπει τραβηξει το σπαθι.Καποιοι θα τους παρει η μπαλα και αλλοι ελαχιστοι θα καταρθωσουν να διοριστουν. Προσωπικα πιστευω οτι για την πλειοψηφια θα ισχυσει το νεο συστημα οποιο και αν ειναι αυτο.Οτι θα δινει κατι σε ολους ειναι σιγουρο.Σε καθε περιπτωση θα ειναι αδικο για τους νεους που θα θελουν να διεκδικήσουν μια θεσηΑπο εκει περα. Δεν γνωριζω που θα δινει βαρυτητα οπως και κανεις αλλος. Για αυτο ας περιμενουμε ο καιρος εφτασε λενε. Εγω πιστευω πως οχι διοτι δεν ειναι σιγουροι με την οικονομια. Φανταστειτε να πουνε διοριζονται τοσοι και αν σε δυο μηνες δεν βρουνε δανεικα να τα αναιρεσουν.Εγω πιστευω οτι δεν ειναι σιγουροι για το πως θα παει το πραγμα για αυτο δεν αποκλειουν και το ΔΝΤ (μας επισκεπτεται την Τεταρτη).Το πιο λογικο για μενα ειναι η ανακοινωση να γινει τον Ιουνιο οπου θα δειξει που παει το πραγμα.
ευκαιρίες εργασίας ναι είναι υποχρέωση του κράτους να δημιουργεί.και να προστατεύει την εργασία και ότιι σχετίζεται με το δικαίωμα στην εργασία,την αξιοπρέπεια στην εργασία.βεβαίως και οι πολιτικοί είναι οι υπεύθυνοι για το σημερινό κατάντημα της χώρας.αν υπήρχε νομοθεσία χωρίς παράθυρα,χωρίς να αλλάζει κάθε λίγο και λιγάκι γιατί κάποιοι πιέζουν,σίγουρα κάποια πράγματα θα ήταν καλύτερα.μην πας μακριά.η υπουργός ανακοινώνει μείωση των αποσπάσεων κατά 70% και μετά το έκανε 50%.τι να πεις και τι να υποθέσεις.αντί να κοπούν κατά 100% οι αποσπάσεις του υπουργείου παιδείας πάλι κάποιοι θα βολεύονται.αντί οι διορισμοί να γίνονται 100% από ΑΣΕΠ (με επιπλέον μόρια για τους έχοντες προϋπηρεσία)όπως προέβλεπε το αρχικό σχέδιο πριν 10 χρόνια, φτάσαμε στο σημερινό παράλογο επειδή οι πολιτικοί μας δεν μπόρεσαν να αντισταθούν στις κάθε είδους πιέσεις.σήμερα είμαι στην εκπαίδευση.δεν ξέρω αν θα είμαι και αύριο.κάνω τη δουλειά μου όσο καλύτερα μπορώ.δεν μου φταίνε τα 30άρια τμήματα.περισσότερο μου φταίει η αδιαφορία της ΟΛΜΕ και μετά η αδιαφορία κάποιων κρατικών υπαλλήλων πάνω από μένα
Τις σπουδές τις κάνεις σαν επένδυση στον εαυτό σου και στη γνώση που σου παρέχεται. Παίρνεις πτυχίο φιλολογίας ή φυσικής; Είσαι φιλόλογος ή φυσικός. Δεν είσαι εκπαιδευτικός ή καθηγητής φιλολογίας ή φυσικής. Ειδικά για τους φυσικούς υπάρχουν δεκάδες επιλογές επαγγελματικής αποκατάστασης. Το πτυχίο σου αντικατοπτρίζει τις γνώσεις σου και δεν θεμελιώνει δικαίωμα για εργασία, αλλά για διεκδίκηση θέσεων εργασίας. Για παράδειγμα, κάποιος πτυχιούχος οικονομικού δεν μπορεί να έχει την αξίωση να τον προσλάβει το Υπουργείο Οικονομικών σε κάποια εφορία, αλλά μπορεί να απασχοληθεί σε ένα σωρό δουλειές, και διαγωνίζεται μέσω ΑΣΕΠ για λίγες εκατοντάδες ή και δεκάδες θέσεις στο δημόσιο, όσες ακριβώς χρειάζεται το αντίστοιχο Υπουργείο. Με την ίδια λογική, και οι θέσεις στο δημόσιο σχολείο δεν είναι