*

Αποστολέας Θέμα: Αλλαγές στο Λύκειο  (Αναγνώστηκε 236221 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Ioannis!

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 342
    • Προφίλ
Απ: Αλλαγές στο Λύκειο
« Απάντηση #56 στις: Οκτωβρίου 02, 2010, 03:33:03 pm »
Διάβασα το άρθρο που παρέθεσε η Έρση.
Παράθεση
Αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε στη διαδικασία της μελέτης του σχεδίου», ανέφερε χθες στην «Κ» η αρμόδια γραμματέας Ενιαίου Διοικητικού Τομέα Θεμάτων Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού του υπουργείου, Θάλεια Δραγώνα.
Μα δεν εκκρεμεί η εισαγγελική έρευνα; Τι γίνεται με αυτό το θέμα;
Παράθεση
Προτείνεται η ελεύθερη πρόσβαση στα ΑΕΙ χαμηλής ζήτησης.
Τι σημαίνει αυτό; Ποια είναι τα τμήματα χαμηλής ζήτησης; Μήπως οι βάσεις διαμορφώνονται ανάλογα με τις συνθήκες; Μήπως παλιότερα τα τμήματα δημοτικής εκπαίδευσης ήταν τμήματα χαμηλής ζήτησης και λογικά θα ξαναγίνουν; Κάθε φορά θα προστίθενται και θα αφαιρούνται τμήματα από τα λίστα;! Και γιατί κάποιος να εισάγεται κάπου ελεύθερα χωρίς να διαβάσει και να εξεταστεί και άλλος να κοπιάζει, ώστε να περάσει σε τμήμα υψηλής ζήτησης; Αυτό δεν είναι αδικία και ανισότητα; Σημειωτέον: Μπορεί εκείνος που αποφοίτησε από το τμήμα χαμηλής ζήτησης να έχει τον τρόπο ή να ευνοηθεί λόγω συνθηκών και να βρει εύκολα εργασία, ενώ εκείνος που αγωνίστηκε να είναι άνεργος.
« Τελευταία τροποποίηση: Οκτωβρίου 02, 2010, 03:37:47 pm από Ioannis! »
«Άνευ της παιδαγωγικής ταύτης μορφώσεως, οσονδήποτε και αν είναι φιλολογικώς πεπαιδευμένος ο μέλλων διδάσκαλος, κινδυνεύει διπλούν τινά κίνδυνον…».

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Αλλαγές στο Λύκειο
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 00:02:53 »

Αποσυνδεδεμένος patiskis

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 35
    • Προφίλ
Απ: Αλλαγές στο Λύκειο
« Απάντηση #57 στις: Οκτωβρίου 02, 2010, 03:51:33 pm »
Δεν πιστεύω στα μάτια μου!!

Αποσυνδεδεμένος Green

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4580
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Αλλαγές στο Λύκειο
« Απάντηση #58 στις: Οκτωβρίου 02, 2010, 04:03:32 pm »

Αποσυνδεδεμένος Pixie

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3041
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: Αλλαγές στο Λύκειο
« Απάντηση #59 στις: Οκτωβρίου 02, 2010, 04:03:55 pm »
Δεν κρύβεται, ΑΡΧΑΓΓΕΛΕ, καμιά "ανθελληνική συνωμοσία" πίσω από τις σχεδιαζόμενες αλλαγές... Το προτεινόμενο πρόγραμμα σπουδών του Λυκείου απλώς ακολουθεί τις παγκόσμιες τάσεις και έρχεται να ενσαρκώσει στο χώρο της παιδείας τη μεταμοντέρνα αντίληψη που διέπει τους εδώ κυβερνώντες: επιδερμική γνώση-καθόλου εμβάθυνση, αποσπασματικότητα, χρησιμοθηρία, αχταρμάς... Π.χ, για το υποχρεωτικό 3ωρο της φυσικής αγωγής, βλ. ΓΑΠ-γυμναστήριο-ποδήλατο, κλπ.