δυνατόν να καθορίζονται με βάση το πλήθος των πτυχιούχων φιλολόγων, φυσικών κλπ., αλλά με βάση τις πραγματικές ανάγκες του δημόσιου σχολείου. Το γεγονός ότι τα πανεπιστήμια βγάζουν χιλιάδες πτυχιούχους δεν σημαίνει τίποτα. Αναγκαστικά πρέπει να υπάρχει ένα σύστημα επιλογής, το οποίο δεν μπορεί να είναι άλλο από έναν γραπτό διαγωνισμό. Το ότι οι άριστοι στο διαγωνισμό μπορεί να μην είναι οι καλύτεροι εκπαιδευτικοί είναι ένα θέμα που όμως ισχύει σε κάθε διαγωνισμό. Δεν είδα κανέναν συμβασιούχο του Υπ. Οικονομικών για παράδειγμα να φωνάζει γιατί δεν προτιμούν να διορίσουν αυτόν, αντί να κάνουν διαγωνισμό στο αντίστοιχο υπουργείο, ούτε και καμιά άλλη τέτοια περίπτωση. Μόνο το Υπουργείο Παιδείας μέχρι τώρα θεωρούσε ότι θα πρέπει να αποκαταστήσει επαγγελματικά τους συμβασιούχους εργαζόμενους, ασχέτως αντικειμενικής κρίσης τους και ασχέτως αναγκών. Η προϋπηρεσία δεν αποτελεί κρίση σε καμία περίπτωση, διότι δεν σε ελέγχει κανείς, αν κάνεις σωστά τη δουλειά σου. Εν ολίγοις, το πτυχίο δεν σημαίνει τίποτε άλλο παρά την πιστοποίηση γνώσεων και τη θεμελίωση του δικαιώματος διεκδίκησης κάποιας σχετικής θέσης εργασίας.
Παντως θεμα νεου διαγωνισμου δεν υφισταται αφου :Σύμφωνα με το τριετές Πρόγραμμα Σταθερότητας:"Οι επιτυχόντες του Α.Σ.Ε.Π. διορίζονται σταδιακά, βάσει σειράς επιτυχίας, µε έναρξη το β΄ εξάµηνο του έτους 2010 και ο διορισµός όλων όσων περιλαµβάνονται στους οριστικούς πίνακες ολοκληρώνεται µέχρι την 31.12.2012."Αρα καλο 2012 στην καλυτερη περιπτωση. Το καλο ξερετε ποιο ειναι οτι υπαρχει χρονος για την αποκτηση προυπηρεσιας αλλα και μεταπτυχιακου.αλλα και οτι αλλο μπορει να δινει μορια στο νεο ΝΣ.
Παράθεση από: ppaio στις Απριλίου 05, 2010, 11:18:30 amΠαντως θεμα νεου διαγωνισμου δεν υφισταται αφου :Σύμφωνα με το τριετές Πρόγραμμα Σταθερότητας:"Οι επιτυχόντες του Α.Σ.Ε.Π. διορίζονται σταδιακά, βάσει σειράς επιτυχίας, µε έναρξη το β΄ εξάµηνο του έτους 2010 και ο διορισµός όλων όσων περιλαµβάνονται στους οριστικούς πίνακες ολοκληρώνεται µέχρι την 31.12.2012."Αρα καλο 2012 στην καλυτερη περιπτωση. Το καλο ξερετε ποιο ειναι οτι υπαρχει χρονος για την αποκτηση προυπηρεσιας αλλα και μεταπτυχιακου.αλλα και οτι αλλο μπορει να δινει μορια στο νεο ΝΣ.Και θα μπορέσει από το 2011 να παίρνει αναπληρωτές ή ωρομίσθιους χωρίς να έχουν επιτυχία σε ΑΣΕΠ; Υπάρχουν σήμερα αρκετοί ωρομίσθιοι και αναπληρωτές χωρίς να έχουν καμία επιτυχία σε ΑΣΕΠ , οι οποίοι , αν δεν διοριστούν φέτος, και με δεδομένο ότι θα μπει ως όρος για όλες τις προσλήψεις η επιτυχία σε ΑΣΕΠ, δεν θα ξαναδουλέψουν (μέχρι να γίνει ΑΣΕΠ και πετύχουν).Εκτός αν μέχρι να ξαναγίνει ΑΣΕΠ, θα προσλαμβάνονται μόνο όσοι συνδυάζουν ΑΣΕΠ και προϋπηρεσία, αλλά δεν πρέπει να έχουν και οι άλλοι την ευκαιρία να προσληφθούν μιας και θα αλλάξουν οι όροι του παιχνιδιού;