Αρχαία ελληνικά: από την υπερβολή (το λιγότερο) του υποχρεωτικού 6ώρου στην Α΄Λυκείου και του Επιταφίου από το πρωτότυπο στη Γ΄Λυκείου, πάμε στο άλλο άκρο (ενώ, προφανώς, παραμένει το μάθημα στο Γυμνάσιο από το πρωτότυπο,παρότι μάλλον εκεί θα έπρεπε να διδάσκεται λιγότερο ή να μη διδάσκεται καθόλου, τουλάχιστον στις δύο πρώτες τάξεις).
Ιστορία: υποβαθμίζεται σε μάθημα επιλογής.
Πληροφορική: εξοβελίζεται από το Γενικό Λύκειο (μάλλον θα υπάρχει μόνο στα "Τεχνολογικά Λύκεια" που θα αντικαταστήσουν τα ΕΠΑΛ), ενώ θα διδάσκεται στο Δημοτικό και μάλιστα από την α΄τάξη. Υποτίθεται ότι τα παιδιά θα τα έχουν μάθει όλα μέχρι τη Γ΄Γυμνασίου.
Αγγλικά: αναβαθμίζονται, αν κι αυτά υποτίθεται ότι θα τα έχουν μάθει σε ικανοποιητικό επίπεδο μέχρι τη Γ΄Γυμνασίου...

Επιπλέον, αν ισχύσει το παρακάτω

Παράθεση
Υπάρχουν έξι ομάδες μαθημάτων οι οποίες περιέχουν τρίωρα μαθήματα (βασικό επίπεδο) και εξάωρα μαθήματα (υψηλό επίπεδο). Ο μαθητής υποχρεούται να επιλέξει:
-         ένα εξάωρο μάθημα (υψηλό επίπεδο) από όποια ομάδα μαθημάτων επιθυμεί (εφόσον η ομάδα διαθέτει εξάωρο μάθημα) και
-         ένα τρίωρο μάθημα (βασικό επίπεδο) από κάθε μία από τις υπόλοιπες ομάδες

με την προτεινόμενη ομαδοποίηση των μαθημάτων (ποιοι "φωστήρες" τη σκέφτηκαν, άραγε;), όποιος επιλέγει αρχαία ελληνικά σε υψηλό επίπεδο (6ωρο), δε θα μπορεί να επιλέξει λατινικά ούτε αρχαία ιστορία. Από την άλλη, όποιος επιλέγει λατινικά ως βασικό μάθημα (δηλ. πρακτικά κανένας), δε θα μπορεί να επιλέξει αρχαία σε υψηλό επίπεδο, αλλά ούτε και δεύτερη ξένη γλώσσα (η αποσπασματικότητα, που λέγαμε).
Αντίστοιχα ισχύουν και για τα θετικά μαθήματα.

Θεωρώ, πάντως, θετική την εισαγωγή μαθημάτων αισθητικής αγωγής (μουσική, εικαστικά, θέατρο), και γιατί το σχολείο πρέπει να δίνει τη δυνατότητα στα παιδιά να αναπτύσσουν τις κλίσεις και τα ταλέντα τους, αλλά και γιατί είναι πιο σημαντικό να μάθουν να εκτιμούν έναν ζωγραφικό πίνακα ή ένα μουσικό έργο από το να παπαγαλίσουν π.χ. τους τύπους του "ίστημι"...
« Τελευταία τροποποίηση: Οκτωβρίου 02, 2010, 04:22:28 pm από ioanna89 »

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Αλλαγές στο Λύκειο
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 00:02:53 »

Αποσυνδεδεμένος Ioannis!