Παράθεση από: teogan στις Απριλίου 05, 2010, 01:08:59 amΤις σπουδές τις κάνεις σαν επένδυση στον εαυτό σου και στη γνώση που σου παρέχεται. Παίρνεις πτυχίο φιλολογίας ή φυσικής; Είσαι φιλόλογος ή φυσικός. Δεν είσαι εκπαιδευτικός ή καθηγητής φιλολογίας ή φυσικής. Ειδικά για τους φυσικούς υπάρχουν δεκάδες επιλογές επαγγελματικής αποκατάστασης. Το πτυχίο σου αντικατοπτρίζει τις γνώσεις σου και δεν θεμελιώνει δικαίωμα για εργασία, αλλά για διεκδίκηση θέσεων εργασίας. Για παράδειγμα, κάποιος πτυχιούχος οικονομικού δεν μπορεί να έχει την αξίωση να τον προσλάβει το Υπουργείο Οικονομικών σε κάποια εφορία, αλλά μπορεί να απασχοληθεί σε ένα σωρό δουλειές, και διαγωνίζεται μέσω ΑΣΕΠ για λίγες εκατοντάδες ή και δεκάδες θέσεις στο δημόσιο, όσες ακριβώς χρειάζεται το αντίστοιχο Υπουργείο. Με την ίδια λογική, και οι θέσεις στο δημόσιο σχολείο δεν είναι δυνατόν να καθορίζονται με βάση το πλήθος των πτυχιούχων φιλολόγων, φυσικών κλπ., αλλά με βάση τις πραγματικές ανάγκες του δημόσιου σχολείου. Το γεγονός ότι τα πανεπιστήμια βγάζουν χιλιάδες πτυχιούχους δεν σημαίνει τίποτα. Αναγκαστικά πρέπει να υπάρχει ένα σύστημα επιλογής, το οποίο δεν μπορεί να είναι άλλο από έναν γραπτό διαγωνισμό. Το ότι οι άριστοι στο διαγωνισμό μπορεί να μην είναι οι καλύτεροι εκπαιδευτικοί είναι ένα θέμα που όμως ισχύει σε κάθε διαγωνισμό. Δεν είδα κανέναν συμβασιούχο του Υπ. Οικονομικών για παράδειγμα να φωνάζει γιατί δεν προτιμούν να διορίσουν αυτόν, αντί να κάνουν διαγωνισμό στο αντίστοιχο υπουργείο, ούτε και καμιά άλλη τέτοια περίπτωση. Μόνο το Υπουργείο Παιδείας μέχρι τώρα θεωρούσε ότι θα πρέπει να αποκαταστήσει επαγγελματικά τους συμβασιούχους εργαζόμενους, ασχέτως αντικειμενικής κρίσης τους και ασχέτως αναγκών. Η προϋπηρεσία δεν αποτελεί κρίση σε καμία περίπτωση, διότι δεν σε ελέγχει κανείς, αν κάνεις σωστά τη δουλειά σου. Εν ολίγοις, το πτυχίο δεν σημαίνει τίποτε άλλο παρά την πιστοποίηση γνώσεων και τη θεμελίωση του δικαιώματος διεκδίκησης κάποιας σχετικής θέσης εργασίας.1) Τις σπουδές τις κάνεις ως επένδυση στον εαυτό σου. Ένα μεγάλο, όμως, κομμάτι της ζωής του ανθρώπου είναι η επαγγελματική του πορεία. Αν οι σπουδές δε συνεισφέρουν σ' αυτό τότε για τι είδους επένδυση μιλάμε? Ο στόχος ενδεχομένως μπορεί να είναι απλά η πνευματική πλήρωση και ψυχική καλλιέργεια όταν έχει κάποιος επιλύσει το βιοποριστικό του πρόβλημα. Όταν ισχύει κάτι τέτοιο τότε ναι οι σπουδές υπηρετούν το στόχο της προσωπικής και μόνο εξέλιξης. Όμως εγώ από παιδί έμαθα πως η γνώση είναι δύναμη και όπλο για να μπορέσω να σταθώ αξιοπρεπώς στην κοινωνία. Πράγμα που σημαίνει πως οι σπουδές συμβάλλουν και στο να βγάζω το ψωμί μου κάνοντας αυτό που αγαπώ. Με το πτυχίο φιλολογίας σε ποιόν άλλον τομέα θα μπορούσα να απασχοληθώ εργαζόμενη πάνω στο αντικείμενο που διδάχθηκα??2) Το πτυχίο αντικατροπτίζει το δικαίωμα για διεκδίκηση μιας θέσεις εργασίας. Για να αποτελεί αυτό πραγματικό δικαίωμα πρέπει να υπάρχουν θέσεις εργασίας, διαφορετικά το δικαίωμα είναι εικονικό και κατ' επίφαση δικαίωμα.