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 342
    • Προφίλ
Απ: Αλλαγές στο Λύκειο
« Απάντηση #60 στις: Οκτωβρίου 02, 2010, 04:08:55 pm »
Μόλις μελέτησα και εγώ τους πίνακες. Δεν πίστευα και εγώ στα μάτια μου. Τι αστοχίες είναι αυτές; ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ τα λατινικά μαζί με τα γερμανικά και τα γαλλικά κλπ. με 6 ώρες;! ;D Δεν ανήκουν στην αρχαιογνωσία;! Δηλαδή μπορεί κάποιος να επιλέξει λατινικά (6) και ιστορία των ιδεών (ιστορία της φιλοσοφίας εννοούν; 3), χωρίς να διδαχτεί αρχαία ελληνικά;! ;D ;D Και η ιστορία;! Καταποντίστηκε. Επίσης, μια παρουσιάζεται στην αρχαιογνωσία μια στις κοινωνικές επιστήμες. Δε θα σχολιάσω το χαντάκωμα της χημείας και της βιολογίας (ακόμα και της φυσικής που μπορεί να παρακαμφθεί), μαθημάτων ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΩΝ για όσους ακολουθήσουν ιατρική - επιστήμες υγείας, θετικές επιστήμες και πολυτεχνείο. Ο κλάδος των θεολόγων σβήνει. Η οικονομία προωθείται. Και δεν αντιλέγω, σημαντικές οι τέχνες (όχι πολιτισμός, λάθος διατύπωση στον πίνακα), αλλά προτιμώ τα παιδιά μας να γνωρίζουν ιστορία ή χημεία παρά θέατρο και κινηματογράφο ή λατινικά. Και όλοι γνωρίζουμε πώς επιλέγουν οι μαθητές μας τα μαθήματα στο Λύκειο: Το πιο εύκολο.
Παράθεση
(ποιοι "φωστήρες" τη σκέφτηκαν, άραγε;
Απάντηση: άνθρωποι χωρίς τις στοιχειώδεις παιδαγωγικές γνώσεις.
« Τελευταία τροποποίηση: Οκτωβρίου 02, 2010, 04:17:05 pm από Ioannis! »
«Άνευ της παιδαγωγικής ταύτης μορφώσεως, οσονδήποτε και αν είναι φιλολογικώς πεπαιδευμένος ο μέλλων διδάσκαλος, κινδυνεύει διπλούν τινά κίνδυνον…».

Αποσυνδεδεμένος rouso

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 105
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Αλλαγές στο Λύκειο
« Απάντηση #61 στις: Οκτωβρίου 02, 2010, 04:11:47 pm »
Σίγουρα η πιθανή αλλαγή της λειτουργίας του λυκείου θα προκαλέσει μεγάλες αναταραχές στην Δ/θμια εκπαίδευση. υτό δεν είναι φυσικά όμως και κατ' ανάγκη κακό...Αλλαγές χρειάζονται και σίγουρα με κάτι τέτοιο θα υπάρχουν και παράπλευρες απώλειες για κάποιους κλάδους (μία από αυτες θεωρώ και εμένα βλέποντας το νέο προτεινόμενο πρόγραμμα μαθημάτων). Προβλέπω ένα μεγάλο πόλεμο μεταξύ των ειδικοτήτων αφού φυσικά και πολύ σωστά ο κάθε κλάδος θα προσπαθήσει να "σώσει το τομάρι του" μέσα από τις αλλαγές. Συμπερασματικά (για να μην κουράζω) η δική μου ταπεινή άποψη ότι το Ενιαίο Λύκειο είναι ένα μόλις στάδιο κάτω από τα Πανεπιστήμια και την Τριτοβάθμια εκπαίδευση και σαφώς θα πρέπει να υπάρχει μία μορφή εξειδίκευσης σε αυτό που θέλει, του αρέσει ή έχει κλίση να ακολουθήσει ο κάθε μαθητής...