Κάποιος που σπουδάει οικονομικά έχει έπειτα πολλές διεξόδους επαγγελματικής αποκατάστασης στον δημόσιο ή ιδιωτικό τομέα. Έχετε ακούσει ποτέ κανέναν που σπουδάζει οικονομικά όταν τον ρωτούν τι σπουδάζει να απαντάει "σπουδάζω υπάλληλος εφορίας" ?? Όταν όμως ένας φοιτητής καθηγητικής σχολής τον ρωτούν απαντά "σπουδάζω καθηγητής" το βάρος πέφτει στο λειτούργημα του εκπαιδευτικού κι όχι στο επιστημονικό πεδίο ή την ειδικότητα.3) Επιτέλους ας σταματήσουν οι συγκρίσεις άσχετων μεταξύ τους πραγμάτων για να δικαιολογηθούν τα αδικαιολόγητα. Το κράτος είναι ανίκανο να επανδρώσει το σημερινό ελληνικό σχολείο με το ανθρώπινο δυναμικό που απαιτείται!!! Αυτή είναι η αλήθεια! Ας πούμε πως το κράτος αποφάσιζε να διαθέσει στην παιδεία τα χρήματα που κλέβει ή διαθέτει αλλού και διόριζε έναν μεγάλο αριθμό εκπαιδευτικών. Θα πήγαιναν άραγε χαμένοι όλοι αυτοί?? Δε θα έβρισκε τρόπο να τους απασχολήσει το υπουργείο?? Δε θα μπορούσε να κάνει ολιγάριθμα τμήματα? Να παρέχει ευπρεπή εκπαίδευση? Να διδάσκει ο καθένας ό,τι του αναλογεί κι ότι έχει διδαχθεί επαρκώς?? Θα πήγαιναν χαμένοι λέτε οι εκπαιδευτικοί, θα ήταν άχρηστοι μέσα στα σχολεία...?? Τη στιγμή που σήμερα πέρα από το πλήρες μας ωράριο όλοι μας κάνουμε ταυτόχρονα τους γραφιάδες τους λογιστές τους κλητήρες...4) Τέλος: η ζωή του καθενός μας δεν είναι πρόβα. Η Ζωή είναι άπαξ και δεν έχει δικαίωμα κανένας μα κανένας να ρημάζει τη ζωή κανενός άδικα και αναίτια.
Παράθεση από: tihea στις Απριλίου 05, 2010, 02:42:55 amΠαράθεση από: teogan στις Απριλίου 05, 2010, 01:08:59 amΤις σπουδές τις κάνεις σαν επένδυση στον εαυτό σου και στη γνώση που σου παρέχεται. Παίρνεις πτυχίο φιλολογίας ή φυσικής; Είσαι φιλόλογος ή φυσικός. Δεν είσαι εκπαιδευτικός ή καθηγητής φιλολογίας ή φυσικής. Ειδικά για τους φυσικούς υπάρχουν δεκάδες επιλογές επαγγελματικής αποκατάστασης. Το πτυχίο σου αντικατοπτρίζει τις γνώσεις σου και δεν θεμελιώνει δικαίωμα για εργασία, αλλά για διεκδίκηση θέσεων εργασίας. Για παράδειγμα, κάποιος πτυχιούχος οικονομικού δεν μπορεί να έχει την αξίωση να τον προσλάβει το Υπουργείο Οικονομικών σε κάποια εφορία, αλλά μπορεί να απασχοληθεί σε ένα σωρό δουλειές, και διαγωνίζεται μέσω ΑΣΕΠ για λίγες εκατοντάδες ή και δεκάδες θέσεις στο δημόσιο, όσες ακριβώς χρειάζεται το αντίστοιχο Υπουργείο. Με την ίδια λογική, και οι θέσεις στο δημόσιο σχολείο δεν είναι δυνατόν να καθορίζονται με βάση το πλήθος των πτυχιούχων φιλολόγων, φυσικών κλπ., αλλά