Αποσυνδεδεμένος Green

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4580
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Αλλαγές στο Λύκειο
« Απάντηση #62 στις: Οκτωβρίου 02, 2010, 04:15:27 pm »
Μόλις μελέτησα και εγώ τους πίνακες. Δεν πίστευα και εγώ στα μάτια μου. Τι αστοχίες είναι αυτές; ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ τα λατινικά μαζί με τα γερμανικά και τα γαλλικά κλπ. με 6 ώρες;! ;D Δεν ανήκουν στην αρχαιογνωσία;! Δηλαδή μπορεί κάποιος να επιλέξει λατινικά (6) και ιστορία των ιδεών (ιστορία της φιλοσοφίας εννοούν; 3), χωρίς να διδαχτεί αρχαία ελληνικά;! ;D ;D Και η ιστορία;! Καταποντίστηκε. Επίσης, μια παρουσιάζεται στην αρχαιογνωσία μια στις κοινωνικές επιστήμες. Δε θα σχολιάσω το χαντάκωμα της χημείας και της βιολογίας (ακόμα και της φυσικής που μπορεί να παρακαμφθεί), μαθημάτων ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΩΝ για όσους ακολουθήσουν ιατρική - επιστήμες υγείας, θετικές επιστήμες και πολυτεχνείο. Ο κλάδος των θεολόγων σβήνει. Η οικονομία προωθείται. Και δεν αντιλέγω, σημαντικές οι τέχνες (όχι πολιτισμός, λάθος διατύπωση στον πίνακα), αλλά προτιμώ τα παιδιά μας να γνωρίζουν ιστορία ή χημεία παρά θέατρο και κινηματογράφο ή λατινικά. Και όλοι γνωρίζουμε πώς επιλέγουν οι μαθητές μας τα μαθήματα στο Λύκειο: Το πιο εύκολο.
Παράθεση
(ποιοι "φωστήρες" τη σκέφτηκαν, άραγε;
Απάντηση: άνθρωποι χωρίς τις στοιχειώδεις παιδαγωγικές γνώσεις.
Ο μηχανολόγος και ο αρχιτέκτονας τι την χρειάζεται την βιολογία, πέρα από τις βασικές γνώσεις που πήρε μέχρι την Α' Λυκείου; Ο δασολόγος και ο γεωπόνος τι την χρειάζεται την εμβάθυνση στη φυσική;

Αποσυνδεδεμένος steven_seagal

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 978
    • Προφίλ
Απ: Αλλαγές στο Λύκειο
« Απάντηση #63 στις: Οκτωβρίου 02, 2010, 04:20:14 pm »
σε ολα αυτα να κραταμε μια πισινη..ολα ειναι προτασεις...αυτη την στιγμη γινονται συζητησεις για το σχεδιο αναμεσα σε στελεχη της εκπαιδευσης σε Αθηνα και περιφερεια ..θα ακουσουμε πολλα ακομα μεχρι να καταληξουν καπου...

Αποσυνδεδεμένος patiskis

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 35
    • Προφίλ

Αποσυνδεδεμένος Ioannis!

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 342
    • Προφίλ
Απ: Αλλαγές στο Λύκειο
« Απάντηση #65 στις: Οκτωβρίου 02, 2010, 04:25:36 pm »
Παράθεση
Ο μηχανολόγος και ο αρχιτέκτονας τι την χρειάζεται την βιολογία, πέρα από τις βασικές γνώσεις που πήρε μέχρι την Α' Λυκείου; Ο δασολόγος και ο γεωπόνος τι την χρειάζεται την εμβάθυνση στη φυσική;
Όσοι γράφουν για το Γυμνάσιο θα έπρεπε να γνωρίζουν την ελικοειδή διάταξη της σχολικής ύλης. Έχει να κάνει με την εμπέδωση και εμβάθυνση στη γνώση αλλά και τους σκοπούς των διαφορετικών βαθμίδων εκπαίδευσης. Green, πόσες γενικές γνώσεις θα προλάβουν να διδαχτούν οι μαθητές στην Α΄Λυκείου; Ο μαθητής δηλαδή θα γνωρίζει από την Α΄ Λυκείου ότι θα γίνει μηχανολόγος ή αρχιτέκτονας ή δασολόγος ή γεωπόνος, ώστε να αποκλείει από τη
« Τελευταία τροποποίηση: Οκτωβρίου 02, 2010, 04:28:08 pm από Ioannis! »
«Άνευ της παιδαγωγικής ταύτης μορφώσεως, οσονδήποτε και αν είναι φιλολογικώς πεπαιδευμένος ο μέλλων διδάσκαλος, κινδυνεύει διπλούν τινά κίνδυνον…».