με βάση τις πραγματικές ανάγκες του δημόσιου σχολείου. Το γεγονός ότι τα πανεπιστήμια βγάζουν χιλιάδες πτυχιούχους δεν σημαίνει τίποτα. Αναγκαστικά πρέπει να υπάρχει ένα σύστημα επιλογής, το οποίο δεν μπορεί να είναι άλλο από έναν γραπτό διαγωνισμό. Το ότι οι άριστοι στο διαγωνισμό μπορεί να μην είναι οι καλύτεροι εκπαιδευτικοί είναι ένα θέμα που όμως ισχύει σε κάθε διαγωνισμό. Δεν είδα κανέναν συμβασιούχο του Υπ. Οικονομικών για παράδειγμα να φωνάζει γιατί δεν προτιμούν να διορίσουν αυτόν, αντί να κάνουν διαγωνισμό στο αντίστοιχο υπουργείο, ούτε και καμιά άλλη τέτοια περίπτωση. Μόνο το Υπουργείο Παιδείας μέχρι τώρα θεωρούσε ότι θα πρέπει να αποκαταστήσει επαγγελματικά τους συμβασιούχους εργαζόμενους, ασχέτως αντικειμενικής κρίσης τους και ασχέτως αναγκών. Η προϋπηρεσία δεν αποτελεί κρίση σε καμία περίπτωση, διότι δεν σε ελέγχει κανείς, αν κάνεις σωστά τη δουλειά σου. Εν ολίγοις, το πτυχίο δεν σημαίνει τίποτε άλλο παρά την πιστοποίηση γνώσεων και τη θεμελίωση του δικαιώματος διεκδίκησης κάποιας σχετικής θέσης εργασίας.1) Τις σπουδές τις κάνεις ως επένδυση στον εαυτό σου. Ένα μεγάλο, όμως, κομμάτι της ζωής του ανθρώπου είναι η επαγγελματική του πορεία. Αν οι σπουδές δε συνεισφέρουν σ' αυτό τότε για τι είδους επένδυση μιλάμε? Ο στόχος ενδεχομένως μπορεί να είναι απλά η πνευματική πλήρωση και ψυχική καλλιέργεια όταν έχει κάποιος επιλύσει το βιοποριστικό του πρόβλημα. Όταν ισχύει κάτι τέτοιο τότε ναι οι σπουδές υπηρετούν το στόχο της προσωπικής και μόνο εξέλιξης. Όμως εγώ από παιδί έμαθα πως η γνώση είναι δύναμη και όπλο για να μπορέσω να σταθώ αξιοπρεπώς στην κοινωνία. Πράγμα που σημαίνει πως οι σπουδές συμβάλλουν και στο να βγάζω το ψωμί μου κάνοντας αυτό που αγαπώ. Με το πτυχίο φιλολογίας σε ποιόν άλλον τομέα θα μπορούσα να απασχοληθώ εργαζόμενη πάνω στο αντικείμενο που διδάχθηκα??2) Το πτυχίο αντικατροπτίζει το δικαίωμα για διεκδίκηση μιας θέσεις εργασίας. Για να αποτελεί αυτό πραγματικό δικαίωμα πρέπει να υπάρχουν θέσεις εργασίας, διαφορετικά το δικαίωμα είναι εικονικό και κατ' επίφαση δικαίωμα.Κάποιος που σπουδάει οικονομικά έχει έπειτα πολλές διεξόδους επαγγελματικής αποκατάστασης στον δημόσιο ή ιδιωτικό τομέα. Έχετε ακούσει ποτέ κανέναν που σπουδάζει οικονομικά όταν τον ρωτούν τι σπουδάζει να απαντάει "σπουδάζω υπάλληλος εφορίας" ?? Όταν όμως ένας φοιτητής καθηγητικής σχολής τον ρωτούν απαντά "σπουδάζω καθηγητής" το βάρος πέφτει στο λειτούργημα του εκπαιδευτικού κι όχι στο επιστημονικό πεδίο ή την ειδικότητα.3) Επιτέλους ας σταματήσουν οι συγκρίσεις άσχετων μεταξύ τους πραγμάτων για να δικαιολογηθούν τα αδικαιολόγητα. Το κράτος είναι ανίκανο να επανδρώσει το σημερινό ελληνικό σχολείο με το ανθρώπινο δυναμικό που απαιτείται!!! Αυτή είναι η αλήθεια! Ας