Αποσυνδεδεμένος Green

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4580
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Αλλαγές στο Λύκειο
« Απάντηση #66 στις: Οκτωβρίου 02, 2010, 04:28:57 pm »
Η απάντηση επομένως είναι να γίνεται καλύτερη και ουσιαστικότερη δουλειά στο Γυμνάσιο. Να ανακυκλώνονται τα ίδια πράγματα απλά γιατί κάποιοι πριν δεν τα έκαναν καλα και πρέπει να τα ξαναπούνε κάποιοι επόμενοι, δεν το καταλαβαίνω. Όπως είπα και πριν με το σύστημα των δεσμών με έσυραν να κάνω Φυσική στη

Αποσυνδεδεμένος Ioannis!

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 342
    • Προφίλ
Απ: Αλλαγές στο Λύκειο
« Απάντηση #67 στις: Οκτωβρίου 02, 2010, 04:31:53 pm »
Παράθεση
Η απάντηση επομένως είναι να γίνεται καλύτερη και ουσιαστικότερη δουλειά στο Γυμνάσιο. Να ανακυκλώνονται τα ίδια πράγματα απλά γιατί κάποιοι πριν δεν τα έκαναν καλα και πρέπει να τα ξαναπούνε κάποιοι επόμενοι, δεν το καταλαβαίνω.
Πόσο χρειάζεται τελική η γνώση της παιδαγωγικής (θεωρίες μάθησης) και της ψυχολογίας (αναπτυξιακής-εξελικτικής) στην εκπαίδευση των εκπαιδευτικών. :)
«Άνευ της παιδαγωγικής ταύτης μορφώσεως, οσονδήποτε και αν είναι φιλολογικώς πεπαιδευμένος ο μέλλων διδάσκαλος, κινδυνεύει διπλούν τινά κίνδυνον…».

Αποσυνδεδεμένος Green

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4580
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Αλλαγές στο Λύκειο
« Απάντηση #68 στις: Οκτωβρίου 02, 2010, 04:35:08 pm »
Παράθεση
Ο μηχανολόγος και ο αρχιτέκτονας τι την χρειάζεται την βιολογία, πέρα από τις βασικές γνώσεις που πήρε μέχρι την Α' Λυκείου; Ο δασολόγος και ο γεωπόνος τι την χρειάζεται την εμβάθυνση στη φυσική;
Όσοι γράφουν για το Γυμνάσιο θα έπρεπε να γνωρίζουν την ελικοειδή διάταξη της σχολικής ύλης. Έχει να κάνει με την εμπέδωση και εμβάθυνση στη γνώση αλλά και τους σκοπούς των διαφορετικών βαθμίδων εκπαίδευσης. Green, πόσες γενικές γνώσεις θα προλάβουν να διδαχτούν οι μαθητές στην Α΄Λυκείου; Ο μαθητής δηλαδή θα γνωρίζει από την Α΄ Λυκείου ότι θα γίνει μηχανολόγος ή αρχιτέκτονας ή δασολόγος ή γεωπόνος, ώστε να αποκλείει από τη

Αποσυνδεδεμένος steven_seagal

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 978
    • Προφίλ
Απ: Αλλαγές στο Λύκειο
« Απάντηση #69 στις: Οκτωβρίου 02, 2010, 04:38:12 pm »
και βοήθησε να μεγαλουργήσουν τα φροντιστήρια.

Εσυ βλεπεις οι συγκεκριμενες προτασεις να περιοριζουν τα φροντιστηρια ; εγω βλεπω να ανοιγουν σαμπανιες οι φροντιστηριαρχες...

 

Pde.gr, © 2005 - 2025

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32871
  • Τελευταία: Arleta30
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1182624
  • Σύνολο θεμάτων: 19473
  • Σε σύνδεση σήμερα: 687
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 2144
  • (Αυγούστου 21, 2024, 05:10:38 pm)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 13
Επισκέπτες: 616
Σύνολο: 629

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.053 δευτερόλεπτα. 31 ερωτήματα.