πούμε πως το κράτος αποφάσιζε να διαθέσει στην παιδεία τα χρήματα που κλέβει ή διαθέτει αλλού και διόριζε έναν μεγάλο αριθμό εκπαιδευτικών. Θα πήγαιναν άραγε χαμένοι όλοι αυτοί?? Δε θα έβρισκε τρόπο να τους απασχολήσει το υπουργείο?? Δε θα μπορούσε να κάνει ολιγάριθμα τμήματα? Να παρέχει ευπρεπή εκπαίδευση? Να διδάσκει ο καθένας ό,τι του αναλογεί κι ότι έχει διδαχθεί επαρκώς?? Θα πήγαιναν χαμένοι λέτε οι εκπαιδευτικοί, θα ήταν άχρηστοι μέσα στα σχολεία...?? Τη στιγμή που σήμερα πέρα από το πλήρες μας ωράριο όλοι μας κάνουμε ταυτόχρονα τους γραφιάδες τους λογιστές τους κλητήρες...4) Τέλος: η ζωή του καθενός μας δεν είναι πρόβα. Η Ζωή είναι άπαξ και δεν έχει δικαίωμα κανένας μα κανένας να ρημάζει τη ζωή κανενός άδικα και αναίτια.Οι μόνες Σχολές και Τμήματα που αφορούν στην απασχόληση των πτυχιούχων αποκλειστικά στην εκπαίδευση είναι τα Παιδαγωγικά Τμήματα (Δημοτικής και Προσχολικής Εκπαίδευσης). Ακόμη και αυτοί οι πτυχιούχοι, βέβαια, μπορούν να ασχοληθούν με την έρευνα στις επιστήμες της αγωγής και να μην προσβλέπουν σε μία θέση στο δημόσιο σχολείο. Όλες οι άλλες "καθηγητικές" Σχολές και Τμήματα βαφτίστηκαν έτσι, διότι κάποτε η μόνη αποκατάσταση των πτυχιούχων τους ήταν η εκπαίδευση και μάλιστα απορροφούνταν άμεσα κατά 100%. Σήμερα δεν ισχύει αυτό, ωστόσο η σχετική νοοτροπία δεν έχει εξαλειφθεί. Εγώ όταν σπούδαζα φυσικός, την εκπαίδευση την είχα αποκλείσει σαν ενδεχόμενο επαγγελματικής αποκατάστασης, διότι θεωρούσα ότι ο σύγχρονος φυσικός μπορεί να κάνει πάρα πολλά διαφορετικά πράγματα είτε ως ελεύθερος επαγγελματίας, είτε στον ιδιωτικό τομέα ως ιδιωτικός υπάλληλος, είτε στο πανεπιστήμιο ως ερευνητής, είτε στο εξωτερικό σε διάφορες εταιρίες υψηλής τεχνολογίας και σε πανεπιστήμια του εξωτερικού. Όσον αφορά για την υποχρέωση του κράτους να παρέχει θέσεις εργασίας, αυτό δεν σημαίνει ότι αυτές οι θέσεις θα πρέπει να είναι στη δημόσια εκπαίδευση. Το κράτος θέτει το πλαίσιο και τους γενικούς όρους και του ιδιωτικού τομέα. Π.χ., ο φιλόλογος έχει να επιλέξει ανάμεσα σε 200 θέσεις στη δημόσια εκπαίδευση, 1000 θέσεις στην ιδιωτική εκπαίδευση (ιδιωτικά σχολεία, φροντιστήρια), 50 θέσεις ερευνητών σε πανεπιστήμια και άλλα ιδρύματα κ.ά. Ο φυσικός και ο μαθηματικός έχουν ακόμα μεγαλύτερο φάσμα απασχόλησης. Άρα λοιπόν η άποψη ότι εκπαιδευτήκαμε για να γίνουμε καθηγητές είναι 100% εσφαλμένη. Εκπαιδευτήκαμε για να γίνουμε επιστήμονες, και έχουμε πολυάριθμες δυνατότητες απασχόλησης σε μεγάλο φάσμα όχι μόνο του δημόσιου, αλλά και του ιδιωτικού τομέα. Άλλοι θα πετύχουν να μπουν στη δημόσια εκπαίδευση, άλλοι θα δουλέψουν στον ιδιωτικό τομέα, άλλοι θα ανοίξουν φροντιστήριο, άλλοι θα δουλέψουν σε μία εταιρία, άλλοι στη βιομηχανία, πάντα ασκώντας την ουσία της επιστήμης που σπούδασαν.